Socios | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:03 |
Welkom in alweer deel 249 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Duvel | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:04 |
FIPO. Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht... | |
KapiteinT | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:24 |
![]() Uit het vorige topic: quote:Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt? | |
Ascendancy | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:38 |
quote:Ik vraag mij af hoever de bouw van die spoortunnel gaat uitlopen. Ze zijn een half jaar bezig en ze zitten nu al met een jaar vertraging. Dat is relatief weinig voor pro-rail. | |
bork | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:40 |
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het? Was op het Emmerlijntje btw. ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41 |
quote:Huh? Was dat echt een lamp? Gek ding! | |
Geerd | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:45 |
quote:Welk station? | |
dennistd | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:45 |
Ik zou eerder zeggen dat het een ding is om de rolstoelbrug aan vast te zetten.. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46 |
Zo'n smal perron, dat zal vast Ommen zijn geweest. Geen idee wat dat ding is trouwens. | |
Duvel | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:47 |
Kan een ijkpunt zijn waarop de stopmachines kunnen aflezen hoe hoog het spoor moet liggen. Normaal zijn dat kleine stalen pennen in een bovenleidingpaal, maar deze staat ver weg, dus misschien is dit een spiegeltje of zo??? | |
Geerd | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:51 |
quote:Wat voor biertje dronk je ![]() | |
bork | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:53 |
Ik heb ook een zoom-versie zag ik![]() Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen) | |
bork | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:Foto is van 12.02 ik neem aan Cappuciono ![]() | |
Geerd | woensdag 25 augustus 2010 @ 22:57 |
Dalfsen of ommen cappu uit blik? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:09 |
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort. | |
Ireyon | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:39 |
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht ![]() Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben ![]() ![]() | |
Geerd | woensdag 25 augustus 2010 @ 23:41 |
Was ook wel lachen, eergisteren 3600 richting zwolle stapt ook een vrouwtje uit we groeten elkaar spontaan alleen geen id waar ik der van herkende(wel eerder gezien) maar ze herkende mij blijkbaar wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 01:05 |
quote:Crientj ![]() quote:Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis? | |
lezut | donderdag 26 augustus 2010 @ 01:17 |
quote:Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station. Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat station ![]() | |
bork | donderdag 26 augustus 2010 @ 07:40 |
quote:Hoeft niet hoor, wel erg vriendelijk aan geboden ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30 |
quote:Ja, daar lijkt het idd nog meer op! | |
rubje | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:06 |
quote:is dat dan vast prik altijd met dit weer? | |
Brembo | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:24 |
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:28 |
quote:Ik ben gistermiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar, in ruwbouw. Or well, er is een gat ![]() Wat foto's: ![]() ![]() ![]() | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:39 |
Het is best wel te wit voor de grauwe perrontegels eronder. En zeker dat glanzende valt uit de toon. Synthus moet maar even flink met z'n dieseltjes langsbuffelen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:48 |
het is ook nog lang niet klaar he ![]() | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:52 |
quote:Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? ![]() Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan. Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet. | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:55 |
quote:Dan leg je de rest van het perron toch in met mooie zwarte tegels? Zoals die bijvoorbeeld nu ook op station A'dam-Amstel nieuw gelegd zijn (alhoewel aldaar afwisselend met lichtgekleurde in een schaakbordpatroon). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 11:55:59 ] | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:55 |
quote:Eerst in de herfstvakantie weer een stuk geloof ik. Aan de oostkant. quote:Perrons moeten denk ik voldoen aan de voorschriften van ProRail. Dus eenheidsworst. | |
James1988 | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:33 |
NS Hispeed heeft een lespakket online gegooid, zie http://www.supersnelletreinen.nl/ | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:35 |
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48 |
quote: ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:49 |
quote:Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge. [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-08-2010 13:08:36 ] | |
James1988 | donderdag 26 augustus 2010 @ 13:00 |
Peet en Karlijn... da's haast nog erger dan Henk en Ingrid ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 13:09 |
quote:Of hij gaat r hard lopen bestraffen met die worst en die vork ![]() | |
Ireyon | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:52 |
quote:Roosendaal - Schiphol - Groningen - Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Utrecht - Maastricht - Eindhoven - Tilburg - Roosendaal. 'k Kwam eerst op 1008km uit dus zal ergens na Schiphol wel een traject dubbel hebben geteld.. Maar ach, tenminste om fatsoenlijke reden om nog een keer zo'n idiote rit te maken ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:55 |
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen. | |
Crientj | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:56 |
quote:Wel god.. Dat is de tweede gister. ![]() Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{ | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:57 |
quote:Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos? En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden? ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 14:58:37 ] | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:03 |
quote:Spoor 5a en 5b zullen dan mooie opstelsporen worden. En inderdaad, we houden dan nog 1 doorgaand perronspoor over. Hoe dat ingepast gaat worden, weet ik niet. Nu zijn er ook nog geen doorgaande treinen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:06 |
quote:doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen ![]() | |
Crientj | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:07 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:19 |
quote:Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers. Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen. | |
j95 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:21 |
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:27 |
quote:Dan zit je hier goed ![]() ![]() | |
j95 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:29 |
quote:Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:30 |
quote:Leuk, veel plezier ![]() ![]() | |
j95 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:33 |
quote:Oke, tof. | |
Crientj | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:35 |
quote:Welkomz0r. ^^/ | |
j95 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:35 |
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum? | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:52 |
quote:Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld. | |
j95 | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:59 |
quote:Woei | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:06 |
quote:Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan. quote:Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12). Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden. | |
ReisT | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:34 |
quote:Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron. | |
Peterselieman | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:03 |
quote:Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:31 |
quote:Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen. | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:58 |
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:11 |
quote:Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest. | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:13 |
quote:Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn diensten | |
Ireyon | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15 |
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet ![]() | |
Socios | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:18 |
quote:Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7. ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:21 |
quote:Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis. Sowieso, wat de hele reden om van 4, 5 en 6 kopsporen te maken? Neem aan dat men er dan meer treinen wil later vertrekken dan die ene per dag zoals nu het geval is. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:36 |
Deel van het probleem is dat dat perroneiland alleen via een steile trap te bereiken is. Ik stapte laatst met de kinderwagen op 6a uit, en dan is dat opeens een groot probleem. Er vertrekken per uur trouwens veertien treinen uit Groningen, in de spits nog meer. | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:24 |
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50 |
quote:Mijn vrienden gaan daar niet over. ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:57 |
Moet je bij NS Poort zijn? | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:18 |
die falers van die brug in Venlo iig. Kan me niet vorstellen dat prutsfaal daar niks mee te maken heeft. | |
Stefanovic83 | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:12 |
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. ![]() Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht). Graag GEEN Plan-V en DDAR Kun je hier wat mee? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:16 |
Morgenochtend stop ik een boterham in je mond en beweeg ik je onderkaak op en neer. Als je het ademhalen tot die tijd zelf gekund hebt tenminste ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:35 |
Ja Fles, geef je ze een vinger, willen ze de hele hand! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39 |
Ik probeer een nieuweling behulpzaam te zijn. Moet van Anne ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:41 |
Wat ben jij volgzaam ineens! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:42 |
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken ![]() | |
Duvel | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:43 |
quote:'t Zeikt buiten ook al. | |
Peterselieman | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:47 |
quote:Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken. Woerden - Utrecht. Daarna de IC naar Leeuwarden, dan met Arriva naar Groningen en met de NS naar Zwolle. Met wat mazzel tref je ICRm en dan reis je daarmee naar Arnhem. Vervolgens met de ICE naar Amsterdam en dan met een VIRM door naar Haarlem ![]() Daarna kun je besluiten via de Oude Lijn naar Den Haag Centraal te reizen en uiteindelijk weer in Woerden uit te komen. Zoiets? | |
Dr_Flash | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:49 |
goeie optie psm ![]() | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:51 |
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud ![]() Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ![]() | |
KapiteinT | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:57 |
quote:De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang. | |
dennistd | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05 |
Ook nog in de aanbieding: Woerden 06.53 8821 VIRM Utrecht 07.05 Utrecht 07.22 3521 ICRm Den Bosch 07.51 Den Bosch 08.14 3624 ICRm Zwolle 10.13 Zwolle 10.17 529 ICM Groningen 11.14 Groningen 11.34 37446 GTW Leeuwarden 12.24 Leeuwarden 12.33 37235 GTW Harlingen Haven 12.58 Harlingen Haven 13.02 37250 GTW Leeuwarden 13.30 Leeuwarden 13.35 37037 GTW Sneek 13.56 Sneek 14.01 37050 GTW Leeuwarden 14.22 Leeuwarden 14.45 10554 ICM Utrecht 16.39 Utrecht 17.00 124 ICE Amsterdam 17.25 Amsterdam 17.40 2271 DDM Haarlem 17.56 Haarlem 18.27 2273 VIRM Leiden 18.47 Leiden 18.52 8871 VIRM Woerden 19.23 | |
Geerd | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:08 |
Utrecht 07.22 3521 ICRm Den Bosch 07.51 Is dat tegenwoordig geen virm? | |
dennistd | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:11 |
quote:Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht. | |
Socios | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:13 |
quote:Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm? | |
Geerd | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:22 |
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien. En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan. | |
Ascendancy | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:24 |
quote:Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken ![]() | |
Geerd | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:32 |
quote:Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluiten ![]() | |
greavy | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:36 |
quote:Heeft niets met spits te maken ![]() Gewoon de verkeerde compositie op de verkeerde plek inzetten (soms door een defect). En het gebeurt niet planmatig, TD-10 stammen zijn planmatig in 1900(IC Den Haag-Venlo), gemengd met VIRM (soms maar een VIRM-IV ![]() | |
Eix | vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14 |
quote:Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk. Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38 |
quote:Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger. | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:00 |
quote:Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja ![]() | |
Socios | vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:29 |
quote:Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig. ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19 |
quote:Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG. | |
Ascendancy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:27 |
quote:De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB? | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:33 |
quote:Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren. | |
Fixers | vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:56 |
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken. | |
ReisT | vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52 |
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.quote:Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren. | |
greavy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59 |
quote:Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis. Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen. | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03 |
quote:Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken. | |
ReisT | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08 |
quote:Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden?? | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:11 |
quote:Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen. | |
Ascendancy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:14 |
quote:Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden? | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:17 |
quote:Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 10:18:12 ] | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:27 |
Spuit 11. [ Bericht 98% gewijzigd door Duvel op 27-08-2010 10:28:15 (dat dus) ] | |
Ascendancy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:32 |
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn? | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:52 |
quote:De remcurve van ATB-EG is wat hoekig. ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:00 |
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan ![]() De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt? Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert? [ Bericht 41% gewijzigd door Ascendancy op 27-08-2010 11:07:28 ] | |
James1988 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:14 |
Het is een sterke wens van ProRail dat er later met relatief weinig moeite kan worden overgestapt van ERTMS Level 2 naar Level 3. Daarnaast vind ik het toch wel opvallend dat Bombardier problemen heeft op de HSL-Zuid (loc), op de Betuweroute (loc) en nu dus ook aan de baan-kant op Asd-Ut. Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed, maar bij Bombardier blijft het mislukken. Opmerkelijk. | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23 |
quote:Wat? | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:24 |
quote:De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt. ![]() | |
Guppy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:16 |
o hai ![]() Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:17 |
quote:Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:25 |
Aan het station is weinig gebeurd nog, zie de foto's die ik eerder postte ![]() Hai Gups ![]() | |
Guppy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:30 |
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel. Hai Fles ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:39 |
Ah, die foto's had ik gemist, bedankt beide ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49 |
quote:Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden. ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:03 |
Dive-under. Ik zie de humor wel met het weer van de afgelopen dagen. | |
Ascendancy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:04 |
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand? | |
Peterselieman | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:08 |
quote:Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer. | |
Guppy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:13 |
quote:Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zien ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:27 |
quote:Dat bouw je niet in een maand hè. ![]() | |
greavy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:41 |
Gaat weer lekker in Duitsland / met de Internationale treinen: IC 14x/24x (IC Schiphol-Berlijn) heeft grote vertragingen, en worden omgeleid via Bielefeld / Münster Hbf. Rijden met minstens +60, in Nederland zijn vervangende treinen ingezet op Emmerich - Schiphol. En ICE 127 is via Venlo omgeleid. Tussen Zevenaar en Emmerich lagen er bomen op het spoor. | |
Stefanovic83 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:48 |
quote:waarom niet? ![]() Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep? | |
ReisT | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:49 |
quote:Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar! | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:06 |
quote:Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn. | |
Stefanovic83 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:12 |
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:27 |
quote:Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel een nette prestatie. Ze hebben in die maand tijd best veel bereikt. | |
dennistd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:43 |
En het bouwen van het spoor in de dive-under kan natuurlijk gewoon doorgaan terwijl de rest in dienst is. Ik vond trouwens nog een foto van de dive-under op 18 augustus:![]() | |
Guppy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:01 |
Die foto's van ProRail hangen bij de trappen nu ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:12 |
quote:In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen. | |
Ireyon | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:18 |
quote:Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:19 |
Laatst nog langs gekomen beste slinger die dive under | |
#ANONIEM | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:17 |
quote:Nou, die van Barcelona richting Frankrijk schijnt ook wel een gebed zonder einde te zijn. | |
De_Hertog | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:20 |
quote: ![]() Is wel de best bezochte bouwput ter wereld ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:41 |
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43 |
Ach ja, een boerengat met 3 reizigers per dag is belangrijker dat Utrecht Centraal he ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:49 |
stelletje roekeloos falende hoerenzonen daar ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:46 |
quote:Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan. Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel... | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:48 |
quote:Die diskette van voor de oorlog snapte verkortingen al ![]() De NS Reisplanner van seizoen 1989-1990, eerst nog als relatiegeschenk voor het jarige Centrum Voor Informatieverwerking. Een jaar later zou hij voor het grote publiek beschikbaar komen. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 27-08-2010 21:54:40 ] | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:53 |
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:56 |
quote:Was dat maar zo. Dan stond minstens elk station in Europa erin ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:00 |
quote:Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:07 |
quote:Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:Voor iemand die anderen op taalfouten gaat wijzen... ontspoort het begin van je zin een beetje. *zonnebril opzet. | |
dennistd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:13 |
quote:Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen" | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:14 |
quote:Het was dan ook wel dubbel natuurlijk ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:21 |
quote:Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:24 |
quote:Zat mensen die dat ding altijd tot volle tevredenheid gebruikten. MET verkortingen. ALleen de Reisplanner op CD wordt niet meer uitgegeven, alles moet online. Nog steeds geen reden om die verkortingen eruit te halen. Die verkortingen zijn juist ooit ontwikkeld met als doel gebruiksvriendelijkheid. Al heel lang voordat iemand ooit aan een internet dacht. Waarom zou je dat er dan ooit uithalen? ![]() | |
ReisT | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:26 |
Die NShispeed-planner is echt belachelijk. Een streepje teveel of te weinig en het snapt er niets meer van...![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:27 |
Oke dan, idd afbreuk. Nu je het zegt, welles gedaan idd of ik eventueel met de trein kon vanaf zp naar zl maar dat pakt die dus niet. | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55 |
quote:Wie is ned? | |
dennistd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:58 |
Ik denk Nederlander, maar het kan ook nerd zijn (hoewel die ze juist wel kennen zou ik zeggen ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:58 |
quote:Zit je wel dwars hey ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:58 |
quote:Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing. | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:00 |
quote:Hij zit echt in de weg hey | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:00 |
quote:Je vraagt er zelf om. Een beetje mensen op pietluttigheden gaan wijzen terwijl je zelf een halve analfabeet bent. Dat mag natuurlijk, daar niet van. Maar leef dan met de gevolgen. | |
Yreal | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:01 |
kreeg net dit mailtje > Beste mannen, > > Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij > op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen. > > - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen > - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen > - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen > > Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail > dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:01 |
quote:Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik. | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02 |
quote:Moet er met waterzakken gesleept worden? ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02 |
quote:Ik ben bang dat je je armen vol gaat hebben ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:03 |
quote:Dit klinkt niet goed. Moet je met de hand een kolenshuttle gaan laden? Of erger nog, lossen? ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:05 |
quote:Nou sorry hoor ![]() | |
Yreal | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:06 |
Zullen wel dozen of e.d. zijn En als de trein geladen moet worden komen de dozen ergens vandaag en in de tijd dat je daarnaar toe loopt kan je effe je telefoon pakken of desnoods na werktijd. Mooie kans om wat plaatjes van thalys met cnl en ice te schieten of wat de fuck er ook naast elkaar staat daar ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:08 |
quote:Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen. ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09 |
quote:Niet dat dat mag op zich, maar okee ![]() ![]() En brute treinen bij elkaar zien kan ook wel op een open dag of zo ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:11 |
Nedtrain heeft binnenkort ook een open dag in haren in sept | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:13 |
quote:Och poekiewoekie is zelfs boos | |
Duvel | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:15 |
quote:Onnen zelfs, zaterdag 25 september: http://www.nedtrain.nl/nl(...)en-dag-in-onnen.html | |
Dr_Flash | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:15 |
quote:Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC? ![]() | |
j95 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:15 |
Ik weet niet of dit interessant voor jullie is, maar ik zeg het toch maar even ![]() http://www.mobypicture.com/user/iwanverrips/view/7337020 | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:19 |
quote: ![]() Je moet werk dan ook niet mee naar huis nemen hey ![]() | |
Geerd | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:19 |
quote:Jup ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:10 |
Vandaag weer eens flink rond getreind. Uiteindelijk in Visé in België uitgekomen. Wat een troosteloze zooi zeg! Foto's volgen nog. Heb sinds kort m'n Servexpas en die moest ik natuurlijk even testen vandaag. Bij de Burger King was 'ie geweldig, complete maaltijd voor ¤3,30. Maar bij de AH to Go namen ze hem niet aan, met als goede reden 'hij doet het niet'. Maar lag dat aan die Limbabwanen of is 'ie echt niet geldig bij de AH to Go? Crientje? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:18 |
een pasje wat werkt ![]() ![]() ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:19 |
quote:Een pasdatje DAT werkt. ![]() | |
Crientj | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:20 |
quote:Hij is beperkt te gebruiken. ![]() Kiosk alleen op sandwish, drinken en bakeoff. Burger King op losse producten, waarvan de max 5 is en bv geen ijs. Verder wordt ie wel geaccepteerd bij smullers en de brooodzaak. De rest weet ik niet. Oh, bij Swirls nemen ze m ook niet aan dachtk.. | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:21 |
quote:Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag. ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:36 |
Vandaag, zoals gezegd, een bezoekje gebracht aan het station van Visé. Of zoals de Vlamingen het noemen; Wezet. Niet bepaald het mooiste station van België. Terwijl Nederland maar een paar honderd meter verderop ligt, is het toch een wereld van verschil... Deze rol aluminiumfolie van de plaatselijke heroïne gebruiker(s) lag nog klaar. Een vriend die met mij mee reisde, heeft er een mooi vliegtuigje en bloemetje van gevouwen om deze verslaafde wat op te vrolijken. ![]() De weg boven het station. Een gezellige promenade langs de Maas. Dat deze in z'n geheel langs een drukke snelweg ligt moeten de 'toeristen' maar voor lief nemen. Het stationsgebouw was van binnen ook 'prachtig', maar het leek mij niet zo'n goed plan om daar binnen foto's te maken. [ Bericht 1% gewijzigd door KapiteinT op 28-08-2010 12:01:49 ] | |
bork | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:50 |
Ik word er helemaal vrolijk en opgewekt van ![]() | |
Ireyon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:54 |
'k Vind het wel wat hebben hoor.. 5 minuten treinen en 't voelt alsof je mijlenver van huis bent. Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:25 |
quote:Zo inderdaad! Ben niet verder gekomen dan Visé, maar wat ik op internet kan vinden is ook erg gezellig. ![]() | |
Fixers | zaterdag 28 augustus 2010 @ 06:51 |
@KapitenT, Vise.... ziet er nog hetzelfde uit als 5 jaar terug. Even troosteloos en deprimerend. Je had ook door moeten gaan tot Bressoux. Dan vindt je de Jupiler Brouwerij. @Fles: de mobile site lust wel de stationsafkortingen. | |
bork | zaterdag 28 augustus 2010 @ 07:58 |
quote:HiSpeed gebruikt Hafas, volgens Hafas dan ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:09 |
quote:Leuke foto's! En ja, station Visé is niet echt een visitekaartje voor de SNCB... Dit is ook Visé, ziet er al wat toffer uit: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:47 |
quote:Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van je ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:49 |
quote:Ja precies. En zo'n drama is het niet hoor. Als je vanaf he station 5 minuten het dorp in loopt hebben ze hartstikke veel leuke kroegjes en terrasjes en friettenten en zo ![]() | |
Crientj | zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:19 |
quote:Nou ja, maakt ook niet uit. ;o | |
De_Hertog | zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:46 |
Visé kan best mooi zijn, maar jullie hadden zo te zien slecht weer en zijn niet echt richting het centrum gelopen. Dat helpt niet. ![]() | |
ReisT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:19 |
quote:Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V... Visé tijdens topdrukte: ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:58 |
quote:Ja iets met vermoeidheid en onoplettendheid ofzo. ![]() Ik ben even zo vrij geweest om m'n verhaal over Visé in de OP te zetten. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door KapiteinT op 28-08-2010 12:10:29 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:38 |
quote:Oh was jij daar ook bij? ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:45 |
Voor de mensen die in de buurt van Coevorden wonen: Vanmiddag komen er 4 railbussen die kant op, als het goed is ook naar het gewone station (via de Bentheimer Eisenbahn) | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:52 |
quote:Met een dieselloc die op de foto even aan het omlopen is. | |
dennistd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:08 |
![]() Vier railbussen vanmorgen op het spoor van de Bentheimer Eisenbahn van Gildehaus naar Ochtrup-Brechte (defensiedepot). | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:21 |
En dan bewerkt alsof het een foto van 1850 is ![]() ![]() Maar leuk kiekje wel ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:38 |
quote:ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving. | |
Ireyon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:44 |
quote: ![]() Waar ben je naartoe gelopen dan? | |
weps | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:54 |
quote:Ik heb anders nooit problemen met het invoeren van afkortingen in de Reisplanner van NS..... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:59 |
Gaan zeuren over afkortingen tjonge tjonge ![]() Het is een website voor normale mensen, niet voor treinnerds kom op... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:03 |
laat maar ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2010 14:04:44 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07 |
Okee. Heeft iemand een lijst van private vervoerders in Duitsland waar de Interrail passen geldig zijn? Via Interrailnet.com krijg ik deze link http://www.diebefoerderer(...)Passangebote__01.pdf Maar daar zit een corrupte of anderszins onleesbare PDF achter ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:11 |
quote:Kortrijk. De hei is mooi, maar Essen is echt een plaatsje van niks | |
Myraela | zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:39 |
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he. | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:39 |
quote:Geniet er van zo lang het nog kan! | |
Myraela | zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:41 |
quote:Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:55 |
quote:Wat je ver haalt is lekker heah ![]() | |
Fixers | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:15 |
quote:Ik ook, maar dan nog eerste klas. Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind. | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:19 |
quote:De 4226. ![]() quote:Eens! In de originele ICM tenminste. In ICMm zit ik wel liever 1e klas. | |
Ireyon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:46 |
quote:Huh wat? Met die heerlijk zachte met-stof-beklede verstelbare stoelen in de 1ste Klas is toch niks mis ![]() | |
Myraela | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:49 |
Dit is al de 3de keer dat ik gecontroleerd word. En op de heenweg niet 1 keer. Apart. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:57 |
quote:Ja, verstelbaar van k*t naar nog k*tter! Die stoelen geven echt geen steun waar mijn rug dat nodig heeft ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:02 |
quote:Waar naartoe? | |
Myraela | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:04 |
quote:Rotterdam centraal. | |
Peterselieman | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:12 |
Dan wordt er idd vaak gecontroleerd. Voor Zwolle vrijwel altijd wel een keer. Vaak op de Veluwe een tweede keer en dan richting Rotterdam/Den Haag nog een keer ja. Richting noorden wordt er weinig gecontroleerd ja. | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:22 |
quote:Toeter ff als je door Gouda komt. | |
Fixers | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:34 |
quote:Geen steun, doorgezakt en ik ben er gewoon te lang voor volgens mij. | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:57 |
quote:Inderdaad ook minder beenruimte door het tafeltje dat ´boller´ staat. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:46 |
quote:Dat is alleen bij jou hoor. Na een pikant SMSje van een zeker blauw figuur. | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:53 |
quote:'t Is wel waar trouwens... De tafeltjes in de 1e klasse zijn boller. | |
Ireyon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:05 |
Dat van de tafeltjes zou ik niet weten, 'k ga uiteraard wel in een coupeetje zitten ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:32 |
De stoomritten die morgen tussen Doetinchem en Varsseveld zouden plaatsvinden zijn afgelast: de beveiliging raakt in de war door de stoomtreinen.... http://www.ovm-doetinchem.nl/ | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:38 |
quote:Volgens de site zou het komen doordat er een storing niet verholpen is? | |
dennistd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:46 |
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft. | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:56 |
dennistd, jij hebt hier wel verstand van. Weet jij het antwoord op onderstaande, eerder gestelde, vraag?quote:Ik wil in september een ritje plannen met ICRm naar Maastricht (i.c.m. ICM over de IJssellijn) Alvast bedankt. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:57 |
quote:Dat noem ik een aardige FAIL. | |
Duvel | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:01 |
quote:Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet. ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:02 |
quote:De 3557 is vanaf 6 september wel met ICRm gepland (van ma-vr), de 3559 niet (die staat met VIRM in de lijst). Voor het ICM moet je ma-vr de 3615, 3624, 3641, 3650, 3667, 3676, 3691 hebben, behalve die laatste op vrijdag. [ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 28-08-2010 23:08:47 ] | |
Zug-Chef | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:12 |
Echte treinen.![]() Door een defect aan de 186 135 reed de "Moskva Express" uit Moskou op de druilerige vrijdagochtend van 27 augustus 2010 afwijkend met de 234 278. De "Ludmilla" lok van Russische oorsprong heeft de trein in Rzepin van de PKP overgenomen. Deze nachttrein bestaat alleen uit RZD en BC slaaprijtuigen wat de sleep rijtuigen als één geheel doen laten overkomen. De laatste kilometers van de lange reis uit de hoofdstad van Rusland worden over de Berlijnse Stadtbahn afgelegd, maar eerst wordt S-Bahnhof Warschauer Strasse gepasseerd, vlak voor Berlin Ostbahnhof. Vrijdag 27 augustus 2010. Morgen meer. | |
Ireyon | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:12 |
quote:Hoeveel bakken gaan dat wel niet worden dan? Dat is volgens mij toch vrij zeker de drukste trein van de dag tussen Rsd - Ht. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:36 |
Het wordt eens tijd om te gaan afronden met NRW. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:42 |
quote:Ja, zijn ze eindelijk gewend aan het voorzichtige ge-aai van die Lint asjes, komt er zo'n stoomloc langsdenderen, dat lijkt me ook vrij pijnlijk en onverwacht als ik een assenteller was! | |
Peterselieman | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:44 |
quote:Volgens mij 7 bakken, waarvan na de spits er 3 afgehaald worden. Deze worden in de middagspits weer aangehaakt. | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:44 |
quote:Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho. ![]() Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest? ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:45 |
quote:Hij durft die plaats niet aan, daar komt alle goedkope drank vandaan. | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:46 |
quote:Mooie foto daar. Ik ben in maart 2001 voor het laatst op Warschauer Straße geweest. ![]() | |
Socios | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:47 |
quote:Bedankt. Ben nu een aardig reisje aan het plannen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:48 |
quote:Nee nog nooit idd. Ik heb ook al eens vaker zo'n gifje gemaakt van België trouwens, waar je steeds verder al die lijnen ziet wegvallen ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:59 |
quote:Die was ook erg mooi ja. Is heel België al 'klaar' inmiddels? | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:01 |
quote:Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben ![]() | |
De_Hertog | zondag 29 augustus 2010 @ 00:02 |
quote: ![]() Zijn die paar stations die in hun eentje op een lijn liggen daar in NRW ook nieuwe stations, of mislukte foto's of iets dergelijks? | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 00:04 |
quote:In België heb ik relatief over weinig trajecten gereisd. Eigenlijk alleen: Maastricht - Luik Luik - Brussel (HSL) Luik - Aachen Hbf (HSL) Brussel - Antwerpen Antwerpen - Nederlandse grens (zowel HSL als conventioneel spoor) Brussel - Franse grens (HSL) | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:05 |
quote:Mislukkertjes, allemaal ![]() Morgen ga ik de lijntjes Düren - Heimbach en Düren - Linnich afmaken. En dan heb ik nog steeds geen tijd voor Wickrath bijvoorbeeld. | |
De_Hertog | zondag 29 augustus 2010 @ 00:07 |
quote:Mooie stukjes, hoop dat je wat mooier weer hebt dan het hier nu is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:08 |
Heimbach zelf kom ik niet, ik keer op Zerkall. Tactisch belang jeweett ![]() | |
De_Hertog | zondag 29 augustus 2010 @ 00:10 |
quote:Ah ok. Kun je mooi genieten van het uitzicht op Nideggen terwijl je wacht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:17 |
Ik hoop wel dat er op Zerkall een overkapping is ![]() ![]() | |
De_Hertog | zondag 29 augustus 2010 @ 00:19 |
quote:Zolang het niet te druk is. Of er niet te veel wind is. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:21 |
er moet ook nog een oud bordje zijn daar ![]() | |
De_Hertog | zondag 29 augustus 2010 @ 00:23 |
quote:Hoeveel tijd heb je om te gaan zoeken? ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 00:24 |
Maandag 20 september a.s. onderstaand reisje maken. ![]() IC 10534: Leeuwarden 09.45u - Zwolle 10.40u (ICM) IC 3641: Zwolle 10.48u - Breda 13.20u (ICM) IC 1946: Breda 14.10u - Rotterdam Centraal 14.42u (ICRm) THA 9331: Rotterdam Centraal 15.03u - Schiphol Airport 15.27u (Thalys) IC 3557: Schiphol Airport 15.44u - Maastricht 18.23u (ICRm) IC 872: Maastricht 18.56u - Eindhoven 19.59u (V-IRM) IC 1972: Eindhoven 20.02u - Tilburg 20.24u (ICRm) IC 3676: Tilburg 20.54u - Zwolle 23.13u (ICM) IC 10581: Zwolle 23.20u - Leeuwarden 00.17u (ICM) Totaal 993 kilometer. [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 29-08-2010 00:30:02 ] | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:27 |
quote:3 kwartier. in 2006 was er nog een oud bordje. ![]() Waarom tel ik die niet gewoon ook? | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:35 |
En ik weet ook al waar ze staan, allebei. ALS ze er nog steeds staan dus. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:36 |
Maar die overkapping is veranderd. En het perron. En het oude bordje is dus weg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 00:40 |
Kan ik net zo goed doorrijden tot Heimbach dus ![]() | |
lezut | zondag 29 augustus 2010 @ 01:03 |
Ik had laatst een planning gepost met daarin een plan waarmee ik alle uithoeken van Nederland per trein aan kon doen in één dag.. Maar dat werd me toch wat te gek ![]() Toen maar mijn 2-1 kaartje opgemaakt met een dagje Limburg. Planning was: Zwolle-Nijmegen-Roermond-Maastricht-Heerlen- en weer verder (nog naar schiphol geweest daarna ![]() Wel een heel mooi ritje trouwens, daar door zuid-limburg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 08:09 |
Ik heb geen zin om naar Duitsland te gaan vandaag. Het wordt kakweer en volgende week ligt het er ook nog wel allemaal. Bekjk het ook maar met je interrail. Dat is deze keer toch al niet het toppunt van efficiënt gebruik ![]() | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 08:44 |
NS Hispeed kent op de site trouwens ook een aantal andere bestemmingen nu, zoals Gronau en Bad Bentheim. Wenen kent ie alleen niet, hij denkt dat ik wel naar Waddinxveen wil.... | |
j95 | zondag 29 augustus 2010 @ 09:53 |
Gisteren een ritje gemaakt, dit is het geworden. Voor jullie waarschijnlijk niet zo spectaculer maar ik heb nog nooit zoveel getreint ![]() Uitgeest- Hilversum - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Schiphol - Den Haag Centraal - Amsterdam Centraal - Uitgeest ![]() | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 10:12 |
quote:Geweldig! Hier krijg ik XM tenminste mee naar toe! ![]() | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 10:14 |
quote:Da's een leuk plan, ik heb een keer met vrienden de 12 provinciëndag gedaan. Zonder idioot vroeg opstaan en idioot laat thuis zijn. Was een geslaagd dagje! | |
greavy | zondag 29 augustus 2010 @ 10:27 |
quote:Op Arnhem - Winterswijk schijnen momenteel 'op verzoek van ProFail' DM'90 te rijden omdat de LINT teveel storing zou geven.. Alhoewel er zo af en toe nog wel Lint voorbij komt zetten, lijkt DM'90 wel te heersen. @ Fles, Düren - Heimbach is een mooi bergachtig gebied, zoals je ook kon zien bij mijn Interrail ![]() Linnich - Düren is daarentegen wat saaier. Ik ben met de bus uit Lindern gegaan, ongeveer 10 minuten. Mijn Interrail was daar geldig, vond de chauffeur. Omdat ik anders een pokke eind om moest reizen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 12:47 |
129 Teletekst zo 29 aug *************************************** DB geeft bevangen ICE-klanten geld *************************************** ` De Deutsche Bahn heeft 2,7 miljoen euro schadevergoeding betaald aan reizigers die begin juli in ICE-treinen werden bevangen door de hitte.De airco was in vijftig hogesnelheidstreinen uitgevallen waardoor de temperatuur was opgelopen tot vijftig graden Celsius. Door de hitte raakten reizigers onwel. Al 23.000 klanten hebben een vergoeding gekregen en DB verwacht dat het er nog meer worden. Iedereen krijgt een vergoeding van anderhalf keer de ritprijs.Reizigers met gezondheidsproblemen krijgen daar bovenop nog een schadevergoeding van 500 euro. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
Lemjur | zondag 29 augustus 2010 @ 13:31 |
Hmm. Biertje en een goed boek in de Pimpel. Wat wil je nog meer!![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 13:59 |
Ziet er goed uit Lemjur ![]() ![]() | |
Guppy | zondag 29 augustus 2010 @ 14:16 |
Ik wil ook weer! | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 14:43 |
quote:Wat voor schunnige aanbiedingen verwacht je allemaal op deze opmerking? ![]() | |
Guppy | zondag 29 augustus 2010 @ 14:54 |
quote:Naar Berlijn ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 15:00 |
quote:Keertje samen naar Berlin Hbf, ja? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 15:35 |
Mag jij wel van Myraela? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 15:36 |
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens? Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2 | |
greavy | zondag 29 augustus 2010 @ 15:47 |
28 Augustus: Klusdag DE3 / Plan U 115, Amersfoort![]() Er moest wat opgeruimd worden om werk aan het plafond door te kunnen zetten ![]() Bagagerekken, plafond en dergelijke zijn verwijderd. De elektra en lichtbalken zijn nog laten hangen. ![]() Er wordt ook aan de ramen gewerkt, die vervangen moeten worden. ![]() En het vervangen vordert gestaag. ![]() Tekst op het plaatje is slecht te zien, maar gaf aan dat de oliedruk te laag was. Er is dus weer een storing verholpen, want het werkt wel. ![]() ![]() Terwijl wij aan het klussen waren, kwam er ook een hevige onweersbui aan. Wij dus alle spullen binnen zetten, deuren en ramen sluiten. Vervolgens nog even buiten wezen kijken en foto's van de naderende bui maken. ![]() De lucht nadert zeer snel.. ![]() En de hoosbui kwam steeds dichterbij De trein van 11:24 naar Utrecht en Rotterdam/Den Haag mocht niet vertrekken, net als de trein naar schiphol. Sprinter naar Amsterdam werd vastgehouden en uiteindelijk niet gereden, en de IC naar Amsterdam van 11:29 was om 12:00 niet eens uit Schothorst vertrokken, en heeft niet gereden. Als gevolg van bliksem inslag bij hilversum reden de treinen naar Amsterdam en Schiphol niet verder dan Amersfoort, en mochten reizigers via Utrecht omreizen. Treinen keerden in Amersfoort weer. En vervolgens een pauze gehad, en even gaan klussen. De Leeuwarden1 shuttle kwam aan, maar die mocht niet verder. De Leeuwarden2 kwam ook al aan, en stonden naast elkaar: ![]() ![]() Uiteindelijk ging de Leeuwarden2 eerder weg, die naar de Houtrakpolder ging. Deze reed met de Class 66. De Leeuwarden1 bleef langer staan, en vertrok pas na ongeveer 3 en half uur. Deze gaat naar de Maasvlakte, waar de rangeerlok van Leeuwarden ook onderhoud krijgt. | |
Eix | zondag 29 augustus 2010 @ 15:54 |
quote:Is het de moeite om vanuit het zuiden een hele dagtrip voor een stel fokkers te maken? ![]() | |
James1988 | zondag 29 augustus 2010 @ 15:59 |
quote:Wien kent hij volgens mij wel... | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 16:21 |
quote:Heel misschien... | |
bork | zondag 29 augustus 2010 @ 17:04 |
Bizarre combi![]() | |
Kankerkachelsverkopert | zondag 29 augustus 2010 @ 17:09 |
De SLT wordt al versierd zie ik. | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 17:10 |
quote:Wehehe. ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 17:11 |
quote:Ja, ik ben erbij! Zie de fipo in dat topic: quote:Ik ga (uiterlijk) laatste trein terug. | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 17:16 |
quote:Ken er eigenlijk niemand van, kans dat ik ga is heel klein... | |
Bitlord | zondag 29 augustus 2010 @ 17:23 |
Hebben de 1600-en van ACTS nu ook de mogelijkheid om op diesellijnen te rijden met de 6700-en? | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 18:16 |
quote:Voor zover ik weet niet, een 1600 heeft namelijk 2x zoveel vermogen als een 1200. En van de 6700'en rijdt alleen de 6702 nog, die volgens mij de vaste rangeerloc in Leeuwarden is en alleen voor onderhoud naar Rotterdam komt. | |
Myraela | zondag 29 augustus 2010 @ 18:19 |
quote:Goedzo fles, houd jij hem hier maar een beetje in de gaten. | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 18:19 |
De stuurstroomkabel van de 1600 zal wel niet compatibel zijn met die van de 6700... | |
dennistd | zondag 29 augustus 2010 @ 18:30 |
quote:Dat was die van een 1200 ook niet, maar daarin is een speciaal kastje voor de bediening van de 6700 gezet. De 6700 werd dus wel vanaf de 1200 bediend, maar met een los paneel. | |
Lemjur | zondag 29 augustus 2010 @ 18:30 |
quote:Was gister even een klein rondje i.c.m. bezoek aan een vriendin. Hoogkarspel-Amsterdam Centraal-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Amersfoort-Schiphol-Amsterdam Centraal-Hoogkarspel. Even omgereden om de Pimpel voor het eerst een bezoekje te geven ![]() | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 18:32 |
quote:I know. Had de 1200 al een stuurstroomkabel aan boord dan? | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 18:36 |
quote:Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten). | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 18:40 |
quote:Wat raar! Net als er weinig vrouwelijke vliegtuigspotters zijn, of vrouwelijke autoliefhebbers, et cetera. Aan de andere kant borduren er weer weinig mannen. | |
Myraela | zondag 29 augustus 2010 @ 18:43 |
quote:Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad. | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 18:49 |
quote:Het is besmettelijk. Wees waakzaam. | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 18:57 |
quote:Ik doe ook niet aan nummertjes hoor. En ik hou me hier ook staande, zij het met wat moeite soms. | |
Myraela | zondag 29 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:Maar nummertjes kan ik tenminste nog zien. Ik weet niets van treinen. Hoewel ik telkens weer iets leer. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 20:10 |
quote:Maak gewoon wat foto's van treinen en post ze hier. Gaat het meteen weer ergens over. Socios ook weer blij ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 29 augustus 2010 @ 21:36 |
Socios heeft het alweer druk genoeg. Treinspottertje achtervolgen | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 21:37 |
quote:God tering hoe droevig moet je DAN zijn? ![]() | |
Duvel | zondag 29 augustus 2010 @ 21:38 |
Socios trekt dat soort types aan als greavy S&V-medewerkers. | |
Xiance | zondag 29 augustus 2010 @ 21:48 |
quote:je moet maar wat te doen hebben ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 22:01 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:Het blijkt anders gewoon wel zo te zijn ![]() | |
Socios | zondag 29 augustus 2010 @ 22:22 |
quote:Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit? Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 250 |