abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86688014
Het begint oprecht irritant te worden.
pi_86688240
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto

*) *)


In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:51:46 #53
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86688319
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
neem er nog eentje :') een passagierstrein vol met spoortaven, ja hoor. En ik ben de Paashaas 8)7

Sowieso, alsof het wat boeit. Het verschil in massa tussen een leeg en een ramvol treinstel is hooguit een procent of 10-15 van het lege gewicht.
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten :)
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto
[ afbeelding ]
*) *)
[ afbeelding ]

In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
goed gedaan!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86688329
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden? :? 8)7

Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688365
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef bork het volgende:

[..]

Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten:)
Jij krijgt een handbeschilderd eitje van me hoor Borkie :Y

* Dr_Flash oefent vast op het NS HiSpeed logo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:52:58 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86688370
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.
Wat ik begrepen heb is dat de regel van splitsen in het midden komt te vervallen omdat dit in de 15 jaar dat Eurostar rijdt nog nooit is gebruikt. De minimale treinlengte van 400 meter blijft wel gehandhaafd, omdat Eurotunnel wil dat er altijd 2 deuren rechtstreeks tegenover de deuren van de noodtunnel staan.

Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
quote:
Maar wat is er mis mee. Waarschijnlijk gaat DB een ICE3 vanuit Amsterdam en uit Keulen koppelen op Brussel en dat is toch alleen maar geweldig?
Ja, mee eens. Iedere mogelijke vorm van concurrentie voor Fyra is meer dan welkom.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden? :? 8)7

Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Mee eens, dit soort dingen had allang in Italië of in Velím gedaan kunnen worden. Dat het nu nog hier in Nederland allemaal gebeurt zegt volgens mij niet veel meer dan dat AnsaldoBreda dat ding naar NL heeft gestuurd zodat ze zich in ieder geval aan het contract zouden houden ("binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid moet er minstens één stel in NL zijn" o.i.d.).

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 21-09-2010 20:58:48 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 september 2010 @ 20:55:48 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86688478
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86688521
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688549
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.

Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
pi_86688550
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Maar het is wel de redenatie :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86688616
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Ik heb even gekeken, een lege V250 set weegt 423 ton, maximaal operationeel gewicht is 485 ton. Dat is nog geen 15 % zwaarder dan een lege. Ik begrijp dit soort proefjes nooit zo goed. Bij een reizigerstrein maakt het voor het remmen simpelweg geen flikker uit of hij vol of leeg is. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een zwaardere trein ook meer wrijvingskracht tussen wielen en rails betekent. Dit soort dingen is echt totale onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:01:10 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86688683
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.

Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
pi_86688690
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.

Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorry :) Blijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688756
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.

Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:09:10 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689016
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan :)
Hmm, ja, goed punt. Hoe dan ook, dat is de redenatie die ik had begrepen op HGBTF. Zie ook de posts vanaf deze post. nighttrain werkt voor Eurotunnel.

Dit zijn in ieder geval de dingen die nu bekend zijn, maar ze gaan volgende maand proeven doen dus het kan zijn dat dit nog anders gaat worden.
pi_86689058
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:10:26 #67
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86689093
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:11:13 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689129
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
pi_86689149
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689202
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorry :) Blijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan ^O^
En net alleen dat , al baalde ik wel dat ik alleen een mobieltje had, ook nog 11,50 per uur waar we niet eens heel hard voor hoefde te werken en nog betaald een uurtje pauze _O_ _O-
pi_86689220
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86689286
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Oh echt? Wanneer? Ik ben dr vanavond nog langsgelopen :')
.. En dat zou ook het uitvallen van treinen verklaren.
pi_86689298
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.

Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel. En tussen elke nooddeur en de servicetunnel zijn dus ook weer verbindings-u-raadt-het-al-tunnels. Kost kei duur geld qua aanleg gesproken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:16:23 #74
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86689314
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Foto?
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_86689342
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.

Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel.
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86689367
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Ooh. Valt nog wel mee ;D
pi_86689374
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
zie edit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689375
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Niks ernstigs, ala den haag cs :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:19:05 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689426
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
De deur kost niet veel, maar als je weet hoe de Kanaaltunnel is gebouwd wordt het een ander verhaal: het zijn twee losse tunnels met een servicetunnel in het midden. Deze servicetunnel is d.m.v. doorgangen verbonden met de andere tunnels, en er is overdruk in de servicetunnel. Iedere verbinding tussen service- en spoortunnel kost dus wel het nodige.



De 375 meter is een afweging geweest tussen kosten en baten, vervolgens zijn hier ook de eisen voor de treinen aan gesteld en de instructie die machinisten krijgen is om zo dicht mogelijk bij zo'n deur te stoppen zodat er altijd 2 deuren bij 2 treindeuren zijn.
pi_86689427
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Dat stelt niks voor idd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689445
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zie edit :)
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86689661
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
Op zich is het dat ook wel, de twee spoortunnels liggen maar 30 meter uit elkaar. Een verbindingstunnel tussen een nooddeur en de servicetunnel is dus maar een meter of 13 lang. Maar bedenk je wel dat er vanuit beide buizen die tunneltjes gebouwd moesten worden. En dat betekent dus 50,5 km tunnel / 375 meter tussen 2 nooddeuren is ruim 130 nooddeuren en verbindingstunnels per spoorbuis, dus ongeveer 260 tunneltjes in totaal. Dat wordt toch een prijzig verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691344
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm. :D
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:01:23 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86691453
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
5. Euskirchen. Treinstel 644 501, een Talent van DB Regio, vertrekt als stoptrein richting Kall over de Eifelbahn.

[ afbeelding ]
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien :')
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
pi_86691463
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Socios het volgende:
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm. :D
hmmkay :?

screenshotje? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691485
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien :')
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86691667
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
hmmkay :?

screenshotje? :P
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.



As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:08:08 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86691737
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten :+
pi_86691916
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.

[ afbeelding ]

As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden heb 8)7 Magoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86692042
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden heb 8)7 Magoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Haha, hoevaak houd ik ook niet bij. Alleen wanneer het meest recent was.

Tot nu toe alleen tot de grens. Van alle Internationale reizen heb ik wel alle tickets nog, dus je brengt mij eigenlijk wel op ideeën om het uit te breiden. _O-

Verder houd ik (uiteraard) alle treinkilometers bij die ik maak, maar dat doen er wel meer hier. :P
pi_86692146
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.

[ afbeelding ]

As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm. :+
Geniaal. Alleen irritant dat ik een traject als Boxtel-Tilburg dan elke dag opnieuw zou moeten tikken :P .
pi_86692154
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten :+
Zo zag het er zondag uit:





Op die laatste foto kun je aan de andere kleur klinkers zien waar de voerbrug gestaan heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:20:56 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86692381
Een stuk netter dan toen ik er was. Toen lag spoor 4/5 half opgebroken, spoor 2/3 ook. Spoor 1 was al helemaal zowat ontoegankelijk. Er vertrokken toen ook géén treinen vandaan.
Heb er (helaas) geen foto's van genomen. Had het wel goed bekeken etc.
pi_86692538
De liften zijn nog niet klaar hoor. De tunnel wel trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86692822
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Weet je zeker dat het niet al vanmorgen was? Ik zag vanmorgen ook al een T/V-tje waar die koppeling wel heel erg ver naar rechts wees.

Op Breda staat de fyra ook al op de CTA bordjes. Ik had in de 20.24 fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen stappen.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:18:40 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86695011
Ze zijn daar aan het proefdraaien, dit zal er wel bijhoren denk ik zo. Ben wel benieuwd hoe lang een ritje met die Fyra Breda - Amsterdam nou precies gaat duren... als dat 45 minuten verschil is is het wel redelijk de moeite.
pi_86699640
Om 5:13 in de stopper van Ut naar Ht gestapt. Het blijft vreemd om verkeerdspoor te rijden.
pi_86699667
*Gaapt. Straks voor het eerst gezellig de ochtendspits meemaken.
pi_86699922
Waar kan ik alweer berekenen hoeveel km ik gereden heb met de trein?
  woensdag 22 september 2010 @ 07:44:34 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')