Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.quote:Op maandag 6 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, daar heb ik ook wel wat over gezegd, maar dat heeft de uitzending dus niet gehaald
quote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef Watertornado het volgende:
Fles, waarom heb jij geen verwijzing naar een blocnote gegeven in jouw filmpje?
Need I say more?quote:Op maandag 6 september 2010 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..quote:Op maandag 6 september 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn, maar tegenwoordig staat er Stadler op. Ik zal donderdag nog wel even wat foto's voor je maken(
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.quote:
Dat ze niet meer gemaakt worden zal ik niet bestrijdenquote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemenquote:Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.quote:Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mijquote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, jaquote:Op maandag 6 september 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mij
Genoteerdquote:Op maandag 6 september 2010 23:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, ja
In dit topic kun je verder over bussen praten:quote:Op maandag 6 september 2010 23:11 schreef trolololo het volgende:
[..]
Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemen
Net zoals de SLT overigens.quote:Op maandag 6 september 2010 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/253450quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
Fles in beeld! met pet!quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/253450
Ze rijden vaker zegt de NS, maar ze zeggen niet hoe snel. De ic naar utrecht rijdt nu al sinds Zaltbommel met een gangetje van 60-80 km per uur. Per saldo doe ik er nu net zo lang over als wanneer ik gewoon 15 minuten overstap heb.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de vertragingen zijn zeker in de ochtendspits logisch. Alleen als er voldoende mat ingezet wordt en de mensen zich goed spreiden kun je ze voorkomen.
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Daar heb ik nog niet in gezeten. Ik snap de Mat 64-afgoding hier trouwens niet zo. Leuk voor een nostalgisch ritje van 2 km, maar het zit kut. Kaarsrechte banken en geen beenruimte.quote:
Dat 3a en 3b verhaal op de vertrekstaten maakt het ook erg overzichtelijkquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af of dat goed gaat, ze gaan nu al slecht om met de informatie die ze hebben. Laatst stond ik daar te wachten op een trein die op spoor 3a zou komen, maar er stonden ook een hoop mensen bij 3b. Bleek dat die trein gewoon langs heel spoor 3 kwam. Zo krijg je natuurlijk niet minder chaos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lange trajecten eersteklas reizen gaat prima.. jammer dat niet alles nog wifi heeft..dag
Mijn gok zou zijn asdruk of belasting meten bij volledige bezetting. Volledig hypothetische test dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef Peter het volgende:
De v250 staat gevuld met tonnen op de stoelen bij station Assen. Iemand enig idee van het nut?
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze een 'systeem' bedacht: Op een aantal stations waar de ETMET proef is hangen A4'tjes met de te verwachten treinlengte, en waar je dan het beste kan staanquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
mja, dan zit je nog met 2,4 of 6 bakken. Het moet gewoon mogelijk zijn om het voor elkaar te krijgen. Het enige probleem dat ik zie is dat afgesloten treinstellen meerijden met treinen. Maar dat komt niet al te vaak voor gelukkig.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.
Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:29 schreef Peter het volgende:
Of zoals bij de metro aangeven hoe lang de trein is op de CTA's..
En ook op de meeste Hispeed-stations.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.
De blauwe rijtuigborden bij de stations worden te weinig opgemerkt door de gemiddelde reiziger.
Alhoewel de serie 3500 hier alleen opgeheven is, wordt het wel vreemd gebracht. Je zou denken dat er géén één IC meer rijdt..quote:Herstelwerkzaamheden Eindhoven - Utrecht - Schiphol
Tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door herstelwerkzaamheden rijden er tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol geen intercity's.
Prognose:
* Treindienst normaal om 15:45 uur.
Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fles in beeld! met pet!
Goed gedaan, als je het niet erg vindt wil ik toch even zeggen dat ik liever naar Eva Brouwer op RTV Utrecht kijk
[ afbeelding ]
Die overigens afgelopen zomer een trein gerelateerd programma had![]()
Hieronder terug te zien.
Reizigers Centraal
Niet zo janken man.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezelligquote:
Ik had lapoquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig
Jap. ;D Triple Choc koekie?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:53 schreef RubenK het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nou eens wat ik tref als sneltrein Den Haag CS - Hoorntijdens de spits ook nog
Cameraschuw?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn.
Ik betwijfel ook of reizigers verder denken dan alleen aan directe verbindingen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten tochquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Echt wat de neuk, 4 bakken VIRM in de fucking ochtendspits naar Eindhoven. Eindhoven. In de ochtendspits. Alsof er niemand naar fucking Eindhoven hoeft 's ochtends. 't Was weer lekker stapelen tot in de coupés aan toe.
Tussen Tilburg en Eindhoven moet men het voorlopig nog met 10x minder treinen per uur doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten toch
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdrevenquote:
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdreven
Die zijn klaar, maar hebben tot op heden nog de oude ICRm stoelen erinquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef RubenK het volgende:
Zie trouwens nu op Haarlem tot Fyra-prio overgestickerde ICRm rijtuigen staan
Ja, toen heb ik zeker ingeklokt. Ik wou uitchecken in Lombardijen, maar werd de volledige ¤10,00 teruggeboekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.
Ja, ik had het zelf ook al gemerkt ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijken
Leuke collectie weer. En ze zijn wel vriendelijk daar bij de Rurtalbahn. Alleen in Broich ben je net wat minder welkom..quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard is het overal even Herzlich![]()
Wel mooi dat ze ook de voorzetsels goed doen. Niet overal "in" maar als het te pas komt ook "am" of "in der" etc
Waarom het AN der Renkerstrasse en IN der Eifelstrasse is, zoeken we nog op trouwens![]()
De TT begon niet met trein...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef trolololo het volgende:
[..]
Ik had lapo![]()
Boeiend. Gebeurt wel eens.
Treinentopic
quote:
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.quote:Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige klagen wat ik zou kunnen verzinnen is dat doordeweek op Leeuwarden - Groningen de 19:34 trein ontbreekt. Zou volgens mij een welkome aanvulling zijn op het treinenpakket.
Wow mega!quote:
En het wordt; meer Fyra's rijden, niet meer reizigers aantrekken en het einde van HSAquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Ik wacht nog wel langer op het bordje met mijn naam er opquote:
Dat is Kaarster See - Mettmann Stadtwald toch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Opvallend verder ook die speciale bordjes. Hebben ze op de regiobahn S28 ook, maar op andere geprivatiseerde lijnen heb ik ze nog niet gezien?
Nog meer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.
Is er ook al iets bekend over internationale treinen voor 2011?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog meer?
Vind de hoeveelheid sneltreinen die er nu rijden op zich wel voldoende.
quote:Sein op groen voor verkoop spoor in Velsen
VELSEN -
Het spoor is Velsen mag worden verkocht. Dat blijkt uit de beantwoording van Kamervragen door minister Eurlings.
De trein zal nooit meer rijden door IJmuiden.
http://www.ijmuidercouran(...)koop-spoor-in-Velsen
Of ze kunnen gaan voor de Noord-Koreaanse variant: reizigers betalen om met Fyra te reizen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.
j/k
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede
Ooh ja natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, bedacht het gisteren pas nadat ik de quote had gelezen, waarbij ik ook dacht aan een artikel in de NRC Next een paar maanden geleden. Deze ging over displays in de Madrileense metro's over treinlengte.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?
Zoiets was mijn idee dus ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef De_Hertog het volgende:
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
Neuh. Prorail wil steeds meer naar corridors, om verstoringen te voorkomen. Ik verwacht dat treindelen steeds minder zullen voorkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
Zal als ik tijd heb het idee wat verder visualiseren.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef James1988 het volgende:
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perronsquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Ireyon het volgende:
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten..![]()
Reistijd. Kuttelefoonquote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Zet voor mij maar vast een sapje koel.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o
Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst.
Oh god; kom je weer langs?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet voor mij maar vast een sapje koel.
Hoezo dat? Als je halverwege een rijtuig blijkt te staan en je loopt naar de dichtstbijzijnde deur, dan kun je nog gewoon gaan wachten totdat iedereen is uitgestapt. 'k Denk dat het juist langer gaat duren wanneer de uitstappers zich door een vervelende meute aan huisvrouwen en verhuizende bejaarden moeten wurmen, omdat zij al wisten waar de deuren kwamen en zo dom zijn dat ze dan ook recht voor de deur blijven staan.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Welke werk je? Huisgenoot werkt op Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o
Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst.
Stalkerquote:Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet voor mij maar vast een sapje koel.
Ik kwam toevallig net uit de trein, zij had de kortste rij. Niks stalking.quote:
En iedere omloopwijziging alle extra info op de CTA's programmeren. Om maar niet te spreken van de dagelijkse sores betreffende afwijkingen van het plan.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Jullie willen het allemaal veel te gedetailleerd.![]()
De ´letterborden´ op de perrons voldoen prima. Gewoon meer borden met treinsamenstellingen en aangeven op de CTA. Zoals Deutsche Bahn dat ook doet.
Daar hebben we de stationomroepster voor.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:13 schreef Duvel het volgende:
En iedere omloopwijziging alle extra info op de CTA's programmeren. Om maar niet te spreken van de dagelijkse sores betreffende afwijkingen van het plan.
Boeiend, die kennis is toch nodig, dus OF het wordt een doorstart, OF die mensen gaan bij concurrenten aan de slagquote:Op woensdag 8 september 2010 12:58 schreef Duvel het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)eluk-stavoren-.html#
Spoorflex gaat niet zo goed, nog voor het rapport van allerlei instanties gereed is.
Buiten wat Socios ook al zei: Misschien kan het maandelijkse gezeik met omloopwijzigingen dan ook wat aan banden gelegd wordenquote:Op woensdag 8 september 2010 13:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
En iedere omloopwijziging alle extra info op de CTA's programmeren. Om maar niet te spreken van de dagelijkse sores betreffende afwijkingen van het plan.
Dan lever je een hoop flexibiliteit in, en je kunt de boel niet meer aanpassen aan wijzigende reizigersstromen/foutjes/nieuw materieel (kan ook fout zijn).quote:Op woensdag 8 september 2010 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buiten wat Socios ook al zei: Misschien kan het maandelijkse gezeik met omloopwijzigingen dan ook wat aan banden gelegd worden
Jij bent dus niet voor een beter OV voor de klant zodat die het meer waardeert/mee reist, maar voor hobbyistisch gedoe op het spoor?quote:Op woensdag 8 september 2010 13:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar hebben we de stationomroepster voor.Hoort men op het station ook weer echte omroepberichten en niet de standaard vooraf ingesproken berichten dat de Intercity naar <vul in> vertrekt van spoor 3, hetgeen planmatig al het geval was.
Wat een onzinnige conclusie.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Jij bent dus niet voor een beter OV voor de klant zodat die het meer waardeert/mee reist, maar voor hobbyistisch gedoe op het spoor?
Heb je dit al serieus onderzocht? Truus uit Delft hoor ik vooral zeuren dat die oude treinen zoveel comfortabeler waren, daar kan ik ze geen ongelijk in geven.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Jij bent dus niet voor een beter OV voor de klant zodat die het meer waardeert/mee reist, maar voor hobbyistisch gedoe op het spoor?
De reiziger waardeert modernere zaken over het algemeen meer; hoewel het minder zitplaatsen heeft, reist de gemiddelde reiziger liever in een SLT dan MAT '64.
Oh, is dat het verkooppraatje? En de reiziger die elke maand weer met wijzigingen geconfronteerd wordt moet gewoon de prijsverhogingen betalen en verder niet zo zeuren?quote:Op woensdag 8 september 2010 15:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan lever je een hoop flexibiliteit in, en je kunt de boel niet meer aanpassen aan wijzigende reizigersstromen/foutjes/nieuw materieel (kan ook fout zijn).
Dit is gewoon aan alle kanten totale onzin.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
De reiziger waardeert modernere zaken over het algemeen meer; hoewel het minder zitplaatsen heeft, reist de gemiddelde reiziger liever in een SLT dan MAT '64.
Je hebt gelijk, het is rete-irritant. Ik heb een spoorboekje dat ik een paar weken na het verschijnen al in de open haard kon flikkeren. Aan de andere kant: als mensen stelselmatig een aansluiting missen, en met een kleine correctie kan dat worden gerepareerd, waarom dan niet?quote:Op woensdag 8 september 2010 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, is dat het verkooppraatje? En de reiziger die elke maand weer met wijzigingen geconfronteerd wordt moet gewoon de prijsverhogingen betalen en verder niet zo zeuren?![]()
En je kan wel zeggen dat het steeds kleine wijzigingen zijn, maar een trein die ineens 2 minuten vroeger vertrekt is voor een heleboel mensen gewoon vet irritant. Doe dat gewoon 1 of 2 keer per jaar, en niet voortdurend van dat geklier omwille van flexibiliteit. Het is in de praktijk al moeilijk genoeg om je een jaar lang aan een vaste dienstregeling te houden, laat staan aan eentje die constant wisselt (denk ook aan materieel- en personeels-omlopen, dingen waar de reiziger doorgaans niets mee te maken heeft). Het is leuk om aan flexibiliteit te denken, maar daar komt in de praktijk toch niks van terecht. Probeer het dan ook maar niet
Nee, die komt per boot naar Gouda voor in m'n achtertuin.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt er op dat ze met de sloop van Mat'64 verder gaan. Schijnt bij Katwolde (Zwolle) een sloopstel gesignaleerd te zijn dat op een ponton gehesen moest worden.
Omdat er dan ergens anders weer wat omvalt, en zo blijf je dus aan het kutten. Bovendien zijn dat allemaal dingen die je vooraf had kunnen concluderen bij het opstellen van de dienstregeling. De stelselmatige dingen dus.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is rete-irritant. Ik heb een spoorboekje dat ik een paar weken na het verschijnen al in de open haard kon flikkeren. Aan de andere kant: als mensen stelselmatig een aansluiting missen, en met een kleine correctie kan dat worden gerepareerd, waarom dan niet?
Daarom komt voor drgl 2011 dan ook geen spoorboekje meer uit. Ik hoop voor jullie dat NS aan pdf'jes gaan doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is rete-irritant. Ik heb een spoorboekje dat ik een paar weken na het verschijnen al in de open haard kon flikkeren. Aan de andere kant: als mensen stelselmatig een aansluiting missen, en met een kleine correctie kan dat worden gerepareerd, waarom dan niet?
Hou dat dan lekker voor je, stoer figuur.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb ze wel ontvangen, maar deze zijn uiteraard niet voor publicatie.
Sterker nog, je kunt de stationsdienstregelingen als PDF halen...quote:Op woensdag 8 september 2010 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Daarom komt voor drgl 2011 dan ook geen spoorboekje meer uit. Ik hoop voor jullie dat NS aan pdf'jes gaan doen.
Ik heb ze wel ontvangen, maar deze zijn uiteraard niet voor publicatie.
Utrecht CS dus. Wat is de naam van je huisgenoot?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:14 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Welke werk je? Huisgenoot werkt op Utrecht Centraal.
Omg, nee. Dat meen je nietquote:Op woensdag 8 september 2010 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kwam toevallig net uit de trein, zij had de kortste rij. Niks stalking.
En dan nog "u" tegen me zeggen ook.
Niet zo veel op van die sociopathische websites rondhangen jijquote:Op woensdag 8 september 2010 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Daarom komt voor drgl 2011 dan ook geen spoorboekje meer uit. Ik hoop voor jullie dat NS aan pdf'jes gaan doen.
Ik heb ze wel ontvangen, maar deze zijn uiteraard niet voor publicatie.
Ik maakte er nog een opmerking over, jij stond echt nog te pitten!quote:Op woensdag 8 september 2010 19:26 schreef Crientj het volgende:
[..]
Omg, nee. Dat meen je nietDan heb ik echt niet op zitten letten.
Wacht even.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik maakte er nog een opmerking over, jij stond echt nog te pitten!
quote:Op woensdag 8 september 2010 19:46 schreef Crientj het volgende:
[..]
Wacht even.
Maakte jij die opmerking van 'Zeg maar jij, ik .... '
quote:'... was hier laatst nog met Fles.'
Whaha, nee.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben voortaan ook gewoon "meneer dingesje één euro zestig" begrijp ik?
Daar zei ik ook nog iets over. De volgende keer hou ik wel gewoon m'n bek en reken af.quote:
Godverdomme.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar zei ik ook nog iets over. De volgende keer hou ik wel gewoon m'n bek en reken af.
xD. Dat is makkelijk te zeggen tussen al die gezichten die ik per week zie.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij is die kerel die zo staart...
Hou jij idd maar gewoon je bek de volgende keer jaquote:Op woensdag 8 september 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij is die kerel die zo staart...
Hé, dat was niet mijn opmerking ja.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou jij idd maar gewoon je bek de volgende keer ja
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:
Daar zei ik ook nog iets over. De volgende keer hou ik wel gewoon m'n bek en reken af.
Je neus gaat van >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>quote:
Oh ja. Die had ik ook nog gezien toen ik gister langsfietste. Weird enzo.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ineens een heleboel SLT op de dienst tussen Breukelen en Rhenen trouwens. Sinds deze week ineens.
Komt door het nieuwe wijzigingsblad dat in is gegaan. De corridor Uitgeest - Amsterdam - Breukelen - Utrecht (- Rhenen)/Rotterdam is net verslet ja.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ineens een heleboel SLT op de dienst tussen Breukelen en Rhenen trouwens. Sinds deze week ineens.
fijn ja. Flexibiliteit?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt door het nieuwe wijzigingsblad dat in is gegaan. De corridor Uitgeest - Amsterdam - Breukelen - Utrecht (- Rhenen)/Rotterdam is net verslet ja.
Heul niet. We hebben immers altijd nog AV ;Dquote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Sommige mensen denken helaas dat Internettoegang al net zo alomtegenwoordig is als de zon en de windquote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Doe hier eens smileys die WEL gewoon werken jijquote:Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heul niet. We hebben immers altijd nog AV ;D
nee. ;{quote:Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe hier eens smileys die WEL gewoon werken jij
Duitse treinreizigers kunnen er ook over meepraten.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef Crientj het volgende:
Oh noes. Geen spoorboekjes meer?
Die zijn juist zo tof om in te bladeren tijdens een treinritje ;D
Ook op de stopper Rotterdam Centraal <-> Uitgeest.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ineens een heleboel SLT op de dienst tussen Breukelen en Rhenen trouwens. Sinds deze week ineens.
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ook op de stopper Rotterdam Centraal <-> Uitgeest.
Je kunt jezelf gelukkig prijzen dat de DD-AR's Gouda niet meer passeren.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spotten op station Gouda is nu echt saai.
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spotten op station Gouda is nu echt saai.
Tijd voor NS om de vertrekstaten te herontwerpen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Dat is de wijk Oosterwei.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?
AMENquote:Op woensdag 8 september 2010 20:58 schreef Socios het volgende:
Wat?! Geen Spoorboekje 2011? Serieus? Absurd...
Ik kom niet in dat soort wijken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?
In Rotterdam stond gisterochtend de Dolfijn nog met de 1843, uitgelopen na de stoptreindienst Gvc - Gdg - Rtd. ( Hihi )quote:Op woensdag 8 september 2010 22:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zag nog een DDM-stam staan, op een van de sporen tussen Tilburg-West en Tilburg. Loc 1840, stroomafnemers neer.
quote:
Het nieuwe telefoonboek is vorige week bezorgd en ik ben er blij mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Blinde sukkel.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Het is geen 1985 meer...
Nee. Hebben we nodig voor wat Spielerei tussen Eindhoven en Utrechtquote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Dat was een compliment trouwensquote:Op woensdag 8 september 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Belediging van ambtenaar in functie.
Ik ga de Spoorwegpolitie bellen...
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?quote:
Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Hebben we nodig voor wat Spielerei tussen Eindhoven en Utrecht
Misschien, maar je moet 'ik heb het niet nodig' niet verwarren met 'men heeft het niet nodig'.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.
Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef napoleonfour het volgende:
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?
Ja, en die banken zitten verrotquote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.
Ook anno nu zijn die dingen hartstikke nuttig hoor. Ik bedoel, stel dat je in de IC van Zwolle naar Groningen net een ICMm-3tje treft en het pleepapier is op..quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Het is geen 1985 meer...
Te lang als je een toffe overstap met wat meer haast wèl kunt halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
Onderweg? Jij misschien, ik niet.quote:
Voor 70 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoonquote:er is een reisinfo-telefoonnummer,
Waarop geregeld te vinden is dat er wegens een storing niets te melden isquote:op het station hangen informatieschermen
Nadat er nog 20 anderen voor je te woord gestaan zijn, misschienquote:en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen,
Conducteur?quote:en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Geen, dus. Hier met dat spoorboekie en rap watquote:Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
http://m.ns.nl werkt trouwens best handig. Staan gewoon de actuele vertragingen ook bij, iets wat er bij mij iig voor gezorgd heeft dat ik een niet haalbaar geachte overstap toch mooi kon halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben?
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tóch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Dat geen van alle informatiemiddelen perfect en alwetend is, en evenmin welke combinatie ervan dan ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?
Dacht ik al, ik zie die conducteur altijd al lachend uitstappenquote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Nou, dinsdag slagje Keulen, heen via Heerlen/Aachen en terug via Gladbach/Venloquote:Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tóch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Ik ken nog conducteurs die voor vertrek de reisweg van de trein omroepen...quote:Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.
Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn.
Laatst kwam ik zowaar weer catering tegen.. Iemand met een rugzak waarin allerlei dranken en een paar koeken en dergelijke zaten.quote:
Dat beweer ik helemaal niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef Crientj het volgende:
Die altijd te blije gasten van de railcatering.
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
Zo gek spannend veel hebben ze niet andersquote:
Nope, ons menu is leuker ;Dquote:Op donderdag 9 september 2010 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo gek spannend veel hebben ze niet anders
Jaaquote:Op donderdag 9 september 2010 09:38 schreef Crientj het volgende:
@Gupps YaaayEn dan met je chocokoekje?
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
JaaVolgende keer eens kijken of ik jouw rij kan vinden! En dan moet ik ook nog iets leuks zeggen...
Wat ook kan:quote:Op donderdag 9 september 2010 09:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?
Ook een keertje meegemaakt, kwam zo'n gast binnen; Keihard door de coupe.
'Goedemiddag dames en heren, Railcatering! Wij hebben Koffie, Thee, .... + de rest van het hele menu.'
Maar hij ging helemaal mee tot aan Zwolle.Kwam die nog eens een keer langs. Weer dat hele menu opnoemen.
Jamaar je moet natuurlijk wel weten dat ik het ben, anders is er geen lol aan!quote:Op donderdag 9 september 2010 09:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.
En natuurlijk dat jij het bent ;D
Echt he.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
Hahaquote:Op donderdag 9 september 2010 08:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:quote:Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he.Snap sowieso niet dat mensen het ´moeilijk´ vinden om een reis te plannen in het Spoorboekje. Bij ons werd het zelfs behandeld in een les Nederlands op de middelbare school.
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
Geef me gewoon dat boekje, daar vroeg ik toch om.
En dan heb je het nog niet eens over een reis waarbij je op een bepaalde tijd wilt aankomen, dan moet je namelijk achteruit gaan werken. En als er werkzaamheden zijn of een verstoring is, dan kan je helemaal gaan puzzelen, zeker als je moet gaan omreizen.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:
1. Kijken op de ene kaart welke route logisch is. Daarbij kom je erachter dat er twee opties zijn: via Deventer en via Utrecht, beide met overstap.
2. Kijken op de andere kaart welke route het kortste aantal tariefeenheden kost (ivm. geldigheid treinkaartje)
3. Kijken op wederom de ene kaart welke tabel voor het eerste stuk van de reis van toepassing is
4. Voor het eerste deel van de reis de treintijden opzoeken
5. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
6. Voor het tweede deel van de reis de treintijden opzoeken
7. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste reisoptie is
8. Kijken op de kaart welke tabel voor het eerste stuk van de alternatieve reisroute van toepassing is
9. Voor het eerste deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
10. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
11. Voor het tweede deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
12. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste alternatieve reisoptie is
13. Kies de snelste reismogelijkheid en kies bij gelijke tijdsduur de optie met de minste tariefeenheden.
14. Kijk op het station op de gele vertrekstaten op welk perron je moet zijn.
Dat is toch wel even een stuk moeilijker dan de ns-website, lijkt mij dan.
quote:AMSTERDAM - De Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan alle problemen met de OV-chipkaart. Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) moet snel uitleggen hoe hij orde op zaken gaat stellen.
Lompe boeren kaffers dat het zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
EN door jouw maandelijkse wijzigingsbladen, in naam der flexibiliteitquote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben het spoorboek naar de tering geholpen door al die rare onderhoudsnachten waardoor dan de laatste trein weer niet rijdt, dan weer wel, behalve op de derde woensdag na pasen en ga zo maar door. Daardoor zijn de tabellen één grote puinhoop geworden van voetnoten en uitzonderingen.
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het spoorboekje is juist zo ideaal omdat dat als enige ook antwoord geeft, en erg makkelijk ook, op vragen als "Ik heb nog 3 uur, waar kan ik heen?"
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvastquote:Op donderdag 9 september 2010 14:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.
Count me in.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvast
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
De Koploper is toch Intercitymaterieel?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Haha.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Het dubbeldeksmaterieel is nodig om in de spits elke tien minuten een trein te kunnen laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven. Vanaf 4 oktober heb je de schommelboten (het dubbeldeksmaterieel) weer terug op Utrecht - Leiden.
Ik heb niet zo veel verstand van treinen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Haha.
Bedankt voor de info, zag ze vanochtend opeens voorbij komen.
[..]
Ik heb niet zo veel verstand van treinen als jullie.
Ik dacht dat dubbeldekkers intercity's waren.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?
Sinds maandag.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.
De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef V2 het volgende:
[..]
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
Dat mag je ok niet willen. Je mag alleen van A naar B willen en al je geld achter laten. En als je een zinvol advies wilt, vergeet het maar, want dat weten ze vaak zelf ook niet. En nou opdonderen want we willen treintjes rijden. Vervelend volk heel de tijdquote:Op donderdag 9 september 2010 15:14 schreef Socios het volgende:
Ook is in het spoorboekje makkelijk een treinnummer op te zoeken of het aantal kilometers te berekenen. Dat gaat via een NS-reisplanner online niet lukken.![]()
Klopt, ja. De officiële naam van de Koploper is zelfs ICM, wat staat voor InterCityMaterieel.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:53 schreef V2 het volgende:
[..]
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.
Welke kiosk is dat? Mijn spoorboekje begint van ellende uitelkaar te pleurenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.
Ja, ik ben ooit ook eens op Delft Zuid in een VIRM gestapt, dat was ook wel weird. Maar toen lag de dienstregeling ook behoorlijk op z'n gat, dus dat zal wel de IC zijn geweest die ze maar stopper hadden gemaakt om de drommen met mensen op de bestemming te proberen te krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:54 schreef Crientj het volgende:
[..]
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.
Met genoeg tussenstations; daarom ook de verbazing.
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staanquote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommeltquote:Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staan
Schommelen ze echt zoveel dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommelt
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ik heb er ook nog nooit enige last van gehad, maar sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Die serie (en de 9500) zijn juist mijn lievelingsserie omdat die in het hele treinstel van die paarse stoffen stoeltjes hebben.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:06 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Vergelijk bij het binnenrijden van Den Haag op spoor 4 eens een VIRM en een koploper. Vlak bij het begin van de overkapping schommelt dat beide flink, V-IRM vanwege de hoogte is bovenin een grotere uitslag, maar schommelt ook langer door..quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...
In Nederland heeft geen enkele trein een kantelbakinrichting. Sterker nog: een paar jaar terug kwamen er twee ICE-TD's (diesel-ICE's met kantelbakinrichting) naar Nederland, maar deze moesten dit uitschakelen ivm het mogelijk buiten profiel komen.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )
Of hebben alleen de hogesnelheidstreinen dat?
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)quote:Op donderdag 9 september 2010 18:27 schreef Geerd het volgende:
SLT als stopper ut zl wel lachen alleen tja geen wc vrij kansloos.
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit VIRM gereden heb. Ik weet wel dat het er soms rijdt, maar nog nooit met mij erin dusquote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.
Als het maar even kan, wil ik géén bus trajecten, en geen saaie lijntjes. 600 kilometer wil ik minstens halen, en ik vertrek met de eerste trein uit Zwijndrecht (richting Rotterdam of Dordrecht). Uiterst 20:00 terug op Zwijndrecht.quote:-Visé-Maastricht Randwyck-Maastricht-Heerlen
-Leiden-Bodegraven
-Alphen a/d Rijn-Gouda
-Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (HSL)
-Schiphol-Leiden
-Zaandam-Schiphol
-Zaandam-Amsterdam
-Boxmeer-Venray
-Roodeschool-Groningen (tot 10.15)
-Den Haag CS-Den Haag HS
Uhmzz volgens mij pakte ik hem 8.43 op in Amersfoort spoor 2. Moest eigenlijk door naar Utrecht maar de mddm had geen tractie meer op de heen weg in Hardewijk, die is leeg terug gegaan naar Zwolle waarop de 724?? een extra stop maakte in Hardewijk voor mensen die naar Amersfoort wilden.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:58 schreef Mkr het volgende:
[..]
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)
1900 naar Venlo en NRW in jankenquote:Op donderdag 9 september 2010 19:49 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog leuke plekjes om zondag met de trein heen te reizen?
Als het maar even kan, wil ik géén bus trajecten, en geen saaie lijntjes. 600 kilometer wil ik minstens halen, en ik vertrek met de eerste trein uit Zwijndrecht (richting Rotterdam of Dordrecht). Uiterst 20:00 terug op Zwijndrecht.
Iemand goede ideeën? Moet mijn AH kaarten toch goed gebruiken![]()
Voor mijn opleiding moest ik regelmatig met de 522, die van 6.44u. Da's bijna altijd VIRM.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit VIRM gereden heb. Ik weet wel dat het er soms rijdt, maar nog nooit met mij erin dus
Zwd - Ddr - Gdm - Tl - Ah - Ww - Zp - Dv - Zl - Gn - Rsch - Gn - Lw - Zl - Ut - Rtd - Zwd lijkt me geen probleem?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:58 schreef greavy het volgende:
@Fles, buitenland lijkt mij wel tof om weer te doen, maar zit er niet in vanwege de korte tijd. Doe ik later een keer op zaterdag. Rijden de treinen hier ook veel vroeger
Dan slaap ik nogquote:Op donderdag 9 september 2010 20:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor mijn opleiding moest ik regelmatig met de 522, die van 6.44u. Da's bijna altijd VIRM.
Volgens mij is het ook sterk bak-afhankelijk. Ik heb ook weleens Koplopers die wild tekeer gaan...quote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.
Ik sliep doorgaans rond 6.50u ook weer.quote:
Op zondag 12 september rijdt de DE-II 186 van de Stichting HSA een paar slagen tussen Winterswijk en Zutphen in het kader van Open Monumentendag. Misschien is dat een idee?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:49 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog leuke plekjes om zondag met de trein heen te reizen?
En daar spatte mijn droom uiteen dat ik hier een stoere zeebonk en marinebikkel voor me had.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...
Ohja, je hebt gelijk. Die was ik helemaal vergetenquote:Op donderdag 9 september 2010 20:16 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Op zondag 12 september rijdt de DE-II 186 van de Stichting HSA een paar slagen tussen Winterswijk en Zutphen in het kader van Open Monumentendag. Misschien is dat een idee?
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voelquote:Op donderdag 9 september 2010 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben echt nog nooit misselijk geworden in een trein
Lolquote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
Dat had ik na twee nachten Moskou - St Petersburg en St Petersburg - Moskou achter elkaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
In Petersburg meteen de eerste weer terug genomen? Of hoe gaat dat daar?quote:Op donderdag 9 september 2010 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat had ik na twee nachten Moskou - St Petersburg en St Petersburg - Moskou achter elkaar.
Jaa, of als je geslapen hebt op een bootquote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |