Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zettenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
neem er nog eentjeeen passagierstrein vol met spoortaven, ja hoor. En ik ben de Paashaas
![]()
Sowieso, alsof het wat boeit. Het verschil in massa tussen een leeg en een ramvol treinstel is hooguit een procent of 10-15 van het lege gewicht.
goed gedaan!quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Jij krijgt een handbeschilderd eitje van me hoor Borkiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef bork het volgende:
[..]
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten:)
Wat ik begrepen heb is dat de regel van splitsen in het midden komt te vervallen omdat dit in de 15 jaar dat Eurostar rijdt nog nooit is gebruikt. De minimale treinlengte van 400 meter blijft wel gehandhaafd, omdat Eurotunnel wil dat er altijd 2 deuren rechtstreeks tegenover de deuren van de noodtunnel staan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.
Ja, mee eens. Iedere mogelijke vorm van concurrentie voor Fyra is meer dan welkom.quote:Maar wat is er mis mee. Waarschijnlijk gaat DB een ICE3 vanuit Amsterdam en uit Keulen koppelen op Brussel en dat is toch alleen maar geweldig?
Mee eens, dit soort dingen had allang in Italië of in Velím gedaan kunnen worden. Dat het nu nog hier in Nederland allemaal gebeurt zegt volgens mij niet veel meer dan dat AnsaldoBreda dat ding naar NL heeft gestuurd zodat ze zich in ieder geval aan het contract zouden houden ("binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid moet er minstens één stel in NL zijn" o.i.d.).quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden?![]()
![]()
Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordtquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
[..]
Maar het is wel de redenatiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Ik heb even gekeken, een lege V250 set weegt 423 ton, maximaal operationeel gewicht is 485 ton. Dat is nog geen 15 % zwaarder dan een lege. Ik begrijp dit soort proefjes nooit zo goed. Bij een reizigerstrein maakt het voor het remmen simpelweg geen flikker uit of hij vol of leeg is. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een zwaardere trein ook meer wrijvingskracht tussen wielen en rails betekent. Dit soort dingen is echt totale onzin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.
Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aanquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.
Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
Hmm, ja, goed punt. Hoe dan ook, dat is de redenatie die ik had begrepen op HGBTF. Zie ook de posts vanaf deze post. nighttrain werkt voor Eurotunnel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
Foto?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
En net alleen dat , al baalde ik wel dat ik alleen een mobieltje had, ook nog 11,50 per uur waar we niet eens heel hard voor hoefde te werken en nog betaald een uurtje pauzequote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryBlijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
Oh echt? Wanneer? Ik ben dr vanavond nog langsgelopenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jjquote:
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.
Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |