Ook stakers moeten rusten op de Dag des Heeren denk ikquote:Op zondag 21 maart 2010 13:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Die schoonmakers zijn geen die-hards. Vanmorgen waren ze er niet, op station Utrecht. Ik wel, want ik moest naar m'n werk
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werkquote:Op zondag 21 maart 2010 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook stakers moeten rusten op de Dag des Heeren denk ik
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:27 schreef greavy het volgende:
Reisje aanstaande zaterdag, 27 Maart 2010
17:26 Zaandam 2 3365
17:52 Hoofddorp 5 25,2
Overstappen
18:03 Hoofddorp 3 3967
18:08 Schiphol 3 4,6
Overstappen
Heiden!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werk
I know, shame on me...quote:
dat is wel faal idd...quote:Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.Maar waarom stap je niet gewoon meteen op Schiphol over?
'dat is wat er op nu.nl en andere topics hier op fok werd genoemtquote:Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
1450 netto? Dat is heul niet weinig toch?Ik moest 3-4 jaar werkervaring en relevante certificeringen hebben voordat ik dat verdiende. Universiteit afgerond en al
Je plaats in het hemelse hiernamaals te verspelen natuurlijk.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werk
sex, drugs en rock en roll of een beetje harp spelen op een wolkje?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je plaats in het hemelse hiernamaals te verspelen natuurlijk.
En terecht, alle leuke mensen gaan naar de hel.
Ik wil met de ICBerlijn gaan. Omdat deze maar 1x per 2 uur gaat, heb ik hiervoor gekozen, en daarom ook een slag naar de kop van Noord Holland. In me tijdschema paste Enkhuizen niet. Anders had ik tot daar doorgegaan.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.Maar waarom stap je niet gewoon meteen op Schiphol over?
thxquote:Op zondag 21 maart 2010 14:36 schreef greavy het volgende:
De OP is bijgewerkt, eveneens als de Wiki-pagina met de vorige delen.
Wel vlaamse friet eten he , op schipholquote:Op zondag 21 maart 2010 14:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik wil met de ICBerlijn gaan. Omdat deze maar 1x per 2 uur gaat, heb ik hiervoor gekozen, en daarom ook een slag naar de kop van Noord Holland. In me tijdschema paste Enkhuizen niet. Anders had ik tot daar doorgegaan.
In dat half uurtje pauze op Schiphol zal ik even wat gaan eten, en eveneens in Utrecht tijdens me pauze.
Tevens is het een buffer voor als ik ergens vertraging oploop.
[edit]Kutpc. Bewerken wou niet![]()
Jeuj, ik heb een plekje in de OP veroverd!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:36 schreef greavy het volgende:
De OP is bijgewerkt, eveneens als de Wiki-pagina met de vorige delen.
Ah, dank. Ik zal er aan denken dan!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
dat is mijn stamtent![]()
![]()
Je loopt vanaf de trein naar boven. Richting burgerking lopen, heb je voor je die sluiterij en fe supermarkt "world of foods "oid. Dan ga je rechts lang die andere eet tent en dat halve vliegtuig ding waar de klm vliegtuigjes verkoopt en dan zit is links in de hoek, naast de H&M
perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst![]()
) heb
Lijkt mij best pijnlijk, bij Riekerpolder Aansluiting stil staan met je trein om de trein waar je in moet voor te laten. Weg overstap.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst![]()
) heb
Wij slikken de r in verlengen de klank van de iquote:Op zondag 21 maart 2010 14:59 schreef Duvel het volgende:
Jirnsum spreek je toch gewoon uit als Jirnsum. Toch?
Morgen nog de 37319?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens gister nog in die buurt aan het werk
Dè stad? Rotterdam?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ik ben iets oostelijker geboren, redelijk dicht bij de stad
Interessant stuk! En mooie dingen!quote:Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
Je icon-wijzig-tooltje doet het niet...quote:Op zondag 21 maart 2010 17:30 schreef James1988 het volgende:
Weer een nieuw deel? Damn, gaat hard.
Overigens op HGBTF gelezen dat er iets mis zou zijn met de bogies van de Albatros, weet alleen niet goed wat.
Het Groot Belgisch Treinen Forumquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.hgbtf.net![]()
Welkom!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wat een grappenmakers daarquote:Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.quote:Op dit moment worden de CTA's ook door die meetpunten voorzien van informatie. Bij meer dan 3 minuten vertraging, zal de CTA "Vertraging ±5 minuten" tonen.
Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een grappenmakers daar
[..]
In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.
OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!quote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!
Ik wil voorlopig nergens dood gevonden worden. Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
Wat geinig. Een procesleiding berekent die vertraging normaal gesproken automatisch? Er zit hier een blinde vlek in m'n kennis van het spoorsysteem!quote:Op zondag 21 maart 2010 21:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.
Dit is niet helemaal normaal hoor.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben benieuwd of ik straks nog een trein ga halenZit nog steeds op mn werk
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...quote:Op zondag 21 maart 2010 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij een trein die al rijdt, wordt de vertraging automatisch gemeten. Het systeem weet hoe laat een trein ergens langs moet komen en vergelijkt dat met de daadwerkelijke situatie buiten.
Een trein die nog niet rijdt, bijvoorbeeld eentje die op Groningen keert en overgaat in een nieuw treinnummer, kan ik een geschatte vertraging geven. Zo keert de 9100 uit Zwolle in Groningen en vertrekt daar na vijf minuten onder een nieuw nummer. Als ik dan zie dat de trein bij Assen +8 heeft, geef ik de kerende trein alvast V +6 ofzo. Het is dus een schatting, de daadwerkelijke vertraging wordt gemeten als de trein weer vertrekt.
Als het treinnummer verandert, moet je dat inderdaad handmatig doen. Op Utrecht Centraal zitten volgens mij twee man, dus dan valt het weer mee.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...
Bron en meerquote:Vorig jaar niet, dit jaar wel?
De “VSM 35 – Corus Express!”
Vorig jaar lukte het niet. De economische crisis zat Corus even in de weg. Dit jaar gaan we wel: de “VSM 35 - Corus Express” en wel op zondag 30 mei. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat willen we vieren, o.a. met een spectaculaire en, voor wie wil, culinaire rit op het hoofdnet naar Corus (Hoogovens) bij Beverwijk. De stoomfluit galmt onder de kap van Amsterdam CS en Haarlem.
In Beverwijk neemt de stoomtrein van Corus het over voor een rondrit over het enorme Corus-terrein, een spoorwegorganisatie op zich. Onze beide 23-ers stomen de VSM-trein naar Beverwijk en terug. Stijlvol lunchen en dineren is daarbij mogelijk. Geniet u mee op 30 mei in de “VSM 35 – Corus Express”?
quote:Apeldoorn/Deventer:Tussen Deventer-Apeldoorn geen treinen door aanrijding met persoon.rond 23:30 uur verholpen.
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerloquote:Op zondag 21 maart 2010 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Spring is in the air, maar sommigen worden er depri van:
[..]
Serieus? om hoelaat was dat ongeveer?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerlo
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhemquote:
Amsterdam, the only Dutch city that never sleeps.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:09 schreef Duvel het volgende:
Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.
Uit m´n hoofd:quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
En heb je de deadline nu gehaald? En ik neem aan dat de baas de taxi betaald heeft?quote:Op maandag 22 maart 2010 01:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 7:15 op Montparnasse vertrekken is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben![]()
Mja, de deadline is gehaald. Maar vraag niet hoe. En uiteraard betaalt de baas die taxi! Het moet niet gekker worden, m'n hele zondag eraan opgeofferdquote:Op maandag 22 maart 2010 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
En heb je de deadline nu gehaald? En ik neem aan dat de baas de taxi betaald heeft?
Damn, dit zijn nog eens goed betaalde overuren!
quote:Op maandag 22 maart 2010 08:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
22 April een ritje Pariijs Montparnasse - La Rochellle Ville vv
Gewoon zorgen dat je de dag ervoor al in Parijs bent. Of nog eerder. Parijs is er tof genoeg voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 7:15 op Montparnasse vertrekken is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Koop een auto.quote:
Graag gedaan!quote:Alvast bedankt!
Ja, die mogelijkheid heb je.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uitkom, ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 2 daagjes naar Antwerpen te gaan en de bedoeling was om hier met de trein heen te gaan. Nu volg ik weinig meer van de website van de NS en wat voor een kaartjes ik moet hebben.
De situatie is als volgt: We willen 24 april (zaterdag) naar Antwerpen toe en de dag erop (25 april) weer terug naar (Ede-)Wageningen. We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
Alvast bedankt!
Ze hadden bijna nog beter een hotel voor je kunnen regelen.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, de deadline is gehaald. Maar vraag niet hoe. En uiteraard betaalt de baas die taxi! Het moet niet gekker worden, m'n hele zondag eraan opgeofferd
De NMBS heeft geen loket op Roosendaal. Ik vraag mij af of je het kaartje in de trein kunt kopen zonder toeslag. Dit is in België wel het geval, als er geen loket is.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die mogelijkheid heb je.
Je koopt het kaartje tot Roosendaal (grens), en vanaf Roosendaal (Grens) koop je een kaartje naar Antwerpen (dacht bij NMBS).
Vanaf Roosendaal moet je dan, als ik me niet vergis, met het boemeltje. Of je ook met de BeNeLux(ICBrussel) mag, oftewel de trein van NSHiSpeed weet ik niet.
Natuurlijk kan je ook een duur ticket kopen voor de Thalys, maar dat kost meer duiten.
Ik wil so-wie-so liever niet dood gevonden worden. Maar het zal op een dag toch wrs wel in Rotterdam zijnquote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
ik dacht dat er wel automaten stonden, maar misschien is iemand hier die het exact weet met de kaartjes.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:55 schreef SvMp het volgende:
[..]
De NMBS heeft geen loket op Roosendaal. Ik vraag mij af of je het kaartje in de trein kunt kopen zonder toeslag. Dit is in België wel het geval, als er geen loket is.
Het gemakkelijkste is uit de automaat een kaartje naar Antwerpen kopen. Je kunt dan ook aangeven dat je binnen NL vrij reizen of korting hebt. Is duur, maar helaas we leven in Nederland met die waardeloze NS.
Dat heb je (deels) goed begrepen. Je haalt uit de automaat gelijk een Weekendretour Ede-Wageningen - Roosendaal met korting en een Weekendretour Roosendaal - Antwerpen. Een weekendretour naar België kan niet met "NS-Traject met korting" gekozen worden, alleen Gratis of Geen korting. Maar dat maakt niet uit, want een weekendretour is nog altijd goedkoper dan een gewoon retourtje met kortingquote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
13:32quote:Op maandag 22 maart 2010 12:10 schreef Yreal het volgende:
11:52 +46 min. Amsterdam Centraal 1 Intercity
True, maar een taxi is in vergelijking met een hotel niet zoveel duurder, en nu kon ik lekker in mijn eigen bedje.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden bijna nog beter een hotel voor je kunnen regelen.
Jah, is't klaar nu?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:59 schreef greavy het volgende:
Ik lees (op somda weliswaar) al voor de tweede op een volgende dag dat de Zwolle-Kampen DM'90 stellen 3403 en 3410 Geen Dienst staan te Zwolle;
Stellen 3406 en 3434 vallen daar in.
Gister gereden door solo 3406.
Neenee, dat schrijf je zo:quote:
Hoi greavy,quote:Op maandag 22 maart 2010 14:59 schreef greavy het volgende:
Ik lees (op somda weliswaar) al voor de tweede op een volgende dag dat de Zwolle-Kampen DM'90 stellen 3403 en 3410 Geen Dienst staan te Zwolle;
Stellen 3406 en 3434 vallen daar in.
Gister gereden door solo 3406.
Er schijnt momenteel weer meer geschoven te worden met de diensten van DM'90, stellen worden wat verruild en dergelijke.
en ik kan zittenquote:
Lief dagboek,quote:Op maandag 22 maart 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
k had trouwens in het kader van de GtbV regeling half januari een brief ingestuurd met een claim voor 2 dagen 60+ minuten vertraging (geen formulier) omdat er eind december een aantal dagen helemaal niets reed etc. U weet het nog wel: eerst was het "overmacht" en later werd "bij wijze van uitzondering" bla bla die regeling alsnog van kracht verklaard. Krijg ik vandaag, echt VANDAAG net keurig een brief dat ik binnenkort 17 euro overgemaakt krijg. Valt me nog mee, twee maanden doorlooptijd. Voor die puinzooi dat t was.
Wat raar dat je geen NS-traject met korting kan kiezen bij een weekendretour. En ook geen jongerenkorting. Is het niet goedkoper om 2 enkeltjes te kopen met korting? Als je onder de 27 bent kan je 2 enkeltjes kaartje kopen met jongerenkorting en NS-traject met korting. Dat is sowieso goedkoper dan bovenstaande optie.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat heb je (deels) goed begrepen. Je haalt uit de automaat gelijk een Weekendretour Ede-Wageningen - Roosendaal met korting en een Weekendretour Roosendaal - Antwerpen. Een weekendretour naar België kan niet met "NS-Traject met korting" gekozen worden, alleen Gratis of Geen korting. Maar dat maakt niet uit, want een weekendretour is nog altijd goedkoper dan een gewoon retourtje met korting.
En je mag gewoon met de Intercity van NsHispeed reizen.
[ afbeelding ]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolquote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat raar dat je geen NS-traject met korting kan kiezen bij een weekendretour. En ook geen jongerenkorting. Is het niet goedkoper om 2 enkeltjes te kopen met korting? Als je onder de 27 bent kan je 2 enkeltjes kaartje kopen met jongerenkorting en NS-traject met korting. Dat is sowieso goedkoper dan bovenstaande optie.
Auw, dat weet ik nog ja.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontactquote:Op maandag 22 maart 2010 17:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Auw, dat weet ik nog ja.
Of van bij de kaartautomaat daar, ding draait op Internet explorer.
Ja, ik heb ook al weer eens mogen genieten van deze heerlijke vorm van tijdverneuken.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
quote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uitkom, ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 2 daagjes naar Antwerpen te gaan en de bedoeling was om hier met de trein heen te gaan. Nu volg ik weinig meer van de website van de NS en wat voor een kaartjes ik moet hebben.
De situatie is als volgt: We willen 24 april (zaterdag) naar Antwerpen toe en de dag erop (25 april) weer terug naar (Ede-)Wageningen. We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
Alvast bedankt!
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Yreal het volgende:
Oh en gewoon niet zo prutsen?
[ link | afbeelding ]
Wat snap ik nou niet ?
Jup.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontact![]()
[ afbeelding ]
Ja maar ICbrussel kaartjes zijn nog geen rocket sciencequote:Op maandag 22 maart 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.
Nou valt wel mee hoor, ik was er zo uit voor mijn weekendje Praha. Je moet alleen niet daar gaan vragen "wat is het goedkoopste actietarief en wat zijn daar de voorwaarden van?". Maar gewoon een kaartje kopen zou iedere boerenlul moeten kunnen, denk ikquote:Op maandag 22 maart 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.
Je kan aan het loket in Rsd ook een enkeltje Antwerpen - Roosendaal kopen hoor.. maar 'k zou niet weten wat het uiteindelijk in de prijs scheelt.. 'k Weet wel dat ik hier een Weekendretour Rsd - Antwerpen voor me heb liggen en dat ik niet zo'n kaartje koop, zonder te kijken of de overige mogelijkheden (Retour met jongerenkorting, Superdagretour) niet toevallig goedkoper zijnquote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen.
Om te beginnen ¤ 3,50 boekingskosten omdat het een internationaal ticket is. Weg eventueel voordeelquote:Op maandag 22 maart 2010 17:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan aan het loket in Rsd ook een enkeltje Antwerpen - Roosendaal kopen hoor.. maar 'k zou niet weten wat het uiteindelijk in de prijs scheelt..
Enkele reisquote:Op maandag 22 maart 2010 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen ¤ 3,50 boekingskosten omdat het een internationaal ticket is. Weg eventueel voordeel
Noh, Antwerpen valt wel mee. Zolang er maar geen Chassidim voor je staat moeilijk te doen omdat 'ie wil afrekenen in ruwe diamant en goud als wisselgeld verwacht. Brussel is veel erger.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De loketten voor "direct vertrek" zijn wél weer handig, bij gebrek aan functionele kaartautomaten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 22-03-2010 18:11:18 ]
Gaat niet iedereen daar bij staan dan? Zou ik doen tochquote:Op maandag 22 maart 2010 18:01 schreef Fixers het volgende:
De loketten voor "direct vertrek" zijn wél weer handig, bij gebruik aan functionele kaartautomaten.
Juist prachtig. Heb daar laatst nog een treinkaartje (zonder toeslag) in de lokettenzaal gekocht.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontact
Laat me raden, er is een ambitieus programma opgezet om er in 2018 vijftig te hebben staan door het hele landquote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:41 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:41 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mja, ik vind 2018 voor een land als België best ambitieus. Normaal gesproken zijn ze pas uitvergaderd over dit onderwerp als het 2028 is.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laat me raden, er is een ambitieus programma opgezet om er in 2018 vijftig te hebben staan door het hele land![]()
ik blijf er toch bij dat getrokke matriaal zoveel meer trein is dan treinstellenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Zijn de bonden bang dat de lokettisten andere jobs krijgen toebedeeld of dat ze simpelweg een C4 in de brievenbus ontvangen?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef Socios het volgende:
Daar kennen de lokettisten tenminste alle plaatsen. Ik stond aan het loket Internationaal en kocht een enkele reis naar Harlingen. Hij begon meteen over de haven en dat de trein daar nu niet naartoe kon. Vroeg of ik met korting kon reizen in Nederland en of ik Rail Plus had etc. Perfect geregeld allemaal. Keurige service. Kan geen kaartautomaat tegenop.
Bij de kleine stations is dat wel anders. Tegenwoordig (sinds anderhalf jaar ongeveer) worden er alleen nog maar internationale treinkaartjes verkocht op grote stations. Heide - Hoofddorp? Onmogelijk. Essen - Hoofddorp. Ook onmogelijk. Naja onmogelijk... Ze kunnen het wel maar ze mogen het niet meer. Toen deze regel net was ingevoerd is het mijn vriendin toch gelukt om een kaartje te krijgen 'maar eigenlijk mocht het niet'.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef Socios het volgende:
Daar kennen de lokettisten tenminste alle plaatsen. Ik stond aan het loket Internationaal en kocht een enkele reis naar Harlingen. Hij begon meteen over de haven en dat de trein daar nu niet naartoe kon. Vroeg of ik met korting kon reizen in Nederland en of ik Rail Plus had etc. Perfect geregeld allemaal. Keurige service. Kan geen kaartautomaat tegenop.
Ik mis een rijtuig. Heb de bar/bistro niet kunnen ontdekkenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Beter kijkenquote:Op maandag 22 maart 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mis een rijtuig. Heb de bar/bistro niet kunnen ontdekken
beetje verscholenquote:Op maandag 22 maart 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter kijkenIs gewoon de tweede bak achter de loc
Hij is een Fries, dat verklaart veel (* dennistd wegduikt)quote:Op maandag 22 maart 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
er zit nog geen bovenleidingmast voor schele aap
Waarschijnlijk zocht ik naar de bierflesjes voor de ramenquote:Op maandag 22 maart 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
er zit nog geen bovenleidingmast voor schele aap
Euh, Prorail had er laatst wel eentje op twitter gezet..quote:Op maandag 22 maart 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben voor een schoolopdracht op zoek naar een foto van een leeg treinstel. Zonder stoelen e.d. dus. Kan iemand mij daar aan helpen?
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?quote:
Oeh, dankje! Eigenlijk lijkt het zo zonder stoelen helemaal niet meer op een trein, maar ik ga er iets moois van maken.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, Prorail had er laatst wel eentje op twitter gezet..
Even zoeken.
Edit:
http://twitpic.com/196n8r
Anders slijt 'ie.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?
Lol, wat voor studie doe je?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben voor een schoolopdracht op zoek naar een foto van een leeg treinstel. Zonder stoelen e.d. dus. Kan iemand mij daar aan helpen?
Het is alleen nieuwe software! En ik heb nog wel meer te doen dan dia's scannen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?
Communication & Media Design. Moet nu als 'kut, we moeten nog een opdracht voor het einde van het blok'-opdracht m'n ideale werkplek ontwerpen. En wat is er nou idealer dan een trein?!quote:
Smoesjes. schiet es opquote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is alleen nieuwe software! En ik heb nog wel meer te doen dan dia's scannen.
En terecht. Automaten zijn het excuus om alle loketten te sluiten op kleine stations, net zoals in Nederland gebeurd is. In Nederland zijn de vakbonden en consumentenorganisaties er met open ogen ingestonken met de 20-klanten-per-uur norm. In België houdt men voet bij stuk. De kleine stations die nog een loket hebben, hebben mooie verwarmde wachtruimtes en meestal ook toiletten. Zoals het m.i. hoort.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
Aanstaande zaterdag ga ik deze trein ook eens evenaren, Schiphol - Amersfoort er even mee rijden.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Is die trein eigenlijk nog wel in gebruik ?quote:
EM-SAT meettreinen zijn er in diverse uitvoeringen, geen idee of deze nog in dienst is, de foto is ook al 5,5 jaar oud.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Is die trein eigenlijk nog wel in gebruik ?
Op Internet is er over de EM-SAT weinig te vinden in ieder geval.
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenningquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:05 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 (de vrijheidtrein) krijgt zo te zien LED-frontseinen: http://twitpic.com/195x0o
Verder kwam ik over deze trein nog een filmpje tegen:
Persoonlijk mis ik de loketten niet echt in Nederland. De verwarmde wachteruimtes en toiletten die ze samen met de loketten hebben gesloten mis ik in de wintertijd zeker. De loketten op bepaalde Belgische stations werken mijn inziens namelijk een heel stuk trager dan zo'n machine. Het is (volgens een vriendin die aldaar woont) ook niet mogelijk op elk klein station internationale tickets te kopen zoals in Nederland wel mogelijk is.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:31 schreef SvMp het volgende:
[..]
En terecht. Automaten zijn het excuus om alle loketten te sluiten op kleine stations, net zoals in Nederland gebeurd is. In Nederland zijn de vakbonden en consumentenorganisaties er met open ogen ingestonken met de 20-klanten-per-uur norm. In België houdt men voet bij stuk. De kleine stations die nog een loket hebben, hebben mooie verwarmde wachtruimtes en meestal ook toiletten. Zoals het m.i. hoort.
Het is enkel op grotere stations irritant, wegens de lange rijen. Daar kan ik mij een automaat wel voorstellen, of een hogere bezetting.
Deze analyse www.mobilit.fgov.be/data/rail/RCG/ADVIES05-05.pdf laat zien dat men het in België heel wat beter in de gaten heeft. In Nederland kijken de belangenclubs alleen maar naar cijfertjes, de Belgen hebben door dat er meer is dan dat.
Klinkt interessant! Ik hoop dat het voorlopig niet alleen bij de 4203 blijft, maar dat alle ICMm 4tjes meteen worden uitgerust met internet.quote:Vanaf volgende week maandag zullen de eerste intercity's met gratis draadloos internet gaan rijden. ICMm 4203 rijdt hier al enkele weken proefritten mee.
Tilburgquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:16 schreef bork het volgende:
[..]
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenning)
Ze doen dit in Tilburg volgens mij.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:16 schreef bork het volgende:
[..]
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenning)
De loketten werden amper gebruikt oa. door de toeslag.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:18 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Persoonlijk mis ik de loketten niet echt in Nederland. De verwarmde wachteruimtes en toiletten die ze samen met de loketten hebben gesloten mis ik in de wintertijd zeker. De loketten op bepaalde Belgische stations werken mijn inziens namelijk een heel stuk trager dan zo'n machine. Het is (volgens een vriendin die aldaar woont) ook niet mogelijk op elk klein station internationale tickets te kopen zoals in Nederland wel mogelijk is.
Bron: nu.nlquote:NS onderwerpt toiletten aan onderzoek
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan samen met de TU Delft onderzoeken hoe de toiletten in de treinen beter op de behoefte van de treinreizigers kunnen worden afgestemd.
Uit onderzoek blijkt dat 92 procent van de reizigers het toilet alleen gebruikt als het echt niet anders kan. ''De treintoiletten scoren onvoldoende bij onze klanten'', aldus de NS dinsdag.
Vooral het gebrek aan hygiëne, het feit dat de trein beweegt en de beperkte ruimte weerhouden de reizigers.
Vervangen
Nog dit jaar moet er een ontwerp voor nieuwe toiletten tot stand komen. Vanaf volgend jaar worden dan de ruim vijfhonderd toiletten in de dubbeldekkers vervangen, die worden vanaf 2011 gemoderniseerd.
In alle nieuw bestelde treinen zal het nieuwe toilet meteen worden ingebouwd.
De NS, de TU Delft en het AgentschapNL (voorheen SenterNovem) steken bijna 300.000 euro in het onderzoek en het ontwerp.
Was net ook op de radio. Daar vertelden ze er ook bij dat er camera's zijn opgehangen in de toiletten. Welliswaar op 'strategische' plekken, maar dan nog!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Oh maar ik dacht dat die stinkhokjes bij de NS-strategie hoorden? Niemand gebruikt ze, dus kan je ze in nieuwe treinstellen (SLT) weglaten
dus dadelijk staan we allemaal op japanse gluursites?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Was net ook op de radio. Daar vertelden ze er ook bij dat er camera's zijn opgehangen in de toiletten. Welliswaar op 'strategische' plekken, maar dan nog!Nu gaat er niemand meer naar die wc's. Conclusie, het wordt niet gebruikt, dus weglaten. Wedden?
Och jee, komt 1 april er weer aan soms?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Was net ook op de radio. Daar vertelden ze er ook bij dat er camera's zijn opgehangen in de toiletten.
Wat een weggegooid geld weer, zo'n onderzoek. Ze kunnen net zo goed een I11 rijtuig binnenlopen en als ze dan toch de toiletten gezien hebben, kunnen ze gelijk bij de rest van de trein kijken hoe het bij de NS beter kan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Oh maar ik dacht dat die stinkhokjes bij de NS-strategie hoorden? Niemand gebruikt ze, dus kan je ze in nieuwe treinstellen (SLT) weglaten
Je mag voor 60 cent (!) toch verwachten dat je fatsoenlijk kunt pissen en dus niet een zure gevangenisplee binnen mag treden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:27 schreef Yreal het volgende:
ben je een vrouw ofzo?
Anders , wees een man. Je kan toch zeiken waar je maar wil. Boeiend of het nou een schone plee, boom of hoop stront is
Dat, en ik ben dus wel een vrouw. Dan is overal pissen echt niet vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je mag voor 60 cent (!) toch verwachten dat je fatsoenlijk kunt pissen en dus niet een zure gevangenisplee binnen mag treden.
En wat voor een!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat, en ik ben dus wel een vrouw. Dan is overal pissen echt niet vanzelfsprekend.
Dar gaat het al misquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:21 schreef SvMp het volgende:
1. Veel treinen worden gereviseerd. Ook komen er nieuwe treinen. Daar zijn de toiletten al in orde (mag ik hopen).
huh, 60 cent betalen in de trein?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je mag voor 60 cent (!) toch verwachten dat je fatsoenlijk kunt pissen en dus niet een zure gevangenisplee binnen mag treden.
Het lijkt mij meer om DDAR te gaan dat vanaf volgend jaar gereviseerd wordt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:35 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
En wat voor een!![]()
Ben benieuwd wat er nou uit eindelijk gaat gebeuren... SLT is net geleverd zonder toiletten. VIRM is net verbouwd..
Ze gaan een lounge toilet maken?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijkt mij meer om DDAR te gaan dat vanaf volgend jaar gereviseerd wordt.
elke dagquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:53 schreef SingleCoil het volgende:
Je kunt ook een stilte-coupe volschijten natuurlijk. Maar daar hangt meestal geen toiletpapier, en met de privacy is het ook niet optimaal gesteld
Ik ga trouwens nooit naar de WC in de trein, wie wel?
Laatste keer dat ik een poging deed lag er stront op de bril en was de vloer een zwembad van pis.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:53 schreef SingleCoil het volgende:
Je kunt ook een stilte-coupe volschijten natuurlijk. Maar daar hangt meestal geen toiletpapier, en met de privacy is het ook niet optimaal gesteld
Ik ga trouwens nooit naar de WC in de trein, wie wel?
Dat linkt alsof je in Rotterdam die opleiding doetquote:Op maandag 22 maart 2010 21:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Communication & Media Design. Moet nu als 'kut, we moeten nog een opdracht voor het einde van het blok'-opdracht m'n ideale werkplek ontwerpen. En wat is er nou idealer dan een trein?!
Hoezo? Ik zit toch echt op de Hogeschool Utrecht.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat linkt alsof je in Rotterdam die opleiding doet
Ik lees al tig delen mee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig. Het gaat over poep en pies en ineens zit het hele topic vol met lui die hier anders nooit komen.
En dit is het eerste spoor-onderwerp waar je over mee kunt praten? Ik begrijp hetquote:
Houd me eigenlijk meer bezig met de kleinere treintjes op andere fora.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dit is het eerste spoor-onderwerp waar je over mee kunt praten? Ik begrijp het
Nou, bedankt maar weer, buurtbewoners en natuurorganisatiesquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Het tijdelijke station Arnhem Kema gaat niet door: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=386
Ja, pech. Ze moeten wel snel met iets nieuws komen nu...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Het tijdelijke station Arnhem Kema gaat niet door: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=386
Nee, ook beschermde dieren blijkbaar.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:46 schreef Yreal het volgende:
wat een gezeik weer...
Not in my backyard - mensen![]()
Je kan ook gaan fietsen in Berlijn. Ergens in de buurt van Kreuzberg hebben ze een oude spoordijk gebruikt voor een fietspad. In het park waar je dan doorheen komt, staat nog een oud stationsgebouw.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens loont het Fles om eens in Parijs met de tramlijnen te gaan rjden, die gaan veelal over voormalige spoorbeddingen met alle stations en dito naambordjes er nog bij
Dieren zijn liefquote:
Ja, eh, met de bus.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dieren zijn liefMaar hoe kom ik dan in Utrecht...
Want jij moet iedere dag met de trein naar Arnhem?quote:
Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt regels om beschermde flora en fauna te beschermen. Dat stuk waar ze die KEMA-halte wilden maken is nou eenmaal weelderig begroeid, dus als je dat wilt kappen moet je onderzoeken doen. En ook best kans dat er een beschermde reetkever zit. Tja...quote:Ze kunnen het geld wat met deze onderzoeken, die soms nutteloos zijn, beter besparen en aan iets nuttigs besteden.
reetkevers vind je eerder in parkjes en op parkeerplaatsen langs snelwegenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Want jij moet iedere dag met de trein naar Arnhem?
[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt regels om beschermde flora en fauna te beschermen. Dat stuk waar ze die KEMA-halte wilden maken is nou eenmaal weelderig begroeid, dus als je dat wilt kappen moet je onderzoeken doen. En ook best kans dat er een beschermde reetkever zit. Tja...
Dat is alleen lijken. Ze komen uit een heel andere fabriek (Velios is Zwitsers, deze Duits), en deze zijn ook veel langer, zwaarder. En gelukkig maar vier stoelen in de breedte.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:32 schreef Klonk het volgende:
ik heb echt geen fuck verstand van treinen, ik zit er af en toe en zie ze vaak langskomen, maar ik vind dit spul wel erg lijken op de Velios (zo heetten die toch) van Veolia, of is dat alleen lijken ?
Ah, ervaringsdeskundige?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
reetkevers vind je eerder in parkjes en op parkeerplaatsen langs snelwegen![]()
foei, foei, foei Klonk![]()
![]()
![]()
voormalig beroepschauffeur dan zie je wel eens wat jaquote:
Ja, tja... Het is niet anders. Ik ga eens lobbyen voor thuiswerken in die periode... Wanneer was het ook al weer precies?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, eh, met de bus.![]()
Nou ja, met de bus naar een ander station (Oosterbeek?) en dan per spoor verder. Ach, maar vier weekjes.
Klopt die heeft een hele tijd op Zwolle gestaan bij spoor 12(?, spoor richting Kampen)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:23 schreef lezut het volgende:
Ik zag vanochtend een SLT bij Zwolle richting Amersfoort rijden.
Volgens mij zat er niemand in, maar het ding zat al wel helemaal onder de grafiti
Waar kijken we naar?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Klopt die heeft een hele tijd op Zwolle gestaan bij spoor 12(?, spoor richting Kampen)
En dit weekend, of wellicht eerder was die heerlijk ondergekalkt.
Zonde. ;o
Vooruit, je ziet het niet zo super goed. Maar dat komt dankzij de reflectie;
[ afbeelding ]
quote:
Eh, de vier weken na de vierdaagse: 25 juli t/m 23 augustus.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, tja... Het is niet anders. Ik ga eens lobbyen voor thuiswerken in die periode... Wanneer was het ook al weer precies?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:33 schreef Crientj het volgende:
[..]
Geen idee, kan zoveel zijn.
Perron 12, de CTA, de mensen in de verte, de VIRM in de verte, of de reflectie van de hele boel op een SLT.
Kijk al sinds het uitkomen van het spoorboekje van dit jaar uit naar de vier weken durende ICE-verbinding Amsterdam Centraal - Eindhoven.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:47 schreef Duvel het volgende:
Eh, de vier weken na de vierdaagse: 25 juli t/m 23 augustus.
Sweetquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Kijk al sinds het uitkomen van het spoorboekje van dit jaar uit naar de vier weken durende ICE-verbinding Amsterdam Centraal - Eindhoven.
Soort van proef om het ICE-net uit te breiden in Nederland.
De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is alleen lijken. Ze komen uit een heel andere fabriek (Velios is Zwitsers, deze Duits), en deze zijn ook veel langer, zwaarder. En gelukkig maar vier stoelen in de breedte.
We hebben het over de Velios hè.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.
1 2 3 | Bus Wolfheze-Elst 30min Bus Arnhem-Elst 25min |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Ed .02 .18 Wf .09 .25 Wf .20 .35 Ed .27 .41 697600 3600 31100 Nm .00 .15 Nml .05 .20 Est .10 .25 .24 Est .19 .34 .39 Nml .24 .39 Nm .29 .44 7600 30700 3600 30900 120 Ah .07 .12 .20 .27 .24 Ah .23 .19 .40 .34 .37 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Wf .09 Nm .33 Wf .14 Bus Est .44 Est .49 697600 Nm .59 ============== Nm .15 3600 Nm .15 Est .25 Dv .17 Est .30 Bus Ah .55 Ah .10 3600 Dv .47 ============== Za .10 31100 Za .10 Est .24 Ah .28 Est .30 Bus Ah .34 Ah .55 Ahp .36 Ah .04 30900 Ahp .06 ============== Ed .02 Ed .02 Wf .09 Ah .14 Wf .15 Bus Ah .19 Ah .35 Zv .33 Ah .49 30700 Zv .03 |
Ik weet het, ik doelde erop dat het dezelfde trein is en dat dat dus geen duidelijk onderscheid is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
We hebben het over de Velios hè.
De SLT is zwaarder omdat ie hoger is en omdat het toch meer hint naar een trein dan een tram, als je hem vergelijkt met een GTW.
Je hebt te veel tijd over.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.
Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.
Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]
Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]
Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Je snapt toch wel dat "Light" in dit geval van "Light Emission" komt, oftewel een trein die nauwelijks vervuiltquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Light-rail is feitelijk een nieuwe klasse. Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Het is dan ook beslist géén lightrail. Dit soort moderne treinstelletjes worden wel lighttrain genoemd (gewoon een trein dus) omdat ze licht ogen (ook door het open interieur met grote ramen - de andere betekenis van "light" is hier dus van toepassing), niet omdat ze daadwerkelijk licht van gewicht zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Het was nog geen uurtje werk hoor, valt best wel meequote:
Nee, maar daarom vind ik nog wel dat ze een goede regeling moeten hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Want jij moet iedere dag met de trein naar Arnhem?
Ja, dat moet zeker zo blijven, die regels.quote:[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt regels om beschermde flora en fauna te beschermen. Dat stuk waar ze die KEMA-halte wilden maken is nou eenmaal weelderig begroeid, dus als je dat wilt kappen moet je onderzoeken doen. En ook best kans dat er een beschermde reetkever zit. Tja...
Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.
Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.
Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]
Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]
Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Ik denk dat de powerpack van de GTW zwaarder is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:51 schreef Duvel het volgende:
Dat verschilt idd niet veel in massa, ik had het idee dat de SLT zwaarder was.
De inrichting van de GTW's van Veolia verschilt trouwens wel degelijk van die van Arriva.
Op dat stuk gaat mat '64 echt wel harder dan 25.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:01 schreef SingleCoil het volgende:
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...
ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?
De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:23 schreef lezut het volgende:
Ik zag vanochtend een SLT bij Zwolle richting Amersfoort rijden.
Volgens mij zat er niemand in, maar het ding zat al wel helemaal onder de grafiti
Ja, dat was tijdens die sneeuwzooi. Nu sneeuwt het niet!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.
Nou ja, dan de Oosterbeek - Arnhem-Zuid variant met busbanenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.
Idd bedankt voor de toffe tip!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah![]()
[ afbeelding ]
Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
Waarom zou ik daar haast mee maken? Kan dat beter overhouden voor als ik nogeens snel veel Frans nodig heb. Kan beter stilletjes in een paar achteloze weekendjes alle S_bahn netten van Berlijn, München en het Ruhrgebiet volmaken en terugslaan. En blijven terugslaanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:40 schreef James1988 het volgende:
Zeg Fles, die bordjes die ik heb geschoten moet jij nu natuurlijk ook gaan schieten he? In een paar dagen tijd het hele Parijse RER-net op de plaat zetten, zou dat lukken denk je?
Ik stond er zelf ook van te kijken hoor, destijds. Je loopt er tienduizend keer langs en de tienduizend-en-eerste keer denk je "Wait.. whut?quote:
Kom er dagelijks langs, maar dit was me nog nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah![]()
[ afbeelding ]
Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
quote:
Je bent in goed gezelschap, schaam je nietquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:53 schreef SHERMAN het volgende:
Kom er dagelijks langs, maar dit was me nog nooit opgevallen.
Waar heb je het over??quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opheffen? NOOIT!!
* Fles patriottisch zijn zwaard trekt
Nou gewoon. Bij gebrek aan materieel hadden ze het makkelijkst treinen kunnen opheffen. "IC naar Berlijn rijdt vandaag niet. Excuses voor het ongemak. Zoek het maar uit. En zo."quote:
Tof zegquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:52 schreef Duvel het volgende:
In mei 1997 waren er werkzaamheden tussen Amersfoort en Deverter, waardoor de intercity naar Berljin werd omgeleid via Zwolle - Almelo. Aangezien daar geen bovenleiding hangt, had men besloten om Plan U in te zetten tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Uiteindelijk werden maarliefst drie treinstellen Plan U naar Amsterdam gestuurd. Door problemen met toelating werd slechts tot Hengelo gereden. Hier een kleine impressie. Doordat ik in de trein zat, zijn de echt toffe platen niet door mij gemaakt. Toch een gave rit. Foto's vanaf Bentheim (waar de reguliere IC reed) volgen misschien later nog wel een keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh zo! Nee, opheffen deden ze toen niet. Er heeft nog een keer een reizigerstrein gereden die getrokken werd door een 232 (of iets wat daar op leek).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou gewoon. Bij gebrek aan materieel hadden ze het makkelijkst treinen kunnen opheffen. "IC naar Berlijn rijdt vandaag niet. Excuses voor het ongemak. Zoek het maar uit. En zo."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet
Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]Een Van Hool AGG300 is niets vergeleken met een Mercedes Citaro G.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ofyles2 ooit zijn horloge brak door laatstgenoemde bus.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet
Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]Waarom daar nog geen tram ligt is ook een groot raadselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dat plan van de lijn naar Zwolle via de Uithof wel goed
Wel goed dat je een beetje wraak hebt.
Heb je hem toevallig zelf kapot gemaakt?![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Ascendancy op 23-03-2010 21:34:30 ]It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet
Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NEEEEEEEJ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was vandaag op [station] en moest aan Crientj denken
Bilthoven dus jaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
?Je was op Utrecht? Of op Bilthoven, of op Nijverdal?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet
Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]Aáááh! Is je ongeluk gebeurd in lijn 12 van het GVU? Nu kan ik nooit meer met een rustig gevoel die bus in stappen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Everybody's got their cross to bear these daysquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Aáááh! Is je ongeluk gebeurd in lijn 12 van het GVU? Nu kan ik nooit meer met een rustig gevoel die bus in stappen!
Ik bedoelde eigenlijk de oude stenen bordjes en tegelwerkjes in stenen gebouwen nog langs de tramlijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:50 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft toiletten in de trein: de laatste keer dat ik in de trein naar de plee ging was in de IC Brussel, en toen was de vloer kletsnat, stroomde het wasbakje bijna over en zag je de stukjes papier in het water ronddrijven. Maarja, als de natuur roept reageer je toch. Daarnaast vind ik in de trein naar de wc gaan nog steeds beter dan in een vliegtuig, al scheelt het niet veel
Watbetreft Parijs: ik heb daar wel eens wat bordjes geschoten, vanuit de RER. Slechts een paar, maar toch...
Bordjes in Parijs
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Dat noem je faalheid. Is mij echter nog nooit opgevallen, alhoewel ik me al menig keer in de stationshal heb mogen verplaatsen, en lettend op borden. Dat de NS daar zelf niet eens achter komtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah![]()
[ afbeelding ]
Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah![]()
[ afbeelding ]
Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
In ieder geval is Mat 64 wel aanzienlijk sneller dan SLETquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:01 schreef SingleCoil het volgende:
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...
ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
Neuh. Dit is gewoon grappigquote:
Die van Loppersum was ergerquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh. Dit is gewoon grappigDIT noem je faalheid. Hoewel niet minder grappig natuurlijk
[ afbeelding ]
Ik dacht dat een SLT juist extra snel kon optrekken en remmen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 00:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
In ieder geval is Mat 64 wel aanzienlijk sneller dan SLET'T is een beetje de Mark I GTI vs. de nieuwste hatchbacks: straight-forward engineering, niks digitaal, vrij 'soepele' ATB
SLT heeft dan wel een gecertificeerde max van 160 (al kan Mat 64 kan dat ook makkelijk halen), de SLT ATB eist aanzienlijk meer remkracht [en SLT remt sowieso beter] zodat je al kilometers voor je stop met 40 zit te tuffen. Nee, vertraging eruit rijden is er niet meer bij
Kan het materieel ook, alleen door de beveiliging van het Nederlandse spoornet kan dit materieel dat niet helemaal tonen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik dacht dat een SLT juist extra snel kon optrekken en remmen?
Ja, we hadden het daar laatst thuis over...als ik het goed begrijp is dat allemaal nogal 19de eeuws geregeld. Waarom is daar niet gewoon een moderne oplossing voor geimplementeerd?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan het materieel ook, alleen door de beveiliging van het Nederlandse spoornet kan dit materieel dat niet helemaal tonen.
Het hangt enorm af van welke versie je gebruikt. Er zijn momenteel in heel Europa vele ontwikkelaars met het systeem bezig en het gaat steeds beter werken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef SingleCoil het volgende:
ERTMS werkt toch ook nog niet stabiel? Ik begreep dat er in de Thalys ERTMS zit en dat 'ie daarom zo vaak stil staat.
Spoorwegbeheerder ProRail is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de hele beveiliging van het spoor. En dat is een staatsbedrijf.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:30 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom is dat een politiek besluit? Die boel was toch geprivatiseerd? En als het een beter systeem is dan moet het zichzelf toch terugverdienen?
126 meter en 18 centimeter.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:20 schreef SingleCoil het volgende:
wat is eigenlijk de minimale remweg van een passagierstrein als 'ie een beetje vaart maakt?
Dat hangt er vanaf welk type treinstel het is, voor welk gedeelte deze beladen is, de stand van de seinen en wissels en natuurlijk de snelheid.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:20 schreef SingleCoil het volgende:
wat is eigenlijk de minimale remweg van een passagierstrein als 'ie een beetje vaart maakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |