abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79491706
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Kijk al sinds het uitkomen van het spoorboekje van dit jaar uit naar de vier weken durende ICE-verbinding Amsterdam Centraal - Eindhoven.

Soort van proef om het ICE-net uit te breiden in Nederland.
Sweet
pi_79491776
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is alleen lijken. Ze komen uit een heel andere fabriek (Velios is Zwitsers, deze Duits), en deze zijn ook veel langer, zwaarder. En gelukkig maar vier stoelen in de breedte.
De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.

Wat hebben de spurts op de merwedelingelijn overigens last van vierkante wielen

Ik zag gisteren ook een SLT langs geldermalsen rijden richting den bosch. Iemand enig idee waar dat voor zou kunnen zijn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:07:40 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79491838
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.
We hebben het over de Velios hè.
De SLT is zwaarder omdat ie hoger is en omdat het toch meer hint naar een trein dan een tram, als je hem vergelijkt met een GTW.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2010 @ 15:09:48 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79491935
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.

Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.

Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
1
2
3
Bus Wolfheze-Arnhem  20min
Bus Wolfheze-Elst    30min
Bus Arnhem-Elst      25min


Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
        3100    3000    
Ed      .02     .18 
Wf      .09     .25 
                
Wf      .20     .35 
Ed      .27     .41 


        697600  3600    31100
Nm      .00     .15 
Nml     .05     .20 
Est     .10     .25     .24

Est     .19     .34     .39     
Nml     .24     .39         
Nm      .29     .44         


        7600    30700   3600    30900   120
Ah      .07     .12     .20     .27     .24
                                        
Ah      .23     .19     .40     .34     .37


Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Ed  .02 3100        Ed  .02
Wf  .09             Nm  .33

Wf  .14 Bus             
Est .44                 

Est .49 697600              
Nm  .59                 

==============

Nm  .15 3600        Nm  .15
Est .25             Dv  .17

Est .30 Bus             
Ah  .55                 

Ah  .10 3600                
Dv  .47                 

==============

Za  .10 31100       Za  .10
Est .24             Ah  .28

Est .30 Bus         Ah  .34
Ah  .55             Ahp .36

Ah  .04 30900               
Ahp .06                 

==============

Ed  .02             Ed  .02
Wf  .09             Ah  .14

Wf  .15 Bus         Ah  .19
Ah  .35             Zv  .33

Ah  .49 30700               
Zv  .03                 
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79492086
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

We hebben het over de Velios hè.
De SLT is zwaarder omdat ie hoger is en omdat het toch meer hint naar een trein dan een tram, als je hem vergelijkt met een GTW.
Ik weet het, ik doelde erop dat het dezelfde trein is en dat dat dus geen duidelijk onderscheid is.
Ik zie het verschil niet echt. De indeling van de SLT is vervelender. Hij trek niet (veel) sneller op, en de stoelen zitten niet lekkerder. De GTW is ook nog altijd beduidend meer trein dan de sneltram in bijvoorbeeld Utrecht, dus wat precies de vergelijking is met tram is mij onduidelijk.
Light-rail is feitelijk een nieuwe klasse. Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.

Edit: Even opgezocht. Een 100 meter lange SLT weegt 176 ton. Een 56 meter lange GTW weegt 87 ton. Dat noem ik geen noemenswaardig verschil in gewicht, zeker niet aangezien de SLT een stuk lomper is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:51:51 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79493901
Dat verschilt idd niet veel in massa, ik had het idee dat de SLT zwaarder was.

De inrichting van de GTW's van Veolia verschilt trouwens wel degelijk van die van Arriva.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:52:35 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79493941
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.

Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.

Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]

Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]

Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Je hebt te veel tijd over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79494010
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Light-rail is feitelijk een nieuwe klasse. Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Je snapt toch wel dat "Light" in dit geval van "Light Emission" komt, oftewel een trein die nauwelijks vervuilt . SLET is wat mij betreft dan ook de enige juiste afkorting
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:54:00 #234
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79494014
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Het is dan ook beslist géén lightrail. Dit soort moderne treinstelletjes worden wel lighttrain genoemd (gewoon een trein dus) omdat ze licht ogen (ook door het open interieur met grote ramen - de andere betekenis van "light" is hier dus van toepassing), niet omdat ze daadwerkelijk licht van gewicht zijn.
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2010 @ 16:13:07 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79494915
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt te veel tijd over.
Het was nog geen uurtje werk hoor, valt best wel mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:42:32 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79496226
Somda-freak neem ik aan Daar is dit (dacht ik) ook veel ter sprake.
Maar wat de oplossingen zullen zijn, is veel over te speculeren.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Want jij moet iedere dag met de trein naar Arnhem?
Nee, maar daarom vind ik nog wel dat ze een goede regeling moeten hebben.
Je dupeert de reizigers enorm, en daarom is het kut.
quote:
[..]

Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt regels om beschermde flora en fauna te beschermen. Dat stuk waar ze die KEMA-halte wilden maken is nou eenmaal weelderig begroeid, dus als je dat wilt kappen moet je onderzoeken doen. En ook best kans dat er een beschermde reetkever zit. Tja...
Ja, dat moet zeker zo blijven, die regels.
Maar als er een tegenstrijdig advies word gegeven, en het er in dit geval niet komt, kan er op zijn minst een vervangende optie worden gezocht (andere locatie, omreis adviezen, vervangende bustrajecten, ander station de perrons verlengen en (gedeeltelijk) meer gebruiken)
Wanneer er met bussen word gereden, is er alsnog wéér een ding om te onderzoeken, hoeveel bussen zijn er nodig, wanneer, welke routes en ga zo maar door.
pi_79496597
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.

Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.

Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]

Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]

Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?
pi_79496732
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:51 schreef Duvel het volgende:
Dat verschilt idd niet veel in massa, ik had het idee dat de SLT zwaarder was.

De inrichting van de GTW's van Veolia verschilt trouwens wel degelijk van die van Arriva.
Ik denk dat de powerpack van de GTW zwaarder is.

En ik weet dat de velios en spurt verschillend zijn. Ik haalde de spurt erbij omdat die meer hetzelfde is als de SLT. Ze hadden gewoon mat '64 moeten houden bij NS
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:01:58 #239
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_79497123
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...

ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
Mu!
pi_79497570
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:01 schreef SingleCoil het volgende:
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...

ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
Op dat stuk gaat mat '64 echt wel harder dan 25.
Dat zie je bijvoorbeeld goed als de trein naar utrecht en de trein naar Dordrecht vanaf Geldermalsen vertrekken. De GTW mag maar 100 tot aan hardinxveld, en dus gaat de mat'64 als sneller als de sporen daar splitsen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:37:22 #241
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_79498573
ok, 35 dan...het blijft een geluid of 'ie 160 rijdt, en bij iedere wissel denk je, dat trekt 'ie niet. En de lucht van het angstzweet van honderduizenden passagiers voor je...
Mu!
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2010 @ 17:38:56 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79498625
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?
Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:50:52 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79499048
Watbetreft toiletten in de trein: de laatste keer dat ik in de trein naar de plee ging was in de IC Brussel, en toen was de vloer kletsnat, stroomde het wasbakje bijna over en zag je de stukjes papier in het water ronddrijven. Maarja, als de natuur roept reageer je toch. Daarnaast vind ik in de trein naar de wc gaan nog steeds beter dan in een vliegtuig, al scheelt het niet veel

Watbetreft Parijs: ik heb daar wel eens wat bordjes geschoten, vanuit de RER. Slechts een paar, maar toch...

Bordjes in Parijs



  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:50:57 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79504051
Alvast groeten aan Fles.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:52:38 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79504132
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:23 schreef lezut het volgende:
Ik zag vanochtend een SLT bij Zwolle richting Amersfoort rijden.

Volgens mij zat er niemand in, maar het ding zat al wel helemaal onder de grafiti
De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:53:11 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79504157
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.
Ja, dat was tijdens die sneeuwzooi. Nu sneeuwt het niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79504819
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.
Nou ja, dan de Oosterbeek - Arnhem-Zuid variant met busbanen .
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:23:29 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79505501
Ik was vandaag op [station] en moest aan Crientj denken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:33:38 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79505976
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
Alvast groeten aan Fles.
Ja hee was gezellig idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:35:35 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79506054
Oh ja, eentje van vroegah



Deze foto kun je nog steeds iedere dag maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')