Maar wel je handje ophouden bij pappie en mammie.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je bent 19, jammer dan als je ouders het niet willen.
Dit dus, en als je daar toch bent ook even Aachen Hbf - Köln Hbf met ICE.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:24 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou wel een HSL ritje Luik - Aken proberen mee te pakken.. man wat ligt die HSL er prachtig bij daar
Wat er staat, klopt. Wat er níet staat is dat je dan alle flexibiliteit die je met de gewone intercity wel hebt, opgeeft. Zo zit je dus met een treinbinding, en als je je trein mist heb je - denk ik - pech.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:54 schreef RubenK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rmale-intercity.html
jaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:22 schreef toblorone het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die in de eerste instantie dacht dat dit modelspoor was?
Kan je niet gewoon één vaste stoel reserveren, die altijd voor jou is?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:19 schreef ReisT het volgende:
Wat er staat klopt ook alleen doordeweeks voor 9:00. Voor de rest is de gewone IC toch gewoon veel goedkoper.
En wat verwachten ze dan, dat de vaste reizigers voor iedere dag opnieuw voor die trein gaan reserveren?
Die dan ook voor je versierd wordt als je jarig bent!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon één vaste stoel reserveren, die altijd voor jou is?Soort vip-seat zeg maar? Nieuw verdienmodel voor HiSpeed
quote:Geachte mevrouw Guppy,
Deze zomer vinden er aan het spoor rondom station Arnhem omvangrijke werkzaamheden plaats. Daardoor zullen van zondag 25 juli t/m zondag 22 augustus de treinen uit Utrecht, Nijmegen en Tiel niet tot Arnhem rijden.
Als u in genoemde periode met de trein reist, zal dit gevolgen hebben voor uw reis. Of u hierdoor moet omreizen of gebruik moet maken van de bus is afhankelijk van uw gebruikelijke reis. Uw extra reistijd kan oplopen van een half uur tot een uur met extra overstappen. Voor meer informatie verwijs ik u naar www.ns.nl/stationarnhem. Vanaf 27 juni 2010 zijn de omreisadviezen verwerkt in de NS reisplanner.
Bent u in het bezit van een auto? Kijkt u dan ook eens naar de parkeermogelijkheden op de stations Elst, Ede-Wageningen of Veenendaal De Klomp. Er is bij deze stations gratis parkeergelegenheid en vanaf daar rijden de treinen zoals gebruikelijk.
Na bovenstaande weken komen er nog twee periodes van grote werkzaamheden in Arnhem. Dat zal zijn in de herfstvakantie 2010 en in dezelfde periode als nu in de zomer van 2011. Wij houden u hiervan graag op de hoogte via de site www.ns.nl/stationarnhem. Meer bijzonderheden over de werkzaamheden vindt u op www.prorail.nl/sporeninarnhem
Heeft u naar aanleiding van deze brief vragen? Ga naar www.ns.nl en stel uw vraag. U kunt ook bellen met onze klantenservice. Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur op telefoonnummer 0900-2021163 (¤0,10 p/m).
Onze medewerkers zullen u deze zomer ondanks de werkzaamheden zo goed mogelijk van dienst zijn.
Excuses voor het eventuele ongemak
Met vriendelijke groet,
Arjan Bleeker
NS Regiodirecteur Noordoost
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef James1988 het volgende:
De 3600 zal wel geknipt worden, maar tot waar precies is de vraag. Ik weet niet of het beveiligingstechnisch mogelijk is om te keren op Arnhem-Zuid.
Als het geen vrije baan is of VCVL ofzo, kan dat best.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:21 schreef James1988 het volgende:
De 3600 zal wel geknipt worden, maar tot waar precies is de vraag. Ik weet niet of het beveiligingstechnisch mogelijk is om te keren op Arnhem-Zuid.
Ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ede-Wageningen zal dan ook wel druk worden.
Rijdt de ICE via Eindhoven?
Volgens mij wordt er daar een aanpassing in de beveiliging gedaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het geen vrije baan is of VCVL ofzo, kan dat best.
Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl (ik kan nu even niet bij de echte BVS-tekeningen) is Arnhem-Zuid een halte aan de vrije baan met beveiligd links. Dat betekent dus dat kerende treinen terug tegen de rijrichting moeten rijden, waarbij tot voorbij Elst eventuele overwegen moeten worden aangereden. Een setje bediende seinen voor Arnhem-Zuid lijkt me dan de beste oplossing, want even ombouwen naar dubbel-enkel-beveiliging wordt een stuk duurder.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er daar een aanpassing in de beveiliging gedaan.
Ik denk dat er in spoorwegland genoeg beveiligingsspecialisten rondlopen om hier een mooie oplossing voor te verzinnen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien op sporenplan.nl (ik kan nu even niet bij de echte BVS-tekeningen) is Arnhem-Zuid een halte aan de vrije baan met beveiligd links. Dat betekent dus dat kerende treinen terug tegen de rijrichting moeten rijden, waarbij tot voorbij Elst eventuele overwegen moeten worden aangereden. Een setje bediende seinen voor Arnhem-Zuid lijkt me dan de beste oplossing, want even ombouwen naar dubbel-enkel-beveiliging wordt een stuk duurder.
Dat denk ik ook wel. Ik ben benieuwd hoe ze het hebben opgelost.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat er in spoorwegland genoeg beveiligingsspecialisten rondlopen om hier een mooie oplossing voor te verzinnen.
Volgend jaar moet het weerquote:Op zaterdag 19 juni 2010 13:10 schreef Zyron het volgende:
Bah, ff de tijd doden en via Arnhem naar Utrecht wordt straks eerder dus een tijd_rovende_ gelegenheid. Nja, als het maar mooi wordt.
Stond ook in de reisplanner toen de ICE een weekendje via venlo naar duitsland ging, maar hij stopte toch echt nietquote:Op zondag 20 juni 2010 19:21 schreef Socios het volgende:
ICE 104 stopt straks zeker weten WEL in ´s-Hertogenbosch. (Ook om in- en uit te stappen)
Dit was waarschijnlijk ook het geval bij mij, we stonden een aantal minuten stil op een spoor zonder perronquote:Op zondag 20 juni 2010 18:32 schreef dennistd het volgende:
Met dit soort dingen wil men nog wel eens vergeten een stop 'niet voor reizigers' mee te geven, waardoor ie misschien wel stopt maar niet aan het perron
Wanneer was die vorige keer voor jou dan? Het kan per keer en trein verschillen. Van de zomer stopt de ICE bijvoorbeeld weer NIET in Den Bosch.quote:Op zondag 20 juni 2010 19:44 schreef RubenK het volgende:
Stond ook in de reisplanner toen de ICE een weekendje via venlo naar duitsland ging, maar hij stopte toch echt niet
Gaat dit spul nou ook echt direct door naar Moskou, met een onderstelwissel aan de grens, of moet iedereen daar overstappen in een andere trein?quote:Op zondag 20 juni 2010 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagavond vertrok ik met deze trein richting Praha (op tijd afdrukken is voor mietjes hmm) :
[ afbeelding ]
Het moskouse deel van dit spul krijgt bij Brest een draaistelwissel ja. Staat een kleine 2 uur voor geloof ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
[..]
Gaat dit spul nou ook echt direct door naar Moskou, met een onderstelwissel aan de grens, of moet iedereen daar overstappen in een andere trein?
een draaistelwissel ?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het moskouse deel van dit spul krijgt bij Brest een draaistelwissel ja. Staat een kleine 2 uur voor geloof ik.
Klik
Nee, een draaistelwissel. De rijtuigbakken worden opgevijzeld, de 1435 mm draaistellen worden weggereden, nieuwe 1524 mm draaistellen eronder, en weer laten zakkenquote:
Leuk hoor, al die dieseldingen. Heb je ook filmpjes met geluid en zo?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:10 schreef trainfreak het volgende:
Komende zaterdag en zondag is er in St-Ghislain een grote spoorwegexpo.
Van ongeveer alle (Belgische) locomotieven zal een exemplaar aanwezig zijn.
Gisteren en ook de komende dagen zijn er een aantal overbrengingen van locs. Gisteren mocht de 5183 van TSP de rit Schaarbeek-Eeklo-Schaarbeek verzekeren.
Doortocht in Wetteren (L50) met de 554.18, beter bekend als de 4618.
[ afbeelding ]
Nogmaals in Waarschoot (L58)
[ afbeelding ]
Iets dichter:
[ afbeelding ]
In Eeklo reed het konvooi verder op het lijntje van het Stoomcentrum Maldegem (SCM).
De 554.18 werd op het zijspoor gezet:
[ afbeelding ]
Zodat de 5183 zijn volgende vracht kon oppikken, de 4403, het cinemarijtuig en een K3 van SCM:
[ afbeelding ]
In Eeklo station:
[ afbeelding ]
Terug op de lijn dan maar, dit zou in Evergem (L58) moeten zijn:
[ afbeelding ]
Net voorbij het station van Wondelgem:
[ afbeelding ]
Een leuk detail: ik bevind me hier enkele meters van de fabriek van ABC, waar onder andere treinmotoren vandaan komen
De 554.18 werd door TSP in bruikleen gegeven voor het SCM. Omdat hun 4403 deelneemt aan de expo en hun 4620 momenteel een revisie ondergaat, hebben ze geen dieselstel meer om te rijden.
Ik heb filmpjes, maar voor het geluid stond ik niet op de goeie plaatsen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk hoor, al die dieseldingen. Heb je ook filmpjes met geluid en zo?
Hij stopte in Den Bosch..quote:Op zondag 20 juni 2010 17:23 schreef Kopstoot het volgende:
uhm, dank je in ieder geval voor het antwoord dat het in principe mogelijk is!
Maar, op de ns site zie ik dit: (en in het verleden heb ik die trein ook wel eens op Den Bosch zien halteren)
Vertrek 21:17 Aankomst 21:37
Zondag 20 juni 2010
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
Voor dit traject wordt een toeslag berekend
21:17 Eindhoven 5 Hertogenbosch ('s) +
Reisdetails: Toeslag , Reserveren buitenland aanbevolen , Bar/Buffet , Rolstoel plaatsen
21:37 Hertogenbosch ('s) 1
Ja. En in Duitsland zaten daar ook om half 11 al mannen in de ICE aan het bier. En niet 1tje. TIjdens de rit van 4 uur zeker 5quote:Op zondag 20 juni 2010 23:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Hij stopte in Den Bosch..
Toch altijd fijner dan een gewone intercity, bier in de treinbar![]()
Een keer in de trein naar Berlijn gehad dat er twee Duitse stellen om half tien de trein in stapten (in Rheine geloof ik) en begonnen met het soldaat maken van halve liters bier, inclusief worsten, en later overstappend op de grote hoeveelheiden Kleiner Feigling en zo. Naarmate de reis vorderde werden ze luider en luider, om vervolgens in Berlijn tamelijk lam de trein uit te rollen. Ze moesten daar nog verder naar Dresden geloof ik...quote:Op maandag 21 juni 2010 01:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. En in Duitsland zaten daar ook om half 11 al mannen in de ICE aan het bier. En niet 1tje. TIjdens de rit van 4 uur zeker 5
Tof! Mijn collega's waren ook onder de indruk van de mooie geluiden.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef trainfreak het volgende:
Het filmpje van de overbrengingen van zaterdag:
Het is mogelijk om het in HD te bekijken..
Ze hebben zeker nooit sneeuw in Tsjechië, daar het rode licht bovenaan zit bij hun seinen.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagavond vertrok ik met deze trein richting Praha (op tijd afdrukken is voor mietjes hmm) :
[ afbeelding ]
Later op de avond stond de trein mooi in Wuppertal Hbf in de bocht
[ afbeelding ]
Gisterochtend kwam ik geheel planmatig rond half tien aan in Praha Hlavni Nadrazi, alwaar enkele lokale boemeltjes op het programma stonden. Allereerst maakte ik een rit naar Dobris in deze RegioNova, een vierassig tweebaks hypermodern dieseltreinstel.
[ afbeelding ]
De rit naar Dobris duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten voor 55 km, en de staat van het spoor is tamelijk klote. Er liggen vrij korte spoorstaven zodat je elke 15 meter of zo KENG KENG met de assen er overheen gaat. Aangekomen in Dobris heb ik even wat rondgekeken en een setje ansichtkaarten van treinen gekocht, dat verkochten ze daar, en je moet je Kronen toch ergens laten nietwaar? Iets na half één nam ik de trein uit Dobris terug naar Praha, dat was een setje spartaanse BZMOTjes, getrokken door een dieselloc serie 714. Hier staat de trein klaar voor vertrek in Dobris.
[ afbeelding ]
Na terugkomst in Praha ben ik met de CityElefant naar Benesov u Prahy gereden. Moderne en redelijk comfortabele driebaks elektrische dubbeldekkers. Hier staat de CityElefant in Benesov u Prahy in het zonnetje te wachten om terug naar Praha te rijden.
[ afbeelding ]
Nog meer plaatjes uit Benesov u Prahy: Een BZMOTje in de zon.
[ afbeelding ]
Een aantal treinstellen serie 451 staan te wachten op een nieuwe klus
[ afbeelding ]
Een fraai beschilderde loc van de serie 363 aan kop van een InterCity naar Tabor
[ afbeelding ]
Terug in Praha Hlavni Nadrazi hebben we deze loc van de serie 150 voor een EuroCity naar Warszawa
[ afbeelding ]
En een aftandse elektrische rangeerloc serie 111 die met twee rijtuigen aan het slepen is
[ afbeelding ]
Tot slot nog deze loc van de serie 350 die mijn EuroNight 456 tot aan de grens getrokken heeft.
[ afbeelding ]
Vanochtend om half twaalf was ik weer thuis na in Venlo (omleiding omdat we niet over Arnhem konden) nog even 40 minuten vertraging opgelopen te hebben omdat er geen loc beschikbaar was...
Oogst totaal: 2.601 km, 68 nieuwe bordjes, namelijk deze![]()
[ afbeelding ]
Enjoy
Of seinen met verwarming.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ze hebben zeker nooit sneeuw in Tsjechië, daar het rode licht bovenaan zit bij hun seinen.
Jup. Dat ding is weer proefritten aan het rijden. En er is nu ook al een vierde V250 in Nederlandquote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
I demand pics !quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
Heb je de voorwaarden ook gelezen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
quote:Bovendien moeten de deelnemers in België wonen
Bedankt!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:51 schreef Fixers het volgende:
Mocht iemand 'm kwijt zijn. Er staat een vogelbekdier op het parkeerspoortje aan de oostzijde van station Breda. Voorzien van wat extra versieringen inmiddels.
oepsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je de voorwaarden ook gelezen?
[..]
Wel waar, etnische afstamming staat er. Je bent een allochtoonquote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:22 schreef trainfreak het volgende:
Er zijn zoveel wedstrijden die enkel gelden voor een bepaald land...
Discriminatie op plaats is volgens mij ook geen geldige reden, en het staat trouwens ook niet in je lijstje.
Je bent in overtreding trouwens:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef bork het volgende:
Interrailpassen te winnen -> http://wedstrijdnmbs.be/index.php?id=10?utm_source=newsletter&utm_campaign=interrail
Jaquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:02 schreef dennistd het volgende:
zijn ze nou echt helemaal van de pot gerukt daar in belgie?
Stelletje hypocriete neukfouten ookquote:De juridische afdeling van de spoorwegmaatschappij claimt dat de site niet mag linken naar een pagina op het domein nmbs.be, alleen naar de startpagina zelf. Verder staat in de brief dat de webmaster zich schuldig maakt aan 'namaak' en dat de rechten van de NMBS 'op flagrante wijze geschonden' zijn, waarbij wordt gerefereerd aan het auteurs-, merken- en databankrecht.
En vanmiddag kwam die stofzuiger (stel 4801, heeft witte stelnummers ipv zwarte ofzo, en staat op een wit vlak) aan in Rtd vanuit de kant Rotterdam Blaak etc (HSL-ritje gehad). Scheen later weer te vertrekken met een HSA 186.xxx loc ervoor, en wederom de HSL over. Dat heb ik niet afgewachtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:57 schreef James1988 het volgende:
Jep, ik heb de V250 zojuist ook gezien. En er zit overal graffiti, da's best jammer eigenlijk. Daarnaast zit er nog een laag fijnstof overheen, eventjes door de wasstraat halen was teveel moeite denk ik.
De grootte van de neus vond ik meevallen, het is een groot gat maar het lijkt minder erg te zijn dan op de foto's.
Ik zie er nu ook regelmatig 1 rijden ofzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zag van het weekend trouwens heul veul treinen op de Betuwe-routezeker wel 4. En toen moest ik weer op de weg letten
Ik reed in de auto van vriendlief. Zou ie niet tof gevonden hebben, blinddoeken en zulksquote:
Begint het dan toch een beetje te komenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik zie er nu ook regelmatig 1 rijden ofzo.
Er schijnt nog wel redelijk wat SGMm kapot te zijn, dus dat is een mogelijke reden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:15 schreef ReisT het volgende:
Afgelopen zondag was er anders nog volop Mat '64 te zien tussen Utrecht en Tiel/Breda!![]()
Lijkt me sterk, nu zal eerst het mat'64 door SLT afgelost worden neem ik aan.quote:Dat SGMm hier nu planmatig is wil ook nog niet zeggen dat dit ook zo blijft.Kan net zo goed voor een paar maanden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |