Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
Ben het trouwens wel eens met greavy hoor, mat64 voelt meer trein dan de SLeT. Voor vee forenzen vervoer is de SLT wel ver superieur
Begin maar met een ander onderwerp. Iemand moet van wal stekenquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...
Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:38 schreef V2 het volgende:
Is er al wat meer bekend over wat er destijds bij Luik is gebeurd met dat grote ongeluk?
Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijtquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:39 schreef Crientj het volgende:
Mwah, Greavy; dan vraag je toch of je dr eentje kan overkopen of lenen om ermee te trouwen. ;')
Simpel, klaaaar.
Dat dus, En de buurt is niet echt blij met een treinstel voor de deur, op de parkeerplaats.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou woont greavy in een klein flatje en kan ie zoon ding nergens kwijt
Het "Light" staat voor light-emission, oftewel lage uitstoot. Niet dat het een mindere trein is ofzoquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mat '64 is inderdaad meer trein trein, SLT staat niet voor niks voor 'Sprinter LightTrain'. En ik zit toch liever in een SLT...
Maar zullen we het nu weer over een leuk onderwerp hebben? Ik haal nog wel wat foto's van vandaag tevoorschijn.
De mcn houdt toch vol dat het sein groen stond? Ze waren toch bezig met een onderzoek of er niet iets raars met de beveiliging aan de hand was?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:44 schreef Crientj het volgende:
Whahahaha. xD Een Plan V op een parkeerplaats of in een flatje.
OH OH. Dan kan je beter een hele mooie foto van een Plan V als posterbehang ergens ophangen. ^^/
In je slaapkamer of in een inloopkast ofzo.
Oke, nu hou ik op
Dat snap ik. Maar met de 1700 eraan is het een trein.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Maar inderdaad, die hielden zich best. GTW ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In verband met groot even in spoiler gezet
Brutal. Fucking. Metal.
Het uitprinten van een poster dan op x*x cm ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Ontwerp van speciaal behang kan erg duur zijn![]()
Oke, nu serieus. Dat gaat me net iets te ver hoor, en we hebben hier geen inloopkast![]()
Wat niet wil betekenen dat ik genoeg foto's ervan heb
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zegquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag een bezoekje gebracht aan de voetgangerstunnel op station Geldermalsen. Deze is eind 2008 onder leiding van een plaatselijke jeugdwerker beschilderd met verschillende treinen.
[ afbeelding ]
De tunnel.
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
[ afbeelding ]
En speciaal voor greavy hebben ze ook een Mat '64 geschilderd. Deze mist overigens wel een paar deuren...
Vanaf Geldermalsen naar Dordrecht gegaan, alwaar ik een stukje met de daar nieuwe SLT gedaan heb.
Die is wel fucking gaafquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:51 schreef greavy het volgende:
Kwam deze net tegen:
[ afbeelding ]
Met meer dan een uur vertraging (en koukleumen van de fotograaf) zijn de stellen 528 en 945 Emmerich binnengekomen. Links op de foto staan de ICE stellen 4610 en 4303 (met alleen DB toelating) klaar als ICE 329 naar Keulen en rechts de 528 en 945 als ICE 104 naar Amsterdam.
© Mark Olsthof
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat ze vaak in Geldermalsen zullen komen, maar er is zelfs een Koploper aanwezig.
Hej! Da's een koploper in spiegelbeeldquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:46 schreef KapiteinT het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg![]()
![]()
Laat ze daar dan maar mee opschieten. Toen ik er was laatst ging ie alleen de andere kant maar opquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hij wordt dan ook vervangen door een nieuwe loopbrug.
Ik had dat ding toen nog maar netquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een claustrofobisch kankertunnel is dat zeg![]()
![]()
Greavy is trouwens een tof peer hoor. Alleen zijn brommer skills waren wel diep bedroevend de laatste keer dat ik hem ontmoeten![]()
Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je had daarvoor een scooter manquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had dat ding toen nog maar net![]()
Hopelijk lukt het beter als mijn tandwiel weer heel is. (Lees: Nieuw tandwiel geplaatst is)
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die loopbrug gaat toch naar het industrieterrein?
Geldermalsen heeft wel een mooi station voor zo'n dorpje
Ik ben door een sluitende deur de eurostar in gesprongen in Lille omdat ik per see een foto moest maken , zonder geld, paspoort en telefoon. Dat is pas die hardquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
De overstap richting Dordrecht is inderdaad kut. Kan je beter een trein eerder nemen. De overstap naar Utrecht is makkelijk te halen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker een mooi station, maar het is wel een pokke eind rennen vanuit de stoptrein naar Utrecht naar de voorkant van de GTW en terug naar die stoptrein naar Utrecht, zoals ik dit weekend heb ervaren.
Wat ik gedaan had: Haltering in Geldermalsen voor de Stoptrein naar Utrecht was 5 minuten, snel rennen naar de GTW voor foto's, daarna nog een Stoptrein richting Breda en toen nog eens de IC die voorbij kwam stormen naar Utrecht, de stoptrein op de foto, terug de trein in, zien in een oogwenk dat de IC richting Maastricht aan kwam, de trein uit, overkant weer foto's gemaakt. Resultaat: 20 seconden later vertrok de stopper.
quote:* Vanuit Hrl kwamen de 942 + 865 om 20872 te rijden en uit Mt de 528 voor trein 872. Derhalve rijden de drie stellen dus gecombineerd (en vertraagd inmiddels) 872 naar Asd. Benieuwd of het hele spul als 881 terugkomt.
* Rond 20.55 uur een uit 4 stellen bestaande LM-trein van Ehv naar Mt: 891 + 447 + 910 + 900.
* De andere kant op gingen om 21.20 uur uit Mt de 883 + 864 + 466.
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?quote:Jawel. Trein 881 passeerde Mbtwaz met de genoemde combi, uiteraard in andere volgorde.
Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:17 schreef greavy het volgende:
En vandaag zit er weer Plan V + T in de 800, één van de laatste slagen. Gister ook al.
Volgens Somda:
[..]
[..]
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
Dan wacht ik wel afquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:48 schreef bork het volgende:
[..]
Dat mag, maar misschien weet iemand anders het voor dat ik deze vraag beantwoord? (zie het Fragezeichen voor mijn postje)
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:
ICR met 1700 deed het ook prima in de winter.
net als GTW
De Belgische regering zegt op termijn een nieuw systeem te implementeren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een machinist die rood pakte icm. een waardeloze beveiliging?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is de huidige loopbrug niet dat ding voor maximaal 40 personen?
Hou eens op.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
ICR met 1700 is geen treinstel, maar zijn rijtuigen. Hiermee word een compositie van 7 of 10 bakken gevormd, en blijft het alsnog geen treinstel.
Hear, hear!quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:36 schreef dennistd het volgende:
Alsjeblieft niet zeg...
Sowieso vind ik eigenlijk dat er te laatste tijd veel te veel oninteressant geluld wordt hier...
Het staat je vrij om op te zouten naar de PTA slowchatquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:34 schreef Ascendancy het volgende:
Als we deze nu eens in 1 dag vullen?
Bij Eschede brak de wielband door metaalmoeheid als gevolg van een verkeerd wielontwerp (rubberen blokjes tussen wielband en binnenwiel), in Amsterdam was de sprengring, die de wielband op zijn plaats houdt, verdwenen waardoor de wielband kon verschuiven. Iets ander proces, het effect was gelijk: ontsporing, hoewel de snelheid in Eschede wat hoger was en daardoor de gevolgschade helaas ook.quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat dat met die losse wielbanden na Eschede 1999 (101 doden) aangepakt zou worden?
[..]
Is dat bijzonder? Of bijzonder prettig?quote:
Is het dan net zo'n zinvolle melding als: "ICMm in de 2800!quote:
Had je er Beesies aan gehangen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Huu, stalling west op Utrecht Centraal is niet lief... Ik kwam vanmorgen bij mijn fiets, hadden ze er een briefje aangehangen met 'niet meer hier' erop... En hij stond nog wel in het rekHet is discriminatie...
Nee! Mijn Beesies zijn thuisquote:
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het dan net zo'n zinvolle melding als: "ICMm in de 2800!"?
Dit is dan weer jammer hè. D'r staat een goed paar tieten naast je en dan ga jij die trein filmenquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag voor de verandering E-GTW "Spurt" 407, 505 en 506 in Rotterdam gezien, die onderweg waren naar het opstelterrein om aldaar de wasstraat door te mogen en dergelijke.
Even later stond er een GTW op spoor 16b (helemaal achteraan, achter sp 15b)
Erg vreemd kijkende mensen toen ze de trein inwouden en dat niet mogelijk was![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is dan weer jammer hè. D'r staat een goed paar tieten naast je en dan ga jij die trein filmen
quote:
Hij heeft ook weinig meer te zeggen: hij zit niet meer in de kamer sinds gisterenquote:
Denk je dat het nou afgelopen is met die gekkigheid dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij heeft ook weinig meer te zeggen: hij zit niet meer in de kamer sinds gisteren
Laten we het hopen, hoewel ik het ergste vrees...quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat het nou afgelopen is met die gekkigheid dan?
Als van het onderstaande station naar het lokale busstation loopt, is het een kleine 15 minuten met bus 30 tot het station met het mozaikbordje "Ausgang"quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:17 schreef greavy het volgende:
Waar is die foto gemaakt als ik vragen mag, Bork?
Het ging om het mozaikbordje dus Dennis had het wel goedquote:
Sjongequote:Op donderdag 17 juni 2010 22:44 schreef bork het volgende:
Ik moet nu nog alleen maar naar Emmen en dan heb ik rondje NL(regulier) compleet, ik mis dan nog het stukje van Nieuweschans tot aan de grens(en de HSL
nog)
Ja dat heb ik ergens gelezen jaquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sjonge
Hee weet je? Je kan ze combineren met de belbus Emmen - Beilen
Kijk maar gewoon wat er WEL lukt, dit kan nooit allemaal tegelijk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:31 schreef greavy het volgende:
Ik ben een reisje naar het Euregio gebied Maas-Rijn aan het plannen, voor een zaterdag ofzo (vroeg weg, laat thuis).
Ik zit te twijfelen aan:
Heerlen - Düren - Heimbach - Linnich - Aachen -(Bus) Eupen - Verviers Central - Geronstere - Pepinster - Luik - Maastricht
Of
Heerlen - Herzogenrath - Herrath - Aachen - Düren - Heimbach - Linnich - Düren - Stolberg-Aldstadt - Heerlen
En een andere keer Maastricht - Luik - Hasselt - Luik - Pepinster - Geronstere - Verviers Central etc
Ik denk dat ik voor keuze 2 ga. Iemand nog tips/ideeën?
Misschien dat er nog iets bij aan plak als het keuze 2 wordt, bijvoorbeeld vanaf Linnich ook even in Merzenich kijken.
Hou je rekening met de reality slap? Je loopt op Verviers Central zomaar tegen een uur vertraging op, en dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:49 schreef greavy het volgende:
Als ik de eerste keuze doe, past het in één dag, maar een tweede keuze past (als het goed is) ook in één dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |