Ben ook wel benieuwdquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:53 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.
Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
quote:Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
Juist goed dat de ORIGINELE topictitels weer gebruikt worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:09 schreef Nightshadow het volgende:
Waar is die tijd gebleven dat er nog leuke titels waren?
Het gebeurt vaak onbewust. Het kan zijn dat een treinstel in een andere serie ingezet wordt en dan kan het voorkomen dat het treinstel gedraaid wordt. Maar echt vaak gebeurt het niet. De NS houdt er geen rekening mee, al meende ik dat het vroeger met bepaalde treinseries wel anders was.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:09 schreef Nightshadow het volgende:
Overigens vraag uit het vorige topic:
Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
De kans dat een Spurt per ongeluk verkeerdom komt te staan zonder de Noordelijke Nevenlijnen te verlaten (dat zijn écht alleen maar heen-en-weertjes) is dan ook nogal klein.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva houdt er in het noorden wel rekening mee. Daar zit overal de eerste klasse aan dezelfde zijde van de trein.
k mis het gekots er nog inquote:
Wauw...mooie fotoquote:Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef bork het volgende:
Hondekop met ICE op de achtergrond
[ afbeelding ]
Als je twee keer een wiel uitvindt, kun je een fiets makenquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:03 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ipkaart-geskimd.html
Iemand verrast dat ze bij het invoeren van deze nieuwe techniek niet gedacht hebben problemen uit het verleden voor te zijn?
Ik wist niet dat was waar het GVB zich echt mee bezig houdt maar het verklaart wel een hoop.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je twee keer een wiel uitvindt, kun je een fiets maken
Met wat pech is zo de hele beveiliging te kraken en kun je zelf de chipkaart opladen. (voorzover dat nog niet gedaan is)quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:03 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ipkaart-geskimd.html
Iemand verrast dat ze bij het invoeren van deze nieuwe techniek niet gedacht hebben problemen uit het verleden voor te zijn?
Volgens mij gebruiken ze nog steeds de chipkaart en beveiliging die vorig jaar is gekraakt door mensen van de RU. Niet 'ik steel een kaart en hang deze een paar uur aan een computer'-gekraakt maar 'ik loop langs je en heb je gegevens overgenomen en kan nu op jouw kosten reizen'-gekraakt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:11 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Met wat pech is zo de hele beveiliging te kraken en kun je zelf de chipkaart opladen. (voorzover dat nog niet gedaan is)
Wat ik meegekregen heb, bestaat de beveiliging op de kaart uit een 4bits () checksum.
Er worden geen chipkaarten geskimd, het gaat hier om pinpassen. Gewoon precies hetzelfde probleem als de NS-automaten dus.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Overigens, de mooie oplossing om voorzetstukken te gebruiken (zoals bij de pinautomaten) gaat niet werken, aangezien je de skimapparatuur niet eens bij de paaltjes hoeft te zetten. Je kunt ze met een antenne die groot genoeg is al aflezen vanaf een paar meter.
Die kans is 0 ja. Het kan alleen als een stel voor reiniging naar Zwolle gegaan is en dan ipv naar Groningen naar Leeuwarden gaat of andersom.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
De kans dat een Spurt per ongeluk verkeerdom komt te staan zonder de Noordelijke Nevenlijnen te verlaten (dat zijn écht alleen maar heen-en-weertjes) is dan ook nogal klein.![]()
Volgens mij klopt dit niet geheel. Je kopieert het saldo, wat opgeslagen wordt op de kaart. Het slachtoffer merkt er dan weinig van, totdat zijn kaart geblokkeerd wordt. Zijn saldo zal niet omlaag gaan iedere keer dat iemand met de gekopieerde kaart gaat reizen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij gebruiken ze nog steeds de chipkaart en beveiliging die vorig jaar is gekraakt door mensen van de RU. Niet 'ik steel een kaart en hang deze een paar uur aan een computer'-gekraakt maar 'ik loop langs je en heb je gegevens overgenomen en kan nu op jouw kosten reizen'-gekraakt.
Nee, op de Emmerlijn staan er van die strepen op het perron getekend die als het goed is aangeven waar de deuren van de trein ongeveer komen te staan. Meestal klopt er niets van, maar het wordt dan helemaal ongeloofwaardig als je de treinen om gaat draaien.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:31 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staan ook alle Fyra-stammen en de Zwolle-Emmen V'tjes dezelfde kant op (hoewel dat bij die laatste lang niet altijd meer het geval is sinds die dingen in Maastricht onderhouden worden en het hele land doorzwerven...)
Dat wordt geregistreerd ja. Maar het valt pas op als er actief iemand naar gaat kijken, en dat is per definitie als het al te laat is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast is de backend slim genoeg om te detecteren dat er geknoeid is. Als je zelf je saldo verhoogt en incheckt, gaat er bij de volgende controlerun bij Trans Link Systems een alarm af. Na een controle wordt je kaart geblacklist. Ook wordt er voor zover mij bekend nog gekeken of de afstanden wel logisch zijn... om 12.11 uitchecken op Amstel en om 12.31 inchecken in Groningen kan natuurlijk nooit.
Had wel mooi vuurwerk geweestquote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:45 schreef greavy het volgende:
Ze hebben zelf nog geluk, dat de tanks niet zijn ontploft. Daar zat brandbare ethanol en lpg in..
Kan ook een mooi effect hebben..
Hoop dat mensen nu eens inzien waarom in nederland een trein al heel snel even stilstaat...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:28 schreef greavy het volgende:
Opnieuw botsing met treinen in België
Dit keer (voor zover bekend) geen doden etc
Tegen iemand aan staan is op een vol station helemaal niet zo moeilijk natuurlijk, bovendien is het niet een kwestie van tegen staan maar tegen stoten, aan een halve seconde heb je al genoeg. Dat opzetstuk valt niet op als je het bijvoorbeeld in een tas doet. Je hebt gelijk dat er controle is maar het is natuurlijk belachelijk dat ze zo'n duur nieuw systeem met een bewezen onveilige encryptie gaan 'beveiligen'.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Je kunt die kaart inderdaad kopiëren (uitleg hier), maar veel heb je er niet aan. Je moet op een korte afstand zijn van iemand met zo'n kaart, dus ofwel tegen iemand aan gaan staan in de hoop dat je z'n OV-chipkaart vindt, ofwel een voorzetstuk op een poortje of andere lezer plakken. Maar het lijkt me dat zo'n opzetstuk de werking verstoort, en dat mensen dan snel genoeg doorhebben dat er iets niet klopt.
daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het stikt van de fouten in het stukje
Beidequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typen![]()
of had je het over de bullshit die er inhoudelijk staat?
Vroeger, toen de zon nog scheen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Das war einmal
Wacht even? Dus hij wil dat er meer plaats komt in de coupés en tegelijkertijd moeten de stoelen groter wordenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Yreal het volgende:
Lekker stukje propaganda schrijven bij spelling les.
![]()
De verontruste treinreiziger
Sommigen vinden de trein het beste vervoersmiddel. Ach, er wordt zo veel beweert. Allereerst zijn er de vermaledijde vertragingen die soms zolang duren dat je genoodzaakt bent onverrichter zaken huiswaarts te keren.
Als de trein al op tijd arriveert, wordt je geconfronteerd met ongewenste melodieën die uit gsm’etjes opklinken. Dan is het geen sinecure consensues nog even je tentamen te leren. Elke gedachtegang word wreed verstoort.
Genieten van het wijdste uitzicht behoort geenszins tot de mogelijkheden; veler krijgt de reiziger het heen en weer. En is de heenreis tenslotte beeindigd, dan wacht onvermijdelijk de tocht terug.
Na het verluidt, lijdt het geen twijfel dat de getarte reizigers hun lot zonder morren aanvaren zonder morren aanvaarden. Maar van binnen zijn zij woedend na voltooiing van de reis. Zij blijken niet meer bereidt met de NS te reizen. Maar de student, die tijdens zijn lijdensweg voldurend gealterneerd heeft geen keus.
Het gebeurd frequent dat de directie van de NS de prijs voor een kaartje verhoogd, terwijl door calamiteiten als stroom en wisselstoring nog geen 80 procent van de studenten op tijd op de gewenste bestemming beland. Met als gevolg dat veel hessers bij hun MER docent.
Bovendien is het veelal proppen in de trein. Zuid Amerikaanse toestanden. Menig een beoordeelt de coupe als te klein. Er dienen vergrote zitplaatsen te komen voor iedereen, van caissière tot bank employe.
Hoelang zal het nog duren totdat het tij zal keren en de NS zich tot een professionele en geronomeerde vervoersmaatschappij zal hebben ontwikkeld? De hartenwens van elke reiziger is, op een dag welgemeend te verklaren : De NS is berengoed.
![]()
__ !!!
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leukquote:
Dat zijn zequote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leuk
In principe niet. Hangt af van de bui van de controleur.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:22 schreef Unreal88 het volgende:
Even een vraagje hoor, denk je dat ik om 18.56 een weekendretour mag gebruiken? Heeft de NS daar een marge van ~10 minuten in (redelijkheid)
Wat kinderachtigquote:
Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef Boschkabouter het volgende:
Je zou een enkele reis van het beginstation naar de volgende stop kunnen nemen. Dan is het wel legaal.
Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)
Bij een VIRM gaat het om beide. Want VIRMquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
Nee ik moet gewoon 2 enkeltjes kopen, dat is nu het goedkoopste. Way to go NS met stupid regels.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.
Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Wat kinderachtig
Want ik wil van Groningen naar Castricum.
Moet ik dan een kaartje naar zwolle kopen vanuit groningen?
Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:41 schreef Socios het volgende:
Dan heb je ook nog eens een echte Intercity.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.
Als je gewoon de trein van een half uur later neemt is er niks aan de hand.
Maar eens even kijken waar hier een kruidvat is dan. Ik gebruik die dingen toch alleen maar om het land uit te komen. Utrecht - Roosendaal/Hengelo/Enschede/Venlo/Eygelshoven M/Maastricht lukt allemaal gewoon met NS-treinen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:02 schreef ReisT het volgende:
Dinsdag is het weer tijd om in de rij te staan bij het Kruidvat, tenminste voor wie tussen 13 maart en 11 juli goekope treinritjes wil maken. Er is dit keer alleen wel één belangrijk verschil: alleen nog geldig in NS-treinen...de andere vervoerders doen niet meer mee...
Als de grootste spoorwegmaatschappij van het land nog misschien wel twintig hele stations bedientquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach nog een paar jaar dan bestaan zulke acties haast niet meer verwacht ik.
Mja, ik zou het niet erg vinden als het tegenover hem wel zal mogen. Hoogeveenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtig
Leuk voor op de gay pride, een homoschommelbootquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:04 schreef greavy het volgende:
Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
Ah ga weg, 4 rijtuigenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.
* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)
De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.
'k Vind die rode petten wel hipquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :pquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
Omdat het een KUTTREIN isquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:33 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Herrie is al verholpen in de nieuwe VIRM's volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordHet hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Er worden extra stammen gemaakt die HSL geschikt zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah ga weg, 4 rijtuigen. "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."
En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.
Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
En later gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, die ze nu nog niet door willen voeren.
Naar verluidt werkt de zuigmond nog niet helemaal goedquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Ik nam maar een voorbeeld hé.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Ik ben blij dat ik 'm niet meer tweemaal per week hoef te nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
"NS Hispeed: reizigers pesten is ons doel"quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?
Dus heb je er geen kut aan iddquote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:17 schreef Ireyon het volgende:
Kruidvatkaartjes
VoorwaardenAlleen geldig op één zaterdag of één zondag t/m 31 januari 2010
Dus..
Oh dan is die webpagina nog niet aangepastquote:
Heb je die afwijkende in Diemen al?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo. Nu eerst een Bavaria
Huh?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je die afwijkende in Diemen al?
ik meende dat daar op het oostelijke perron een bordje hangt met wel een erg klein lettertypequote:
Gelukkig.. anders kon 'k de OP wiki toevoeging weer ongedaan makenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Juist. En de huidige zijn dus niet meer geldig buiten het NS-net
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En oh ja, Bavaria is geen bier maar slootwater
typisch. nooit van gehoordquote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meende dat daar op het oostelijke perron een bordje hangt met wel een erg klein lettertype
Voer die 'Patat of friet'-discussie maar buiten PTA om. Ik word er niet goed van.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gelukkig.. anders kon 'k de OP wiki toevoeging weer ongedaan maken![]()
[..]
Jij zegt zeker ook Patat?
Ik zit nooit in de Benelux maar ik vind dit wel heel veel 1e klas coupes. (Het shot rond 1.08) Is het geen ICL achtig ding?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:48 schreef dennistd het volgende:
Leuk filmpje via somda, twee beneluxen naast elkaar:
Dat is gefilmd vanuit een tweede klas I6 rijtuigquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zit nooit in de Benelux maar ik vind dit wel heel veel 1e klas coupes. (Het shot rond 1.08) Is het geen ICL achtig ding?
Oh, ik dacht dat Benelux alleen met die ICMm-variant reed.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is gefilmd vanuit een tweede klas I6 rijtuig. De rest van de trein bestaat uit 4 2de klas en 2 1ste klas I10 rijtuigen.
Gniffelquote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:48 schreef dennistd het volgende:
ICMm sowieso niet, maar ICRmquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Benelux alleen met die ICMm-variant reed.
NS Internationaal moet de grootste inkomsten krijgen uit het lange-afstandsverkeer met Londen / Parijs. Daar valt knaken te verdienen door in drie uur de reis te kunnen aanbieden. Landelijk verkeer is Nederland niet zo heel boeiendquote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als ze de tarieven gaan verhogen, omdat er te weinig reizigers interesse hebben en ze niet uit hun onkosten komen
Niet dat ik weet...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:05 schreef stavromulabeta het volgende:
Tegenwoordig (of was dat al langer) kun je op de kaartjesautomaat ook bestemmingen naar Frankrijk selecteren (behalve België, Duitsland en Luxemburg). Ik heb tot nu toe alleen Lille als koopbare bestemming kunnen ontdekken, heeft iemand enig idee of er ook andere franse bestemming te koop zijn in de automaat?
p.s. Rijssel als antwoord telt niet mee![]()
hehe vetquote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:48 schreef dennistd het volgende:
Doet me denken aan het vertrek vanuit Eindhoven richting Amsterdam/Den Haag. Kijken wie als eerste in Boxtel is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:48 schreef dennistd het volgende:
Zet ze dan in in de 9800/19800 in plaats van k*t SLT's.quote:Op zondag 7 maart 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Simpel: die buffels zijn niet meer nodig, en ze moeten ergens blijven.
Voor zover ik weet heeft Syntus ze gebruikt, maar nu niet meer dus.
Hoe meten ze dat 'grootste' dan? Je hebt volgens mij twee zones waar je kunt zitten en een stuk of 30 kassa's.. De grootste qua kassa's wil ik best geloven, maar qua zitplekken lijkt het me erg sterkquote:Op zondag 7 maart 2010 01:50 schreef James1988 het volgende:
Op Schiphol zit wel een McDonalds, maar die zit na de paspoortcontrole. Op Schiphol Plaza zit echter wel een Burger King, naar verluid de grootste van de wereld.
Kesteren-Rhenen moet je met de bus hequote:Op zondag 7 maart 2010 01:44 schreef greavy het volgende:
Het is iets van Zwijndrecht - Maastricht - (veolia) Kerkrade -Roermond -(veolia) Nijmegen - Arnhem - (syntus)Tiel - Rhenen - Baarn - Amersfoort -(CXX) Ede-Wageningen - Schiphol - Zwijndrecht. Exact moet ik alles nog plannen e.d.
Dat kan, maar ik ga met de trein naar Utrecht en dan naar Rhenen, en weer terugquote:Op zondag 7 maart 2010 10:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kesteren-Rhenen moet je met de bus he
Als je toch langs Utrecht gaat, kun je beter daar naar de McDonalds, als je dat per se wilt. Daar zit er een op Hoog Catharijne.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik ga met de trein naar Utrecht en dan naar Rhenen, en weer terugBussen zijn klote, en k heb een dagkaart (¤15) voor de trein
![]()
Heb me route nu bijna helemaal rond qua tijden etc
Post het hier eens dan, dat schema van jequote:Op zondag 7 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Ik wil niet persé naar een McDonalds. Burger King of dergelijke is ook goed, en idd. op Schiphol kom ik er wel uit.
Ik heb een reisje van 16 uur ongeveer, en heb minder kilometers dan me reisje van 13 uur, op 25 februari..
Ben nu aan het kijken waar ik nog wat kilometertjes(50) extra mee kan pikken
Daarna is me schema helemaal rond
De limiet voor uitchecken op hetzelfde station is volgens mij 1 uur. Check je later uit op hetzelfde station, kun je fluiten naar je ¤20 inchecktariefquote:Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
'k Doe alles met de trein hoorquote:Op zondag 7 maart 2010 17:52 schreef Socios het volgende:
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?
En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Snachts is dat gebruikelijk inderdaad jaquote:Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Rian. het volgende:
[..]
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
Bron: OHIHquote:V250 gaat er sowieso niet vóór maart 2011 komen, dat is gewoon een feitje. Ansaldo loopt nu ruim 100 dagen achter op de testplanning.
Per 12-4 gaat Fyra ook in het weekend rijden (100% zeker)
Per 13-6 verdwijnt de AmRo-shuttle en wordt dit de AmBre-shuttle (dus doorrijden naar Breda, deze is nog niet 100% zeker)
Per 13-12 verdwijnt de AmBre-shuttle en wordt dit de AmBru-shuttle (dus doorrijden naar Brussel, deze is wel 100% zeker)
Bovenstaand is allemaal met 7 bakken ICRm + Traxx in level 2. De huidige zes bakken is tijdelijk om genoeg materieel te hebben om mee te rijden én tegelijkertijd nog (3) NSR-stammen om te bouwen naar Prio-mat.
Tot zover...
Tijd om de boeteclausule te activeren. Oh wacht..quote:Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: OHIH
AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
100 dagen valt nog wel mee voor AnsaldoTilburg.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: OHIH
AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
kutquote:Op zondag 7 maart 2010 20:46 schreef James1988 het volgende:
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.
Ja dus.
Ik heb er wel eens tegenaan gestaan van Utrecht naar Amersfoort, maar in de wissels van Amersfoort ging de deur zeker 5cm open.... gelukkig niet verder, maar ik weet wel dat ik er nooit maar dan ook nooit meer tegenaan ga staan...quote:Op zondag 7 maart 2010 20:44 schreef Unreal88 het volgende:
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
quote:Uitloop werkzaamheden maandag Den Haag - Rotterdam
Tussen Rotterdam en Den Haag moeten reizigers maandagochtend rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door uitloop werkzaamheden rijden er maandagochtend tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal geen treinen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
* Internationale reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen met de Fyra reizen.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Duivendrecht.
Prognose:
* Einde: maandag tussen 12.00 en 13.00 uur
quote:Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.quote:Reizigers met een ticket voor InterCity Brussel kunnen met Fyra reizen. Zij hoeven geen toeslag te betalen. Fyra vertrekt op de normale vertrektijden van de Fyra dienstregeling. Reizigers kunnen ook met de NSR treinen reizen die omrijden via Gouda.
Reizigers zonder internationaal ticket moeten wel toeslag betalen voor Fyra.
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Nee, dat klopt niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
Je zit fout over de reis en uitchecken.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:45 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
Nee, dat hoeven ze niet. Wanneer het treinverkeer weer volledig hervat is, moeten ze het wel. Tenminste, wanneer de Benelux en andere IC's weer rijden via de oude, vertrouwde route.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
Misschien zijn de concessie-eisen daar anders.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?quote:Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.quote:Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelenquote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten![]()
Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
Zwolle - Kampenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.
Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.
Ik heb toen ik er was geen HC gezienquote:Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs)
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer volquote:De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.
Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.
Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.
aangepaste dienstregeling
er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
alternatief vervoer
reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16
Omreisroutes:
reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
Vanochtend was het ook al met toeslag..quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
Nu nog de vraag of iemand het gemerkt heeftquote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef greavy het volgende:
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef ReisT het volgende:
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
Ik houd mijn hart vast voor reizigers die donderdagochtend weer via Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizen...quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Dit ziet er wel serieus tof uit!quote:Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?quote:
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzienquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Zou me niks verbazen als dat gewoon een paar jaar zo blijft tot de tunnel af is. Net als de tijdelijke voetgangersbrug die meteen ook even gebouwd is. Ding is zonder vergunning gebouwd maar hebben ze toch nu maar vast neegezet omdat de volgende geplande buitendienstelling pas in 2011 is.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaalquote:Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Ik zie pas volgend jaar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal
[ afbeelding ]
De oudste treinstellen zien binnenkort Sarah/Abraham (doorstrepen op eigen initiatief).quote:Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Of je daar zo blij mee moet zijn..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:54 schreef bakellendeisweg het volgende:
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.![]()
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!quote:Op maandag 8 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien![]()
Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Ik zal hem eens opduiken, momentjequote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
In strijd met elke norm en elk voorschrift.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.
[ afbeelding ]
jij hebt er helemaal geen meer....?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal
[ afbeelding ]
Arnhem, de parel aller stationsquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.
[ afbeelding ]
Vreselijk.quote:
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren.De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.
Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in Belgiëquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Aww, lief dat je kijkt!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vreselijk.
Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?quote:Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
Oorzaak
* diverse werkzaamheden aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:
* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
* reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen
Extra reistijd
* een half uur
Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia![]()
)
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.quote:Leiden Centraal-Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:17
Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.
Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:09
Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-stationquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
[..]
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)
Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
Bron: Somda -> OD-topic van vandaagquote:Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
3100/3500 opgeheven Ut-Shl
700/1600 opgeheven Hvs-Shl
3700 opgeheven Shl-Lls(?)
Lijkt me niet heel erg verstandig...quote:De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.
Zie verder op Tweakers
Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel erg verstandig...
Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedemptquote:In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.
Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
Ik zeg geen nee...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
Sorry hoor maar dan liggen prioriteiten echt wel ergens anders, ik heb een alternatief: Trekschuitquote:
Dan ben je de eerste die voor zo'n oplossing gaat...quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:07 schreef Socios het volgende:
Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.
Mag serieus door m´n achtertuin.
Ik zat gisteren ook in de Intercity naar Tilburg, Breda, Schiphol met als eindbestemming Köln HBFquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef Fixers het volgende:
Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercitynaar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
dat lijkt me alleen handig voor alles wat er tussen peking en londen nog aan stops gemaakt word, want anders ga je toch echt vliegen ..quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
Ach, vergeleken metquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
is dat nog vrij directquote:Moskou, Sint-Petersburg, Kiev, Warschau
Kan nu al hoor. Als ik zo'n reis maak doe ik dat liever per transsiberie expres dan per hogesnelheidstrein. Ik heb nooit haast als ik op reis benquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik wil ook!!
Ik vermoed dat die hogesnelheidslijn de ene factoor omlaag haalt en de andere omhoog gooit, dus netto houd je hetzelfde over.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
Wij doen 20 jaar over 147 km, China doet 13.000 km in 10 jaar...quote:De Chinese consultant Wang Mengshu acht het mogelijk om de drie lijnen binnen de tien jaar te bouwen.
Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
mandarijn danquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:55 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
Als het niet eetbaar is dan zijn het een stel onverstaanbare klanken die tientallen betekenissen kunnen hebben.quote:
Bron: de Telegraafquote:Weer bijna treinramp in België
10 maart 2010
SINT-GENESIUS-RODE - België is op het nippertje ontsnapt aan een tweede treindrama binnen een maand.
Een frontale botsing tussen twee treinstellen, van hetzelfde soort als de botsing die zich voordeed op 15 februari in Buizingen, werd afgelopen vrijdag voorkomen op de lijn 124. Dat meldt de krant La Libre Belgique.
Een passagierstrein met enkele passagiers aan boord vertrok van station Ukkel Kalevoet in de richting van Sint-Genesius-Rode, terwijl het sein nog op rood stond. Na een korte afstand te hebben afgelegd, kwam de trein weer tot stilstand, net op tijd om een botsing met een trein uit de tegenovergestelde richting te voorkomen. Er is inmiddels een onderzoek ingesteld.
Ook in Piéton werd in de week na de treinramp al een nieuw drama op het nippertje voorkomen. Ook toen kwamen twee treinen op hetzelfde spoor terecht, maar werd de fout net op tijd opgemerkt.
Vast weer wat negers die vochtenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Fixers het volgende:
Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.
Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.quote:Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
oh vroeger ook vaak gedaan toen ik klein was, pa bij het spoor, kom we lopen over het spoor. Veel makkelijker dan met fietsen sjouwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 07:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
Nee Veenendaal de Klomp word je blij vanquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:44 schreef Peter het volgende:
Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
In het weekend gaan ze van 3 en soms maandag ookquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
Doordeweeks staan ze op 5a (Kortom, als ie vertraging heeft staat de stoptrein vanuit Utrecht te wachten tot ie weg is. Dag aansluiting.) en in het weekend op 3.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |