Ook stakers moeten rusten op de Dag des Heeren denk ikquote:Op zondag 21 maart 2010 13:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Die schoonmakers zijn geen die-hards. Vanmorgen waren ze er niet, op station Utrecht. Ik wel, want ik moest naar m'n werk
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werkquote:Op zondag 21 maart 2010 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook stakers moeten rusten op de Dag des Heeren denk ik
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:27 schreef greavy het volgende:
Reisje aanstaande zaterdag, 27 Maart 2010
17:26 Zaandam 2 3365
17:52 Hoofddorp 5 25,2
Overstappen
18:03 Hoofddorp 3 3967
18:08 Schiphol 3 4,6
Overstappen
Heiden!quote:Op zondag 21 maart 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werk
I know, shame on me...quote:
dat is wel faal idd...quote:Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.Maar waarom stap je niet gewoon meteen op Schiphol over?
'dat is wat er op nu.nl en andere topics hier op fok werd genoemtquote:Op zondag 21 maart 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
1450 netto? Dat is heul niet weinig toch?Ik moest 3-4 jaar werkervaring en relevante certificeringen hebben voordat ik dat verdiende. Universiteit afgerond en al
Je plaats in het hemelse hiernamaals te verspelen natuurlijk.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zit ik hier dan te doen?? Op m'n werk
sex, drugs en rock en roll of een beetje harp spelen op een wolkje?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je plaats in het hemelse hiernamaals te verspelen natuurlijk.
En terecht, alle leuke mensen gaan naar de hel.
Ik wil met de ICBerlijn gaan. Omdat deze maar 1x per 2 uur gaat, heb ik hiervoor gekozen, en daarom ook een slag naar de kop van Noord Holland. In me tijdschema paste Enkhuizen niet. Anders had ik tot daar doorgegaan.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hé, iemand die voor z'n lol naar Hoofddorp komt treinen. Wat gezellig.Maar waarom stap je niet gewoon meteen op Schiphol over?
thxquote:Op zondag 21 maart 2010 14:36 schreef greavy het volgende:
De OP is bijgewerkt, eveneens als de Wiki-pagina met de vorige delen.
Wel vlaamse friet eten he , op schipholquote:Op zondag 21 maart 2010 14:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik wil met de ICBerlijn gaan. Omdat deze maar 1x per 2 uur gaat, heb ik hiervoor gekozen, en daarom ook een slag naar de kop van Noord Holland. In me tijdschema paste Enkhuizen niet. Anders had ik tot daar doorgegaan.
In dat half uurtje pauze op Schiphol zal ik even wat gaan eten, en eveneens in Utrecht tijdens me pauze.
Tevens is het een buffer voor als ik ergens vertraging oploop.
[edit]Kutpc. Bewerken wou niet![]()
Jeuj, ik heb een plekje in de OP veroverd!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:36 schreef greavy het volgende:
De OP is bijgewerkt, eveneens als de Wiki-pagina met de vorige delen.
Ah, dank. Ik zal er aan denken dan!quote:Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
dat is mijn stamtent![]()
![]()
Je loopt vanaf de trein naar boven. Richting burgerking lopen, heb je voor je die sluiterij en fe supermarkt "world of foods "oid. Dan ga je rechts lang die andere eet tent en dat halve vliegtuig ding waar de klm vliegtuigjes verkoopt en dan zit is links in de hoek, naast de H&M
perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst![]()
) heb
Lijkt mij best pijnlijk, bij Riekerpolder Aansluiting stil staan met je trein om de trein waar je in moet voor te laten. Weg overstap.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:55 schreef Yreal het volgende:
perfect voor die 15 minuten overstap die ik daar altijd (in een kwartier dienst![]()
) heb
Wij slikken de r in verlengen de klank van de iquote:Op zondag 21 maart 2010 14:59 schreef Duvel het volgende:
Jirnsum spreek je toch gewoon uit als Jirnsum. Toch?
Morgen nog de 37319?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens gister nog in die buurt aan het werk
Dè stad? Rotterdam?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ik ben iets oostelijker geboren, redelijk dicht bij de stad
Interessant stuk! En mooie dingen!quote:Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
Je icon-wijzig-tooltje doet het niet...quote:Op zondag 21 maart 2010 17:30 schreef James1988 het volgende:
Weer een nieuw deel? Damn, gaat hard.
Overigens op HGBTF gelezen dat er iets mis zou zijn met de bogies van de Albatros, weet alleen niet goed wat.
Het Groot Belgisch Treinen Forumquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.hgbtf.net![]()
Welkom!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wat een grappenmakers daarquote:Op zondag 21 maart 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
Op OHIH staat een interessant stuk over de nieuwe digitale CTA's en aanverwante zaken:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=278320#p278320
In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.quote:Op dit moment worden de CTA's ook door die meetpunten voorzien van informatie. Bij meer dan 3 minuten vertraging, zal de CTA "Vertraging ±5 minuten" tonen.
Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een grappenmakers daar
[..]
In de praktijk is het toch vaak dat er pas ±5 minuten komt te staan, als de trein al 5 minuten vertrokken had moeten zijn waarna je uiteindelijk nog eens 5 minuten mag wachten.
OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!quote:Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja, technisch gezien klopt het verhaal wel aardig. Procesleiding (waar de treindienstleiders mee werken) geeft een precieze vertraging door aan BEPAC, het systeem dat de CTA's voedt. De vertraging moet alleen wel door bijvoorbeeld een omroepmedewerker worden bevestigd voor deze op de CTA verschijnt.
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, en de actuele vertrektijden op de NS-site hangen blijkbaar wel rechtstreeks aan BEPAC? Grappig!
Ik wil voorlopig nergens dood gevonden worden. Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
Wat geinig. Een procesleiding berekent die vertraging normaal gesproken automatisch? Er zit hier een blinde vlek in m'n kennis van het spoorsysteem!quote:Op zondag 21 maart 2010 21:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.
Dit is niet helemaal normaal hoor.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben benieuwd of ik straks nog een trein ga halenZit nog steeds op mn werk
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...quote:Op zondag 21 maart 2010 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij een trein die al rijdt, wordt de vertraging automatisch gemeten. Het systeem weet hoe laat een trein ergens langs moet komen en vergelijkt dat met de daadwerkelijke situatie buiten.
Een trein die nog niet rijdt, bijvoorbeeld eentje die op Groningen keert en overgaat in een nieuw treinnummer, kan ik een geschatte vertraging geven. Zo keert de 9100 uit Zwolle in Groningen en vertrekt daar na vijf minuten onder een nieuw nummer. Als ik dan zie dat de trein bij Assen +8 heeft, geef ik de kerende trein alvast V +6 ofzo. Het is dus een schatting, de daadwerkelijke vertraging wordt gemeten als de trein weer vertrekt.
Als het treinnummer verandert, moet je dat inderdaad handmatig doen. Op Utrecht Centraal zitten volgens mij twee man, dus dan valt het weer mee.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...
Bron en meerquote:Vorig jaar niet, dit jaar wel?
De “VSM 35 – Corus Express!”
Vorig jaar lukte het niet. De economische crisis zat Corus even in de weg. Dit jaar gaan we wel: de “VSM 35 - Corus Express” en wel op zondag 30 mei. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat willen we vieren, o.a. met een spectaculaire en, voor wie wil, culinaire rit op het hoofdnet naar Corus (Hoogovens) bij Beverwijk. De stoomfluit galmt onder de kap van Amsterdam CS en Haarlem.
In Beverwijk neemt de stoomtrein van Corus het over voor een rondrit over het enorme Corus-terrein, een spoorwegorganisatie op zich. Onze beide 23-ers stomen de VSM-trein naar Beverwijk en terug. Stijlvol lunchen en dineren is daarbij mogelijk. Geniet u mee op 30 mei in de “VSM 35 – Corus Express”?
quote:Apeldoorn/Deventer:Tussen Deventer-Apeldoorn geen treinen door aanrijding met persoon.rond 23:30 uur verholpen.
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerloquote:Op zondag 21 maart 2010 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Spring is in the air, maar sommigen worden er depri van:
[..]
Serieus? om hoelaat was dat ongeveer?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerlo
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhemquote:
Amsterdam, the only Dutch city that never sleeps.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:09 schreef Duvel het volgende:
Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.
Uit m´n hoofd:quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
En heb je de deadline nu gehaald? En ik neem aan dat de baas de taxi betaald heeft?quote:Op maandag 22 maart 2010 01:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 7:15 op Montparnasse vertrekken is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben![]()
Mja, de deadline is gehaald. Maar vraag niet hoe. En uiteraard betaalt de baas die taxi! Het moet niet gekker worden, m'n hele zondag eraan opgeofferdquote:Op maandag 22 maart 2010 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
En heb je de deadline nu gehaald? En ik neem aan dat de baas de taxi betaald heeft?
Damn, dit zijn nog eens goed betaalde overuren!
quote:Op maandag 22 maart 2010 08:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
22 April een ritje Pariijs Montparnasse - La Rochellle Ville vv
Gewoon zorgen dat je de dag ervoor al in Parijs bent. Of nog eerder. Parijs is er tof genoeg voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 7:15 op Montparnasse vertrekken is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Koop een auto.quote:
Graag gedaan!quote:Alvast bedankt!
Ja, die mogelijkheid heb je.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uitkom, ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 2 daagjes naar Antwerpen te gaan en de bedoeling was om hier met de trein heen te gaan. Nu volg ik weinig meer van de website van de NS en wat voor een kaartjes ik moet hebben.
De situatie is als volgt: We willen 24 april (zaterdag) naar Antwerpen toe en de dag erop (25 april) weer terug naar (Ede-)Wageningen. We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
Alvast bedankt!
Ze hadden bijna nog beter een hotel voor je kunnen regelen.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, de deadline is gehaald. Maar vraag niet hoe. En uiteraard betaalt de baas die taxi! Het moet niet gekker worden, m'n hele zondag eraan opgeofferd
De NMBS heeft geen loket op Roosendaal. Ik vraag mij af of je het kaartje in de trein kunt kopen zonder toeslag. Dit is in België wel het geval, als er geen loket is.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, die mogelijkheid heb je.
Je koopt het kaartje tot Roosendaal (grens), en vanaf Roosendaal (Grens) koop je een kaartje naar Antwerpen (dacht bij NMBS).
Vanaf Roosendaal moet je dan, als ik me niet vergis, met het boemeltje. Of je ook met de BeNeLux(ICBrussel) mag, oftewel de trein van NSHiSpeed weet ik niet.
Natuurlijk kan je ook een duur ticket kopen voor de Thalys, maar dat kost meer duiten.
Ik wil so-wie-so liever niet dood gevonden worden. Maar het zal op een dag toch wrs wel in Rotterdam zijnquote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
ik dacht dat er wel automaten stonden, maar misschien is iemand hier die het exact weet met de kaartjes.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:55 schreef SvMp het volgende:
[..]
De NMBS heeft geen loket op Roosendaal. Ik vraag mij af of je het kaartje in de trein kunt kopen zonder toeslag. Dit is in België wel het geval, als er geen loket is.
Het gemakkelijkste is uit de automaat een kaartje naar Antwerpen kopen. Je kunt dan ook aangeven dat je binnen NL vrij reizen of korting hebt. Is duur, maar helaas we leven in Nederland met die waardeloze NS.
Dat heb je (deels) goed begrepen. Je haalt uit de automaat gelijk een Weekendretour Ede-Wageningen - Roosendaal met korting en een Weekendretour Roosendaal - Antwerpen. Een weekendretour naar België kan niet met "NS-Traject met korting" gekozen worden, alleen Gratis of Geen korting. Maar dat maakt niet uit, want een weekendretour is nog altijd goedkoper dan een gewoon retourtje met kortingquote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
13:32quote:Op maandag 22 maart 2010 12:10 schreef Yreal het volgende:
11:52 +46 min. Amsterdam Centraal 1 Intercity
True, maar een taxi is in vergelijking met een hotel niet zoveel duurder, en nu kon ik lekker in mijn eigen bedje.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden bijna nog beter een hotel voor je kunnen regelen.
Jah, is't klaar nu?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:59 schreef greavy het volgende:
Ik lees (op somda weliswaar) al voor de tweede op een volgende dag dat de Zwolle-Kampen DM'90 stellen 3403 en 3410 Geen Dienst staan te Zwolle;
Stellen 3406 en 3434 vallen daar in.
Gister gereden door solo 3406.
Neenee, dat schrijf je zo:quote:
Hoi greavy,quote:Op maandag 22 maart 2010 14:59 schreef greavy het volgende:
Ik lees (op somda weliswaar) al voor de tweede op een volgende dag dat de Zwolle-Kampen DM'90 stellen 3403 en 3410 Geen Dienst staan te Zwolle;
Stellen 3406 en 3434 vallen daar in.
Gister gereden door solo 3406.
Er schijnt momenteel weer meer geschoven te worden met de diensten van DM'90, stellen worden wat verruild en dergelijke.
en ik kan zittenquote:
Lief dagboek,quote:Op maandag 22 maart 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
k had trouwens in het kader van de GtbV regeling half januari een brief ingestuurd met een claim voor 2 dagen 60+ minuten vertraging (geen formulier) omdat er eind december een aantal dagen helemaal niets reed etc. U weet het nog wel: eerst was het "overmacht" en later werd "bij wijze van uitzondering" bla bla die regeling alsnog van kracht verklaard. Krijg ik vandaag, echt VANDAAG net keurig een brief dat ik binnenkort 17 euro overgemaakt krijg. Valt me nog mee, twee maanden doorlooptijd. Voor die puinzooi dat t was.
Wat raar dat je geen NS-traject met korting kan kiezen bij een weekendretour. En ook geen jongerenkorting. Is het niet goedkoper om 2 enkeltjes te kopen met korting? Als je onder de 27 bent kan je 2 enkeltjes kaartje kopen met jongerenkorting en NS-traject met korting. Dat is sowieso goedkoper dan bovenstaande optie.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat heb je (deels) goed begrepen. Je haalt uit de automaat gelijk een Weekendretour Ede-Wageningen - Roosendaal met korting en een Weekendretour Roosendaal - Antwerpen. Een weekendretour naar België kan niet met "NS-Traject met korting" gekozen worden, alleen Gratis of Geen korting. Maar dat maakt niet uit, want een weekendretour is nog altijd goedkoper dan een gewoon retourtje met korting.
En je mag gewoon met de Intercity van NsHispeed reizen.
[ afbeelding ]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolquote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat raar dat je geen NS-traject met korting kan kiezen bij een weekendretour. En ook geen jongerenkorting. Is het niet goedkoper om 2 enkeltjes te kopen met korting? Als je onder de 27 bent kan je 2 enkeltjes kaartje kopen met jongerenkorting en NS-traject met korting. Dat is sowieso goedkoper dan bovenstaande optie.
Auw, dat weet ik nog ja.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontactquote:Op maandag 22 maart 2010 17:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Auw, dat weet ik nog ja.
Of van bij de kaartautomaat daar, ding draait op Internet explorer.
Ja, ik heb ook al weer eens mogen genieten van deze heerlijke vorm van tijdverneuken.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
quote:Op maandag 22 maart 2010 11:18 schreef jappas het volgende:
Ik zit even met een probleem waar ik niet helemaal uitkom, ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 2 daagjes naar Antwerpen te gaan en de bedoeling was om hier met de trein heen te gaan. Nu volg ik weinig meer van de website van de NS en wat voor een kaartjes ik moet hebben.
De situatie is als volgt: We willen 24 april (zaterdag) naar Antwerpen toe en de dag erop (25 april) weer terug naar (Ede-)Wageningen. We hebben beiden een OV kaart met een week abonnement erop, dus als ik het goed begrijp moeten we tot Roosendaal (grens) een kaartje met korting halen en daarna tot Antwerpen een normaal kaartje (of weekend retour) halen. Kan iemand bevestigen of dit klopt en zo niet mij vertellen wat ik wel moet doen?
Alvast bedankt!
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Yreal het volgende:
Oh en gewoon niet zo prutsen?
[ link | afbeelding ]
Wat snap ik nou niet ?
Jup.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontact![]()
[ afbeelding ]
Ja maar ICbrussel kaartjes zijn nog geen rocket sciencequote:Op maandag 22 maart 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.
Nou valt wel mee hoor, ik was er zo uit voor mijn weekendje Praha. Je moet alleen niet daar gaan vragen "wat is het goedkoopste actietarief en wat zijn daar de voorwaarden van?". Maar gewoon een kaartje kopen zou iedere boerenlul moeten kunnen, denk ikquote:Op maandag 22 maart 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Kaartjes kopen op de site van NS Hispeed is sowieso al prutsen.
Je kan aan het loket in Rsd ook een enkeltje Antwerpen - Roosendaal kopen hoor.. maar 'k zou niet weten wat het uiteindelijk in de prijs scheelt.. 'k Weet wel dat ik hier een Weekendretour Rsd - Antwerpen voor me heb liggen en dat ik niet zo'n kaartje koop, zonder te kijken of de overige mogelijkheden (Retour met jongerenkorting, Superdagretour) niet toevallig goedkoper zijnquote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen.
Om te beginnen ¤ 3,50 boekingskosten omdat het een internationaal ticket is. Weg eventueel voordeelquote:Op maandag 22 maart 2010 17:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan aan het loket in Rsd ook een enkeltje Antwerpen - Roosendaal kopen hoor.. maar 'k zou niet weten wat het uiteindelijk in de prijs scheelt..
Enkele reisquote:Op maandag 22 maart 2010 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen ¤ 3,50 boekingskosten omdat het een internationaal ticket is. Weg eventueel voordeel
Noh, Antwerpen valt wel mee. Zolang er maar geen Chassidim voor je staat moeilijk te doen omdat 'ie wil afrekenen in ruwe diamant en goud als wisselgeld verwacht. Brussel is veel erger.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zomaar hoor. Die enkeltjes zijn een maand geldig en daarom wat duurder dan in het geval van een weekendretour, wat toch een zekere vorm van een aanbiedingstarief is. Bovendien kun je niet in Roosendaal een kaartje VAN Antwerpen NAAR Roosendaal kopen, dat moet je in Antwerpen doen. Daar al eens bij het loket Internationaal in de rij mogen staan? Moet je eens doen voor de lolDoe mij dat weekendretourtje maar dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De loketten voor "direct vertrek" zijn wél weer handig, bij gebrek aan functionele kaartautomaten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 22-03-2010 18:11:18 ]
Gaat niet iedereen daar bij staan dan? Zou ik doen tochquote:Op maandag 22 maart 2010 18:01 schreef Fixers het volgende:
De loketten voor "direct vertrek" zijn wél weer handig, bij gebruik aan functionele kaartautomaten.
Juist prachtig. Heb daar laatst nog een treinkaartje (zonder toeslag) in de lokettenzaal gekocht.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen al het feit dat heel station Antwerpen Centraal beschikt over maar liefst TWEE kaartautomaten. Alleen binnenlands verkeer, en alleen betalen met Proton / Bancontact
Laat me raden, er is een ambitieus programma opgezet om er in 2018 vijftig te hebben staan door het hele landquote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:41 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:41 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mja, ik vind 2018 voor een land als België best ambitieus. Normaal gesproken zijn ze pas uitvergaderd over dit onderwerp als het 2028 is.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laat me raden, er is een ambitieus programma opgezet om er in 2018 vijftig te hebben staan door het hele land![]()
ik blijf er toch bij dat getrokke matriaal zoveel meer trein is dan treinstellenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Zijn de bonden bang dat de lokettisten andere jobs krijgen toebedeeld of dat ze simpelweg een C4 in de brievenbus ontvangen?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Die Belgen krijgen naar het schijnt wel nieuwe kaartautomaten. Maar de bonden zullen wel weer tegen zijn
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef Socios het volgende:
Daar kennen de lokettisten tenminste alle plaatsen. Ik stond aan het loket Internationaal en kocht een enkele reis naar Harlingen. Hij begon meteen over de haven en dat de trein daar nu niet naartoe kon. Vroeg of ik met korting kon reizen in Nederland en of ik Rail Plus had etc. Perfect geregeld allemaal. Keurige service. Kan geen kaartautomaat tegenop.
Bij de kleine stations is dat wel anders. Tegenwoordig (sinds anderhalf jaar ongeveer) worden er alleen nog maar internationale treinkaartjes verkocht op grote stations. Heide - Hoofddorp? Onmogelijk. Essen - Hoofddorp. Ook onmogelijk. Naja onmogelijk... Ze kunnen het wel maar ze mogen het niet meer. Toen deze regel net was ingevoerd is het mijn vriendin toch gelukt om een kaartje te krijgen 'maar eigenlijk mocht het niet'.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef Socios het volgende:
Daar kennen de lokettisten tenminste alle plaatsen. Ik stond aan het loket Internationaal en kocht een enkele reis naar Harlingen. Hij begon meteen over de haven en dat de trein daar nu niet naartoe kon. Vroeg of ik met korting kon reizen in Nederland en of ik Rail Plus had etc. Perfect geregeld allemaal. Keurige service. Kan geen kaartautomaat tegenop.
Ik mis een rijtuig. Heb de bar/bistro niet kunnen ontdekkenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:55 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
De IC uit Berlijn vanmiddag bij De Lutte (groter)
Beter kijkenquote:Op maandag 22 maart 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mis een rijtuig. Heb de bar/bistro niet kunnen ontdekken
beetje verscholenquote:Op maandag 22 maart 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter kijkenIs gewoon de tweede bak achter de loc
Hij is een Fries, dat verklaart veel (* dennistd wegduikt)quote:Op maandag 22 maart 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
er zit nog geen bovenleidingmast voor schele aap
Waarschijnlijk zocht ik naar de bierflesjes voor de ramenquote:Op maandag 22 maart 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
er zit nog geen bovenleidingmast voor schele aap
Euh, Prorail had er laatst wel eentje op twitter gezet..quote:Op maandag 22 maart 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben voor een schoolopdracht op zoek naar een foto van een leeg treinstel. Zonder stoelen e.d. dus. Kan iemand mij daar aan helpen?
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?quote:
Oeh, dankje! Eigenlijk lijkt het zo zonder stoelen helemaal niet meer op een trein, maar ik ga er iets moois van maken.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, Prorail had er laatst wel eentje op twitter gezet..
Even zoeken.
Edit:
http://twitpic.com/196n8r
Anders slijt 'ie.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw ontiegelijke nieuwe scanner doet 1 foto per dag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |