abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85776110

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Bartjes Bart, werkzaam in Arnhem Hazenkamp

De OP is hier te vinden.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85776137
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:02 schreef rub3n het volgende:

[..]

Er werd laatst bij ons op kantoor ook een beetje geklaagd door een paar mensen van de oude garde.
Dat mensen allemaal zeiken maar er niemand was die mee is geweest naar de acties in Brussel, of Amsterdam bijvoorbeeld.

Deze acties zijn dan ook VEEL te laat denk ik.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85776768
Sepo :7
pi_85778209
goeie TT :P

Ik kom vandaag op een depot omdat er twee tassen vergeten waren er na toe te brengen ik die dingen ff gebracht. De postbezorgers daar gelijk tegen mij klagen. Blijkt dat een of andere handige harrie de post gewoon op de container buiten het depot neer heeft gezet in de regen 8)7 8)7
pi_85778279
nou ja :') dat is ook lekker dan!

Ik had vandaag wel een fijne dienst. aantal wijken voorbereid en eentje gelopen. Was weer een heel miniwijkje en er was ook weinig post.. Had er nog een opdeelstukje bijgehad, totaal ongeveer een uur bezig geweest
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:40:47 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85778329
Ik was vandaag ook weer snel klaar, nu weer lekker weekend en dan maandag weer beginnen.
pi_85778967
Morgen mijn 1 na laatste zaterdag :o
Noot noot.
pi_85788708
Helemaal geen zin om morgen te werken :')
pi_85790124
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:25 schreef xxiessiexx het volgende:
Helemaal geen zin om morgen te werken :')
ik wel :@ erg eigenlijk haha
pi_85793898
Niet echt bepaald zin in. Maar als ik eenmaal uit bed ben komt dat vanzelf.

Mijn dag bestaat morgen uit:

8255 K voorbereiden
8256 RST voorbereiden (eigen wijk, buitengebied)

8256 A + BC inverdienen met de drie andere chauffeurs. Laatste zaterdag! *O* Overigens hoop ik dat als ik er kom, dat deze niet hoeft te worden gedaan haha. Scheelt me weer een uurtje.

8:30 - 14:30 (hopelijk)
pi_85803614
Chill dagje. :+
Noot noot.
pi_85806146
Hier ook een chill dagje, lekker vrij geweest 8-) . Mocht ook wel na in de afgelopen 3 weken 17 dagen hebben gewerkt.
pi_85806759
Van 6.30 tot 13.30 gewerkt...Had vandaag de dienst van iemand die met vakantie was, waarvan ik al zwaar hoopte dattie met vakantie was :P Hij heeft echt übertoffe wijken namelijk. Het lopen van de wijken ging dan ook uitmuntend, maar eer dat ik telkens een wijk in kon :') Ik moest eerst drie wijken voorbereiden, nou bij de tweede wijk kon ik al een half uur wachten tot er een kast vrij was. Kwam ik terug van m'n eerste bestelling, is m'n volgende wijk die ik moet wegbrengen nog niet klaar. Ik wachten, na een kwartier kon ik er mee aan de slag...alleen was de HAH uit de tas gehaald door iemand anders :') Weer een kwartier later kon ik die dan eindelijk wegbrengen. Kom ik terug voor m'n derde bestelwijk, zijn ze op t sorteercentrum een wijk vergeten klaar te maken _O- Of ik dat even wilde doen.
Ik hád om 12.00 uur klaar kunnen zijn :')
pi_85808081
Best een drukke dag nog vandaag. Hoop zooi van Netwerk VSP, die alle wijken waarvoor ze geen bezorgers hebben lekker bij ons dumpen. Dus flink veel Ziggokrantjes en dikke Villa D'artes, plus nog hele stapels Golf Magazine (alleen voor de chiquere wijken, althans). Een van onze depots stond nog steeds blank van de hoosbuien van donderdag, trouwens.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:06:09 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85808334
Het regent hier nu al weer, maar mijn wijk heb ik onder droge omstandigheden kunnen lopen. Eerder vandaag trouwens wel na geworden toen ik na het voorbereiden van kantoor naar huis fietste.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85809328
Oef, ik was goed en wel een uur bezig met mijn wijk toen ik de auto toch ff aan de kant heb gezet. Het regende joh! Ik kon echt niks meer zien. En hard onweren, ik zag de boel inslaan 50 meter bij mij vandaan in 't veld. Best mooi gezicht. Ik schok alleen wel van het lawaai!

pi_85809346
Maar goed dat het rustig is, ik rijd beetje over de lijntjes haha.
pi_85809663
Ik heb hard gewerkt zeg.. Vier wijken voorbereid en drie gelopen. Van kwart over 1 tot kwart voor 5 op straat geweest, kwam steeds bekenden tegen haha, schoot dus niet op..
pi_85809853
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:55 schreef rub3n het volgende:
Oef, ik was goed en wel een uur bezig met mijn wijk toen ik de auto toch ff aan de kant heb gezet. Het regende joh! Ik kon echt niks meer zien. En hard onweren, ik zag de boel inslaan 50 meter bij mij vandaan in 't veld. Best mooi gezicht. Ik schok alleen wel van het lawaai!

Lijkt me wel wat, lekker door de regen crossen met chille muziek op de achtergrond...maar nee, ik loop gewoon door de stromende regen met mensen on me geen die opmerkingen maken als 'zo, je hebt wel een goeie dag uitgekozen'...niet eerlijk :P

Maargoed, tis weer weekend en volgende week weer gewoon alleen op de zaterdag werken :)
pi_85810793
Ach, de mensen maken altijd van die cliché opmerkingen. Niet normaal.
pi_85812098
Het was weer helemaal niks vandaag,
Eerst ruim een uur te laat, vervolgens dat goed moeten maken door 9 wijken voor te bereiden en nog 2 weg te lopen, op zich geen probleem, zo extreem druk was het niet, maar dat HAH inpakken. 3 maal (AH/C1000 en Kruidvat) maar dat kruidvat was zo ontzettend zwaar. Er pasten slechts 7 bundels in een grijze tas en die woog meteen zo'n 7 a 8 kilo (20 stuks). Gelukkig was het aan het einde van de dag op dus wel zonder die baggerzooi gelopen, maar dat spul is echt funest voor je rug. Voor sommige wijken heb je ruim 500 stuks nodig, zit je meteen met 30 kg HAH in je maag.
pi_85812756
Volgende week zaterdag hier ook 3 stuks HAH :'( Gaat echt nergens over.
pi_85812973
Ik heb de regen wel gehad :')

Precies op het stuk zonder carports in de buurt een enorme stortbui. Was binnen 10 seconden helemaal doorweekt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85813056
Bij ons te weinig HAH waardoor er dus niet met dubbel hoefde te worden gelopen :) ik had sowieso alleen ah, die krantformaat dunne folders zijn niet echt fijn..
pi_85813071
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Ook de makelaar erbij?Wij wel..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:33:42 #26
Maffe Fries
pi_85813191
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:17 schreef xxiessiexx het volgende:
mja, ik had al voor de tweede week op rij drie folders en volgende week zijn het er volgens mij weer drie. Looptijd is slechts een paar minuten langer dan met twee gelukkig.
pi_85815333
Ik heb al 3 weken op zaterdag 3 HAH. Ik heb er echter totaal geen vertraging door. Ik heb het stapeltje op mijn dashboard liggen.

Maar toch poep ik op die hamsterweken! :@
pi_85818447
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:47 schreef rub3n het volgende:
Ik heb al 3 weken op zaterdag 3 HAH. Ik heb er echter totaal geen vertraging door. Ik heb het stapeltje op mijn dashboard liggen.

Maar toch poep ik op die hamsterweken! :@
Fiat of een Kangoo?
Op het kantoor hier hebben ze de Fiat's definitief aan de kant gezet nadat de band lek raakte :')

Zowiezo bagger auto's, hebben meer in de garage gestaan dan dat ze het deden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:18:01 #29
Maffe Fries
pi_85818520
Mja, die FIATs hebben toerenmotors. Dat rijdt een stuk lastiger. Een Kangoo is wat dat betreft een stuk makkelijker. Wat ik mis is de Caddy's die ze een tijdje terug hadden. Die gingen als de brandweer zonder dat je met de scores in de problemen kwam.
pi_85818763
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die FIATs hebben toerenmotors. Dat rijdt een stuk lastiger. Een Kangoo is wat dat betreft een stuk makkelijker. Wat ik mis is de Caddy's die ze een tijdje terug hadden. Die gingen als de brandweer zonder dat je met de scores in de problemen kwam.
Die huurautos tijdelijk ter vervanging tot de Kangoo's komen hebben geen boco ;)
Die VW Transporters TDI rijden het beste imo, die hoge fluit toon wanneer je ook maar een beetje gas geeft.
Op de vestiging staan er 4 VW transports, 1 caddy, 1 Ford Transit, 1 Ford Transit Connect huur, 1 net nieuwe Peugeot Partner huur, 2 Fiat's die stilstaan en 2 Mercedes kleppenwagens.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:55:42 #31
Maffe Fries
pi_85819437
Dat fluiten is goed, want dat is de turbo die er in komt. Hierdoor trekken die dingen als een tierelier op :9
pi_85819510
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:29 schreef sbientje het volgende:

[..]

Ook de makelaar erbij?Wij wel..
Ik weet het niet. Hoop dat het niet zo'n klein kutfoldertje is :P
pi_85820628
Sinds deze week ook een paar keer met zo'n grote mercedes mogen rijden, met laadklep. Man wat zijn die dingen lomp als je een kleine driedeurs gewend bent :')
Heb wel een paar stoepjes gepakt de eerste keer, maar het went al. :)
pi_85822317
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Hoop dat het niet zo'n klein kutfoldertje is :P
die makelaars zijn meestal best groot... Kan me herinneren dat wij ze in de KNJ ook een keer hadden :r
pi_85837518
Ben ik ff blij dat ik nu geen post hoef te bezorgen :')
pi_85842704
Ik heb altijd een kangoo, ik vind ie auto's heerlijk! Daar rijdt ik op zaterdag in!

Doordeweeks (buslichting) rijdt ik in een vw t5. Ook heerlijk.

Soms rijd ik wel, containers nabrengen naar Zwolle, eens in zo'n Mercedes Sprinter met laadklep. Er was ook 1 spiksplinternieuwe, die was fijn! Die staat nu bij de reperateur volgens mij.
pi_85859727
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Sinds deze week ook een paar keer met zo'n grote mercedes mogen rijden, met laadklep. Man wat zijn die dingen lomp als je een kleine driedeurs gewend bent :')
Heb wel een paar stoepjes gepakt de eerste keer, maar het went al. :)
De eerste keer dat ik in zo`n lompe auto mocht rijden was in de feestperiode vorig jaar dus lekker in de sneeuw wezen baggeren. :P In de VW T5 die ik normaal heb loop ik altijd te scheuren, in de Mercedes heb ik daar een stuk minder behoefte aan en dat is ook wel eens lekker rijden.
Tok.
pi_85862794
Om 11.30 beginnen, het is in ieder geval droog.
Maar er is wel een lichtelijk orkaantje gaande hier.
pi_85869941
Zo, na 3 vrije zaterdagen en 2 weken vakantie mag ik ook weer 's aan de slag, en wel morgen, vrijdag en natuurlijk zaterdag! Morgen zowaar een nieuwe wijk en een flatwijk wegbrengen! :)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85870457
het goot hier net alweer. Ik ga zo de straat op met 3 wijken, hopelijk houd ik het een beetje droog. Voor de zekerheid toch maar mijn jas aan :D
pi_85872969
Jemig wat een wind! Ik leek wel een beetje dronken op m'n brommer af en toe :')
Was wel binnen een uur met twee buitenwijken klaar :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:09:55 #42
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85873412
Ik moet zo nog even een wijkje doen, dan heb ik ze er alle 4 ook weer inzitten.
pi_85877607
Vandaag gelukkig vrij want heb de hele dag al koppijn die nu pas wat minder wordt.
Vanaf morgen heel de week meerouleren met een fulltime dienst dus flink wat uurtjes.. en dan..vakantieeeeee gaan op vakantieeeeee *O*
pi_85877765
wat een hondenweer zeg. Ik had vandaag 3 wijken, waarvan 1 wijk echt heel vervelend was. Die andere 2 waren zo klaar. Uiteindelijk iets minder dan 2 uurtjes buiten geweest. Voor de vervelende wijk staat 3,5 uur op maandag hoor ik net :D Voorbereiden en uitvoeren dan wel :)
pi_85880071
Ben vandaag ook vrij. Studeren voor de 21+ toets van morgen! Ben 't zat!
pi_85880673
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:01 schreef rub3n het volgende:
Ben vandaag ook vrij. Studeren voor de 21+ toets van morgen! Ben 't zat!
Kun je daar überhaupt nog een beetje voor leren?
Noot noot.
pi_85886425
Voor het algemene deel niet. Maar er zit me toch een reader bij over statistiek, economie en Engels. Had er veel eerder mee moeten beginnen.

Kijk nu ff voetbal. Straks nog studeren. En dan kiek'n wa 't word.
pi_85886470
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:04 schreef rub3n het volgende:
Voor het algemene deel niet. Maar er zit me toch een reader bij over statistiek, economie en Engels. Had er veel eerder mee moeten beginnen.

Kijk nu ff voetbal. Straks nog studeren. En dan kiek'n wa 't word.
Welke studie wil je gaan doen dan?
pi_85890271
hoop HAH deze week. Vanmorgen zitten zetten, 3 voor morgen :) careyn hier (thuiszorg), eredivisie en mediamarkt..
pi_85891011
Heerlijke maandag weer, van 0800 tot 2100 gewerkt :{
Maar ach, teamleider is wel relaxt en hij zal de uren wel uitbetalen, kheb veel extra wijken opgepakt dus dat wordt cashen volgende maand. :Y
pi_85903138
De teamcoach is relaxt omdat hij de uren waar je voor werkt uitbetaald? Moet niet gekker worden he in dit bedrijf!
pi_85906077
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:39 schreef Troeta het volgende:
De teamcoach is relaxt omdat hij de uren waar je voor werkt uitbetaald? Moet niet gekker worden he in dit bedrijf!
Tja, we werken tegenwoordig met scenario's. Bij "rustig" pakken ze de gemiddelde uitvoertijd en halen daar met de natte vinger een aantal minuten van af. Ik zorg dat ik vaak wat extra's doe, bijvoorbeeld de boel opruimen, zodat de uren in de soep lopen en je maar gewoon je eindtijd doorgeeft. :)
pi_85906480
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:15 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tja, we werken tegenwoordig met scenario's. Bij "rustig" pakken ze de gemiddelde uitvoertijd en halen daar met de natte vinger een aantal minuten van af. Ik zorg dat ik vaak wat extra's doe, bijvoorbeeld de boel opruimen, zodat de uren in de soep lopen en je maar gewoon je eindtijd doorgeeft. :)
ik kon me niet meer inhouden en heb met een online keyboard jouw ondertitel ontrafeld :')

tsja, dat met die scenario's en die uitvoertijd is ook maar raar vind ik..
pi_85910792
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:15 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tja, met die scenenario's en dat Optivo wordt hier maar wat aangerommeld. Van iedere dienst staat er op papier wat je extra moet doen bij (maatwerk) rustig, en wat je minder hoeft te doen bij (maatwerk) druk. In de praktijk komt daar niets van terecht. Er gaat nooit een voorbereiding van af, al is het nog zo druk, en of je er wat bij krijgt hangt niet af van of het rustig is, maar van wie er vrij heeft. Hebben er veel mensen vrij dan heb je veel opdeel, is iedereen er dan heb je geen opdeel. Dus van "sturen op verkeer" kun je niet spreken, het is eerder "sturen op bezetting."

En als de postverdeler vrij is komt er geen plaatsvervanger, maar moet iedereen gewoon zelf z'n post halen en met tassen slepen. Wat je sowieso vaak genoeg moet doen, omdat de postverdeler net koffie drinken is, op de wd zit, of al de straat op is.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_85910937
ik ga maar eens aan de slag :) heb ook een opdeelstukje mee.. 20 huizen :')
pi_85912757
Vandaag gewerkt van 5 tot 15. 3 maal hah is ;-(
lama
pi_85915028
oh viel hier wel mee, vond ik... alleen die eredivisiefolder kon je niet echt goed vastpakken dus die schoot er soms tussenuit

pfff, mijn wijk was echt ruk gezet. echt stuk of 4 brieven voor andere wijken (en niet eens met de postcode van mijn wijk erop geprint) en een heel zut post voor een school die nog dicht was... en waarvan ik zeker weet dat er een bewaarkaart is.. Een brief verkeerd kan gebeuren, maar ik vind 4 op zo'n klein wijkje wel erg veel. En ik had ook nog te weinig HAH (vorige week ook al, leve de huis aan huis briefjes, daar kijkt blijkbaar ook niemand naar :') )
pi_85917222
Kramerica, worden bij jullie de diensten niet gerouleerd dan? Elke week een andere postverdeler dus..
pi_85917601
Heb vandaag een aangetekende per ongeluk door de bus gegooid aangezien ´ie blijkbaar tussen m´n HAH en de gewone post zat toen ik het geheel uit m´n schoudertas haalde... :|W :|W 8)7
Heb er overigens niks meer over gehoord, dus wellicht is ´ie weer terecht, maar anders moeten ze aangifte doen bij de politie van vermissing, iemand wel ´s ervaring mee gehad?
pi_85917644
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:29 schreef Taneli het volgende:
Heb vandaag een aangetekende per ongeluk door de bus gegooid aangezien ´ie blijkbaar tussen m´n HAH en de gewone post zat toen ik het geheel uit m´n schoudertas haalde... :|W :|W 8)7
Heb er overigens niks meer over gehoord, dus wellicht is ´ie weer terecht, maar anders moeten ze aangifte doen bij de politie van vermissing, iemand wel ´s ervaring mee gehad?
per ongeluk ? hoe kan dat nou :D
pi_85917792
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:20 schreef Troeta het volgende:
Kramerica, worden bij jullie de diensten niet gerouleerd dan? Elke week een andere postverdeler dus..
Alleen de fulltimers rouleren, en dan nog niet eens over alle diensten. De postverdeler is een dtw. Is hij er niet dan heeft of iemand die net een reserveweek heeft zijn dienst, of de dienst wordt opgedeeld. In dat laatste geval is er dus geen postverdeler. Hooguit zet de TC wat containers klaar.
pi_85921008
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

per ongeluk ? hoe kan dat nou :D
Ik was er eerlijk gezegd al bang voor dat het een keer zou gaan gebeuren. Ik stop die aangetekende altijd los in m'n schoudertas en als ik dan blokjes loop met HAH gaan er dus ook bundels en HAH in die tas... tot nu toe nog booit fout gegaan, vandaag heb ik blijkbaar toch de bundel inclusief de aangetekende gepakt en het HAH eronder met als resultaat dat dat die aangetekende wrs bij het laatste huis binnen ligt met de post en een folder...
Tja... :|W
pi_85922350
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:00 schreef Taneli het volgende:

[..]

Ik was er eerlijk gezegd al bang voor dat het een keer zou gaan gebeuren. Ik stop die aangetekende altijd los in m'n schoudertas en als ik dan blokjes loop met HAH gaan er dus ook bundels en HAH in die tas... tot nu toe nog booit fout gegaan, vandaag heb ik blijkbaar toch de bundel inclusief de aangetekende gepakt en het HAH eronder met als resultaat dat dat die aangetekende wrs bij het laatste huis binnen ligt met de post en een folder...
En even aanbellen was geen optie?
pi_85923127
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:33 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

En even aanbellen was geen optie?
Niemand thuis, maar weet ook niet zeker of het daar naar binnen is gekomen, tis iig door een brievenbus - per ongeluk - gegaan! 8)7
pi_85924918
quote:

[..]

Maar als je er al bang voor was dat het een keer zou gebeuren, waarom bleef je het dan toch op deze manier doen? Maar wat zeiden ze er verder van dan bij tnt toen je het vertelde?
pi_85929650
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:29 schreef Taneli het volgende:
Ik ben ook een keer een aangetekende kwijtgeraakt. Eerst moest ik naar het politiebureau om aangifte te doen, daarna moest ik samen met de TC een incidentmeldingsformulier invullen. Nav dit formulier ben ik een paar weken later ondervraagd door de Postale Recherche. Nog wat later kreeg ik een brief thuis van de vestigingsmanager waarin mij grove nalatigheid werd verweten en met ontslag werd gedreigd. :(
pi_85931306
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben er toch langzaam over aan het denken om te gaan stoppen met het bezorgen, en alleen nog maar de buslichtingen te doen. Mijn vakantiebaantje bij TNT duurt nog maar een dikke maand, maar toch.

Bij mijn business point zijn die "scenario's" schijnbaar helemaal heilig. Ik heb zelf een wijk waar zonder reclame 2½ en met reclame / HAH 3 uren voor worden uitgetrokken. Vandaag hadden we geen reclame / HAH, maar wel (weer) een mailing waardoor ik dus wederom voor ELK adres in mijn wijk zo'n rotboekje had. De post, die normaliter altijd om 10:15 (hooguit 11:30) op het steunpunt klaar staat, kwam ook vandaag pas weer om 10:45. Het ergerlijke is dan, omdat er geen HAH was vandaag, je ook schijnbaar alleen maar die 2½ uren betaald krijgt, terwijl je met het bezorgen bijna 3 uur bezig bent. :') Om nog maar te zwijgen over verdwaalde en wederom verkeerd gesorteerde bundeltjes.

Conclusie: Ik vertrek dus van 10:10 (er van uit gaande dat de post er netjes op tijd staat) van huis, kan pas om 10:45 daadwerkelijk beginnen met lopen hetgeen maar liefst 3 uren duurt en ben dus pas om 13:50 thuis. In totaal ben ik dus 3 uren en 40 minuten van huis voor TNT, waar er maar 2½ van betaald worden. Ik heb met mijn hele morgen te verkloten voor TNT dus in totaal 2½ x 8,57 = ¤ 21,43 bruto verdiend. :')

En echt alles waar je de team coaches bij TNT op aanspreekt / attendeert, wordt afgewimpeld met "We hebben het druk!". :r Maar ze hebben wél de tijd om de hele dag te lopen lanterfanten en te muggenziften over 'lage' scores voor bijvoorbeeld het rijden. Gisteren had ik een 9.8 als eindcijfer, was wel goed maar 'kon nog steeds beter' werd me verteld. :')
Vervolg. :P

Nou, vorige week dus de collega die de planningen maakt aangesproken. Ik heb bij hem aangegeven dat ik met het bezorgen wou stoppen. Deze week loop ik gewoon nog, omdat ik zag dat dit de laatste 'drukke' week is voor het team waar ik in zit (4 fulltimers op vakantie). Was allemaal prima, geen probleem. Hij raadde me wel aan om dat ook even tegen de TC te zeggen.

Afijn, vandaag dus naar de immer chagrijnige TC en de situatie voorgelegd. Die reageerde iets minder blij er mee en maakte er een heel probleem van, voornamelijk omdat ik dan te weinig uren zou gaan maken. :') Met alleen de buslichting zit ik al tegen de 20 uren per week aan, terwijl ik er maar minimaal 10 hoef te werken volgens mijn AO. :') Om nog maar te zwijgen over de uren die ik tot nu toe al (te veel) heb gemaakt. In de hele maand augustus heb ik bijvoorbeeld 137 uren gemaakt bij TNT, terwijl ik er maar 44 hoefde. :D Ik sta van alle tijdelijke medewerkers bij verre bovenaan met 'plus' uren. :D

Hij kwam een beetje beledigd over en wou toch wel he fijne er van weten waarom ik opeens minder uren wou maken. Heb hem haarfijn uitgelegd dat ik het bezorgen qua verdiensten gewoon niet rendabel vind en dat ik thuis aan freelance werkzaamheden doe waar ik het ook razend druk mee begin te krijgen, en waar ik veel meer mee verdien. Heb hem verteld dat ik de 6,75 uren die ik per dag officieel werk een beetje miniem vond; ik ben als je alles mee telt (het 'reizen' e.d.) immers van half 11 tot half 8 in de weer voor TNT ('s morgens bezorgen, /'s middags buslichting) waarvan ik tussen 13:30 en 14:30 even thuis ga eten. :{ "Tja, dat hoort er bij hé..." moest ik toen aanhoren. :')
pi_85932140
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben ook een keer een aangetekende kwijtgeraakt. Eerst moest ik naar het politiebureau om aangifte te doen, daarna moest ik samen met de TC een incidentmeldingsformulier invullen. Nav dit formulier ben ik een paar weken later ondervraagd door de Postale Recherche. Nog wat later kreeg ik een brief thuis van de vestigingsmanager waarin mij grove nalatigheid werd verweten en met ontslag werd gedreigd. :(
Nouja zeg...heel vervelend natuurlijk, maar 'het kan de beste overkomen' zou ik zeggen.

Zelf ook wel eens eentje kwijtgeraakt (bankpasje van de Rabo nog wel), moest ik ook aangifte gaan doen. Ik balen natuurlijk, daar gaat de rest van je middag...eerst de wijk nog een keer doorgefiets, en net toen ik naar het politiebureau wilde fietsen werd ik gebeld door een collega dat een andere collega een AGT op de rolcontainer bij het nabrengadres had zien liggen. Ik eerst daarheen, was het idd mijn AGT. Ik kon me echt niet herinneren dat ik m daar neer had gelegd, maargoed misschien had iemand m wel gevonden en daar neergelegd. Ik iig opgelucht, scheelde toch een hoop tijd en gezeik :)
pi_85933234
quote:

[..]

oh jee, dat is niet echt handig idd... mij gelukkig nog nooit gebeurd, ik heb ook bijna nooit aangetekenden. Vaak doet iemand dat hier met de auto voor een heel postcodegebied, omdat postbezorgers het sowieso niet mogen
pi_85933645
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar als je er al bang voor was dat het een keer zou gebeuren, waarom bleef je het dan toch op deze manier doen? Maar wat zeiden ze er verder van dan bij tnt toen je het vertelde?
Ze wachtten af of ie nog tevoorschijn zou komen, en anders gingen ze een oud-collega die in de straat waar ik 'm kwijtgeraakt ben wrs raadplegen... verder niks meer over gehoord, maar dat omt vast nog wel! Was iig bankpasje gelukkig, maar toch...
pi_85933673
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmmz ik hoop niet dat mij dat overkomt en dat 'ie alsnog terecht is! O-)
pi_85940611
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Alleen de fulltimers rouleren, en dan nog niet eens over alle diensten. De postverdeler is een dtw. Is hij er niet dan heeft of iemand die net een reserveweek heeft zijn dienst, of de dienst wordt opgedeeld. In dat laatste geval is er dus geen postverdeler. Hooguit zet de TC wat containers klaar.
Vreemd, volgens mij mag dat niet eens. Maar goed niks nieuws dat hun de regels niet echt naleven, maar owee als jij dat niet doet :D
pi_85946621
Iemand hier ervaring met het laten uitbetalen van verlofuren? Ik zit een beetje krap bij kas. En er moet collegegeld, boeken, etc. betaald worden!
pi_85947018
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:27 schreef rub3n het volgende:
Iemand hier ervaring met het laten uitbetalen van verlofuren? Ik zit een beetje krap bij kas. En er moet collegegeld, boeken, etc. betaald worden!
Volgens mij doen ze dat niet?
pi_85947377
Hoe zit het eigenlijk met verlofuren als je ontslag neemt, worden die dan uitbetaald of kun je beter x dagen later ontslag aanvragen en voor die dagen verlof aanvragen?
pi_85947509
Bij einde dienstverband zijn bedrijven verplicht openstaande verlofuren uit te betalen.
pi_85947547
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:36 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat niet?
Ik ga het eens vragen; team coach prijst mij vaak voor mijn inzet en flexibiliteit. Daar mag best wat tegenover staan vind ik. En daar kan ik hem best aan herinneren!
pi_85947736
Eind goed, al goed, de aangetekende was gisteren al terecht kreeg ik te horen, een vrouw was zo aardig geweest om 'm aan een postbezorger mee te geven! :s)
pi_85947926
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik ga het eens vragen; team coach prijst mij vaak voor mijn inzet en flexibiliteit. Daar mag best wat tegenover staan vind ik. En daar kan ik hem best aan herinneren!
Ik zou het ook meer dan normaal vinden, maarja met TNT weet je het tegenwoordig maar nooit :')
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:54 schreef Taneli het volgende:
Eind goed, al goed, de aangetekende was gisteren al terecht kreeg ik te horen, een vrouw was zo aardig geweest om 'm aan een postbezorger mee te geven! :s)
Gelukkig!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 14:07:23 #80
Maffe Fries
pi_85948302
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:54 schreef Taneli het volgende:
Kom je goed mee weg.
pi_85949135
ik ben ook al eens een agt kwijt geraakt. Werd niks mee gedaan. En 1,5 maand later kwam iemand er mee aan zetten (uit een huis) Had hem al die tijd bewaard. En had er dingen op gekliederd. Als ze nou gewoon de dag erna ofzo hem had mee gegeven aan mij had tie alsnog bezorgd kunnen worden.

Maar nee, 1,5 maand daarmee wachten en erop gaan kliederen (terwijl je hem persoonlijk overhandigd) is natuurlijk veel logischer!
pi_85953766
2 wijken gelopen, waarvan 1 oersaaie...
pi_85954817
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:27 schreef rub3n het volgende:
Kan je speciaal aanvragen, je teamcoach moet een brief schrijven en dat tekenen en jij en de vestigingsmanager.
Wij wachten nog op het antwoord, dus of het werkt weet ik nog niet ;)
pi_85961609
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

Kan je speciaal aanvragen, je teamcoach moet een brief schrijven en dat tekenen en jij en de vestigingsmanager.
Wij wachten nog op het antwoord, dus of het werkt weet ik nog niet ;)
Het verschilt per keer. Ik heb een keer gehad dat de TC uit zichzelf naar me toe kwam om te vragen of ik niet wat bovenwettelijk verlof wilde laten uitbetalen. Daar ging ik gretig mee akkoord. Een jaar later had ik weer heel veel verlof, toen wilde de TC het niet (vond 'ie teveel werk). Toen weer een nieuwe TC, die wilde het wel doen. Nu, een jaar later, nog steeds dezelfde TC, maar nu mag het niet meer om budgettaire redenen. Ik heb hem al uitgelegd dat ze het toch ooit moeten uitbetalen (hetzij als ik het opneem, hetzij als ik ontslag neem), en dat ik tegen die tijd al weer ouder en duurder ben, dus dat het uiteindelijk goedkoper is als ze het nu uitbetalen, maar ik kreeg toch nul op het rekest. Heb inmiddels zoveel verlof dat ik zo een sabattical van een half jaar zou kunnen nemen. :D
pi_85961951
tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij heeft toen neimand het gelezen, of niemand wist het, dus ik vraag het nog maar eens :D Weet iemand hoe lang je in een bepaalde salarisschaal blijft zitten? :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 20:36:36 #86
Maffe Fries
pi_85962085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:33 schreef sbientje het volgende:
tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij heeft toen neimand het gelezen, of niemand wist het, dus ik vraag het nog maar eens :D Weet iemand hoe lang je in een bepaalde salarisschaal blijft zitten? :)
In een bepaalde salarisschaal blijf je zitten, tenzij je van functie verandert binnen het bedrijf. Dan zou je in een andere schaal terecht kunnen komen.

Binnen een salarisschaal zitten schaaljaren. Bij TNT is het gebruikelijk om op 1 januari een schaaljaar omhoog te gaan.
pi_85962406
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In een bepaalde salarisschaal blijf je zitten, tenzij je van functie verandert binnen het bedrijf. Dan zou je in een andere schaal terecht kunnen komen.

Binnen een salarisschaal zitten schaaljaren. Bij TNT is het gebruikelijk om op 1 januari een schaaljaar omhoog te gaan.
oh... hmm... okee... en een schaaljaar omhoog, verdien je dan meer? :D
pi_85962436
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tenzij je zaterdagmedewerker bent, dan gaat het gewoon op leeftijd. 18 jaar 6,30, 19 jaar 7,03 ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 20:48:27 #89
Maffe Fries
pi_85962551
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef sbientje het volgende:

[..]

oh... hmm... okee... en een schaaljaar omhoog, verdien je dan meer? :D
Ja.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tenzij je zaterdagmedewerker bent, dan gaat het gewoon op leeftijd. 18 jaar 6,30, 19 jaar 7,03 ofzo.
Dat is bij mij niet gebeurd, maar dat zal wel komen omdat ik iets ouder ben.
pi_85962643
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Het gaat bij iedereen op leeftijd, ongeacht je functie. Eerst heb je leeftijdsjaren, dan schaaljaren. Tot je 23e (?) zit je in het leeftijdsjarendeel, en gaat je loon ieder jaar omhoog in de maand dat je jarig bent. Daarna stijgt je loon ook 1x per jaar, maar dan in januari. Totdat je aan je max. zit, maar dat duurt lang, hoor!
pi_85962957
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verschilt per keer. Ik heb een keer gehad dat de TC uit zichzelf naar me toe kwam om te vragen of ik niet wat bovenwettelijk verlof wilde laten uitbetalen. Daar ging ik gretig mee akkoord. Een jaar later had ik weer heel veel verlof, toen wilde de TC het niet (vond 'ie teveel werk). Toen weer een nieuwe TC, die wilde het wel doen. Nu, een jaar later, nog steeds dezelfde TC, maar nu mag het niet meer om budgettaire redenen. Ik heb hem al uitgelegd dat ze het toch ooit moeten uitbetalen (hetzij als ik het opneem, hetzij als ik ontslag neem), en dat ik tegen die tijd al weer ouder en duurder ben, dus dat het uiteindelijk goedkoper is als ze het nu uitbetalen, maar ik kreeg toch nul op het rekest. Heb inmiddels zoveel verlof dat ik zo een sabattical van een half jaar zou kunnen nemen. :D
Vreemd dat dat niet mag, bij mij kan de vestigingsmanager juist naar me toe om deze uren uit te gaan betalen omdat het er wel erg veel waren )266 op een contract van 4:20. En om het voordeliger te maken wordt ik zelfs door de weeks ingezet zonder te hoeven werken.
pi_85963103
ik ben in oktober begonnen, maar in januari is mijn loon niet omhoog gegaan... en nu is ijn contract verlengd, maar heb ik nog steeds hetzelfde salaris erin staan...
pi_85963623
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:02 schreef sbientje het volgende:
ik ben in oktober begonnen, maar in januari is mijn loon niet omhoog gegaan... en nu is ijn contract verlengd, maar heb ik nog steeds hetzelfde salaris erin staan...
Volgens mij moet je ook wel al een aantal maanden er werken voordat het ook echt in januari omhoog gaat, 2 of 3 maanden is daarvoor waarschijnlijk te kort, maar volgend jaar januari zal het dan wel omhoog gaan.
pi_85980625
Weet iemand hier toevallig vanaf hoeveel km een wijk een brommerwijk wordt?
pi_85980839
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef TokenW het volgende:
Weet iemand hier toevallig vanaf hoeveel km een wijk een brommerwijk wordt?
Ligt toch aan de afstand tussen de huizen?
pi_85984525
Gisteren het hele Business Point hier op de kop gezet. :D Naar aanleiding van het onnodig gemiep van mijn TC over dat ik wellicht te weinig uren zou gaan maken indien ik alleen nog maar de buslichting zou doen (hetgeen natuurlijk onzin is, ik maak met alleen de buslichting al bijna 2 keer zo veel uren als 'nodig'), heb ik mijn arbeidsovereenkomst er eens op na geslagen, en daar staat letterlijk dat ik 'gemiddeld 10 uren per week' moet maken. Mijn vraag aan de TC: Over welke tijdspanne / periode geldt dit gemiddelde?

Nou, dat kon hij me dus niet vertellen. :D En hij niet alleen, ook een andere TC, een account manager (geloof ik) en zelfs de 'grote baas' van het Business Point die er naderhand allemaal bij kwamen, konden me geen concreet antwoord geven. :D Ze konden het nauwelijks geloven dat ik dat woordje 'gemiddeld' in mijn arbeidsovereenkomst zou hebben staan. :D

Nu komt het mooie, op een gegeven moment kwam de TC tot de conclusie dat het waarschijnlijk gemiddeldes per emolumententijdvak zou betreffen. Ik vertelde hem dat wanneer dat zo zou zijn, ik daar niet erg blij mee zou zijn. Het volgende emolumententijdvak begint op 4 oktober, en mijn contract loopt door tot 9 oktober. Daar heb ik zelf nooit naar gevraagd. Ik heb tijdens het intake gesprek heel duidelijk aangegeven dat ik t/m september wou blijven werken, en dat ik 1 oktober niet meer beschikbaar zou zijn. 5 oktober ga ik immers voor lange tijd backpacken en ben ik dus niet in Nederland. Daar had ik de TC toentertijd ook al op geattendeerd, voordat ik het contract tekende. Ik ben op 9 juli begonnen en hij had gemakshalve een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor 3 maanden opgesteld. "Geen probleem, komt wel in orde." zei die me toen. Toen ik 'm daar gisteren op wees, kon die dat natuurlijk niet meer herinneren. :')

Nu kan ik daar weer elke dag heisa gaan maken opdat ik op tijd die contractsaanpassing krijg die de TC me gisteren beloofde. Ben benieuwd hoe lang ik dáár nu weer zelf achteraan kan blijven gaan.
pi_85985335
Jij hebt een "TIjdelijke Hulpkracht" contract dus?

Dan kun je elke dag opzeggen zonder opgaaf van reden volgens mij. Volgens mij heb je geen opzeg termijn. Dus jij zegt 30 september gewoon: Tjouw! Later!
pi_85985382
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:32 schreef rub3n het volgende:
Jij hebt een "TIjdelijke Hulpkracht" contract dus?
Jip. :)

En opzeggen kan volgens de AO inderdaad gewoon schriftelijk tegen het einde van de maand.
pi_85986476
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ligt toch aan de afstand tussen de huizen?
Dat zou kunnen, ik dacht dat het aan de afstand van het eerste tot aan het laatste adres zou liggen. Maar wat moet de gemiddelde afstand tussen die huizen dan zijn?
  donderdag 2 september 2010 @ 15:09:49 #100
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85986604
"Kun je je contractverlening nog even tekenen en op de bus doen?", dat was de vraag vandaag, ding had ik al 3 weken geleden opgestuurd.
Lang leve de postbezorging van TNT. :')

Wel een lekker rustig dagje vandaag, had alleen alsnog een extra tas door 11 bol.com dozen voor hetzelfde adres.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 15:13:17 #101
Maffe Fries
pi_85986716
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:09 schreef Lastpost het volgende:
"Kun je je contractverlening nog even tekenen en op de bus doen?", dat was de vraag vandaag, ding had ik al 3 weken geleden opgestuurd.

Wel een lekker rustig dagje vandaag, had alleen alsnog een extra tas door 11 bol.com dozen voor hetzelfde adres.
11 is nog niks. Ik had een keer 13 of 14 kledingpakketjes voor 1 adres. Heb toen demonstratief de tas precies voor het raam van diegene leeggehaald :P
pi_85987126
foutje

[ Bericht 92% gewijzigd door Troeta op 02-09-2010 15:34:23 ]
pi_85987166
foutje
pi_85987876
Ik ga straks met een andere route meerijden.

Doordat ik weer naar school ga haal ik mijn huidige route van 16:10 niet. Maar die van 16:45 wel! Dus daar rijd ik vanavond 1x mee. Die route is zo relaxed. Mag je in al die dorpen buslichten.

Hier in Kampen is het, 300 meter rijden, buslichten, 300 meter rijden, buslichten. Daar is het 10km rijden, buslichten, 10km rijden, buslichten haha.

Heb je 7 lichtingen ipv. de 20 die ik normaal heb. Heerlijk!
pi_85988000
Goeiedag zeg, wat was het ontiegelijk druk vandaag. Weer Ziggo Magazine's en enorm dikke boeken van een of andere kantoorboekgroothandel die 5 kg per stuk wogen, en waarvan je er vaak meerdere per adres had. Desondanks was het scenario normaal, dus kregen we geen hulp. Niet dat we die wel hadden gekregen als het "scenario druk" was geweest, want ze hebben toch niemand. Sterker nog: we hadden opdeel in de voorbereiding omdat er een zieke was. Gelukkig is mijn TC wel okee, en kan ik gewoon mijn uren doorgeven zonder dat ik geneuzel krijg over "de standaardtijd die voor mijn dienst staat", "de TNO-norm" en "zoet/zuur".

Dat is het hele probleem met Optivo, alles staat zo strak afgesteld dat de kleinste verstoring al alles in het 100 kan doen lopen (zieke, meer post dan verwacht, post die niet HSM-geschikt blijkt, kapotte HSM, etc).
pi_85989015
Toch irritant dat niet iedere TC er zo over denkt.
Noot noot.
pi_85990237
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:09 schreef Lastpost het volgende:

Oh ja dat had ik ook een keer, iets van 15 dozen voor één adres. Bleken schoolboeken te zijn, allemaal apart verstuurd (door hetzelfde bedrijf) :')
pi_85993851
dat heb ik idd ook weleens gehad van bol.com haha, is zo idioot :D

Ik had het vandaag echt helemaal niet naar mijn zin. Die 2e wijk die ik gister en vandaag moest doen, is echt een ontzettende draak. Saai!
pi_85994937
Zaterdag ochtend krijg ik "opleiding" pakketdienst (chaffeur) of hoe je het ook noemt. Moet om fucking half 7 bij het business center zijn :o.

Dat ga ik vanaf nu dus op zaterdag doen, maar ik vroeg me af hoe lang je dan eigenlijk werkt. (ongeveer in ieder geval).
pi_86000635
Ik werk al een aantal jaren bij TNT als zaterdagbesteller. Ik heb een contract van 20uur p/m maar werk vaak ook doordeweeks. Bouw je ook verlofuren op van de uren die je boven je contracturen werkt?

Zou een mooie bonus zijn als ik stop.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 21:43:53 #111
Maffe Fries
pi_86000663
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ik werk al een aantal jaren bij TNT als zaterdagbesteller. Ik heb een contract van 20uur p/m maar werk vaak ook doordeweeks. Bouw je ook verlofuren op van de uren die je boven je contracturen werkt?

Zou een mooie bonus zijn als ik stop.
Ja.
pi_86002654
Is er iemand die ff snel kan berekenen wat ik ongeveer kan verwachten aan openstaande verlofuren in cash ;)
2 jaar met een gemiddelde van 20uur boven mijn contracturen per week ? mijn salaris ¤ 9,50 netto p/u
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 22:20:31 #113
Maffe Fries
pi_86003090
ik weet niet hoeveel uren je op hebt gespaard en hoe vaak je in de tussentijd vrij hebt gehad. Een ruwe schatting zegt dus meer dan 1.000 euro bruto.
pi_86003551
Ik heb volgens mij ook een contract als zaterdagbesteller.
Deze vakantie doordeweeks en op zaterdag een wijk post gelopen.
Volgens contract gewoon op zaterdag die wijk, de rest was dan als overuren geschreven
Vanaf deze zaterdag als chaffeur pakketdienst.
Hoe gaat dat nu dan? Want volgens mn Teamcoach hoefde me contract niet omgezet te worden ofzo.
pi_86003789
TNT Post of TNT Pakketdienst is wel anders denk ik. Dus lijkt me wel verschillend een contact.
pi_86004243
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef rub3n het volgende:
TNT Post of TNT Pakketdienst is wel anders denk ik. Dus lijkt me wel verschillend een contact.
Ja je zou het zeggen. Ik weet overigens niet of ik het "Pakketdienst" moet noemen. Geen idee wat de officiële benaming ervoor is, ik ga met een 'busje' rijden in ieder geval.

Als ik het goed heb begrepen van de TC ging het erom dat ik een zaterdag-contract heb.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 23:01:18 #117
Maffe Fries
pi_86005406
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef rub3n het volgende:
Het zijn 2 verschillende BV's. Dus eigenlijk 2 verschillende bedrijven die toevallig onder dezelfde paraplu vallen.
pi_86006380
Ga je niet gewoon zakjes rijden en een paar brengklanten?
pi_86016967
Korte broek morgen 8-)
pi_86017456
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:13 schreef Ohrpolster. het volgende:
Korte broek morgen 8-)
Huh? :')
pi_86018793
Morgen weer de AH hamsterweken HAH?
pi_86020097
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Zipportal het volgende:
Zit er dik in. We hebben zelfs nóg een HAH erbij.
3 HAH :r
pi_86020123
Ik ben trouwens doodnerveus dat ik morgen voor het eerst op de fiets moet post gaan lopen :') Dan ga ik echt dood enzo _O-
pi_86020151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben trouwens doodnerveus dat ik morgen voor het eerst op de fiets moet post gaan lopen :') Dan ga ik echt dood enzo _O-
:')
pi_86020162
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Zipportal het volgende:
jep :)
pi_86020243
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef sbientje het volgende:

[..]

:')
Het is echt heus waar :'( _O- *bid voor een brommer/buitenwijk* :')
pi_86020283
quote:
Veel succes met je 3 HAH en je fiets die constant achterover kiept. :D

Ik morgen ook 3 HAH hier, maar goed. Is toch de laatste keer dat ik post bezorg. :P
pi_86020403
ze waren bij ons nog glad niet klaar met het huis aan huis zetten voor morgen :S Hopelijk heb ik er maar 1, en hoeven we niet nog zelf die zooi in elkaar te draaien
pi_86020421
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Veel succes met je 3 HAH en je fiets die constant achterover kiept. :D

Ik morgen ook 3 HAH hier, maar goed. Is toch de laatste keer dat ik post bezorg. :P
The Horror :'(
pi_86020716
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Huh? :')
20 graden en 70% kans op zon, dat is voor mij wel genoeg reden om m'n korte broek aan te trekken...verder zal het wel weer een rotdag worden ja :P
pi_86023135
DSG#%YT$% :( :( :( ^

ik heb vandeweek een pakket besteld dat ik de volgende dag in huis zou hebben. jaja!
Zou het eigenlijk gister moeten krijgen, toen stond er 1 dag vertraagd, en nu staat er vandaag exact hetzelfde bij!!
Dus ikke de klantenservice gebeld zegt ze doodleuk, ja ik denk dat ie morgen wel komt..
DuHH!! ik heb morgen een verjaardag en dat is mijn kado! :'(
Me not so proud to be tnt today :'( :'(

ze hadden blijkbaar een fikse stroomstoring gehad, alsof dan alles dagen vertraagd.
baal baal baal 8)7
pi_86027041
Zo, hele week gewerkt en dat was in totaal zo'n 45 uur. Morgen nog 6 uurtjes ofzo en dan zit het erop voor deze week.
lama
pi_86028478
ik heb ook best hard gewerkt ja, deze week.. geen 45 uur, maar wel 30 zeker.
pi_86029219
In de vakantie kun je inderdaad lekker bijbeunen. :) Over de afgelopen weken heb ik zo'n 60u/week gedraaid, ik kijk al uit naar m'n salarisstrookje. *O*
pi_86034990
quote:

[..]

Zit er dik in. We hebben zelfs nóg een HAH erbij.
3 HAH :r
Wij hier AH en C1000, welke jij dan nog meer? :N
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:36:33 #136
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86035467
Wij hebben morgen gelukkig maar 1 folder. :)
Nothing is what it seems
pi_86039661
Vandaag reed ik naar mijn laatste brievenbus waar twee kinderen en vader en moeder stonden. Toen ik uitstapte zei de vader "zo kinderen, nu kunnen jullie eindelijk zien hoe de post uit de brievenbus wordt gehaald". Ik was bijna van plan om maar even een extra blokje om te rijden want ik hou niet van mensen die me staan aan te gapen. :{w Uiteindelijk maar gewoon met een glimlach en extra langzaam (zodat de kinderen alles goed konden bekijken) de brievenbus toch nog geleegd. :')

Er is trouwens een druk kruispunt waar ik altijd langs rij waar nu al voor de derde keer in ongeveer drie weken tijd een zwaar ongeluk is gebeurd. De eerste keer was er een vrachtwagen vol op een vrachtwagen van TNT post geknald. Gelukkig heb ik geen ambulances gezien dus zijn het waarschijnlijk alleen maar grote schadegevallen maar voortaan rij ik toch iets voorzichtiger op die weg. :X
Tok.
pi_86040157
Dat heb ik minstens 3x per week. Ik trek me er maar niks meer van aan.

Wij hebben ook 3x DEUR-AAN-DEUR (grapte ene collega vandaag) morgen C1000, AH Hamsterweken en de Deen uiteraard.
pi_86041124
Ik heb dat ook vaak. :D Meestal plaag ik de kindertjes dan een beetje door te vragen of ze in een zak naar Spanje gepost willen worden of zo. :D

Nog leuker zijn die gezinnetjes met vervelende kinderen. Dan zie je die kinderen strontvervelend zijn, waarop een ouder iets zegt in de trant van "Als je niet ophoudt, sturen we je mee met die postbode daar!", altijd effe meespelen natuurlijk. :P
pi_86045066
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wij hier AH en C1000, welke jij dan nog meer? :N
wij hebben ook nog de makelaar geloof ik...
pi_86045139
ik had trouwens van de week weer wat grappigs.. ik liep een blokje met de post, dus dan zet ik mijn fiets op slot en heb ik m een tijdje niet in het oog. Sla ik de hoek om, staat er zo'n klein ventje bij mijn fiets, stieken van mijn stuur te halen. Vind ik prima, maar ik vind het wel netjes als ze het gewoon eventjes vragen. Dus ik dacht: als ik zo daar ben, zeg ik dat even. Maar toen hij mij zag, rende ie weg en ging achter een boom staan _O- en ik heb m serieus niet meer gezien haha, hij verstopte zich echt heel goed :D
pi_86056999
Aargh, de chocolade mailing van de postcodeloterij! En dubbel huis aan huis! Ik heb 9 nabrengzakken en dan nog mijn fietstassen vol..
pi_86059371
Hmmmm hier 3x HAH vandaag.
Ze hadden er nog een dik boekje bijgeflikkerd ook! :(
En ook nog eens Makro :'(

Maar.... 't was lekker weer om te lopen! _O_ ^O^
pi_86060763
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef Deezertje het volgende:

Dat dus. :)

Had jij ook van die stapeltjes in plastic verpakte boekjes? Loeizwaar die dingen als je er een paar had in één straat. :'(
pi_86060870
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:45 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat dus. :)

Had jij ook van die stapeltjes in plastic verpakte boekjes? Loeizwaar die dingen als je er een paar had in één straat. :'(
Haha ik zag hier ook iemand voorbereiden die in zn kast sommige vakken vol had liggen met die boekjes....vond ik toch wel zielig :P

Best wel relaxed dagje vandaag....maargoed, alles is beter als de zon schijnt. In ieder geval voor het eerst sinds tijden minder dan 2 uur buiten gelopen, is wel te merken dat iedereen weer terug van vakantie is.
pi_86061901
*buren staan met elkaar te praten terwijl ik aan kom lopen*

Je hebt toch geen blauwe brief voor mij he ;(
Nee die is voor de buurman >:)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 september 2010 @ 15:52:27 #147
Maffe Fries
pi_86062469
Was hier voor de boerenwijken veel zooi, dus ben wat langer dan normaal aan het sorteren geweest. Daar stond wel tegenover dat ik met mijn route eerder kon beginnen en dus eerder klaar was :P
pi_86062758
@Ohrpolster: Je had toch gelijk, was flink warm vandaag :P

Vandaag twee wijken gelopen, waaronder een megawijk (voor onze begrippen dan). HAH was trouwens wel te doen, er zat een blad van de Stichting Thuiszorg bij en dan de AH en de C1000, maar allemaal niet dik en goed formaat. Wel een dikke Makro zeg, zwaar ding!

Heb het wel voor mekaar gekregen een brommer mee te krijgen :7 Godzijdank, want er was veel post en dus ook wel veel HAH.

Had ook een klein wijkje, waarbij ze ineens hele straten dichtgetimmerd hadden om de huizen af te breken. Maar mooi niet dat die mensen die daar woonden even door hebben gegeven dat ze zijn verhuisd! :{ Een enorme stapel post mee terug kunnen nemen, bijna een half uur bezig geweest om alles af te schrijven :') :')

Bij ons gaan ze tien brommers wegdoen, want er komen nieuwe brommers. Maar die oude zijn nog echt supergoed (ben al verliefd op die dingen sinds de eerste keer dat ik er mee mocht scheuren :D ), dus je kon je naam opgeven en voor het symbolische bedrag van 50 euro er een kopen. Alleen zijn er meer geinteresseerden dus ze gaan loten. *duim duim* O-)

Oja en ik kreeg een doos Merci omdat ik het afgelopen jaar zo vaak extra heb gewerkt O+
pi_86063788
Vandaag verdorie weer ontiegelijk druk. Weer een enorme lading post van VSP die kennelijk geen personeel kan vinden in ons dorpje en dus alle post weer terugsluist naar ons. Weer stapels Zie van Ziggo (lopen we al weken mee, raakt dat spul dan nooit op?), Eigen Huis Magazine, en een blaadje van Nuon. De VOS liep bijna 3 kwartier uit, en de meesten gingen 1,5 a 2 uur te laat de straat op. Desondanks kwam onze immer monter ogende vestigingsmanager vrolijk een bordje met "scenario rustig" ophangen, en ging, toen dit uiteraard de toorn van diverse bestellers opwekte, zonder enige gene staan vertellen dat het toch heus niet zoveel post was, want dat de blauwe bakken niet eens allemaal tot de rand vol zaten, en kijk, die wijk had helemaal niet zo veel, sprak hij wijzend op twee blauwe bakken herstelpost in het Carre. :N
pi_86066604
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:15 schreef sbientje het volgende:
ik had trouwens van de week weer wat grappigs.. ik liep een blokje met de post, dus dan zet ik mijn fiets op slot en heb ik m een tijdje niet in het oog. Sla ik de hoek om, staat er zo'n klein ventje bij mijn fiets, stieken van mijn stuur te halen. Vind ik prima, maar ik vind het wel netjes als ze het gewoon eventjes vragen. Dus ik dacht: als ik zo daar ben, zeg ik dat even. Maar toen hij mij zag, rende ie weg en ging achter een boom staan _O- en ik heb m serieus niet meer gezien haha, hij verstopte zich echt heel goed :D
De jeugd van tegenwoordig :N

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef Deezertje het volgende:

Wij dus ook 3 HAH :{ C1000 + AH + zo'n opvouwbaar collectebusje... BLEH!

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Oja en ik kreeg een doos Merci omdat ik het afgelopen jaar zo vaak extra heb gewerkt O+
Kijk, en dat soort acties mis ik bij ons dus heel erg. Niet dat ik een Merci wil (nouja eigenlijk wel :6 ), maar bij ons kan er geen vriendelijk woord van de TC af :{

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag verdorie weer ontiegelijk druk. Weer een enorme lading post van VSP die kennelijk geen personeel kan vinden in ons dorpje en dus alle post weer terugsluist naar ons. Weer stapels Zie van Ziggo (lopen we al weken mee, raakt dat spul dan nooit op?), Eigen Huis Magazine, en een blaadje van Nuon. De VOS liep bijna 3 kwartier uit, en de meesten gingen 1,5 a 2 uur te laat de straat op. Desondanks kwam onze immer monter ogende vestigingsmanager vrolijk een bordje met "scenario rustig" ophangen, en ging, toen dit uiteraard de toorn van diverse bestellers opwekte, zonder enige gene staan vertellen dat het toch heus niet zoveel post was, want dat de blauwe bakken niet eens allemaal tot de rand vol zaten, en kijk, die wijk had helemaal niet zo veel, sprak hij wijzend op twee blauwe bakken herstelpost in het Carre. :N
Hij zet zich zelf voor schut. Wie kan hem dan nog serieus nemen? :')
Noot noot.
pi_86066651
En oh! Gisteren afgestudeerd, vandaag laatst dag TNT Post :o
Maar ik blijf nog wel bij collectie heur! O+ En ik ga jullie steunen in de KNJ-periode :Y
Noot noot.
pi_86069166
Iedere bezorger in Den Haag(heel ARea West?) krijgt vandaag een brief in de bus met regels voor het bestellen van lopen.

De meest bizarre regel

Vraag: Wat moet ik doen als ik HAH tekort kom op straat?
Antwoord: Dezelfde dag alsnog bezorgen en anders de volgende dag.
pi_86069336
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:05 schreef TokenW het volgende:
Iedere bezorger in Den Haag(heel ARea West?) krijgt vandaag een brief in de bus met regels voor het bestellen van lopen.

De meest bizarre regel

Ja daaaaaag! :D

Als ik HAH tekort heb, dan is dat niet mijn schuld. Ik meld het altijd wel netjes d.m.v. een email te sturen naar mijn TC welke huizen HAH missen.

Heus niet dat ik dat op een zondag nog ga rondbrengen! _O-
Noot noot.
pi_86069341
quote:

De meest bizarre regel

dat vind ik niet een heel rare regel?
pi_86069363
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:13 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat vind ik niet een heel rare regel?
Dat is een heeeeeele rare regel :Y
Noot noot.
pi_86069378
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:13 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat is een heeeeeele rare regel :Y
eigenlijk staat er gewoon dat je het nog moet bezorgen, en als het niet meer die dag kan, dan de volgende (werk)dag?
pi_86069418
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:14 schreef sbientje het volgende:

[..]

eigenlijk staat er gewoon dat je het nog moet bezorgen, en als het niet meer die dag kan, dan de volgende (werk)dag?
Dus je moet van je wijk eventueel terug naar het kantoor... Dan weer terug naar je wijk om de post verder te bezorgen? En als het kantoor dicht zit, moet je de volgende dag ook weer werken? Ja ammehoela! :D
Noot noot.
pi_86069448
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:16 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dus je moet van je wijk eventueel terug naar het kantoor... Dan weer terug naar je wijk om de post verder te bezorgen? En als het kantoor dicht zit, moet je de volgende dag ook weer werken? Ja ammehoela! :D
huh? dan doe je het toch de volgende dag, dat staat er toch?
pi_86069461
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:17 schreef sbientje het volgende:

[..]

huh? dan doe je het toch de volgende dag, dat staat er toch?
Ja dus? Dan moet je de volgende dag ook weer werken.
Noot noot.
pi_86069472
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja dus? Dan moet je de volgende dag ook weer werken.
jij niet, de persoon die de wijk loopt waar je HAH tekort komt, lijkt me?
pi_86069505
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:18 schreef sbientje het volgende:

[..]

jij niet, de persoon die de wijk loopt waar je HAH tekort komt, lijkt me?
Ik lees dat als: Dan moet JIJ dat dezelfde dag doen en anders moet JIJ dat de volgende dag doen.

Maar zelfs als ik het verkeerd zou lezen is het belachelijk. Dan hebben dus sommige postbodes voor sommige stukken 6 HAH, omdat de dag eerder de HAH niet goed is gezet en geteld.
Noot noot.
pi_86069575
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:20 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik lees dat als: Dan moet JIJ dat dezelfde dag doen en anders moet JIJ dat de volgende dag doen.

Maar zelfs als ik het verkeerd zou lezen is het belachelijk. Dan hebben dus sommige postbodes voor sommige stukken 6 HAH, omdat de dag eerder de HAH niet goed is gezet en geteld.
Dat het bezorgd wordt, lijkt me het hoofdpunt, en niet dat JIJ het bezorgt, toch? Ik vatte het meer algemeen op, zorg dat het bezorgd wordt, en dat lijkt me een logische regel van TNT. Niet dat ik denk dat ie altijd nageleefd wordt hoor :D Maar de regel op zich vind ik niet zo belachelijk..

Ik had laatst ook een wijk waarvoor ik te weinig HAH had meegekregen. Ik heb gebeld dat ik te weinig had, en of ik de volgende dag nog wat erbij kon krijgen, zodat ik het dan kon bezorgen. Niet gekregen overigens, ja dan is het jammer :D Ik ga ook echt niet terugfietsen hoor, dat je dat niet denkt, maar ik begrijp wel dat TNT dat graag wil haha..
pi_86069620
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:23 schreef sbientje het volgende:

[..]

Dat het bezorgd wordt, lijkt me het hoofdpunt, en niet dat JIJ het bezorgt, toch? Ik vatte het meer algemeen op, zorg dat het bezorgd wordt, en dat lijkt me een logische regel van TNT. Niet dat ik denk dat ie altijd nageleefd wordt hoor :D Maar de regel op zich vind ik niet zo belachelijk..

Ik had laatst ook een wijk waarvoor ik te weinig HAH had meegekregen. Ik heb gebeld dat ik te weinig had, en of ik de volgende dag nog wat erbij kon krijgen, zodat ik het dan kon bezorgen. Niet gekregen overigens, ja dan is het jammer :D Ik ga ook echt niet terugfietsen hoor, dat je dat niet denkt, maar ik begrijp wel dat TNT dat graag wil haha..
Toch belachelijk eigenlijk dat jij dan zo netjes bent om te bellen en dat niemand er voor zorgt dat jij de volgende dag dat extra HAH kan wegbrengen. Anders doen ze daar gewoon wat aan, stelletje prutsers daar :Y
Noot noot.
pi_86069636
ik had trouwens 2 fotootjes geknipt van mijnc hocoladekasten :')

pi_86069669
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Toch belachelijk eigenlijk dat jij dan zo netjes bent om te bellen en dat niemand er voor zorgt dat jij de volgende dag dat extra HAH kan wegbrengen. Anders doen ze daar gewoon wat aan, stelletje prutsers daar :Y
ja, dat vind ik ook, maar ja dan is het iig niet meer mijn probleem :D Ik heb gedaan wat ik kon, als ze het dan niet doen, ja dan jammer. Ik ga niet de volgende dag ook nog bellen.. Graag of niet ;)

edit - het was ook niet dat ik een halve tas te weinig had, 5 stuks ofzo
pi_86069704
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:25 schreef sbientje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG
Noot noot.
pi_86072578
Verdient TNT zaterdag ook 6,30 per uur? (Ben 18 jaartjes)
En kan je ook 10 uurtjes op zaterdag werken? (Ja het is veel)
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:30:08 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86073424
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:04 schreef Flanxx het volgende:
TNT Post in zijn huidige vorm bestaat hoogstens nog maar 1,5 - 2 jaar. Weet niet voor hoelang je een bijbaantje zoekt?
Nothing is what it seems
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:31:14 #169
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86073470
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:') ;(
Nothing is what it seems
pi_86073600
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:31 schreef Viper86 het volgende:

[..]

:') ;(
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:27 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

OMG [ afbeelding ]
ja en dan heb ik NOG zo'n dubbele kast haha
pi_86073901
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:04 schreef Flanxx het volgende:
En voor 10 uur op een zaterdag kun je vergeten.
Noot noot.
pi_86082522
quote:

De meest bizarre regel

Ja dat heb ik ook gehad inderdaad, na een paar vragen gelezen te hebben weggegooid :') Ben wel benieuwd hoeveel zaterdagwerkers zich ineens aan de regel gaan houden dat je post terug moet sturen als het onbestelbaar is, de meesten gooien alles gewoon op een hoop bij de voskast neer. Ene grote ******zooi daar elke zaterdag :')
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:o :'(
pi_86084012
Ook zo'n idiote regel vind ik dat je onbestelbare post of foutlopers die je op straat tegenkomt niet in een TNT brievenbus mag gooien, maar moet terugbrengen naar depot of vestiging. Temeer daar wij in ons dorp niet eens een depot hebben, alleen een zakjesadres (hal van een bejaardenflat, waar iedereen zo in en uit kan lopen). En de vestiging is een kwartier fietsen verderop, terwijl die tijd niet vergoed wordt, aangezien je niet geacht wordt na je bestelling nog terug te komen (tenzij je de agt-dienst hebt of een chauffeursdienst). En postbezorgers mogen niet eens op de vestiging komen! En hoe kunnen ze in vredesnaam nagaan als ze teruggegooide post in een bus aantreffen wie dat gedaan heeft? Als het post is voor een ander dorp kan iedere postbode of bezorger dat geweest zijn, en als het wel post voor de wijk is waar de brievenbus staat kan het ook fout bezorgde post zijn die door de ontvanger is teruggegooid. Ja, op het moment dat je hele stapels in de bus teruggooit gaat het natuurlijk in de gaten lopen, maar een paar foutlopers?

Ook leuk hoe ze ons in die brief in de schoenen proberen te schuiven dat er wijken blijven staan. In sommige gevallen komt dat inderdaad omdat iemand plotseling niet is komen opdagen, maar meestal komt het doordat de planner/TC niet goed in het verlofboek heeft gekeken, even heeft gemist dat een bepaalde pbz alleen in de even weken op zaterdag werkt, of omdat er simpelweg niet voldoende personeel is. Desondanks lenen we wekelijks mensen uit aan andere kantoren, zogenaamd omdat er hier geen werk voor ze is. Toch heb ik vorige week meer dan 50 uur gewerkt. Vind ik niet erg, want extra geld is altijd welkom, maar het is natuurlijk zo krom als wat.
pi_86084265
Het is zeker krom. Als er mensen klaar staan voor de klanten zijn het de medewerkers wel. Het bedrijf zelf wil alleen maar geld verdienen en besparen.
Met deze brief schuiven ze ineens alles af op slechte medewerkers, terwijl de medewerkers elke dag in de maling worden genomen.
pi_86084785
Vorige week kregen we hier ook al een brief, maar dan van de vestigingsmanager, dat je ht overschot HAH terug moest brengen naar de vestiging, want wat jij teveel hebt kan een andere bestelling tekort komen. Dat kon dan de volgende (werk)dag alsnog bezorgd worden. Maar er is geen 1 wijk meer die tekort komt, Voor een wijk met 420 afgiftepunten krijg je ipv 215 tegenwoordig 416 stuks mee, terwijl die 215 al lang genoeg was. Nabezorgen op de volgende werkdag is ook nog nooit gebeurd, maar je krijgt wel alleen de standaardtijd uitbetaalt. Dus willen ze dat je voor niks terugfietst met volle fietstassen (bij de betreffende wijk mag de bezorger maar liefst 4 km terugfietsen).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 september 2010 @ 12:21:48 #176
Maffe Fries
pi_86085029
Bij ons gebeurt het nabezorgen op de volgende werkdag nog wel eens. Heb het meermalen meegemaakt als er twintig stuks te weinig waren ofzo.
pi_86085290
Als ik jullie verhalen lees vraag ik me wel eens af of we dezelfde werkgever hebben, ik heb eigenlijk weinig te klagen over onze vesting :@
pi_86085496
En dan hebben we het nog niet eens over wijken waar vorig jaar nog 2,5 uur voor stond met HAH ertussen en nu 1.40 met losse HAH en dan nog een verdeelkant erbij.
En dan willen ze die bezorgers ook nog eens onbestelbare post laten afschrijven, verkeerd geschikte post alsnog laten bezorgen, ook al moet je 30x heen en weer lopen, post voor 3 straten verderop bezorgen als het tussen jouw wijk zit, post voor hele andere steden ook afschrijven en terugbrengen naar een vestiging, HAH wat tekort is gratis laten bezorgen enz.
En dan hebben we het nog niet eens over kanten die te laat zijn, 1000 x bellen naar plussen of teamcoaches op je eigen kosten en dan voorgelogen worden dat het er al aankomt...
En dat voor het geweldige salaris van 6 euro 50 bij veel postbezorgers,bruto!!!

TNT is echt heel onrealistisch bezig...................
pi_86086373
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:40 schreef Troeta het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over wijken waar vorig jaar nog 2,5 uur voor stond met HAH ertussen en nu 1.40 met losse HAH en dan nog een verdeelkant erbij.
En dan willen ze die bezorgers ook nog eens onbestelbare post laten afschrijven, verkeerd geschikte post alsnog laten bezorgen, ook al moet je 30x heen en weer lopen, post voor 3 straten verderop bezorgen als het tussen jouw wijk zit, post voor hele andere steden ook afschrijven en terugbrengen naar een vestiging, HAH wat tekort is gratis laten bezorgen enz.
En dan hebben we het nog niet eens over kanten die te laat zijn, 1000 x bellen naar plussen of teamcoaches op je eigen kosten en dan voorgelogen worden dat het er al aankomt...
En dat voor het geweldige salaris van 6 euro 50 bij veel postbezorgers,bruto!!!

TNT is echt heel onrealistisch bezig...................
Als ze echt mensen hierom gaan ontslaan, is er over een maand niemand meer over.
pi_86088096
Dat soort praktijken zijn de reden dat ik nu gestopt ben met het bezorgen en alleen nog maar de buslichtingen / corporate mail doe. Die scenario's zijn helemaal heilig en er wordt alleen maar gekeken naar OF geen HAH, OF wel HAH. Al die tijd die je kwijt bent voor al die andere dingen (het op en neer fietsen, HAH tekorten alsnog bezorgen, dingen moeten brengen en ophalen van/naar het depot / Business Point, enz) is gewoon vrijwilligerswerk. Als ik het totaalplaatje op week- en maandbasis ging bekijken, was ik gewoon behoorlijke aantallen uren in de weer voor TNT terwijl ik daar niet voor betaald kreeg.
pi_86091301
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als ze echt mensen hierom gaan ontslaan, is er over een maand niemand meer over.
Nee precies...en het grappige is, ze willen de fulltimers eruit hebben, maar het lukt ze alleen maar om de postbezorgers die ze zogenaamd zo graag willen weg te jagen.
  zondag 5 september 2010 @ 16:22:19 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86092113
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons gebeurt het nabezorgen op de volgende werkdag nog wel eens. Heb het meermalen meegemaakt als er twintig stuks te weinig waren ofzo.
Hier is het vaak extremer, of er ontbreekt gelijk voor 60 tot 80 woningen of ik heb hier een gelijk aantal aan extra zooi.
En hier zijn ze heerlijk hypocriet, als ik de volgende dag moet werken in die wijk bij een tekort moet ik het alsnog brengen maar geloof niet dat ik zelf die folders nog krijg (woon daar dus ook) als ik de dag ervoor aangeef dat ik te weinig heb en een ander moet de dag erna lopen. :')
Nee dan hadden ze er vast ineens geen meer over.

Hier wordt het gedaan door van die 'probleemgevallen' bij de platsoenendienst, die vullen de grijze tassen met HAH, geweldige resultaten ook.

En ik ga echt geen 5 straten teruglopen als het verkeerd zit, dan ben ik echt een uur langer bezig want het gebeurd hier nogal slordig.
Vrijdag ook, een of ander dun boekje met plastic erom, had er maar liefst een stuk of 15 voor wijken die niet eens in de buurt zaten, die gaan mooi de rode brievenbus weer in.
pi_86095396
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons een veelgehoorde uitspraak van teamcoaches en managers als er veel 'dik' is: "Ja, maar als je dat wegdenkt is er heel weinig hoor!". Om vervolgens scenario rustig te hanteren. Dat we veel meer tijd kwijt zijn met het maken van extra nabrengzakken, veel dikke post nou eenmaal minder snel zet als dunne ontgaat ze echt volledig, of iig ze doen alsof het ze volledig ontgaat :')
pi_86095462
quote:

De meest bizarre regel

En laat me raden, als je terug de wijk in gaat mag je daar de tijd niet voor schrijven? :D
pi_86095669
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:32 schreef Cerbie het volgende:
Als ik jullie verhalen lees vraag ik me wel eens af of we dezelfde werkgever hebben, ik heb eigenlijk weinig te klagen over onze vesting :@
hier ook hoor, als ik dit lees gaat het bij ons als een zonnetje. Post afschrijven doet iedereen ook netjes, en volgens mij gooit niemand post terug in de bus.
pi_86100340
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:29 schreef sbientje het volgende:

[..]

hier ook hoor, als ik dit lees gaat het bij ons als een zonnetje. Post afschrijven doet iedereen ook netjes, en volgens mij gooit niemand post terug in de bus.
Maar krijgt iedereen ook netjes zijn uren betaald?
pi_86100374
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:21 schreef lololo het volgende:

[..]

En laat me raden, als je terug de wijk in gaat mag je daar de tijd niet voor schrijven? :D
Schrijven mag altijd, of je het uitbetaald krijgt is weer iets anders.
pi_86100846
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:40 schreef TokenW het volgende:

[..]

Schrijven mag altijd, of je het uitbetaald krijgt is weer iets anders.
Ik ben verdomd blij dat wij nog gewoon mogen schrijven :+ . Maar goed, het is dan ook zo'n teringzooi dat als we dat niet mochten we binnen de kortste keren een wilde staking hadden :')
pi_86101826
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:39 schreef TokenW het volgende:

[..]

Maar krijgt iedereen ook netjes zijn uren betaald?
jep, over het algemeen wel ja
  zondag 5 september 2010 @ 21:23:07 #190
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86103150
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef sbientje het volgende:

[..]

jep, over het algemeen wel ja
Hier niet altijd, echter, ik controleer elke week altijd alle geboekte uren. Staat soms wel een foutje in en dan schrijf ik dat op en de week erop staat het altijd onder de een of andere verdekte term bijgeboekt in harmony. :P Maar ja, ik ken ook genoeg collega's, vooral zaterdagwerkers, die niet hun uren controleren en die worden zo dus wel een beetje genaaid....
Nothing is what it seems
pi_86104797
Weet iemand een link om bedrijfskleding te bestellen? Ik heb het al tijden in m'n planning staan maar kom er nooit aan toe, nou wilde ik het dan eens gaan bestellen, maar alle links van intranet werken niet....
pi_86106478
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:18 schreef lololo het volgende:

[..]

Bij ons een veelgehoorde uitspraak van teamcoaches en managers als er veel 'dik' is: "Ja, maar als je dat wegdenkt is er heel weinig hoor!". Om vervolgens scenario rustig te hanteren. Dat we veel meer tijd kwijt zijn met het maken van extra nabrengzakken, veel dikke post nou eenmaal minder snel zet als dunne ontgaat ze echt volledig, of iig ze doen alsof het ze volledig ontgaat :')
Tja, zo lust ik er nog wel 10. Dan kun je met Kerst ook wel scenario rustig draaien, want als je al die kerstkaarten wegdenkt blijft er ook ineens veel minder over. Misschien moet ik dinsdag maar een bestellinkje laten staan, en als ik er dan op wordt aangesproken zeggen: ja, maar als je al die post nou wegdenkt, is er eigenlijk helemaal niets blijven staan!

Ik heb het idee dat dit soort onzin vooral in de Area West welig tiert: niet voor niets staan wij al jaren op eenzame hoogte waar het verloop van postbezorgers betreft: dik 70%!
pi_86106553
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Weet iemand een link om bedrijfskleding te bestellen? Ik heb het al tijden in m'n planning staan maar kom er nooit aan toe, nou wilde ik het dan eens gaan bestellen, maar alle links van intranet werken niet....
https://www.workwearweb.nl/login.aspx?ReturnUrl=%2findex.aspx
pi_86118475
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, zo lust ik er nog wel 10. Dan kun je met Kerst ook wel scenario rustig draaien, want als je al die kerstkaarten wegdenkt blijft er ook ineens veel minder over. Misschien moet ik dinsdag maar een bestellinkje laten staan, en als ik er dan op wordt aangesproken zeggen: ja, maar als je al die post nou wegdenkt, is er eigenlijk helemaal niets blijven staan!
Het vervelendste is dat we dan dus ook met een scenario rustig-bezetting draaien. We mogen wel netjes de tijd opschrijven van de TC maar je staat gewoon met te weinig man om alles op tijd klaar te krijgen, wat weer tot gehaast, fouten en ergernis van iedereen van postbezorger tot TC leidt...

quote:
Ik heb het idee dat dit soort onzin vooral in de Area West welig tiert: niet voor niets staan wij al jaren op eenzame hoogte waar het verloop van postbezorgers betreft: dik 70%!
LAWL :D

Maar bij ons in Zuid-Oost (meen ik) of iig op onze vestiging is het ook vaak een bende. We hebben nu na jaaaaaaaaren eindelijk een redelijk stabiel team van postbezorgers bij onze sector. Niet omdat het allemaal zo fantastisch loopt maar omdat die gewoon de problemen voor lief nemen :') .

Wel triest om te zien, die mensen zijn gewoon verschrikkelijk goede werknemers: werken door, vinden het werk leuk (ondanks al het gezeik), zijn weinig ziek, springen bij bij problemen (váák dus :') ), flexibel etc etc en het bedrijf vind dat allemaal héél normaal en is zeer verbaasd als er eens een keer kritiek komt of als er na jaren lang iemand dan eindelijk de buik van vol heeft en vertrekt :') .
  maandag 6 september 2010 @ 13:06:48 #195
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86123411
Hallo,

Weten jullie of zendingen van de Royal Mail uit Engeland naar Nederland altijd door TNT worden verzorgd? En zo ja, is er een manier om dit te tracken?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86130624
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef MissBliss het volgende:
Hallo,

Weten jullie of zendingen van de Royal Mail uit Engeland naar Nederland altijd door TNT worden verzorgd? En zo ja, is er een manier om dit te tracken?
Nee lang niet altijd, volgens mij wordt gewone briefpost van consumenten wel altijd door TNT gedaan maar pakjes (ook kleine die wel door de bus passen) ook door andere bedrijven...
pi_86131784
Ik heb wel eens een pakje gekregen dat met DHL verzonden werd en toen stond vrolijk de TNT-chauffeur voor de deur met dat pakje, geen touw aan vast te knopen meer voor de consument :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 6 september 2010 @ 17:06:20 #198
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86131833
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:34 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Nee lang niet altijd, volgens mij wordt gewone briefpost van consumenten wel altijd door TNT gedaan maar pakjes (ook kleine die wel door de bus passen) ook door andere bedrijven...
Inmiddels heb ik al contact gehad met TNT. Ze zeggen dat ze mijn zending nooit hebben ontvangen en Royal Mail zegt dat ze het op het vliegtuig hebben gedaan.. Nou lekker dus.

Ze zeiden trouwens wel dat ze een contract hebben met RM, dus het had bij hun moeten komen en niet bij een ander bedrijf.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86132263
Misschien ligt het nog bij de douane, je leest het tegenwoordig vaak dat pakjes vanuit engeland erg lang onderweg zijn daardoor.
  maandag 6 september 2010 @ 17:35:22 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86132892
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:17 schreef Troeta het volgende:
Misschien ligt het nog bij de douane, je leest het tegenwoordig vaak dat pakjes vanuit engeland erg lang onderweg zijn daardoor.
maar een aangetekend envelopje toch niet?
Ik had de mijne een paar dagen na versturen al.
pi_86133070
Zo, ik heb er ook weer een dagje opzitten. Van half 9 tot 12 huis aan huis gezet (hoeraa) en daarna 4 wijken voorbereid en 3 besteld. Had een collega aangeboden om haar aangetekenden mee terug te nemen naar de vestiging, maar was vergeten dat ik geen auto had. Toen maar even nog op de fiets gegaan, op t gemakske :P
pi_86134710
Huis aan huis zetten ;( Dood werk ;(
Noot noot.
pi_86134768
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef Jojoortje het volgende:
Huis aan huis zetten ;( Dood werk ;(
ja dat is echt een verschrikkelijke klus. Ik was ook de enige uit mijn team, dus ik heb het niet afgekregen. Liggen nog best wat wijken die nog gedaan moeten worden, maar ja ik kan ook niet toveren. Zeker als je er 3 bij elkaar moet doen is het lastig, 2 vind ik nog wel doable :)
pi_86134808
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja dat is echt een verschrikkelijke klus. Ik was ook de enige uit mijn team, dus ik heb het niet afgekregen. Liggen nog best wat wijken die nog gedaan moeten worden, maar ja ik kan ook niet toveren. Zeker als je er 3 bij elkaar moet doen is het lastig, 2 vind ik nog wel doable :)
Hoe wordt dat bij jullie uitbetaald dan? Gaat dat per wijk? Of gewoon de uren dat je daar zit?
Noot noot.
pi_86134896
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe wordt dat bij jullie uitbetaald dan? Gaat dat per wijk? Of gewoon de uren dat je daar zit?
ja gewoon uren :)
pi_86134917
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:17 schreef Troeta het volgende:
Volgens mij gaan alleen pakjes van buiten de EU door de douane. De meest logische verklaring is dat het pakje, zoals zoveel pakjes uit de UK (en ook Duitsland) hier te lande door Selektvracht worden bezorgd. En die trekken daar rustig 2 a 3 weken voor uit.......
  maandag 6 september 2010 @ 19:02:12 #207
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86136051
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij gaan alleen pakjes van buiten de EU door de douane. De meest logische verklaring is dat het pakje, zoals zoveel pakjes uit de UK (en ook Duitsland) hier te lande door Selektvracht worden bezorgd. En die trekken daar rustig 2 a 3 weken voor uit.......
Het is als het goed is gewoon een envelop. (Het gaat om concertkaartjes)
Ziggy played guitar
  maandag 6 september 2010 @ 19:11:09 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86136367
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Het is als het goed is gewoon een envelop. (Het gaat om concertkaartjes)
Hij gaat idd gewoon via TNT-post, je hoeft alleen te tekenen.
pi_86143399
Kan ik uit de lijst gehaald worden? Ik werk sinds kort niet meer bij TNT maar heb een ander baantje waar ik meer uren kan werken. ;)
pi_86144726
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef Sapphira het volgende:
Kan ik uit de lijst gehaald worden? Ik werk sinds kort niet meer bij TNT maar heb een ander baantje waar ik meer uren kan werken. ;)
ik zal je er even uithalen dan, al kan je dat ook zelf hoor ;)

edit - done, vanaf het volgende topic sta je er niet meer bij :)
pi_86144814
Oh is dat zo? Dat wist ik niet.. :D
pi_86155052
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef Sapphira het volgende:
Oh is dat zo? Dat wist ik niet.. :D
Moet je je wel eerst bij de wiki registeren :P Maar daarna heb je wel übermacht natuurlijk :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:46:13 #213
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86158845
Zo maar weer beginnen, hoop dat het ditmaal niet zo'n berg aan HAH is als afgelopen dinsdag. :')
En die stortbuien mogen ook wel ophouden.
pi_86158878
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Zo maar weer beginnen, hoop dat het ditmaal niet zo'n berg aan HAH is als afgelopen dinsdag. :')
En die stortbuien mogen ook wel ophouden.
reken maar van wel :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:53:30 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86159080
Hier is het steeds weer anders, voorheen hadden we standaard de Karwei, Gamma en AH. Tegenwoordig geen AH meer (die zit nu bij de folders) en dan weer een of andere flut havenkrant en dan weer een compleet boekwerk van een of andere lokale fietsboer. :')
Heb het ook al gehad dat we de complete week geen HAH hadden.
pi_86159413
Hier lagen gisteren weer flinke stapels boekwerk-HAH klaar voor vandaag. Ben ik blij dat ik met het lopen gestopt ben. :P
pi_86159555
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Lastpost het volgende:
Hier is het steeds weer anders, voorheen hadden we standaard de Karwei, Gamma en AH. Tegenwoordig geen AH meer (die zit nu bij de folders) en dan weer een of andere flut havenkrant en dan weer een compleet boekwerk van een of andere lokale fietsboer. :')
Heb het ook al gehad dat we de complete week geen HAH hadden.
heb gisteren de gamma, eneco en fit4free bij elkaar gevoegd.. volgens mij is er dus sowieso wel gamma :)
pi_86168787
bah kutdag, vanochtend om 6 uur begonnen en nu net klaar. had 2 redelijke grote wijken en dan ook nog die regen en 3 hah. het was weer een groot feest :P
pi_86169968
ik heb ook nog een wijkje gelopen met 3 HAH :') Was best zwaar (qua gewicht dan, het bezorgen op zich viel mee hoor ;)) en ik voelde me helemaal niet fit.. nu weer lekker thuis, hangen :)
pi_86170158
Die kerel die de scenario's maakt ligt volgens mij iedere keer weer dubbel. Vandaag weer "scenario rustig", met allerlei dikke boekwerken van kantoorspullengroothandels, een bijna hah tijdschrift van Natuurmonumenten, een mailing van H&M en de Kampioen.

Wie denken ze hier eigenlijk mee voor de gek te houden? Zelfs de TC's hechten steeds minder waarde aan die scenario's.
pi_86170510
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die kerel die de scenario's maakt ligt volgens mij iedere keer weer dubbel. Vandaag weer "scenario rustig", met allerlei dikke boekwerken van kantoorspullengroothandels, een bijna hah tijdschrift van Natuurmonumenten, een mailing van H&M en de Kampioen.

Wie denken ze hier eigenlijk mee voor de gek te houden? Zelfs de TC's hechten steeds minder waarde aan die scenario's.
bezorg je in een gegoede wijk ofzo? :D dat natuurmonumenten bijna bij iedere bus naar binnen moet?
pi_86170630
Ik heb één adres waar zo'n beetje elk mogelijk goed doel door de bus heen gaat. Vaak bestaat de helft van de bundel uit post voor dat huis. :P
pi_86170836
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:02 schreef sbientje het volgende:

[..]

bezorg je in een gegoede wijk ofzo? :D dat natuurmonumenten bijna bij iedere bus naar binnen moet?
Onze sector bestaat uit een gedeelte van een stad waar er veel, eh, niet zo gegoede mensen wonen, ergo: weinig post en een dorp waar juist relatief véél gegoede mensen wonen. Dat zorgt ook voor de meest hilarische taferelen als het om de scenarios gaat, aan de ene kant van de sector is dan geen fuck post en bij het dorp gedeelte staat het tot aan het dak :')

Maar gemiddeld is het dan dus 'rustig', leuk als je aan de verkeerde kant staat :')

TC is het er ook niet mee eens maar de vestigingsmanager negeert het gewoon. Echt, zodra ze bij ons in gaan voeren dat je je uren niet meer mag schrijven voorzie ik dat de emoties hoog op gaan lopen O-)
pi_86171329
dat is hier ook weleens ja, bereid je een dorpswijk voor, zit je tot over je oren in de post, en dan een wijk in de stad en dan is er geen bal :D
pi_86177796
Pff, nadat ik klaar was met werken kwam de teamleider naar me toe met de mededeling dat mijn contract volgende maand afloopt. Vervolgens was het even stil en voegde 'ie eraan toe dat het contract gewoon wordt verlengd. Ik was even bang dat ik TNT moest verlaten. :o
Tok.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:50:52 #226
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_86179446
Weet iemand misschien wat het uurloon is voor een 21 jarige in deze functie: http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/sc/chauffeur/

Bij salaris staat:
quote:
Een baan bij TNT Post wordt beloond met een marktconform salaris. Voor het werken in de avond ontvang je uiteraard een aantrekkelijke onregelmatigheidstoeslag bovenop je salaris
Heb al eerder gewerkt bij TNT maar dat was een jaartje terug ongeveer nog voor die hele reorganisatie shit enzo, hoorde al dat er nieuwe CAOs zijn nu enzo. Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden :)
pi_86185027
Je krijgt minimumjeugdloon tijdens je "tijdelijk hulpkracht-contract" (eerste 6 maand).

En daarna kun je als zaterdagwerker meer geld verdienen.
pi_86191706
Weet iemand wat het loon is van een nachtsorteerder ? Ben 26 jaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 21:09:02 #229
Maffe Fries
pi_86219531
Zit net ff te kijken naar de verlofuren en het blijkt dat ik al weer meer verlofuren heb staan dan dat ik vorig jaar mee geëindigd ben.

En dat ondanks dat ik dit jaar al 7 zaterdagen niet gewerkt heb :P
  woensdag 8 september 2010 @ 21:31:21 #230
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86220670
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zit net ff te kijken naar de verlofuren en het blijkt dat ik al weer meer verlofuren heb staan dan dat ik vorig jaar mee geëindigd ben.

En dat ondanks dat ik dit jaar al 7 zaterdagen niet gewerkt heb :P
Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT. :7
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 21:34:08 #231
Maffe Fries
pi_86220829
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:31 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT. :7
Jij kan dat veel meer dan mij. Ik kom uit op 70 uren ongeveer nu :P
pi_86223362
Vraag me af hoe dat met mijn 'vakantiedagen' zit, als 'Tijdelijke hulpkracht'. Ik ben sinds 12 juli aan het werk en heb elke weer minimaal 2x zoveel uren gemaakt als de 10 uren die ik 'gemiddeld' per week moet maken. Bouw ik ook verlofdagen/uren op die ik uitbetaald kan krijgen wanneer mijn AO afloopt? Op m'n loonstrook staat ook nergens iets over verlof/vakantiedagen of iets dergelijks.
pi_86223537
ho

[ Bericht 49% gewijzigd door gekkewiebel op 08-09-2010 22:33:07 ]
pi_86223544
fout
pi_86223568
wacht even
pi_86223579
Wat een chaos :')
pi_86223904
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:31 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:32 schreef gekkewiebel het volgende:
kan
quote:
er niet
quote:
mee omgaan. :@ :'(
Nee inderdaad vlegel :(
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:12 #238
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86224151
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee inderdaad vlegel :(
Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum! :(
Nothing is what it seems
pi_86226085
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum! :(
Solly :@
pi_86229158
Wat een bagger... Dit is ONZ niet. :(
Noot noot.
pi_86243524
TNT toont zich weer van zijn meest betrouwbare kant. In augustus is er een slordige 12 uur teveel verlof agetrokken (valt heel 'toevallig' samen met het feit dat ik gedurende de zomer behoorlijk wat 'minuren' had opgebouwd) en ik keek net op de harmony-uitdraai van vorige week en daar kom ik 2:15 tekort.

Na grondige inspectie blijkt dat het tekort bestaat uit 15 minuten die verkeerd/niet ingevoerd zijn (kan gebeuren, als je van 3454902 mederwerkers de uren in moet voeren snap ik dat je wel eens een verkeerde toets aanslaat) maar wat veel frapanter en erger is: die andere 2 uur lijken het gevolg te zijn van het feit dat het systeem blijkbaar niet fatsoenlijk op kan tellen, de uren per dag kloppen wel (op die 15 minuten na) maar het totaal is gewoon fout :')

Eerste keer dat ik dat meemaak, en nou ben ik wel wat gewend qua prutswerk bij ons bedrijf maar ze zijn er tóch weer eens in geslaagd zichzelf te overtreffen en mij te verbazen :D :'( :D

Morgen maar eens de vervangend teamcoach aanspreken die het probleem ongetwijfeld voor zich uit gaat schuiven en het bij de reguliere TC dropt zodra die terug van vakantie is. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 15:22:02 #242
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86243593
Ik ben nu pas klaar omdat de wagens in Roosendaal vast stonden, waar ik normaliter rond 11 uur de boel op kan halen was de post nu pas bezorgklaar rond half 2. :')
Onmacht zullen we maar zeggen, alleen wel weer bijzonder lullig dat er geen excuus af kan en ze ook niet eventjes een belletje plegen.
pi_86243664
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:22 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben nu pas klaar omdat de wagens in Roosendaal vast stonden, waar ik normaliter rond 11 uur de boel op kan halen was de post nu pas bezorgklaar rond half 2. :')
Onmacht zullen we maar zeggen, alleen wel weer bijzonder lullig dat er geen excuus af kan en ze ook niet eventjes een belletje plegen.
""Bijzonder lullig" is what we do, and we're good at it!"

Nieuwe reclameslogan voor ze.... :')
pi_86246990
lololo, zijn die 2 uur geen pauzes die het systeem er heel fijn automatisch tussenstopt? Dat kan je zien als je het per dag even aanklikt, dan zie je een blokkenshcema staan van je werkzaamheden die dag.
Daar moet je teamcoach even goed opletten.
pi_86247337
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:53 schreef Troeta het volgende:
lololo, zijn die 2 uur geen pauzes die het systeem er heel fijn automatisch tussenstopt? Dat kan je zien als je het per dag even aanklikt, dan zie je een blokkenshcema staan van je werkzaamheden die dag.
Daar moet je teamcoach even goed opletten.
Zoiets had ik ook al bedacht, maar het is de eerste keer dat ik het mee maak, en verder schrijven wij gewoon de uren die we gewerkt hebben, er wordt niet zomaar de tijd die voor de dienst staat voor gepakt.

Maar het zou kunnen, dat hij 4 x een half uur als middagpauze aftrekt.

Een collega van me kwam echter meer dan 4 uur tekort. Geen idee hoe dat komt maar dat lijkt me geen pauzefoutje meer. :P
pi_86247963
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
pi_86248742
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
Herstel: koffiepauzes zijn 10 minuten, maar die worden gewoon doorbetaald, itt lunchpauzes.
pi_86248756
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Al lang, het werkt alleen voor geen meter omdat het altijd een rommeltje is. En dan worden die extra uren gewoon uitbetaald. Dat geldt overigens overal, al wringen schijnbaar de TC's en managers zich in allerlei bochten om dat niet te doen begrijp ik vaak uit verhalen. "Ja, het is zoet en zuur en hè!".

Die vaste tijden zouden misschien werkbaar zijn als alles perfect geregeld was maar dat is dus eigenlijk nóóit het geval bij ons :') .

Vaak sluiten diensten niet goed aan. Zo heb ik met de PB+ dienst op papier geen voorbereiding. In de praktijk moet ik gewoon elke keer 1 of 2 wijken voorbereiden omdat ik anders een uur uit mijn neus kan gaan zitten eten én de post te laat klaar is. Zou een mooie bedoening zijn als degene die die wijken 'op papier' heeft ze dan gewoon uitbetaald krijgt terwijl er geen arbeid tegenover staat :')

Op een andere sector bij ons in het gebouw hoorde ik laatst een paar keer iemand vragen wie de postverdeler was "Die hebben we vandaag niet.". Tja, dan gaat het hele OPTIVO al meteen de prullenmand in :D
pi_86248791
oja, 10 minuten kan wel kloppen!
maar op de drukke dagen is er een 2e koffiepauze, word die ook gewoon doorbetaald?
pi_86248833
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:43 schreef Troeta het volgende:
oja, 10 minuten kan wel kloppen!
maar op de drukke dagen is er een 2e koffiepauze, word die ook gewoon doorbetaald?
De dienst die ik vorige week had bevat standaard 2 betaalde pauzes van 10 minuten.
pi_86253885
Vandaag een nieuwe bankrekening aangevraagd en dit ook meteen netjes aan TNT willen doorgeven. Ik klopte bij m'n TC op de deur, en meteen werd er al "Wat moet je nou weer?" gesnauwd. :{ Nouja, het zal wel. Ik overhandigde hem het officiële briefje waar mijn nieuwe rekeningnummer op staat. "Pff, jij bezorgt me weer een werk zeg!" zeurde die verder, terwijl die ondertussen steeds harder op z'n toetsenbord begin te rammen. Ik begon er ook ietwat geïrriteerd door te raken. Welgeteld 2 minuten later waren de betreffende formulieren die nog ondertekend moesten worden uitgeprint. :') Ik kon het maar niet laten om nog effe commentaar te geven; "Zo hey, dat was veel werk! :o " zei ik me een sarcastische ondertoon. "Moet jij niet eens met je buslichting beginnen?!" snauwde die toen. :') Ik was er zoals altijd 15 minuten te vroeg, maar goed. :D

Ik ben 21 en 22 september voor 2 dagen naar Utrecht dus wou ik nog even vrij vragen (voor de eerste keer sinds ik er werk nota bene!), ben ik tenminste een beetje op tijd. Ik vertel dat tegen de collega van mijn team die verantwoordelijk is voor de planning. Allemaal geen probleem, die was al lang blij dat er eens iemand op tijd iets doorgaf en alle vaste medewerkers waren toch terug van vakantie, dus dat kwam wel goed. Maar hij moest het wel nog even in de agenda van het team zetten opdat hij en de collega's daarvan op de hoogte zouden zijn. En waar lag die agenda nou toevallig weer? Juist, bij de immer chagrijnige team coach. :D

Ik voelde de bui al een beetje hangen toen ik met die collega naar het kantoor van de TC liep. :D En jahoor, die vent HELEMAAL over de zeik, dat dat niet kon want ik 'had een contract'! Ik vroeg 'm heel rustig waar dat op sloeg, en dat ik met 3 buslichtingen van 3,75 uur ook al boven mijn 10 uren zou zitten die ik per week gemiddeld wou hebben. Wordt die kerel nog bozer, begint 'ie te roepen dat ik altijd wel iets heb en zo. Ik had echt zoiets van "WTF :7 ".

Ik begin het zo onderhand wel beu te worden bij TNT. De collega's en het werk zelf zijn hartstikke leuk, daar niet van. Maar ik begin goed m'n buikje vol te krijgen van de 'leidinggevenden' (Team Coaches) daar bij het Business Point. Ik hoef weliswaar nog maar 3 weekjes te werken, maar onzin als dit pik ik gewoon niet. Ook wacht ik nog stééds op dat aangepaste contract dat die zelfde TC voor mij zou maken. Wordt leuk morgen, sta ik daar weer bij dat chagrijn op kantoor om te vragen naar dat aangepast contract. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 20:19:00 #252
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86254035
Ik heb een technisch probleempje met m'n TNT oranje leenfiets trouwens, van zo'n rode tas is al rijdende zo'n gesp die eraan hangt tussen de spaken gekomen en nu is het complete achtertandwiel-systeem verrot. :')
TC was al vrolijk, zal ie morgen helemaal wezen als ik dat kom melden. :D
pi_86255541
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:16 schreef Tuvai.net het volgende:
Vandaag een nieuwe bankrekening aangevraagd en dit ook meteen netjes aan TNT willen doorgeven. Ik klopte bij m'n TC op de deur, en meteen werd er al "Wat moet je nou weer?" gesnauwd. :{ Nouja, het zal wel. Ik overhandigde hem het officiële briefje waar mijn nieuwe rekeningnummer op staat. "Pff, jij bezorgt me weer een werk zeg!" zeurde die verder, terwijl die ondertussen steeds harder op z'n toetsenbord begin te rammen. Ik begon er ook ietwat geïrriteerd door te raken. Welgeteld 2 minuten later waren de betreffende formulieren die nog ondertekend moesten worden uitgeprint. :') Ik kon het maar niet laten om nog effe commentaar te geven; "Zo hey, dat was veel werk! :o " zei ik me een sarcastische ondertoon. "Moet jij niet eens met je buslichting beginnen?!" snauwde die toen. :') Ik was er zoals altijd 15 minuten te vroeg, maar goed. :D

Ik ben 21 en 22 september voor 2 dagen naar Utrecht dus wou ik nog even vrij vragen (voor de eerste keer sinds ik er werk nota bene!), ben ik tenminste een beetje op tijd. Ik vertel dat tegen de collega van mijn team die verantwoordelijk is voor de planning. Allemaal geen probleem, die was al lang blij dat er eens iemand op tijd iets doorgaf en alle vaste medewerkers waren toch terug van vakantie, dus dat kwam wel goed. Maar hij moest het wel nog even in de agenda van het team zetten opdat hij en de collega's daarvan op de hoogte zouden zijn. En waar lag die agenda nou toevallig weer? Juist, bij de immer chagrijnige team coach. :D

Ik voelde de bui al een beetje hangen toen ik met die collega naar het kantoor van de TC liep. :D En jahoor, die vent HELEMAAL over de zeik, dat dat niet kon want ik 'had een contract'! Ik vroeg 'm heel rustig waar dat op sloeg, en dat ik met 3 buslichtingen van 3,75 uur ook al boven mijn 10 uren zou zitten die ik per week gemiddeld wou hebben. Wordt die kerel nog bozer, begint 'ie te roepen dat ik altijd wel iets heb en zo. Ik had echt zoiets van "WTF :7 ".

Ik begin het zo onderhand wel beu te worden bij TNT. De collega's en het werk zelf zijn hartstikke leuk, daar niet van. Maar ik begin goed m'n buikje vol te krijgen van de 'leidinggevenden' (Team Coaches) daar bij het Business Point. Ik hoef weliswaar nog maar 3 weekjes te werken, maar onzin als dit pik ik gewoon niet. Ook wacht ik nog stééds op dat aangepaste contract dat die zelfde TC voor mij zou maken. Wordt leuk morgen, sta ik daar weer bij dat chagrijn op kantoor om te vragen naar dat aangepast contract. :')
Ook al zou het mijn laatste dag zijn daar, ik had hem er toch op aangesproken op zijn asociale gedrag, want dit kan gewoon niet klaar. :{
Noot noot.
pi_86261977
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb een technisch probleempje met m'n TNT oranje leenfiets trouwens, van zo'n rode tas is al rijdende zo'n gesp die eraan hangt tussen de spaken gekomen en nu is het complete achtertandwiel-systeem verrot. :')
TC was al vrolijk, zal ie morgen helemaal wezen als ik dat kom melden. :D
Toepasselijke naam heb je :P
pi_86262957
ik heb mijn fiets maar weer eens naar de fietsenmaker gebracht. 40 euro armer maar hij fietst weer als een gek. Nu moet mijn andere fiets nog, daarvan waren wat spaken gebroken :S
  vrijdag 10 september 2010 @ 10:53:30 #256
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86271056
quote:
Op donderdag 9 september 2010 23:47 schreef sbientje het volgende:
ik heb mijn fiets maar weer eens naar de fietsenmaker gebracht. 40 euro armer maar hij fietst weer als een gek. Nu moet mijn andere fiets nog, daarvan waren wat spaken gebroken :S
Mijn eigen fiets staat hier ook al tijden in de schuur, lichtelijk total-loss, vandaar dat ik maar die leenfiets heb gebruikt al die tijd.
Nu heb ik gisteravond maar m'n schoonvader gebeld of ie met de slijptol m'n reservefiets even van het slot kon ontdoen want de sleutel is al tijden kwijt. _O-

Hoef ik in ieder geval niet lopend m'n wijk te doen en dan toch maar dat barrel naar de fietsenmaker brengen vrees ik.
pi_86286588
Sinds we hier met optivo zijn begonnen te werken lopen er voortdurend mensen te controleren hoe je je werk doet. Nou daar zit ik niet echt op te wachten moet ik zeggen. Als bundels terugleggen in de kast voor mijn eigen wijk handiger werkt dan ga ik ze echt niet eerst in een grijze tas steken. Maar goed leg dat maar eens aan een vestigingsmanager uit, die mensen hebben geen benul van de praktijk.Ik snap dat zij ook weer opdrachten van hoger hand doorvoeren, maar zo lang ik mijn werk goed en binnen de tijd doe zit ik niet te wachten op commentaar. Dat werkt echt averechts op mij...
pi_86286808
Oke mensen, even adviseren in wat te doen.

Vandaag stond lieftallige (ahum) TC bij de Depot... (redelijk wat uurtjes stond hij daar te wachten als ik dat mag geloven van anderen).

Anyway, ik kom daar aanrijden met mijn auto, en meneer komt even melden dat ik niet met de auto de post mag rondbrengen.. Ja fijn meneer, maar dat wist ik allang, en ik kan niet anders.

a. het is tever fietsen vanuit huis
b. ik heb ook ander werk tussendoor

Meldde hij maar even dat hij dit niet meer wilt zien en anders is het einde verhaal.

Lijkt mij niet dat hij dit mag zeggen, ik doe immers gewoon mijn werk.

Suggesties? (ik blijf overigens gewoon doorgaan met bestellen met de auto, ik kan gewoon niet anders)
I pwn u!
pi_86286911
Is dat niet ontzettend onhandig een wijk bestellen met de auto? We hebben hier wel een paar bezorgers die met de auto naar depot komen, tassen inladen en van huis uit bestellen (ze wonen in de wijk).
pi_86287090
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:38 schreef Cerbie het volgende:
Is dat niet ontzettend onhandig een wijk bestellen met de auto? We hebben hier wel een paar bezorgers die met de auto naar depot komen, tassen inladen en van huis uit bestellen (ze wonen in de wijk).
Vind het eerder handig te noemen....

Ik kom er pas rond 12:00 op depot, kan ik gelijk 4-5 tassen meenemen.

Als ik met de fiets zou zijn, moet ik 2x op en neer gaan fietsen, kost ook weer meer tijd.
I pwn u!
pi_86287622
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:35 schreef weasel85 het volgende:
Oke mensen, even adviseren in wat te doen.

Vandaag stond lieftallige (ahum) TC bij de Depot... (redelijk wat uurtjes stond hij daar te wachten als ik dat mag geloven van anderen).

Anyway, ik kom daar aanrijden met mijn auto, en meneer komt even melden dat ik niet met de auto de post mag rondbrengen.. Ja fijn meneer, maar dat wist ik allang, en ik kan niet anders.

a. het is tever fietsen vanuit huis
b. ik heb ook ander werk tussendoor

Meldde hij maar even dat hij dit niet meer wilt zien en anders is het einde verhaal.

Lijkt mij niet dat hij dit mag zeggen, ik doe immers gewoon mijn werk.

Suggesties? (ik blijf overigens gewoon doorgaan met bestellen met de auto, ik kan gewoon niet anders)
Tja, helaas staat je TC in z'n recht. Je bent nml niet verzekerd via de TNT als je een ongeluk krijgt. En de meeste mensen hebben een particuliere WA-verzekering voor hun auto, dus schade veroorzaakt tijdens zakelijk gebruik wordt dan niet vergoed.

Een oplossing is om een fiets achterin je auto te gooien. Rij je met de auto naar het depot, pak daar je fiets voor de bestelling, als je klaar bent fiets in de auto, en weer huiswaarts. De TC kan je immers niet verbieden met de auto naar je werk te komen.

Maar het is wel een beetje gezeur van je TC. Want hele volksstammen doen de bestelling per auto, of per brommer, wat om dezelfde reden niet is toegestaan. Mij geven ze regelmatig de aangetekenden mee omdat ik toch met de brommer ben, en ik mag dan ook mijn bonnetjes declareren. Maar het kentekenbewijs staat op mijn naam, dus stel dat ik een ongeval veroorzaak, gaat de verzekeringsmaatschappij van TNT dan de schade aan derden vergoeden?

Dus ze zijn zo hypocriet als de pest. Als het hun uitkomt hebben ze maling aan hun eigen regels, maar als ze jou willen dwarsbomen dan zijn hun regels ineens heilig!
pi_86289388
Morgen weer C1000 en AH als HAH. En bij jullie? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 19:47:07 #263
Maffe Fries
pi_86289480
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Deezertje het volgende:
+ Poiesz
pi_86289496
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Geen idee, AH zou best kunnen.
pi_86289510
Alleen C1000, zoals altijd eigenlijk.
pi_86289617
Wij hadden alleen met de hamsterweken de AH er bij zitten en die zijn nu blijkbaar afgelopen, want morgen hebben we alleen nog c1000 en poiesz
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 20:01:07 #267
Maffe Fries
pi_86289964
Scheelt weer, want dan heb ik ook geen AH er meer bij zitten. Kan ik weer 5 minuten besparen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:05:47 #268
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86290128
We hewwe hier oek alleen maar poiesz. Ben ut ondertussen al wel went da'we folders he oppe zaterdag, maar ik mis de HAH - loze zaterdagen natuurlijk wel. :P
Nothing is what it seems
pi_86290292
Zo, en nou morgen eens kijken of er voor de verandering eens niemand ziek wordt, verlof heeft maar toch ingeplanned staat, kapotte fiets etc etc heeft :') .
pi_86290555
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Scheelt weer, want dan heb ik ook geen AH er meer bij zitten. Kan ik weer 5 minuten besparen.
Dat scheelt idd, dan zitten er ook geen mensen meer morgenochtend nog HAH samen te voegen, waarmee ze vervolgens twee wijken laten liggen waarvan één de mijne is :'( :P

Maar, zoals lololo zegt, er zal morgen vast wel weer iets anders zijn wat de dag een klein beetje verziekt :')
pi_86301446
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds vorige week ben ik zaterdagpostbode voor 2 wijken van 1,5 uur. Ik ben 27 jaar. Ik heb twee jaar geleden vakantie werk gedaan voor TNT.

Weten jullie hoeveel ik per uur verdien?
pi_86305464
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 00:18 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds vorige week ben ik zaterdagpostbode voor 2 wijken van 1,5 uur. Ik ben 27 jaar. Ik heb twee jaar geleden vakantie werk gedaan voor TNT.

Weten jullie hoeveel ik per uur verdien?
Check de OP. Je bent 27, minder dan een jaar een dienst, dus schaaljaar 0. Da's EUR 9,25 p/u. En waarom vragen mensen dat nou nooit tijdens het sollicitatiegesprek?
pi_86312120
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Dat scheelt idd, dan zitten er ook geen mensen meer morgenochtend nog HAH samen te voegen, waarmee ze vervolgens twee wijken laten liggen waarvan één de mijne is :'( :P

Maar, zoals lololo zegt, er zal morgen vast wel weer iets anders zijn wat de dag een klein beetje verziekt :')
1 ziekmelding en 2 met een kapotte fiets, de fietsproblemen hebben ze zelf opgelost (nou is dat in beginsel ook je eigen probleem vind ik) en door de ziekmelding had ik een wijk extra. Jammer, nou heb ik eigenlijk geen tijd meer voor een middagdutje :+
pi_86315150
ik had ook weer een andere wijk gekregen, alsnog lekker op tijd klaar. Schoot niet echt op vandaag, ik was zo duf en lui! Volgende week half uurtje eerder komen en dan hebben we vergadering met alle zaterdagpostbodes :)
pi_86315206
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:44 schreef sbientje het volgende:
ik had ook weer een andere wijk gekregen, alsnog lekker op tijd klaar. Schoot niet echt op vandaag, ik was zo duf en lui! Volgende week half uurtje eerder komen en dan hebben we vergadering met alle zaterdagpostbodes :)
Na de hectiek van de afgelopen weken eindelijk weer eens een relatief rustige zaterdag met slechts 1x hah. En voor het eerst sinds weken zelfs voor mijn tijd klaar!
pi_86315297
Vandaag officiëel "bevorderd" tot postverdeler! *O*
Voortaan lekker vroeg beginnen i.p.v. 1100 uur. TC complimenteerde me nog uit zichzelf voor m'n harde werken, jammer genoeg staat er geen salarisverhoging tegenover maar toch. :P
pi_86315629
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Na de hectiek van de afgelopen weken eindelijk weer eens een relatief rustige zaterdag met slechts 1x hah. En voor het eerst sinds weken zelfs voor mijn tijd klaar!
wij hadden zelfs helemaal geen HAH :)
pi_86315699
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Vandaag officiëel "bevorderd" tot postverdeler! *O*
First I was like

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
jammer genoeg staat er geen salarisverhoging tegenover maar toch. :P
Then I lol'd
pi_86316007
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

First I was like
[ afbeelding ]
[..]

Then I lol'd
[ afbeelding ]
:'(

Wacht maar, wie het laatst lacht... ;)
pi_86316698
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:19 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

:'(

Wacht maar, wie het laatst lacht... ;)
Postverdeler zijn vind ik maar kut O-) Maar als jij het tegekgaaf vindt.. :P

Vandaag had iedereen die binnen werkte behalve ik opeens maar één kleine wijk om weg te brengen. Ik had twee wijken van dik anderhalf uur, waar ik in totaal ook nog iets van een uur op heb moeten wachten. En had al helemaaaaal geen zin om te werken vandaag (snotverkouden en keelpijn door het hoesten) :') Maargoed, het is weer gedaan. Wel twee HAH hier helaas, welkoop en c1000.
pi_86317260
Postverdeler zijn is heerlijk. Geen wijken voorbereiden en je loopt een beetje rond.
lama
pi_86317547
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef lbeew het volgende:
Postverdeler zijn is heerlijk. Geen wijken voorbereiden en je loopt een beetje rond.
Oh hier moet je ook vier wijken voorbereiden en daar mee op tijd klaar zijn
pi_86317891
quote:
Bij ons is het anders. De pvd moet ook wijken voorbereiden en het vuil uitwisselen, containers klaarzetten, tassen ophalen, etc. Het eerste halfuurtje is het nog wel relaxed, maar dan wil iedereen ineens tegelijk een wijk, of meer grijze tassen, of de elastieken zijn op. En als je dan net weer achter je kast zit wordt er "vuil uitwisselen" geroepen en moet je weer aan de bak. Niks voor mij. Heb het een paar keer gedaan toen onze eigen pvd vrij had, maar ik werd er behoorlijk gestresst van.
pi_86318323
quote:
Nog nooit gedaan maar als ik het bij ons zie is het de hele tijd jakkeren en haasten, aangezien ze hier dus wél ook wijken voor moeten bereiden, waar uiteraard tijdsdruk op staat.

Ik hoorde vandaag op de radio weer iets over personeelsproblemen en dat er op veel plekken wijken blijven staan trouwens?

Doet me denken aan de zwarte september van een paar jaar terug.
pi_86318908
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:51 schreef lololo het volgende:

[..]

Nog nooit gedaan maar als ik het bij ons zie is het de hele tijd jakkeren en haasten, aangezien ze hier dus wél ook wijken voor moeten bereiden, waar uiteraard tijdsdruk op staat.

Ik hoorde vandaag op de radio weer iets over personeelsproblemen en dat er op veel plekken wijken blijven staan trouwens?

Hier moeten de postverdelers ook gewoon wijken zetten :Y
En ook hier blijven er regelmatig wijken staan :')
Noot noot.
pi_86319419
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:51 schreef lololo het volgende:

[..]

Stond vandaag ook op de voorpagina van de telegraaf hoorde ik van een paar collega's.
pi_86320153
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Postverdeler zijn vind ik maar kut O-) Maar als jij het tegekgaaf vindt.. :P

Vandaag had iedereen die binnen werkte behalve ik opeens maar één kleine wijk om weg te brengen. Ik had twee wijken van dik anderhalf uur, waar ik in totaal ook nog iets van een uur op heb moeten wachten. En had al helemaaaaal geen zin om te werken vandaag (snotverkouden en keelpijn door het hoesten) :') Maargoed, het is weer gedaan. Wel twee HAH hier helaas, welkoop en c1000.
Welkoop op zaterdag? Dat is toch bijna altijd op woensdag in het Westland?
pi_86320364
Als ik postverdeler ben begin ik meestal om 5 uur, 0stroom, vervolgens postbussen en dan nog ff de vroege ochtend sortering. Meestal rond 8 uur klaar, bakkie doen tot 8.20 of 8.30 en dan begin ik met postverdelen. Eerst doe ik een rondje met een kliko waar elastieken in zit zodat niemand in het carré nog meer om elastieken vraagt. Dan rij ik een rondje met lege tassen.

Daarna uiteraard wijken voor de kast zetten als ze er bijna mee moeten beginnen, volle tassen ophalen om naar het depot te gaan, lege bakken meenemen. Uitwisselingspost roepen de mensen wel eens om maar niet vaak. Dan dit tot zo 11.30 en dan ff het carré weer netjes neerzetten en beetje met de bezem erdoorheen. Dan zit er nog een kleine wijk in van zo'n 15min voorbereiden en halfuurtje lopen.

Vorige week had ik dus ook 5 uur beginnen, postverdelen + die kleine wijk + nog een grote wijk (3,5 uur voorbereiden+weglopen totaal). Dat is simpelweg teveel voor de postverdeler dus dan wordt het uiteraard gewoon tussendoor die grote wijk zetten en minimaal postverdelen (alleen tassen ophalen/wijken klaarzetten, meer niet).

Dan loopt die dienst officieel tot 17 uur... Dienst van 12 uur :S
lama
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:48:05 #289
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_86325371
Gelukkig was het mooi weer vandaag, moest voor de eerste keer twee wijken lopen, was wel even wennen. Allebei redelijk grote wijken ( ~3 uur lopen met 2 HAH ), dus was wel bekaf. Naarste is dat dit de laatste dag is van m'n vakantiebezorger contract ( wat overgaat in een zaterdagbezorger contract ) en dus 2,93 per uur krijg ipv 5,50.
pi_86332652
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Stond vandaag ook op de voorpagina van de telegraaf hoorde ik van een paar collega's.
Je doelt denk ik op http://www.telegraaf.nl/b(...)n_zonder_post__.html ?
Sja, ik heb zelf als niet-dinsdagse bezorger, afg woensdag de post van dinsdag erbij gehad, samen met de Gamma. Liep dus ook behoorlijk uit.

Voor de komende week ziet t er ook niet al te best uit , nl :

DI: 3x: AH BONUS (16 gram), AH EXTRA ZAK (46 gram), KARWEI (44 gram)
WO: 3x: C1000 LEAFLET (5 gram), YVES ROCHER (46 gram), TNT ER IS POST! (50 gram)
DO: 1x: V&D PRIJZENCIRCUS (214 gram)
VR: 2x: WEHKAMP (85 gram), BETER MEUBEL (18 gram)
ZA: 3x: C1000 (20 gram), C1000 EXTRA FILIAAL (11 gram), JUMBO (10 gram)

Lokaal kan er nog iets verschillen maar ok, sterkte iedereen!
Pomtiedomtiedom...
pi_86336390
Ben blij dat ik volgende week alleen de zaterdag moet werken, en dus C1000 + Jumbo heb. :)

Gelukkig hadden ze die AH zakken niet gisteren er bij gedaan, wat een ramp dingen waren dat vorige keren zeg! :(

Ohja: succes aan de lokale postbezorger hier, die vindt het zonder HAH al behoorlijk zwaar.
Zal ze deze week er wel mee kappen als ik het zo zie... vooral de donderdag (V&D) is dan erg zwaar met 400 huizen en ruim 3,5uur normaal al! :o
pi_86336689
quote:
Op zondag 12 september 2010 01:48 schreef JMT het volgende:

[..]

Je doelt denk ik op http://www.telegraaf.nl/b(...)n_zonder_post__.html ?
Sja, ik heb zelf als niet-dinsdagse bezorger, afg woensdag de post van dinsdag erbij gehad, samen met de Gamma. Liep dus ook behoorlijk uit.

Dat inderdaad, en dit stuk: http://www.telegraaf.nl/d(...)terdam__.html?sn=dft
pi_86337806
jeez wat een huis aan huis deze week. Ik mag maandag komen zetten, heb geen wijken smiddags dus dan maar heel de dag door haha
pi_86342566
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:09 schreef TokenW het volgende:

[..]

Welkoop op zaterdag? Dat is toch bijna altijd op woensdag in het Westland?
Er was deze week alleen dinsdag HAH dus ik denk dat ze het gewoon hebben doorgeschoven naar zaterdag deze keer. In één dorp was er wel alleen C1000 (maar daar liep ik uiteraard niet :') ).
pi_86343179
Zo, komende week mag ik postbode plus spelen. Jammer dat mijn salaris niet meespeelt alleen. :+

Hopen dat er geen zieken oid zijn, in dat geval heb ik slechts 1 kleine bestelling in de hele week en ontwijk ik het prijzencircusdrama :+
pi_86388007
Ik zou 2 zaterdag geleden beginnen aan een opleiding voor een auto wijk.
Nu 2 keer vrijdag avond te horen gekregen of ik nog ééén keer een bepaalde wijk wou lopen.
Hopen dat ik nu aanstaande zaterdag is mag beginnen ;(
pi_86389238
ik heb me weer gestort op HAH zetten voor morgen. Was weer alleen voor mijn team, en die Hele Zak van AH was echt een rotding. Heel mijn armen zitten onder de krassen. Voor een aantal wijken was het 3 HAH voor morgen, en de rest van de week is het ook nog best druk. Dus misschien ga ik morgen weer :)
pi_86390053
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef sbientje het volgende:
ik heb me weer gestort op HAH zetten voor morgen. Was weer alleen voor mijn team, en die Hele Zak van AH was echt een rotding. Heel mijn armen zitten onder de krassen. Voor een aantal wijken was het 3 HAH voor morgen, en de rest van de week is het ook nog best druk. Dus misschien ga ik morgen weer :)
Dat is toch niet zo'n verrassing, die fruitzakken waren vorig jaar van hetzelfde formaat en materiaal.
pi_86390219
TNT heeft bezorgproblemen in de Randstad

Eindelijk geeft TNT toe dat er post blijft staan. Alleen een beetje jammer dat TNT het afdoet als "uitzonderingen" en bovendien de schuld legt bij de postbodes, ons dus. Wij zouden post teruggooien in de oranje brievenbus. Nu gooi ik (en velen met mij) heus wel eens wat terug in de oranje bus, maar dan gaat het bijv. om verkeerd gesorteerde en/of onbestelbare post. Maar ik betwijfel ernstig of er mensen zijn die complete bestellingen in de oranje bus teruggooien. Daar komen ze meteen achter, dus dan hang je gelijk.

Mijn ervaring is dat wijken vooral blijven staan doordat er niemand meer beschikbaar is om het te bezorgen, of omdat de teamcoach en/of planner niet goed heeft opgelet. Dan heeft 'ie niet gezien dat er iemand vrij had, bijv. Kortom door personeelgebrek of door chaos.

Maar nee, volgens de persvoorlichter der TNT is het dus allemaal onze schuld.

En wat is volgens de TNT een "uitzondering"? Het is hier juist een uitzondering als er een week verstrijkt zonder dat er post blijft staan! Vandaag waren er een aantal wijken waarvoor er geen hsm-post was. Een deel dook op in een ander dvg, een ander deel is nog niet terecht. Dat krijg je er nu van als je de ervaren mensen wegtreitert en vervangt door onervaren uitzendkrachten. :(
pi_86391006
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:30 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo'n verrassing, die fruitzakken waren vorig jaar van hetzelfde formaat en materiaal.
wat is geen verrassing? dat het een rotding is?
pi_86395902
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT heeft bezorgproblemen in de Randstad

Eindelijk geeft TNT toe dat er post blijft staan. Alleen een beetje jammer dat TNT het afdoet als "uitzonderingen" en bovendien de schuld legt bij de postbodes, ons dus. Wij zouden post teruggooien in de oranje brievenbus. Nu gooi ik (en velen met mij) heus wel eens wat terug in de oranje bus, maar dan gaat het bijv. om verkeerd gesorteerde en/of onbestelbare post. Maar ik betwijfel ernstig of er mensen zijn die complete bestellingen in de oranje bus teruggooien. Daar komen ze meteen achter, dus dan hang je gelijk.

Mijn ervaring is dat wijken vooral blijven staan doordat er niemand meer beschikbaar is om het te bezorgen, of omdat de teamcoach en/of planner niet goed heeft opgelet. Dan heeft 'ie niet gezien dat er iemand vrij had, bijv. Kortom door personeelgebrek of door chaos.

Maar nee, volgens de persvoorlichter der TNT is het dus allemaal onze schuld.

En wat is volgens de TNT een "uitzondering"? Het is hier juist een uitzondering als er een week verstrijkt zonder dat er post blijft staan! Vandaag waren er een aantal wijken waarvoor er geen hsm-post was. Een deel dook op in een ander dvg, een ander deel is nog niet terecht. Dat krijg je er nu van als je de ervaren mensen wegtreitert en vervangt door onervaren uitzendkrachten. :(
2 weken terug bleven op mijn vbg ongeveer 30 wijken staan op 179 wijken in totaal, nou was dit wel extreem veel, maar wijken die blijven staan zijn geen uitzondering. Vandaag nog 3 wijken van zaterdag weggebracht zelfs. Vorige week bleef voor het eerst sinds lange tijd geen wijk staan, dat was de uitzondering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')