Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.
De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef V2 het volgende:
[..]
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
Dat mag je ok niet willen. Je mag alleen van A naar B willen en al je geld achter laten. En als je een zinvol advies wilt, vergeet het maar, want dat weten ze vaak zelf ook niet. En nou opdonderen want we willen treintjes rijden. Vervelend volk heel de tijdquote:Op donderdag 9 september 2010 15:14 schreef Socios het volgende:
Ook is in het spoorboekje makkelijk een treinnummer op te zoeken of het aantal kilometers te berekenen. Dat gaat via een NS-reisplanner online niet lukken.![]()
Klopt, ja. De officiële naam van de Koploper is zelfs ICM, wat staat voor InterCityMaterieel.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:53 schreef V2 het volgende:
[..]
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.
Welke kiosk is dat? Mijn spoorboekje begint van ellende uitelkaar te pleurenquote:Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.
Ja, ik ben ooit ook eens op Delft Zuid in een VIRM gestapt, dat was ook wel weird. Maar toen lag de dienstregeling ook behoorlijk op z'n gat, dus dat zal wel de IC zijn geweest die ze maar stopper hadden gemaakt om de drommen met mensen op de bestemming te proberen te krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:54 schreef Crientj het volgende:
[..]
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.
Met genoeg tussenstations; daarom ook de verbazing.
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staanquote:Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommeltquote:Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staan
Schommelen ze echt zoveel dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommelt
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ik heb er ook nog nooit enige last van gehad, maar sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Die serie (en de 9500) zijn juist mijn lievelingsserie omdat die in het hele treinstel van die paarse stoffen stoeltjes hebben.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...quote:Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:06 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Vergelijk bij het binnenrijden van Den Haag op spoor 4 eens een VIRM en een koploper. Vlak bij het begin van de overkapping schommelt dat beide flink, V-IRM vanwege de hoogte is bovenin een grotere uitslag, maar schommelt ook langer door..quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder...
In Nederland heeft geen enkele trein een kantelbakinrichting. Sterker nog: een paar jaar terug kwamen er twee ICE-TD's (diesel-ICE's met kantelbakinrichting) naar Nederland, maar deze moesten dit uitschakelen ivm het mogelijk buiten profiel komen.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )
Of hebben alleen de hogesnelheidstreinen dat?
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...quote:Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)quote:Op donderdag 9 september 2010 18:27 schreef Geerd het volgende:
SLT als stopper ut zl wel lachen alleen tja geen wc vrij kansloos.
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |