Heb al eerder gewerkt bij TNT maar dat was een jaartje terug ongeveer nog voor die hele reorganisatie shit enzo, hoorde al dat er nieuwe CAOs zijn nu enzo. Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoordenquote:Een baan bij TNT Post wordt beloond met een marktconform salaris. Voor het werken in de avond ontvang je uiteraard een aantrekkelijke onregelmatigheidstoeslag bovenop je salaris
Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zit net ff te kijken naar de verlofuren en het blijkt dat ik al weer meer verlofuren heb staan dan dat ik vorig jaar mee geëindigd ben.
En dat ondanks dat ik dit jaar al 7 zaterdagen niet gewerkt heb
Jij kan dat veel meer dan mij. Ik kom uit op 70 uren ongeveer nuquote:Op woensdag 8 september 2010 21:31 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb ik ook, wordt flink cashen als ik stop bij TNT.
Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum!quote:Op woensdag 8 september 2010 22:39 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee inderdaad vlegel
Sollyquote:Op woensdag 8 september 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, dit kan inderdaad echt niet. Dergelijk gedrag tolereren wij niet op dit forum!
""Bijzonder lullig" is what we do, and we're good at it!"quote:Op donderdag 9 september 2010 15:22 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben nu pas klaar omdat de wagens in Roosendaal vast stonden, waar ik normaliter rond 11 uur de boel op kan halen was de post nu pas bezorgklaar rond half 2.
Onmacht zullen we maar zeggen, alleen wel weer bijzonder lullig dat er geen excuus af kan en ze ook niet eventjes een belletje plegen.
Zoiets had ik ook al bedacht, maar het is de eerste keer dat ik het mee maak, en verder schrijven wij gewoon de uren die we gewerkt hebben, er wordt niet zomaar de tijd die voor de dienst staat voor gepakt.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:53 schreef Troeta het volgende:
lololo, zijn die 2 uur geen pauzes die het systeem er heel fijn automatisch tussenstopt? Dat kan je zien als je het per dag even aanklikt, dan zie je een blokkenshcema staan van je werkzaamheden die dag.
Daar moet je teamcoach even goed opletten.
Herstel: koffiepauzes zijn 10 minuten, maar die worden gewoon doorbetaald, itt lunchpauzes.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
Al lang, het werkt alleen voor geen meter omdat het altijd een rommeltje is. En dan worden die extra uren gewoon uitbetaald. Dat geldt overigens overal, al wringen schijnbaar de TC's en managers zich in allerlei bochten om dat niet te doen begrijp ik vaak uit verhalen. "Ja, het is zoet en zuur en hè!".quote:Op donderdag 9 september 2010 17:18 schreef Troeta het volgende:
Maar werken jullie al met Optivo? Dan kunnen er niet echt uren meer geschreven worden, maar worden er allerlei werkpakketjes verknipt in de harmony en soms vergeten ze dan die pauzes er tussen uit te halen.
Lunchpauzes zijn standaard 3 kwartier en koffiepauzes een kwartier, dus kan best dat ie zo aan de 4 uur komt.
De dienst die ik vorige week had bevat standaard 2 betaalde pauzes van 10 minuten.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:43 schreef Troeta het volgende:
oja, 10 minuten kan wel kloppen!
maar op de drukke dagen is er een 2e koffiepauze, word die ook gewoon doorbetaald?
Ook al zou het mijn laatste dag zijn daar, ik had hem er toch op aangesproken op zijn asociale gedrag, want dit kan gewoon niet klaar.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:16 schreef Tuvai.net het volgende:
Vandaag een nieuwe bankrekening aangevraagd en dit ook meteen netjes aan TNT willen doorgeven. Ik klopte bij m'n TC op de deur, en meteen werd er al "Wat moet je nou weer?" gesnauwd.Nouja, het zal wel. Ik overhandigde hem het officiële briefje waar mijn nieuwe rekeningnummer op staat. "Pff, jij bezorgt me weer een werk zeg!" zeurde die verder, terwijl die ondertussen steeds harder op z'n toetsenbord begin te rammen. Ik begon er ook ietwat geïrriteerd door te raken. Welgeteld 2 minuten later waren de betreffende formulieren die nog ondertekend moesten worden uitgeprint.
Ik kon het maar niet laten om nog effe commentaar te geven; "Zo hey, dat was veel werk!
" zei ik me een sarcastische ondertoon. "Moet jij niet eens met je buslichting beginnen?!" snauwde die toen.
Ik was er zoals altijd 15 minuten te vroeg, maar goed.
Ik ben 21 en 22 september voor 2 dagen naar Utrecht dus wou ik nog even vrij vragen (voor de eerste keer sinds ik er werk nota bene!), ben ik tenminste een beetje op tijd. Ik vertel dat tegen de collega van mijn team die verantwoordelijk is voor de planning. Allemaal geen probleem, die was al lang blij dat er eens iemand op tijd iets doorgaf en alle vaste medewerkers waren toch terug van vakantie, dus dat kwam wel goed. Maar hij moest het wel nog even in de agenda van het team zetten opdat hij en de collega's daarvan op de hoogte zouden zijn. En waar lag die agenda nou toevallig weer? Juist, bij de immer chagrijnige team coach.
Ik voelde de bui al een beetje hangen toen ik met die collega naar het kantoor van de TC liep.En jahoor, die vent HELEMAAL over de zeik, dat dat niet kon want ik 'had een contract'! Ik vroeg 'm heel rustig waar dat op sloeg, en dat ik met 3 buslichtingen van 3,75 uur ook al boven mijn 10 uren zou zitten die ik per week gemiddeld wou hebben. Wordt die kerel nog bozer, begint 'ie te roepen dat ik altijd wel iets heb en zo. Ik had echt zoiets van "WTF
".
Ik begin het zo onderhand wel beu te worden bij TNT. De collega's en het werk zelf zijn hartstikke leuk, daar niet van. Maar ik begin goed m'n buikje vol te krijgen van de 'leidinggevenden' (Team Coaches) daar bij het Business Point. Ik hoef weliswaar nog maar 3 weekjes te werken, maar onzin als dit pik ik gewoon niet. Ook wacht ik nog stééds op dat aangepaste contract dat die zelfde TC voor mij zou maken. Wordt leuk morgen, sta ik daar weer bij dat chagrijn op kantoor om te vragen naar dat aangepast contract.
Toepasselijke naam heb jequote:Op donderdag 9 september 2010 20:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb een technisch probleempje met m'n TNT oranje leenfiets trouwens, van zo'n rode tas is al rijdende zo'n gesp die eraan hangt tussen de spaken gekomen en nu is het complete achtertandwiel-systeem verrot.
TC was al vrolijk, zal ie morgen helemaal wezen als ik dat kom melden.
Mijn eigen fiets staat hier ook al tijden in de schuur, lichtelijk total-loss, vandaar dat ik maar die leenfiets heb gebruikt al die tijd.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:47 schreef sbientje het volgende:
ik heb mijn fiets maar weer eens naar de fietsenmaker gebracht. 40 euro armer maar hij fietst weer als een gek. Nu moet mijn andere fiets nog, daarvan waren wat spaken gebroken :S
Vind het eerder handig te noemen....quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:38 schreef Cerbie het volgende:
Is dat niet ontzettend onhandig een wijk bestellen met de auto? We hebben hier wel een paar bezorgers die met de auto naar depot komen, tassen inladen en van huis uit bestellen (ze wonen in de wijk).
Tja, helaas staat je TC in z'n recht. Je bent nml niet verzekerd via de TNT als je een ongeluk krijgt. En de meeste mensen hebben een particuliere WA-verzekering voor hun auto, dus schade veroorzaakt tijdens zakelijk gebruik wordt dan niet vergoed.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:35 schreef weasel85 het volgende:
Oke mensen, even adviseren in wat te doen.
Vandaag stond lieftallige (ahum) TC bij de Depot... (redelijk wat uurtjes stond hij daar te wachten als ik dat mag geloven van anderen).
Anyway, ik kom daar aanrijden met mijn auto, en meneer komt even melden dat ik niet met de auto de post mag rondbrengen.. Ja fijn meneer, maar dat wist ik allang, en ik kan niet anders.
a. het is tever fietsen vanuit huis
b. ik heb ook ander werk tussendoor
Meldde hij maar even dat hij dit niet meer wilt zien en anders is het einde verhaal.
Lijkt mij niet dat hij dit mag zeggen, ik doe immers gewoon mijn werk.
Suggesties? (ik blijf overigens gewoon doorgaan met bestellen met de auto, ik kan gewoon niet anders)
+ Poieszquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Morgen weer C1000 en AH als HAH. En bij jullie?
Geen idee, AH zou best kunnen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Morgen weer C1000 en AH als HAH. En bij jullie?
Dat scheelt idd, dan zitten er ook geen mensen meer morgenochtend nog HAH samen te voegen, waarmee ze vervolgens twee wijken laten liggen waarvan één de mijne isquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Scheelt weer, want dan heb ik ook geen AH er meer bij zitten. Kan ik weer 5 minuten besparen.
Check de OP. Je bent 27, minder dan een jaar een dienst, dus schaaljaar 0. Da's EUR 9,25 p/u. En waarom vragen mensen dat nou nooit tijdens het sollicitatiegesprek?quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:18 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Sinds vorige week ben ik zaterdagpostbode voor 2 wijken van 1,5 uur. Ik ben 27 jaar. Ik heb twee jaar geleden vakantie werk gedaan voor TNT.
Weten jullie hoeveel ik per uur verdien?
1 ziekmelding en 2 met een kapotte fiets, de fietsproblemen hebben ze zelf opgelost (nou is dat in beginsel ook je eigen probleem vind ik) en door de ziekmelding had ik een wijk extra. Jammer, nou heb ik eigenlijk geen tijd meer voor een middagdutjequote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Dat scheelt idd, dan zitten er ook geen mensen meer morgenochtend nog HAH samen te voegen, waarmee ze vervolgens twee wijken laten liggen waarvan één de mijne is![]()
Maar, zoals lololo zegt, er zal morgen vast wel weer iets anders zijn wat de dag een klein beetje verziekt
Na de hectiek van de afgelopen weken eindelijk weer eens een relatief rustige zaterdag met slechts 1x hah. En voor het eerst sinds weken zelfs voor mijn tijd klaar!quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:44 schreef sbientje het volgende:
ik had ook weer een andere wijk gekregen, alsnog lekker op tijd klaar. Schoot niet echt op vandaag, ik was zo duf en lui! Volgende week half uurtje eerder komen en dan hebben we vergadering met alle zaterdagpostbodes
wij hadden zelfs helemaal geen HAHquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Na de hectiek van de afgelopen weken eindelijk weer eens een relatief rustige zaterdag met slechts 1x hah. En voor het eerst sinds weken zelfs voor mijn tijd klaar!
First I was likequote:Op zaterdag 11 september 2010 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Vandaag officiëel "bevorderd" tot postverdeler!![]()
Then I lol'dquote:Op zaterdag 11 september 2010 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
jammer genoeg staat er geen salarisverhoging tegenover maar toch.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
First I was like
[ afbeelding ]
[..]
Then I lol'd
[ afbeelding ]
Postverdeler zijn vind ik maar kutquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:19 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Wacht maar, wie het laatst lacht...
Oh hier moet je ook vier wijken voorbereiden en daar mee op tijd klaar zijnquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef lbeew het volgende:
Postverdeler zijn is heerlijk. Geen wijken voorbereiden en je loopt een beetje rond.
Bij ons is het anders. De pvd moet ook wijken voorbereiden en het vuil uitwisselen, containers klaarzetten, tassen ophalen, etc. Het eerste halfuurtje is het nog wel relaxed, maar dan wil iedereen ineens tegelijk een wijk, of meer grijze tassen, of de elastieken zijn op. En als je dan net weer achter je kast zit wordt er "vuil uitwisselen" geroepen en moet je weer aan de bak. Niks voor mij. Heb het een paar keer gedaan toen onze eigen pvd vrij had, maar ik werd er behoorlijk gestresst van.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef lbeew het volgende:
Postverdeler zijn is heerlijk. Geen wijken voorbereiden en je loopt een beetje rond.
Nog nooit gedaan maar als ik het bij ons zie is het de hele tijd jakkeren en haasten, aangezien ze hier dus wél ook wijken voor moeten bereiden, waar uiteraard tijdsdruk op staat.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:09 schreef lbeew het volgende:
Hier moeten de postverdelers ook gewoon wijken zettenquote:Op zaterdag 11 september 2010 17:51 schreef lololo het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan maar als ik het bij ons zie is het de hele tijd jakkeren en haasten, aangezien ze hier dus wél ook wijken voor moeten bereiden, waar uiteraard tijdsdruk op staat.
Ik hoorde vandaag op de radio weer iets over personeelsproblemen en dat er op veel plekken wijken blijven staan trouwens?
Doet me denken aan de zwarte september van een paar jaar terug.
Stond vandaag ook op de voorpagina van de telegraaf hoorde ik van een paar collega's.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:51 schreef lololo het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan maar als ik het bij ons zie is het de hele tijd jakkeren en haasten, aangezien ze hier dus wél ook wijken voor moeten bereiden, waar uiteraard tijdsdruk op staat.
Ik hoorde vandaag op de radio weer iets over personeelsproblemen en dat er op veel plekken wijken blijven staan trouwens?
Doet me denken aan de zwarte september van een paar jaar terug.
Welkoop op zaterdag? Dat is toch bijna altijd op woensdag in het Westland?quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Postverdeler zijn vind ik maar kutMaar als jij het tegekgaaf vindt..
Vandaag had iedereen die binnen werkte behalve ik opeens maar één kleine wijk om weg te brengen. Ik had twee wijken van dik anderhalf uur, waar ik in totaal ook nog iets van een uur op heb moeten wachten. En had al helemaaaaal geen zin om te werken vandaag (snotverkouden en keelpijn door het hoesten)Maargoed, het is weer gedaan. Wel twee HAH hier helaas, welkoop en c1000.
Je doelt denk ik op http://www.telegraaf.nl/b(...)n_zonder_post__.html ?quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Stond vandaag ook op de voorpagina van de telegraaf hoorde ik van een paar collega's.
Dat inderdaad, en dit stuk: http://www.telegraaf.nl/d(...)terdam__.html?sn=dftquote:Op zondag 12 september 2010 01:48 schreef JMT het volgende:
[..]
Je doelt denk ik op http://www.telegraaf.nl/b(...)n_zonder_post__.html ?
Sja, ik heb zelf als niet-dinsdagse bezorger, afg woensdag de post van dinsdag erbij gehad, samen met de Gamma. Liep dus ook behoorlijk uit.
Er was deze week alleen dinsdag HAH dus ik denk dat ze het gewoon hebben doorgeschoven naar zaterdag deze keer. In één dorp was er wel alleen C1000 (maar daar liep ik uiteraard nietquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Welkoop op zaterdag? Dat is toch bijna altijd op woensdag in het Westland?
Dat is toch niet zo'n verrassing, die fruitzakken waren vorig jaar van hetzelfde formaat en materiaal.quote:Op maandag 13 september 2010 18:01 schreef sbientje het volgende:
ik heb me weer gestort op HAH zetten voor morgen. Was weer alleen voor mijn team, en die Hele Zak van AH was echt een rotding. Heel mijn armen zitten onder de krassen. Voor een aantal wijken was het 3 HAH voor morgen, en de rest van de week is het ook nog best druk. Dus misschien ga ik morgen weer
wat is geen verrassing? dat het een rotding is?quote:Op maandag 13 september 2010 18:30 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo'n verrassing, die fruitzakken waren vorig jaar van hetzelfde formaat en materiaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |