abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:28:27 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82908203

Welkom in alweer deel 235 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_82908218
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:28:44 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82908222
Jammer jeroen, ik was post 300
En Fipo.

Edit: Te laat
pi_82908310
Ik vind greavy een vuile pleuris rat
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:32:55 #5
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82908458
Maar, al die Mat'64-fapperij, sjah. Het is het einde van een tijdperk, daar heb je gelijk in, Mat'64 is wel echt een trein-trein, heel herkenbaar, maar ik vind het wel zo fijn dat er wat vooruitgang plaatsvindt. En zeggen dat Mat'64 storingsvrij is is onzin, meer dan genoeg gelazer met snelschakelaars en remmerij die in de fik vliegt...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_82908488
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
Ben het trouwens wel eens met greavy hoor, mat64 voelt meer trein dan de SLeT. Voor vee forenzen vervoer is de SLT wel ver superieur
Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...

Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:35:10 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82908565
Ja, die storingen horen erbij. Dat komt (mede) omdat de treinen aan het einde van de revisietermijn komen, of zelf al in een verlengingstermijn zitten. Ouderdom telt ook mee. Met de winter hadden de V'tjes de minste problemen bij het koude weer, om vooruit te komen.
Bij de SLeT ben je afhankelijk van een computer die je bij wijze van spreken stuurt. Doet dat systeem het niet, grote kans dat de trein het ook niet doet. Plan V heeft niet te veel elektronica erin gelukkig.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:35:43 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82908592
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...

Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
Begin maar met een ander onderwerp. Iemand moet van wal steken
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:37:07 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:38:51 #10
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82908783
Is er al wat meer bekend over wat er destijds bij Luik is gebeurd met dat grote ongeluk?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_82908835
Mwah, Greavy; dan vraag je toch of je dr eentje kan overkopen of lenen om ermee te trouwen. ;')
Simpel, klaaaar.
pi_82908887
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:38 schreef V2 het volgende:
Is er al wat meer bekend over wat er destijds bij Luik is gebeurd met dat grote ongeluk?
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
pi_82908929
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
Mwah, Greavy; dan vraag je toch of je dr eentje kan overkopen of lenen om ermee te trouwen. ;')
Simpel, klaaaar.
Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijt
pi_82908966
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:41:47 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82908982
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijt
Dat dus, En de buurt is niet echt blij met een treinstel voor de deur, op de parkeerplaats.
pi_82908985
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...

Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
Het "Light" staat voor light-emission, oftewel lage uitstoot. Niet dat het een mindere trein is ofzo (en daarom moet het dus eigenlijk afgekort worden met SLeT)
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:42:24 #17
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_82909015
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
De mcn houdt toch vol dat het sein groen stond? Ze waren toch bezig met een onderzoek of er niet iets raars met de beveiliging aan de hand was?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:43:28 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82909076
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Maar inderdaad, die hielden zich best. GTW ook.
pi_82909133
Whahahaha. xD Een Plan V op een parkeerplaats of in een flatje.

OH OH. Dan kan je beter een hele mooie foto van een Plan V als posterbehang ergens ophangen. ^^/
In je slaapkamer of in een inloopkast ofzo.

Oke, nu hou ik op
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:45:49 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82909219
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:44 schreef Crientj het volgende:
Whahahaha. xD Een Plan V op een parkeerplaats of in een flatje.

OH OH. Dan kan je beter een hele mooie foto van een Plan V als posterbehang ergens ophangen. ^^/
In je slaapkamer of in een inloopkast ofzo.

Oke, nu hou ik op
Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijn
Oke, nu serieus. Dat gaat me net iets te ver hoor, en we hebben hier geen inloopkast
Wat niet wil betekenen dat ik genoeg foto's ervan heb
pi_82909224
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:43 schreef greavy het volgende:

[..]

ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Maar inderdaad, die hielden zich best. GTW ook.
Dat snap ik. Maar met de 1700 eraan is het een trein.

De GTW is volgens mij geen 1x uitgevallen op de merwedelingelijk.
Er werd alleen een paar uur een uurdienst gereden omdat de wissels vastzaten.
Toen reden ze allebei spoor 1 van Gorinchem op, om vervolgens zelfde richting weer terug te rijden.

De reis naar Geldermalsen was zonder wachttijd op Leerdam wel een stuk sneller, waardoor er een perfecte overstap was met een 20 minuten vertraagde stoptrein naar 's hertogenbosch.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82909263
Vandaag een bezoekje gebracht aan de voetgangerstunnel op station Geldermalsen. Deze is eind 2008 onder leiding van een plaatselijke jeugdwerker beschilderd met verschillende treinen.


De tunnel.


Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.


En speciaal voor greavy hebben ze ook een Mat '64 geschilderd. Deze mist overigens wel een paar deuren...

Vanaf Geldermalsen naar Dordrecht gegaan, alwaar ik een stukje met de daar nieuwe SLT gedaan heb.
pi_82909317
Mooi.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82909440
Niet zo'n heel bijzondere foto, maar stond op het station van Holten en had toevallig m'n camera bij me
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In verband met groot even in spoiler gezet
Brutal. Fucking. Metal.
pi_82909441
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijn
Oke, nu serieus. Dat gaat me net iets te ver hoor, en we hebben hier geen inloopkast
Wat niet wil betekenen dat ik genoeg foto's ervan heb
Het uitprinten van een poster dan op x*x cm ? Kan je die boven je bed hangen
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:51:51 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82909572
Kwam deze net tegen:


Met meer dan een uur vertraging (en koukleumen van de fotograaf) zijn de stellen 528 en 945 Emmerich binnengekomen. Links op de foto staan de ICE stellen 4610 en 4303 (met alleen DB toelating) klaar als ICE 329 naar Keulen en rechts de 528 en 945 als ICE 104 naar Amsterdam.

© Mark Olsthof
pi_82909597
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag een bezoekje gebracht aan de voetgangerstunnel op station Geldermalsen. Deze is eind 2008 onder leiding van een plaatselijke jeugdwerker beschilderd met verschillende treinen.

[ afbeelding ]
De tunnel.

[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.

[ afbeelding ]
En speciaal voor greavy hebben ze ook een Mat '64 geschilderd. Deze mist overigens wel een paar deuren...

Vanaf Geldermalsen naar Dordrecht gegaan, alwaar ik een stukje met de daar nieuwe SLT gedaan heb.
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg

Greavy is trouwens een tof peer hoor. Alleen zijn brommer skills waren wel diep bedroevend de laatste keer dat ik hem ontmoeten
pi_82909623
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Kwam deze net tegen:

[ afbeelding ]
Met meer dan een uur vertraging (en koukleumen van de fotograaf) zijn de stellen 528 en 945 Emmerich binnengekomen. Links op de foto staan de ICE stellen 4610 en 4303 (met alleen DB toelating) klaar als ICE 329 naar Keulen en rechts de 528 en 945 als ICE 104 naar Amsterdam.

© Mark Olsthof
Die is wel fucking gaaf
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:35 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_82909650
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.


Zoek de fout
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_82909674
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
Hej! Da's een koploper in spiegelbeeld Aan die kant zit helemaal geen deurtje voor de machinist

--edit-- ah, dennistd is me net voor!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_82909692
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
pi_82909752
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Laat ze daar dan maar mee opschieten. Toen ik er was laatst ging ie alleen de andere kant maar op
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:57:03 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82909837
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg

Greavy is trouwens een tof peer hoor. Alleen zijn brommer skills waren wel diep bedroevend de laatste keer dat ik hem ontmoeten
Ik had dat ding toen nog maar net
Hopelijk lukt het beter als mijn tandwiel weer heel is. (Lees: Nieuw tandwiel geplaatst is)
pi_82909875
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?
Geldermalsen heeft wel een mooi station voor zo'n dorpje
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_82910101
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik had dat ding toen nog maar net
Hopelijk lukt het beter als mijn tandwiel weer heel is. (Lees: Nieuw tandwiel geplaatst is)
Je had daarvoor een scooter man . Eens, eens, met mensen achterop reageert zoon ding anders, maar ik heb me dood gelachen
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:01:53 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82910103
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?
Geldermalsen heeft wel een mooi station voor zo'n dorpje
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Geldermalsen voor de Stoptrein naar Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
pi_82910190
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
Ik ben door een sluitende deur de eurostar in gesprongen in Lille omdat ik per see een foto moest maken , zonder geld, paspoort en telefoon. Dat is pas die hard
pi_82910274
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Geldermalsen voor de Stoptrein naar Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
De overstap richting Dordrecht is inderdaad kut. Kan je beter een trein eerder nemen. De overstap naar Utrecht is makkelijk te halen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:06:40 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82910362
Niet dat ik moest overstappen naar een andere trein, het was tijdens mijn afscheidsritje met Mat'64. Ik wou in die 5 minuten een paar foto's maken, maar wat dat aangaat is het een eind rennen van de trein naar Utrecht naar de GTW'tjes naar Dordrecht..
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:08:01 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82910428
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:17:58 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82910939
En vandaag zit er weer Plan V + T in de 800, één van de laatste slagen. Gister ook al.
Volgens Somda:
quote:
* Vanuit Hrl kwamen de 942 + 865 om 20872 te rijden en uit Mt de 528 voor trein 872. Derhalve rijden de drie stellen dus gecombineerd (en vertraagd inmiddels) 872 naar Asd. Benieuwd of het hele spul als 881 terugkomt.
* Rond 20.55 uur een uit 4 stellen bestaande LM-trein van Ehv naar Mt: 891 + 447 + 910 + 900.
* De andere kant op gingen om 21.20 uur uit Mt de 883 + 864 + 466.
quote:
Jawel. Trein 881 passeerde Mbtwaz met de genoemde combi, uiteraard in andere volgorde.
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:48:21 #42
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_82912379
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:17 schreef greavy het volgende:
En vandaag zit er weer Plan V + T in de 800, één van de laatste slagen. Gister ook al.
Volgens Somda:
[..]


[..]

Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:00:32 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_82912919
Misschien 30 juni een retourtje Amsterdam - Dusseldorf (A)
Kan via via een kaart krijgen voor ¤15,00, heen + terugreis, 2e klas, met ICE
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:48 schreef bork het volgende:

[..]

Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)
Dan wacht ik wel af
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juni 2010 @ 00:04:42 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82913140
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW

Zelf ook geen problemen met het ICM(m) gehad. Vanuit Utrecht wel een overstap in Zwolle, maar het spul richting Leeuwarden kwam prima door een zware sneeuwstorm heen. ikzelf deed over de laatste 8 kilometer nog eens 45 tot 50 minuten. Was door de sneeuwduinen soms geen doorkomen aan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:10:07 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_82913369
Ik heb nog nooit met een SLT gereisd, zo vaak komen die niet in het Brabantse land

Daarnaast mag Mat '64 van mij wel eens met pensioen. Het rijdt al 45 jaar rond... een respectabele leeftijd voor dat materieel om met pensioen te gaan.

Overigens: dat die GTW's niet stuk zijn gegaan is niet zo gek, die zijn gebouwd door het Zwitserse Stadler. En wat hebben ze in Zwitserland veel? Juist. Veel sneeuw. Dus die denken niet eens na bij "hoe koud zou het worden, tegen wat voor winterweer moeten ze kunnen?" maar bouwen het standaard Zwitserland-proof.
pi_82914578
Treintjes maken mij weer blij.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juni 2010 @ 00:56:11 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82914815
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82915038
Geinig om te zien! Er staat trouwens nog wel DH op de voorkant. Zouden die Polen dat uit kunnen spreken; diesel hydraulisch?


En ze zijn zelfs van een heus bestemmingsdisplay voorzien.
  donderdag 17 juni 2010 @ 02:37:20 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_82915855
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
De Belgische regering zegt op termijn een nieuw systeem te implementeren.

'Op termijn' als in: 'We doen het pas als de laatste reiziger is overgestapt naar de auto...'
pi_82916926
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:53 schreef dennistd het volgende:

[..]



Zoek de fout
Ik vind het raampje voor de mcn-deur wel vrij groot..
Hooray for beer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')