quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Als je je in een situatie hebt bevonden waarbij twee treinen ineens tegenover elkaar zijn komen te staan, kun je er gevoegelijk van uitgaan dat het niet mag.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
O.a., en volgordedwang: in het beveiligingssysteem kunnen treinen alleen vooruit rijden. Als een trein een sectie verlaat, kan dat alleen vooruit. Tenzij je rijrichtingkering toepas. En bij opengereden wissels ben je natuurlijk helemaal de lul.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:25 schreef James1988 het volgende:
Waarom mag dat eigenlijk niet? Mijn vermoeden is dat dat een beveiligingstechnische zaak is, omdat er dan al een trein in het baanvak kan zijn waar de trein terug in rijdt?
Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komtquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:20 schreef Duvel het volgende:
(Let niet op de naam, er zit echt het goede rapport achter.)
Ik vond 'm wel mooi ja!quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch vraag je je af uit wat voor copy-paste-cultuur zoiets tot stand komt
Ik heb nog ergens een presentatie die per ongeluk in concept online gestaan heeft met allemaal editor's notes erin en zoquote:
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijk maar naar die sukkel die een tijd geleden aan de noordkant van Utrecht met zijn VIRM door rood reed. Die zetten 'm terug over een opengereden wissel en vervolgens hobbelden er een paar bakken uit het spoor. Was best een bende.
Door rood rijden is nog tot daar aan toe, maar terugzetten terwijl je niet 100% zeker weet dat je geen wissels open hebt gereden is natuurlijk helemaal stom.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is het DE banaan en niet HET banaan?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
Het mag geloof ik allebei, maar "het" is de algemene term. Als je "de" gebruikt, lijkt het op voetbal.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar het is toch DE wissel?? En niet HET wissel?
Ja doeg. Die seinen zijn genoeg zichtbaar, en de machinist beweerde wegbekendheid te hebben.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zij het het niet dat het sein erg slecht te zien was, en je niet goed kan zien welk sein bij jouw spoor hoort. Als ATB onder de 40 km/h het zou doen, was het wissel niet opengereden.
Ik heb laatst lekker met de FYRA achteruit mogen rijden over ongeveer een afstand van +/- 200 meterquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag een trein nooit achteruit zetten.
Ik geloof niet wat die meisje zegtquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Omdat bananen krom zijn, en niet recht.
Heus waar hoor, echt
quote:
quote:Belgische spoorwegmaatschappij verbiedt deeplinken naar haar site
De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen verbiedt sites om naar haar internetpagina's te linken. Linken naar de startpagina mag alleen na toestemming. De omroep VRT hanteert een vergelijkbaar beleid.
NMBSDe NMBS heeft een aangetekende brief gestuurd naar de webmaster van een site die uitlegt hoe reizigers een schadevergoeding kunnen claimen als hun trein vertraging heeft gehad. De juridische afdeling van de spoorwegmaatschappij claimt dat de site niet mag linken naar een pagina op het domein nmbs.be, alleen naar de startpagina zelf. Verder staat in de brief dat de webmaster zich schuldig maakt aan 'namaak' en dat de rechten van de NMBS 'op flagrante wijze geschonden' zijn, waarbij wordt gerefereerd aan het auteurs-, merken- en databankrecht.
Zelfs voor het linken naar de startpagina moet vooraf toestemming worden gevraagd, waarbij de aanvrager het doel van de link moet melden, staat op de site van de NMBS. “We willen vooral waken over het feit dat onze site en ons imago niet geschaad worden, en daarom vragen we een vrij strenge toepassing. We willen voorkomen dat malafide sites door het linken naar onze site de indruk zouden wekken met ons geassocieerd te zijn”, probeert Goovaerts de stellingname tegen ZDNet te verdedigen.
De aangetekende brief blijkt al op 12 mei te zijn verstuurd, maar dook onlangs op Facebook op bij een steunbetuiging aan iRail, een applicatie die tegen de wil van het bedrijf in gegevens van de spoorwegmaatschappij gebruikt. De Belgische omroep VRT heeft in zijn gebruikersvoorwaarden ook opgenomen dat sites alleen na toestemming naar andere pagina's dan de startpagina mogen linken, maar noemt geen juridische sanctie.
Bron: Tweakers.net
Wat ik kon begrijpen via de porto [meeluistermodus stond aan] dat er in een groot gebied achter ons geen FYRA of Thalys of dergelijke aanwezig waren. Ja, op het andere spoor, richting Rotterdam. Maar niet op ons spoorquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:
Stel nou dat die trein achter de Fyra door rood gereden was en binnen die 200 meter stond? Treindienstleider zal dat niet zien aangezien het blok al bezet was. Dan had je dus wel mooi een aanrijding gehad bij het achteruit zetten.....
In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:57 schreef dennistd het volgende:
niet over elke sts-passage komt een rapport
dan zijn ze nog wel even bezig namelijk
Ja die kans is er toen wel geweest, als het echt was mis gegaan dan waren beide treinen naar beneden gedonderdquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
In elk geval geen openbaar rapport. Maar als er kans is geweest op een aanrijding, volgt meestal wel een onderzoekje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |