Anders slijt 'ie.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?
Lol, wat voor studie doe je?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben voor een schoolopdracht op zoek naar een foto van een leeg treinstel. Zonder stoelen e.d. dus. Kan iemand mij daar aan helpen?
Het is alleen nieuwe software! En ik heb nog wel meer te doen dan dia's scannen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?
Communication & Media Design. Moet nu als 'kut, we moeten nog een opdracht voor het einde van het blok'-opdracht m'n ideale werkplek ontwerpen. En wat is er nou idealer dan een trein?!quote:
Smoesjes. schiet es opquote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is alleen nieuwe software! En ik heb nog wel meer te doen dan dia's scannen.
En terecht. Automaten zijn het excuus om alle loketten te sluiten op kleine stations, net zoals in Nederland gebeurd is. In Nederland zijn de vakbonden en consumentenorganisaties er met open ogen ingestonken met de 20-klanten-per-uur norm. In België houdt men voet bij stuk. De kleine stations die nog een loket hebben, hebben mooie verwarmde wachtruimtes en meestal ook toiletten. Zoals het m.i. hoort.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
Aanstaande zaterdag ga ik deze trein ook eens evenaren, Schiphol - Amersfoort er even mee rijden.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Is die trein eigenlijk nog wel in gebruik ?quote:
EM-SAT meettreinen zijn er in diverse uitvoeringen, geen idee of deze nog in dienst is, de foto is ook al 5,5 jaar oud.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Is die trein eigenlijk nog wel in gebruik ?
Op Internet is er over de EM-SAT weinig te vinden in ieder geval.
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenningquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:05 schreef dennistd het volgende:
Plan T 520 (de vrijheidtrein) krijgt zo te zien LED-frontseinen: http://twitpic.com/195x0o
Verder kwam ik over deze trein nog een filmpje tegen:
Persoonlijk mis ik de loketten niet echt in Nederland. De verwarmde wachteruimtes en toiletten die ze samen met de loketten hebben gesloten mis ik in de wintertijd zeker. De loketten op bepaalde Belgische stations werken mijn inziens namelijk een heel stuk trager dan zo'n machine. Het is (volgens een vriendin die aldaar woont) ook niet mogelijk op elk klein station internationale tickets te kopen zoals in Nederland wel mogelijk is.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:31 schreef SvMp het volgende:
[..]
En terecht. Automaten zijn het excuus om alle loketten te sluiten op kleine stations, net zoals in Nederland gebeurd is. In Nederland zijn de vakbonden en consumentenorganisaties er met open ogen ingestonken met de 20-klanten-per-uur norm. In België houdt men voet bij stuk. De kleine stations die nog een loket hebben, hebben mooie verwarmde wachtruimtes en meestal ook toiletten. Zoals het m.i. hoort.
Het is enkel op grotere stations irritant, wegens de lange rijen. Daar kan ik mij een automaat wel voorstellen, of een hogere bezetting.
Deze analyse www.mobilit.fgov.be/data/rail/RCG/ADVIES05-05.pdf laat zien dat men het in België heel wat beter in de gaten heeft. In Nederland kijken de belangenclubs alleen maar naar cijfertjes, de Belgen hebben door dat er meer is dan dat.
Klinkt interessant! Ik hoop dat het voorlopig niet alleen bij de 4203 blijft, maar dat alle ICMm 4tjes meteen worden uitgerust met internet.quote:Vanaf volgende week maandag zullen de eerste intercity's met gratis draadloos internet gaan rijden. ICMm 4203 rijdt hier al enkele weken proefritten mee.
Tilburgquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:16 schreef bork het volgende:
[..]
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenning)
Ze doen dit in Tilburg volgens mij.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:16 schreef bork het volgende:
[..]
Wauw, niet verkeerd! Welke werkplaats is dat trouwens? (heel even een flat in de achtergrond maar geen herkenning)
De loketten werden amper gebruikt oa. door de toeslag.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:18 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Persoonlijk mis ik de loketten niet echt in Nederland. De verwarmde wachteruimtes en toiletten die ze samen met de loketten hebben gesloten mis ik in de wintertijd zeker. De loketten op bepaalde Belgische stations werken mijn inziens namelijk een heel stuk trager dan zo'n machine. Het is (volgens een vriendin die aldaar woont) ook niet mogelijk op elk klein station internationale tickets te kopen zoals in Nederland wel mogelijk is.
Bron: nu.nlquote:NS onderwerpt toiletten aan onderzoek
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan samen met de TU Delft onderzoeken hoe de toiletten in de treinen beter op de behoefte van de treinreizigers kunnen worden afgestemd.
Uit onderzoek blijkt dat 92 procent van de reizigers het toilet alleen gebruikt als het echt niet anders kan. ''De treintoiletten scoren onvoldoende bij onze klanten'', aldus de NS dinsdag.
Vooral het gebrek aan hygiëne, het feit dat de trein beweegt en de beperkte ruimte weerhouden de reizigers.
Vervangen
Nog dit jaar moet er een ontwerp voor nieuwe toiletten tot stand komen. Vanaf volgend jaar worden dan de ruim vijfhonderd toiletten in de dubbeldekkers vervangen, die worden vanaf 2011 gemoderniseerd.
In alle nieuw bestelde treinen zal het nieuwe toilet meteen worden ingebouwd.
De NS, de TU Delft en het AgentschapNL (voorheen SenterNovem) steken bijna 300.000 euro in het onderzoek en het ontwerp.
Was net ook op de radio. Daar vertelden ze er ook bij dat er camera's zijn opgehangen in de toiletten. Welliswaar op 'strategische' plekken, maar dan nog!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Oh maar ik dacht dat die stinkhokjes bij de NS-strategie hoorden? Niemand gebruikt ze, dus kan je ze in nieuwe treinstellen (SLT) weglaten
dus dadelijk staan we allemaal op japanse gluursites?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Was net ook op de radio. Daar vertelden ze er ook bij dat er camera's zijn opgehangen in de toiletten. Welliswaar op 'strategische' plekken, maar dan nog!Nu gaat er niemand meer naar die wc's. Conclusie, het wordt niet gebruikt, dus weglaten. Wedden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |