Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.quote:Op maandag 6 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, daar heb ik ook wel wat over gezegd, maar dat heeft de uitzending dus niet gehaald
quote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef Watertornado het volgende:
Fles, waarom heb jij geen verwijzing naar een blocnote gegeven in jouw filmpje?
Need I say more?quote:Op maandag 6 september 2010 23:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..quote:Op maandag 6 september 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn, maar tegenwoordig staat er Stadler op. Ik zal donderdag nog wel even wat foto's voor je maken(
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.quote:
Dat ze niet meer gemaakt worden zal ik niet bestrijdenquote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemenquote:Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.quote:Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mijquote:Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, jaquote:Op maandag 6 september 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mij
Genoteerdquote:Op maandag 6 september 2010 23:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, ja
In dit topic kun je verder over bussen praten:quote:Op maandag 6 september 2010 23:11 schreef trolololo het volgende:
[..]
Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemen
Net zoals de SLT overigens.quote:Op maandag 6 september 2010 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/253450quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
Fles in beeld! met pet!quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/253450
Ze rijden vaker zegt de NS, maar ze zeggen niet hoe snel. De ic naar utrecht rijdt nu al sinds Zaltbommel met een gangetje van 60-80 km per uur. Per saldo doe ik er nu net zo lang over als wanneer ik gewoon 15 minuten overstap heb.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de vertragingen zijn zeker in de ochtendspits logisch. Alleen als er voldoende mat ingezet wordt en de mensen zich goed spreiden kun je ze voorkomen.
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Daar heb ik nog niet in gezeten. Ik snap de Mat 64-afgoding hier trouwens niet zo. Leuk voor een nostalgisch ritje van 2 km, maar het zit kut. Kaarsrechte banken en geen beenruimte.quote:
Dat 3a en 3b verhaal op de vertrekstaten maakt het ook erg overzichtelijkquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af of dat goed gaat, ze gaan nu al slecht om met de informatie die ze hebben. Laatst stond ik daar te wachten op een trein die op spoor 3a zou komen, maar er stonden ook een hoop mensen bij 3b. Bleek dat die trein gewoon langs heel spoor 3 kwam. Zo krijg je natuurlijk niet minder chaos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lange trajecten eersteklas reizen gaat prima.. jammer dat niet alles nog wifi heeft..dag
Mijn gok zou zijn asdruk of belasting meten bij volledige bezetting. Volledig hypothetische test dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef Peter het volgende:
De v250 staat gevuld met tonnen op de stoelen bij station Assen. Iemand enig idee van het nut?
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze een 'systeem' bedacht: Op een aantal stations waar de ETMET proef is hangen A4'tjes met de te verwachten treinlengte, en waar je dan het beste kan staanquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
mja, dan zit je nog met 2,4 of 6 bakken. Het moet gewoon mogelijk zijn om het voor elkaar te krijgen. Het enige probleem dat ik zie is dat afgesloten treinstellen meerijden met treinen. Maar dat komt niet al te vaak voor gelukkig.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.
Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:29 schreef Peter het volgende:
Of zoals bij de metro aangeven hoe lang de trein is op de CTA's..
En ook op de meeste Hispeed-stations.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn.
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.
De blauwe rijtuigborden bij de stations worden te weinig opgemerkt door de gemiddelde reiziger.
Alhoewel de serie 3500 hier alleen opgeheven is, wordt het wel vreemd gebracht. Je zou denken dat er géén één IC meer rijdt..quote:Herstelwerkzaamheden Eindhoven - Utrecht - Schiphol
Tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door herstelwerkzaamheden rijden er tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol geen intercity's.
Prognose:
* Treindienst normaal om 15:45 uur.
Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:19 schreef bork het volgende:
[..]
Fles in beeld! met pet!
Goed gedaan, als je het niet erg vindt wil ik toch even zeggen dat ik liever naar Eva Brouwer op RTV Utrecht kijk
[ afbeelding ]
Die overigens afgelopen zomer een trein gerelateerd programma had![]()
Hieronder terug te zien.
Reizigers Centraal
Niet zo janken man.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezelligquote:
Ik had lapoquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig
Jap. ;D Triple Choc koekie?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:53 schreef RubenK het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nou eens wat ik tref als sneltrein Den Haag CS - Hoorntijdens de spits ook nog
Cameraschuw?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn.
Ik betwijfel ook of reizigers verder denken dan alleen aan directe verbindingen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten tochquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Echt wat de neuk, 4 bakken VIRM in de fucking ochtendspits naar Eindhoven. Eindhoven. In de ochtendspits. Alsof er niemand naar fucking Eindhoven hoeft 's ochtends. 't Was weer lekker stapelen tot in de coupés aan toe.
Tussen Tilburg en Eindhoven moet men het voorlopig nog met 10x minder treinen per uur doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten toch
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdrevenquote:
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdreven
Die zijn klaar, maar hebben tot op heden nog de oude ICRm stoelen erinquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef RubenK het volgende:
Zie trouwens nu op Haarlem tot Fyra-prio overgestickerde ICRm rijtuigen staan
Ja, toen heb ik zeker ingeklokt. Ik wou uitchecken in Lombardijen, maar werd de volledige ¤10,00 teruggeboekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.
Ja, ik had het zelf ook al gemerkt ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijken
Leuke collectie weer. En ze zijn wel vriendelijk daar bij de Rurtalbahn. Alleen in Broich ben je net wat minder welkom..quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard is het overal even Herzlich![]()
Wel mooi dat ze ook de voorzetsels goed doen. Niet overal "in" maar als het te pas komt ook "am" of "in der" etc
Waarom het AN der Renkerstrasse en IN der Eifelstrasse is, zoeken we nog op trouwens![]()
De TT begon niet met trein...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef trolololo het volgende:
[..]
Ik had lapo![]()
Boeiend. Gebeurt wel eens.
Treinentopic
quote:
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.quote:Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige klagen wat ik zou kunnen verzinnen is dat doordeweek op Leeuwarden - Groningen de 19:34 trein ontbreekt. Zou volgens mij een welkome aanvulling zijn op het treinenpakket.
Wow mega!quote:
En het wordt; meer Fyra's rijden, niet meer reizigers aantrekken en het einde van HSAquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Ik wacht nog wel langer op het bordje met mijn naam er opquote:
Dat is Kaarster See - Mettmann Stadtwald toch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Opvallend verder ook die speciale bordjes. Hebben ze op de regiobahn S28 ook, maar op andere geprivatiseerde lijnen heb ik ze nog niet gezien?
Nog meer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.
Is er ook al iets bekend over internationale treinen voor 2011?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog meer?
Vind de hoeveelheid sneltreinen die er nu rijden op zich wel voldoende.
quote:Sein op groen voor verkoop spoor in Velsen
VELSEN -
Het spoor is Velsen mag worden verkocht. Dat blijkt uit de beantwoording van Kamervragen door minister Eurlings.
De trein zal nooit meer rijden door IJmuiden.
http://www.ijmuidercouran(...)koop-spoor-in-Velsen
Of ze kunnen gaan voor de Noord-Koreaanse variant: reizigers betalen om met Fyra te reizen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed.
j/k
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe een DM'90 die beplakt en ingericht is als stopper Zwolle - Apeldoorn reedt vandaag op Nijverdal - Enschede
Ooh ja natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet dat niet Zutphen - Apeldoorn zijn?
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, bedacht het gisteren pas nadat ik de quote had gelezen, waarbij ik ook dacht aan een artikel in de NRC Next een paar maanden geleden. Deze ging over displays in de Madrileense metro's over treinlengte.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je dit idee al voorgelegd aan ProRail?
Zoiets was mijn idee dus ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Slimme oplossing hiervoor: op de tegelrand LEDjes aanbrengen in het groen of wit. In de systemen van NS is al bekend hoelang een trein is. Aan de hand van de treinlengte kan je zo het perrondeel verlichten waar de eerstvolgende trein zal stoppen.
De machinist ziet de LEDjes ook en kan aan de hand hiervan ook goed zien waar deze moet halteren (naast de blauwe borden in het spoor). Het probleem met baklengteverschillen tussen SLT en het overige materieel wordt hierdoor ook opgelost.
Het is een kwestie van een LEDstrip aanbrengen of een LEDje in elk kruispunt van een tegel en deze met een computer verbinden. Bijna onderhoudsvrij en bestand tegen de weersinvloeden en schoenen.
Na een gewenningsperiode hoeft niemand meer bij aankomst van een te korte trein te rennen naar de andere kan van het perron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:01 schreef De_Hertog het volgende:
Als je meerkleurenledjes gebruikt en weet welk type trein je krijgt kun je zelfs de positie van de deuren aangeven.
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat was mijn idee ook idd. Met een derde kleur de eerste klas aangeven (een vierde voor de fietsenafdeling, al wordt het wel complexer). Instappen gaat hierdoor sneller, wat goed past binnen ETMET. je vermijdt er ook het meelopen met de trein mee, wat mensen automatisch doen.
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 kleuren is de max. Anders is het net een kerstboom en is het effect weg.
Neuh. Prorail wil steeds meer naar corridors, om verstoringen te voorkomen. Ik verwacht dat treindelen steeds minder zullen voorkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En als je al twee kleuren doet, dan zou ik het gebruiken voor Groningen / Leeuwarden en Maastricht / Heerlen etc.
Zal als ik tijd heb het idee wat verder visualiseren.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:22 schreef James1988 het volgende:
Het zou denk ik het handigste zijn als er ook een klein onderscheid wordt gemaakt tussen de bakken, zodat mensen kunnen anticiperen op waar de deuren naar verwachting gaan komen. Het wordt alleen wel lastig om dit goed te krijgen, want een SLT heeft veel kortere bakken dan een Koploper.
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perronsquote:Op woensdag 8 september 2010 10:34 schreef Ireyon het volgende:
Wat voegt het toe dat mensen weten waar de deuren komen? Vind het wel fijn dat ik één van de weinigen ben die ongeveer weet waar de deuren komen en als eerste in kan stappen. Volledige treinlengte weten is natuurlijk nuttig, maar weten waar elke deur komt te zitten..![]()
Reistijd. Kuttelefoonquote:Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kortere stationnementen, kortere reistijdvergoeding voor doorgaande reizigers en een efficiënter gebruik van de perrons
Zet voor mij maar vast een sapje koel.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:01 schreef Crientj het volgende:
Het is opzich wel een tof idee Bitlord. ;o
Oke, nu weg richting de To go ;D Voor het eerst een lange dienst.
Oh god; kom je weer langs?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet voor mij maar vast een sapje koel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |