abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83188699
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:46:27 #2
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_83188748
Mag nie.
Do androids dream of electric sheep?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:46:49 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83188766
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef RitseB het volgende:
Mag nie.


Van wie niet? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_83188789
Een eigen trein koppen mag wel.
pi_83188874
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:49:41 #6
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_83188893
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]



Van wie niet? .
Van mij niet.
Do androids dream of electric sheep?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:50:13 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83188919
Mag best. Lukt je alleen niet zomaar om er mee het spoor op te mogen.

Als het wel lukt, wil ik wel mee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83188939
Het mag wel. Alleen betaal je je blauw aan de kosten om het spoornet te gebruiken
pi_83188942
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
pi_83188988
Misschien kan je wel een trein adopteren/sponseren van de NS, en dan als beloning mag je dan altijd in die trein zitten (gratis).
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:52:28 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83189003
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
Het spoor is niet van NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83189019
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Van wie het ook is dan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:53:10 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83189028
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoor is niet van NS.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83189068
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:52 schreef Tegan het volgende:

[..]

Van wie het ook is dan.
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )
pi_83189097
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:56:11 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_83189161
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet .
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_83189175
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Já, doen!
Zolang er was is, is er leven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 12:57:23 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83189206
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen )

Zit je alleen nog met het probleem dat je de bevoegdheid moet hebben om over dat stuk spoor te mogen rijden. Voor elk traject heb je een certificaat nodig en dat is best prijzig omdat te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:58:42 #19
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_83189273
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?
pi_83189321
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?

uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_83189347
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]

NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).

TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.
en daarnaast zou het denk ik een kwestie van geld zijn... gewoon in een trein rijden met het logo van de ns erop.. volgens mij moet dat mogelijk zijn..
ik gok alleen op een hopeloos prijskaartje
pi_83189414
ik ga ze mailen.. wat veiliger
pi_83189469
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Bel!
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:04:29 #25
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_83189516
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Miaaaauw..
pi_83189573
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:04 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Miaaaauw..
He, hoor ik ergens een pussy..........
Zolang er was is, is er leven.
pi_83189610
wil je concureren met de ns ofzo ?
dus
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:06:39 #28
286521 igor-smirnoff
hiv is tenminste positief
pi_83189616
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade

mag dat mag dat?


ik wil een eigen trein

nooit meer in een file
STOP MET HET GEBRUIKEN VAN DRUGS! next!
Je kan in het leven maar beter HIV hebben dan ben je tenminste nog positief!
pi_83189670
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar
Juin uit Eigen Tuin!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 13:08:19 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83189686
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83189693
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:07 schreef Symphonic het volgende:
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar

allllll
pi_83189718
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
  Boks-Chick woensdag 23 juni 2010 @ 13:13:20 #34
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83189912
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef stbabylon het volgende:
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
En is er ook bepaalt hoe veel spoor? Je kan dus ook wat anti-roest meenemen, op het spoort spuiten en klaar is kees?
pi_83189957
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
Of je moet zoiets willen:




super gaaf!!!
wil ik ook.. in de duitse bossen..
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:20:39 #37
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_83190166
Mag best.

Betaal je huur voor het spoor aan prorail.

Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.

Als je een trein hebt wil ik met je mee
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:20:48 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83190172
Loc huren: www.mrce-dispolok.com

Die locs zijn gewoon toegelaten op het Nederlandse netwerk.

Wat je verder nog nodig hebt:
- Vergunningen
- Treinpaden

Treinpaden vraag je aan bij ProRail, vergunningen regel je via het IVW (of je probeert een maatschappij als ATCS zover te krijgen dat de trein 'onder hun vlag' rijdt).
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:21:40 #39
283085 TWP
kassalade
pi_83190206
Heeft er al iemand gemaild/gebeld?
:)
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:25:21 #40
283085 TWP
kassalade
pi_83190360
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef HugoBaas het volgende:
Mag best.

Betaal je huur voor het spoor aan prorail.

Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.

Als je een trein hebt wil ik met je mee
Gaaf! Dat zou ik wel willen
:)
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:25:37 #41
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_83190373
Koop deze:



Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:04:13 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83194169
Dit topic ook

Wel geinig om mee te lezen, maar zo makkelijk gaat het niet

Maar het is mogelijk, als je een gecertificeerde trein hebt (benodigde beveiliging zoals ATB en dergelijke), maar dan moet je ook nog een Dienstregelingspad regelen
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:16:07 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83194662
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:19:33 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83194807
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?

de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:23:59 #45
299551 ManInBurka
hoihoi Ik draag een Burka
pi_83194971
koop gewoon een heli dat is veel handiger
hoihoi zeg maar wat je wil want dat is vrijheid van meningsuiting
pi_83194986
je kan iig. alvast beginnen door een NS-trein te charteren:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)in-voor-ieder-event/
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:25:05 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195017
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:23 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83195130
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.

Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:29:36 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195223
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
ja, da's logisch. Het is openbaar vervoer dus waarschijnlijk goedkoper en als je een OVkaart hebt zelfs gratis .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:30:14 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195243
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83195409
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Juin uit Eigen Tuin!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:36:20 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83195519
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?

Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:38:28 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195617
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:39:28 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195649
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83195658
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
De politie legt een spijkermat op het spoor.
pi_83195769
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_83195861
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef Symphonic het volgende:
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:45:59 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83195928
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:47:38 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83196003
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:52:02 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196192
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?

de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:05 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83196278
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:59:22 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196521
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Geeft niet.

De treindienstleider zit op een kantoor in de buurt van meestal een groot station het hele treinverkeer te volgen en grijpt in waar nodig. Vergelijk het met een luchtverkeersleider op bijvoorbeeld Schiphol. Iedere treindienstleider heeft een bepaald gebied onder zijn hoede en werkt de verzoeken die binnenkomen af.

Communicatie tussen de treindienstleider en de trein werkt via GSM-R. Via kabels langs de baan kunnen bepaalde seinen en de wissels bediend worden.

Daarnaast krijgt de machinist via het spoor zijn informatie over welke snelheid toegestaan is en of hij moet remmen of juist op kan trekken.

Uiteraard moet hij ook naar buiten kijken om te zien of er versperringen zijn en of alle gegevens die hij doorkrijgt via alle systemen kloppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:01:14 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196601
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83196743
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
quote:
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:04:42 #65
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83196761
Den Helder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:07:00 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196862
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet

Klopt en dan mag die trein dus officieel ook niet rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:15:12 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83197232
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:18:41 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83197401
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.

Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:20:32 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83197509
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:26:47 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83197874
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Hoe een onzintopic toch nog interessant werd .
KuikenGuppy
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:24 #71
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83198048
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
sensoren.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:33:15 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83198188
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?

Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:08:23 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83199794
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83200760
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:29:35 #75
273652 JendaB
Beter laat, dan nooit!
pi_83200823
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Ken ik jou niet ergens van?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 17:33:56 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83201039
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .

Dat gaat niet werken, omdat de systemen dan op tilt slaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:13:47 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83202942
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:28 schreef GSMboy het volgende:
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .
Nee, dat gaat niet. Ten eerste kunnen er geen 2 treinen onder 1 nummer rijden, en is het nummer 8830 aan de NS verleend, en kan dus een ander niet meer opeisen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:15:33 #78
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_83203005
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:01 schreef LammeBiek het volgende:
ik ga ze mailen.. wat veiliger
Niet de NS... Pro Rail moet je hebben ;0
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_83203744
Is dit een grap?
pi_83204344
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Die halen je in, en dan doen ze het bordje "volgen" omhoog.

Maar als je een geldig vervoersbewijs kunt laten zien, mag je natuurlijk gewoon doorrijden.
pi_83204591
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
pi_83204945
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
net als Bea toen ze naar Denemarken ging
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:05:33 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83205147
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:28:22 #84
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_83206337
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_83206451
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?
De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 19:39:24 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83206951
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:05 schreef Maanvis het volgende:
dus er is geen enkele manier om onopgemerkt een plezierritje te maken op het spoor?

op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83206966
Later als ik groot en rijk ben wil ik in ieder geval wel een mooie ICK-rijtuig kopen om in mijn tuin neer te passen. Dan kan ik elke dag met mijn voeten op de bank zitten met lege coupés! Of ik maak er een mancave van.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_83207259
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

De beste manier is denk ik nog een NS-conducteur Knock-out slaan, zijn sleutels jatten en dan gewoon zijn rit maken.
Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.
Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden....
pi_83208838
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:44 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Kan je net zo goed zwart reizen en in de toilet rondhangen, of de conducteur ontwijken.
Maar goed, dan reis je met de trein, i.p.v. er mee te rijden....
Of gewoon een kaartje kopen.
pi_83209020
hihi pech
just the 2 of us
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:29:54 #91
308028 Mixed_Flavour
1,2,3,4 hoedje van papier
pi_83214553
Ergens zal dat spoor wel ten einde lopen..
pi_83220591
Crossen met een trein
pi_83221574
Je mag een eigen trein kopen en indien je een eigen bedrijf hebt mag je je inschrijven om per 2e zondag van december elk jaar gebruik te maken van het spoor.
pi_83221876
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:11 schreef Dastan het volgende:

[..]

Of gewoon een kaartje kopen.
Op de ov-chipkaart opladen en inchecken
pi_83223447
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:01 schreef GSMboy het volgende:
Op de ov-chipkaart opladen en inchecken
Nee, gewoon een papieren kaartje kopen.

OV-Chipkaart _!
pi_83223512
You can trust me, trust nobody...
pi_83223543
Oh, TS, je kan best een eigen trein kopen hoor. Begin een toeristisch lijntje en ga rijden.
pi_83225579
Tvp voor Telefoon gesprek
  donderdag 24 juni 2010 @ 03:11:24 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83228919
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.

Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
Achter een locomotief bedoel je.

Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.

Overigens heeft de Koninklijke Familie geen treinrijtuigen in bezit, maar de NS.
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:00:55 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83229561
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:01:13 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83229563
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:29 schreef JendaB het volgende:

[..]

De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Er is altijd een kring aanwezig, namelijk de kring die een sectie vrijmeldt. De trein verbreekt deze kring, waardoor de sectie bezet wordt gemeld. Fail-safe principe.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:01:57 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83229569
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:19:02 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83229729
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 03:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.
Het is allebei stervensduur. Voordeel wat je hebt bij loc + rijtuigen is dat wanneer er één rijtuig defect is en niet kan rijden, je simpelweg dat rijtuig er tussen uitrangeert, en je met het restant door kunt rijden. Is het derde rijtuig in je treinstel stuk, dan kan het hele treinstel niet rijden.
pi_83230128
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,

Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:

www.nsfsc.com


Met vriendelijke groet,


Toon van Hees
Coördinator Chartertrains

NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains





--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje


Geachte heer mevrouw

Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?

met vriendelijke groet

*****
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:54:36 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83230311
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:45 schreef LammeBiek het volgende:
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,

Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:

www.nsfsc.com


Met vriendelijke groet,


Toon van Hees
Coördinator Chartertrains

NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains





--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje


Geachte heer mevrouw

Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?

met vriendelijke groet

*****
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:58:53 #107
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83230414
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
Neen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:06:23 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83230588
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neen.
Primitief.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:08:16 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83230624
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPT
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 09:28:43 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83231074
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.

tering zeg. Ik dacht dat we de oertijd verlaten hadden. Hiermee bestaat dus de mogelijkheid dat je een verkeerd nummer toegewezen krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83231201
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:06 schreef Duvel het volgende:
Primitief.
Inderdaad, er zijn zeker wel mogelijkheden. Het kost je alleen heel veel tijd en geld om dat te verwezenlijken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:07:33 #112
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_83232193
TS... was jij dat gisteren in Castelldefels Playa?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:11:48 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83232361
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPT
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:12:21 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83232378
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
Railsbelasting!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83232566
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:22:12 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83232696
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
YES DE FOK!TREIN! . Geniaal idee .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83232806
quote:
Wij regelen het graag voor u. Met uw eigen logo op de trein en de kaartjes, een heerlijk diner en borrel, een leuke tussenstop, entertainers en passende aankleding.
"Een leuke tussenstop". Maar op welk station? Wat is het leukste station van Nederland om een tussenstop te maken. Schiphol?
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:51:53 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83233765
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.

Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat

Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
Reken op zo'n 10.000 euro.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:52:12 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83233778
Disneyland Parijs?
pi_83234185
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Reken op zo'n 10.000 euro.
En hoeveel mensen passen er in zo'n trein? Stuk of 300? Dan moeten we allemaal 33 euro dokken en dan kan het
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:41:36 #121
78498 classpc
I don't like change
pi_83238306
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83239252
Het ging er juist om dat hij niet in de file hoeft te staan. Met een bus sta je dat alsnog.
pi_83298445
Wat gaaf dit
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:47:44 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83299131
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:52 schreef James1988 het volgende:
Disneyland Parijs?
De trein zelf? Of moet TS zijn trein zodanig verbouwen dat hij ermee tot Marne-la-Vallée Chessy kan rijden?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:48:36 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83299162
Een Thalys mag er anders zo heen hoor
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:50:04 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83299240
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:41 schreef classpc het volgende:
Dan kun je nog beter een tweedehands bus kopen en daarmee gaan rijden. Dat is nog enigsinds betaalbaar.
FOK! betaalt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83303649
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?
Ik Ben Stoer!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 21:24:30 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83303975
Hangt er vanaf hoeveel kilometers zo'n loc op een dag rijdt en of er een zware lading achter heeft gehangen of niet.

Een vast tijdstip is er dus niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:25:14 #129
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83304026
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:18 schreef Internetheld het volgende:
gewoon een vraag zon diesel locomtief tanken ze die nou elke ochtend bij?
Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:46:52 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83305119
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel hij rijdt. Een 6400 kan zo'n 3500 liter meenemen en rijdt iets van 2:1. Daar kachelt hij dus wel meer dan 1700 km op.
Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:54:46 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83305516
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
2:1 loopt ie alleen bij volle aanzetkracht, gelukkig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31:58 #132
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83307532
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo'n ding heeft dus gewoon een draaikolk in de tank zitten. Volgens mij is elektrisch rijden beter voor het milieu :p
En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:49:38 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83308301
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En hoeveel stroom denk je dat een lange Intercity trekt als die vanuit stilstand wegrijdt? Daar kun je een klein huishouden op laten draaien. Zo groen zijn treinen niet.
Max. 4000A. Dus bij 1500V ca. 6 MW.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83309492
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Nee Politie Volgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83311546
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregen en daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
pi_83352453
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:57 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb een keer gehoord dat iemand (ik geloof uit Duitsland) een trein voor zn verjaardag had gekregen en daarmee op een eigen stuk spoor ging rijden. Ze hadden zeker wat geld over aan het einde van hun maand
Was dat niet Belgie?
  zondag 27 juni 2010 @ 19:28:33 #137
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_83368952
Het is niet alleen je eigen trein kopen, maar ook: IVW moet een veiligheidsattest afgeven voor zowel vervoerder (jij dus als eigenaar), als voor het materieel. Dat moet tenslotte geschikt zijn voor het railnet, onder andere voor wat betreft communicatie en beveiligings apparatuur.
Ook mag de hoogspannings installatie van het mat niet storen op de infra beveiliging.

Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...

Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Die machinist moet ook bevoegd zijn op het materieel wat je hebt. Niet elke machinist mag zomaar op elke trein rijden, daar moet je eerst voor opgeleid zijn en een examen voor afgelegd hebben. Bij, uiteraard, een organisatie erkend door IVW.

Ondertussen ben je dan al vele tonnen, zoniet miljoenen verder..
Mocht je aan alle toelatingseisen en kosten kunnen voldoen, dan mag je me een PM sturen.
Dan rij ik dat ding wel voor je tegen een schappelijk tarief.

De meeste in NL goedgekeurde materieel soorten mag ik rijden en ik heb landelijke wegbekendheid.

Succes
Stress is voor idioten.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:04:38 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83372934
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:28 schreef Roerkoning het volgende:
Dan moet Prorail je nog toelaten op het net, elke rijweg moet apart ingepast en dus aangevraagd worden. En een rijweg is niet van plaats naar plaats. Nee, dat is van bediend sein naar bediend sein...
Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
quote:
Dan moet je nog iemand hebben die bevoegd is om het ding te rijden. Dat wil zeggen een volledig bevoegde machinist, met wegbekendheid op het, of de trajecten waar je wil gaan rijden met dat ding. Voor die wegbekendheid moet een machinist examen afleggen bij een door IVW erkende railvervoerder.
Was hier niet, naar aanleiding van die aanrijding in Arnhem, een hoop discussie over? Daar reed een machinist zonder wegbekendheid, maar daar kon ie niet voor worden veroordeeld omdat "wegbekendheid" niet goed wettelijk is vastgelegd.

Hoe dan ook is het voor de welwillende amateur bijna (ja, bijna!) ondoenlijk om met zijn eigen trein een rondje door Nederland te crossen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 juni 2010 @ 01:48:33 #139
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83384948
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, je betaalt voor een pad van spoor v te w via x naar spoor y in z. Dat een of ander type ergens in een donker kamertje vervolgens met de hand de planregels in het dagplan mag zetten, is dan niet meer jouw probleem.
Inderdaad, treinen worden ingelegd van station via stations naar station. Hoe de trein binnen dat station rijdt, bepaalt de treindienstleider.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84390234
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
Automobilist rijdt over spoor en veroorzaakt botsing

HEEMSKERK - Een man uit Polen heeft vrijdagochtend geprobeerd met zijn auto over het spoor van Heemskerk naar Alkmaar te rijden. Dat maakte de politie bekend.

De man ging het spoor op bij de Communicatieweg in Heemskerk en reed in de richting van Alkmaar.

Kort daarna zag hij een trein aan komen rijden. Hij kon tijdig zijn auto verlaten en bleef ongedeerd. De trein kon niet meer remmen en ramde het voertuig.

Volgens een woordvoerder van de politie dacht de man dat hij via het spoor naar Alkmaar kon. Hij is aangehouden. Door de aanrijding is het treinverkeer tussen Uitgeest en Beverwijk gestremd. De NS schat de vertraging op ongeveer zestig minuten en verwacht dat de verstoring rond 10 uur is verholpen.
TS?
Baas

[ Bericht 3% gewijzigd door intoxicated op 23-07-2010 10:59:16 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84395383
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:53 schreef intoxicated het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

TS?
Baas
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_84396748
We laten Maanvis gewoon kolen scheppen terwijl we allen voort tuffen.
ik heb meer swag meer cash meer vrouwtjess..
pi_84399593
Of gooi een spoortje in je achtertuin, koop een oude Sik of Buffeltje en rijd maar zovaak je wilt .

Net als die treinen-vrouw in Waterhuizen .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:16:43 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84400258
Is die Sik van Riekje nog rijvaardig dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84400945
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 15:46:01 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84401328
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:16 schreef Duvel het volgende:
Is die Sik van Riekje nog rijvaardig dan?

Lijkt me niet.

De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84402393
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:35 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik zag de TT en dacht dat dit een socios topic was..................
Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
pi_84402463
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan dit topic, hoor.
Had niet anders verwacht.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:47:09 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84410301
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De Hippel Riek moet iig wel opgeknapt worden.
Is die nu ook van haar?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 20:08:36 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84411114
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is die nu ook van haar?

Nee joh. Ding is van de STAR, maar is naar haar genoemd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86030073
Sjah als je dan ook je eigen spoor legt, dan kan de NS en prorail eindelijk een concureren.. haha @ vrije marktwerking :P
dus
pi_86034570
Misschien kan Socios je verder helpen.
Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef djkoelkast het volgende:[/b]
Brankschatjeeeee O+
pi_86036708
Waarom the fuck wil je naar Kerkrade :')
Landgraaf _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86036902
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb _O_

En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
pi_86038384
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb het topic niet verder dan pagina 1 gelezen maar als het alleen een kwestie van geld is ga ik later (als ik een miljardair ben) zeker een heel spoor kopen, gewoon omdat ik dan het geld ervoor heb _O_

En dan mijn treinstellen gewoon niet schoonmaken als er iemand voor is gesprongen, kost alleen maar tijd.
Zombietrein gaaf!!!
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')