abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:40:01 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79506257
Zeg Fles, die bordjes die ik heb geschoten moet jij nu natuurlijk ook gaan schieten he? In een paar dagen tijd het hele Parijse RER-net op de plaat zetten, zou dat lukken denk je?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:40:59 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79506298
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah

[ afbeelding ]

Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
Idd bedankt voor de toffe tip!

Ik heb de Plan U dia's gevonden, ze worden nu gescand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:44:34 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79506468
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:40 schreef James1988 het volgende:
Zeg Fles, die bordjes die ik heb geschoten moet jij nu natuurlijk ook gaan schieten he? In een paar dagen tijd het hele Parijse RER-net op de plaat zetten, zou dat lukken denk je?
Waarom zou ik daar haast mee maken? Kan dat beter overhouden voor als ik nogeens snel veel Frans nodig heb. Kan beter stilletjes in een paar achteloze weekendjes alle S_bahn netten van Berlijn, München en het Ruhrgebiet volmaken en terugslaan. En blijven terugslaan Neuh dat RERnet dat komt wel een keer hoor, dat loopt niet weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:47:14 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79506590
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Idd bedankt voor de toffe tip!
Ik stond er zelf ook van te kijken hoor, destijds. Je loopt er tienduizend keer langs en de tienduizend-en-eerste keer denk je "Wait.. whut? "

Dan te bedenken dat er dagelijks 200.000 man langs lopen en echt NIEMAND ziet het Geweldig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:52:27 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79506840
In mei 1997 waren er werkzaamheden tussen Amersfoort en Deverter, waardoor de intercity naar Berljin werd omgeleid via Zwolle - Almelo Arnhem - Zutphen - Hengelo. Aangezien daar geen bovenleiding hangt, had men besloten om Plan U in te zetten tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Uiteindelijk werden maarliefst drie treinstellen Plan U naar Amsterdam gestuurd. Door problemen met toelating werd slechts tot Hengelo gereden. Hier een kleine impressie. Doordat ik in de trein zat, zijn de echt toffe platen niet door mij gemaakt. Toch een gave rit. Foto's vanaf Bentheim (waar de reguliere IC reed) volgen misschien later nog wel een keer.







[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 23-03-2010 21:08:36 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79506872
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah

[ afbeelding ]

Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
Kom er dagelijks langs, maar dit was me nog nooit opgevallen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:54:27 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79506938
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:52 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]


Opheffen? NOOIT!!

* Dr_Flash patriottisch zijn zwaard trekt
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:53 schreef SHERMAN het volgende:
Kom er dagelijks langs, maar dit was me nog nooit opgevallen.
Je bent in goed gezelschap, schaam je niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:57:45 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79507097
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Opheffen? NOOIT!!

* Fles patriottisch zijn zwaard trekt
Waar heb je het over??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:00:29 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79507236
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar heb je het over??
Nou gewoon. Bij gebrek aan materieel hadden ze het makkelijkst treinen kunnen opheffen. "IC naar Berlijn rijdt vandaag niet. Excuses voor het ongemak. Zoek het maar uit. En zo."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 maart 2010 @ 21:01:53 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79507317
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:52 schreef Duvel het volgende:
In mei 1997 waren er werkzaamheden tussen Amersfoort en Deverter, waardoor de intercity naar Berljin werd omgeleid via Zwolle - Almelo. Aangezien daar geen bovenleiding hangt, had men besloten om Plan U in te zetten tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Uiteindelijk werden maarliefst drie treinstellen Plan U naar Amsterdam gestuurd. Door problemen met toelating werd slechts tot Hengelo gereden. Hier een kleine impressie. Doordat ik in de trein zat, zijn de echt toffe platen niet door mij gemaakt. Toch een gave rit. Foto's vanaf Bentheim (waar de reguliere IC reed) volgen misschien later nog wel een keer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:08:02 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79507596
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou gewoon. Bij gebrek aan materieel hadden ze het makkelijkst treinen kunnen opheffen. "IC naar Berlijn rijdt vandaag niet. Excuses voor het ongemak. Zoek het maar uit. En zo."
Oh zo! Nee, opheffen deden ze toen niet. Er heeft nog een keer een reizigerstrein gereden die getrokken werd door een 232 (of iets wat daar op leek).

Ik bedenk me trouwens ineens dat dat ding helemaal niet via Zwolle - Almelo gereden is, maar via Arnhem - Zutphen - Hengelo! Ff editten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:19:46 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79508203
Revenge is sweet

Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:21:00 #263
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79508275
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet

Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Van Hool AGG300 is niets vergeleken met een Mercedes Citaro G.

* Ofyles2 ooit zijn horloge brak door laatstgenoemde bus.
pi_79508641
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet

Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom daar nog geen tram ligt is ook een groot raadsel

Ik vond dat plan van de lijn naar Zwolle via de Uithof wel goed

Wel goed dat je een beetje wraak hebt.
Heb je hem toevallig zelf kapot gemaakt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ascendancy op 23-03-2010 21:34:30 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79508938
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet

Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

NEEEEEEEJ
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2010 @ 21:46:21 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79509593
Morgen maar even een ritje ICL doen, met daarbij het grootste deel van de reis getrokken/geduwd mat:
Oldenzaal-Hengelo (Lint )
Hengelo-Schiphol (Berlijn-IC)
Schiphol-Den Haag HS (VIRM )
Den Haag HS - Den Haag CS (ICRm)
Den Haag CS - Eindhoven (ICL)
Eindhoven - Den Bosch (VIRM )
Den Bosch - Zutphen (ICRm)
Zutphen - Hengelo (Lint )
Hengelo - Enschede (SGMm )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79509642
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was vandaag op [station] en moest aan Crientj denken
? Je was op Utrecht? Of op Bilthoven, of op Nijverdal?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:52:00 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79509899
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:47 schreef Crientj het volgende:

[..]

? Je was op Utrecht? Of op Bilthoven, of op Nijverdal?
Bilthoven dus ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79511320
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Revenge is sweet

Utrecht, 23 maart 2010. Bus 4911, waarin Dr_Flash op 28-12-2009 zo vreselijk verongelukte, staat met panne langs de kant en moet afgesleept worden.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aáááh! Is je ongeluk gebeurd in lijn 12 van het GVU? Nu kan ik nooit meer met een rustig gevoel die bus in stappen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:23:18 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79511492
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:20 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Aáááh! Is je ongeluk gebeurd in lijn 12 van het GVU? Nu kan ik nooit meer met een rustig gevoel die bus in stappen!
Everybody's got their cross to bear these days
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:36:27 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79512198
Van de zelfde dag als dat ritje met de Plan U:


Een paar maanden eerder:


En:


En tot slot een volkomen baggerplaat:


[ Bericht 23% gewijzigd door Duvel op 23-03-2010 23:03:13 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:49:07 #272
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_79512850
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:50 schreef James1988 het volgende:
Watbetreft toiletten in de trein: de laatste keer dat ik in de trein naar de plee ging was in de IC Brussel, en toen was de vloer kletsnat, stroomde het wasbakje bijna over en zag je de stukjes papier in het water ronddrijven. Maarja, als de natuur roept reageer je toch. Daarnaast vind ik in de trein naar de wc gaan nog steeds beter dan in een vliegtuig, al scheelt het niet veel

Watbetreft Parijs: ik heb daar wel eens wat bordjes geschoten, vanuit de RER. Slechts een paar, maar toch...

Bordjes in Parijs

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk de oude stenen bordjes en tegelwerkjes in stenen gebouwen nog langs de tramlijn.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:15:37 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79514096
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah

[ afbeelding ]

Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
Dat noem je faalheid. Is mij echter nog nooit opgevallen, alhoewel ik me al menig keer in de stationshal heb mogen verplaatsen, en lettend op borden. Dat de NS daar zelf niet eens achter komt
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:09:16 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79516014
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, eentje van vroegah

[ afbeelding ]

Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
pi_79516361
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:01 schreef SingleCoil het volgende:
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...

ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
In ieder geval is Mat 64 wel aanzienlijk sneller dan SLET 'T is een beetje de Mark I GTI vs. de nieuwste hatchbacks: straight-forward engineering, niks digitaal, vrij 'soepele' ATB SLT heeft dan wel een gecertificeerde max van 160 (al kan Mat 64 kan dat ook makkelijk halen), de SLT ATB eist aanzienlijk meer remkracht [en SLT remt sowieso beter] zodat je al kilometers voor je stop met 40 zit te tuffen. Nee, vertraging eruit rijden is er niet meer bij
Killing as few patients as possible.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:16:58 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79518699
Lief dagboek

Vanmorgen miste ik de intercity van spoor 3, in de wetenschap dat drie minuten later een intercity vertrekt van spoor 5 maakte ik mij niet zo druk.

De intercity op spoor 5 was maar heel krap op tijd, tegelijkertijd kwam op spoor 3 een stoptrein aan. De stoptrein vertrok weer en de intercity stond er nog. Pas vijf minuten na de geplande vertrektijd reed de intercity weg van spoor 5.

Grappig genoeg haalden we even verderop de stoptrein in, maar in plaats van rechts van me, was ie ineens aan de linkerkant. Nu snap ik wel waarom we vijf minuten moesten wachten. De stoptrein stond voor een rood sein te wachten, want zijn spoor in het volgende station was nog bezet.

Op het volgende station stond namelijk een andere stoptrein te wachten op het passeren van de intercity die vertraagd was doordat die ene stoptrein voorlangs moest kruisen zodat ie verderop kon wachten op die andere stoptrein die nog niet kon vertrekken omdat er nog een intercity langs moest die vertraagd was door de voorlangs kruisende ene stoptrein.

Lief dagboek, zou ik een betere treindienstleider zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-03-2010 10:44:15 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79522474
Dat moet haast wel, er zitten vrijwel alleen maar drabbers nu
Killing as few patients as possible.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:41:30 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79522766
Ik weet het. Die trdl komt met de auto naar zijn werk en is gewend over de vluchtstrook de file te omzeilen. Of door de berm, geeft ook niks Nou, dan mag je dat van een trein toch ook wel vragen, niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:00:38 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79523528
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:15 schreef greavy het volgende:
Dat noem je faalheid.
Neuh. Dit is gewoon grappig DIT noem je faalheid. Hoewel niet minder grappig natuurlijk


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79523589
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 11:10:37 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79523953
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh. Dit is gewoon grappig DIT noem je faalheid. Hoewel niet minder grappig natuurlijk


[ afbeelding ]
Die van Loppersum was erger
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79524006
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:25 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

In ieder geval is Mat 64 wel aanzienlijk sneller dan SLET 'T is een beetje de Mark I GTI vs. de nieuwste hatchbacks: straight-forward engineering, niks digitaal, vrij 'soepele' ATB SLT heeft dan wel een gecertificeerde max van 160 (al kan Mat 64 kan dat ook makkelijk halen), de SLT ATB eist aanzienlijk meer remkracht [en SLT remt sowieso beter] zodat je al kilometers voor je stop met 40 zit te tuffen. Nee, vertraging eruit rijden is er niet meer bij
Ik dacht dat een SLT juist extra snel kon optrekken en remmen?
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 11:39:37 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79525155
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:11 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik dacht dat een SLT juist extra snel kon optrekken en remmen?
Kan het materieel ook, alleen door de beveiliging van het Nederlandse spoornet kan dit materieel dat niet helemaal tonen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79525325
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan het materieel ook, alleen door de beveiliging van het Nederlandse spoornet kan dit materieel dat niet helemaal tonen.
Ja, we hadden het daar laatst thuis over...als ik het goed begrijp is dat allemaal nogal 19de eeuws geregeld. Waarom is daar niet gewoon een moderne oplossing voor geimplementeerd?
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 12:03:05 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79526044
Een moderne oplossing is er met ERTMS wel en daar wordt ook aan gewerkt alleen dat kost tijd en heel veel geld. Goedkoper zou ATB-NG zijn, maar het is de bedoeling om overal ERTMS neer te leggen op de middellange termijn, zodat in heel Europa het zelfde systeem actief zal zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79526279
Ben ik nog op tijd voor een tvp?


In een licht gesluierd zonnetje passeert NSR 9524 met OV-Chipkaart totaalreclame samen met een reguliere VIRM als IC 2054 naar Den Haag Centraal het station van Utrecht Terwijde. Tot 2015 werkt ProRail tussen Utrecht en Woerden aan de verdubbeling van het spoor, van twee naar vier sporen, als onderdeel van het project Randstadspoor. Doel van dit project is een hoogfrequente treinverbinding tussen Woerden, Utrecht en Houten. Door de uitbreiding naar vier sporen kunnen Intercity's straks ongehinderd passeren. Dinsdag 23 maart 2010
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:10:14 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79526304
Totgesagte leben länger. Plan T nummer 518 rijdt op 23 maart 2010 nog altijd rond, vandaag op de Veenendaallijn Rhenen - Breukelen, hier te Utrecht Centraal.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79526565
ERTMS werkt toch ook nog niet stabiel? Ik begreep dat er in de Thalys ERTMS zit en dat 'ie daarom zo vaak stil staat.
Mu!
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:22:11 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79526740
Ja, wees dus blij dat we het retestabiele ATB nog hebben!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 12:26:02 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79526877
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef SingleCoil het volgende:
ERTMS werkt toch ook nog niet stabiel? Ik begreep dat er in de Thalys ERTMS zit en dat 'ie daarom zo vaak stil staat.
Het hangt enorm af van welke versie je gebruikt. Er zijn momenteel in heel Europa vele ontwikkelaars met het systeem bezig en het gaat steeds beter werken.

Probleem is dat er vele leveranciers van de apparatuur zijn en dat de apparatuur daardoor niet altijd met elkaar wil of kan communiceren. Als dat opgelost is dan is er geen technische reden meer om de invoering tegen te houden.

Je zit er alleen mee dat het installeren van de apparatuur veel tijd en geld gaat kosten. Daarom zullen er in eerste instantie proefbaanvakken gemaakt worden, zoals Amsterdam - Utrecht nu al deels is. Het is daarna aan de politiek om te besluiten of het systeem ingevoerd moet worden.

En over die Thalys: dat stilstaan gebeurt nu al veel minder vaak. Sterker nog, de treinen lopen nu al veel minder vertraging op dan begin dit jaar het geval was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79527034
Waarom is dat een politiek besluit? Die boel was toch geprivatiseerd? En als het een beter systeem is dan moet het zichzelf toch terugverdienen?
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 12:36:38 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79527141
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:30 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom is dat een politiek besluit? Die boel was toch geprivatiseerd? En als het een beter systeem is dan moet het zichzelf toch terugverdienen?
Spoorwegbeheerder ProRail is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de hele beveiliging van het spoor. En dat is een staatsbedrijf.

Zichzelf terugverdienen is een zaak van de hele lange termijn. Ik vraag me zelfs af of dat ooit gaat lukken, omdat zo ongeveer alles over de kop moet.

Mocht het besluit er komen, dan zullen ook de vervoerders in de buidel moeten tasten, omdat zij alle treinstellen aan moeten laten passen voor het systeem.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79527194
Als er duidelijk voordelen aan het systeem zitten (zoals ik van de website moet geloven) dan zou het toch zo moeten zijn dat de gebruikers van het spoor die kosten graag willen dragen? En dan is het slechts een kwestie van financiering...en met de grootste financier van Nederland als enig aandeelhouder kan de BV ProRail daartoch nooit een probleem hebben?
Mu!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 12:49:03 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79527238
Mja, de gebruikers op het spoor zullen niet alle kosten op willen hoesten, omdat het spoorvervoer dan helemaal onbetaalbaar voor de klanten wordt.

De Staat moet ook op de kleintjes letten en het hangt echt van de politieke kleur van het kabinet af of er veel geīnvesteerd wordt in het openbaar vervoer of juist in de wegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79527555
Wat raar eigenlijk.
Zijn ze heel het mat aan het vernieuwen, maar uiteindelijk worden er zoveel strengere eisen aangesteld dat je alsnog niet meer halte's kan openen of de reistijd kan verkorten.

Wat is trouwens de redenatie achter, hij moet meer remkracht hebben en dus eerder remmen
En waarom gelden er voor mat'64 andere regels terwijl hier ook de veiligheid niet mee in het geding is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 13:08:36 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79527983
Mja het SLT moet op hetzelfde punt als de rest van het materieel voor de stations remmen. Alleen remt SLT veel harder dan de andere treinen, waardoor het materieel over een langere periode langzaam rijdt.

Met ATB-NG kun je het probleem oplossen omdat het systeem gebruik maakt van uitgesteld remmen, omdat het rekening houdt met de lengte en het gewicht van het materieel. Omdat ook het type materieel bekend is kan zo een optimaal remcriterium berekend worden. Nadeel is dat het systeem met bakens werkt, waardoor verandering van de stand van seinen pas bekend is op het moment dat het volgend baken gepasseerd wordt.

ERTMS of ECTS genoemd kent meer mogelijkheden dan ATB, alleen het is nog volop in ontwikkeling. Elk level gaat een stap verder en uiteindelijk is het de bedoeling om de blokken variabel te maken, waardoor het spoor meer capaciteit kent. Zie voor wat meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System

[ Bericht 28% gewijzigd door Peterselieman op 24-03-2010 13:17:00 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79530708
wat is eigenlijk de minimale remweg van een passagierstrein als 'ie een beetje vaart maakt?
Mu!
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:23:14 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79530796
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:20 schreef SingleCoil het volgende:
wat is eigenlijk de minimale remweg van een passagierstrein als 'ie een beetje vaart maakt?
126 meter en 18 centimeter.

Wat dacht je van "een beetje vaart" in een getal uitdrukken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79530819
Vanaf een kilometertje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 14:25:36 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79530879
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:20 schreef SingleCoil het volgende:
wat is eigenlijk de minimale remweg van een passagierstrein als 'ie een beetje vaart maakt?
Dat hangt er vanaf welk type treinstel het is, voor welk gedeelte deze beladen is, de stand van de seinen en wissels en natuurlijk de snelheid.

Reken trouwens al snel op enige honderden meters.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')