abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 12:34:45 #226
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86237769
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:23 schreef Duvel het volgende:

[..]


Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel. :)
Haha :D heb je daar een bron van? Het klinkt nogal sneu inderdaad, maar op zich is het wel een valide onderzoeksvraag: hoe verstoort de reiziger de dienstregeling, en dan vooral hoe je daarmee moet omgaan.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86238248
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Echt he. :') Snap sowieso niet dat mensen het ´moeilijk´ vinden om een reis te plannen in het Spoorboekje. Bij ons werd het zelfs behandeld in een les Nederlands op de middelbare school.
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:
1. Kijken op de ene kaart welke route logisch is. Daarbij kom je erachter dat er twee opties zijn: via Deventer en via Utrecht, beide met overstap.
2. Kijken op de andere kaart welke route het kortste aantal tariefeenheden kost (ivm. geldigheid treinkaartje)
3. Kijken op wederom de ene kaart welke tabel voor het eerste stuk van de reis van toepassing is
4. Voor het eerste deel van de reis de treintijden opzoeken
5. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
6. Voor het tweede deel van de reis de treintijden opzoeken
7. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste reisoptie is
8. Kijken op de kaart welke tabel voor het eerste stuk van de alternatieve reisroute van toepassing is
9. Voor het eerste deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
10. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
11. Voor het tweede deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
12. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste alternatieve reisoptie is
13. Kies de snelste reismogelijkheid en kies bij gelijke tijdsduur de optie met de minste tariefeenheden.
14. Kijk op het station op de gele vertrekstaten op welk perron je moet zijn.

Dat is toch wel even een stuk moeilijker dan de ns-website, lijkt mij dan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 12:55:48 (Eventjes vol uitgeschreven) ]
pi_86239869
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:

[..]
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.

:%

Geef me gewoon dat boekje, daar vroeg ik toch om. :(
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:58:10 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86240498
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:
1. Kijken op de ene kaart welke route logisch is. Daarbij kom je erachter dat er twee opties zijn: via Deventer en via Utrecht, beide met overstap.
2. Kijken op de andere kaart welke route het kortste aantal tariefeenheden kost (ivm. geldigheid treinkaartje)
3. Kijken op wederom de ene kaart welke tabel voor het eerste stuk van de reis van toepassing is
4. Voor het eerste deel van de reis de treintijden opzoeken
5. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
6. Voor het tweede deel van de reis de treintijden opzoeken
7. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste reisoptie is
8. Kijken op de kaart welke tabel voor het eerste stuk van de alternatieve reisroute van toepassing is
9. Voor het eerste deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
10. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
11. Voor het tweede deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
12. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste alternatieve reisoptie is
13. Kies de snelste reismogelijkheid en kies bij gelijke tijdsduur de optie met de minste tariefeenheden.
14. Kijk op het station op de gele vertrekstaten op welk perron je moet zijn.

Dat is toch wel even een stuk moeilijker dan de ns-website, lijkt mij dan.
En dan heb je het nog niet eens over een reis waarbij je op een bepaalde tijd wilt aankomen, dan moet je namelijk achteruit gaan werken. En als er werkzaamheden zijn of een verstoring is, dan kan je helemaal gaan puzzelen, zeker als je moet gaan omreizen.

Maar goed, als er mensen zijn die blij zijn met het spoorboekje, be my guest. Het verbaast me alleen niet dat de NS ermee stopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:21:08 #230
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86241323
http://www.nu.nl/politiek(...)de-ov-chipkaart.html

quote:
AMSTERDAM - De Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan alle problemen met de OV-chipkaart. Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) moet snel uitleggen hoe hij orde op zaken gaat stellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86241448
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.

:%
Lompe boeren kaffers dat het zijn :r :(

Het is gewoon niet waar dat je op internet ook alles kunt vinden en makkelijker. ALLE andere "bronnen" behalve het Spoorboekje beantwoorden UITSLUITEND de vraag "wat is de snelste manier van hier naar daar?". Het spoorboekje is juist zo ideaal omdat dat als enige ook antwoord geeft, en erg makkelijk ook, op vragen als "Ik heb nog 3 uur, waar kan ik heen?"

Maar goed, als je de behoefte bij de mensen niet WILT zien dan is die er niet. Dan kan ik hoog en laag springen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86241774
Ik heb trouwens ook een spoorboekje "European Rail Timetable". Daar staan ook alle Nederlandse verbindingen in. Echter niet zo uitgebreid als in het ´gewone´ Spoorboekje.
  donderdag 9 september 2010 @ 14:40:04 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86242117
Ze hebben het spoorboek naar de tering geholpen door al die rare onderhoudsnachten waardoor dan de laatste trein weer niet rijdt, dan weer wel, behalve op de derde woensdag na pasen en ga zo maar door. Daardoor zijn de tabellen één grote puinhoop geworden van voetnoten en uitzonderingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86242160
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben het spoorboek naar de tering geholpen door al die rare onderhoudsnachten waardoor dan de laatste trein weer niet rijdt, dan weer wel, behalve op de derde woensdag na pasen en ga zo maar door. Daardoor zijn de tabellen één grote puinhoop geworden van voetnoten en uitzonderingen.
EN door jouw maandelijkse wijzigingsbladen, in naam der flexibiliteit ^O^ Bedankt hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86242243
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het spoorboekje is juist zo ideaal omdat dat als enige ook antwoord geeft, en erg makkelijk ook, op vragen als "Ik heb nog 3 uur, waar kan ik heen?"
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.
For great justice!
pi_86242308
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvast :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86242319
Toch raar, een paar jaar geleden werd de oplage van het Spoorboekje nog verhoogd naar 220.000 stuks. En dan zijn er nog veel mensen die in het loop van het jaar aan het loket komen om een Spoorboekje te kopen, maar dan zijn ze al uitverkocht...
pi_86242553
precies, daarom verneuk je je dienstregeling gewoon iedere maand, dan leren ze het wel af ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 september 2010 @ 15:08:33 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86243145
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan me niet schelen, ik ben er één van alvast :P
Count me in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86243343
Ook is in het spoorboekje makkelijk een treinnummer op te zoeken of het aantal kilometers te berekenen. Dat gaat via een NS-reisplanner online niet lukken. :')

Of zoals dennistd laatst vertelde welke treinen uit de 3600 met ICM gaan rijden. Ik sla tabel 60 open en vind in ´no time´ desbetreffende treinen.
  Redactie Sport donderdag 9 september 2010 @ 15:16:37 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86243416
Kan allebei prima op de NS-site hoor: muis op het treintype houden is het treinnummer, muis op de i bij tariefinfo is het aantal tariefkilometers
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86243466
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 september 2010 @ 15:23:43 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86243668
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.

Het dubbeldeksmaterieel is nodig om in de spits elke tien minuten een trein te kunnen laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven. Vanaf 4 oktober heb je de schommelboten (het dubbeldeksmaterieel) weer terug op Utrecht - Leiden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 september 2010 @ 15:23:58 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86243675
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86243780
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.

Het dubbeldeksmaterieel is nodig om in de spits elke tien minuten een trein te kunnen laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven. Vanaf 4 oktober heb je de schommelboten (het dubbeldeksmaterieel) weer terug op Utrecht - Leiden.
Haha. :D
Bedankt voor de info, zag ze vanochtend opeens voorbij komen.

quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Ik heb niet zo veel verstand van treinen. :P
  donderdag 9 september 2010 @ 15:27:36 #246
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86243814
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Haha. :D
Bedankt voor de info, zag ze vanochtend opeens voorbij komen.
[..]

Ik heb niet zo veel verstand van treinen als jullie.
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86243909
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?
Ik dacht dat dubbeldekkers intercity's waren.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:32:54 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86244003
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Sinds maandag.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:34:11 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86244064
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.

De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:37:16 #250
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86244166
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.

De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')