Haha, tuurlijk wel. Wie leest de OP?quote:Op woensdag 22 september 2010 08:15 schreef greavy het volgende:
Wordt het niet steeds opnieuw gevraagd
Papegaai.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
En dat zegt iemand die consequent alles 'verhunt'?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Look who's talkingquote:Op woensdag 22 september 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Godgloeiende.. Waarom het woord 'WELKE' altijd? Het moet hier (volgens mij) toch echt DIE zijn.....
Nee, het was wat frisjesquote:Op woensdag 22 september 2010 10:57 schreef Eix het volgende:
Fles, je jas deze keer niet in het talentje @ Euskirchen laten liggen?
"getest" hmmquote:Op woensdag 22 september 2010 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke dag om te reizen gaat zondag 10 oktober worden. Dan wordt de nieuwe winterdienstregeling van de NS getest en rijden er alleen maar pendeltreinen in Nederland
Elk taxibedrijf heeft een speciaal prijsje voor een ritje Schipholquote:Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
You'll hate me tomorrow, ik ga met twee hutkoffers naar Schiphol
Ja nee, daar worden we blij van.quote:Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:
* Reist u van Maastricht naar Amsterdam dan duurt uw reis 20 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.>
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
* Reist u van Utrecht naar Amsterdam dan duurt uw reis 4 minuten langer en hoeft u niet over te stappen.
* Reist u van Groningen naar Den Haag dan duurt uw reis 42 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.
* Reist u van Eindhoven naar ’s-Hertogenbosch dan duurt uw reis 1 minuut langer en hoeft u niet over te stappen.
Wacht ff, is dit serieus?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja nee, daar worden we blij van.
Nee, ik ga keurig buiten de spitsquote:Op woensdag 22 september 2010 12:47 schreef Yreal het volgende:
als je in de spits gaat moet je inderdaad sterven![]()
Ze oefenen het alleen even. Het valt overigens wel mee hoor, want ik ben in een zware sneeuwstorm afgelopen winter van Utrecht waar niets lag naar Leeuwarden gereisd waar echte sneeuwduinen lagen en slechts enkele tellen later op het station aangekomen dan verwacht mocht worden, dus het kan wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht even. We sturen dus gewoon aan op een situatie waarin WEER alle wissels bevriezen?
Bij sneeuwloos weer ja. Lekker zinvol.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze oefenen het alleen even.
Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend (mét sneeuw) was dat echt niet genoeg?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze oefenen het alleen even.
Men moet even aan het publiek laten zien dat er iets gedaan wordt. Meer is het niet. This test was brought to you by Poppenkast Meerstadt BVquote:Op woensdag 22 september 2010 13:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze hebben in januari al uitgebreid geoefend was dat echt niet genoeg?
Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Hallo.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich heeft ETMET aangetoond dat plannen in de werkelijkheid anders kunnen uitpakken. Als ze de wintermaatregelen niet testen en het loopt in de winter weer mis, dan zeikt iedereen dat het niet getest is.
Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes tochquote:Op woensdag 22 september 2010 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een collega van mij heeft vanmorgen 30 minuten staan wachten op een ETMET station. Hij is erg enthousiast!
Hallo!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo.
de NORMALE dienstregeling faalde in de winter. MET een bizarre hoeveelheid sneeuw.
Welk leeghoofd gaat dan nu de NOODdienstregeling bij SNEEUWLOOS weer testen "zodat men niet kan zeggen dat het niet getest is"?![]()
Men is gewoon volstrekt irrelevant reizigers aan het duperen.
Elke Trein Makkelijk Extra Traagquote:Op woensdag 22 september 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt. Telkens Misschien Een Trein. 30 minuten best netjes toch
Dat weet ik ook welquote:Op woensdag 22 september 2010 14:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb de plannen niet bedacht,
Precies. Dus DAAR is deze test voor bedoeld. Niet voor iets feitelijks.quote:ik voorspel alleen maar de reacties in nog zo'n winter.
Dat had je in januari ook durven zeggen hequote:En zo bizar veel sneeuw lag er nou ook weer niet. Ik heb het wel eens erger gezien in Nederland.
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In januari werkte ik er ook al.
En het lijkt me wel nuttig om iets te testen vķķr je het nodig hebt. Maar goed, blijkbaar verschillen we gewoon van mening.
Bij mij nu al inderdaadquote:Op woensdag 22 september 2010 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het leidt volgens mij alleen maar tot frustratie.
25 sep komt de volledige drgl beschikbaar voor die dag.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:41 schreef Ireyon het volgende:
Maar van wat ik begrijp blijven er wel Intercities rijden en dus niet alleen stoptreintjes? Althans, het lijkt me erg sterk dat Ehv - Ht met 4 extra stops slechts 1 minuut langer duurt.
En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbVquote:Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:
Ik hoop dat ze het wel een beetje leuk simuleren, dus ook overgaan van gewone dienstregeling naar godgloeiende puinzooi naar nooddienstregeling. Maar dat zal wel niet, mensen in het kader van een test opzadelen met drie uur wachten op een station terwijl er niets rijdt.
Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.
Verder vooral PR. Helaas.
Tenzij de dienstregeling in de soep looptquote:Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En uiteraard aangekondigd, dus geen GtbV
Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijkquote:Op woensdag 22 september 2010 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij de dienstregeling in de soep loopt
Het moet wel lukken denk ik zoquote:Op woensdag 22 september 2010 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel een gigantisch brevet van onvermogen zijn natuurlijk
Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:55 schreef Duvel het volgende:
Alleen een nooddienstregeling is het halve werk. Bedenk wel dat het een hoop improvisatie vraagt van de treindienstleiders en het andere personeel. Dus wat dat betreft is het een aardige test.
Nou ja, ik bedoel: trdls in Groningen zijn gewend IC's naar Den Haag, Rotterdam, Schiphol of Amsterdam te sturen, en nu gaan ze maar tot Zwolle. En zo in het hele land.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. "improvisaties" plannen en ze vervolgens uitvoeren, daar test je niets mee. In ieder geval niets relevants. Improvisaties zijn bij definitie dingen die je niet plant.
Goed chefquote:Op woensdag 22 september 2010 16:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Doet er niet toe, wees blij dat ik wat post.
Dan ist goed, dan zit er toch geen hol in die treinen, die vervoeren alleen 9-5/6 kantoor personeel en wat studentenquote:Op woensdag 22 september 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, ik ga keurig buiten de spits![]()
Antwerpen, lezen is toch een uitstervende kunst anno 2010quote:Op woensdag 22 september 2010 17:22 schreef Peter het volgende:
http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-europese-stations/
Brussel het mooiste station?
Brussel staat (terecht) niet in de lijst?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:22 schreef Peter het volgende:
http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-europese-stations/
Brussel het mooiste station?
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100921_114quote:Treinen die niet langer hoeven te stoppen om passagiers op te pikken? Het klinkt als science-fiction, maar in China wordt nagedacht over hogesnelheidstreinen die passagiers oppikken en laten uitstappen aan hoge snelheid.
Een hogesnelheidstrein tussen de hoofdstad Peking en de stad Guangzhou, op 2.180 kilometer, zou al snel twee en een half uur tijd winnen als de trein niet zou moeten stoppen in de zowat dertig stations langs de route.
Een Chinees promofilmpje toont hoe dit in zijn werk zou gaan. Passagiers die aan boord van de trein willen, moeten eerst plaatsnemen in een koppelingsmodule. Wanneer de trein in het station aankomt, stopt deze niet. Hij vertraagt alleen voldoende om de koppelingsmodule mee te nemen vooraan op het dak.
Terwijl de trein zich verwijdert van het station, stappen de passagiers vanuit deze module over op de eigenlijke trein. Wanneer iedereen is uitgestapt, verplaatst de module zich naar de achterkant van trein. Daar kunnen de passagiers die willen uitstappen in een volgend station plaatsnemen.
Wanneer de trein het station bereikt, laat hij de koppelingsmodule achter in het station. Passagiers kunnen gerust de tijd te nemen om uit te stappen aangezien de trein al is vertrokken.
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover opquote:Op woensdag 22 september 2010 17:56 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Zo te lezen is het dus handig om op die dag even de twitterdiensten van AV uit te zetten.
Wedden van niet? Ik verwacht op de dag zelf ook nog wel wat opmerkingen hoor.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op
On-Board Info System of zoiets.. die fancy schermen met verwachte aankomsttijden en evt. Wifi.quote:
Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dag moet je gewoon thuisblijven want het wordt één grote teringzooi. EN het is nog opzet ook. En nou hou ik erover op
Leuk verjaardagskadootje danquote:Op woensdag 22 september 2010 18:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat gaat niet, want Dennis is jarig dan.
Vanochtend stroomstoring tussen Utrecht en Ede, vanmiddag wisselstoring bij Wolfheze.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:56 schreef Fixers het volgende:
Leuk dat van de 10e maar volgens mij doen ze vandaag alvast droogoefenen. Wat is er in vredesnaam gebeurd dat alles met +5 tot +10 rijdt?
Alles waar ik last van had tenminstequote:Op woensdag 22 september 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
Dat is alles? Waarom moet mij route Hilversum-Breda inclusief het alternatief via amersfoort daar onder lijden?
't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelulquote:Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef Ascendancy het volgende:
"dames en heren, wij staan stil omdat wij voor een rood sein staan"
Nee goh, dat kan ik ook wel bedenken, ik wil weten waarom
Vanmorgen ook weer een kapotte trein tussen Gouda en Den Haag, waar XM heel blij mee was. De IC Gouda - Den Haag van 7:34 werd omgeleid via Rotterdam/Blijdorp, en werd niet alleen achter de IC van 7:37 gemikt, maar ook achter de stoptrein van 7:45. Daar word je blij van. Resultaat: +38.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles waar ik last van had tenminste![]()
Of: "er is nog geen parkeerplaats voor ons".quote:Op woensdag 22 september 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Duurt nog 5 minuten en dan krijg je dat standaard "Het spoor is nog bezet" gelul
en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
Mja, in het bedrijfsleven gebeurt het anders wel hoorquote:Op woensdag 22 september 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en terecht. Falen en zakkenvullen gaat nou eenmaal moeilijk samen.
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?
1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?
We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus hoor, wat verwacht je nou van die test?
1) Het is een zondag, terwijl je een eventuele nooddienstregeling het hardst nodig hebt op een doordeweekse dag.
2) Er zal geen sneeuw liggen en geen wissel bevroren zijn.
3) In januari is er een maand lang wel met extreem weer en wel doordeweeks volgens de nooddienstregeling gereden, wat hebben we daarvan geleerd? En wat hebben we daar niet van geleerd, wat nu wel uit zo'n zondagse test zou blijken?
4) Waarom kan dit niet gewoon met een simpele simulatie gedaan worden?
We kunnen best van mening verschillen, maar iedereen die er langer dan een kwart seconde over nadenkt kan inzien dat deze "test" geen enkel zinnig doel dient. Anders dan publieksvertoon dan natuurlijk.
Bert Klerk zal aan de andere kant zijn gage niet terugschroeven of de (kaviaar)weldoener spelen...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Peter het volgende:
ProFail mag directiesalaris niet verhogen: http://www.nu.nl/economie(...)e-niet-verhogen.html
Duurt het laden van een dienstregeling zolang? Is er geen sneller algoritme mogelijk bij ProRail?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:35 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 maanden aan dit onderdeel mogen werken, dus misschien kan ik wel iets toelichten.
De ICT van ProRail bestaat uit een aantal systemen die samen de treinenloop en de daarbij behorende reisinformatie regelen. Al deze systemen bevatten plannen, voor elk systemen een aparte versie. In de normale dienst worden deze plannen altijd 2 dagen van tevoren geladen. Daarnaast geldt dat een aantal systemen 02:00 als dagovergang kennen en een aantal 00:00 (waardeloos, historisch zo gegroeid). Als je nu een nooddienst wil opstarten, kan je niet zomaar even voor de volgende dag een ander plan laden. Ook kan je niet even de al geladen plannen wijzigen, omdat hier bij bijv. het systeem van de treindienstleider al materieelrelaties aan vast zitten en bij de verkeersleider kunnen plannen geeneens verwijderd worden (ja, kan wel, maar een lege database restoren valt daar wat mij betreft niet onder). Wat men nu gaat doen (het enige ook wat 'men' durft) is van tevoren aankijken of er sneeuw op komt is. Indien zo, dan laat men de systemen 'leeg lopen' tot de avond van tevoren en op dat moment wordt besloten op een normaal dan wel alternatief plan wordt geladen. Indien het en alternatief plan betreft, heb je dus te maken met dat tijdsverschil van 2 uur, wat in eerste instantie opgelost zou moeten worden met handwerk. Hier heeft men later wel weer een extra plan voor bedacht. Nu zijn deze elementen de afgelopen maanden uiteraard uitvoering in simulatie getest, maar dit heeft wel een aantal nadelen. Zo kunnen niet alle 13 treindienstleidersposten nergezet worden en kunnen wij ook niet de load van die posten neerzetten (niet alleen rijden van treinen, maar ook telefoongesprekken e.d.). Ook al zou je die eerste twee wel kunnen (blijft gedeeltelijk wel een beperking van ProRail), dan nog kunnen verschillen optreden. De alternatieve plannen zullen hetzelfde zijn voor alle dagen, vandaar dat de test op een zondag kan, daar het niet uitmaakt in de hoeveelheid treinen. Het gaat dus vooral om de processen binnen ICT en met trdl's e.d. en de volgorde van laden (bleek ook nog uit te maken...), niet of het nou vriest of niet.
En mocht er nou toch eerder sneeuw zijn dan verwacht, dan heeft men nog iets bedacht, namelijk "snel alternatief plan". Dit kan direct uitgevoerd worden en betreft het aanpassen van de huidige dienstregeling, en hier is dus wel data uit januari terecht gekomen. Hierbij worden diensten in principe gehalveerd en series doorgetrokken. In dit model heeft men uiteindelijk maar 200 wissels nodig die cruciaal zijn voor de uitvoerende dienst. Hoe dit te doen? Nou bijv het doortrekken van de stopper uit Maastricht naar Eindhoven, zo gebruik je al geen wissel meer te Roermond en Weert bijvHet nadeel hiervan is minder vat op materieelstromen, die bij het alternatieve plan al vastliggen.
En nu het inhoudelijke betoog graag?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Reizigersvereniging ROVER heeft weer eens geklaagd.![]()
Het enige wat die mastodontenbond verdient is een welgemeende 'fuck you' en een welgemeende 'kust mijn kloten'. Ik durf te wedden dat diezelfde opa's bij de testresultaten uit de computersimulaties de duimen omhoog doen en achteraf stennis schoppen omdat de nooddienstregeling niet overeenkomt met de theorie...
Michael van der Vlis betekent net zoveel voor OV-reizigers als Maarten van Rossem voor SBS6...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |