abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83188699
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:46:27 #2
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_83188748
Mag nie.
Do androids dream of electric sheep?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:46:49 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83188766
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef RitseB het volgende:
Mag nie.


Van wie niet? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_83188789
Een eigen trein koppen mag wel.
pi_83188874
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:49:41 #6
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_83188893
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Van wie niet? .
Van mij niet.
Do androids dream of electric sheep?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:50:13 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83188919
Mag best. Lukt je alleen niet zomaar om er mee het spoor op te mogen.

Als het wel lukt, wil ik wel mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83188939
Het mag wel. Alleen betaal je je blauw aan de kosten om het spoornet te gebruiken
pi_83188942
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
pi_83188988
Misschien kan je wel een trein adopteren/sponseren van de NS, en dan als beloning mag je dan altijd in die trein zitten (gratis).
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:52:28 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83189003
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
Het spoor is niet van NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83189019
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Van wie het ook is dan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:53:10 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83189028
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83189068
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Tegan het volgende:

[..]

Van wie het ook is dan.
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )
pi_83189097
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:56:11 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_83189161
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_83189175
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Já, doen!
Zolang er was is, is er leven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 12:57:23 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83189206
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )

Zit je alleen nog met het probleem dat je de bevoegdheid moet hebben om over dat stuk spoor te mogen rijden. Voor elk traject heb je een certificaat nodig en dat is best prijzig omdat te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:58:42 #19
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_83189273
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?
pi_83189321
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_83189347
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]

NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.
en daarnaast zou het denk ik een kwestie van geld zijn... gewoon in een trein rijden met het logo van de ns erop.. volgens mij moet dat mogelijk zijn..
ik gok alleen op een hopeloos prijskaartje
pi_83189414
ik ga ze mailen.. wat veiliger
pi_83189469
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Bel!
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:04:29 #25
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_83189516
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Miaaaauw..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')