abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 14:56:27 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79405565
Omroep faalheid: MCN kent geen Friese uitspraken

Gister gehoord in de IC van Amersfoort naar Leeuwarden:
"Over enkele ogenblikken naderen we een onuitspreekbaar station. Laten we het houden op Grou nogiets. Als U het goed wilt weten, kijkt U naar de naamborden op dit station."
Hierop heb ik de HC opgezocht, die vlakbij was, en ik de goede uitspraak verteld. Hij heeft toen omgeroepen:
"Hier volgt een toevoeging op het vorige bericht: We naderen Grou Jirnsum. Met dank aan een attente mede-reiziger."
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
dat is mijn stamtent

Je loopt vanaf de trein naar boven. Richting burgerking lopen, heb je voor je die sluiterij en fe supermarkt "world of foods "oid. Dan ga je rechts lang die andere eet tent en dat halve vliegtuig ding waar de klm vliegtuigjes verkoopt en dan zit is links in de hoek, naast de H&M

perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst ) heb
Ah, dank. Ik zal er aan denken dan!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:59:16 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79405664
Jirnsum spreek je toch gewoon uit als Jirnsum. Toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79405790
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst ) heb
Lijkt mij best pijnlijk, bij Riekerpolder Aansluiting stil staan met je trein om de trein waar je in moet voor te laten. Weg overstap.

Zou het niet mogelijk zijn de 3100 en de 3500 2 minuten eerder te laten vertrekken vanuit Amsterdam Zuid waardoor je wel je overstap haalt? Of de 3100 en de 3500 op de buitenste sporen, zodat ze min of meer naast de 2100 en de 2600 komen te rijden.

Naja, ik ben geen dienstregelingmaker en het zal ongetwijfeld ook wel niet kunnen. Maar het zou leuk zijn...

Even OHIH stijl:
3100 IC Eindhoven - Schiphol
3500 IC Nijmegen - Schiphol
2100 IC Amsterdam Centraal - Dordrecht (- Vlissingen)
2600 S Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal
Riekerpolder Aansluiting: waar de treinen vanaf Schiphol afbuigen naar Amsterdam Centraal

[ Bericht 5% gewijzigd door KapiteinT op 21-03-2010 15:09:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2010 @ 15:09:36 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79406008
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:59 schreef Duvel het volgende:
Jirnsum spreek je toch gewoon uit als Jirnsum. Toch?
Wij slikken de r in verlengen de klank van de i

Ik kan het weten, want ik kom er uit de buurt vandaan

Was trouwens gister nog in die buurt aan het werk
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 maart 2010 @ 15:13:02 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79406129
Ik kom daar ook weg Peterselieman Heb 11,5 jaar in Slappeterp (vlakbij Menaldum/Franeker/Dronrijp) gewoond, totdat me ouders gingen scheiden.

Sommige machinisten kan je bij Grou-Jirnsum wel om lachen. Word soms uitgesproken als Grou-Jiernsuum
Maar het is iets als Grou-Jiisum
pi_79406205
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens gister nog in die buurt aan het werk
Morgen nog de 37319?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2010 @ 15:16:08 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79406244
mja, ik ben iets oostelijker geboren, redelijk dicht bij de stad
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2010 @ 15:16:31 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79406254
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Morgen nog de 37319?
Als de bus op tijd is wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 maart 2010 @ 15:25:27 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79406540
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ik ben iets oostelijker geboren, redelijk dicht bij de stad
Dè stad? Rotterdam?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79406677
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:
Rotterdam?
_!
pi_79407460
Ik zie net dat er vandaag door werkzaamheden geen treinen rijden tussen Amsterdam en Utrecht en tussen Naarden-Bussum en Almere. NS heeft dit creatief opgelost door de intercity Utrecht - Almere na Naarden-Bussum naar Schiphol te laten rijden. Zo houden reizigers tussen Naarden-Bussum en Utrecht hun intercity en rijdt er ook 2 keer per uur een trein van Schiphol naar Nijmegen. Je krijgt dan alleen wel een trein met de volgende stops:

Schiphol - Amsterdam Zuid - Duivendrecht - Naarden-Bussum - Hilversum - Hilversum Sportpark - Utrecht Overvecht - Utrecht Centraal en daarna weer gewoon door naar Nijmegen.
pi_79409786
  Redactie Sport zondag 21 maart 2010 @ 17:26:45 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79410803
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 21 maart 2010 @ 17:30:33 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79410945
Weer een nieuw deel? Damn, gaat hard.

Overigens op HGBTF gelezen dat er iets mis zou zijn met de bogies van de Albatros, weet alleen niet goed wat.
pi_79415378
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
Interessant stuk! En mooie dingen!

Na de regio Zuid in Randstad Noord aan de beurt, ben benieuwd!
  Redactie Sport zondag 21 maart 2010 @ 19:28:46 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79415504
Op Rolandrail lees ik trouwens dat er op 22 mei een circus per trein naar Amsterdam komt, waarbij de 100(!) wagons gelost gaan worden in de Westhaven. Zie verder http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=10&t=4803
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79415615
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:30 schreef James1988 het volgende:
Weer een nieuw deel? Damn, gaat hard.

Overigens op HGBTF gelezen dat er iets mis zou zijn met de bogies van de Albatros, weet alleen niet goed wat.
Je icon-wijzig-tooltje doet het niet...
dag
  zondag 21 maart 2010 @ 20:03:49 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79417216
Wat is HGBTF?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:11:54 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79417608
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is HGBTF?
Het Groot Belgisch Treinen Forum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
www.hgbtf.net

Welkom!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79417696
Het Groot Belgisch Treinen Forum: http://www.hgbtf.net/
pi_79418110
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
Wat een grappenmakers daar
quote:
Op dit moment worden de CTA's ook door die meetpunten voorzien van informatie. Bij meer dan 3 minuten vertraging, zal de CTA "Vertraging ±5 minuten" tonen.
In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:36:56 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79418942
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat een grappenmakers daar
[..]

In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.
Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:51:28 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79419945
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.
OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2010 @ 21:03:34 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79420951
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dè stad? Rotterdam?
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 maart 2010 @ 21:05:10 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79421089
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')