Ik betwijfel ook of reizigers verder denken dan alleen aan directe verbindingen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten tochquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Echt wat de neuk, 4 bakken VIRM in de fucking ochtendspits naar Eindhoven. Eindhoven. In de ochtendspits. Alsof er niemand naar fucking Eindhoven hoeft 's ochtends. 't Was weer lekker stapelen tot in de coupés aan toe.
Tussen Tilburg en Eindhoven moet men het voorlopig nog met 10x minder treinen per uur doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten toch
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdrevenquote:
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdreven
Die zijn klaar, maar hebben tot op heden nog de oude ICRm stoelen erinquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef RubenK het volgende:
Zie trouwens nu op Haarlem tot Fyra-prio overgestickerde ICRm rijtuigen staan
Ja, toen heb ik zeker ingeklokt. Ik wou uitchecken in Lombardijen, maar werd de volledige ¤10,00 teruggeboekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.
Ja, ik had het zelf ook al gemerkt ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijken
Leuke collectie weer. En ze zijn wel vriendelijk daar bij de Rurtalbahn. Alleen in Broich ben je net wat minder welkom..quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard is het overal even Herzlich![]()
Wel mooi dat ze ook de voorzetsels goed doen. Niet overal "in" maar als het te pas komt ook "am" of "in der" etc
Waarom het AN der Renkerstrasse en IN der Eifelstrasse is, zoeken we nog op trouwens![]()
De TT begon niet met trein...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef trolololo het volgende:
[..]
Ik had lapo![]()
Boeiend. Gebeurt wel eens.
Treinentopic
quote:
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.quote:Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige klagen wat ik zou kunnen verzinnen is dat doordeweek op Leeuwarden - Groningen de 19:34 trein ontbreekt. Zou volgens mij een welkome aanvulling zijn op het treinenpakket.
Wow mega!quote:
En het wordt; meer Fyra's rijden, niet meer reizigers aantrekken en het einde van HSAquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Ik wacht nog wel langer op het bordje met mijn naam er opquote:
Dat is Kaarster See - Mettmann Stadtwald toch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Opvallend verder ook die speciale bordjes. Hebben ze op de regiobahn S28 ook, maar op andere geprivatiseerde lijnen heb ik ze nog niet gezien?
Nog meer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.
Is er ook al iets bekend over internationale treinen voor 2011?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog meer?
Vind de hoeveelheid sneltreinen die er nu rijden op zich wel voldoende.
quote:Sein op groen voor verkoop spoor in Velsen
VELSEN -
Het spoor is Velsen mag worden verkocht. Dat blijkt uit de beantwoording van Kamervragen door minister Eurlings.
De trein zal nooit meer rijden door IJmuiden.
http://www.ijmuidercouran(...)koop-spoor-in-Velsen
Of ze kunnen gaan voor de Noord-Koreaanse variant: reizigers betalen om met Fyra te reizen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.
j/k
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede
Ooh ja natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, bedacht het gisteren pas nadat ik de quote had gelezen, waarbij ik ook dacht aan een artikel in de NRC Next een paar maanden geleden. Deze ging over displays in de Madrileense metro's over treinlengte.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?
Zoiets was mijn idee dus ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef De_Hertog het volgende:
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
Neuh. Prorail wil steeds meer naar corridors, om verstoringen te voorkomen. Ik verwacht dat treindelen steeds minder zullen voorkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
Zal als ik tijd heb het idee wat verder visualiseren.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef James1988 het volgende:
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perronsquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Ireyon het volgende:
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten..![]()
Reistijd. Kuttelefoonquote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Zet voor mij maar vast een sapje koel.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o
Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst.
Oh god; kom je weer langs?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet voor mij maar vast een sapje koel.
Hoezo dat? Als je halverwege een rijtuig blijkt te staan en je loopt naar de dichtstbijzijnde deur, dan kun je nog gewoon gaan wachten totdat iedereen is uitgestapt. 'k Denk dat het juist langer gaat duren wanneer de uitstappers zich door een vervelende meute aan huisvrouwen en verhuizende bejaarden moeten wurmen, omdat zij al wisten waar de deuren kwamen en zo dom zijn dat ze dan ook recht voor de deur blijven staan.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |