Ook anno nu zijn die dingen hartstikke nuttig hoor. Ik bedoel, stel dat je in de IC van Zwolle naar Groningen net een ICMm-3tje treft en het pleepapier is op..quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Het is geen 1985 meer...
Te lang als je een toffe overstap met wat meer haast wčl kunt halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
Onderweg? Jij misschien, ik niet.quote:
Voor 70 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoonquote:er is een reisinfo-telefoonnummer,
Waarop geregeld te vinden is dat er wegens een storing niets te melden isquote:op het station hangen informatieschermen
Nadat er nog 20 anderen voor je te woord gestaan zijn, misschienquote:en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen,
Conducteur?quote:en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Geen, dus. Hier met dat spoorboekie en rap watquote:Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
http://m.ns.nl werkt trouwens best handig. Staan gewoon de actuele vertragingen ook bij, iets wat er bij mij iig voor gezorgd heeft dat ik een niet haalbaar geachte overstap toch mooi kon halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben?
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Dat geen van alle informatiemiddelen perfect en alwetend is, en evenmin welke combinatie ervan dan ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?
Dacht ik al, ik zie die conducteur altijd al lachend uitstappenquote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Nou, dinsdag slagje Keulen, heen via Heerlen/Aachen en terug via Gladbach/Venloquote:Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Ik ken nog conducteurs die voor vertrek de reisweg van de trein omroepen...quote:Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.
Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn.
Laatst kwam ik zowaar weer catering tegen.. Iemand met een rugzak waarin allerlei dranken en een paar koeken en dergelijke zaten.quote:
Dat beweer ik helemaal niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef Crientj het volgende:
Die altijd te blije gasten van de railcatering.
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |