quote:Sein op groen voor verkoop spoor in Velsen
VELSEN -
Het spoor is Velsen mag worden verkocht. Dat blijkt uit de beantwoording van Kamervragen door minister Eurlings.
De trein zal nooit meer rijden door IJmuiden.
http://www.ijmuidercouran(...)koop-spoor-in-Velsen
Of ze kunnen gaan voor de Noord-Koreaanse variant: reizigers betalen om met Fyra te reizen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.
j/k
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede
Ooh ja natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, bedacht het gisteren pas nadat ik de quote had gelezen, waarbij ik ook dacht aan een artikel in de NRC Next een paar maanden geleden. Deze ging over displays in de Madrileense metro's over treinlengte.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?
Zoiets was mijn idee dus ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef De_Hertog het volgende:
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
Neuh. Prorail wil steeds meer naar corridors, om verstoringen te voorkomen. Ik verwacht dat treindelen steeds minder zullen voorkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
Zal als ik tijd heb het idee wat verder visualiseren.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef James1988 het volgende:
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perronsquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Ireyon het volgende:
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten..![]()
Reistijd. Kuttelefoonquote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Zet voor mij maar vast een sapje koel.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o
Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst.
Oh god; kom je weer langs?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet voor mij maar vast een sapje koel.
Hoezo dat? Als je halverwege een rijtuig blijkt te staan en je loopt naar de dichtstbijzijnde deur, dan kun je nog gewoon gaan wachten totdat iedereen is uitgestapt. 'k Denk dat het juist langer gaat duren wanneer de uitstappers zich door een vervelende meute aan huisvrouwen en verhuizende bejaarden moeten wurmen, omdat zij al wisten waar de deuren kwamen en zo dom zijn dat ze dan ook recht voor de deur blijven staan.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |