Ik betwijfel ook of reizigers verder denken dan alleen aan directe verbindingen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik betwijfel zelf of de CTA wel door iedereen goed gelezen wordt. Daarom draag ik juist een subtiele oplossing aan.
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
De verschillende tariefstructuren van de OV-Chipkaart en het falen bij berekenen van korting.
Tegenwoordig reis ik dagelijks Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen op en neer. Een enkeltje Vol-tarief met de OV-Chipkaart kost ¤2,35. Een enkeltje Reductie met de OV-Chipkaart kost ¤1,40. Een verschil van ¤0,95 dus.
Op 4 van de 5 dagen reis ik vóór 9 uur naar Rotterdam Lombardijen. De gemiddelde incheck ligt dan rond 7:45/7:50. De trein van 7:58 neem ik. Op de andere dag reis ik pas om 10:40.
Zoals bij velen wel bekend is, is een kortingskaartje pas geldig ná 09:00.
Inmiddels heb ik 6 keer voor 9 uur gereisd. Tot op heden heb ik maar één keer ¤2,35 hoeven betalen. Vier keer heb ik ¤1,40 betaald, en 1 keer is er helemaal niks afgeschreven. Er kwam een foutmelding na het uitchecken in Rotterdam Lombardijen, en later bleek er geen saldo afgeschreven te zijn.
Nu zal je wel denken, dat wanneer ik gecontroleerd word, een boete kan krijgen, omdat ik 'Korting' heb. Dit zelf voor 9:00. Dit is normaal gesproken niet mogelijk. De OV-Chipkaart berekent zelf het af te schrijven bedrag. In dit geval dus meestal ¤1,40. Voor mij heeft het al een besparing opgeleverd van (6*0,95): ¤5,70.
Het systeem van de OV-Chipkaart is zeker nog niet waterdicht.
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten tochquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Echt wat de neuk, 4 bakken VIRM in de fucking ochtendspits naar Eindhoven. Eindhoven. In de ochtendspits. Alsof er niemand naar fucking Eindhoven hoeft 's ochtends. 't Was weer lekker stapelen tot in de coupés aan toe.
Tussen Tilburg en Eindhoven moet men het voorlopig nog met 10x minder treinen per uur doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend, ze rijden nou iedere drie minuten toch
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdrevenquote:
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is die kwalificatie inderdaad een beetje overdreven
Die zijn klaar, maar hebben tot op heden nog de oude ICRm stoelen erinquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef RubenK het volgende:
Zie trouwens nu op Haarlem tot Fyra-prio overgestickerde ICRm rijtuigen staan
Ja, toen heb ik zeker ingeklokt. Ik wou uitchecken in Lombardijen, maar werd de volledige ¤10,00 teruggeboekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heb je de ene keer dat je voor niets meereisde ingeklokt?
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al eens gehad, maar ik vroeg me meer af of er nog iets meer dan alleen 'Bahnhof' stond. Een plaatsnaam bijvoorbeeld.
Ja, ik had het zelf ook al gemerkt ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor een antwoord op die vraag kun je bijvoorbeeld een paar millmeter rechts van het door jou gesignaleerde woord "Bahnhof" kijken
Leuke collectie weer. En ze zijn wel vriendelijk daar bij de Rurtalbahn. Alleen in Broich ben je net wat minder welkom..quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard is het overal even Herzlich![]()
Wel mooi dat ze ook de voorzetsels goed doen. Niet overal "in" maar als het te pas komt ook "am" of "in der" etc
Waarom het AN der Renkerstrasse en IN der Eifelstrasse is, zoeken we nog op trouwens![]()
De TT begon niet met trein...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef trolololo het volgende:
[..]
Ik had lapo![]()
Boeiend. Gebeurt wel eens.
Treinentopic
quote:
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.quote:Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige klagen wat ik zou kunnen verzinnen is dat doordeweek op Leeuwarden - Groningen de 19:34 trein ontbreekt. Zou volgens mij een welkome aanvulling zijn op het treinenpakket.
Wow mega!quote:
En het wordt; meer Fyra's rijden, niet meer reizigers aantrekken en het einde van HSAquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef James1988 het volgende:
Die extra gepimpte ICRm-rijtuigen zijn voor Hispeed ja, wat ik heb begrepen is het erop of eronder voor HSA: of meer Fyra's rijden (in de hoop meer reizigers aan te trekken) of het einde van HSA.
Ik wacht nog wel langer op het bordje met mijn naam er opquote:
Dat is Kaarster See - Mettmann Stadtwald toch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Opvallend verder ook die speciale bordjes. Hebben ze op de regiobahn S28 ook, maar op andere geprivatiseerde lijnen heb ik ze nog niet gezien?
Nog meer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dr gaat wel 1 en ander veranderen per december, o.a. meer sneltreinen Lw-Gn.
Is er ook al iets bekend over internationale treinen voor 2011?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog meer?
Vind de hoeveelheid sneltreinen die er nu rijden op zich wel voldoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |