Klopt, jammer maar helaas.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OKee, tof. Verhelderend.
Maar dan erkennen we dus van tevoren dat de ICT op zijn zachtst gezegd een janboel is en van scratch af aan opnieuw opgebouwd zou moeten worden. Laten we dan eerst DAT doen, en vervolgens eens gaan testen hoe die nieuwe achterliggende infrastructuur met verstoringen zoals afgelopen winter omgaat.
Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Historisch zo gegroeid? Als ik jarenlang een array van 256 items heb gemaakt en ik gooi later item 257 erbij, dan kan mijn computer dat niet aan. Vaag taaltje, hier kan ik niets van bakken in mijn programma's...quote:Misschien is er een soort denkomslag nodig bij Prorail. Niet van "Sja dat tijdverschil, diehonderd verschillende systemen, dat is NOU EENMAAL HISTORISCH ZO GEGROEID" maar meer erkennen dat juist DAT het onderliggende en aan te pakken probleem is.
Visie? Jazeker. Op getallen die vooraf of achteraf worden gegaan door een financiële eenheid...quote:En wie weet, als dat gedaan en gelukt is, dat een salarisverhoging voor de directie, de mensen met Visie, wat meer "passend" genoemd kan worden.
Maakt het nog verschil dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:
En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt.![]()
Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Eix het volgende:
[..]
Een bedrijf als NS met een dienstverlenende taak kan niet zonder meer op 10-10-10 tegen de reizigers zeggen: Fuck you. Vandaag stuntelen we lekker wat aan bij wijze van proef.
Natuurlijk is het zonder meer belangrijk dat NS goed voorbereid de winter in gaat, maar er valt nauwelijks iets te winnen met deze proef. Slaagt de proef en lukt het tijdens winterweer ook om de dienstregeling om te schakelen dan was de proef niet nodig. Mislukt de proef dan zal het mij benieuwen hoe er nog voor de winter een wel werkend alternatief kan worden opgezet. Lukt de proef en gaat de NS alsnog op zijn gat in de winter, dan is de afgang compleet.
-edit-
En laten we maar niet hopen dat de proef mislukt en het die zondag een zelf gecreëerde chaos wordt.![]()
quote:Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.
In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.
Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
Ook de structuur van ROVER is zo gemolesteerd, dat alleen een klokkenluider de boosdoeners kan wippen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nu het inhoudelijke betoog graag?
Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over?quote:
Dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal zaken waarvan je denkt "Okee, het OVV / IVW onderzoek is kennelijk nog bezig". Waarom doet ineens een rechter hier een uitspraak over?
Misschien dat ik wel meehelp, maar ik denk niet dat ik er iets aan zal hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is...
Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Dat was in de tijd dat systeemborden nog in waren.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en al die kwijlende bejaarden weer terug in dienst nemen die als enigen nog met die VMS/PASCOE bakken kunnen omgaan. En nog een paar decennia doorbidden dat de rotzooi niet in elkaar dondert. En de directie de zakken vol stoppen, past ook wel in dat beeld.
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonquote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Dat VMS kwam nog uit de NS tijd. De kennis daarvan is verloren gegaan door de opsplitsing. Maar serieus: kritieke bedrijfsprocessen door inhuurkrachten laten opzetten en onderhouden is volgens mij niet de goede weg.
Dit is wat ze in de ICT Objectgeorienteerd Programmeren noemen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...
Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Suggestief.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gebruiken de inhuurkrachten de 'programmeertaal aller programmeertalen' Java?
En dat kan een "inhuurkracht" niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar zo gaat het tegenwoordig wel ...
Ze moeten toe naar een basissysteem waar makkelijk modules ingezet kunnen worden. Door met meerdere schillen te gaan werken zou je systeem in theorie veel flexibeler moeten worden.
Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonJe hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe
Telegraafjournalisten hoeven niet hun uiterste best te doen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, in principe is alles wat mijn collega's en ik doen voor onze klanten bedrijfskritisch, en wij bestaan gewoonJe hoeft niet ZO laatdunkend te doen over "inhuurkrachten". Dan maak je in wezen dezelfde fout als die telegraafjournalist die bij dat Speno-ongeval in Stavoren de sensatie zocht met zijn kwalificatie "uitzendkracht". Alsof er een overtollige bordenasser aan de stuurtafel zat. Detachering is heel normaal in een groot aantal bedrijfstakken. Ook in de mijne, en ook in de jouwe
Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo werken Bild en The Sun ook...
Is een Java-programmeur een techneut?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden?
Ach ja, het is inderdaad van vitaal belang om de kennis wel binnen je bedrijf te houden. Documenteren is dan ook erg belangrijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inhuren is op zich niet erg, maar de kennis is bij de bedrijven zelf helemaal weg, dus kun je je inhuurkrachten niet meer controleren. Lijkt mij onhandig.
Met Babelfish. Geen lezer die omkijkt naar die kromme verwrongen zinsconstructies...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zullen de berichten eerst nog wel vertalen.
Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Javaquote:Op woensdag 22 september 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de vacatures blader jij automatisch verder zodra er technici gezocht worden?
Dat zeg ik nietquote:Op woensdag 22 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat kan een "inhuurkracht" niet?
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is een Java-programmeur een techneut?
Dat maakt hem een techneut?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.
Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Ik ben van de harde, ouderwetse elektrotechniek. Dat is techniek, de rest spielerei.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sterker nog: de Java-programmeur werd jarenlang nog gediscrimineerd door collega's die van C++ en C# houden.
Net zoals in de Internetbranche de PHP-scriptschrijvers niet serieus wordt genomen...
Ja maar daarom begrijp ik niet helemaal welke gedachte achter deze proef steekt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het wordt een bloedbad dat je nog nooit gezien hebt.
Of misschien niet. De structuur van de landelijke politiek en die van ProRail zijn zo gemolesteerd dat alleen een klokkenluider ervoor kan zorgen dat de schuldigen berecht worden, mits de klokkenluider zelf niet gevat wordt...
En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter wasquote:
Spreek je dan wel Flash?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik blader nooit door vacatures. Ik heb het uitstekend naar mijn zin als inhuurkracht. En ik spreek geen woord Java
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Legacy systems zijn wel grappig soms. Ik moest tijdens een stage werken op een AS/400 emulator. Verkeerde knop drukken voor het volgende regeleinde ("enter" ipv "+") betekende vastlopen en hoofdkantoor moeten bellen om te resetten. Dat gebeurde alleen vanaf mijn lokatie al een keer of 3-4 per dag.
quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Spreek je dan wel Flash?HihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Wel Pools.
Ik heb nog wel ergens een DOS-appje wat al je er op klikt een schermpje opent wat vrolijk zegt "Laatste backup is zoveel dagen geleden, wilt u een backup maken?" en dat tellertje loopt dan al sinds 1995 of zoWel millenniumproof trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Precies.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En of het dan niet gewoon komt doordat het een kwakkelwinter was
Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat maakt hem een techneut?![]()
Ik ken mannen die werkelijk virtuoos zijn met een waterzuiveringsinstallatie, maar die nog geen emailtje uit hun toetsenbord krijgen. DAT zijn techneuten.
ja, dat weet ik ook. Dus?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Programmeren is als baan ingewikkelder dan je denkt.
Het duurt weken voordat je een model hebt getekend, dagen voordat je je plan verder uitwerkt en uren voordat je het programma hebt geschreven.
En dan moet je je product nog bijschaven omdat jij/je opdrachtgever nooit direct tevreden is.
Sorry, ik ga geen spoorstaven ontleden met een snijbrander. Daarvoor kun je me niet inhuren...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dat weet ik ook. Dus?
De boel zal toch echt een keer grondig op de schop moeten bij Prorail. En hoe eerder hoe beter. En of ze daar nou zo'n test bij gaan houden of niet dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Zelfs al gaat het goed. En zelfs al haal je daar dan de conclusie uit dat "je rustig nog wel een paar jaar door kunt modderen want dat het systeem bewezen winterhard is". Je kunt je ogen simpelweg niet BLIJVEN sluiten voor het feit dat de onderliggende systemen dringend aan vervanging toe zijn. Hoe moet ik dat nou eens verwoorden eer dat doordringt? Misschien moeten er eerst maar eens vet veel dooien vallen bij een vet verwijtbaar ongeluk wat iedereen had KUNNEN zien aankomen
Natuurlijk dringt het door bij mij.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oke, het dringt niet door. Laat maar
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:
ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Volgens mij ging dit niet om een sneltrein maar om de stoptrein zl-ut (5600)die net met de "led" DDAR vertrokken was uit Zwollequote:Op woensdag 22 september 2010 21:19 schreef dennistd het volgende:
Er is nader onderzoek nodig naar het treinongeluk in Zwolle vorig jaar. Dat heeft de rechtbank in Zwolle besloten.
In mei 2009 reed een goederentrein tegen een sneltrein met als gevolg dat beide treinen ontspoorden. Bij het ongeval raakte één persoon licht gewond. De aanrijding veroorzaakte veel vertraging omdat het een aantal dagen duurde voordat de sporen weer vrij waren.
Volgens het Openbaar Ministerie is de machinist door een rood sein gereden waardoor de treinen tegen elkaar botsten. De advocaat van de machinist wil onderzocht hebben of de machinist het sein wel gezien kan hebben. Ook wil hij antwoord op de vraag of het sein eigenlijk wel op rood stond en wil hij weten of er wel vaker treinen bij dat sein door rood rijden. Bij de politie verklaarde de machinist dat hij het sein misschien over het hoofd heeft gezien.
Huh?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Yreal het volgende:
even terug naar die winterproef he.
Den haag - groningen +42... Dat staat gelijk aan den haag - zwolle in een boemel![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat mission-critical?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, ej, hoe is 't? Dan ben ik m'n mooie SharePoint-project kwijt ja?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |