abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 15:34:11 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86244064
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.

De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:37:16 #250
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86244166
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:34 schreef James1988 het volgende:
Hoeft niet, zo rijden er ook dubbeldekkers in stoptreindiensten en van die stoptreintjes in intercity-diensten.

De materieelinzet is onafhankelijk van het soort dienst, al probeert NS bij stoptreindiensten wel ander materieel in te zetten dat sneller optrekt enzo.
Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86244241
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef V2 het volgende:

[..]

Niet strikt waar, VIRM wordt in principe niet in stoptreindiensten ingezet, omdat die treinen het vele optrekken en afremmen niet voldoende aan schijnen te kunnen.
Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?
pi_86244248
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:14 schreef Socios het volgende:
Ook is in het spoorboekje makkelijk een treinnummer op te zoeken of het aantal kilometers te berekenen. Dat gaat via een NS-reisplanner online niet lukken. :')
Dat mag je ok niet willen. Je mag alleen van A naar B willen en al je geld achter laten. En als je een zinvol advies wilt, vergeet het maar, want dat weten ze vaak zelf ook niet. En nou opdonderen want we willen treintjes rijden. Vervelend volk heel de tijd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86244696
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De Koploper is toch Intercitymaterieel?
Klopt, ja. De officiële naam van de Koploper is zelfs ICM, wat staat voor InterCityMaterieel.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:53:18 #254
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86244729
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:39 schreef Crientj het volgende:

[..]

Vandaar dat er dus laatst VIRM in de 5600 zat?
Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86244779
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:53 schreef V2 het volgende:

[..]

Incidenteel gebeurt het wel ja, maar 't is niet de bedoeling. Ik weet btw niet welk traject 5600 is, maar 't gaat dan vooral om de trajecten met korte stationsafstanden natuurlijk. Ik geloof dat het probleem 'm in het remmen zit, dat de trein de warmte niet goed kwijt kan. Of dat dan in 't ED-remmen zit, of in het normale, daar weet ik het fijne niet van.
Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.
Met genoeg tussenstations; daarom ook de verbazing.
pi_86244927
Die dubbeldekkers zijn zelfs nooit bedoeld om als IC dienst te doen. VIRM is niet voor niets Verlengd InterRegio Materieel ofwel sneltrein :) Voor de verlegging van IRM-3 naar VIRM-IV en IRM-4 naar VIRM-VI waren het DD-IRM: DubbelDekker InterRegio Materieel. Omdat Bombardier IRM snel kon leveren jaren terug is er veel IRM op de baan gekomen en hebben die veel IC diensten overgenomen.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:15:53 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86245491
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:42 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De Kiosk waar ik werk wordt er dan ook nooit om gevraagd. Er liggen al maanden 15 stuks te wachten op verkoop.
Welke kiosk is dat? Mijn spoorboekje begint van ellende uitelkaar te pleuren 8)7 -O-
  donderdag 9 september 2010 @ 16:17:49 #258
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86245565
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:54 schreef Crientj het volgende:

[..]

Meh i know. 5600 is overigens de stopper Utrecht / Zwolle.
Met genoeg tussenstations; daarom ook de verbazing.
Ja, ik ben ooit ook eens op Delft Zuid in een VIRM gestapt, dat was ook wel weird. Maar toen lag de dienstregeling ook behoorlijk op z'n gat, dus dat zal wel de IC zijn geweest die ze maar stopper hadden gemaakt om de drommen met mensen op de bestemming te proberen te krijgen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:18:15 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86245581
En er word begonnen met het Mat'64 transport :(
Vandaag zijn er al 3 bakken Plan V afgevoerd per water........
pi_86245588
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Je mag blij zijn dat je in die veredelde stoptrein nu echt intercitymaterieel hebt.
Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staan :r Liever gewoon 8-10 bakken VIRM dan hoor
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 september 2010 @ 16:20:59 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86245680
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Nou wat mogen we blij zijn, elke ochtend opgepropt in de trein staan :r
Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommelt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86246503
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat is slechts bijzaak. Wees blij dat het stukken minder schommelt
Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:43:34 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86246580
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86246581
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:41 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Schommelen ze echt zoveel dan?
Nooit last van gehad eerlijk gezegd.
Ik heb er ook nog nooit enige last van gehad, maar sommige mensen kunnen er blijkbaar niet tegen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 16:43:54 ]
pi_86247170
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86247468
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor ^O^
Die serie (en de 9500) zijn juist mijn lievelingsserie omdat die in het hele treinstel van die paarse stoffen stoeltjes hebben. :)

En omdat ze je zo fijn in slaap wiegen. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2010 17:05:54 ]
pi_86247520
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:43 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ja, ze schommelen, zeker op dat drijftraject tussen Woerden en Alphen.
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.
  donderdag 9 september 2010 @ 17:07:30 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86247549
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Met name de 8700-stellen schommelen als een aap. Als je daarin Utrecht - Maastricht mag rijden dan strompel je er zowat kotsend uit. Meerdere keren meegemaakt. Eenmaal vaste grond onder de voeten is het zo weer over trouwens hoor ^O^
Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder... o|O
pi_86247564
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:06 schreef Stroopwafels het volgende:
Ik reis vaak tussen dat traject, alleen in Bodegraven schommelt 't een klein beetje.
Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
pi_86247992
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )
Of hebben alleen de hogesnelheidstreinen dat?
pi_86248061
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Vergelijk bij het binnenrijden van Den Haag op spoor 4 eens een VIRM en een koploper. Vlak bij het begin van de overkapping schommelt dat beide flink, V-IRM vanwege de hoogte is bovenin een grotere uitslag, maar schommelt ook langer door..
dag
pi_86248920
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit is een broodje chimpansee, niets meer niets minder... o|O
Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 9 september 2010 @ 17:54:11 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86249175
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:19 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Komt het niet omdat de trein meebeweegt met de bocht? ( Zoiets heb ik ooit op Discovery gezien )
Of hebben alleen de hogesnelheidstreinen dat?
In Nederland heeft geen enkele trein een kantelbakinrichting. Sterker nog: een paar jaar terug kwamen er twee ICE-TD's (diesel-ICE's met kantelbakinrichting) naar Nederland, maar deze moesten dit uitschakelen ivm het mogelijk buiten profiel komen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 9 september 2010 @ 18:03:33 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86249501
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zwaar overdreven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trein ´schommelt´. Alleen op een emplacement soms een beetje. Maar dat is niet alleen bij V-IRM het geval.
Ik werd laatst serieus lichtelijk zeeziek toen ik in een VIRM naar Amsterdam zat...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86249718
Toen Dennis en ik richting Maastricht (en weer terug) gingen werd ik op een gegeven moment ook niet lekker vanwege dat geschommel. ;o Niet fijn.
  Moderator donderdag 9 september 2010 @ 18:19:09 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_86249925
Moet jij niet werken Crient? Ik ga zo even snacken op Utrecht CS :Y

Vast niet, anders zat je niet te Fok!ken, bedenk ik me niet :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86250151
SLT als stopper ut zl wel lachen alleen tja geen wc vrij kansloos.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:58:30 #278
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_86251203
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:27 schreef Geerd het volgende:
SLT als stopper ut zl wel lachen alleen tja geen wc vrij kansloos.
Hoelaat vertrok die uit utrecht? (5600)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  donderdag 9 september 2010 @ 19:35:26 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86252408
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik maakk dat zelf mee, ik zeg dat, maar jij weet het beter? Okee.
Ik ervaar het ook niet zo, maar het kan van het baanvak afhangen, denk ik. Op Gn - Ut heb ik er iig nooit last van gehad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')