abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86133070
Zo, ik heb er ook weer een dagje opzitten. Van half 9 tot 12 huis aan huis gezet (hoeraa) en daarna 4 wijken voorbereid en 3 besteld. Had een collega aangeboden om haar aangetekenden mee terug te nemen naar de vestiging, maar was vergeten dat ik geen auto had. Toen maar even nog op de fiets gegaan, op t gemakske :P
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86134710
Huis aan huis zetten ;( Dood werk ;(
Noot noot.
pi_86134768
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:27 schreef Jojoortje het volgende:
Huis aan huis zetten ;( Dood werk ;(
ja dat is echt een verschrikkelijke klus. Ik was ook de enige uit mijn team, dus ik heb het niet afgekregen. Liggen nog best wat wijken die nog gedaan moeten worden, maar ja ik kan ook niet toveren. Zeker als je er 3 bij elkaar moet doen is het lastig, 2 vind ik nog wel doable :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86134808
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja dat is echt een verschrikkelijke klus. Ik was ook de enige uit mijn team, dus ik heb het niet afgekregen. Liggen nog best wat wijken die nog gedaan moeten worden, maar ja ik kan ook niet toveren. Zeker als je er 3 bij elkaar moet doen is het lastig, 2 vind ik nog wel doable :)
Hoe wordt dat bij jullie uitbetaald dan? Gaat dat per wijk? Of gewoon de uren dat je daar zit?
Noot noot.
pi_86134896
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe wordt dat bij jullie uitbetaald dan? Gaat dat per wijk? Of gewoon de uren dat je daar zit?
ja gewoon uren :)
pi_86134917
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:17 schreef Troeta het volgende:
Misschien ligt het nog bij de douane, je leest het tegenwoordig vaak dat pakjes vanuit engeland erg lang onderweg zijn daardoor.
Volgens mij gaan alleen pakjes van buiten de EU door de douane. De meest logische verklaring is dat het pakje, zoals zoveel pakjes uit de UK (en ook Duitsland) hier te lande door Selektvracht worden bezorgd. En die trekken daar rustig 2 a 3 weken voor uit.......
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 6 september 2010 @ 19:02:12 #207
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86136051
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij gaan alleen pakjes van buiten de EU door de douane. De meest logische verklaring is dat het pakje, zoals zoveel pakjes uit de UK (en ook Duitsland) hier te lande door Selektvracht worden bezorgd. En die trekken daar rustig 2 a 3 weken voor uit.......
Het is als het goed is gewoon een envelop. (Het gaat om concertkaartjes)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 6 september 2010 @ 19:11:09 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_86136367
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Het is als het goed is gewoon een envelop. (Het gaat om concertkaartjes)
Hij gaat idd gewoon via TNT-post, je hoeft alleen te tekenen.
pi_86143399
Kan ik uit de lijst gehaald worden? Ik werk sinds kort niet meer bij TNT maar heb een ander baantje waar ik meer uren kan werken. ;)
pi_86144726
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef Sapphira het volgende:
Kan ik uit de lijst gehaald worden? Ik werk sinds kort niet meer bij TNT maar heb een ander baantje waar ik meer uren kan werken. ;)
ik zal je er even uithalen dan, al kan je dat ook zelf hoor ;)

edit - done, vanaf het volgende topic sta je er niet meer bij :)
pi_86144814
Oh is dat zo? Dat wist ik niet.. :D
pi_86155052
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef Sapphira het volgende:
Oh is dat zo? Dat wist ik niet.. :D
Moet je je wel eerst bij de wiki registeren :P Maar daarna heb je wel übermacht natuurlijk :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:46:13 #213
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86158845
Zo maar weer beginnen, hoop dat het ditmaal niet zo'n berg aan HAH is als afgelopen dinsdag. :')
En die stortbuien mogen ook wel ophouden.
pi_86158878
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef Lastpost het volgende:
Zo maar weer beginnen, hoop dat het ditmaal niet zo'n berg aan HAH is als afgelopen dinsdag. :')
En die stortbuien mogen ook wel ophouden.
reken maar van wel :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:53:30 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86159080
Hier is het steeds weer anders, voorheen hadden we standaard de Karwei, Gamma en AH. Tegenwoordig geen AH meer (die zit nu bij de folders) en dan weer een of andere flut havenkrant en dan weer een compleet boekwerk van een of andere lokale fietsboer. :')
Heb het ook al gehad dat we de complete week geen HAH hadden.
pi_86159413
Hier lagen gisteren weer flinke stapels boekwerk-HAH klaar voor vandaag. Ben ik blij dat ik met het lopen gestopt ben. :P
pi_86159555
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Lastpost het volgende:
Hier is het steeds weer anders, voorheen hadden we standaard de Karwei, Gamma en AH. Tegenwoordig geen AH meer (die zit nu bij de folders) en dan weer een of andere flut havenkrant en dan weer een compleet boekwerk van een of andere lokale fietsboer. :')
Heb het ook al gehad dat we de complete week geen HAH hadden.
heb gisteren de gamma, eneco en fit4free bij elkaar gevoegd.. volgens mij is er dus sowieso wel gamma :)
pi_86168787
bah kutdag, vanochtend om 6 uur begonnen en nu net klaar. had 2 redelijke grote wijken en dan ook nog die regen en 3 hah. het was weer een groot feest :P
pi_86169968
ik heb ook nog een wijkje gelopen met 3 HAH :') Was best zwaar (qua gewicht dan, het bezorgen op zich viel mee hoor ;)) en ik voelde me helemaal niet fit.. nu weer lekker thuis, hangen :)
pi_86170158
Die kerel die de scenario's maakt ligt volgens mij iedere keer weer dubbel. Vandaag weer "scenario rustig", met allerlei dikke boekwerken van kantoorspullengroothandels, een bijna hah tijdschrift van Natuurmonumenten, een mailing van H&M en de Kampioen.

Wie denken ze hier eigenlijk mee voor de gek te houden? Zelfs de TC's hechten steeds minder waarde aan die scenario's.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_86170510
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die kerel die de scenario's maakt ligt volgens mij iedere keer weer dubbel. Vandaag weer "scenario rustig", met allerlei dikke boekwerken van kantoorspullengroothandels, een bijna hah tijdschrift van Natuurmonumenten, een mailing van H&M en de Kampioen.

Wie denken ze hier eigenlijk mee voor de gek te houden? Zelfs de TC's hechten steeds minder waarde aan die scenario's.
bezorg je in een gegoede wijk ofzo? :D dat natuurmonumenten bijna bij iedere bus naar binnen moet?
pi_86170630
Ik heb één adres waar zo'n beetje elk mogelijk goed doel door de bus heen gaat. Vaak bestaat de helft van de bundel uit post voor dat huis. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86170836
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:02 schreef sbientje het volgende:

[..]

bezorg je in een gegoede wijk ofzo? :D dat natuurmonumenten bijna bij iedere bus naar binnen moet?
Onze sector bestaat uit een gedeelte van een stad waar er veel, eh, niet zo gegoede mensen wonen, ergo: weinig post en een dorp waar juist relatief véél gegoede mensen wonen. Dat zorgt ook voor de meest hilarische taferelen als het om de scenarios gaat, aan de ene kant van de sector is dan geen fuck post en bij het dorp gedeelte staat het tot aan het dak :')

Maar gemiddeld is het dan dus 'rustig', leuk als je aan de verkeerde kant staat :')

TC is het er ook niet mee eens maar de vestigingsmanager negeert het gewoon. Echt, zodra ze bij ons in gaan voeren dat je je uren niet meer mag schrijven voorzie ik dat de emoties hoog op gaan lopen O-)
pi_86171329
dat is hier ook weleens ja, bereid je een dorpswijk voor, zit je tot over je oren in de post, en dan een wijk in de stad en dan is er geen bal :D
pi_86177796
Pff, nadat ik klaar was met werken kwam de teamleider naar me toe met de mededeling dat mijn contract volgende maand afloopt. Vervolgens was het even stil en voegde 'ie eraan toe dat het contract gewoon wordt verlengd. Ik was even bang dat ik TNT moest verlaten. :o
Tok.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:50:52 #226
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_86179446
Weet iemand misschien wat het uurloon is voor een 21 jarige in deze functie: http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/sc/chauffeur/

Bij salaris staat:
quote:
Een baan bij TNT Post wordt beloond met een marktconform salaris. Voor het werken in de avond ontvang je uiteraard een aantrekkelijke onregelmatigheidstoeslag bovenop je salaris
Heb al eerder gewerkt bij TNT maar dat was een jaartje terug ongeveer nog voor die hele reorganisatie shit enzo, hoorde al dat er nieuwe CAOs zijn nu enzo. Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden :)
pi_86185027
Je krijgt minimumjeugdloon tijdens je "tijdelijk hulpkracht-contract" (eerste 6 maand).

En daarna kun je als zaterdagwerker meer geld verdienen.
pi_86191706
Weet iemand wat het loon is van een nachtsorteerder ? Ben 26 jaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 21:09:02 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86219531
Zit net ff te kijken naar de verlofuren en het blijkt dat ik al weer meer verlofuren heb staan dan dat ik vorig jaar mee geëindigd ben.

En dat ondanks dat ik dit jaar al 7 zaterdagen niet gewerkt heb :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 september 2010 @ 21:31:21 #230
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86220670
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zit net ff te kijken naar de verlofuren en het blijkt dat ik al weer meer verlofuren heb staan dan dat ik vorig jaar mee geëindigd ben.

En dat ondanks dat ik dit jaar al 7 zaterdagen niet gewerkt heb :P
Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT. :7
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 september 2010 @ 21:34:08 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86220829
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:31 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT. :7
Jij kan dat veel meer dan mij. Ik kom uit op 70 uren ongeveer nu :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86223362
Vraag me af hoe dat met mijn 'vakantiedagen' zit, als 'Tijdelijke hulpkracht'. Ik ben sinds 12 juli aan het werk en heb elke weer minimaal 2x zoveel uren gemaakt als de 10 uren die ik 'gemiddeld' per week moet maken. Bouw ik ook verlofdagen/uren op die ik uitbetaald kan krijgen wanneer mijn AO afloopt? Op m'n loonstrook staat ook nergens iets over verlof/vakantiedagen of iets dergelijks.
pi_86223537
ho

[ Bericht 49% gewijzigd door gekkewiebel op 08-09-2010 22:33:07 ]
pi_86223544
fout
pi_86223568
wacht even
pi_86223579
Wat een chaos :')
pi_86223904
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:31 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:32 schreef gekkewiebel het volgende:
kan
quote:
er niet
quote:
mee omgaan. :@ :'(
Nee inderdaad vlegel :(
  woensdag 8 september 2010 @ 22:45:12 #238
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86224151
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee inderdaad vlegel :(
Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum! :(
Nothing is what it seems
pi_86226085
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum! :(
Solly :@
pi_86229158
Wat een bagger... Dit is ONZ niet. :(
Noot noot.
pi_86243524
TNT toont zich weer van zijn meest betrouwbare kant. In augustus is er een slordige 12 uur teveel verlof agetrokken (valt heel 'toevallig' samen met het feit dat ik gedurende de zomer behoorlijk wat 'minuren' had opgebouwd) en ik keek net op de harmony-uitdraai van vorige week en daar kom ik 2:15 tekort.

Na grondige inspectie blijkt dat het tekort bestaat uit 15 minuten die verkeerd/niet ingevoerd zijn (kan gebeuren, als je van 3454902 mederwerkers de uren in moet voeren snap ik dat je wel eens een verkeerde toets aanslaat) maar wat veel frapanter en erger is: die andere 2 uur lijken het gevolg te zijn van het feit dat het systeem blijkbaar niet fatsoenlijk op kan tellen, de uren per dag kloppen wel (op die 15 minuten na) maar het totaal is gewoon fout :')

Eerste keer dat ik dat meemaak, en nou ben ik wel wat gewend qua prutswerk bij ons bedrijf maar ze zijn er tóch weer eens in geslaagd zichzelf te overtreffen en mij te verbazen :D :'( :D

Morgen maar eens de vervangend teamcoach aanspreken die het probleem ongetwijfeld voor zich uit gaat schuiven en het bij de reguliere TC dropt zodra die terug van vakantie is. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 15:22:02 #242
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86243593
Ik ben nu pas klaar omdat de wagens in Roosendaal vast stonden, waar ik normaliter rond 11 uur de boel op kan halen was de post nu pas bezorgklaar rond half 2. :')
Onmacht zullen we maar zeggen, alleen wel weer bijzonder lullig dat er geen excuus af kan en ze ook niet eventjes een belletje plegen.
pi_86243664
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:22 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben nu pas klaar omdat de wagens in Roosendaal vast stonden, waar ik normaliter rond 11 uur de boel op kan halen was de post nu pas bezorgklaar rond half 2. :')
Onmacht zullen we maar zeggen, alleen wel weer bijzonder lullig dat er geen excuus af kan en ze ook niet eventjes een belletje plegen.
""Bijzonder lullig" is what we do, and we're good at it!"

Nieuwe reclameslogan voor ze.... :')
pi_86246990
lololo, zijn die 2 uur geen pauzes die het systeem er heel fijn automatisch tussenstopt? Dat kan je zien als je het per dag even aanklikt, dan zie je een blokkenshcema staan van je werkzaamheden die dag.
Daar moet je teamcoach even goed opletten.
pi_86247337
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:53 schreef Troeta het volgende:
lololo, zijn die 2 uur geen pauzes die het systeem er heel fijn automatisch tussenstopt? Dat kan je zien als je het per dag even aanklikt, dan zie je een blokkenshcema staan van je werkzaamheden die dag.
Daar moet je teamcoach even goed opletten.
Zoiets had ik ook al bedacht, maar het is de eerste keer dat ik het mee maak, en verder schrijven wij gewoon de uren die we gewerkt hebben, er wordt niet zomaar de tijd die voor de dienst staat voor gepakt.

Maar het zou kunnen, dat hij 4 x een half uur als middagpauze aftrekt.

Een collega van me kwam echter meer dan 4 uur tekort. Geen idee hoe dat komt maar dat lijkt me geen pauzefoutje meer. :P
pi_86247963
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
pi_86248742
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
Herstel: koffiepauzes zijn 10 minuten, maar die worden gewoon doorbetaald, itt lunchpauzes.
pi_86248756
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Al lang, het werkt alleen voor geen meter omdat het altijd een rommeltje is. En dan worden die extra uren gewoon uitbetaald. Dat geldt overigens overal, al wringen schijnbaar de TC's en managers zich in allerlei bochten om dat niet te doen begrijp ik vaak uit verhalen. "Ja, het is zoet en zuur en hè!".

Die vaste tijden zouden misschien werkbaar zijn als alles perfect geregeld was maar dat is dus eigenlijk nóóit het geval bij ons :') .

Vaak sluiten diensten niet goed aan. Zo heb ik met de PB+ dienst op papier geen voorbereiding. In de praktijk moet ik gewoon elke keer 1 of 2 wijken voorbereiden omdat ik anders een uur uit mijn neus kan gaan zitten eten én de post te laat klaar is. Zou een mooie bedoening zijn als degene die die wijken 'op papier' heeft ze dan gewoon uitbetaald krijgt terwijl er geen arbeid tegenover staat :')

Op een andere sector bij ons in het gebouw hoorde ik laatst een paar keer iemand vragen wie de postverdeler was "Die hebben we vandaag niet.". Tja, dan gaat het hele OPTIVO al meteen de prullenmand in :D
pi_86248791
oja, 10 minuten kan wel kloppen!
maar op de drukke dagen is er een 2e koffiepauze, word die ook gewoon doorbetaald?
pi_86248833
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:43 schreef Troeta het volgende:
oja, 10 minuten kan wel kloppen!
maar op de drukke dagen is er een 2e koffiepauze, word die ook gewoon doorbetaald?
De dienst die ik vorige week had bevat standaard 2 betaalde pauzes van 10 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')