abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 00:23:36 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86735743
Fuck it, de koffie-automaat is meer mission-critical.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86735811
koffie is de essentie van elk bedrijf *O*

Koffie c_/ c_/
  donderdag 23 september 2010 @ 00:41:35 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86736149
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:08 schreef Duvel het volgende:

[..]


Is dat mission-critical?
De nieuwe Samenwerkingsomgeving is mede door mij opgebouwd. Wel redelijk essentieel voor een bedrijf... maar niet mission-critical.

ProRail heeft wel goede koffie-automaten ja. DE O+
  donderdag 23 september 2010 @ 00:46:40 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86736237
Dus het bedrijf is zo gammel dat er een "samenwerkingsomgeving" moet worden opgezet? Klinkt wazig... :{

Ik ben niet zo'n fan van die DE automaten trouwens...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 september 2010 @ 00:48:50 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86736285
Ik weet niet of je SharePoint kent? De samenwerkingsomgeving die wij hebben gebouwd is een aantal aanpassingen op SharePoint-functionaliteit... o.a. voor het centraal opslaan van documenten e.d.
  donderdag 23 september 2010 @ 00:51:05 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86736330
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:48 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of je SharePoint kent? De samenwerkingsomgeving die wij hebben gebouwd is een aantal aanpassingen op SharePoint-functionaliteit... o.a. voor het centraal opslaan van documenten e.d.
OK, ik had er een ander idee bij. Centraal opslaan van documenten is een mooi idee, mooi voor versiebeheer, maar kan best problemen opleveren. Maar dat valt buiten het bereik van dit topic. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 september 2010 @ 01:04:24 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86736529
We hebben maar genoeg gedonder gehad vanwege de wensen vanuit de business. Maar alles doet het (voor zover wij weten).

Wat was jouw idee dan? Een uitgebreide wizard die aan ProRailers uitlegt hoe ze het beste kunnen samenwerken? :+
  donderdag 23 september 2010 @ 01:18:41 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86736694
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
Dat project laat ik ongemoeid, ik concentreer me alleen op de programma's waarmee je dienstregelingen kunt creëren.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:51 schreef Duvel het volgende:

[..]


OK, ik had er een ander idee bij. Centraal opslaan van documenten is een mooi idee, mooi voor versiebeheer, maar kan best problemen opleveren. Maar dat valt buiten het bereik van dit topic. :')
Als je mijn hulp nodig hebt, gewoon een sein geven. Ik zorg ervoor...
  donderdag 23 september 2010 @ 05:24:18 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86737432
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

De nieuwe Samenwerkingsomgeving is mede door mij opgebouwd. Wel redelijk essentieel voor een bedrijf... maar niet mission-critical.

ProRail heeft wel goede koffie-automaten ja. DE O+
Sharepoint is kut en die DE-automaat hebben we wel, maar we gebruiken een ouderwets koffiezetapparaat. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86737522
Er rijdt tegenwoordig ook SLT in de serie hoorn - den haag cs :(
hoop dat het niet vaker voorkomt
  donderdag 23 september 2010 @ 07:31:00 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86737730
Hoort daar niet planmatig te rijden.
pi_86738278
gisteravond was 't feest. een defecte trein tussen 'alkmaar en zaandam of beverwijk'. zo stond het letterlijk op de borden op Amsterdam Sloterdijk ;) :|W

de IRM van Sloterdijk naar Alkmaar ging niet verder dan Zaandam. op Zaandam werd niets, maar dan ook echt helemaal niets omgeroepen. ondertussen kwam de SLT naar uitgeest binnen op Zaandam, snel daarin gesprongen. die reed gewoon alsof er niets aan de hand was.
op Uitgeest ging er een pendeltrein uitgeest-alkmaar. zelf had ik maar 5 minuten vertraging gehad *O*
(drukte op Uitgeest zeg, woei!)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 23 september 2010 @ 12:06:20 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86744179
quote:
Op donderdag 23 september 2010 05:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Sharepoint is kut en die DE-automaat hebben we wel, maar we gebruiken een ouderwets koffiezetapparaat. :)
Wat is er nou weer kut aan SharePoint? :P
pi_86744268
quote:
Op donderdag 23 september 2010 05:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Sharepoint is kut
Vast minder kut dan al die middeleeuwse telraampjes van jullie bij elkaar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 september 2010 @ 12:10:01 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86744303
Ik dacht dat Sharepoint gewoon een intranet-dingetje was. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 september 2010 @ 12:24:28 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86744802
SharePoint is een compleet platform, waar je inderdaad intranets op kunt bouwen. Maar je kunt er ook complete public-facing websites op bouwen (zie www.prorail.nl) of het als een applicatieplatform gebruiken (zie de hoeveelheid producten die speciaal zijn gebouwd om on top van SharePoint te functioneren).

Ontopic: zit nu in de trein richting Deventer, ga daar straks overstappen op de Pimpel. :)
  donderdag 23 september 2010 @ 12:41:33 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86745386
Laat ik het nuanceren: ik vind WebSphere Portal fijner en handiger werken dan SharePoint, waar ik altijd ruzie mee heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86745851
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:24 schreef James1988 het volgende:

Ontopic: zit nu in de trein richting Deventer, ga daar straks overstappen op de Pimpel. :)
Ik ga zo ook even in Dv kijken, en met de pimpel terug :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86746256
webdemo.ns.nl geeft geen prijsinfo meer. Wat je ook probeert, er komt een melding dat men "voor kaartjes naar België, Duitsland en Luxemburg helaas niet kan laten zien wat de prijs is."

Nou is het natuurlijk al verrekkte hoerige kut dat er zo geheimzinnig gedaan moet worden over buitenlandse treintarieven, maar ook voor binnenlandse kaartjes krijg je die melding.

NB: Nee, ik heb geen flikker aan de reisplanner op ns.nl. De webdemo was, tot voor kort, de enige bron van prijsinfo voor een rondreis.

Oftewel: Uitholling, deel driehonderd zestien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 september 2010 @ 13:33:17 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86747139
Of een technische storing, dat kan ook nog?
pi_86747209
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:33 schreef James1988 het volgende:
Of een technische storing, dat kan ook nog?
nee hoor, het is al minstens een paar weken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 september 2010 @ 13:41:54 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86747459
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee hoor, het is al minstens een paar weken.
Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86750187
Ik zat eerder deze week in KLB te klagen over mijn voordeelurenabonnement. Het is nu netjes opgelost. IK heb van de NS een papieren abonnement voor een maand gekregen ^O^
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86750520
Ik laat de laatste tijd gewoon mijn BahnCard van Deutsche Bahn zien naast mijn treinkaartje met korting. Men kijkt er even na, is er van onder de indruk en vraagt verder niet om mijn Voordeelurenkaart van NS.

En ik hoop altijd nog een keer dat wanneer ik met ´Arriva´ reis, dat men dan naar een voordeelurenkaart vraagt. Kan ik zeggen: "Arriva is overgenomen door Deutsche Bahn, voldoet mijn BahnCard niet?" :D _O-
  donderdag 23 september 2010 @ 15:10:19 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86750656
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
Die tariefaanpassing is echt achterlijk. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 september 2010 @ 15:35:48 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86751668
Socios, je hebt een treinentopic gemist.

Blokjes op het spoor...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86752614
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Socios, je hebt een treinentopic gemist.

Blokjes op het spoor...
:')
pi_86753693
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:59 schreef Socios het volgende:

[..]

:')
Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic. :')
Je doet toch echt iets fout.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 september 2010 @ 16:31:47 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86753840
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic. :')
Je doet toch echt iets fout.
Het begon met een blocnootje. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:22:54 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86758100
Ja, maar de grap is wel klaar zo langzamerhand. Ze zijn waarschijnlijk jaloers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86758753
Duvel, je zei in een ander topic;

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:09 schreef Duvel het volgende:

[..]


Er kunnen momenteel geen treinen meer richting Veghel, omdat ProRail het wissel in het hoofdspoor bij Boxtel verwijderd heeft. :(
Die wissel ligt daar nog gewoon hoor :) . Tenminste, ik neem aan dat deze aftakking bedoeld werd.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:00:48 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86759475
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Duvel, je zei in een ander topic;
[..]

Die wissel ligt daar nog gewoon hoor :) . Tenminste, ik neem aan dat deze aftakking bedoeld werd.
Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86760107
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86760136
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]


Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemt :? ?
pi_86760183
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga zo ook even in Dv kijken, en met de pimpel terug :)
De Pmpel had +30 en de bar was ook dicht :') Mooi alle tijd om een formuliertje te schrijven dus. Hele rit geen controle gezien trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86760219
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:16 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemt :? ?
dat hele wissel moet weg want het zorgt voor onnodige slijtage aan het rollend materieel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 september 2010 @ 19:21:34 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86760358
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.
i know, maar ik geef alleen maar een reden waarom alles mogelijk niet zichtbaar is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86760800
Hoe is dat een reden dan? :?

Op de echte automaten weten ze drommels goed te melden hoeveel doekoe ze van je moeten hebben namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86760827
Nog een geweldige tip voor mensen die denken hun trein te gaan halen:



:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 september 2010 @ 19:35:16 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86760998
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is dat een reden dan? :?

Op de echte automaten weten ze drommels goed te melden hoeveel doekoe ze van je moeten hebben namelijk.
Die internetautomaat dus niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86761137
Volgens mij hadden we het hier kort geleden nog over. Over hoe moeilijk of makkelijk het was om dat te halen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 september 2010 @ 19:54:59 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86761985
Het systeem is inderdaad compleet lek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86762246
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?
Nee, men laadt het van tevoren, het proces zelf duurt niet zo lang. Een kwartier ongeveer voor een treindienstleiderspost.

quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Nee, financieel juist niet. Het zijn de eisen gesteld aan de systemen die het zo moeilijk en uitgebreid maken waardoor het lang duurt. Vele requirements moeten eerst tot in het meest uitgebreide detail opgeschreven worden, en daarna ook nog eens getest. En met verschillende leveranciers (alles moet worden aanbesteed uiteraard) wordt het er ook niet sneller op. Daarnaast wil ook elke beheerder e.d. z'n plasje nog eens ergens over doen dus duurt het tegenwoordig zo 10 jaar voordat en InfoPlus gereed is en ook 10 jaar voordat TROTS (een systeem dat treinnummers volgt) gereed is. Wel tot in detail getest en gedocumenteerd, dat dan wel...

quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Die inhuur die er nu soms ook al 10 jaar of meer (!) zit?
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is... :')
Dat komt ook wel, maar voordat men weet wat men wil en voordat men weet of (bijvoorbeeld) Linux wel de uptime en stabiliteit van VMS heeft met testen zijn we al weer een hele tijd verder...

Daarnaast ga je er nog een flinke aan hebben om een applicatie te maken zo stabiel als PRL (trdl-systeem) met alle functionaliteit, getest en al.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:31:05 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86763791
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij hadden we het hier kort geleden nog over. Over hoe moeilijk of makkelijk het was om dat te halen.

[ afbeelding ]
Gisteren dacht ik...
  donderdag 23 september 2010 @ 21:58:39 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86768553
Jup. Dat is erg makkelijk te halen. Ik moet die test ook gaan maken, zodat ik spoorbevoegdheid krijg via de stichting waar ik vrijwilliger ben (Stichting DE-3)
  donderdag 23 september 2010 @ 21:59:55 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86768638
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
Jup. Dat is erg makkelijk te halen. Ik moet die test ook gaan maken, zodat ik spoorbevoegdheid krijg via de stichting waar ik vrijwilliger ben (Stichting DE-3)
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86769178
Ik krijg het binnenkort gratis bij een krat bier ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 september 2010 @ 22:11:34 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86769221
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg het binnenkort gratis bij een krat bier ^O^
Wel Warsteiner neem ik aan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86769255
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Wel Warsteiner neem ik aan?
Het merk mag ik zelf bepalen begreep ik, dus ja ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 23 september 2010 @ 22:16:32 #300
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86769496
Dit verhaal gaat toch alleen over die spoorveiligheidstest? Dat is nou niet bepaald de moeilijkste test, dwz, ik heb niet het idee dat het halen van die test het verschil op leven en dood gaat betekenen voor baanwerkers.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')