Citaat uit het Handboek Machinist:quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het mag wel, maar dan moet je er wel toestemming voor hebben
quote:Beperking bij achteruitrijden
U mag niet achteruitrijden met treinstellen en trek-duweenheden. Minder
dan 2 meter achteruit verplaatsen bij ontkoppelen geldt daarbij niet als
achteruitrijden.
Ah, ik zie ruimte voor een inspecteur van IVW met een meetlint.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Citaat uit het Handboek Machinist:
[..]
Wowquote:Op donderdag 24 juni 2010 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
Gister heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waardoor er meer treinen op het spoor gaan rijden. Zo zullen er tussen Leeuwarden en Zwolle vanaf ergens in 2012 drie treinen per uur gaan rijden en bestaat er een mogelijkheid om dat uit te breiden naar 4!!!
Hiervoor zou de spoorbrug bij Leeuwarden moeten worden vervangen. Kosten 10 miljoen euro en er een inhaalspoor bij Steenwijk moeten komen. Kosten enkele miljoenen.
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de treinquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WowWel 4 treinen per uur
. Waarom moet daar in hemelsnaam zoveel aan infrastructuur voor worden aangepast
?
bij steenwijk liggen toch al genoeg sporen? B)quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
Gister heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waardoor er meer treinen op het spoor gaan rijden. Zo zullen er tussen Leeuwarden en Zwolle vanaf ergens in 2012 drie treinen per uur gaan rijden en bestaat er een mogelijkheid om dat uit te breiden naar 4!!!
Hiervoor zou de spoorbrug bij Leeuwarden moeten worden vervangen. Kosten 10 miljoen euro en er een inhaalspoor bij Steenwijk moeten komen. Kosten enkele miljoenen.
Tot Leeuwarden is alles dubbelspoor hoor, als sinds de jaren '70.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de trein. Ik wacht nog op die eerste klas kaartjes voor een ritje
. En die gasten in spanje. Hoe de fuck kan je nou met 16 man tegelijk op een HSL spoor gaan staan
![]()
![]()
!!!
ik ruik een paar bouwprojectenquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is tussen Zwolle en Leeuwarden allemaal dubbelspoor Yreal
Alleen je zit er mee dat er alleen al tussen Leeuwarden en Heerenveen 4 bruggen zijn, waarvan er drie zonder bovenleiding zijn. Die bruggen moeten allemaal bediend worden. En met meer treinen per uur kun je in de problemen komen.
okequote:Op donderdag 24 juni 2010 11:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tot Leeuwarden is alles dubbelspoor hoor, als sinds de jaren '70.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
okeWaar komt mijn idee van enkelspoor dan vandaag?
wat ook wel de langste tijd gehad heeft.. gezien ze graag 2 sneltreinen tussen lw en groningen willen..quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De diesellijntjes van Arriva zijn wel grotendeels enkelsporig. Ik denk dat het daar vandaan komt.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat ook wel de langste tijd gehad heeft.. gezien ze graag 2 sneltreinen tussen lw en groningen willen..
naast de stoppertjes..
daarom.. in principe is het stuk vanaf Camminghaburen zo te verdubbelen. genoeg ruimtequote:Op donderdag 24 juni 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan mogen ze het wel tussen station Leeuwarden en iets voorbij Camminghaburen verdubbelen. Naast wat andere stukjes. Anders red je het niet.
Obv troll is obv.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
Enkelspoor natuurlijk, dat beperkt je mogelijkheden oneindig. Van waar tot waar weet ik niet, ik ben nog nooit naar friesland geweest met de trein
quote:
dan kan het MIVB google.. en alle andere search engines ook wel aanklagenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]![]()
![]()
De MIVB doet het trouwens ook, daar krijg je een hele waarschuwing dat je niet mag deeplinken nog voor je de website binnen kan gaan.
En dan te bedenken dat het juridisch ook helemaal nergens op slaat. Zeker in Nederland niet. Uit de rechtszaken tegen bepaalde huizenzoeksites is immers gebleken dat deeplinken helemaal geen schending van het auteurs-, merken- of databankrecht is.
Edit: Het MIVB is zelfs nog strenger! Volgens hun voorwaarden mag je helemaal geen link maken zonder expliciete toestemming, zelfs niet naar de startpagina!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |