Heul niet. We hebben immers altijd nog AV ;Dquote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Sommige mensen denken helaas dat Internettoegang al net zo alomtegenwoordig is als de zon en de windquote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Doe hier eens smileys die WEL gewoon werken jijquote:Op woensdag 8 september 2010 21:34 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heul niet. We hebben immers altijd nog AV ;D
nee. ;{quote:Op woensdag 8 september 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe hier eens smileys die WEL gewoon werken jij
Duitse treinreizigers kunnen er ook over meepraten.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:05 schreef Crientj het volgende:
Oh noes. Geen spoorboekjes meer?
Die zijn juist zo tof om in te bladeren tijdens een treinritje ;D
Ook op de stopper Rotterdam Centraal <-> Uitgeest.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ineens een heleboel SLT op de dienst tussen Breukelen en Rhenen trouwens. Sinds deze week ineens.
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ook op de stopper Rotterdam Centraal <-> Uitgeest.
Je kunt jezelf gelukkig prijzen dat de DD-AR's Gouda niet meer passeren.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spotten op station Gouda is nu echt saai.
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spotten op station Gouda is nu echt saai.
Tijd voor NS om de vertrekstaten te herontwerpen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Sowieso, straks moet de treinreiziger eerst naar een station om te kijken hoelaat de trein vertrekt, weet men niet hoelaat men op de plaats van bestemming is en is een reis verder (bijvoorbeeld met een overstap) vooraf niet meer te plannen.
Dat is de wijk Oosterwei.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?
AMENquote:Op woensdag 8 september 2010 20:58 schreef Socios het volgende:
Wat?! Geen Spoorboekje 2011? Serieus? Absurd...
Ik kom niet in dat soort wijken.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Is het daar in Gouda dan niet spannend genoeg dat je elk moment overvallen en anaal vernederd kunt worden?
In Rotterdam stond gisterochtend de Dolfijn nog met de 1843, uitgelopen na de stoptreindienst Gvc - Gdg - Rtd. ( Hihi )quote:Op woensdag 8 september 2010 22:02 schreef James1988 het volgende:
Ik zag nog een DDM-stam staan, op een van de sporen tussen Tilburg-West en Tilburg. Loc 1840, stroomafnemers neer.
quote:
Het nieuwe telefoonboek is vorige week bezorgd en ik ben er blij mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Blinde sukkel.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Het is geen 1985 meer...
Nee. Hebben we nodig voor wat Spielerei tussen Eindhoven en Utrechtquote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Dat was een compliment trouwensquote:Op woensdag 8 september 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Belediging van ambtenaar in functie.
Ik ga de Spoorwegpolitie bellen...
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?quote:
Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon door een boekje bladeren om een treinreis te plannen?! Snel en duidelijk alle treinen in één overzicht.
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Hebben we nodig voor wat Spielerei tussen Eindhoven en Utrecht
Misschien, maar je moet 'ik heb het niet nodig' niet verwarren met 'men heeft het niet nodig'.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Duurt mij allemaal veel te lang, dat bladeren, overstappen uitpuzzelen door meerdere tabellen met elkaar te vergelijken, etc.
Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef napoleonfour het volgende:
Grr.. Een nieuwer treinstel zal er ook wel niet in zitten?
Ja, en die banken zitten verrotquote:Op woensdag 8 september 2010 22:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, daar weer DD-AR i.p.v. V-IRM toch?
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onderweg in het treinstel zonder HC, zonder OBIS en zonder mobiel bereik.
Ook anno nu zijn die dingen hartstikke nuttig hoor. Ik bedoel, stel dat je in de IC van Zwolle naar Groningen net een ICMm-3tje treft en het pleepapier is op..quote:Op woensdag 8 september 2010 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar de fuck heb je een spoorboekje voor nodig? Gebruik je ook nog een telefoonboek om telefoonnummers op te zoeken ofzo?
Het is geen 1985 meer...
Te lang als je een toffe overstap met wat meer haast wčl kunt halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe vaak komt dat voor - gedurende de gehele periode van het ontstaan van een vertraging tot het bereiken van een overstapstation van waaruit meerdere mogelijke reismogelijkheden bestaan zodat er daadwerkelijk geen mogelijkheid is om een potentieel nuttig reisadvies op tijd te verkrijgen?
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het spoorboekje nodig?
Je hebt internet, er is een reisinfo-telefoonnummer, op het station hangen informatieschermen en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen, en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorboekje is simpelweg het enige fail-safe medium in dat rijtje wat je noemt. Als je het zou noemen.
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen al vanwege werkzaamheden en verstoringen zou ik het spoorboekje niet echt als fail-safe durven te zien.
Onderweg? Jij misschien, ik niet.quote:
Voor 70 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoonquote:er is een reisinfo-telefoonnummer,
Waarop geregeld te vinden is dat er wegens een storing niets te melden isquote:op het station hangen informatieschermen
Nadat er nog 20 anderen voor je te woord gestaan zijn, misschienquote:en staan informatiebalies waar je reisadviezen kan krijgen,
Conducteur?quote:en in de trein kan de conducteur in de railpocket kijken.
Geen, dus. Hier met dat spoorboekie en rap watquote:Welke plaats blijft dan nog over, waar je reisinformatie wilt maar (zonder spoorboekje) niet kan krijgen?
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
http://m.ns.nl werkt trouwens best handig. Staan gewoon de actuele vertragingen ook bij, iets wat er bij mij iig voor gezorgd heeft dat ik een niet haalbaar geachte overstap toch mooi kon halen.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Teletekst op je mobiel is vaak actueler dan de kennis van een conducteur. Wat is nog waar in 2010?
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef napoleonfour het volgende:
Is hier iemand van de NS? Willen jullie voortaan s'ochtend bij het traject Hoorn -> Den Haag een langere trein inzetten ? Alvast bedankt.
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Nogmaals Igen, het is duidelijk dat jij het niet nodig hebt, maar het is toch net zo duidelijk dat andere mensen het wel nodig hebben?
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Dat geen van alle informatiemiddelen perfect en alwetend is, en evenmin welke combinatie ervan dan ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En hoe is dat een reden om het spoorboekje af te schaffen?
Dacht ik al, ik zie die conducteur altijd al lachend uitstappenquote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee sorry. We moeten de reizigertjes wel blijven pesten, anders is het werk niet leuk meer.
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Nou, dinsdag slagje Keulen, heen via Heerlen/Aachen en terug via Gladbach/Venloquote:Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zou nu een heel betoog kunnen schrijven waarom ik het hier niet mee eens ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in, want ik vind het een nutteloze en oninteressante discussie. Iemand nog wat leuks te melden over treinen?
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarheid is wat feitelijk gebeurt.
Waarheid is als men pas bij aankomst in Assen omroept "Deze trein rijdt tķch gewoon door naar Groningen".
Laatst ook een mooie bij Amersfoort trouwens. De Berlijntrein was ingekort tot daar, dus van Schiphol reed een vervangende koploper. De omroep ging ongeveer zo:
"Dames en heren, wij komen zodadelijk binnen op Amersfoort op spoor 1. De trein naar Groningen vindt u voor onze trein, de Berlijntrein aan de overzijde van het perron."
"Herstel, wij komen binnen op spoor 2. De Berlijntrein vindt u voor onze trein, de trein naar Groningen aan de overzijde van het perron."
De trein rijdt binnen op spoor 1 en rijdt helemaal door langs het perron...
"Dames en heren, zoals u ziet is de informatievoorziening bij ons niet optimaal. U moet op het perron zelf maar even kijken hoe het nu precies zit."
Dus nogmaals, de waarheid is wat gebeurt en niet wat in welk informatiesysteem dan ook staat.
Ik ken nog conducteurs die voor vertrek de reisweg van de trein omroepen...quote:Op woensdag 8 september 2010 23:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog niet zo onhandig als de conducteur van vandaag! Ik zat in de IC naar Rsd, roept hij om bij Arnhem dat je er over kan stappen op de stoptrein richting venray, boxmeer en roermond.
Te nijmegen roept hij nog een keer rond dat tot de mogelijkheden behoort.
Nadat de IC vertrokken is in Nm dat we nog verder gaan naar Oss, 's Hertogenbsoch, Tilburg, Breda.... Handig als de deuren al dicht zijn.
Laatst kwam ik zowaar weer catering tegen.. Iemand met een rugzak waarin allerlei dranken en een paar koeken en dergelijke zaten.quote:
Dat beweer ik helemaal niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar mensen het spoorboekje nodig hebben voor plezierreisjes of op de plee en daarmee willen beweren dat iedereen het boekje zal gaan missen. Ik gok dat de meeste mensen niet eens weten dat dat ding nog wordt uitgegeven.
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Op die manier bekeken past het wel in het algehele beeld van uitholling van het comfort van het product treinreis, een proces dat overigens al tientallen jaren aan de gang is. Sinds het afschaffen van de eerste derde klas namelijk. Toen ging de catering eruit, toen de toiletten, straks het spoorboekje. What's next?
Zitplaatsen zijn ook maar inefficiënt ruimtegebruik eigenlijk.
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?quote:Op donderdag 9 september 2010 07:29 schreef Crientj het volgende:
Die altijd te blije gasten van de railcatering.
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja echt erg. Die van Albron met die karretjes waren een stuk gezelliger en niet zo gemaakt vrolijk. Krijgen die servexrugzakkers happy pills bij aanvang dienst ofzo?
Zo gek spannend veel hebben ze niet andersquote:
Nope, ons menu is leuker ;Dquote:Op donderdag 9 september 2010 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo gek spannend veel hebben ze niet anders
Jaaquote:Op donderdag 9 september 2010 09:38 schreef Crientj het volgende:
@Gupps YaaayEn dan met je chocokoekje?
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
JaaVolgende keer eens kijken of ik jouw rij kan vinden! En dan moet ik ook nog iets leuks zeggen...
Wat ook kan:quote:Op donderdag 9 september 2010 09:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet dat ik weet; maar misschien nemen ze iets teveel red bull voor ze de trein ingaan?
Ook een keertje meegemaakt, kwam zo'n gast binnen; Keihard door de coupe.
'Goedemiddag dames en heren, Railcatering! Wij hebben Koffie, Thee, .... + de rest van het hele menu.'
Maar hij ging helemaal mee tot aan Zwolle.Kwam die nog eens een keer langs. Weer dat hele menu opnoemen.
Jamaar je moet natuurlijk wel weten dat ik het ben, anders is er geen lol aan!quote:Op donderdag 9 september 2010 09:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gewoon heel vrolijk hoi zeggen ;D Dat vind ik al tof genoeg. ^^.
En natuurlijk dat jij het bent ;D
Echt he.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
Hahaquote:Op donderdag 9 september 2010 08:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het past in een rapport dat jaren geleden door NS schijnt te zijn opgesteld: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Met andere woorden: als die klotereizigers opzouten, halen we een veel hogere punctualiteit en dat is ons doel.
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:quote:Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he.Snap sowieso niet dat mensen het ´moeilijk´ vinden om een reis te plannen in het Spoorboekje. Bij ons werd het zelfs behandeld in een les Nederlands op de middelbare school.
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
Geef me gewoon dat boekje, daar vroeg ik toch om.
En dan heb je het nog niet eens over een reis waarbij je op een bepaalde tijd wilt aankomen, dan moet je namelijk achteruit gaan werken. En als er werkzaamheden zijn of een verstoring is, dan kan je helemaal gaan puzzelen, zeker als je moet gaan omreizen.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet moeilijk? Laten we eens kijken welke handelingen komen kijken bij het plannen van een reis van Zwolle naar Eindhoven met het spoorboekje:
1. Kijken op de ene kaart welke route logisch is. Daarbij kom je erachter dat er twee opties zijn: via Deventer en via Utrecht, beide met overstap.
2. Kijken op de andere kaart welke route het kortste aantal tariefeenheden kost (ivm. geldigheid treinkaartje)
3. Kijken op wederom de ene kaart welke tabel voor het eerste stuk van de reis van toepassing is
4. Voor het eerste deel van de reis de treintijden opzoeken
5. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
6. Voor het tweede deel van de reis de treintijden opzoeken
7. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste reisoptie is
8. Kijken op de kaart welke tabel voor het eerste stuk van de alternatieve reisroute van toepassing is
9. Voor het eerste deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
10. Kijken op de kaart welke tabel voor het tweede stuk van toepassing is
11. Voor het tweede deel van de alternatieve reis de treintijden opzoeken
12. Uitpuzzelen hoe de treintijden samen passen en wat dan de snelste alternatieve reisoptie is
13. Kies de snelste reismogelijkheid en kies bij gelijke tijdsduur de optie met de minste tariefeenheden.
14. Kijk op het station op de gele vertrekstaten op welk perron je moet zijn.
Dat is toch wel even een stuk moeilijker dan de ns-website, lijkt mij dan.
quote:AMSTERDAM - De Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan alle problemen met de OV-chipkaart. Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) moet snel uitleggen hoe hij orde op zaken gaat stellen.
Lompe boeren kaffers dat het zijnquote:Op donderdag 9 september 2010 10:02 schreef Watertornado het volgende:
Overigens over dat spoorboekje: toen ik er een wilde kopen deden de baliemeisjes er alles aan om dat niet voor elkaar te krijgen:
- weet je het zeker?
- ikzelf begrijp dat nooit hoor, het is heel moeilijk
- spoorboekje is voor mensen boven de 60
- op Internet kun je alles ook vinden, en makkelijker.
![]()
EN door jouw maandelijkse wijzigingsbladen, in naam der flexibiliteitquote:Op donderdag 9 september 2010 14:40 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben het spoorboek naar de tering geholpen door al die rare onderhoudsnachten waardoor dan de laatste trein weer niet rijdt, dan weer wel, behalve op de derde woensdag na pasen en ga zo maar door. Daardoor zijn de tabellen één grote puinhoop geworden van voetnoten en uitzonderingen.
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het spoorboekje is juist zo ideaal omdat dat als enige ook antwoord geeft, en erg makkelijk ook, op vragen als "Ik heb nog 3 uur, waar kan ik heen?"
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvastquote:Op donderdag 9 september 2010 14:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat er verdomd weinig mensen zijn met die vraag.
Count me in.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet schelen, ik ben er één van alvast
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
De Koploper is toch Intercitymaterieel?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Haha.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Het dubbeldeksmaterieel is nodig om in de spits elke tien minuten een trein te kunnen laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven. Vanaf 4 oktober heb je de schommelboten (het dubbeldeksmaterieel) weer terug op Utrecht - Leiden.
Ik heb niet zo veel verstand van treinen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:26 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Haha.
Bedankt voor de info, zag ze vanochtend opeens voorbij komen.
[..]
Ik heb niet zo veel verstand van treinen als jullie.
Ik dacht dat dubbeldekkers intercity's waren.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: wat bedoel je met "Intercity's"?
Sinds maandag.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:18 schreef Stroopwafels het volgende:
Sinds wanneer rijden er Koplopers tussen Utrecht en Leiden?
In plaats van Intercity's?
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.
De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef V2 het volgende:
[..]
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
Dat mag je ok niet willen. Je mag alleen van A naar B willen en al je geld achter laten. En als je een zinvol advies wilt, vergeet het maar, want dat weten ze vaak zelf ook niet. En nou opdonderen want we willen treintjes rijden. Vervelend volk heel de tijdquote:Op donderdag 9 september 2010 15:14 schreef Socios het volgende:
Ook is in het spoorboekje makkelijk een treinnummer op te zoeken of het aantal kilometers te berekenen. Dat gaat via een NS-reisplanner online niet lukken.![]()
Klopt, ja. De officiële naam van de Koploper is zelfs ICM, wat staat voor InterCityMaterieel.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:53 schreef V2 het volgende:
[..]
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.
Welke kiosk is dat? Mijn spoorboekje begint van ellende uitelkaar te pleurenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.
Ja, ik ben ooit ook eens op Delft Zuid in een VIRM gestapt, dat was ook wel weird. Maar toen lag de dienstregeling ook behoorlijk op z'n gat, dus dat zal wel de IC zijn geweest die ze maar stopper hadden gemaakt om de drommen met mensen op de bestemming te proberen te krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:54 schreef Crientj het volgende:
[..]
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.
Met genoeg tussenstations; daarom ook de verbazing.
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staanquote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommeltquote:Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staan
Schommelen ze echt zoveel dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommelt
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ik heb er ook nog nooit enige last van gehad, maar sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Die serie (en de 9500) zijn juist mijn lievelingsserie omdat die in het hele treinstel van die paarse stoffen stoeltjes hebben.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:06 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Vergelijk bij het binnenrijden van Den Haag op spoor 4 eens een VIRM en een koploper. Vlak bij het begin van de overkapping schommelt dat beide flink, V-IRM vanwege de hoogte is bovenin een grotere uitslag, maar schommelt ook langer door..quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...
In Nederland heeft geen enkele trein een kantelbakinrichting. Sterker nog: een paar jaar terug kwamen er twee ICE-TD's (diesel-ICE's met kantelbakinrichting) naar Nederland, maar deze moesten dit uitschakelen ivm het mogelijk buiten profiel komen.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )
Of hebben alleen de hogesnelheidstreinen dat?
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)quote:Op donderdag 9 september 2010 18:27 schreef Geerd het volgende:
SLT als stopper ut zl wel lachen alleen tja geen wc vrij kansloos.
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit VIRM gereden heb. Ik weet wel dat het er soms rijdt, maar nog nooit met mij erin dusquote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.
Als het maar even kan, wil ik géén bus trajecten, en geen saaie lijntjes. 600 kilometer wil ik minstens halen, en ik vertrek met de eerste trein uit Zwijndrecht (richting Rotterdam of Dordrecht). Uiterst 20:00 terug op Zwijndrecht.quote:-Visé-Maastricht Randwyck-Maastricht-Heerlen
-Leiden-Bodegraven
-Alphen a/d Rijn-Gouda
-Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (HSL)
-Schiphol-Leiden
-Zaandam-Schiphol
-Zaandam-Amsterdam
-Boxmeer-Venray
-Roodeschool-Groningen (tot 10.15)
-Den Haag CS-Den Haag HS
Uhmzz volgens mij pakte ik hem 8.43 op in Amersfoort spoor 2. Moest eigenlijk door naar Utrecht maar de mddm had geen tractie meer op de heen weg in Hardewijk, die is leeg terug gegaan naar Zwolle waarop de 724?? een extra stop maakte in Hardewijk voor mensen die naar Amersfoort wilden.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:58 schreef Mkr het volgende:
[..]
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)
1900 naar Venlo en NRW in jankenquote:Op donderdag 9 september 2010 19:49 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog leuke plekjes om zondag met de trein heen te reizen?
Als het maar even kan, wil ik géén bus trajecten, en geen saaie lijntjes. 600 kilometer wil ik minstens halen, en ik vertrek met de eerste trein uit Zwijndrecht (richting Rotterdam of Dordrecht). Uiterst 20:00 terug op Zwijndrecht.
Iemand goede ideeën? Moet mijn AH kaarten toch goed gebruiken![]()
Voor mijn opleiding moest ik regelmatig met de 522, die van 6.44u. Da's bijna altijd VIRM.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit VIRM gereden heb. Ik weet wel dat het er soms rijdt, maar nog nooit met mij erin dus
Zwd - Ddr - Gdm - Tl - Ah - Ww - Zp - Dv - Zl - Gn - Rsch - Gn - Lw - Zl - Ut - Rtd - Zwd lijkt me geen probleem?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:58 schreef greavy het volgende:
@Fles, buitenland lijkt mij wel tof om weer te doen, maar zit er niet in vanwege de korte tijd. Doe ik later een keer op zaterdag. Rijden de treinen hier ook veel vroeger
Dan slaap ik nogquote:Op donderdag 9 september 2010 20:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor mijn opleiding moest ik regelmatig met de 522, die van 6.44u. Da's bijna altijd VIRM.
Volgens mij is het ook sterk bak-afhankelijk. Ik heb ook weleens Koplopers die wild tekeer gaan...quote:Op donderdag 9 september 2010 19:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.
Ik sliep doorgaans rond 6.50u ook weer.quote:
Op zondag 12 september rijdt de DE-II 186 van de Stichting HSA een paar slagen tussen Winterswijk en Zutphen in het kader van Open Monumentendag. Misschien is dat een idee?quote:Op donderdag 9 september 2010 19:49 schreef greavy het volgende:
Weet iemand nog leuke plekjes om zondag met de trein heen te reizen?
En daar spatte mijn droom uiteen dat ik hier een stoere zeebonk en marinebikkel voor me had.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...
Ohja, je hebt gelijk. Die was ik helemaal vergetenquote:Op donderdag 9 september 2010 20:16 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Op zondag 12 september rijdt de DE-II 186 van de Stichting HSA een paar slagen tussen Winterswijk en Zutphen in het kader van Open Monumentendag. Misschien is dat een idee?
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voelquote:Op donderdag 9 september 2010 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben echt nog nooit misselijk geworden in een trein
Lolquote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
Dat had ik na twee nachten Moskou - St Petersburg en St Petersburg - Moskou achter elkaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
In Petersburg meteen de eerste weer terug genomen? Of hoe gaat dat daar?quote:Op donderdag 9 september 2010 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat had ik na twee nachten Moskou - St Petersburg en St Petersburg - Moskou achter elkaar.
Jaa, of als je geslapen hebt op een bootquote:Op donderdag 9 september 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens dat als ik eennacht in de CNL gelegen heb dat ik de nacht erop in een gewoon stationair bed lig en dat ik dan ook een beetje het wiegen voel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |