Ik wil voorlopig nergens dood gevonden worden. Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood gevonden worden
Wat geinig. Een procesleiding berekent die vertraging normaal gesproken automatisch? Er zit hier een blinde vlek in m'n kennis van het spoorsysteem!quote:Op zondag 21 maart 2010 21:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij wel inderdaad. Ik heb het wel eens getest: voorwaardelijke vertraging ingevoerd in Procesleiding en toen snel op de NS-site gekeken. De CTA had toen nog niets staan, de site wel.
Dit is niet helemaal normaal hoor.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben benieuwd of ik straks nog een trein ga halenZit nog steeds op mn werk
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...quote:Op zondag 21 maart 2010 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij een trein die al rijdt, wordt de vertraging automatisch gemeten. Het systeem weet hoe laat een trein ergens langs moet komen en vergelijkt dat met de daadwerkelijke situatie buiten.
Een trein die nog niet rijdt, bijvoorbeeld eentje die op Groningen keert en overgaat in een nieuw treinnummer, kan ik een geschatte vertraging geven. Zo keert de 9100 uit Zwolle in Groningen en vertrekt daar na vijf minuten onder een nieuw nummer. Als ik dan zie dat de trein bij Assen +8 heeft, geef ik de kerende trein alvast V +6 ofzo. Het is dus een schatting, de daadwerkelijke vertraging wordt gemeten als de trein weer vertrekt.
Als het treinnummer verandert, moet je dat inderdaad handmatig doen. Op Utrecht Centraal zitten volgens mij twee man, dus dan valt het weer mee.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, maar dat moet je dus met de hand doen? Hebben jouw collega's in Ut tijd om naar dat soort dingen te kijken? In Ut keer bijvoorbeeld de 2000 op de 8800, maar komen tegelijk nog tig treinen binnen...
Bron en meerquote:Vorig jaar niet, dit jaar wel?
De “VSM 35 – Corus Express!”
Vorig jaar lukte het niet. De economische crisis zat Corus even in de weg. Dit jaar gaan we wel: de “VSM 35 - Corus Express” en wel op zondag 30 mei. De VSM bestaat in 2010 35 jaar en dat willen we vieren, o.a. met een spectaculaire en, voor wie wil, culinaire rit op het hoofdnet naar Corus (Hoogovens) bij Beverwijk. De stoomfluit galmt onder de kap van Amsterdam CS en Haarlem.
In Beverwijk neemt de stoomtrein van Corus het over voor een rondrit over het enorme Corus-terrein, een spoorwegorganisatie op zich. Onze beide 23-ers stomen de VSM-trein naar Beverwijk en terug. Stijlvol lunchen en dineren is daarbij mogelijk. Geniet u mee op 30 mei in de “VSM 35 – Corus Express”?
quote:Apeldoorn/Deventer:Tussen Deventer-Apeldoorn geen treinen door aanrijding met persoon.rond 23:30 uur verholpen.
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerloquote:Op zondag 21 maart 2010 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Spring is in the air, maar sommigen worden er depri van:
[..]
Serieus? om hoelaat was dat ongeveer?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
En vanmiddag was het ook al raak op Drienerlo
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhemquote:
Amsterdam, the only Dutch city that never sleeps.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:09 schreef Duvel het volgende:
Ik ben overigens van mening dat Rotterdam de enige echte, stadse, stad van Nederland is.
Uit m´n hoofd:quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#quote:Op maandag 22 maart 2010 01:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Op welke site kun je overigens de trajectafstanden bekijken? Of durft iemand te gokken wat een slagje Emmen - Zwolle - Amerfoort - Schiphol - Den Haag HS - Eindhoven - Maastricht - Heerlen doet qua kilometerstand?
En heb je de deadline nu gehaald? En ik neem aan dat de baas de taxi betaald heeft?quote:Op maandag 22 maart 2010 01:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik er nog zit... En nee, dat is niet normaal... Ik heb nu ook geen trein meer, en ga dus straks met de taxi van Utrecht naar Arnhem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 7:15 op Montparnasse vertrekken is een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |