abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:33:48 #51
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_83195409
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:36:20 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83195519
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?

Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:38:28 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195617
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Er zal waarschijnlijk voor gekozen worden om jouw trein op een zijspoor te laten rijden en dan tegen een stootjuk te laten botsen. Zal waarschijnlijk dan wel een ontsporing uit voort komen, als dat al niet eerder gebeurd is doordat wissels met te hoge snelheid te berijden of scherpe bochten te snel te nemen.
Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:39:28 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83195649
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83195658
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:
Maar stel je ben een spoormisbruiker.. Hoe houdt de politie je dan aan? Zijn er politietreinen met "Stop Politie" voorop?
De politie legt een spijkermat op het spoor.
pi_83195769
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kun je dus beter gaan bumperkleven bij een intercity met je trein. want dan zetten ze die wissels heus niet zomaar om.
en dan constant met je lampen seinen en toeteren omdat 'ie niet aan de kant wil...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_83195861
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef Symphonic het volgende:
Er zijn wel eens mensen die vanuit het niets op het spoor gaan staan om een trein tegen te houden. Alleen is de kans van slagen niet zo groot en is er een groot verloop onder dat personeel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:45:59 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83195928
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet men uberhaupt dat er een illegale trein op het spoor rijdt?
Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:47:38 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83196003
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alle treinen rijden onder nummers. Ontbreekt dat nummer in de systemen dan is dat verdacht. Als je er dan ook nog vreemde zaken mee uit gaat halen gaan alle waarschuwingslampjes knipperen.
maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:52:02 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196192
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar hoe worden die nummers gecontroleerd dan?

de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:05 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83196278
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.

Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:59:22 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196521
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry dat ik zovel vraag maar hoe 'ziet' de treindienstleider die trein dan? Werkt dat via GPS? Of via een camera? Of via een signaaltje dat op de een of andere manier bij het spoor of de stroomvoorziening wordt doorgegeven? Da's wel van belang .

Geeft niet.

De treindienstleider zit op een kantoor in de buurt van meestal een groot station het hele treinverkeer te volgen en grijpt in waar nodig. Vergelijk het met een luchtverkeersleider op bijvoorbeeld Schiphol. Iedere treindienstleider heeft een bepaald gebied onder zijn hoede en werkt de verzoeken die binnenkomen af.

Communicatie tussen de treindienstleider en de trein werkt via GSM-R. Via kabels langs de baan kunnen bepaalde seinen en de wissels bediend worden.

Daarnaast krijgt de machinist via het spoor zijn informatie over welke snelheid toegestaan is en of hij moet remmen of juist op kan trekken.

Uiteraard moet hij ook naar buiten kijken om te zien of er versperringen zijn en of alle gegevens die hij doorkrijgt via alle systemen kloppen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:01:14 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196601
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Maanvis het volgende:

Met andere woorden: STEL er materialiseert NU tussen het station utrecht lunetten en utrecht CS een trein, die begint te rijden. Hoe komt de treindiensthomo er dan achter dat er een trein rijdt?

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83196743
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
quote:
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven
Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:04:42 #65
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83196761
Den Helder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:07:00 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83196862
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

Maar als een stiekeme treinert zich niet zelf meldt....dan weet de treindienstleiding toch het nummertje niet

Klopt en dan mag die trein dus officieel ook niet rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:15:12 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83197232
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat zien ze dus op de schermen. Ze weten ook wat voor trein het is en volgens de ingegeven programmeerregels wordt de trein naar het juiste spoort op Utrecht CS geleid
Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:18:41 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83197401
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus met camera's.
Dus als ze in 1x een onbekende trein zien dan wordt ie weggewisseld.

Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:20:32 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83197509
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Nee, ze gebruiken geen camera's. Ze hebben een heel schema van een gedeelte van het spoor voor hun neus met treinen waar ze rijden en met de sporen die ze kunnen berijden. Dankzij de seinen en het passeren er van weet een treindienstleider ongeveer waar een trein zich bevindt.
hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:26:47 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83197874
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
Hoe een onzintopic toch nog interessant werd .
KuikenGuppy
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:30:24 #71
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_83198048
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?
sensoren.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:33:15 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83198188
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe detecteert dat systeem achter dat schema dan waar een trein rijdt?

Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:08:23 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83199794
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het spoor is opgedeeld in kleine stukjes. Een stukje kan bezet zijn of niet. Door met spoorstroomlopen te detecteren kun je weten waar een trein zich bevindt. Handig hulpmiddel hierbij is dat de trein zelf de kring sluitend maakt. Je kunt het vergelijken met een schakelaar om het licht aan en uit te doen.
Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83200760
Dus als de trein 8830 naar Leiden vertrekt vanuit Utrecht, en ik er achteraan ga en ik ook onder nummer 8830 ga rijden....
Wat dan ?

Zo kan je dus elk dienstnummer nemen, en achter elke trein aan rijden door heel Nederland .
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:29:35 #75
273652 JendaB
Beter laat, dan nooit!
pi_83200823
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de trein verbreekt de kring.
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Ken ik jou niet ergens van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')