abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2010 @ 22:44:55 #187
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86224138
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?

Het is geen 1985 meer...
Ook anno nu zijn die dingen hartstikke nuttig hoor. Ik bedoel, stel dat je in de IC van Zwolle naar Groningen net een ICMm-3tje treft en het pleepapier is op..

Gelukkig mijzelf nog niet overkomen :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:25 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224162
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
Te lang als je een toffe overstap met wat meer haast wčl kunt halen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224238
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?

Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.

Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86224293
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:50:33 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224364
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224373
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Je hebt internet,
Onderweg? Jij misschien, ik niet.

quote:
er is een reisinfo-telefoonnummer,
Voor 70 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon 8)7

quote:
op het station hangen informatieschermen
Waarop geregeld te vinden is dat er wegens een storing niets te melden is

quote:
en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen,
Nadat er nog 20 anderen voor je te woord gestaan zijn, misschien

quote:
en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Conducteur? :?

quote:
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Geen, dus. Hier met dat spoorboekie en rap wat :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 september 2010 @ 22:52:12 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224423
Voordat deze discussie uit de hand loopt: waar kan ik de betrouwbare bron vinden waaruit ZC citeert dat het Spoorboekje niet meer uitkomt in december?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224485
vast een geheimpje van zijn spoorvriedjes :P Niet voor publicatie bestemd uiteraard :{w *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86224557
Ik ga in de tweede helft van november gewoon aan het loket een Spoorboekje 2011 halen, hoor. :)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:56:34 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86224597
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben? :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86224731
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]


Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.

Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".

Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:

"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."

"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."

De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...

"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."

Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 23:00:40 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86224739
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]


Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
http://m.ns.nl werkt trouwens best handig. Staan gewoon de actuele vertragingen ook bij, iets wat er bij mij iig voor gezorgd heeft dat ik een niet haalbaar geachte overstap toch mooi kon halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 23:01:57 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86224783
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 september 2010 @ 23:01:59 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86224785
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben? :P
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86225002
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarheid is wat feitelijk gebeurt.

Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".

Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:

"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."

"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."

De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...

"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."

Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86225573
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen? :?
Dat geen van alle informatiemiddelen perfect en alwetend is, en evenmin welke combinatie ervan dan ook.

Het gaat er dus om dat een totaalpakket van informatiemiddelen wordt aangeboden dat samen genomen in de meeste gevallen (maar niet alle gevallen, want dat kan niet) goed genoeg (maar niet per se perfect, want dat kan niet) functioneert. En dat kan volgens mij ook zonder spoorboekje.

Dat wil dus niet zeggen dat het spoorboekje nutteloos is. Maar je moet wel realistisch blijven. Als het spoorboekje veel kosten, moeite en/of hinder veroorzaakt bij NS terwijl het maar weinig nuttigs toevoegt aan het totaalpakket aan informatievoorziening, dan kan dat een prima reden zijn om het niet langer aan te bieden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2010 23:28:07 ]
pi_86225883
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?

Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 september 2010 @ 23:35:43 #204
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_86225966
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Dacht ik al, ik zie die conducteur altijd al lachend uitstappen :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_86226083
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?

Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen? :s)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:46:59 #206
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86226400
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen? :s)
Nou, dinsdag slagje Keulen, heen via Heerlen/Aachen en terug via Gladbach/Venlo :)
en in Keulen naar http://www.peters-brauhaus.de/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86226800
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarheid is wat feitelijk gebeurt.

Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".

Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:

"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."

"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."

De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...

"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."

Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.

Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn |:( .
  donderdag 9 september 2010 @ 00:02:09 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86226893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.

Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn |:( .
Ik ken nog conducteurs die voor vertrek de reisweg van de trein omroepen...
  donderdag 9 september 2010 @ 00:02:20 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86226898
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen ging de catering eruit,
Laatst kwam ik zowaar weer catering tegen.. Iemand met een rugzak waarin allerlei dranken en een paar koeken en dergelijke zaten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 9 september 2010 @ 03:53:52 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86230812
Zwolle-Utrecht en Utrecht-Eindhoven lopen die geloof ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86231226
Die altijd te blije gasten van de railcatering. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 08:21:20 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86231683
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Dat beweer ik helemaal niet. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 september 2010 @ 08:23:26 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86231713
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?

Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86232597
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef Crientj het volgende:
Die altijd te blije gasten van de railcatering. :')
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
  donderdag 9 september 2010 @ 09:20:12 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86232624
quote:
Op donderdag 9 september 2010 08:21 schreef Duvel het volgende:

[..]


Dat beweer ik helemaal niet. :{w
Het was een hyperbool. :*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86232689
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:18 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?
Ook een keertje meegemaakt, kwam zo'n gast binnen; Keihard door de coupe.
'Goedemiddag dames en heren, Railcatering! Wij hebben Koffie, Thee, .... + de rest van het hele menu.'

Maar hij ging helemaal mee tot aan Zwolle. :') Kwam die nog eens een keer langs. Weer dat hele menu opnoemen.
  Moderator donderdag 9 september 2010 @ 09:24:18 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_86232696
Ik wil ook een keer in de rij van Crientj! }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')