abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 15:13:17 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85986716
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:09 schreef Lastpost het volgende:
"Kun je je contractverlening nog even tekenen en op de bus doen?", dat was de vraag vandaag, ding had ik al 3 weken geleden opgestuurd.
Lang leve de postbezorging van TNT. :')

Wel een lekker rustig dagje vandaag, had alleen alsnog een extra tas door 11 bol.com dozen voor hetzelfde adres.
11 is nog niks. Ik had een keer 13 of 14 kledingpakketjes voor 1 adres. Heb toen demonstratief de tas precies voor het raam van diegene leeggehaald :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85987126
foutje

[ Bericht 92% gewijzigd door Troeta op 02-09-2010 15:34:23 ]
pi_85987166
foutje
pi_85987876
Ik ga straks met een andere route meerijden.

Doordat ik weer naar school ga haal ik mijn huidige route van 16:10 niet. Maar die van 16:45 wel! Dus daar rijd ik vanavond 1x mee. Die route is zo relaxed. Mag je in al die dorpen buslichten.

Hier in Kampen is het, 300 meter rijden, buslichten, 300 meter rijden, buslichten. Daar is het 10km rijden, buslichten, 10km rijden, buslichten haha.

Heb je 7 lichtingen ipv. de 20 die ik normaal heb. Heerlijk!
pi_85988000
Goeiedag zeg, wat was het ontiegelijk druk vandaag. Weer Ziggo Magazine's en enorm dikke boeken van een of andere kantoorboekgroothandel die 5 kg per stuk wogen, en waarvan je er vaak meerdere per adres had. Desondanks was het scenario normaal, dus kregen we geen hulp. Niet dat we die wel hadden gekregen als het "scenario druk" was geweest, want ze hebben toch niemand. Sterker nog: we hadden opdeel in de voorbereiding omdat er een zieke was. Gelukkig is mijn TC wel okee, en kan ik gewoon mijn uren doorgeven zonder dat ik geneuzel krijg over "de standaardtijd die voor mijn dienst staat", "de TNO-norm" en "zoet/zuur".

Dat is het hele probleem met Optivo, alles staat zo strak afgesteld dat de kleinste verstoring al alles in het 100 kan doen lopen (zieke, meer post dan verwacht, post die niet HSM-geschikt blijkt, kapotte HSM, etc).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_85989015
Toch irritant dat niet iedere TC er zo over denkt.
Noot noot.
pi_85990237
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:09 schreef Lastpost het volgende:
"Kun je je contractverlening nog even tekenen en op de bus doen?", dat was de vraag vandaag, ding had ik al 3 weken geleden opgestuurd.
Lang leve de postbezorging van TNT. :')

Wel een lekker rustig dagje vandaag, had alleen alsnog een extra tas door 11 bol.com dozen voor hetzelfde adres.
Oh ja dat had ik ook een keer, iets van 15 dozen voor één adres. Bleken schoolboeken te zijn, allemaal apart verstuurd (door hetzelfde bedrijf) :')
pi_85993851
dat heb ik idd ook weleens gehad van bol.com haha, is zo idioot :D

Ik had het vandaag echt helemaal niet naar mijn zin. Die 2e wijk die ik gister en vandaag moest doen, is echt een ontzettende draak. Saai!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85994937
Zaterdag ochtend krijg ik "opleiding" pakketdienst (chaffeur) of hoe je het ook noemt. Moet om fucking half 7 bij het business center zijn :o.

Dat ga ik vanaf nu dus op zaterdag doen, maar ik vroeg me af hoe lang je dan eigenlijk werkt. (ongeveer in ieder geval).
pi_86000635
Ik werk al een aantal jaren bij TNT als zaterdagbesteller. Ik heb een contract van 20uur p/m maar werk vaak ook doordeweeks. Bouw je ook verlofuren op van de uren die je boven je contracturen werkt?

Zou een mooie bonus zijn als ik stop.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 21:43:53 #111
Maffe Fries
pi_86000663
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ik werk al een aantal jaren bij TNT als zaterdagbesteller. Ik heb een contract van 20uur p/m maar werk vaak ook doordeweeks. Bouw je ook verlofuren op van de uren die je boven je contracturen werkt?

Zou een mooie bonus zijn als ik stop.
Ja.
pi_86002654
Is er iemand die ff snel kan berekenen wat ik ongeveer kan verwachten aan openstaande verlofuren in cash ;)
2 jaar met een gemiddelde van 20uur boven mijn contracturen per week ? mijn salaris ¤ 9,50 netto p/u
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 22:20:31 #113
Maffe Fries
pi_86003090
ik weet niet hoeveel uren je op hebt gespaard en hoe vaak je in de tussentijd vrij hebt gehad. Een ruwe schatting zegt dus meer dan 1.000 euro bruto.
pi_86003551
Ik heb volgens mij ook een contract als zaterdagbesteller.
Deze vakantie doordeweeks en op zaterdag een wijk post gelopen.
Volgens contract gewoon op zaterdag die wijk, de rest was dan als overuren geschreven
Vanaf deze zaterdag als chaffeur pakketdienst.
Hoe gaat dat nu dan? Want volgens mn Teamcoach hoefde me contract niet omgezet te worden ofzo.
pi_86003789
TNT Post of TNT Pakketdienst is wel anders denk ik. Dus lijkt me wel verschillend een contact.
pi_86004243
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef rub3n het volgende:
TNT Post of TNT Pakketdienst is wel anders denk ik. Dus lijkt me wel verschillend een contact.
Ja je zou het zeggen. Ik weet overigens niet of ik het "Pakketdienst" moet noemen. Geen idee wat de officiële benaming ervoor is, ik ga met een 'busje' rijden in ieder geval.

Als ik het goed heb begrepen van de TC ging het erom dat ik een zaterdag-contract heb.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 23:01:18 #117
Maffe Fries
pi_86005406
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef rub3n het volgende:
Het zijn 2 verschillende BV's. Dus eigenlijk 2 verschillende bedrijven die toevallig onder dezelfde paraplu vallen.
pi_86006380
Ga je niet gewoon zakjes rijden en een paar brengklanten?
pi_86016967
Korte broek morgen 8-)
pi_86017456
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:13 schreef Ohrpolster. het volgende:
Korte broek morgen 8-)
Huh? :')
pi_86018793
Morgen weer de AH hamsterweken HAH?
pi_86020097
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Zipportal het volgende:
Zit er dik in. We hebben zelfs nóg een HAH erbij.
3 HAH :r
pi_86020123
Ik ben trouwens doodnerveus dat ik morgen voor het eerst op de fiets moet post gaan lopen :') Dan ga ik echt dood enzo _O-
pi_86020151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben trouwens doodnerveus dat ik morgen voor het eerst op de fiets moet post gaan lopen :') Dan ga ik echt dood enzo _O-
:')
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86020162
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:04 schreef Zipportal het volgende:
jep :)
pi_86020243
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef sbientje het volgende:

[..]

:')
Het is echt heus waar :'( _O- *bid voor een brommer/buitenwijk* :')
pi_86020283
quote:
Veel succes met je 3 HAH en je fiets die constant achterover kiept. :D

Ik morgen ook 3 HAH hier, maar goed. Is toch de laatste keer dat ik post bezorg. :P
pi_86020403
ze waren bij ons nog glad niet klaar met het huis aan huis zetten voor morgen :S Hopelijk heb ik er maar 1, en hoeven we niet nog zelf die zooi in elkaar te draaien
pi_86020421
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Veel succes met je 3 HAH en je fiets die constant achterover kiept. :D

Ik morgen ook 3 HAH hier, maar goed. Is toch de laatste keer dat ik post bezorg. :P
The Horror :'(
pi_86020716
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Huh? :')
20 graden en 70% kans op zon, dat is voor mij wel genoeg reden om m'n korte broek aan te trekken...verder zal het wel weer een rotdag worden ja :P
pi_86023135
DSG#%YT$% :( :( :( ^

ik heb vandeweek een pakket besteld dat ik de volgende dag in huis zou hebben. jaja!
Zou het eigenlijk gister moeten krijgen, toen stond er 1 dag vertraagd, en nu staat er vandaag exact hetzelfde bij!!
Dus ikke de klantenservice gebeld zegt ze doodleuk, ja ik denk dat ie morgen wel komt..
DuHH!! ik heb morgen een verjaardag en dat is mijn kado! :'(
Me not so proud to be tnt today :'( :'(

ze hadden blijkbaar een fikse stroomstoring gehad, alsof dan alles dagen vertraagd.
baal baal baal 8)7
pi_86027041
Zo, hele week gewerkt en dat was in totaal zo'n 45 uur. Morgen nog 6 uurtjes ofzo en dan zit het erop voor deze week.
lama
pi_86028478
ik heb ook best hard gewerkt ja, deze week.. geen 45 uur, maar wel 30 zeker.
pi_86029219
In de vakantie kun je inderdaad lekker bijbeunen. :) Over de afgelopen weken heb ik zo'n 60u/week gedraaid, ik kijk al uit naar m'n salarisstrookje. *O*
pi_86034990
quote:

[..]

Zit er dik in. We hebben zelfs nóg een HAH erbij.
3 HAH :r
Wij hier AH en C1000, welke jij dan nog meer? :N
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:36:33 #136
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86035467
Wij hebben morgen gelukkig maar 1 folder. :)
Nothing is what it seems
pi_86039661
Vandaag reed ik naar mijn laatste brievenbus waar twee kinderen en vader en moeder stonden. Toen ik uitstapte zei de vader "zo kinderen, nu kunnen jullie eindelijk zien hoe de post uit de brievenbus wordt gehaald". Ik was bijna van plan om maar even een extra blokje om te rijden want ik hou niet van mensen die me staan aan te gapen. :{w Uiteindelijk maar gewoon met een glimlach en extra langzaam (zodat de kinderen alles goed konden bekijken) de brievenbus toch nog geleegd. :')

Er is trouwens een druk kruispunt waar ik altijd langs rij waar nu al voor de derde keer in ongeveer drie weken tijd een zwaar ongeluk is gebeurd. De eerste keer was er een vrachtwagen vol op een vrachtwagen van TNT post geknald. Gelukkig heb ik geen ambulances gezien dus zijn het waarschijnlijk alleen maar grote schadegevallen maar voortaan rij ik toch iets voorzichtiger op die weg. :X
Tok.
pi_86040157
Dat heb ik minstens 3x per week. Ik trek me er maar niks meer van aan.

Wij hebben ook 3x DEUR-AAN-DEUR (grapte ene collega vandaag) morgen C1000, AH Hamsterweken en de Deen uiteraard.
pi_86041124
Ik heb dat ook vaak. :D Meestal plaag ik de kindertjes dan een beetje door te vragen of ze in een zak naar Spanje gepost willen worden of zo. :D

Nog leuker zijn die gezinnetjes met vervelende kinderen. Dan zie je die kinderen strontvervelend zijn, waarop een ouder iets zegt in de trant van "Als je niet ophoudt, sturen we je mee met die postbode daar!", altijd effe meespelen natuurlijk. :P
pi_86045066
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wij hier AH en C1000, welke jij dan nog meer? :N
wij hebben ook nog de makelaar geloof ik...
pi_86045139
ik had trouwens van de week weer wat grappigs.. ik liep een blokje met de post, dus dan zet ik mijn fiets op slot en heb ik m een tijdje niet in het oog. Sla ik de hoek om, staat er zo'n klein ventje bij mijn fiets, stieken van mijn stuur te halen. Vind ik prima, maar ik vind het wel netjes als ze het gewoon eventjes vragen. Dus ik dacht: als ik zo daar ben, zeg ik dat even. Maar toen hij mij zag, rende ie weg en ging achter een boom staan _O- en ik heb m serieus niet meer gezien haha, hij verstopte zich echt heel goed :D
pi_86056999
Aargh, de chocolade mailing van de postcodeloterij! En dubbel huis aan huis! Ik heb 9 nabrengzakken en dan nog mijn fietstassen vol..
pi_86059371
Hmmmm hier 3x HAH vandaag.
Ze hadden er nog een dik boekje bijgeflikkerd ook! :(
En ook nog eens Makro :'(

Maar.... 't was lekker weer om te lopen! _O_ ^O^
pi_86060763
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef Deezertje het volgende:

Dat dus. :)

Had jij ook van die stapeltjes in plastic verpakte boekjes? Loeizwaar die dingen als je er een paar had in één straat. :'(
pi_86060870
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:45 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat dus. :)

Had jij ook van die stapeltjes in plastic verpakte boekjes? Loeizwaar die dingen als je er een paar had in één straat. :'(
Haha ik zag hier ook iemand voorbereiden die in zn kast sommige vakken vol had liggen met die boekjes....vond ik toch wel zielig :P

Best wel relaxed dagje vandaag....maargoed, alles is beter als de zon schijnt. In ieder geval voor het eerst sinds tijden minder dan 2 uur buiten gelopen, is wel te merken dat iedereen weer terug van vakantie is.
pi_86061901
*buren staan met elkaar te praten terwijl ik aan kom lopen*

Je hebt toch geen blauwe brief voor mij he ;(
Nee die is voor de buurman >:)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 september 2010 @ 15:52:27 #147
Maffe Fries
pi_86062469
Was hier voor de boerenwijken veel zooi, dus ben wat langer dan normaal aan het sorteren geweest. Daar stond wel tegenover dat ik met mijn route eerder kon beginnen en dus eerder klaar was :P
pi_86062758
@Ohrpolster: Je had toch gelijk, was flink warm vandaag :P

Vandaag twee wijken gelopen, waaronder een megawijk (voor onze begrippen dan). HAH was trouwens wel te doen, er zat een blad van de Stichting Thuiszorg bij en dan de AH en de C1000, maar allemaal niet dik en goed formaat. Wel een dikke Makro zeg, zwaar ding!

Heb het wel voor mekaar gekregen een brommer mee te krijgen :7 Godzijdank, want er was veel post en dus ook wel veel HAH.

Had ook een klein wijkje, waarbij ze ineens hele straten dichtgetimmerd hadden om de huizen af te breken. Maar mooi niet dat die mensen die daar woonden even door hebben gegeven dat ze zijn verhuisd! :{ Een enorme stapel post mee terug kunnen nemen, bijna een half uur bezig geweest om alles af te schrijven :') :')

Bij ons gaan ze tien brommers wegdoen, want er komen nieuwe brommers. Maar die oude zijn nog echt supergoed (ben al verliefd op die dingen sinds de eerste keer dat ik er mee mocht scheuren :D ), dus je kon je naam opgeven en voor het symbolische bedrag van 50 euro er een kopen. Alleen zijn er meer geinteresseerden dus ze gaan loten. *duim duim* O-)

Oja en ik kreeg een doos Merci omdat ik het afgelopen jaar zo vaak extra heb gewerkt O+
pi_86063788
Vandaag verdorie weer ontiegelijk druk. Weer een enorme lading post van VSP die kennelijk geen personeel kan vinden in ons dorpje en dus alle post weer terugsluist naar ons. Weer stapels Zie van Ziggo (lopen we al weken mee, raakt dat spul dan nooit op?), Eigen Huis Magazine, en een blaadje van Nuon. De VOS liep bijna 3 kwartier uit, en de meesten gingen 1,5 a 2 uur te laat de straat op. Desondanks kwam onze immer monter ogende vestigingsmanager vrolijk een bordje met "scenario rustig" ophangen, en ging, toen dit uiteraard de toorn van diverse bestellers opwekte, zonder enige gene staan vertellen dat het toch heus niet zoveel post was, want dat de blauwe bakken niet eens allemaal tot de rand vol zaten, en kijk, die wijk had helemaal niet zo veel, sprak hij wijzend op twee blauwe bakken herstelpost in het Carre. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_86066604
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:15 schreef sbientje het volgende:
ik had trouwens van de week weer wat grappigs.. ik liep een blokje met de post, dus dan zet ik mijn fiets op slot en heb ik m een tijdje niet in het oog. Sla ik de hoek om, staat er zo'n klein ventje bij mijn fiets, stieken van mijn stuur te halen. Vind ik prima, maar ik vind het wel netjes als ze het gewoon eventjes vragen. Dus ik dacht: als ik zo daar ben, zeg ik dat even. Maar toen hij mij zag, rende ie weg en ging achter een boom staan _O- en ik heb m serieus niet meer gezien haha, hij verstopte zich echt heel goed :D
De jeugd van tegenwoordig :N

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef Deezertje het volgende:

Wij dus ook 3 HAH :{ C1000 + AH + zo'n opvouwbaar collectebusje... BLEH!

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Oja en ik kreeg een doos Merci omdat ik het afgelopen jaar zo vaak extra heb gewerkt O+
Kijk, en dat soort acties mis ik bij ons dus heel erg. Niet dat ik een Merci wil (nouja eigenlijk wel :6 ), maar bij ons kan er geen vriendelijk woord van de TC af :{

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag verdorie weer ontiegelijk druk. Weer een enorme lading post van VSP die kennelijk geen personeel kan vinden in ons dorpje en dus alle post weer terugsluist naar ons. Weer stapels Zie van Ziggo (lopen we al weken mee, raakt dat spul dan nooit op?), Eigen Huis Magazine, en een blaadje van Nuon. De VOS liep bijna 3 kwartier uit, en de meesten gingen 1,5 a 2 uur te laat de straat op. Desondanks kwam onze immer monter ogende vestigingsmanager vrolijk een bordje met "scenario rustig" ophangen, en ging, toen dit uiteraard de toorn van diverse bestellers opwekte, zonder enige gene staan vertellen dat het toch heus niet zoveel post was, want dat de blauwe bakken niet eens allemaal tot de rand vol zaten, en kijk, die wijk had helemaal niet zo veel, sprak hij wijzend op twee blauwe bakken herstelpost in het Carre. :N
Hij zet zich zelf voor schut. Wie kan hem dan nog serieus nemen? :')
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')