abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 13:18:18 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83190078
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je mag een trein nooit achteruit zetten.

Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:20:19 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83190154
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
Als je je in een situatie hebt bevonden waarbij twee treinen ineens tegenover elkaar zijn komen te staan, kun je er gevoegelijk van uitgaan dat het niet mag.

Linkje naar het rapport over de ontsporing bij Utrecht:
http://ivw.nl/Images/spee(...)17_tcm247-199396.pdf
(Let niet op de naam, er zit echt het goede rapport achter.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:25:18 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83190357
Waarom mag dat eigenlijk niet? Mijn vermoeden is dat dat een beveiligingstechnische zaak is, omdat er dan al een trein in het baanvak kan zijn waar de trein terug in rijdt?
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:43:52 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83191108
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:25 schreef James1988 het volgende:
Waarom mag dat eigenlijk niet? Mijn vermoeden is dat dat een beveiligingstechnische zaak is, omdat er dan al een trein in het baanvak kan zijn waar de trein terug in rijdt?
O.a., en volgordedwang: in het beveiligingssysteem kunnen treinen alleen vooruit rijden. Als een trein een sectie verlaat, kan dat alleen vooruit. Tenzij je rijrichtingkering toepas. En bij opengereden wissels ben je natuurlijk helemaal de lul.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:58:09 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83191694
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef Duvel het volgende:

(Let niet op de naam, er zit echt het goede rapport achter.)
Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:07:34 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83192056
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komt
Ik vond 'm wel mooi ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:15:39 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83192296
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vond 'm wel mooi ja!
Ik heb nog ergens een presentatie die per ongeluk in concept online gestaan heeft met allemaal editor's notes erin en zo Van NSR meen ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83192954
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kijk maar naar die sukkel die een tijd geleden aan de noordkant van Utrecht met zijn VIRM door rood reed. Die zetten 'm terug over een opengereden wissel en vervolgens hobbelden er een paar bakken uit het spoor. Was best een bende.
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.

Waarom is het eigenlijk HET wissel en niet DE wissel?
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:38:47 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83193144
Waarom is het DE banaan en niet HET banaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 23 juni 2010 @ 14:45:20 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83193377
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Door rood rijden is nog tot daar aan toe, maar terugzetten terwijl je niet 100% zeker weet dat je geen wissels open hebt gereden is natuurlijk helemaal stom.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 14:47:06 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_83193458
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is het DE banaan en niet HET banaan?
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.
Heus waar hoor, echt



Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 14:50:15 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83193588
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:

Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?

Als het over het spoor gaat mag het wissel ook. Deze benaming wordt vaak gebruikt.

In alle andere gevallen is het wel de wissel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:51:26 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83193630
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]
Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
Het mag geloof ik allebei, maar "het" is de algemene term. Als je "de" gebruikt, lijkt het op voetbal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:52:12 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83193659
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Ja doeg. Die seinen zijn genoeg zichtbaar, en de machinist beweerde wegbekendheid te hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:07:38 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83194317
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Ik heb laatst lekker met de FYRA achteruit mogen rijden over ongeveer een afstand van +/- 200 meter
Der was een trein voor ons (op het reguliere spoor) die door het rode sein was gereden, en wij terug moesten om achter een bepaald sein te komen. Betrof 5 juni

TRDL gaf er toestemming voor, en er stond niemand aan de achterkant van de trein. personeel stond toevallig in ons rijtuig, en die vroegen of ze moesten kijken: MCN antwoordde dat het niet nodig was
  Redactie Sport woensdag 23 juni 2010 @ 15:16:53 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83194699
Stel nou dat die trein achter de Fyra door rood gereden was en binnen die 200 meter stond? Treindienstleider zal dat niet zien aangezien het blok al bezet was. Dan had je dus wel mooi een aanrijding gehad bij het achteruit zetten.....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:16:19 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83197285
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.
Heus waar hoor, echt
Ik geloof niet wat die meisje zegt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:23:27 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_83197699
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik geloof niet wat die meisje zegt


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:43:08 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83198672
quote:
Belgische spoorwegmaatschappij verbiedt deeplinken naar haar site

De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen verbiedt sites om naar haar internetpagina's te linken. Linken naar de startpagina mag alleen na toestemming. De omroep VRT hanteert een vergelijkbaar beleid.

NMBSDe NMBS heeft een aangetekende brief gestuurd naar de webmaster van een site die uitlegt hoe reizigers een schadevergoeding kunnen claimen als hun trein vertraging heeft gehad. De juridische afdeling van de spoorwegmaatschappij claimt dat de site niet mag linken naar een pagina op het domein nmbs.be, alleen naar de startpagina zelf. Verder staat in de brief dat de webmaster zich schuldig maakt aan 'namaak' en dat de rechten van de NMBS 'op flagrante wijze geschonden' zijn, waarbij wordt gerefereerd aan het auteurs-, merken- en databankrecht.

Zelfs voor het linken naar de startpagina moet vooraf toestemming worden gevraagd, waarbij de aanvrager het doel van de link moet melden, staat op de site van de NMBS. “We willen vooral waken over het feit dat onze site en ons imago niet geschaad worden, en daarom vragen we een vrij strenge toepassing. We willen voorkomen dat malafide sites door het linken naar onze site de indruk zouden wekken met ons geassocieerd te zijn”, probeert Goovaerts de stellingname tegen ZDNet te verdedigen.

De aangetekende brief blijkt al op 12 mei te zijn verstuurd, maar dook onlangs op Facebook op bij een steunbetuiging aan iRail, een applicatie die tegen de wil van het bedrijf in gegevens van de spoorwegmaatschappij gebruikt. De Belgische omroep VRT heeft in zijn gebruikersvoorwaarden ook opgenomen dat sites alleen na toestemming naar andere pagina's dan de startpagina mogen linken, maar noemt geen juridische sanctie.

Bron: Tweakers.net
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:45:39 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83198773
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:
Stel nou dat die trein achter de Fyra door rood gereden was en binnen die 200 meter stond? Treindienstleider zal dat niet zien aangezien het blok al bezet was. Dan had je dus wel mooi een aanrijding gehad bij het achteruit zetten.....
Wat ik kon begrijpen via de porto [meeluistermodus stond aan] dat er in een groot gebied achter ons geen FYRA of Thalys of dergelijke aanwezig waren. Ja, op het andere spoor, richting Rotterdam. Maar niet op ons spoor
pi_83199185
Vorig jaar zomervakantie is een loc door rood sein heen gereden op Almelo CS. Die loc kwam toen op het enkelspoor terecht (almelo verdiept) en van de andere kant kwam een IC aan. Verder geen botsing ofzo gebeurd gelukkig.

Is daar toevallig ook ergens een rapport over te vinden?
  Redactie Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:57:57 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83199340
niet over elke sts-passage komt een rapport
dan zijn ze nog wel even bezig namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:09:33 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83199850
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:57 schreef dennistd het volgende:
niet over elke sts-passage komt een rapport
dan zijn ze nog wel even bezig namelijk
In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83200295
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.
Ja die kans is er toen wel geweest, als het echt was mis gegaan dan waren beide treinen naar beneden gedonderd
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:42:21 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83201417
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waarom hebben jullie vrouwen altijd zo veel verstand van bananen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')