abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86689367
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Ooh. Valt nog wel mee ;D
pi_86689374
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
zie edit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689375
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Niks ernstigs, ala den haag cs :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:19:05 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689426
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
De deur kost niet veel, maar als je weet hoe de Kanaaltunnel is gebouwd wordt het een ander verhaal: het zijn twee losse tunnels met een servicetunnel in het midden. Deze servicetunnel is d.m.v. doorgangen verbonden met de andere tunnels, en er is overdruk in de servicetunnel. Iedere verbinding tussen service- en spoortunnel kost dus wel het nodige.



De 375 meter is een afweging geweest tussen kosten en baten, vervolgens zijn hier ook de eisen voor de treinen aan gesteld en de instructie die machinisten krijgen is om zo dicht mogelijk bij zo'n deur te stoppen zodat er altijd 2 deuren bij 2 treindeuren zijn.
pi_86689427
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Dat stelt niks voor idd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689445
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zie edit :)
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86689661
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
Op zich is het dat ook wel, de twee spoortunnels liggen maar 30 meter uit elkaar. Een verbindingstunnel tussen een nooddeur en de servicetunnel is dus maar een meter of 13 lang. Maar bedenk je wel dat er vanuit beide buizen die tunneltjes gebouwd moesten worden. En dat betekent dus 50,5 km tunnel / 375 meter tussen 2 nooddeuren is ruim 130 nooddeuren en verbindingstunnels per spoorbuis, dus ongeveer 260 tunneltjes in totaal. Dat wordt toch een prijzig verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691344
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm. :D
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:01:23 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86691453
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
5. Euskirchen. Treinstel 644 501, een Talent van DB Regio, vertrekt als stoptrein richting Kall over de Eifelbahn.

[ afbeelding ]
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien :')
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
pi_86691463
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Socios het volgende:
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm. :D
hmmkay :?

screenshotje? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691485
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien :')
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691667
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
hmmkay :?

screenshotje? :P
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.



As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:08:08 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86691737
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten :+
pi_86691916
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.

[ afbeelding ]

As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden heb 8)7 Magoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86692042
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden heb 8)7 Magoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Haha, hoevaak houd ik ook niet bij. Alleen wanneer het meest recent was.

Tot nu toe alleen tot de grens. Van alle Internationale reizen heb ik wel alle tickets nog, dus je brengt mij eigenlijk wel op ideeën om het uit te breiden. _O-

Verder houd ik (uiteraard) alle treinkilometers bij die ik maak, maar dat doen er wel meer hier. :P
pi_86692146
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.

[ afbeelding ]

As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
Geniaal. Alleen irritant dat ik een traject als Boxtel-Tilburg dan elke dag opnieuw zou moeten tikken :P .
pi_86692154
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten :+
Zo zag het er zondag uit:





Op die laatste foto kun je aan de andere kleur klinkers zien waar de voerbrug gestaan heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:20:56 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86692381
Een stuk netter dan toen ik er was. Toen lag spoor 4/5 half opgebroken, spoor 2/3 ook. Spoor 1 was al helemaal zowat ontoegankelijk. Er vertrokken toen ook géén treinen vandaan.
Heb er (helaas) geen foto's van genomen. Had het wel goed bekeken etc.
pi_86692538
De liften zijn nog niet klaar hoor. De tunnel wel trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86692822
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Weet je zeker dat het niet al vanmorgen was? Ik zag vanmorgen ook al een T/V-tje waar die koppeling wel heel erg ver naar rechts wees.

Op Breda staat de fyra ook al op de CTA bordjes. Ik had in de 20.24 fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen stappen.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:18:40 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86695011
Ze zijn daar aan het proefdraaien, dit zal er wel bijhoren denk ik zo. Ben wel benieuwd hoe lang een ritje met die Fyra Breda - Amsterdam nou precies gaat duren... als dat 45 minuten verschil is is het wel redelijk de moeite.
pi_86699640
Om 5:13 in de stopper van Ut naar Ht gestapt. Het blijft vreemd om verkeerdspoor te rijden.
pi_86699667
*Gaapt. Straks voor het eerst gezellig de ochtendspits meemaken.
pi_86699922
Waar kan ik alweer berekenen hoeveel km ik gereden heb met de trein?
  woensdag 22 september 2010 @ 07:44:34 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')