Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade
mag dat mag dat?
ik wil een eigen trein
nooit meer in een file
Het spoor is niet van NS.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.quote:
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinenquote:
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Já, doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).
TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
STOP MET HET GEBRUIKEN VAN DRUGS!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade
mag dat mag dat?
ik wil een eigen trein
nooit meer in een file
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:07 schreef Symphonic het volgende:
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf
En is er ook bepaalt hoe veel spoor? Je kan dus ook wat anti-roest meenemen, op het spoort spuiten en klaar is kees?quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef stbabylon het volgende:
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
super gaaf!!!quote:
Gaaf! Dat zou ik wel willenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef HugoBaas het volgende:
Mag best.
Betaal je huur voor het spoor aan prorail.
Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.![]()
Als je een trein hebt wil ik met je mee
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.
ja, da's logisch. Het is openbaar vervoer dus waarschijnlijk goedkoper en als je een OVkaart hebt zelfs gratisquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
De politie legt een spijkermat op het spoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil...quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef Symphonic het volgende:
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belangquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.
Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:
Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje nietquote:de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet
Dus met camera's.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
Hoe een onzintopic toch nog interessant werdquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
sensoren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan?
Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland.
Nee, dat gaat niet. Ten eerste kunnen er geen 2 treinen onder 1 nummer rijden, en is het nummer 8830 aan de NS verleend, en kan dus een ander niet meer opeisen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan?
Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland.
Niet de NS... Pro Rail moet je hebben ;0quote:
Die halen je in, en dan doen ze het bordje "volgen" omhoog.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
net als Bea toen ze naar Denemarken gingquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.
Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.
Of gewoon een kaartje kopen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:44 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.
Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden....
Achter een locomotief bedoel je.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.
Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.
Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Er is altijd een kring aanwezig, namelijk de kring die een sectie vrijmeldt. De trein verbreekt deze kring, waardoor de sectie bezet wordt gemeld. Fail-safe principe.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:29 schreef JendaB het volgende:
[..]
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Het is allebei stervensduur. Voordeel wat je hebt bij loc + rijtuigen is dat wanneer er één rijtuig defect is en niet kan rijden, je simpelweg dat rijtuig er tussen uitrangeert, en je met het restant door kunt rijden. Is het derde rijtuig in je treinstel stuk, dan kan het hele treinstel niet rijden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 03:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:45 schreef LammeBiek het volgende:
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,
Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:
www.nsfsc.com
Met vriendelijke groet,
Toon van Hees
Coördinator Chartertrains
NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains
--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje
Geachte heer mevrouw
Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?
met vriendelijke groet
*****
Neen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPTquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Inderdaad, er zijn zeker wel mogelijkheden. Het kost je alleen heel veel tijd en geld om dat te verwezenlijken.quote:
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.quote:
Railsbelasting!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
YES DE FOK!TREIN!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.![]()
![]()
Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat
Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
"Een leuke tussenstop". Maar op welk station? Wat is het leukste station van Nederland om een tussenstop te maken. Schiphol?quote:Wij regelen het graag voor u. Met uw eigen logo op de trein en de kaartjes, een heerlijk diner en borrel, een leuke tussenstop, entertainers en passende aankleding.
Reken op zo'n 10.000 euro.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.![]()
![]()
Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat
Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
En hoeveel mensen passen er in zo'n trein? Stuk of 300? Dan moeten we allemaal 33 euro dokken en dan kan hetquote:
De trein zelf? Of moet TS zijn trein zodanig verbouwen dat hij ermee tot Marne-la-Vallée Chessy kan rijden?quote:
FOK! betaaltquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:41 schreef classpc het volgende:
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:18 schreef Internetheld het volgende:
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?![]()
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :pquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
2:1 loopt ie alleen bij volle aanzetkracht, gelukkig.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
Max. 4000A. Dus bij 1500V ca. 6 MW.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Nee Politie Volgenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Was dat niet Belgie?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:57 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregenen daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.quote:Op zondag 27 juni 2010 19:28 schreef Roerkoning het volgende:
Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...
Was hier niet, naar aanleiding van die aanrijding in Arnhem, een hoop discussie over? Daar reed een machinist zonder wegbekendheid, maar daar kon ie niet voor worden veroordeeld omdat "wegbekendheid" niet goed wettelijk is vastgelegd.quote:Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Inderdaad, treinen worden ingelegd van station via stations naar station. Hoe de trein binnen dat station rijdt, bepaalt de treindienstleider.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
TS?quote:http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
Automobilist rijdt over spoor en veroorzaakt botsing
HEEMSKERK - Een man uit Polen heeft vrijdagochtend geprobeerd met zijn auto over het spoor van Heemskerk naar Alkmaar te rijden. Dat maakte de politie bekend.
De man ging het spoor op bij de Communicatieweg in Heemskerk en reed in de richting van Alkmaar.
Kort daarna zag hij een trein aan komen rijden. Hij kon tijdig zijn auto verlaten en bleef ongedeerd. De trein kon niet meer remmen en ramde het voertuig.
Volgens een woordvoerder van de politie dacht de man dat hij via het spoor naar Alkmaar kon. Hij is aangehouden. Door de aanrijding is het treinverkeer tussen Uitgeest en Beverwijk gestremd. De NS schat de vertraging op ongeveer zestig minuten en verwacht dat de verstoring rond 10 uur is verholpen.
quote:
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:35 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
Had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
Is die nu ook van haar?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Zombietrein gaaf!!!quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb
En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |