Sweetquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Kijk al sinds het uitkomen van het spoorboekje van dit jaar uit naar de vier weken durende ICE-verbinding Amsterdam Centraal - Eindhoven.
Soort van proef om het ICE-net uit te breiden in Nederland.
De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is alleen lijken. Ze komen uit een heel andere fabriek (Velios is Zwitsers, deze Duits), en deze zijn ook veel langer, zwaarder. En gelukkig maar vier stoelen in de breedte.
We hebben het over de Velios hè.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De spurt heeft ook maar 4 stoelen naast elkaar. Waarom is de SLT zoveel zwaarder.
1 2 3 | Bus Wolfheze-Elst 30min Bus Arnhem-Elst 25min |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Ed .02 .18 Wf .09 .25 Wf .20 .35 Ed .27 .41 697600 3600 31100 Nm .00 .15 Nml .05 .20 Est .10 .25 .24 Est .19 .34 .39 Nml .24 .39 Nm .29 .44 7600 30700 3600 30900 120 Ah .07 .12 .20 .27 .24 Ah .23 .19 .40 .34 .37 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Wf .09 Nm .33 Wf .14 Bus Est .44 Est .49 697600 Nm .59 ============== Nm .15 3600 Nm .15 Est .25 Dv .17 Est .30 Bus Ah .55 Ah .10 3600 Dv .47 ============== Za .10 31100 Za .10 Est .24 Ah .28 Est .30 Bus Ah .34 Ah .55 Ahp .36 Ah .04 30900 Ahp .06 ============== Ed .02 Ed .02 Wf .09 Ah .14 Wf .15 Bus Ah .19 Ah .35 Zv .33 Ah .49 30700 Zv .03 |
Ik weet het, ik doelde erop dat het dezelfde trein is en dat dat dus geen duidelijk onderscheid is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
We hebben het over de Velios hè.
De SLT is zwaarder omdat ie hoger is en omdat het toch meer hint naar een trein dan een tram, als je hem vergelijkt met een GTW.
Je hebt te veel tijd over.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.
Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.
Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]
Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]
Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Je snapt toch wel dat "Light" in dit geval van "Light Emission" komt, oftewel een trein die nauwelijks vervuiltquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Light-rail is feitelijk een nieuwe klasse. Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Het is dan ook beslist géén lightrail. Dit soort moderne treinstelletjes worden wel lighttrain genoemd (gewoon een trein dus) omdat ze licht ogen (ook door het open interieur met grote ramen - de andere betekenis van "light" is hier dus van toepassing), niet omdat ze daadwerkelijk licht van gewicht zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat de SLT zoveel zwaarder is verbaasd mij, aangezien het wel light-rail is.
Het was nog geen uurtje werk hoor, valt best wel meequote:
Nee, maar daarom vind ik nog wel dat ze een goede regeling moeten hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Want jij moet iedere dag met de trein naar Arnhem?
Ja, dat moet zeker zo blijven, die regels.quote:[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen. Je hebt regels om beschermde flora en fauna te beschermen. Dat stuk waar ze die KEMA-halte wilden maken is nou eenmaal weelderig begroeid, dus als je dat wilt kappen moet je onderzoeken doen. En ook best kans dat er een beschermde reetkever zit. Tja...
Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:09 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even wat dingen zitten te bekijken wat betreft Arnhem, maar het lijkt mij het beste dat het middenperron van Wolfheze verlengd wordt. Je kunt dan de intercity's uit Utrecht in Wolfheze laten kopmaken, en vanaf daar bussen naar Arnhem en Elst laten rijden. De stoptrein Ede-Arnhem wordt opgeheven.
Op Nijmegen-Elst blijft de IC uit Roosendaal rijden, aangevuld met een stoptrein Nijmegen-Elst die in een kwartiersligging met de stop-IC ligt. Met deze oplossing kost elke reis een half uur extra, korter kan ik het gewoon niet krijgen.
Wat de bussen betreft ben ik via Google Maps tot de volgende rijtijden gekomen:
[ code verwijderd ]
Je wat treinen betreft volgende tijden op de betrokken stations krijgen.
[ code verwijderd ]
Een aantal voorbeelden van mogelijke reizen, met daarachter hoe deze normaal gemaakt zouden worden:
[ code verwijderd ]
Ik denk dat de powerpack van de GTW zwaarder is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:51 schreef Duvel het volgende:
Dat verschilt idd niet veel in massa, ik had het idee dat de SLT zwaarder was.
De inrichting van de GTW's van Veolia verschilt trouwens wel degelijk van die van Arriva.
Op dat stuk gaat mat '64 echt wel harder dan 25.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:01 schreef SingleCoil het volgende:
Mat'64...als je in Rdam Centraal opstapt en in Schiedam Centrum weer uitstapt denk je, kan die echt niet harder dan 25? Maar het klinkt als 160...
ouwe zooi, slopen die hap en modern spul neerzetten
Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze voor de KEMA-variant gingen, door bij KEMA twee tijdelijke platforms neer te zetten met een looppad dat er zodoende gekeerd kon worden. Geen idee of het daadwerkelijk mogelijk is?
De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:23 schreef lezut het volgende:
Ik zag vanochtend een SLT bij Zwolle richting Amersfoort rijden.
Volgens mij zat er niemand in, maar het ding zat al wel helemaal onder de grafiti
Ja, dat was tijdens die sneeuwzooi. Nu sneeuwt het niet!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vorige keer toen ze de SLT wilden testen op dat traject (eind december), ontstond een kabelbreuk bij 't Harde.
Nou ja, dan de Oosterbeek - Arnhem-Zuid variant met busbanenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je even terugleest zie je een bericht van mij dat hiervoor de vergunningen zijn geweigerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |