abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86223397
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Belediging van ambtenaar in functie.

Ik ga de Spoorwegpolitie bellen... o|O
Dat was een compliment trouwens :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86223450
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blinde sukkel.
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?

Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.

Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2010 22:31:01 ]
pi_86223679
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:35:31 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86223698
quote:

[..]

Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.

Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 8 september 2010 @ 22:36:36 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86223748
Het spoorboekje is van onschatbare waarde voor mensen die een keer geen behoefte hebben aan de standaard overstappen en zo. De reisplanner geeft soms een volkomen kutreis, terwijl je dan in het spoorboekje ziet dat er andere, toffere mogelijkheden zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86223867
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.
Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.

Heb in 2007 één keer het spoorboekje gekocht, een paar keer voor de lol doorgebladerd en verder nooit meer naar omgekeken.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:39:22 #182
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_86223894
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Hebben we nodig voor wat Spielerei tussen Eindhoven en Utrecht :W
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:39:56 #183
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86223925
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.
Misschien, maar je moet 'ik heb het niet nodig' niet verwarren met 'men heeft het niet nodig'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86223937
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef napoleonfour het volgende:
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?
Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?
  woensdag 8 september 2010 @ 22:40:37 #185
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_86223961
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?
Ja, en die banken zitten verrot :P
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_86224129
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
  woensdag 8 september 2010 @ 22:44:55 #187
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86224138
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?

Het is geen 1985 meer...
Ook anno nu zijn die dingen hartstikke nuttig hoor. Ik bedoel, stel dat je in de IC van Zwolle naar Groningen net een ICMm-3tje treft en het pleepapier is op..

Gelukkig mijzelf nog niet overkomen :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:25 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224162
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
Te lang als je een toffe overstap met wat meer haast wèl kunt halen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224238
quote:

[..]

Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
pi_86224293
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:50:33 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224364
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224373
quote:
Je hebt internet,
Onderweg? Jij misschien, ik niet.

quote:
er is een reisinfo-telefoonnummer,
Voor 70 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon 8)7

quote:
op het station hangen informatieschermen
Waarop geregeld te vinden is dat er wegens een storing niets te melden is

quote:
en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen,
Nadat er nog 20 anderen voor je te woord gestaan zijn, misschien

quote:
en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Conducteur? :?

quote:
Geen, dus. Hier met dat spoorboekie en rap wat :Y)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:52:12 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86224423
Voordat deze discussie uit de hand loopt: waar kan ik de betrouwbare bron vinden waaruit ZC citeert dat het Spoorboekje niet meer uitkomt in december?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86224485
vast een geheimpje van zijn spoorvriedjes :P Niet voor publicatie bestemd uiteraard :{w *)
pi_86224557
Ik ga in de tweede helft van november gewoon aan het loket een Spoorboekje 2011 halen, hoor. :)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:56:34 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86224597
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben? :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86224731
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.

Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tóch gewoon door naar Groningen".

Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:

"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."

"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."

De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...

"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."

Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 23:00:40 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86224739
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

http://m.ns.nl werkt trouwens best handig. Staan gewoon de actuele vertragingen ook bij, iets wat er bij mij iig voor gezorgd heeft dat ik een niet haalbaar geachte overstap toch mooi kon halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 23:01:57 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86224783
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 september 2010 @ 23:01:59 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86224785
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben? :P
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')