Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
Ben het trouwens wel eens met greavy hoor, mat64 voelt meer trein dan de SLeT. Voor vee forenzen vervoer is de SLT wel ver superieur
Begin maar met een ander onderwerp. Iemand moet van wal stekenquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...
Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:38 schreef V2 het volgende:
Is er al wat meer bekend over wat er destijds bij Luik is gebeurd met dat grote ongeluk?
Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijtquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
Mwah, Greavy; dan vraag je toch of je dr eentje kan overkopen of lenen om ermee te trouwen. ;')
Simpel, klaaaar.
Dat dus, En de buurt is niet echt blij met een treinstel voor de deur, op de parkeerplaats.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijt
Het "Light" staat voor light-emission, oftewel lage uitstoot. Niet dat het een mindere trein is ofzoquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...
Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
De mcn houdt toch vol dat het sein groen stond? Ze waren toch bezig met een onderzoek of er niet iets raars met de beveiliging aan de hand was?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:44 schreef Crientj het volgende:
Whahahaha. xD Een Plan V op een parkeerplaats of in een flatje.
OH OH. Dan kan je beter een hele mooie foto van een Plan V als posterbehang ergens ophangen. ^^/
In je slaapkamer of in een inloopkast ofzo.
Oke, nu hou ik op
Dat snap ik. Maar met de 1700 eraan is het een trein.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Maar inderdaad, die hielden zich best. GTW ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met groot even in spoiler gezet
Brutal. Fucking. Metal.
Het uitprinten van een poster dan op x*x cm ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijn![]()
Oke, nu serieus. Dat gaat me net iets te ver hoor, en we hebben hier geen inloopkast![]()
Wat niet wil betekenen dat ik genoeg foto's ervan heb
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zegquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag een bezoekje gebracht aan de voetgangerstunnel op station Geldermalsen. Deze is eind 2008 onder leiding van een plaatselijke jeugdwerker beschilderd met verschillende treinen.
[ afbeelding ]
De tunnel.
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
[ afbeelding ]
En speciaal voor greavy hebben ze ook een Mat '64 geschilderd. Deze mist overigens wel een paar deuren...
Vanaf Geldermalsen naar Dordrecht gegaan, alwaar ik een stukje met de daar nieuwe SLT gedaan heb.
Die is wel fucking gaafquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Kwam deze net tegen:
[ afbeelding ]
Met meer dan een uur vertraging (en koukleumen van de fotograaf) zijn de stellen 528 en 945 Emmerich binnengekomen. Links op de foto staan de ICE stellen 4610 en 4303 (met alleen DB toelating) klaar als ICE 329 naar Keulen en rechts de 528 en 945 als ICE 104 naar Amsterdam.
© Mark Olsthof
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
Hej! Da's een koploper in spiegelbeeldquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg![]()
![]()
Laat ze daar dan maar mee opschieten. Toen ik er was laatst ging ie alleen de andere kant maar opquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Ik had dat ding toen nog maar netquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg![]()
![]()
Greavy is trouwens een tof peer hoor. Alleen zijn brommer skills waren wel diep bedroevend de laatste keer dat ik hem ontmoeten![]()
Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Je had daarvoor een scooter manquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had dat ding toen nog maar net![]()
Hopelijk lukt het beter als mijn tandwiel weer heel is. (Lees: Nieuw tandwiel geplaatst is)
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?
Geldermalsen heeft wel een mooi station voor zo'n dorpje
Ik ben door een sluitende deur de eurostar in gesprongen in Lille omdat ik per see een foto moest maken , zonder geld, paspoort en telefoon. Dat is pas die hardquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
De overstap richting Dordrecht is inderdaad kut. Kan je beter een trein eerder nemen. De overstap naar Utrecht is makkelijk te halen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Geldermalsen voor de Stoptrein naar Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
quote:* Vanuit Hrl kwamen de 942 + 865 om 20872 te rijden en uit Mt de 528 voor trein 872. Derhalve rijden de drie stellen dus gecombineerd (en vertraagd inmiddels) 872 naar Asd. Benieuwd of het hele spul als 881 terugkomt.
* Rond 20.55 uur een uit 4 stellen bestaande LM-trein van Ehv naar Mt: 891 + 447 + 910 + 900.
* De andere kant op gingen om 21.20 uur uit Mt de 883 + 864 + 466.
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?quote:Jawel. Trein 881 passeerde Mbtwaz met de genoemde combi, uiteraard in andere volgorde.
Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:17 schreef greavy het volgende:
En vandaag zit er weer Plan V + T in de 800, één van de laatste slagen. Gister ook al.
Volgens Somda:
[..]
[..]
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
Dan wacht ik wel afquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:48 schreef bork het volgende:
[..]
Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
De Belgische regering zegt op termijn een nieuw systeem te implementeren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is de huidige loopbrug niet dat ding voor maximaal 40 personen?
Hou eens op.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Hear, hear!quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:36 schreef dennistd het volgende:
Alsjeblieft niet zeg...
Sowieso vind ik eigenlijk dat er te laatste tijd veel te veel oninteressant geluld wordt hier...
Het staat je vrij om op te zouten naar de PTA slowchatquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:34 schreef Ascendancy het volgende:
Als we deze nu eens in 1 dag vullen?
Bij Eschede brak de wielband door metaalmoeheid als gevolg van een verkeerd wielontwerp (rubberen blokjes tussen wielband en binnenwiel), in Amsterdam was de sprengring, die de wielband op zijn plaats houdt, verdwenen waardoor de wielband kon verschuiven. Iets ander proces, het effect was gelijk: ontsporing, hoewel de snelheid in Eschede wat hoger was en daardoor de gevolgschade helaas ook.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat dat met die losse wielbanden na Eschede 1999 (101 doden) aangepakt zou worden?
[..]
Is dat bijzonder? Of bijzonder prettig?quote:
Is het dan net zo'n zinvolle melding als: "ICMm in de 2800!quote:
Had je er Beesies aan gehangen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Huu, stalling west op Utrecht Centraal is niet lief... Ik kwam vanmorgen bij mijn fiets, hadden ze er een briefje aangehangen met 'niet meer hier' erop... En hij stond nog wel in het rekHet is discriminatie...
Nee! Mijn Beesies zijn thuisquote:
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het dan net zo'n zinvolle melding als: "ICMm in de 2800!"?
Dit is dan weer jammer hè. D'r staat een goed paar tieten naast je en dan ga jij die trein filmenquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag voor de verandering E-GTW "Spurt" 407, 505 en 506 in Rotterdam gezien, die onderweg waren naar het opstelterrein om aldaar de wasstraat door te mogen en dergelijke.
Even later stond er een GTW op spoor 16b (helemaal achteraan, achter sp 15b)
Erg vreemd kijkende mensen toen ze de trein inwouden en dat niet mogelijk was![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is dan weer jammer hè. D'r staat een goed paar tieten naast je en dan ga jij die trein filmen
quote:
Hij heeft ook weinig meer te zeggen: hij zit niet meer in de kamer sinds gisterenquote:
Denk je dat het nou afgelopen is met die gekkigheid dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij heeft ook weinig meer te zeggen: hij zit niet meer in de kamer sinds gisteren
Laten we het hopen, hoewel ik het ergste vrees...quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat het nou afgelopen is met die gekkigheid dan?
Als van het onderstaande station naar het lokale busstation loopt, is het een kleine 15 minuten met bus 30 tot het station met het mozaikbordje "Ausgang"quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:17 schreef greavy het volgende:
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
Het ging om het mozaikbordje dus Dennis had het wel goedquote:
Sjongequote:Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef bork het volgende:
Ik moet nu nog alleen maar naar Emmen en dan heb ik rondje NL(regulier) compleet, ik mis dan nog het stukje van Nieuweschans tot aan de grens(en de HSL
nog)
Ja dat heb ik ergens gelezen jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sjonge
Hee weet je? Je kan ze combineren met de belbus Emmen - Beilen
Kijk maar gewoon wat er WEL lukt, dit kan nooit allemaal tegelijk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:31 schreef greavy het volgende:
Ik ben een reisje naar het Euregio gebied Maas-Rijn aan het plannen, voor een zaterdag ofzo (vroeg weg, laat thuis).
Ik zit te twijfelen aan:
Heerlen - Düren - Heimbach - Linnich - Aachen -(Bus) Eupen - Verviers Central - Geronstere - Pepinster - Luik - Maastricht
Of
Heerlen - Herzogenrath - Herrath - Aachen - Düren - Heimbach - Linnich - Düren - Stolberg-Aldstadt - Heerlen
En een andere keer Maastricht - Luik - Hasselt - Luik - Pepinster - Geronstere - Verviers Central etc
Ik denk dat ik voor keuze 2 ga. Iemand nog tips/ideeën?
Misschien dat er nog iets bij aan plak als het keuze 2 wordt, bijvoorbeeld vanaf Linnich ook even in Merzenich kijken.
Hou je rekening met de reality slap? Je loopt op Verviers Central zomaar tegen een uur vertraging op, en dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:49 schreef greavy het volgende:
Als ik de eerste keuze doe, past het in één dag, maar een tweede keuze past (als het goed is) ook in één dag
Je bent 19, jammer dan als je ouders het niet willen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:02 schreef greavy het volgende:
Als mijn ouders er ook mee instemmen (zal vast wel, nu mijn examens gehaald zijn), zal ik voor keuze 2 gaan, en dan een overnachting in Aken of dergelijke, en dan dag 2 de reis vervolgen naar België, en ook weer terug. Later meer
Anders wordt het eerst de 2e keuze, en een andere dag naar België voor die lijntjes
Maar wel je handje ophouden bij pappie en mammie.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je bent 19, jammer dan als je ouders het niet willen.
Dit dus, en als je daar toch bent ook even Aachen Hbf - Köln Hbf met ICE.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:24 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou wel een HSL ritje Luik - Aken proberen mee te pakken.. man wat ligt die HSL er prachtig bij daar
Wat er staat, klopt. Wat er níet staat is dat je dan alle flexibiliteit die je met de gewone intercity wel hebt, opgeeft. Zo zit je dus met een treinbinding, en als je je trein mist heb je - denk ik - pech.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:54 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rmale-intercity.html
jaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:22 schreef toblorone het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die in de eerste instantie dacht dat dit modelspoor was?
Kan je niet gewoon één vaste stoel reserveren, die altijd voor jou is?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:19 schreef ReisT het volgende:
Wat er staat klopt ook alleen doordeweeks voor 9:00. Voor de rest is de gewone IC toch gewoon veel goedkoper.
En wat verwachten ze dan, dat de vaste reizigers voor iedere dag opnieuw voor die trein gaan reserveren?
Die dan ook voor je versierd wordt als je jarig bent!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon één vaste stoel reserveren, die altijd voor jou is?Soort vip-seat zeg maar? Nieuw verdienmodel voor HiSpeed
quote:Geachte mevrouw Guppy,
Deze zomer vinden er aan het spoor rondom station Arnhem omvangrijke werkzaamheden plaats. Daardoor zullen van zondag 25 juli t/m zondag 22 augustus de treinen uit Utrecht, Nijmegen en Tiel niet tot Arnhem rijden.
Als u in genoemde periode met de trein reist, zal dit gevolgen hebben voor uw reis. Of u hierdoor moet omreizen of gebruik moet maken van de bus is afhankelijk van uw gebruikelijke reis. Uw extra reistijd kan oplopen van een half uur tot een uur met extra overstappen. Voor meer informatie verwijs ik u naar www.ns.nl/stationarnhem. Vanaf 27 juni 2010 zijn de omreisadviezen verwerkt in de NS reisplanner.
Bent u in het bezit van een auto? Kijkt u dan ook eens naar de parkeermogelijkheden op de stations Elst, Ede-Wageningen of Veenendaal De Klomp. Er is bij deze stations gratis parkeergelegenheid en vanaf daar rijden de treinen zoals gebruikelijk.
Na bovenstaande weken komen er nog twee periodes van grote werkzaamheden in Arnhem. Dat zal zijn in de herfstvakantie 2010 en in dezelfde periode als nu in de zomer van 2011. Wij houden u hiervan graag op de hoogte via de site www.ns.nl/stationarnhem. Meer bijzonderheden over de werkzaamheden vindt u op www.prorail.nl/sporeninarnhem
Heeft u naar aanleiding van deze brief vragen? Ga naar www.ns.nl en stel uw vraag. U kunt ook bellen met onze klantenservice. Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur op telefoonnummer 0900-2021163 (¤0,10 p/m).
Onze medewerkers zullen u deze zomer ondanks de werkzaamheden zo goed mogelijk van dienst zijn.
Excuses voor het eventuele ongemak
Met vriendelijke groet,
Arjan Bleeker
NS Regiodirecteur Noordoost
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef James1988 het volgende:
De 3600 zal wel geknipt worden, maar tot waar precies is de vraag. Ik weet niet of het beveiligingstechnisch mogelijk is om te keren op Arnhem-Zuid.
Als het geen vrije baan is of VCVL ofzo, kan dat best.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef James1988 het volgende:
De 3600 zal wel geknipt worden, maar tot waar precies is de vraag. Ik weet niet of het beveiligingstechnisch mogelijk is om te keren op Arnhem-Zuid.
Ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ede-Wageningen zal dan ook wel druk worden.
Rijdt de ICE via Eindhoven?
Volgens mij wordt er daar een aanpassing in de beveiliging gedaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het geen vrije baan is of VCVL ofzo, kan dat best.
Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl (ik kan nu even niet bij de echte BVS-tekeningen) is Arnhem-Zuid een halte aan de vrije baan met beveiligd links. Dat betekent dus dat kerende treinen terug tegen de rijrichting moeten rijden, waarbij tot voorbij Elst eventuele overwegen moeten worden aangereden. Een setje bediende seinen voor Arnhem-Zuid lijkt me dan de beste oplossing, want even ombouwen naar dubbel-enkel-beveiliging wordt een stuk duurder.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er daar een aanpassing in de beveiliging gedaan.
Ik denk dat er in spoorwegland genoeg beveiligingsspecialisten rondlopen om hier een mooie oplossing voor te verzinnen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl (ik kan nu even niet bij de echte BVS-tekeningen) is Arnhem-Zuid een halte aan de vrije baan met beveiligd links. Dat betekent dus dat kerende treinen terug tegen de rijrichting moeten rijden, waarbij tot voorbij Elst eventuele overwegen moeten worden aangereden. Een setje bediende seinen voor Arnhem-Zuid lijkt me dan de beste oplossing, want even ombouwen naar dubbel-enkel-beveiliging wordt een stuk duurder.
Dat denk ik ook wel. Ik ben benieuwd hoe ze het hebben opgelost.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat er in spoorwegland genoeg beveiligingsspecialisten rondlopen om hier een mooie oplossing voor te verzinnen.
Volgend jaar moet het weerquote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:10 schreef Zyron het volgende:
Bah, ff de tijd doden en via Arnhem naar Utrecht wordt straks eerder dus een tijd_rovende_ gelegenheid. Nja, als het maar mooi wordt.
Stond ook in de reisplanner toen de ICE een weekendje via venlo naar duitsland ging, maar hij stopte toch echt nietquote:Op zondag 20 juni 2010 19:21 schreef Socios het volgende:
ICE 104 stopt straks zeker weten WEL in ´s-Hertogenbosch. (Ook om in- en uit te stappen)
Dit was waarschijnlijk ook het geval bij mij, we stonden een aantal minuten stil op een spoor zonder perronquote:Op zondag 20 juni 2010 18:32 schreef dennistd het volgende:
Met dit soort dingen wil men nog wel eens vergeten een stop 'niet voor reizigers' mee te geven, waardoor ie misschien wel stopt maar niet aan het perron
Wanneer was die vorige keer voor jou dan? Het kan per keer en trein verschillen. Van de zomer stopt de ICE bijvoorbeeld weer NIET in Den Bosch.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:44 schreef RubenK het volgende:
Stond ook in de reisplanner toen de ICE een weekendje via venlo naar duitsland ging, maar hij stopte toch echt niet
Gaat dit spul nou ook echt direct door naar Moskou, met een onderstelwissel aan de grens, of moet iedereen daar overstappen in een andere trein?quote:Op zondag 20 juni 2010 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagavond vertrok ik met deze trein richting Praha (op tijd afdrukken is voor mietjes hmm) :
[ afbeelding ]
Het moskouse deel van dit spul krijgt bij Brest een draaistelwissel ja. Staat een kleine 2 uur voor geloof ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
[..]
Gaat dit spul nou ook echt direct door naar Moskou, met een onderstelwissel aan de grens, of moet iedereen daar overstappen in een andere trein?
een draaistelwissel ?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het moskouse deel van dit spul krijgt bij Brest een draaistelwissel ja. Staat een kleine 2 uur voor geloof ik.
Klik
Nee, een draaistelwissel. De rijtuigbakken worden opgevijzeld, de 1435 mm draaistellen worden weggereden, nieuwe 1524 mm draaistellen eronder, en weer laten zakkenquote:
Leuk hoor, al die dieseldingen. Heb je ook filmpjes met geluid en zo?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:10 schreef trainfreak het volgende:
Komende zaterdag en zondag is er in St-Ghislain een grote spoorwegexpo.
Van ongeveer alle (Belgische) locomotieven zal een exemplaar aanwezig zijn.
Gisteren en ook de komende dagen zijn er een aantal overbrengingen van locs. Gisteren mocht de 5183 van TSP de rit Schaarbeek-Eeklo-Schaarbeek verzekeren.
Doortocht in Wetteren (L50) met de 554.18, beter bekend als de 4618.
[ afbeelding ]
Nogmaals in Waarschoot (L58)
[ afbeelding ]
Iets dichter:
[ afbeelding ]
In Eeklo reed het konvooi verder op het lijntje van het Stoomcentrum Maldegem (SCM).
De 554.18 werd op het zijspoor gezet:
[ afbeelding ]
Zodat de 5183 zijn volgende vracht kon oppikken, de 4403, het cinemarijtuig en een K3 van SCM:
[ afbeelding ]
In Eeklo station:
[ afbeelding ]
Terug op de lijn dan maar, dit zou in Evergem (L58) moeten zijn:
[ afbeelding ]
Net voorbij het station van Wondelgem:
[ afbeelding ]
Een leuk detail: ik bevind me hier enkele meters van de fabriek van ABC, waar onder andere treinmotoren vandaan komen
De 554.18 werd door TSP in bruikleen gegeven voor het SCM. Omdat hun 4403 deelneemt aan de expo en hun 4620 momenteel een revisie ondergaat, hebben ze geen dieselstel meer om te rijden.
Ik heb filmpjes, maar voor het geluid stond ik niet op de goeie plaatsen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk hoor, al die dieseldingen. Heb je ook filmpjes met geluid en zo?
Hij stopte in Den Bosch..quote:Op zondag 20 juni 2010 17:23 schreef Kopstoot het volgende:
uhm, dank je in ieder geval voor het antwoord dat het in principe mogelijk is!
Maar, op de ns site zie ik dit: (en in het verleden heb ik die trein ook wel eens op Den Bosch zien halteren)
Vertrek 21:17 Aankomst 21:37
Zondag 20 juni 2010
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
Voor dit traject wordt een toeslag berekend
21:17 Eindhoven 5 Hertogenbosch ('s) +
Reisdetails: Toeslag , Reserveren buitenland aanbevolen , Bar/Buffet , Rolstoel plaatsen
21:37 Hertogenbosch ('s) 1
Ja. En in Duitsland zaten daar ook om half 11 al mannen in de ICE aan het bier. En niet 1tje. TIjdens de rit van 4 uur zeker 5quote:Op zondag 20 juni 2010 23:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Hij stopte in Den Bosch..
Toch altijd fijner dan een gewone intercity, bier in de treinbar![]()
Een keer in de trein naar Berlijn gehad dat er twee Duitse stellen om half tien de trein in stapten (in Rheine geloof ik) en begonnen met het soldaat maken van halve liters bier, inclusief worsten, en later overstappend op de grote hoeveelheiden Kleiner Feigling en zo. Naarmate de reis vorderde werden ze luider en luider, om vervolgens in Berlijn tamelijk lam de trein uit te rollen. Ze moesten daar nog verder naar Dresden geloof ik...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. En in Duitsland zaten daar ook om half 11 al mannen in de ICE aan het bier. En niet 1tje. TIjdens de rit van 4 uur zeker 5
Tof! Mijn collega's waren ook onder de indruk van de mooie geluiden.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:
Het filmpje van de overbrengingen van zaterdag:
Het is mogelijk om het in HD te bekijken..
Ze hebben zeker nooit sneeuw in Tsjechië, daar het rode licht bovenaan zit bij hun seinen.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagavond vertrok ik met deze trein richting Praha (op tijd afdrukken is voor mietjes hmm) :
[ afbeelding ]
Later op de avond stond de trein mooi in Wuppertal Hbf in de bocht
[ afbeelding ]
Gisterochtend kwam ik geheel planmatig rond half tien aan in Praha Hlavni Nadrazi, alwaar enkele lokale boemeltjes op het programma stonden. Allereerst maakte ik een rit naar Dobris in deze RegioNova, een vierassig tweebaks hypermodern dieseltreinstel.
[ afbeelding ]
De rit naar Dobris duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten voor 55 km, en de staat van het spoor is tamelijk klote. Er liggen vrij korte spoorstaven zodat je elke 15 meter of zo KENG KENG met de assen er overheen gaat. Aangekomen in Dobris heb ik even wat rondgekeken en een setje ansichtkaarten van treinen gekocht, dat verkochten ze daar, en je moet je Kronen toch ergens laten nietwaar? Iets na half één nam ik de trein uit Dobris terug naar Praha, dat was een setje spartaanse BZMOTjes, getrokken door een dieselloc serie 714. Hier staat de trein klaar voor vertrek in Dobris.
[ afbeelding ]
Na terugkomst in Praha ben ik met de CityElefant naar Benesov u Prahy gereden. Moderne en redelijk comfortabele driebaks elektrische dubbeldekkers. Hier staat de CityElefant in Benesov u Prahy in het zonnetje te wachten om terug naar Praha te rijden.
[ afbeelding ]
Nog meer plaatjes uit Benesov u Prahy: Een BZMOTje in de zon.
[ afbeelding ]
Een aantal treinstellen serie 451 staan te wachten op een nieuwe klus
[ afbeelding ]
Een fraai beschilderde loc van de serie 363 aan kop van een InterCity naar Tabor
[ afbeelding ]
Terug in Praha Hlavni Nadrazi hebben we deze loc van de serie 150 voor een EuroCity naar Warszawa
[ afbeelding ]
En een aftandse elektrische rangeerloc serie 111 die met twee rijtuigen aan het slepen is
[ afbeelding ]
Tot slot nog deze loc van de serie 350 die mijn EuroNight 456 tot aan de grens getrokken heeft.
[ afbeelding ]
Vanochtend om half twaalf was ik weer thuis na in Venlo (omleiding omdat we niet over Arnhem konden) nog even 40 minuten vertraging opgelopen te hebben omdat er geen loc beschikbaar was...
Oogst totaal: 2.601 km, 68 nieuwe bordjes, namelijk deze![]()
[ afbeelding ]
Enjoy
Of seinen met verwarming.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ze hebben zeker nooit sneeuw in Tsjechië, daar het rode licht bovenaan zit bij hun seinen.
Jup. Dat ding is weer proefritten aan het rijden. En er is nu ook al een vierde V250 in Nederlandquote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
I demand pics !quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
Heb je de voorwaarden ook gelezen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
quote:Bovendien moeten de deelnemers in België wonen
Bedankt!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
oepsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je de voorwaarden ook gelezen?
[..]
Wel waar, etnische afstamming staat er. Je bent een allochtoonquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:22 schreef trainfreak het volgende:
Er zijn zoveel wedstrijden die enkel gelden voor een bepaald land...
Discriminatie op plaats is volgens mij ook geen geldige reden, en het staat trouwens ook niet in je lijstje.
Je bent in overtreding trouwens:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
Jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:02 schreef dennistd het volgende:
zijn ze nou echt helemaal van de pot gerukt daar in belgie?
Stelletje hypocriete neukfouten ookquote:De juridische afdeling van de spoorwegmaatschappij claimt dat de site niet mag linken naar een pagina op het domein nmbs.be, alleen naar de startpagina zelf. Verder staat in de brief dat de webmaster zich schuldig maakt aan 'namaak' en dat de rechten van de NMBS 'op flagrante wijze geschonden' zijn, waarbij wordt gerefereerd aan het auteurs-, merken- en databankrecht.
En vanmiddag kwam die stofzuiger (stel 4801, heeft witte stelnummers ipv zwarte ofzo, en staat op een wit vlak) aan in Rtd vanuit de kant Rotterdam Blaak etc (HSL-ritje gehad). Scheen later weer te vertrekken met een HSA 186.xxx loc ervoor, en wederom de HSL over. Dat heb ik niet afgewachtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:57 schreef James1988 het volgende:
Jep, ik heb de V250 zojuist ook gezien. En er zit overal graffiti, da's best jammer eigenlijk. Daarnaast zit er nog een laag fijnstof overheen, eventjes door de wasstraat halen was teveel moeite denk ik.
De grootte van de neus vond ik meevallen, het is een groot gat maar het lijkt minder erg te zijn dan op de foto's.
Ik zie er nu ook regelmatig 1 rijden ofzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zag van het weekend trouwens heul veul treinen op de Betuwe-routezeker wel 4. En toen moest ik weer op de weg letten
Ik reed in de auto van vriendlief. Zou ie niet tof gevonden hebben, blinddoeken en zulksquote:
Begint het dan toch een beetje te komenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik zie er nu ook regelmatig 1 rijden ofzo.
Er schijnt nog wel redelijk wat SGMm kapot te zijn, dus dat is een mogelijke reden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:15 schreef ReisT het volgende:
Afgelopen zondag was er anders nog volop Mat '64 te zien tussen Utrecht en Tiel/Breda!![]()
Lijkt me sterk, nu zal eerst het mat'64 door SLT afgelost worden neem ik aan.quote:Dat SGMm hier nu planmatig is wil ook nog niet zeggen dat dit ook zo blijft.Kan net zo goed voor een paar maanden zijn.
Ik zag vorige week nog een plan v tussen Apeldoorn en Enschedequote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er schijnt nog wel redelijk wat SGMm kapot te zijn, dus dat is een mogelijke reden.
[..]
Lijkt me sterk, nu zal eerst het mat'64 door SLT afgelost worden neem ik aan.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er schijnt nog wel redelijk wat SGMm kapot te zijn, dus dat is een mogelijke reden.
[..]
Lijkt me sterk, nu zal eerst het mat'64 door SLT afgelost worden neem ik aan.
Gaat het om iRail.be?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stelletje hypocriete neukfouten ookDatabankrcht
Alsof ze niet zelf geheel belangeloos in de database van de DB mogen lepelen
Voorts is die site qua inrichting dusdanig kut dat niemand hem zou WILLEN "namaken". Zieke boel daar
Tuurlijk wel, maar dan niet in de auto.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zou ie niet tof gevonden hebben, blinddoeken en zulks
[..]
Het zijn allemaal gangen die rondlopen, zo makkelijk heb ik een doolhof nog nooit meegemaakt!quote:
Och, een beetje bloggen en twitteren erover en binnen een dag hebben ze 10 miljoen deeplinks over heel het Internet. Wat gaan ze doen? 10 miljoen brieven van hun juridische afdeling versturen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het om iRail.be?
Eens zien wat ze van plan zijn als ik een routeplanner inricht.
Alleen zeg ik niet over het hoe en wat...
Nou ja, niet tijdens het rijdenquote:Op woensdag 23 juni 2010 07:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dan niet in de auto.
Update: hij staat er nog steedsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
Inmiddels al 11:30quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:29 schreef Duvel het volgende:
En ze hebben nu tot tien uur om uit te vechten wie 'm in zijn achteruit zet.
Update²: hij is vertrokken in westelijke richting.quote:
stukje van rtv Utrecht -> http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/244119quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een defect wissel is eerder het gevolg dan een oorzaak. Misschien is het wel een onterechte STS-passage, dat zou ook verklaren waarom het zo lang duurt.
Hoe is die wissel dan defect gegaan? wissel die half half staat?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een defect wissel is eerder het gevolg dan een oorzaak. Misschien is het wel een onterechte STS-passage, dat zou ook verklaren waarom het zo lang duurt.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, niet tijdens het autorijden
Wel als je een wissel open rijdt en daarmee in het pad van een andere trein terecht komt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe is die wissel dan defect gegaan? wissel die half half staat?
Want een STS-passage betekent toch niet dat er direct een wissel kapot gaat?
Je kan een wissel openrijden. Daarbij wordt de aanliggende tong meestal omgebogen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe is die wissel dan defect gegaan? wissel die half half staat?
Want een STS-passage betekent toch niet dat er direct een wissel kapot gaat?
Yep, dus het is niet aannemelijk dat een defect wissel heeft geleid tot het tegenover elkaar komen staan van twee treinen. Als dat wel het geval is, valt de bodem weg onder de treinbeveiliging en wordt het fietsen tot het probleem voldoende is opgelost.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je kan een wissel openrijden. Daarbij wordt de aanliggende tong meestal omgebogen.
Andersom is de beveiliging zo ingericht dat als een wissel geen garantie kan geven dat het veilig bereden kan worden, dat het sein dan op rood blijft.
Dat zeg ik. Het wissel is niet de oorzaak, hoogstens een gevolg.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep, dus het is niet aannemelijk dat een defect wissel heeft geleid tot het tegenover elkaar komen staan van twee treinen. Als dat wel het geval is, valt de bodem weg onder de treinbeveiliging en wordt het fietsen tot het probleem voldoende is opgelost.
Ik internet nu mobiel, dus painten wordt lastig. Ik pak straks de laptop er wel even voor je bij.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:47 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap dat openrijden niet helemaal, wel opgezocht, maar niet echt iets duidelijks gevonden.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Meende op Somda te lezen dat een 5800 richting Vathorst er waarschijnlijk bij betrokken is.
En die moet idd met een xx-trein kruisen, dus dan zou zo'n situatie kunnen ontstaan ...
Mooi. Dat scheelt mij weer painten.quote:
quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:19 schreef Flodder450 het volgende:
dus, vanochtend zaat ik op t station van appingedam te wachten op de bus
komt er een goederentrein aan en opeens zie ik:
[ link | afbeelding ]
klacht:FOK!ker kalkt trein onder
Wie is er verantwoordelijk?
Ik lees dat het rond 7 uur gebeurd is. Om 9 uur stond er nog dat er in beide treinen nog mensen zaten. Maar die mochten er dus rond half 10 uit? Hebben ze wel koffie gekregen of zo? Of water?quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
Volgens teletekst rijden er van en naar Amersfoort geen treinen. Men meldt dat er twee treinen tegenover elkaar staan, en dat dat zou komen door een defect wissel...
Gisteren in de Beneluxtrein vanuit Amsterdam zat ik ook in een rijtuig zonder elektriciteit.. 't Was inderdaad wel grappig, zo donker in de tunnels; alleen minder fijn dat ook de airconditioning en wc-doorspoel-knop het niet dedenquote:Op woensdag 23 juni 2010 09:01 schreef Sirolf het volgende:
Ik kon vanochtend nog even lekker door slapen in de trein, omdat men was vergeten het licht aan te zetten... en we de spoortunnel onder Schiphol in reden.
Op station Schiphol hebben ze 't dan uiteindelijk toch maar aangezet.
Ging trouwens om de sprinter Hoofddorp - Almere Oostvaarders van 7.50.
Volgens mij zijn de mensen teruggelopen over het spoor. Er reed toch verder niets.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees dat het rond 7 uur gebeurd is. Om 9 uur stond er nog dat er in beide treinen nog mensen zaten. Maar die mochten er dus rond half 10 uit? Hebben ze wel koffie gekregen of zo? Of water?
Behalve dan die ene trein die de plaats van het incident alweer verlaten hadquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen teruggelopen over het spoor. Er reed toch verder niets.
Die was dan ook in overtreding.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dan die ene trein die de plaats van het incident alweer verlaten had
Oh, meneer Duvel heeft het onderzoek al klaar terwijl er niet eens gemeten kon worden hoe dicht ze bij elkaar gestaan hebbenquote:
Je mag een trein nooit achteruit zetten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, meneer Duvel heeft het onderzoek al klaar terwijl er niet eens gemeten kon worden hoe dicht ze bij elkaar gestaan hebben
Klopt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Kijk maar naar die sukkel die een tijd geleden aan de noordkant van Utrecht met zijn VIRM door rood reed. Die zetten 'm terug over een opengereden wissel en vervolgens hobbelden er een paar bakken uit het spoor. Was best een bende.quote:
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Als je je in een situatie hebt bevonden waarbij twee treinen ineens tegenover elkaar zijn komen te staan, kun je er gevoegelijk van uitgaan dat het niet mag.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
O.a., en volgordedwang: in het beveiligingssysteem kunnen treinen alleen vooruit rijden. Als een trein een sectie verlaat, kan dat alleen vooruit. Tenzij je rijrichtingkering toepas. En bij opengereden wissels ben je natuurlijk helemaal de lul.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:25 schreef James1988 het volgende:
Waarom mag dat eigenlijk niet? Mijn vermoeden is dat dat een beveiligingstechnische zaak is, omdat er dan al een trein in het baanvak kan zijn waar de trein terug in rijdt?
Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komtquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef Duvel het volgende:
(Let niet op de naam, er zit echt het goede rapport achter.)
Ik vond 'm wel mooi ja!quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komt
Ik heb nog ergens een presentatie die per ongeluk in concept online gestaan heeft met allemaal editor's notes erin en zoquote:
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijk maar naar die sukkel die een tijd geleden aan de noordkant van Utrecht met zijn VIRM door rood reed. Die zetten 'm terug over een opengereden wissel en vervolgens hobbelden er een paar bakken uit het spoor. Was best een bende.
Door rood rijden is nog tot daar aan toe, maar terugzetten terwijl je niet 100% zeker weet dat je geen wissels open hebt gereden is natuurlijk helemaal stom.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is het DE banaan en niet HET banaan?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
Het mag geloof ik allebei, maar "het" is de algemene term. Als je "de" gebruikt, lijkt het op voetbal.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
Ja doeg. Die seinen zijn genoeg zichtbaar, en de machinist beweerde wegbekendheid te hebben.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Ik heb laatst lekker met de FYRA achteruit mogen rijden over ongeveer een afstand van +/- 200 meterquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Ik geloof niet wat die meisje zegtquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.
Heus waar hoor, echt
quote:
quote:Belgische spoorwegmaatschappij verbiedt deeplinken naar haar site
De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen verbiedt sites om naar haar internetpagina's te linken. Linken naar de startpagina mag alleen na toestemming. De omroep VRT hanteert een vergelijkbaar beleid.
NMBSDe NMBS heeft een aangetekende brief gestuurd naar de webmaster van een site die uitlegt hoe reizigers een schadevergoeding kunnen claimen als hun trein vertraging heeft gehad. De juridische afdeling van de spoorwegmaatschappij claimt dat de site niet mag linken naar een pagina op het domein nmbs.be, alleen naar de startpagina zelf. Verder staat in de brief dat de webmaster zich schuldig maakt aan 'namaak' en dat de rechten van de NMBS 'op flagrante wijze geschonden' zijn, waarbij wordt gerefereerd aan het auteurs-, merken- en databankrecht.
Zelfs voor het linken naar de startpagina moet vooraf toestemming worden gevraagd, waarbij de aanvrager het doel van de link moet melden, staat op de site van de NMBS. “We willen vooral waken over het feit dat onze site en ons imago niet geschaad worden, en daarom vragen we een vrij strenge toepassing. We willen voorkomen dat malafide sites door het linken naar onze site de indruk zouden wekken met ons geassocieerd te zijn”, probeert Goovaerts de stellingname tegen ZDNet te verdedigen.
De aangetekende brief blijkt al op 12 mei te zijn verstuurd, maar dook onlangs op Facebook op bij een steunbetuiging aan iRail, een applicatie die tegen de wil van het bedrijf in gegevens van de spoorwegmaatschappij gebruikt. De Belgische omroep VRT heeft in zijn gebruikersvoorwaarden ook opgenomen dat sites alleen na toestemming naar andere pagina's dan de startpagina mogen linken, maar noemt geen juridische sanctie.
Bron: Tweakers.net
Wat ik kon begrijpen via de porto [meeluistermodus stond aan] dat er in een groot gebied achter ons geen FYRA of Thalys of dergelijke aanwezig waren. Ja, op het andere spoor, richting Rotterdam. Maar niet op ons spoorquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:
Stel nou dat die trein achter de Fyra door rood gereden was en binnen die 200 meter stond? Treindienstleider zal dat niet zien aangezien het blok al bezet was. Dan had je dus wel mooi een aanrijding gehad bij het achteruit zetten.....
In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:57 schreef dennistd het volgende:
niet over elke sts-passage komt een rapport
dan zijn ze nog wel even bezig namelijk
Ja die kans is er toen wel geweest, als het echt was mis gegaan dan waren beide treinen naar beneden gedonderdquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.
Waarom hebben jullie vrouwen altijd zo veel verstand van bananen?quote:
Citaat uit het Handboek Machinist:quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
quote:Beperking bij achteruitrijden
U mag niet achteruitrijden met treinstellen en trek-duweenheden. Minder
dan 2 meter achteruit verplaatsen bij ontkoppelen geldt daarbij niet als
achteruitrijden.
Ah, ik zie ruimte voor een inspecteur van IVW met een meetlint.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Citaat uit het Handboek Machinist:
[..]
Wowquote:Op donderdag 24 juni 2010 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
Gister heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waardoor er meer treinen op het spoor gaan rijden. Zo zullen er tussen Leeuwarden en Zwolle vanaf ergens in 2012 drie treinen per uur gaan rijden en bestaat er een mogelijkheid om dat uit te breiden naar 4!!!
Hiervoor zou de spoorbrug bij Leeuwarden moeten worden vervangen. Kosten 10 miljoen euro en er een inhaalspoor bij Steenwijk moeten komen. Kosten enkele miljoenen.
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de treinquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WowWel 4 treinen per uur
. Waarom moet daar in hemelsnaam zoveel aan infrastructuur voor worden aangepast
?
bij steenwijk liggen toch al genoeg sporen? B)quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
Gister heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waardoor er meer treinen op het spoor gaan rijden. Zo zullen er tussen Leeuwarden en Zwolle vanaf ergens in 2012 drie treinen per uur gaan rijden en bestaat er een mogelijkheid om dat uit te breiden naar 4!!!
Hiervoor zou de spoorbrug bij Leeuwarden moeten worden vervangen. Kosten 10 miljoen euro en er een inhaalspoor bij Steenwijk moeten komen. Kosten enkele miljoenen.
Tot Leeuwarden is alles dubbelspoor hoor, als sinds de jaren '70.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de trein. Ik wacht nog op die eerste klas kaartjes voor een ritje
. En die gasten in spanje. Hoe de fuck kan je nou met 16 man tegelijk op een HSL spoor gaan staan
![]()
![]()
!!!
ik ruik een paar bouwprojectenquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is tussen Zwolle en Leeuwarden allemaal dubbelspoor Yreal
Alleen je zit er mee dat er alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen 4 bruggen zijn, waarvan er drie zonder bovenleiding zijn. Die bruggen moeten allemaal bediend worden. En met meer treinen per uur kun je in de problemen komen.
okequote:Op donderdag 24 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tot Leeuwarden is alles dubbelspoor hoor, als sinds de jaren '70.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
okeWaar komt mijn idee van enkelspoor dan vandaag?
wat ook wel de langste tijd gehad heeft.. gezien ze graag 2 sneltreinen tussen lw en groningen willen..quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De diesellijntjes van Arriva zijn wel grotendeels enkelsporig. Ik denk dat het daar vandaan komt.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat ook wel de langste tijd gehad heeft.. gezien ze graag 2 sneltreinen tussen lw en groningen willen..
naast de stoppertjes..
daarom.. in principe is het stuk vanaf Camminghaburen zo te verdubbelen. genoeg ruimtequote:Op donderdag 24 juni 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan mogen ze het wel tussen station Leeuwarden en iets voorbij Camminghaburen verdubbelen. Naast wat andere stukjes. Anders red je het niet.
Obv troll is obv.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de trein
quote:
dan kan het MIVB google.. en alle andere search engines ook wel aanklagenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]![]()
![]()
De MIVB doet het trouwens ook, daar krijg je een hele waarschuwing dat je niet mag deeplinken nog voor je de website binnen kan gaan.
En dan te bedenken dat het juridisch ook helemaal nergens op slaat. Zeker in Nederland niet. Uit de rechtszaken tegen bepaalde huizenzoeksites is immers gebleken dat deeplinken helemaal geen schending van het auteurs-, merken- of databankrecht is.
Edit: Het MIVB is zelfs nog strenger! Volgens hun voorwaarden mag je helemaal geen link maken zonder expliciete toestemming, zelfs niet naar de startpagina!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |