quote:Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Socios, je hebt een treinentopic gemist.
Blokjes op het spoor...
Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic.quote:
Het begon met een blocnootje.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is inmiddels de standaard dat een hoop beginnende FOK!kers in een poging grappig te zijn, jou naam vermelden in ieder treinentopic.
Je doet toch echt iets fout.
Die wissel ligt daar nog gewoon hoorquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er kunnen momenteel geen treinen meer richting Veghel, omdat ProRail het wissel in het hoofdspoor bij Boxtel verwijderd heeft.
Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Duvel, je zei in een ander topic;
[..]
Die wissel ligt daar nog gewoon hoor. Tenminste, ik neem aan dat deze aftakking bedoeld werd.
nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien dat het iets met de tariefsaanpassing van de via-kaartjes te maken heeft
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemtquote:Op donderdag 23 september 2010 19:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het puntstuk ontbreekt, je kunt dus niet meer met de trein naar Veghel.
De Pmpel had +30 en de bar was ook dichtquote:Op donderdag 23 september 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga zo ook even in Dv kijken, en met de pimpel terug
dat hele wissel moet weg want het zorgt voor onnodige slijtage aan het rollend materieel.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde dat de hele wissel verdwenen was. Wat heeft het eigenlijk voor nut om zo'n wissel open te breken? Om te voorkomen dat een of andere intercity ooit per ongeluk toch de aftakking neemt?
i know, maar ik geef alleen maar een reden waarom alles mogelijk niet zichtbaar is.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee hoor, zelfs bij de simpelste enkeltjes is het. Je krijgt gewoon geen prijsinfo meer, punt.
Die internetautomaat dus niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is dat een reden dan?![]()
Op de echte automaten weten ze drommels goed te melden hoeveel doekoe ze van je moeten hebben namelijk.
Nee, men laadt het van tevoren, het proces zelf duurt niet zo lang. Een kwartier ongeveer voor een treindienstleiderspost.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?
Nee, financieel juist niet. Het zijn de eisen gesteld aan de systemen die het zo moeilijk en uitgebreid maken waardoor het lang duurt. Vele requirements moeten eerst tot in het meest uitgebreide detail opgeschreven worden, en daarna ook nog eens getest. En met verschillende leveranciers (alles moet worden aanbesteed uiteraard) wordt het er ook niet sneller op. Daarnaast wil ook elke beheerder e.d. z'n plasje nog eens ergens over doen dus duurt het tegenwoordig zo 10 jaar voordat en InfoPlus gereed is en ook 10 jaar voordat TROTS (een systeem dat treinnummers volgt) gereed is. Wel tot in detail getest en gedocumenteerd, dat dan wel...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:Maar dat zal wel een financieel verhaal zijn zeker? En dus zitten we nog wel 20 jaar met dit soort geklungel.
Die inhuur die er nu soms ook al 10 jaar of meer (!) zit?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Duvel het volgende:ProRail moet gewoon al die ICT-inhuur er uit gooien.
Dat komt ook wel, maar voordat men weet wat men wil en voordat men weet of (bijvoorbeeld) Linux wel de uptime en stabiliteit van VMS heeft met testen zijn we al weer een hele tijd verder...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:34 schreef James1988 het volgende:De ICT bij ProRail moet dus maar eens opgewaardeerd worden zodat meer flexibiliteit mogelijk is...![]()
Gisteren dacht ik...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij hadden we het hier kort geleden nog over. Over hoe moeilijk of makkelijk het was om dat te halen.
[ afbeelding ]
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
Jup. Dat is erg makkelijk te halen. Ik moet die test ook gaan maken, zodat ik spoorbevoegdheid krijg via de stichting waar ik vrijwilliger ben (Stichting DE-3)
Wel Warsteiner neem ik aan?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg het binnenkort gratis bij een krat bier
Het merk mag ik zelf bepalen begreep ik, dus jaquote:Op donderdag 23 september 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel Warsteiner neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |