En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tóch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Dat geen van alle informatiemiddelen perfect en alwetend is, en evenmin welke combinatie ervan dan ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?
Dacht ik al, ik zie die conducteur altijd al lachend uitstappenquote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Nou, dinsdag slagje Keulen, heen via Heerlen/Aachen en terug via Gladbach/Venloquote:Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tóch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Ik ken nog conducteurs die voor vertrek de reisweg van de trein omroepen...quote:Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.
Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn.
Laatst kwam ik zowaar weer catering tegen.. Iemand met een rugzak waarin allerlei dranken en een paar koeken en dergelijke zaten.quote:
Dat beweer ik helemaal niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef Crientj het volgende:
Die altijd te blije gasten van de railcatering.
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
Zo gek spannend veel hebben ze niet andersquote:
Nope, ons menu is leuker ;Dquote:Op donderdag 9 september 2010 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo gek spannend veel hebben ze niet anders
Jaaquote:Op donderdag 9 september 2010 09:38 schreef Crientj het volgende:
@Gupps YaaayEn dan met je chocokoekje?
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
JaaVolgende keer eens kijken of ik jouw rij kan vinden! En dan moet ik ook nog iets leuks zeggen...
Wat ook kan:quote:Op donderdag 9 september 2010 09:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?
Ook een keertje meegemaakt, kwam zo'n gast binnen; Keihard door de coupe.
'Goedemiddag dames en heren, Railcatering! Wij hebben Koffie, Thee, .... + de rest van het hele menu.'
Maar hij ging helemaal mee tot aan Zwolle.Kwam die nog eens een keer langs. Weer dat hele menu opnoemen.
Jamaar je moet natuurlijk wel weten dat ik het ben, anders is er geen lol aan!quote:Op donderdag 9 september 2010 09:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.
En natuurlijk dat jij het bent ;D
Echt he.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |