abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86186835
quote:
Sein op groen voor verkoop spoor in Velsen

VELSEN -
Het spoor is Velsen mag worden verkocht. Dat blijkt uit de beantwoording van Kamervragen door minister Eurlings.

De trein zal nooit meer rijden door IJmuiden.

http://www.ijmuidercouran(...)koop-spoor-in-Velsen
:'( :'( :'( :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 23:07:37 ]
pi_86190400
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle Zutphen - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2010 08:32:54 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 00:54:19 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86191294
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Of ze kunnen gaan voor de Noord-Koreaanse variant: reizigers betalen om met Fyra te reizen.

Ik bied me alvast aan.
pi_86192250
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed. :')

j/k :P
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.

De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.

Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.

Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.


  woensdag 8 september 2010 @ 08:06:16 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86193564
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede :')
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86193869
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:

[..]


Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Ooh ja natuurlijk :P foutje w/
  woensdag 8 september 2010 @ 08:39:41 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86193975
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.

De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.

Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.

Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail? :)
  woensdag 8 september 2010 @ 09:39:14 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86195060
NMBS verlaagt toeslag internationaal loket na kritiek

De Belgische spoorwegen verlaagt na een storm van kritiek de toeslag van 7 euro voor internationale reizen naar 3,5 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, TGV) blijft de toeslag van 7 euro per dossier. Dat heeft de NMBS dinsdag gemeld.

De NMBS voerde vorige maand de toeslag in. Tot onvrede van de reizigersvereniging TreinTramBus en de vakbonden. Het loketpersoneel belegde een spontane staking tegen de toeslag, uit vrees voor banenverlies.

Dossierkosten
'Vanaf donderdag 9 september zal de dossierkost niet langer 7 euro, maar nog slechts 3,5 euro bedragen voor de dossiers die betrekking hebben op reizen met klassieke internationale dagtreinen', luidt het.

Grensoverschrijdend verkeer
De NMBS herinnert eraan dat de toeslag niet geldt voor minder mobiele reizigers en ook niet voor internationale treinreizen naar het eerste station voorbij de grens (het zogenaamde grensoverschrijdende verkeer).

Online
De toeslag is van toepassing per dossier, en niet per ticket. Wie online een ticket besteld hoeft geheel geen toeslag te betalen.
pi_86195168
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail? :)
Nee, bedacht het gisteren pas nadat ik de quote had gelezen, waarbij ik ook dacht aan een artikel in de NRC Next een paar maanden geleden. Deze ging over displays in de Madrileense metro's over treinlengte.

Ik heb er vannacht nog over nagedacht om het idee uit te breiden, maar eerst ff het college planning theory volgen. Tot zo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 09:59:39 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86195500
quote:
Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.

De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.

Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.

Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets was mijn idee dus ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 september 2010 @ 10:01:10 #86
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86195535
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86195623
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef De_Hertog het volgende:
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:06:04 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86195633
Of het op de CTA verwerken, zoals de DB ook doet. Werkt daar ook wel goed volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 10:10:00 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86195704
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86195757
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
pi_86195971
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
Neuh. Prorail wil steeds meer naar corridors, om verstoringen te voorkomen. Ik verwacht dat treindelen steeds minder zullen voorkomen.

Aanduidingen op CTA's kunnen ook, maar is minder precies. Vind het idee met LEDjes wat accurater.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:22:04 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86196003
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
pi_86196194
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef James1988 het volgende:
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
Zal als ik tijd heb het idee wat verder visualiseren.
pi_86196311
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten.. :?

In Italië hadden ze voor de FrecciaRossa ook een prima systeem trouwens. Een tiental kleine schermen op een baklengte afstand, die aangaven welk rijtuig(nummer) op die plek zou gaan stoppen. Dan weet je dus ook meteen of je straks alsnog een eind mag lopen omdat je bij een 1ste Klas rijtuig stilstaat.
pi_86196688
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Ireyon het volgende:
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten.. :?


Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
pi_86196721
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Reistijd. Kuttelefoon
pi_86197084
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o

Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst. :')
  woensdag 8 september 2010 @ 11:02:43 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86197127
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o

Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst. :')
Zet voor mij maar vast een sapje koel. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86197152
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:

[..]


Zet voor mij maar vast een sapje koel. :')
Oh god; kom je weer langs? :P Maar vooruit; ik zal er eentje neerzetten voor je ;D
pi_86197195
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Hoezo dat? Als je halverwege een rijtuig blijkt te staan en je loopt naar de dichtstbijzijnde deur, dan kun je nog gewoon gaan wachten totdat iedereen is uitgestapt. 'k Denk dat het juist langer gaat duren wanneer de uitstappers zich door een vervelende meute aan huisvrouwen en verhuizende bejaarden moeten wurmen, omdat zij al wisten waar de deuren kwamen en zo dom zijn dat ze dan ook recht voor de deur blijven staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')