abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 21:13:10 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86727363
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

OKee, tof. Verhelderend.

Maar dan erkennen we dus van tevoren dat de ICT op zijn zachtst gezegd een janboel is en van scratch af aan opnieuw opgebouwd zou moeten worden. Laten we dan eerst DAT doen, en vervolgens eens gaan testen hoe die nieuwe achterliggende infrastructuur met verstoringen zoals afgelopen winter omgaat.

Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Klopt, jammer maar helaas.

De whizzkid die het perfecte dienstregelingssysteem voor ProRail in elkaar gebokst heeft, zal er niet zoveel voor terugkrijgen en moet zich letterlijk blauw produceren voordat hij een schadevergoedinkje krijgt...

quote:
Misschien is er een soort denkomslag nodig bij Prorail. Niet van "Sja dat tijdverschil, diehonderd verschillende systemen, dat is NOU EENMAAL HISTORISCH ZO GEGROEID" maar meer erkennen dat juist DAT het onderliggende en aan te pakken probleem is.
Historisch zo gegroeid? Als ik jarenlang een array van 256 items heb gemaakt en ik gooi later item 257 erbij, dan kan mijn computer dat niet aan. Vaag taaltje, hier kan ik niets van bakken in mijn programma's... _O-

quote:
En wie weet, als dat gedaan en gelukt is, dat een salarisverhoging voor de directie, de mensen met Visie, wat meer "passend" genoemd kan worden.
Visie? Jazeker. Op getallen die vooraf of achteraf worden gegaan door een financiële eenheid... _O- _O-
pi_86727520
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:

En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt. :X :')
Maakt het nog verschil dan?

"Wij verneuken de dienstregeling waardoor er nog maar 30 % van alle treinen kan rijden" of "Er gaat vanalles mis waardoor nog maar 30 % van de treinen kan rijden" :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:17:48 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86727632
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:

[..]

Een bedrijf als NS met een dienstverlenende taak kan niet zonder meer op 10-10-10 tegen de reizigers zeggen: Fuck you. Vandaag stuntelen we lekker wat aan bij wijze van proef.

Natuurlijk is het zonder meer belangrijk dat NS goed voorbereid de winter in gaat, maar er valt nauwelijks iets te winnen met deze proef. Slaagt de proef en lukt het tijdens winterweer ook om de dienstregeling om te schakelen dan was de proef niet nodig. Mislukt de proef dan zal het mij benieuwen hoe er nog voor de winter een wel werkend alternatief kan worden opgezet. Lukt de proef en gaat de NS alsnog op zijn gat in de winter, dan is de afgang compleet.

-edit-
En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt. :X :')
Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.

Of misschien niet. De structuur van de landelijke politiek en die van ProRail zijn zo gemolesteerd dat alleen een klokkenluider ervoor kan zorgen dat de schuldigen berecht worden, mits de klokkenluider zelf niet gevat wordt...
  Redactie Sport woensdag 22 september 2010 @ 21:19:02 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86727692
quote:
Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.

In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.

Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 22 september 2010 @ 21:19:43 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86727733
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nu het inhoudelijke betoog graag? :P
Ook de structuur van ROVER is zo gemolesteerd, dat alleen een klokkenluider de boosdoeners kan wippen.

Mits hij niet gepakt wordt tenminste...
pi_86727967
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:19 schreef dennistd het volgende:

[..]


Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86728115
Stationsborden verzamelen

Kom op, wie ook? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:29:37 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86728272
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over? :?
Dat vraag ik me ook af.

Dit kost extra voorbereidingstijd, aangezien de rechter zich ook moet inlezen in de spoorwegtechniek.

Lekker efficiënt... :|W
  woensdag 22 september 2010 @ 21:34:43 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86728565
De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is... :')
  woensdag 22 september 2010 @ 21:35:39 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86728613
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is... :')
Misschien dat ik wel meehelp, maar ik denk niet dat ik er iets aan zal hebben.
  woensdag 22 september 2010 @ 21:35:43 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86728620
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86728732
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:39:37 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86728805
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 21:41:29 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86728903
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 21:41:48 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86728918
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...

Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 september 2010 @ 21:42:34 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86728957
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.
Dat was in de tijd dat systeemborden nog in waren.

Ik weet eigenlijk niet hoe lang het duurt voordat digitale sporenplannen ouderwets beginnen te worden...
pi_86729004
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoon :) Je hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:43:34 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86729010
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...

Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Dit is wat ze in de ICT Objectgeorienteerd Programmeren noemen.
pi_86729053
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?
Suggestief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86729073
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...

Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
En dat kan een "inhuurkracht" niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:44:59 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86729078
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoon :) Je hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe ;)
Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 21:45:25 #222
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86729102
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoon :) Je hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe ;)
Telegraafjournalisten hoeven niet hun uiterste best te doen.

Gewoon het verhaaltje van ANP overnemen, enkele woorden veranderen, klaar.

Zo werken Bild en The Sun ook...
  woensdag 22 september 2010 @ 21:46:26 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86729161
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Suggestief.
Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden? :|W
  woensdag 22 september 2010 @ 21:46:40 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86729178
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zo werken Bild en The Sun ook...
Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 21:47:24 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86729223
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden? :|W
Is een Java-programmeur een techneut?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86729231
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:

[..]


Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.
Ach ja, het is inderdaad van vitaal belang om de kennis wel binnen je bedrijf te houden. Documenteren is dan ook erg belangrijk.

Maar ja. Met documenteren is het hetzelfde als met seks. Iedereen praat erover, niemand doet het :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:48:11 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86729264
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]


Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen. :P
Met Babelfish. Geen lezer die omkijkt naar die kromme verwrongen zinsconstructies...
pi_86729277
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden? :|W
Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Java :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 21:49:12 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86729313
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat kan een "inhuurkracht" niet? :?
Dat zeg ik niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 september 2010 @ 21:52:02 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86729455
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:47 schreef Duvel het volgende:

[..]


Is een Java-programmeur een techneut?
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.

Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
pi_86729522
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.

Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Dat maakt hem een techneut? :?

Ik ken mannen die werkelijk virtuoos zijn met een waterzuiveringsinstallatie, maar die nog geen emailtje uit hun toetsenbord krijgen. DAT zijn techneuten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 21:53:37 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86729535
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.

Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Ik ben van de harde, ouderwetse elektrotechniek. Dat is techniek, de rest spielerei.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 21:54:31 #233
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86729577
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.

Of misschien niet. De structuur van de landelijke politiek en die van ProRail zijn zo gemolesteerd dat alleen een klokkenluider ervoor kan zorgen dat de schuldigen berecht worden, mits de klokkenluider zelf niet gevat wordt...
Ja maar daarom begrijp ik niet helemaal welke gedachte achter deze proef steekt. _O-

1) De proef mislukt en je hebt vervolgens een hoop negatieve publiciteit en heel wat uit te leggen.
2) De proef slaagt, er is een hoop positieve media aandacht en je wekt de indruk klaar te zijn voor de winter.

Als je dan in de winter alsnog faalt dan kun je je afvragen of het wel acceptabel was zo grootscheeps een proef te houden. Je zet de reiziger extra in de kou vanwege de proef en vervolgens zak je alsnog door het ijs als het echt erop aan komt.

In feite is het alleen te verkopen als de proef slaagt en je vervolgens ook de winter goed door komt. Benieuwd of dat lukt. :9
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_86729635
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef Eix het volgende:

[..]Benieuwd of dat lukt. :9
En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter was :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86729707
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Java :)
Spreek je dan wel Flash?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legacy systems zijn wel grappig soms. Ik moest tijdens een stage werken op een AS/400 emulator. Verkeerde knop drukken voor het volgende regeleinde ("enter" ipv "+") betekende vastlopen en hoofdkantoor moeten bellen om te resetten. Dat gebeurde alleen vanaf mijn lokatie al een keer of 3-4 per dag.
pi_86729804
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Spreek je dan wel Flash?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihi :') Nee.

Wel Pools.

Ik heb nog wel ergens een DOS-appje wat al je er op klikt een schermpje opent wat vrolijk zegt "Laatste backup is zoveel dagen geleden, wilt u een backup maken?" en dat tellertje loopt dan al sinds 1995 of zo _O_ Wel millenniumproof trouwens ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 22:01:45 #237
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86729956
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter was :P
Precies.

Maar als mijn salaris ervan af hing zou ik dus echt geen proef willen hebben. Veel handiger om bij problemen in de winter het excuus hebben dat het nieuwe plan nog niet getest was en daarom spijtig genoeg niet optimaal functioneerde. Op de vraag 'waarom dan niet getest?' kun je je ook indekken. Want een stelling dat reizigers geen proefkonijnen zijn en dat een realistische proef nauwelijks te simuleren is zullen door de meeste mensen wel geaccepteerd worden. Het is heel wat moeilijker te verkopen als je wel een proef doet en je dan alsnog in de problemen komt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 september 2010 @ 22:06:12 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86730157
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat maakt hem een techneut? :?

Ik ken mannen die werkelijk virtuoos zijn met een waterzuiveringsinstallatie, maar die nog geen emailtje uit hun toetsenbord krijgen. DAT zijn techneuten.
Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.

Het duurt weken voordat je een model hebt getekend, dagen voordat je je plan verder uitwerkt en uren voordat je het programma hebt geschreven.

En dan moet je je product nog bijschaven omdat jij/je opdrachtgever nooit direct tevreden is.

Edit: Ik vind 'techneut' wel een term dat aan inflatie onderhevig is als je het over programmeurs hebt. Je hoeft alleen maar te kijken hoe schots en scheef Hyves in elkaar geschroefd is en dan kun je een klachtenboek schrijven dat dikker is dan 'De Tweeling' van Tessa de Loo...
pi_86730430
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.

Het duurt weken voordat je een model hebt getekend, dagen voordat je je plan verder uitwerkt en uren voordat je het programma hebt geschreven.

En dan moet je je product nog bijschaven omdat jij/je opdrachtgever nooit direct tevreden is.
ja, dat weet ik ook. Dus?

De boel zal toch echt een keer grondig op de schop moeten bij Prorail. En hoe eerder hoe beter. En of ze daar nou zo'n test bij gaan houden of niet dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Zelfs al gaat het goed. En zelfs al haal je daar dan de conclusie uit dat "je rustig nog wel een paar jaar door kunt modderen want dat het systeem bewezen winterhard is". Je kunt je ogen simpelweg niet BLIJVEN sluiten voor het feit dat de onderliggende systemen dringend aan vervanging toe zijn. Hoe moet ik dat nou eens verwoorden eer dat doordringt? Misschien moeten er eerst maar eens vet veel dooien vallen bij een vet verwijtbaar ongeluk wat iedereen had KUNNEN zien aankomen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 22:15:49 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86730617
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, dat weet ik ook. Dus?

De boel zal toch echt een keer grondig op de schop moeten bij Prorail. En hoe eerder hoe beter. En of ze daar nou zo'n test bij gaan houden of niet dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Zelfs al gaat het goed. En zelfs al haal je daar dan de conclusie uit dat "je rustig nog wel een paar jaar door kunt modderen want dat het systeem bewezen winterhard is". Je kunt je ogen simpelweg niet BLIJVEN sluiten voor het feit dat de onderliggende systemen dringend aan vervanging toe zijn. Hoe moet ik dat nou eens verwoorden eer dat doordringt? Misschien moeten er eerst maar eens vet veel dooien vallen bij een vet verwijtbaar ongeluk wat iedereen had KUNNEN zien aankomen ^O^
Sorry, ik ga geen spoorstaven ontleden met een snijbrander. Daarvoor kun je me niet inhuren...
pi_86730688
oke, het dringt niet door. Laat maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 22:21:43 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86730929
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oke, het dringt niet door. Laat maar :)
Natuurlijk dringt het door bij mij.

En ook bij hackers/crackers die een poging willen wagen het ICT-beheer van ProRail te ontmantelen. De voordeur staat wagenwijd open, nu moet een dief het huis leegplunderen...
pi_86731974
Mja, wachten maar? Zo'n winter als de vorige legde allerlei falen bloot, maar iets veranderd is er niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 22:50:59 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86732480
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
  woensdag 22 september 2010 @ 23:11:14 #245
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86733376
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:19 schreef dennistd het volgende:
Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.

In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.

Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
Volgens mij ging dit niet om een sneltrein maar om de stoptrein zl-ut (5600)die net met de "led" DDAR vertrokken was uit Zwolle ;) .

Lijkt me waarschijnlijk dat de machinist het sein over het hoofd gezien heeft want hij reed met een aardige snelheid over spoor 1/2 door station Zwolle. (Ik zat op dat moment te wachten in de stoptrein richting Groningen) en ging toen vol in de ankers.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_86733663
even terug naar die winterproef he.

Den haag - groningen +42... Dat staat gelijk aan den haag - zwolle in een boemel :D :'( :D :') :D
pi_86734117
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Yreal het volgende:
even terug naar die winterproef he.

Den haag - groningen +42... Dat staat gelijk aan den haag - zwolle in een boemel :D :'( :D :') :D
Huh? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86734250
Reist u van Groningen naar Den Haag dan duurt uw reis 42 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.

http://ns.nl/cs/Satellite(...)/wintervoorbereiding
  donderdag 23 september 2010 @ 00:08:55 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86735380
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
Is dat mission-critical?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86735716
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:08 schreef Duvel het volgende:

[..]


Is dat mission-critical?
Uiteraard :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')