abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86688014
Het begint oprecht irritant te worden.
pi_86688240
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto

*) *)


In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:51:46 #53
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86688319
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
neem er nog eentje :') een passagierstrein vol met spoortaven, ja hoor. En ik ben de Paashaas 8)7

Sowieso, alsof het wat boeit. Het verschil in massa tussen een leeg en een ramvol treinstel is hooguit een procent of 10-15 van het lege gewicht.
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten :)
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto
[ afbeelding ]
*) *)
[ afbeelding ]

In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
goed gedaan!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86688329
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden? :? 8)7

Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688365
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef bork het volgende:

[..]

Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten:)
Jij krijgt een handbeschilderd eitje van me hoor Borkie :Y

* Dr_Flash oefent vast op het NS HiSpeed logo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:52:58 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86688370
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.
Wat ik begrepen heb is dat de regel van splitsen in het midden komt te vervallen omdat dit in de 15 jaar dat Eurostar rijdt nog nooit is gebruikt. De minimale treinlengte van 400 meter blijft wel gehandhaafd, omdat Eurotunnel wil dat er altijd 2 deuren rechtstreeks tegenover de deuren van de noodtunnel staan.

Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
quote:
Maar wat is er mis mee. Waarschijnlijk gaat DB een ICE3 vanuit Amsterdam en uit Keulen koppelen op Brussel en dat is toch alleen maar geweldig?
Ja, mee eens. Iedere mogelijke vorm van concurrentie voor Fyra is meer dan welkom.

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden? :? 8)7

Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Mee eens, dit soort dingen had allang in Italië of in Velím gedaan kunnen worden. Dat het nu nog hier in Nederland allemaal gebeurt zegt volgens mij niet veel meer dan dat AnsaldoBreda dat ding naar NL heeft gestuurd zodat ze zich in ieder geval aan het contract zouden houden ("binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid moet er minstens één stel in NL zijn" o.i.d.).

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 21-09-2010 20:58:48 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 september 2010 @ 20:55:48 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86688478
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo :)
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86688521
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688549
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.

Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
pi_86688550
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Maar het is wel de redenatie :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86688616
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Ik heb even gekeken, een lege V250 set weegt 423 ton, maximaal operationeel gewicht is 485 ton. Dat is nog geen 15 % zwaarder dan een lege. Ik begrijp dit soort proefjes nooit zo goed. Bij een reizigerstrein maakt het voor het remmen simpelweg geen flikker uit of hij vol of leeg is. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een zwaardere trein ook meer wrijvingskracht tussen wielen en rails betekent. Dit soort dingen is echt totale onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:01:10 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86688683
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf wel 8)7 Iedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.

Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
pi_86688690
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.

Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorry :) Blijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86688756
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.

Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:09:10 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689016
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan :)
Hmm, ja, goed punt. Hoe dan ook, dat is de redenatie die ik had begrepen op HGBTF. Zie ook de posts vanaf deze post. nighttrain werkt voor Eurotunnel.

Dit zijn in ieder geval de dingen die nu bekend zijn, maar ze gaan volgende maand proeven doen dus het kan zijn dat dit nog anders gaat worden.
pi_86689058
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:10:26 #67
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86689093
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:11:13 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86689129
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
pi_86689149
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86689202
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorry :) Blijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan ^O^
En net alleen dat , al baalde ik wel dat ik alleen een mobieltje had, ook nog 11,50 per uur waar we niet eens heel hard voor hoefde te werken en nog betaald een uurtje pauze _O_ _O-
pi_86689220
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86689286
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Oh echt? Wanneer? Ik ben dr vanavond nog langsgelopen :')
.. En dat zou ook het uitvallen van treinen verklaren.
pi_86689298
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.

Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel. En tussen elke nooddeur en de servicetunnel zijn dus ook weer verbindings-u-raadt-het-al-tunnels. Kost kei duur geld qua aanleg gesproken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:16:23 #74
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86689314
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Foto?
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_86689342
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.

Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel.
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')