abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 23:03:15 #1
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_86148426

Welkom in alweer deel 252 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_86148477
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, daar heb ik ook wel wat over gezegd, maar dat heeft de uitzending dus niet gehaald -O-
Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.
pi_86148483
Fles, waarom heb jij geen verwijzing naar een blocnote gegeven in jouw filmpje? :P
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_86148510
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef Watertornado het volgende:
Fles, waarom heb jij geen verwijzing naar een blocnote gegeven in jouw filmpje? :P
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is dan weer zo jammer, hè. Net als spoorrelateerde berichten van het AD en de Telegraaf enzo.
Need I say more?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 september 2010 @ 23:04:52 #5
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86148520
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fijn, maar tegenwoordig staat er Stadler op. Ik zal donderdag nog wel even wat foto's voor je maken :)(
Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 september 2010 @ 23:05:14 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86148536
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:00 schreef trolololo het volgende:

[..]

Arriva... :r
In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86148650
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Dat ze niet meer gemaakt worden zal ik niet bestrijden *O* Maar tering wat trekken die dingen hard weg, niet normaal. Best vervelend aangezien er op de meeste stationnetjes maar 1 bordje staat en nog met vrij kleine letters ook. Hoewel de lijn naar Linnich een stuk makkelijker is dan die naar Heimbach. Gelukkig. De hele Heimbachlijn was me ook vandaag niet gelukt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 september 2010 @ 23:11:10 #8
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_86148790
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemen }:|
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  maandag 6 september 2010 @ 23:12:54 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86148866
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het noorden rijdt het allemaal prima. Hebben weinig klagen.
Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 september 2010 @ 23:16:11 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86149016
Het enige klagen wat ik zou kunnen verzinnen is dat doordeweek op Leeuwarden - Groningen de 19:34 trein ontbreekt. Zou volgens mij een welkome aanvulling zijn op het treinenpakket.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86149509
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op die Rurtalbahn dingen? Vreemd, Stadler zelf meldt het niet en volgens Wikipedia worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ben benieuwd waar dat dan staat..
Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mij :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 september 2010 @ 23:34:58 #12
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_86149753
Ik heb gevonden dat vandaag T bakken hiero stonden:
http://maps.google.nl/map(...)12,0.008256&t=h&z=18
Weet iemand van welke metaalverwerker het terrein is? HKS zit ergens anders...

Edit: http://www.scrap.nl/index2.html Gevonden geloof ik :D ga meteen mailen na toestemming voorzitter
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  maandag 6 september 2010 @ 23:44:43 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86150107
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb het er vanmiddag nog op zien staan. Ik wist niet dat het zo'n big issue was, maar ik ontdekte in de dying seconds nog een extra bordje te Untermaubach dus ik moet toch nog terug. U hoort nog van mij :)
Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, ja :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86150138
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:44 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oh, nee, het is geen big issue maar ik verbaasde me er gewoon over. Dus als je toch nog terug moet ben ik er wel benieuwd naar, ja :)
Genoteerd :) Donderdag bij goed weer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:03:31 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86150757
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:11 schreef trolololo het volgende:

[..]

Hier hebben we er bussen van; dit zorgt voor de nodige problemen }:|
In dit topic kun je verder over bussen praten:
Bussentopic #35 Busje komt zo?

quote:
Op maandag 6 september 2010 23:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inderdaad. En die GTW's zitten best aardig.
Net zoals de SLT overigens.
pi_86150840
Omdat ik het toch niet kan laten O+


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:21:38 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86151343
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
pi_86151364
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/253450
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:19:04 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86154606
quote:
Fles in beeld! met pet!
Goed gedaan, als je het niet erg vindt wil ik toch even zeggen dat ik liever naar Eva Brouwer op RTV Utrecht kijk O+

Die overigens afgelopen zomer een trein gerelateerd programma had :o
Hieronder terug te zien.

Reizigers Centraal
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86155375
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste dag ETMET, hoe zijn de ervaringen hier?
Ze rijden vaker zegt de NS, maar ze zeggen niet hoe snel. De ic naar utrecht rijdt nu al sinds Zaltbommel met een gangetje van 60-80 km per uur. Per saldo doe ik er nu net zo lang over als wanneer ik gewoon 15 minuten overstap heb.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 september 2010 @ 09:25:11 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86155429
Mja, de vertragingen zijn zeker in de ochtendspits logisch. Alleen als er voldoende mat ingezet wordt en de mensen zich goed spreiden kun je ze voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86155489
Ik ben er niet zo kapot van.. Ik reis niet op die corridor maar op andere lijnen en merk dus alleen de neveneffecten:
- ICMm ipv VIRM (wat leuk is) maar geen zitplaats meer)
- Mat64 ipv DDAR op mijn volgende traject (= kut)
- en het laatste kilometertje (3e overstap) is de trein korter waardoor het proppen is op het balkon.

Kortom leuk idee allemaal maar laat ze het alsjeblieft niet invoeren zolang er niet genoeg materieel is om dit te doen zonder het bij andere treinseries weg te moeten halen

[ Bericht 9% gewijzigd door Stefanovic83 op 07-09-2010 10:40:38 ]
pi_86156172
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de vertragingen zijn zeker in de ochtendspits logisch. Alleen als er voldoende mat ingezet wordt en de mensen zich goed spreiden kun je ze voorkomen.
Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 september 2010 @ 10:03:26 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86156304
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86158353
Of zoals bij de metro aangeven hoe lang de trein is op de CTA's..
dag
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:38:37 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86158642
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Probleem in Den Bosch is duidelijk: mensen verspreiden zich teveel over het perron. Als je normaal met 8 of meer bakken rijd en de forens daarop is ingesteld. Dan is een enkel virmpje van 6 een beetje kleiner.
Het is ook nooit goed he? Eerst klagen dat de trein in het midden vol zit omdat iedereen als een kuddedier vlak bij de (rol)trap blijft staan... verspreiden mensen zich eens is het wéér niet goed. :')

j/k :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:39:24 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86158659
Ik vraag me af of dat goed gaat, ze gaan nu al slecht om met de informatie die ze hebben. Laatst stond ik daar te wachten op een trein die op spoor 3a zou komen, maar er stonden ook een hoop mensen bij 3b. Bleek dat die trein gewoon langs heel spoor 3 kwam. Zo krijg je natuurlijk niet minder chaos :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:42:10 #28
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86158731
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Net zoals de SLT overigens.
Daar heb ik nog niet in gezeten. Ik snap de Mat 64-afgoding hier trouwens niet zo. Leuk voor een nostalgisch ritje van 2 km, maar het zit kut. Kaarsrechte banken en geen beenruimte.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86159018
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af of dat goed gaat, ze gaan nu al slecht om met de informatie die ze hebben. Laatst stond ik daar te wachten op een trein die op spoor 3a zou komen, maar er stonden ook een hoop mensen bij 3b. Bleek dat die trein gewoon langs heel spoor 3 kwam. Zo krijg je natuurlijk niet minder chaos :P
Dat 3a en 3b verhaal op de vertrekstaten maakt het ook erg overzichtelijk :{w.
Vind zelf leuk initiatief als er compleet viersporig tussen Amsterdam - Utrecht - Eindhoven ligt. Nu is het maximaliseren van de huidige dienstregeling. Daarbij heeft de reiziger veel meer aan goede overstap, intercity's die 140+ km/h rijden dan 6x per uur.
pi_86159022
Ik verwacht om 13:14u in Groningen binnen te rollen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lange trajecten eersteklas reizen gaat prima.. jammer dat niet alles nog wifi heeft..
dag
pi_86160947
De v250 staat gevuld met tonnen op de stoelen bij station Assen. Iemand enig idee van het nut?
dag
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:00:23 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86160998
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef Peter het volgende:
De v250 staat gevuld met tonnen op de stoelen bij station Assen. Iemand enig idee van het nut?
Mijn gok zou zijn asdruk of belasting meten bij volledige bezetting. Volledig hypothetische test dus. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86161477
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn. :+
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:46:34 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86164448
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Oplossing hiervoor zou zijn om een systeem te maken dat de exacte treinlengte weet en dan op de perrons van de grotere stations met een led-lijntje aangeeft waar de trein ongeveer stopt. Het moet volgens mij eenvoudig kunnen om zoiets te maken.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze een 'systeem' bedacht: Op een aantal stations waar de ETMET proef is hangen A4'tjes met de te verwachten treinlengte, en waar je dan het beste kan staan :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 september 2010 @ 14:53:20 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86164692
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn. :+
mja, dan zit je nog met 2,4 of 6 bakken. Het moet gewoon mogelijk zijn om het voor elkaar te krijgen. Het enige probleem dat ik zie is dat afgesloten treinstellen meerijden met treinen. Maar dat komt niet al te vaak voor gelukkig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:00:09 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86164937
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:29 schreef Peter het volgende:
Of zoals bij de metro aangeven hoe lang de trein is op de CTA's..
Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.

De blauwe rijtuigborden bij de stations worden te weinig opgemerkt door de gemiddelde reiziger.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:01:54 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86164998
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat reeds is in gekleurde tegels op de Emmerlijn. :+
En ook op de meeste Hispeed-stations.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 september 2010 @ 15:04:56 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86165135
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat moet goed mogelijk zijn en ik ben er ook voor.

De blauwe rijtuigborden bij de stations worden te weinig opgemerkt door de gemiddelde reiziger.
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:14:17 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86165519
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.

Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.

Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.

Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.

Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:19:49 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86165765
quote:
Herstelwerkzaamheden Eindhoven - Utrecht - Schiphol
Tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door herstelwerkzaamheden rijden er tussen Eindhoven, Utrecht en Schiphol geen intercity's.
Prognose:
* Treindienst normaal om 15:45 uur.
Alhoewel de serie 3500 hier alleen opgeheven is, wordt het wel vreemd gebracht. Je zou denken dat er géén één IC meer rijdt..
pi_86169183
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:19 schreef bork het volgende:

[..]

Fles in beeld! met pet!
Goed gedaan, als je het niet erg vindt wil ik toch even zeggen dat ik liever naar Eva Brouwer op RTV Utrecht kijk O+
[ afbeelding ]
Die overigens afgelopen zomer een trein gerelateerd programma had :o
Hieronder terug te zien.

Reizigers Centraal
Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn. :')
pi_86169199
Enn. Fail voor dubbele topics. :')
pi_86169281
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.

Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.

Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.

Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.

Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Niet zo janken man. :r
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 16:42:45 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_86169522
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Crientj het volgende:
Enn. Fail voor dubbele topics. :')
Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:43:49 #45
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_86169580
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig :')
Ik had lapo :9

Boeiend. Gebeurt wel eens.

Treinentopic _O_
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_86169822
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Boeiend, met z'n tweeen was het ook gezellig :')
Jap. ;D Triple Choc koekie?
pi_86170095


Kijk nou eens wat ik tref als sneltrein Den Haag CS - Hoorn :D tijdens de spits ook nog
pi_86170702
Zie trouwens nu op Haarlem tot Fyra-prio overgestickerde ICRm rijtuigen staan :O
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:12:19 #49
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_86170854
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:53 schreef RubenK het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou eens wat ik tref als sneltrein Den Haag CS - Hoorn :D tijdens de spits ook nog
:D ik wil er ook nog een keertje in voor het uittreden.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:14:18 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86170922
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik hoopte iedere keer dat als ze daar gingen filmen ik niet in beeld zou zijn. :')
Cameraschuw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')