Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade
mag dat mag dat?
ik wil een eigen trein
nooit meer in een file
Het spoor is niet van NS.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.quote:
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinenquote:
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Já, doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).
TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |