abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 07:44:34 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86700250
en voor het buitenland www.jizdenka.cz

Moeten die links ook maar in de OP of zo? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 08:15:20 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86700272
Zou wel handig zijn denk ik. :Y Wordt het niet steeds opnieuw gevraagd
  woensdag 22 september 2010 @ 08:18:17 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86700301
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:15 schreef greavy het volgende:
Wordt het niet steeds opnieuw gevraagd
Haha, tuurlijk wel. Wie leest de OP?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 08:19:30 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86700321
Oja, krijg je dat weer. Lezen ze de OP niet :')
pi_86702205
ja precies.

Alleen hoeven wij dan nietiedere keer die linkjes op te sorren, maar kunnen we volstaan met "Zie OP }:| "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86703789
Alweer bijna een jaar geleden (...)


Omdat de milieuvergunning in Weert eind januari 2010 verliep, heeft NSR besloten het aldaar terzijde gestelde mat64-materieel over te brengen naar Zwolle Rangeer, als voorbereiding op de sloop te Zwolle Katwolde. Terwijl de schaapjes in de wei liggend dan wel staand in de sneeuw hun zaterdagrust zoeken, is VolkerRail 203-2 met Plan T 511 en Plan V 801 ingeklemd tussen de 2 bakken van Plan V stel 921 (welke als koppelwagen dienen) onderweg van Weert naar Zwolle Rangeer onder treinnummer 51905 en rijdt hier ter hoogte van Hattemerbroek. Zaterdag 16 januari 2010
  woensdag 22 september 2010 @ 10:57:27 #107
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86703902
Fles, je jas deze keer niet in het talentje @ Euskirchen laten liggen? :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 september 2010 @ 11:39:03 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86705260
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
  woensdag 22 september 2010 @ 11:45:17 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86705500
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Papegaai.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 11:54:06 #110
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86705821
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
En dat zegt iemand die consequent alles 'verhunt'? _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 12:06:44 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86706218
Leuke dag om te reizen gaat zondag 10 oktober worden. Dan wordt de nieuwe winterdienstregeling van de NS getest en rijden er alleen maar pendeltreinen in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86706326
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Look who's talking :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86706348
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:57 schreef Eix het volgende:
Fles, je jas deze keer niet in het talentje @ Euskirchen laten liggen? :D
Nee, het was wat frisjes :') Wel aan gedacht nog :P Schrale actie was dat idd :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86706781
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke dag om te reizen gaat zondag 10 oktober worden. Dan wordt de nieuwe winterdienstregeling van de NS getest en rijden er alleen maar pendeltreinen in Nederland
"getest" hmm :')

Even een stapeltje GtbV halen dan :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 12:41:39 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_86707274
You'll hate me tomorrow, ik ga met twee hutkoffers naar Schiphol :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86707428
als je in de spits gaat moet je inderdaad sterven :( :P
pi_86707473
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
You'll hate me tomorrow, ik ga met twee hutkoffers naar Schiphol :Y
Elk taxibedrijf heeft een speciaal prijsje voor een ritje Schiphol *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 13:01:20 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86707815
quote:
Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:

* Reist u van Maastricht naar Amsterdam dan duurt uw reis 20 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.>
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
* Reist u van Utrecht naar Amsterdam dan duurt uw reis 4 minuten langer en hoeft u niet over te stappen.
* Reist u van Groningen naar Den Haag dan duurt uw reis 42 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.
* Reist u van Eindhoven naar ’s-Hertogenbosch dan duurt uw reis 1 minuut langer en hoeft u niet over te stappen.
Ja nee, daar worden we blij van. :')
pi_86707853
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja nee, daar worden we blij van. :')
Wacht ff, is dit serieus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 13:04:03 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86707884
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht ff, is dit serieus? :?
ja, het is serieus.

Zie http://ns.nl/cs/Satellite(...)/wintervoorbereiding
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86707992
Wacht even. We sturen dus gewoon aan op een situatie waarin WEER alle wissels bevriezen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 13:09:12 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_86708031
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:47 schreef Yreal het volgende:
als je in de spits gaat moet je inderdaad sterven :( :P
Nee, ik ga keurig buiten de spits :Y O-)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86708054
ik hoop dat in de middagspits van 11 oktober al het ijzer ook weer op de juiste plaats staat, zodat alleen de ochtendspits omlooptechnisch last zal hebben van dit geneuzel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 13:12:42 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86708138
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. We sturen dus gewoon aan op een situatie waarin WEER alle wissels bevriezen?
Ze oefenen het alleen even. Het valt overigens wel mee hoor, want ik ben in een zware sneeuwstorm afgelopen winter van Utrecht waar niets lag naar Leeuwarden gereisd waar echte sneeuwduinen lagen en slechts enkele tellen later op het station aangekomen dan verwacht mocht worden, dus het kan wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86708233
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ze oefenen het alleen even.
Bij sneeuwloos weer ja. Lekker zinvol.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 13:17:09 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86708287
Vraag blijft trouwens of ze de nachtelijke pendeltreinen om het spoor begaanbaar te houden ook laten rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 september 2010 @ 13:22:34 #127
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86708437
Zeg, hebben die lui daar nooit van simuleren gehoord? Dat ga je toch niet in het echie ff testen? Raar verhaal zeg.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:29:34 #128
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86708640
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ze oefenen het alleen even.
Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend (mét sneeuw) was dat echt niet genoeg?
pi_86708866
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend was dat echt niet genoeg?
Men moet even aan het publiek laten zien dat er iets gedaan wordt. Meer is het niet. This test was brought to you by Poppenkast Meerstadt BV :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86708980
was even een post om te zorgen dat de vorige post WEL verscheen. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 13:47:26 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86709227
Op die site staat verder dat 2300 wissels zijn onderhouden of vervangen, wat wel kan kloppen... bij een hoop wissels zie ik tegenwoordig elektrische wisselverwarming. Te herkennen aan een staaf tegen de spoorrail aan. Ook zijn een hoop dubbeldekkers aangepast en voorzien van filters.

Toch willen ze een noodscenario klaar hebben mocht de inspanning die tot nu toe gedaan is niet afdoende blijken te zijn.

Maar om dan een dag in oktober alles om te gooien? Gelukkig is het een zondag en niet een gewone werk- of schooldag. :')
pi_86709367
ja mijn idee. Hele zomervakantie de tijd voor gehad, dit soort kuttekopperij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 14:07:42 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86709938
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:07:51 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86709942
Prima test, interessant dat het kan. :)

En als het echt sneeuwt, weet je alvast dat het weer in de soep loopt. Zo hoort het nou eenmaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 14:08:24 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86709962
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86710022
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Hallo.

de NORMALE dienstregeling faalde in de winter. MET een bizarre hoeveelheid sneeuw.

Welk leeghoofd gaat dan nu de NOODdienstregeling bij SNEEUWLOOS weer testen "zodat men niet kan zeggen dat het niet getest is"? 8)7

Men is gewoon volstrekt irrelevant reizigers aan het duperen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86710118
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:08 schreef Duvel het volgende:

[..]


Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!
Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes toch *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 14:14:20 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86710208
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hallo.

de NORMALE dienstregeling faalde in de winter. MET een bizarre hoeveelheid sneeuw.

Welk leeghoofd gaat dan nu de NOODdienstregeling bij SNEEUWLOOS weer testen "zodat men niet kan zeggen dat het niet getest is"? 8)7

Men is gewoon volstrekt irrelevant reizigers aan het duperen.
Hallo! :s)

Ik heb de plannen niet bedacht, ik voorspel alleen maar de reacties in nog zo'n winter.
En zo bizar veel sneeuw lag er nou ook weer niet. Ik heb het wel eens erger gezien in Nederland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:15:11 #139
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86710232
Ach, waarom moet dit überhaupt nog in de praktijk getest worden? In Nederland rijden al ruim 150 jaar treinen. Daarnaast is afgelopen winter in de haast ook een pendeldienst opgezet waaruit resultaten moeten zijn te verkrijgen.

Je bewijst niet echt veel met het rijden van een versimpelde dienstregeling in een normale weersituatie. Kijk media, volk, aanschouw! Wij van NS kunnen naast het aanbieden van iedere tien minuten een trein ook een dienstregeling rijden met ieder half uur (of wellicht zelfs uur, geen idee :X ) een trein die wel liefst overal stopt.

Echt, hoe gek zijn ze geworden daar in Utrecht. Rijkswaterstaat gaat ook niet even voor de grap de wegen extra glad maken om te testen of de ongevalsbestrijding wel adequaat is uitgerust voor de winter. Een beetje fatsoenlijk bedrijf investeert gewoon in degelijke verkeersmodellen in plaats van de reiziger op te zadelen met een hoop onnodige ellende.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 14:19:53 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86710428
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes toch *O*
Elke Trein Makkelijk Extra Traag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86710517
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb de plannen niet bedacht,
Dat weet ik ook wel :P
quote:
ik voorspel alleen maar de reacties in nog zo'n winter.
Precies. Dus DAAR is deze test voor bedoeld. Niet voor iets feitelijks.
quote:
En zo bizar veel sneeuw lag er nou ook weer niet. Ik heb het wel eens erger gezien in Nederland.
Dat had je in januari ook durven zeggen he :') Oh ja makkelijk, toen werkte je daar nog niet :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 14:25:31 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86710653
In januari werkte ik er ook al.

En het lijkt me wel nuttig om iets te testen vķķr je het nodig hebt. Maar goed, blijkbaar verschillen we gewoon van mening.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86710988
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In januari werkte ik er ook al.

En het lijkt me wel nuttig om iets te testen vķķr je het nodig hebt. Maar goed, blijkbaar verschillen we gewoon van mening.
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test? :?

1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?

We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 14:38:04 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86711070
Het leidt volgens mij alleen maar tot frustratie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86711105
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt volgens mij alleen maar tot frustratie.
Bij mij nu al inderdaad :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 14:40:41 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86711159
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij mij nu al inderdaad :Y
Ik merk het :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 september 2010 @ 14:40:57 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86711172
We zien het wel, ik ben zelf ook wel benieuwd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86711188
Maar van wat ik begrijp blijven er wel Intercities rijden en dus niet alleen stoptreintjes? Althans, het lijkt me erg sterk dat Ehv - Ht met 4 extra stops slechts 1 minuut langer duurt.
pi_86711369
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:41 schreef Ireyon het volgende:
Maar van wat ik begrijp blijven er wel Intercities rijden en dus niet alleen stoptreintjes? Althans, het lijkt me erg sterk dat Ehv - Ht met 4 extra stops slechts 1 minuut langer duurt.
25 sep komt de volledige drgl beschikbaar voor die dag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 14:55:10 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86711680
Ik hoop dat ze het wel een beetje leuk simuleren, dus ook overgaan van gewone dienstregeling naar godgloeiende puinzooi naar nooddienstregeling. Maar dat zal wel niet, mensen in het kader van een test opzadelen met drie uur wachten op een station terwijl er niets rijdt. :')

Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.

Verder vooral PR. Helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 15:00:20 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86711845
* checkt rooster.
* ziet vroege dienst op 10 oktober.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86711863
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:
Ik hoop dat ze het wel een beetje leuk simuleren, dus ook overgaan van gewone dienstregeling naar godgloeiende puinzooi naar nooddienstregeling. Maar dat zal wel niet, mensen in het kader van een test opzadelen met drie uur wachten op een station terwijl er niets rijdt. :')

Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.

Verder vooral PR. Helaas.
En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbV :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86711901
Verwachte testresultaat is trouwens een "opvallende en onverklaarbare" stijging van het aantal gevallen van agressie tegen spoorpersoneel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 15:06:41 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86712047
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbV :W
Tenzij de dienstregeling in de soep loopt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86712134
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Tenzij de dienstregeling in de soep loopt :P
Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 15:11:07 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86712164
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijk :')
Het moet wel lukken denk ik zo :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86712172
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:

Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.

Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 16:00:17 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86713987
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.
Nou ja, ik bedoel: trdls in Groningen zijn gewend IC's naar Den Haag, Rotterdam, Schiphol of Amsterdam te sturen, en nu gaan ze maar tot Zwolle. En zo in het hele land.

En verder, zoals ik al zei: vooral PR.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86714912
Zie hier voor de basis van 10-10-2010.
pi_86716357
Bron?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86716421
Doet er niet toe, wees blij dat ik wat post.
pi_86716503
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Doet er niet toe, wees blij dat ik wat post.
Goed chef :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86716763
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, ik ga keurig buiten de spits :Y O-)
Dan ist goed, dan zit er toch geen hol in die treinen, die vervoeren alleen 9-5/6 kantoor personeel en wat studenten :P
pi_86717634
http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-europese-stations/
Brussel Antwerpen het mooiste station?

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter op 22-09-2010 19:50:59 ]
dag
  woensdag 22 september 2010 @ 17:29:17 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86717945
quote:
Antwerpen, lezen is toch een uitstervende kunst anno 2010 ;).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86717962
quote:
Brussel staat (terecht) niet in de lijst?
  woensdag 22 september 2010 @ 17:30:49 #167
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86718018
Wladiwostok in Europa? _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86718579
Groningen CS :')

Best mooi even goed natuurlijk, maar zo zijn er nog wel een paar. Helsinki is ook onzin trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86719081
Hmm. Zo te lezen is het dus handig om op die dag even de twitterdiensten van AV uit te zetten. :')
pi_86719217
Zoeen vettigheid :D

quote:
Treinen die niet langer hoeven te stoppen om passagiers op te pikken? Het klinkt als science-fiction, maar in China wordt nagedacht over hogesnelheidstreinen die passagiers oppikken en laten uitstappen aan hoge snelheid.

Een hogesnelheidstrein tussen de hoofdstad Peking en de stad Guangzhou, op 2.180 kilometer, zou al snel twee en een half uur tijd winnen als de trein niet zou moeten stoppen in de zowat dertig stations langs de route.

Een Chinees promofilmpje toont hoe dit in zijn werk zou gaan. Passagiers die aan boord van de trein willen, moeten eerst plaatsnemen in een koppelingsmodule. Wanneer de trein in het station aankomt, stopt deze niet. Hij vertraagt alleen voldoende om de koppelingsmodule mee te nemen vooraan op het dak.

Terwijl de trein zich verwijdert van het station, stappen de passagiers vanuit deze module over op de eigenlijke trein. Wanneer iedereen is uitgestapt, verplaatst de module zich naar de achterkant van trein. Daar kunnen de passagiers die willen uitstappen in een volgend station plaatsnemen.

Wanneer de trein het station bereikt, laat hij de koppelingsmodule achter in het station. Passagiers kunnen gerust de tijd te nemen om uit te stappen aangezien de trein al is vertrokken.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100921_114

Interessant idee. Benieuwd hoe dat gaat met bijvoorbeeld vleugeltreinen splitsen en combineren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86719248
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:56 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Zo te lezen is het dus handig om op die dag even de twitterdiensten van AV uit te zetten. :')
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 september 2010 @ 18:02:34 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86719335
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op :X
Wedden van niet? Ik verwacht op de dag zelf ook nog wel wat opmerkingen hoor.

En gelijk heb je. :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 september 2010 @ 18:05:30 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86719444
Op dit moment staat met OBIS geregistreerd bij mij (ICMm-III):

4057 binnen te Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4061 binnen te Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010
4066 binnen te Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010
4067 binnen te Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010
4068 binnen te Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010
4069 binnen te Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010
4076 binnen te Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 (foutje OdR?)
4077 binnen te Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010
4081 binnen te Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010
4082 binnen te Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010
4083 binnen te Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010
4089 binnen te Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010
4096 binnen te Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010

**Let op: De recentste updates zijn niet toegevoegd. Wekelijks levert Revisiebedrijf Haarlem 1 of 2 stellen af.
  woensdag 22 september 2010 @ 18:10:07 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86719622
OBIS?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86719680
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
OBIS?
On-Board Info System of zoiets.. die fancy schermen met verwachte aankomsttijden en evt. Wifi.
pi_86719988
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op :X
Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan. :P
pi_86720018
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan. :P
Leuk verjaardagskadootje dan _O-

zijn eigen life-size hindernisbaan _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86721343
Leuk dat van de 10e maar volgens mij doen ze vandaag alvast droogoefenen. Wat is er in vredesnaam gebeurd dat alles met +5 tot +10 rijdt?
pi_86721405
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:56 schreef Fixers het volgende:
Leuk dat van de 10e maar volgens mij doen ze vandaag alvast droogoefenen. Wat is er in vredesnaam gebeurd dat alles met +5 tot +10 rijdt?
Vanochtend stroomstoring tussen Utrecht en Ede, vanmiddag wisselstoring bij Wolfheze.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86721588
Dat is alles? Waarom moet mij route Hilversum-Breda inclusief het alternatief via amersfoort daar onder lijden?
pi_86721682
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
Dat is alles? Waarom moet mij route Hilversum-Breda inclusief het alternatief via amersfoort daar onder lijden?
Alles waar ik last van had tenminste :+

Verder geen idee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86722029
"dames en heren, wij staan stil omdat wij voor een rood sein staan"
Nee goh, dat kan ik ook wel bedenken, ik wil weten waarom :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 19:14:25 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86722162
NS?



Nee.. NordWestBahn

pi_86722178
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef Ascendancy het volgende:
"dames en heren, wij staan stil omdat wij voor een rood sein staan"
Nee goh, dat kan ik ook wel bedenken, ik wil weten waarom :r
't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelul :')
  woensdag 22 september 2010 @ 19:18:51 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86722347
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles waar ik last van had tenminste :+
Vanmorgen ook weer een kapotte trein tussen Gouda en Den Haag, waar XM heel blij mee was. De IC Gouda - Den Haag van 7:34 werd omgeleid via Rotterdam/Blijdorp, en werd niet alleen achter de IC van 7:37 gemikt, maar ook achter de stoptrein van 7:45. Daar word je blij van. Resultaat: +38.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 september 2010 @ 19:20:37 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86722438
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelul :')
Of: "er is nog geen parkeerplaats voor ons".

WTF, als ik dat wil ondergaan dan ga ik wel met de auto. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86723984
Zo, hier weer even twee pagina´s geklaag bijgelezen. :')

Treinen _O_
pi_86724758
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
dag
pi_86724949
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 20:31:53 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86725316
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.
Mja, in het bedrijfsleven gebeurt het anders wel hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86725373
Vandaag Plan V als IC naar Schiphol om 16:45 te Eindhoven :'), het solo treinstel was bijna nog voldoende om iedereen mee te nemen. In Den Bosch werd het nog eens versterkt met een tweede Plan V om samen naar Utrecht en Schiphol door te gaan :P.
pi_86725447
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test? :?

1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?

We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.

De ICT van ProRail bestaat uit een aantal systemen die samen de treinenloop en de daarbij behorende reisinformatie regelen. Al deze systemen bevatten plannen, voor elk systemen een aparte versie. In de normale dienst worden deze plannen altijd 2 dagen van tevoren geladen. Daarnaast geldt dat een aantal systemen 02:00 als dagovergang kennen en een aantal 00:00 (waardeloos, historisch zo gegroeid). Als je nu een nooddienst wil opstarten, kan je niet zomaar even voor de volgende dag een ander plan laden. Ook kan je niet even de al geladen plannen wijzigen, omdat hier bij bijv. het systeem van de treindienstleider al materieelrelaties aan vast zitten en bij de verkeersleider kunnen plannen geeneens verwijderd worden (ja, kan wel, maar een lege database restoren valt daar wat mij betreft niet onder). Wat men nu gaat doen (het enige ook wat 'men' durft) is van tevoren aankijken of er sneeuw op komt is. Indien zo, dan laat men de systemen 'leeg lopen' tot de avond van tevoren en op dat moment wordt besloten op een normaal dan wel alternatief plan wordt geladen. Indien het en alternatief plan betreft, heb je dus te maken met dat tijdsverschil van 2 uur, wat in eerste instantie opgelost zou moeten worden met handwerk. Hier heeft men later wel weer een extra plan voor bedacht. Nu zijn deze elementen de afgelopen maanden uiteraard uitvoering in simulatie getest, maar dit heeft wel een aantal nadelen. Zo kunnen niet alle 13 treindienstleidersposten nergezet worden en kunnen wij ook niet de load van die posten neerzetten (niet alleen rijden van treinen, maar ook telefoongesprekken e.d.). Ook al zou je die eerste twee wel kunnen (blijft gedeeltelijk wel een beperking van ProRail), dan nog kunnen verschillen optreden. De alternatieve plannen zullen hetzelfde zijn voor alle dagen, vandaar dat de test op een zondag kan, daar het niet uitmaakt in de hoeveelheid treinen. Het gaat dus vooral om de processen binnen ICT en met trdl's e.d. en de volgorde van laden (bleek ook nog uit te maken...), niet of het nou vriest of niet.
En mocht er nou toch eerder sneeuw zijn dan verwacht, dan heeft men nog iets bedacht, namelijk "snel alternatief plan". Dit kan direct uitgevoerd worden en betreft het aanpassen van de huidige dienstregeling, en hier is dus wel data uit januari terecht gekomen. Hierbij worden diensten in principe gehalveerd en series doorgetrokken. In dit model heeft men uiteindelijk maar 200 wissels nodig die cruciaal zijn voor de uitvoerende dienst. Hoe dit te doen? Nou bijv het doortrekken van de stopper uit Maastricht naar Eindhoven, zo gebruik je al geen wissel meer te Roermond en Weert bijv ;) Het nadeel hiervan is minder vat op materieelstromen, die bij het alternatieve plan al vastliggen.
  woensdag 22 september 2010 @ 20:40:57 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86725729
Interessante kijk in de keuken. Die overgang 02:00 of 00:00 is wel apart ja. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 september 2010 @ 20:41:29 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86725761
Als ik eerlijk ben klinkt het nog als een houtje-touwtje-systeem. Tuurlijk, een db van waaruit de treinen rijden vul je niet zomaar, maar het klinkt eerlijk gezegd niet heel erg dynamisch.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 september 2010 @ 20:49:12 #195
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86726168
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test? :?

1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?

We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd. _O-

Het enige wat die mastodontenbond verdient is een welgemeende 'fuck you' en een welgemeende 'kust mijn kloten'. Ik durf te wedden dat diezelfde opa's bij de testresultaten uit de computersimulaties de duimen omhoog doen en achteraf stennis schoppen omdat de nooddienstregeling niet overeenkomt met de theorie...

Michael van der Vlis betekent net zoveel voor OV-reizigers als Maarten van Rossem voor SBS6...
  woensdag 22 september 2010 @ 20:51:21 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86726283
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
Bert Klerk zal aan de andere kant zijn gage niet terugschroeven of de (kaviaar)weldoener spelen...
  woensdag 22 september 2010 @ 20:53:50 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86726417
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:35 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.

De ICT van ProRail bestaat uit een aantal systemen die samen de treinenloop en de daarbij behorende reisinformatie regelen. Al deze systemen bevatten plannen, voor elk systemen een aparte versie. In de normale dienst worden deze plannen altijd 2 dagen van tevoren geladen. Daarnaast geldt dat een aantal systemen 02:00 als dagovergang kennen en een aantal 00:00 (waardeloos, historisch zo gegroeid). Als je nu een nooddienst wil opstarten, kan je niet zomaar even voor de volgende dag een ander plan laden. Ook kan je niet even de al geladen plannen wijzigen, omdat hier bij bijv. het systeem van de treindienstleider al materieelrelaties aan vast zitten en bij de verkeersleider kunnen plannen geeneens verwijderd worden (ja, kan wel, maar een lege database restoren valt daar wat mij betreft niet onder). Wat men nu gaat doen (het enige ook wat 'men' durft) is van tevoren aankijken of er sneeuw op komt is. Indien zo, dan laat men de systemen 'leeg lopen' tot de avond van tevoren en op dat moment wordt besloten op een normaal dan wel alternatief plan wordt geladen. Indien het en alternatief plan betreft, heb je dus te maken met dat tijdsverschil van 2 uur, wat in eerste instantie opgelost zou moeten worden met handwerk. Hier heeft men later wel weer een extra plan voor bedacht. Nu zijn deze elementen de afgelopen maanden uiteraard uitvoering in simulatie getest, maar dit heeft wel een aantal nadelen. Zo kunnen niet alle 13 treindienstleidersposten nergezet worden en kunnen wij ook niet de load van die posten neerzetten (niet alleen rijden van treinen, maar ook telefoongesprekken e.d.). Ook al zou je die eerste twee wel kunnen (blijft gedeeltelijk wel een beperking van ProRail), dan nog kunnen verschillen optreden. De alternatieve plannen zullen hetzelfde zijn voor alle dagen, vandaar dat de test op een zondag kan, daar het niet uitmaakt in de hoeveelheid treinen. Het gaat dus vooral om de processen binnen ICT en met trdl's e.d. en de volgorde van laden (bleek ook nog uit te maken...), niet of het nou vriest of niet.
En mocht er nou toch eerder sneeuw zijn dan verwacht, dan heeft men nog iets bedacht, namelijk "snel alternatief plan". Dit kan direct uitgevoerd worden en betreft het aanpassen van de huidige dienstregeling, en hier is dus wel data uit januari terecht gekomen. Hierbij worden diensten in principe gehalveerd en series doorgetrokken. In dit model heeft men uiteindelijk maar 200 wissels nodig die cruciaal zijn voor de uitvoerende dienst. Hoe dit te doen? Nou bijv het doortrekken van de stopper uit Maastricht naar Eindhoven, zo gebruik je al geen wissel meer te Roermond en Weert bijv ;) Het nadeel hiervan is minder vat op materieelstromen, die bij het alternatieve plan al vastliggen.
Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?
pi_86726535
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd. _O-

Het enige wat die mastodontenbond verdient is een welgemeende 'fuck you' en een welgemeende 'kust mijn kloten'. Ik durf te wedden dat diezelfde opa's bij de testresultaten uit de computersimulaties de duimen omhoog doen en achteraf stennis schoppen omdat de nooddienstregeling niet overeenkomt met de theorie...

Michael van der Vlis betekent net zoveel voor OV-reizigers als Maarten van Rossem voor SBS6...
En nu het inhoudelijke betoog graag? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')