Crientj spreekt geen Foks qua smileysquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:15 schreef James1988 het volgende:
Hij is niet stuk, hij knipoogt alleen.
Preciesquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Smileys in de TT falen sowieso hard.
Dan van mij nog maar een TVP eroverheen. Mag ook niet. Er mag zo veel niet
Ja, op Rotterdam - Schiphol heeft dat ding nog wel nut. Maar dat zou ie ook al hebben als ie 140 reed.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Blijft toch mooi die HSL Zuid. Kom ik in een ´boemel´ aan op Rotterdam Centraal, even later ben ik ineens in no time met Thalys op Schiphol Airport om een volgende aansluiting te halen.
Licht offtopic, maar:quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:53 schreef Duvel het volgende:
[ http://forum.difflock.com/files/car_train_crash_138.jpg&t=1]afbeelding ]
fixed, leuke plaatjes Fles maar in jouw schema paste geen Kolsch of wel?quote:
WEER de Polen? Wat hebben die toch altijd spuuglelijke dingen op de baanquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef bork het volgende:
Mooi is anders, voorproefje van innotrans 2010, maar pkp goes ns style??
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
haha geniaalquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
Het erge is dat het waar is. Het enige nadeel is dat de vervoerder niet precies kan zien hoeveel hij vervoerd. En zelfs dat is bij de trein waar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De opvolger van de OV-Chipkaart lost alle problemen op
Oh bij mij in m'n portemonnee zitten nog twee pasjes die door die paaltjes geregistreerd worden. Maar ik hou gewoon net zo lang dat ding ervoor totdat-ie het juiste pasje pakt, kost flink wat ge*blie-bloe-bliep* maar ach.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het erge is dat het waar is. Het enige nadeel is dat de vervoerder niet precies kan zien hoeveel hij vervoerd. En zelfs dat is bij de trein waar.
Vroegah, toen mijn ov-studentenkaart nog gewoon was, zat ik niet de hele tijd met die pauperpas die niet door mijn portemonnee heen kan te kloten
Ja, en hele groepen studenten die binnenkort met een geblokkeerde pas zitten, omdat het in spitsbussen op universiteiten nogal onduidelijk is of je wel uitcheckt, aangezien er iedere seconden 2 studenten per kastje proberen uit te checken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik merk wel dat het in- en uitstappen gewoon veel langer duurt omdat iedereen even die paal moet aanranden. Ik hoef dat natuurlijk niet, maar ik moet wel op al die andere verliezers wachten.
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijntquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, en hele groepen studenten die binnenkort met een geblokkeerde pas zitten, omdat het in spitsbussen op universiteiten nogal onduidelijk is of je wel uitcheckt, aangezien er iedere seconden 2 studenten per kastje proberen uit te checken.
Dat is misschien overdreven, maar je kan je voorstellen dat bus 12s naar de uithof in de spits nogal vol zit en dat je dan soms door de stroom wordt meegevoerd en maar 1 kans krijgt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijnt
Klopt, het was (ben daar sinds dit jaar weg) altijd gokken of je in- of uitgecheckt was. Gelukkig nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is misschien overdreven, maar je kan je voorstellen dat bus 12s naar de uithof in de spits nogal vol zit en dat je dan soms door de stroom wordt meegevoerd en maar 1 kans krijgt.
DBquote:German railway operator Deutsche Bahn has confirmed it will test its high-speed ICE-3 train in the Channel Tunnel as it considers expanding its European services.
Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Die moeten verplicht met dubbele setjes gaan rijden in de Kanaaltunnel toch?
Er moet m.i. een kleine wijziging plaatsvinden waardoor in- en uitchecken sneller gaat. Nu hou je je pas er tegenaan en blijft het lampje anderhalve seconde aan. Door het lampje even te laten knipperen zie je sneller of je pas "gepakt" is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Iedere seconde 2 studenten is nog best rap.. In Ehv denkt men nog dat je moet wachten totdat de "Uitgecheckt" melding van je voorganger van het schermpje verdwijnt
Echt, hou ermee opquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:19 schreef Crientj het volgende:
Ksst. Mijn smileys zijn tenminste tof. ;D
Ze werken alleen nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:19 schreef Crientj het volgende:
Ksst. Mijn smileys zijn tenminste tof. ;D
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zettenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
neem er nog eentjeeen passagierstrein vol met spoortaven, ja hoor. En ik ben de Paashaas
![]()
Sowieso, alsof het wat boeit. Het verschil in massa tussen een leeg en een ramvol treinstel is hooguit een procent of 10-15 van het lege gewicht.
goed gedaan!quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
Eerst even de verplichte kijk mij machinst van de v250 zijn foto
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Jij krijgt een handbeschilderd eitje van me hoor Borkiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef bork het volgende:
[..]
Kijk dat weten we dan ook weer, even in mijn agenda voor volgend jaar zetten:)
Wat ik begrepen heb is dat de regel van splitsen in het midden komt te vervallen omdat dit in de 15 jaar dat Eurostar rijdt nog nooit is gebruikt. De minimale treinlengte van 400 meter blijft wel gehandhaafd, omdat Eurotunnel wil dat er altijd 2 deuren rechtstreeks tegenover de deuren van de noodtunnel staan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, of ze moeten nieuwe treinen kopen die in het midden kunnen splitsen.
Ja, mee eens. Iedere mogelijke vorm van concurrentie voor Fyra is meer dan welkom.quote:Maar wat is er mis mee. Waarschijnlijk gaat DB een ICE3 vanuit Amsterdam en uit Keulen koppelen op Brussel en dat is toch alleen maar geweldig?
Mee eens, dit soort dingen had allang in Italië of in Velím gedaan kunnen worden. Dat het nu nog hier in Nederland allemaal gebeurt zegt volgens mij niet veel meer dan dat AnsaldoBreda dat ding naar NL heeft gestuurd zodat ze zich in ieder geval aan het contract zouden houden ("binnen 9 maanden na oplevering van de HSL-Zuid moet er minstens één stel in NL zijn" o.i.d.).quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
absurd. Dat moet hier nu nog getest worden?![]()
![]()
Alsof je een auto koopt en eerst nog even met wat van die botspoppen aan de gang gaat.
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordtquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:49 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
In elke stoel staat een 50 liter vat met water, op de grond liggen 9 staven per "Blok" (wat je ziet op de foto) van in totaal 350 killo
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Er is een deur iedere 375 meter, een los ICE3-treinstel is 200 meter lang. Door er 2 te combineren gaan de deuren mooi uitkomen met de deuren van de trein zodat in geval van nood niet iedereen langs één deur hoeft.
[..]
Maar het is wel de redenatiequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Ik heb even gekeken, een lege V250 set weegt 423 ton, maximaal operationeel gewicht is 485 ton. Dat is nog geen 15 % zwaarder dan een lege. Ik begrijp dit soort proefjes nooit zo goed. Bij een reizigerstrein maakt het voor het remmen simpelweg geen flikker uit of hij vol of leeg is. Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een zwaardere trein ook meer wrijvingskracht tussen wielen en rails betekent. Dit soort dingen is echt totale onzin.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel gewicht is er helemaal niet nodig, omdat het toch luchttransport wordt
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin he, dat snap je zeker zelf welIedereen uit hetzelfde treinstel moet nog steeds langs één deur, en overlopen van de ene Velaro naar de andere kon al nooit.
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
Dat had ik ook, al bracht ik het netter.
Maar een dagje met die gasten en ik vind het geen wonder dat alles zo sloom loopt. mijn hemel wat zijn die lui sloom
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aanquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Het is klinkklare onzin maar zo is het nou eenmaal. Men wil treinen van 400 meter lengte juist vanwege 2 deuren voor de nooddeuren.
Waarschijnlijk wordt het DB ten zeerste aangeranden om reizigers zo veel mogelijk over de treinen te spreiden zodat er niet alsnog een hoop mensen bij één deur staan te dringen.
Hmm, ja, goed punt. Hoe dan ook, dat is de redenatie die ik had begrepen op HGBTF. Zie ook de posts vanaf deze post. nighttrain werkt voor Eurotunnel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige wat je met die 400meter-regel forceert is dat er altijd minstens EEN nooddeur tegenover een deur in de trein is. Iets wat bij een 200 m lange trein lang niet zeker is. Maar nogmaals: zonder doorloopkop heeft de helft van de passagiers daar dus geen fuck aan
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
De nooddeuren zijn toch iedere 200 meter?
Foto?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
En net alleen dat , al baalde ik wel dat ik alleen een mobieltje had, ook nog 11,50 per uur waar we niet eens heel hard voor hoefde te werken en nog betaald een uurtje pauzequote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, ik had bij de bevoegde instanties een IQ boven het vriespunt verwacht, mijn fout, sorryBlijft in ieder geval een leuke fotogelegenheid voor jou over, en dat heb je goed gedaan
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde afstand is 375 meter. Soms minder, maar het gemiddelde is 375 meter.
Oh echt? Wanneer? Ik ben dr vanavond nog langsgelopenquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jjquote:
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kanaal. Tunnel. Diep. Water. Flink wat.
Het is niet alsof die nooddeuren naar de frisse buitenlucht leiden, die leiden naar de servicetunnel.
Ooh. Valt nog wel mee ;Dquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
zie editquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah dat snap ik, en die servicetunnel zit tussen de 2 sporen in. Maar wat heeft de hoeveelheid deuren die er aan vast zit ermee te maken dan?
Niks ernstigs, ala den haag csquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
De deur kost niet veel, maar als je weet hoe de Kanaaltunnel is gebouwd wordt het een ander verhaal: het zijn twee losse tunnels met een servicetunnel in het midden. Deze servicetunnel is d.m.v. doorgangen verbonden met de andere tunnels, en er is overdruk in de servicetunnel. Iedere verbinding tussen service- en spoortunnel kost dus wel het nodige.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk. Het is niet alsof zo'n deur duur is toch? En 400 meter is best een bizarre afstand.
Dat stelt niks voor iddquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:16 schreef Mkr het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien! http://yfrog.com/nfqt9jj
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.quote:
Op zich is het dat ook wel, de twee spoortunnels liggen maar 30 meter uit elkaar. Een verbindingstunnel tussen een nooddeur en de servicetunnel is dus maar een meter of 13 lang. Maar bedenk je wel dat er vanuit beide buizen die tunneltjes gebouwd moesten worden. En dat betekent dus 50,5 km tunnel / 375 meter tussen 2 nooddeuren is ruim 130 nooddeuren en verbindingstunnels per spoorbuis, dus ongeveer 260 tunneltjes in totaal. Dat wordt toch een prijzig verhaal.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat verklaart. Ik stelde me de eurotunnel als geheel voor als 3 tunnels vlak naast elkaar.
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zienquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
5. Euskirchen. Treinstel 644 501, een Talent van DB Regio, vertrekt als stoptrein richting Kall over de Eifelbahn.
[ afbeelding ]
hmmkayquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:58 schreef Socios het volgende:
Lol, zie net in mijn baanvakadministratie dat ik gisteren na 11 jaar weer eens met de trein tussen Breda en Lage Zwaluwe heb gereisd. Destijds met ICR, nu met ICRm.
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Die werkzaamheden schieten daar ook geen zak op zo te zien![]()
Toen ik er met Interrail langs kwam was het er ook al een bende met werkzaamheden.
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.quote:
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochtenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Vorig jaar was het al een puinzooi. De voetbrug is inmiddels gesloopt trouwens.
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Haha, hoevaak houd ik ook niet bij. Alleen wanneer het meest recent was.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er weleen aan zitten denken om van elk baanvak te gaan bijhouden hoe vaak ik het bereden hebMagoe, dan kan ik WEER alles uitzoeken. En dan nog: Neem je het buitenland ook mee?
Geniaal. Alleen irritant dat ik een traject als Boxtel-Tilburg dan elke dag opnieuw zou moeten tikkenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon simpel exceldocumentje waar ik in bijhoud waar en wanneer ik in welk materieel gereisd heb.
[ afbeelding ]
As we speak sta ik bij het maken van het screenshot op het punt om Boxtel - Tilburg eveneens na 11 jaar een update te geven. Ook van ICR naar ICRm.
Zo zag het er zondag uit:quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Toen ik er was (13 Juli) stond de brug nog overeind. Een brug waar je niet graag op wou lopen. Vooral planken aan de zijkant, en aan de onderkant ijzeren platen. Dat ding was ook niet echt stabiel... Stond een bordje naast dat er maximaal 20 mensen op mochten
Weet je zeker dat het niet al vanmorgen was? Ik zag vanmorgen ook al een T/V-tje waar die koppeling wel heel erg ver naar rechts wees.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:10 schreef Mkr het volgende:
Zie net op ut dat er op spoor 3 een mat tegen het stootblok gereden is. Verder geen schade volgens mij maar toch!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |