Geef eens 1 reden waarom het niet zou mogen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade
mag dat mag dat?
ik wil een eigen trein
nooit meer in een file
Het spoor is niet van NS.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Inderdaad. Is gewoon van de overheid.quote:
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinenquote:
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:50 schreef Tegan het volgende:
Je mag vast een trein kopen, maar of je gebruik mag maken van het spoor van de NS? Denk het niet.
Já, doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Van Prorail. En als je die voldoende lapt, mag je er gewoon gebruik van maken (je moet wel even in het schema passen tussen alle persoons- en goederentreinen)
Uh... ja! Doen! Zou meesterlijk zijn als het zou kunnen. Hoe duur is een 2e hands trein eigenlijk?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
idd. gelijk doen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef LammeBiek het volgende:
zal ik de ns bellen met de vraag of ik een 2ehands locomotief mag kopen, en wat de kosten zijn voor 1 jaar onbeperkt gebruik maken van het spoor?
uiteraard het gesprek opnemen (y)
het belangrijkste is dat je kan aantonen dat je een bewijs hebt dat je wel degelijk een trein kan besturen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
NS heeft geen spoor meer. Alle rail-infrastructuur is in beheer bij ProRail, die voor het gebruik ervan door een vervoerder, zoals de NS, een rekening indient. Er zijn echter wel behoorlijk wat voorwaarden voordat een nieuwe vervoerder wordt toegelaten op trajecten (waarbij het er soms nog wel eens op lijkt dat ProRail bij het toepassen van de regels hun voormalige collega's van de NS anders behandelt dan de andere).
TS zou dus tenminste een legitieme vervoers-organisatie moeten worden, of erkend moeten worden als een organisatie die om specifieke redenen een uitzonderings-situatie krijgt (zoals bijv. de verschillende stichtingen die met stoom-treinen af en toe toegang krijgen tot het openbare spoornet).
STOP MET HET GEBRUIKEN VAN DRUGS!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef LammeBiek het volgende:
en crossen als een gek van Roodeschool tot vlissingen en van den helder naar kerkrade
mag dat mag dat?
ik wil een eigen trein
nooit meer in een file
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:07 schreef Symphonic het volgende:
Je hebt ze ook in miniformaat, die kun je gewoon in de winkel kopen.
Zelf je eigen railplan in elkaar flansen en karren maar
quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:03 schreef stbabylon het volgende:
http://www.ivw.nl/Images/(...)en_tcm247-258767.pdf
En is er ook bepaalt hoe veel spoor? Je kan dus ook wat anti-roest meenemen, op het spoort spuiten en klaar is kees?quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef stbabylon het volgende:
Hou er rekening mee dat iedereen met minstens 1 trein moet meehelpen met het ontroesten van het spoor
super gaaf!!!quote:
Gaaf! Dat zou ik wel willenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef HugoBaas het volgende:
Mag best.
Betaal je huur voor het spoor aan prorail.
Er zijn ook weleens van die dagen dat mensen met oude treinen gaan rijden en bedrijven met treinen betalen immers ook gewoon huur voor het spoor en mogen dan met eigen treinen rijden.![]()
Als je een trein hebt wil ik met je mee
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Wat is de boete voor met een illegale trein op het spoor rijden?
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de minimumboete zal waarschijnlijk richting de 25.000 euro gaan, maar kan oplopen tot een veelvoud er van.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kut, dan moet TS waarschijnlijk gewoon een legale trein koppen.
ja, da's logisch. Het is openbaar vervoer dus waarschijnlijk goedkoper en als je een OVkaart hebt zelfs gratisquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze bedragen zijn wat anders dan door oom agent met een kapot achterlichtje aangehouden worden en een lichte boete te krijgen.
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
De politie legt een spijkermat op het spoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil...quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef Symphonic het volgende:
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belangquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.
Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:
Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje nietquote:de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet
Dus met camera's.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
Hoe een onzintopic toch nog interessant werdquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
sensoren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |