Hahaquote:Op donderdag 9 september 2010 08:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:quote:Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he.Snap sowieso niet dat mensen het ´moeilijk´ vinden om een reis te plannen in het Spoorboekje. Bij ons werd het zelfs behandeld in een les Nederlands op de middelbare school.
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
Geef me gewoon dat boekje, daar vroeg ik toch om.
En dan heb je het nog niet eens over een reis waarbij je op een bepaalde tijd wilt aankomen, dan moet je namelijk achteruit gaan werken. En als er werkzaamheden zijn of een verstoring is, dan kan je helemaal gaan puzzelen, zeker als je moet gaan omreizen.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:
1. Kijken op de ene kaart welke route logisch is. Daarbij kom je erachter dat er twee opties zijn: via Deventer en via Utrecht, beide met overstap.
2. Kijken op de andere kaart welke route het kortste aantal tariefeenheden kost (ivm. geldigheid treinkaartje)
3. Kijken op wederom de ene kaart welke tabel voor het eerste stuk van de reis van toepassing is
4. Voor het eerste deel van de reis de treintijden opzoeken
5. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
6. Voor het tweede deel van de reis de treintijden opzoeken
7. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste reisoptie is
8. Kijken op de kaart welke tabel voor het eerste stuk van de alternatieve reisroute van toepassing is
9. Voor het eerste deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
10. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
11. Voor het tweede deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
12. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste alternatieve reisoptie is
13. Kies de snelste reismogelijkheid en kies bij gelijke tijdsduur de optie met de minste tariefeenheden.
14. Kijk op het station op de gele vertrekstaten op welk perron je moet zijn.
Dat is toch wel even een stuk moeilijker dan de ns-website, lijkt mij dan.
quote:AMSTERDAM - De Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan alle problemen met de OV-chipkaart. Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) moet snel uitleggen hoe hij orde op zaken gaat stellen.
Lompe boeren kaffers dat het zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
EN door jouw maandelijkse wijzigingsbladen, in naam der flexibiliteitquote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben het spoorboek naar de tering geholpen door al die rare onderhoudsnachten waardoor dan de laatste trein weer niet rijdt, dan weer wel, behalve op de derde woensdag na pasen en ga zo maar door. Daardoor zijn de tabellen één grote puinhoop geworden van voetnoten en uitzonderingen.
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het spoorboekje is juist zo ideaal omdat dat als enige ook antwoord geeft, en erg makkelijk ook, op vragen als "Ik heb nog 3 uur, waar kan ik heen?"
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvastquote:Op donderdag 9 september 2010 14:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.
Count me in.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvast
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
De Koploper is toch Intercitymaterieel?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Haha.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Het dubbeldeksmaterieel is nodig om in de spits elke tien minuten een trein te kunnen laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven. Vanaf 4 oktober heb je de schommelboten (het dubbeldeksmaterieel) weer terug op Utrecht - Leiden.
Ik heb niet zo veel verstand van treinen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Haha.
Bedankt voor de info, zag ze vanochtend opeens voorbij komen.
[..]
Ik heb niet zo veel verstand van treinen als jullie.
Ik dacht dat dubbeldekkers intercity's waren.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?
Sinds maandag.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.
De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |