Ooh. Valt nog wel mee ;Dquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
zie editquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
Niks ernstigs, ala den haag csquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
De deur kost niet veel, maar als je weet hoe de Kanaaltunnel is gebouwd wordt het een ander verhaal: het zijn twee losse tunnels met een servicetunnel in het midden. Deze servicetunnel is d.m.v. doorgangen verbonden met de andere tunnels, en er is overdruk in de servicetunnel. Iedere verbinding tussen service- en spoortunnel kost dus wel het nodige.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
Dat stelt niks voor iddquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.quote:
Op zich is het dat ook wel, de twee spoortunnels liggen maar 30 meter uit elkaar. Een verbindingstunnel tussen een nooddeur en de servicetunnel is dus maar een meter of 13 lang. Maar bedenk je wel dat er vanuit beide buizen die tunneltjes gebouwd moesten worden. En dat betekent dus 50,5 km tunnel / 375 meter tussen 2 nooddeuren is ruim 130 nooddeuren en verbindingstunnels per spoorbuis, dus ongeveer 260 tunneltjes in totaal. Dat wordt toch een prijzig verhaal.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zienquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
5. Euskirchen. Treinstel 644 501, een Talent van DB Regio, vertrekt als stoptrein richting Kall over de Eifelbahn.
[ afbeelding ]
hmmkayquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Socios het volgende:
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm.
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien![]()
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.quote:
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochtenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Haha, hoevaak houd ik ook niet bij. Alleen wanneer het meest recent was.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebMagoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Geniaal. Alleen irritant dat ik een traject als Boxtel-Tilburg dan elke dag opnieuw zou moeten tikkenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Zo zag het er zondag uit:quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten
Weet je zeker dat het niet al vanmorgen was? Ik zag vanmorgen ook al een T/V-tje waar die koppeling wel heel erg ver naar rechts wees.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |