abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78750686

Welkom in alweer deel 216 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) )

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_78750708
Fipo.
pi_78750734
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:53 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.

Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
Ben ook wel benieuwd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 22:09:00 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78750736
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

IRM
Die smiley
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78750757
Hmm 'k zal dat Kruidvatkaartjes deel maar eens aanpassen
pi_78750770
Waar is die tijd gebleven dat er nog leuke titels waren?
Bijv. waar de smurfentrein gesloopt wordt..

Overigens vraag uit het vorige topic:
quote:
Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
pi_78750774
De ICM stoelen waren veel zachter en pasten veel beter bij de trein dan die van de ICMm.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78750920
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:09 schreef Nightshadow het volgende:
Waar is die tijd gebleven dat er nog leuke titels waren?
Juist goed dat de ORIGINELE topictitels weer gebruikt worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 22:15:09 #9
Maffe Fries
pi_78750994
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:09 schreef Nightshadow het volgende:
Overigens vraag uit het vorige topic:

Het gebeurt vaak onbewust. Het kan zijn dat een treinstel in een andere serie ingezet wordt en dan kan het voorkomen dat het treinstel gedraaid wordt. Maar echt vaak gebeurt het niet. De NS houdt er geen rekening mee, al meende ik dat het vroeger met bepaalde treinseries wel anders was.

Arriva houdt er in het noorden wel rekening mee. Daar zit overal de eerste klasse aan dezelfde zijde van de trein. Dit is bewust gedaan omdat de GTW 2/8 dan bij het tanken minder ver door hoeft te rijden. (scheelt 15 meter per treinstel ongeveer)
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:38:55 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78752286
Hondekop met ICE op de achtergrond

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:53:00 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78752972
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva houdt er in het noorden wel rekening mee. Daar zit overal de eerste klasse aan dezelfde zijde van de trein.
De kans dat een Spurt per ongeluk verkeerdom komt te staan zonder de Noordelijke Nevenlijnen te verlaten (dat zijn écht alleen maar heen-en-weertjes) is dan ook nogal klein. Bij treintjes die door het hele land ingezet kunnen worden is dat veel lastiger dezelfde kant op te houden.
pi_78753382
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die smiley
k mis het gekots er nog in

Fucking schaukelboot

Vette smiley idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78753423
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef bork het volgende:
Hondekop met ICE op de achtergrond

[ afbeelding ]
Wauw...mooie foto
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:03:27 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78753511
http://www.nu.nl/binnenla(...)ipkaart-geskimd.html

Iemand verrast dat ze bij het invoeren van deze nieuwe techniek niet gedacht hebben problemen uit het verleden voor te zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78753635
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:03 schreef De_Hertog het volgende:

Iemand verrast dat ze bij het invoeren van deze nieuwe techniek niet gedacht hebben problemen uit het verleden voor te zijn?
Als je twee keer een wiel uitvindt, kun je een fiets maken
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:08:12 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78753742
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je twee keer een wiel uitvindt, kun je een fiets maken
Ik wist niet dat was waar het GVB zich echt mee bezig houdt maar het verklaart wel een hoop.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78753750
pi_78753928
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:03 schreef De_Hertog het volgende:

Met wat pech is zo de hele beveiliging te kraken en kun je zelf de chipkaart opladen. (voorzover dat nog niet gedaan is)
Wat ik meegekregen heb, bestaat de beveiliging op de kaart uit een 4bits ( ) checksum.

Is er eigenlijk ergens meer informatie te vinden over de werking en het (zelf) opladen van zo'n chipkaart?
pi_78754061
Overigens, de mooie oplossing om voorzetstukken te gebruiken (zoals bij de pinautomaten) gaat niet werken, aangezien je de skimapparatuur niet eens bij de paaltjes hoeft te zetten. Je kunt ze met een antenne die groot genoeg is al aflezen vanaf een paar meter.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:17:09 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78754182
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:11 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Met wat pech is zo de hele beveiliging te kraken en kun je zelf de chipkaart opladen. (voorzover dat nog niet gedaan is)
Wat ik meegekregen heb, bestaat de beveiliging op de kaart uit een 4bits ( ) checksum.
Volgens mij gebruiken ze nog steeds de chipkaart en beveiliging die vorig jaar is gekraakt door mensen van de RU. Niet 'ik steel een kaart en hang deze een paar uur aan een computer'-gekraakt maar 'ik loop langs je en heb je gegevens overgenomen en kan nu op jouw kosten reizen'-gekraakt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:20:14 #21
146033 ReisT
pi_78754325
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Overigens, de mooie oplossing om voorzetstukken te gebruiken (zoals bij de pinautomaten) gaat niet werken, aangezien je de skimapparatuur niet eens bij de paaltjes hoeft te zetten. Je kunt ze met een antenne die groot genoeg is al aflezen vanaf een paar meter.
Er worden geen chipkaarten geskimd, het gaat hier om pinpassen. Gewoon precies hetzelfde probleem als de NS-automaten dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 23:26:36 #22
Maffe Fries
pi_78754626
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

De kans dat een Spurt per ongeluk verkeerdom komt te staan zonder de Noordelijke Nevenlijnen te verlaten (dat zijn écht alleen maar heen-en-weertjes) is dan ook nogal klein.
Die kans is 0 ja. Het kan alleen als een stel voor reiniging naar Zwolle gegaan is en dan ipv naar Groningen naar Leeuwarden gaat of andersom.

Het weer in de andere richting zetten is trouwens een fluitje van een cent, want dan hoeft alleen maar even naar Zuidbroek gegaan te worden, vandaaruit via Waterhuizen aansluiting naar Onnen en dat terug naar Groningen.
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2010 @ 23:31:42 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78754865
Volgens mij staan ook alle Fyra-stammen en de Zwolle-Emmen V'tjes dezelfde kant op (hoewel dat bij die laatste lang niet altijd meer het geval is sinds die dingen in Maastricht onderhouden worden en het hele land doorzwerven...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78754963
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Volgens mij gebruiken ze nog steeds de chipkaart en beveiliging die vorig jaar is gekraakt door mensen van de RU. Niet 'ik steel een kaart en hang deze een paar uur aan een computer'-gekraakt maar 'ik loop langs je en heb je gegevens overgenomen en kan nu op jouw kosten reizen'-gekraakt.
Volgens mij klopt dit niet geheel. Je kopieert het saldo, wat opgeslagen wordt op de kaart. Het slachtoffer merkt er dan weinig van, totdat zijn kaart geblokkeerd wordt. Zijn saldo zal niet omlaag gaan iedere keer dat iemand met de gekopieerde kaart gaat reizen.
pi_78755584
Ik vroeg me opeens af? Waarom heten de kopsporen op dordrecht eigenlijk15 en 20? Vanuit oostelijke richting is spoor 15 eigenlijk spoor 1 waarop de lijn vanuit Breda aansluit?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:00:19 #26
201952 lezut
et rezut
pi_78756019
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:31 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staan ook alle Fyra-stammen en de Zwolle-Emmen V'tjes dezelfde kant op (hoewel dat bij die laatste lang niet altijd meer het geval is sinds die dingen in Maastricht onderhouden worden en het hele land doorzwerven...)
Nee, op de Emmerlijn staan er van die strepen op het perron getekend die als het goed is aangeven waar de deuren van de trein ongeveer komen te staan. Meestal klopt er niets van, maar het wordt dan helemaal ongeloofwaardig als je de treinen om gaat draaien.

Over SuperV's gesproken, er vatte er vandaag één bijna vlam achter mijn rug Opeens hard remmen omdat iemand in de coupe vlakbij mij aan de noodrem ging hangen. Conducteur komt pissed aan, maar die rook direct ook wel dat er iets niet in orde was Hing iig een goeie gekookte electronica lucht in dat treinstel.
  Redactie Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 00:00:47 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78756035
Die sporen zullen er vroeger niet gelegen hebben, en het is niet gebruikelijk om de hele spoornummering om te gooien voor zoiets. Het wordt trouwens overal weer anders opgelost, zo heeft zwolle de kopsporen 12 en 13 aan de Amersfoortse kant en de sporen 14 t/m 16 aan de Meppelse kant. Hengelo heeft een spoor 11 als zakspoor tussen 2 en 3, en Nijmegen heeft zelfs een spoor 35 naast spoor 1.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:13:07 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78756510
Over de OV-chipkaart: de chip in de kaarten is nog steeds de Mifare Classic 4K, waar de data versleuteld op staat met Crypto-1, speelgoedcryptografie aldus deskundigen. De wegwerpkaartjes bevatten de Ultralight, en die bevatten helemaal geen beveiliging.

Je kunt die kaart inderdaad kopiëren (uitleg hier), maar veel heb je er niet aan. Je moet op een korte afstand zijn van iemand met zo'n kaart, dus ofwel tegen iemand aan gaan staan in de hoop dat je z'n OV-chipkaart vindt, ofwel een voorzetstuk op een poortje of andere lezer plakken. Maar het lijkt me dat zo'n opzetstuk de werking verstoort, en dat mensen dan snel genoeg doorhebben dat er iets niet klopt.

Daarnaast is de backend slim genoeg om te detecteren dat er geknoeid is. Als je zelf je saldo verhoogt en incheckt, gaat er bij de volgende controlerun bij Trans Link Systems een alarm af. Na een controle wordt je kaart geblacklist. Ook wordt er voor zover mij bekend nog gekeken of de afstanden wel logisch zijn... om 12.11 uitchecken op Amstel en om 12.31 inchecken in Groningen kan natuurlijk nooit.

Watbetreft de VIRMsmiley:
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:28:44 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78760769
Opnieuw botsing met treinen in België

Dit keer (voor zover bekend) geen doden etc
pi_78760781
Lekker dan, goed bezig daar
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:45:13 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78760900
Ze hebben zelf nog geluk, dat de tanks niet zijn ontploft. Daar zat brandbare ethanol en lpg in..
Kan ook een mooi effect hebben..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:38:43 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78761546
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast is de backend slim genoeg om te detecteren dat er geknoeid is. Als je zelf je saldo verhoogt en incheckt, gaat er bij de volgende controlerun bij Trans Link Systems een alarm af. Na een controle wordt je kaart geblacklist. Ook wordt er voor zover mij bekend nog gekeken of de afstanden wel logisch zijn... om 12.11 uitchecken op Amstel en om 12.31 inchecken in Groningen kan natuurlijk nooit.
Dat wordt geregistreerd ja. Maar het valt pas op als er actief iemand naar gaat kijken, en dat is per definitie als het al te laat is.
pi_78761852
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:45 schreef greavy het volgende:
Ze hebben zelf nog geluk, dat de tanks niet zijn ontploft. Daar zat brandbare ethanol en lpg in..
Kan ook een mooi effect hebben..
Had wel mooi vuurwerk geweest

Gisteren in de stoptrein van 00.06 van leiden naar den haag.

"Wij vertrekken pas over 3 minuten , u heeft nog 3 minuten de tijd om in of uit te stappen" Op een onchristelijk hard vermogen.

Vervolgens op elke station onderweg (ja alle 3) op dat zelfde onchristelijke volume. DE VINK, DELFT!... OH NEE..VOORSCHOTEN, DEN HAAAAG MARIAAAHOEVUUUUH. Wel lekker gezzelig dat we elke keer weer wakker schrokken met de hele trein om de conducteur uit te schelden
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 09:23:41 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_78762528
Kom ik hier eens posten zonder dat er iets ergs gebeurd is op het spoor, rijden er wéér twee treinen op elkaar in BE. Gelukkig niet zo erg deze keer, maar toch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:24:38 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78762554
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:28 schreef greavy het volgende:
Opnieuw botsing met treinen in België

Dit keer (voor zover bekend) geen doden etc
Hoop dat mensen nu eens inzien waarom in nederland een trein al heel snel even stilstaat...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:30:31 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78762714
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Je kunt die kaart inderdaad kopiëren (uitleg hier), maar veel heb je er niet aan. Je moet op een korte afstand zijn van iemand met zo'n kaart, dus ofwel tegen iemand aan gaan staan in de hoop dat je z'n OV-chipkaart vindt, ofwel een voorzetstuk op een poortje of andere lezer plakken. Maar het lijkt me dat zo'n opzetstuk de werking verstoort, en dat mensen dan snel genoeg doorhebben dat er iets niet klopt.
Tegen iemand aan staan is op een vol station helemaal niet zo moeilijk natuurlijk, bovendien is het niet een kwestie van tegen staan maar tegen stoten, aan een halve seconde heb je al genoeg. Dat opzetstuk valt niet op als je het bijvoorbeeld in een tas doet. Je hebt gelijk dat er controle is maar het is natuurlijk belachelijk dat ze zo'n duur nieuw systeem met een bewezen onveilige encryptie gaan 'beveiligen'.

Overigens werd vanochtend in de krant terloops opgemerkt dat de invoering van de chipkaart niet controversieel verklaard is en dus gewoon door het demissionaire kabinet kan worden afgehandeld, vond ik ook wel een beetje apart.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78766169
Lekker stukje propaganda schrijven bij spelling les.

De verontruste treinreiziger
Sommigen vinden de trein het beste vervoersmiddel. Ach, er wordt zo veel beweert. Allereerst zijn er de vermaledijde vertragingen die soms zolang duren dat je genoodzaakt bent onverrichter zaken huiswaarts te keren.

Als de trein al op tijd arriveert, wordt je geconfronteerd met ongewenste melodieën die uit gsm’etjes opklinken. Dan is het geen sinecure consensues nog even je tentamen te leren. Elke gedachtegang word wreed verstoort.

Genieten van het wijdste uitzicht behoort geenszins tot de mogelijkheden; veler krijgt de reiziger het heen en weer. En is de heenreis tenslotte beeindigd, dan wacht onvermijdelijk de tocht terug.

Na het verluidt, lijdt het geen twijfel dat de getarte reizigers hun lot zonder morren aanvaren zonder morren aanvaarden. Maar van binnen zijn zij woedend na voltooiing van de reis. Zij blijken niet meer bereidt met de NS te reizen. Maar de student, die tijdens zijn lijdensweg voldurend gealterneerd heeft geen keus.

Het gebeurd frequent dat de directie van de NS de prijs voor een kaartje verhoogd, terwijl door calamiteiten als stroom en wisselstoring nog geen 80 procent van de studenten op tijd op de gewenste bestemming beland. Met als gevolg dat veel hessers bij hun MER docent.

Bovendien is het veelal proppen in de trein. Zuid Amerikaanse toestanden. Menig een beoordeelt de coupe als te klein. Er dienen vergrote zitplaatsen te komen voor iedereen, van caissière tot bank employe.

Hoelang zal het nog duren totdat het tij zal keren en de NS zich tot een professionele en geronomeerde vervoersmaatschappij zal hebben ontwikkeld? De hartenwens van elke reiziger is, op een dag welgemeend te verklaren : De NS is berengoed.

__ !!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:22 #38
Maffe Fries
pi_78766285
Het stikt van de fouten in het stukje
pi_78766918
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het stikt van de fouten in het stukje
daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typen

of had je het over de bullshit die er inhoudelijk staat?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 11:29:53 #40
Maffe Fries
pi_78766958
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typen

of had je het over de bullshit die er inhoudelijk staat?
Beide
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:57:17 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78768063
Ik vind het een lovenswaardig initiatief om de wat minder spellingsbegaafde fok!kers op een ferroviair verantwoorde wijze wat mores te leren
pi_78768704
Das war einmal

Op zaterdag 30 augustus 2008 vertrok NSR 1854 met een sleep ICK-rijtuigen als IC 1962 uit het station van Horst-Sevenum op weg naar Den Haag.
  Redactie Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 12:15:30 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78768760
Die goeie ouwe tijd....
PM mij!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:16:10 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78768781
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Das war einmal
Vroeger, toen de zon nog scheen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78769214
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Yreal het volgende:
Lekker stukje propaganda schrijven bij spelling les.

De verontruste treinreiziger
Sommigen vinden de trein het beste vervoersmiddel. Ach, er wordt zo veel beweert. Allereerst zijn er de vermaledijde vertragingen die soms zolang duren dat je genoodzaakt bent onverrichter zaken huiswaarts te keren.

Als de trein al op tijd arriveert, wordt je geconfronteerd met ongewenste melodieën die uit gsm’etjes opklinken. Dan is het geen sinecure consensues nog even je tentamen te leren. Elke gedachtegang word wreed verstoort.

Genieten van het wijdste uitzicht behoort geenszins tot de mogelijkheden; veler krijgt de reiziger het heen en weer. En is de heenreis tenslotte beeindigd, dan wacht onvermijdelijk de tocht terug.

Na het verluidt, lijdt het geen twijfel dat de getarte reizigers hun lot zonder morren aanvaren zonder morren aanvaarden. Maar van binnen zijn zij woedend na voltooiing van de reis. Zij blijken niet meer bereidt met de NS te reizen. Maar de student, die tijdens zijn lijdensweg voldurend gealterneerd heeft geen keus.

Het gebeurd frequent dat de directie van de NS de prijs voor een kaartje verhoogd, terwijl door calamiteiten als stroom en wisselstoring nog geen 80 procent van de studenten op tijd op de gewenste bestemming beland. Met als gevolg dat veel hessers bij hun MER docent.

Bovendien is het veelal proppen in de trein. Zuid Amerikaanse toestanden. Menig een beoordeelt de coupe als te klein. Er dienen vergrote zitplaatsen te komen voor iedereen, van caissière tot bank employe.

Hoelang zal het nog duren totdat het tij zal keren en de NS zich tot een professionele en geronomeerde vervoersmaatschappij zal hebben ontwikkeld? De hartenwens van elke reiziger is, op een dag welgemeend te verklaren : De NS is berengoed.

__ !!!
Wacht even? Dus hij wil dat er meer plaats komt in de coupés en tegelijkertijd moeten de stoelen groter worden
Dan mogen de perrons wel even verdubbeld worden in lengte
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:05:49 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78773233
Wat een baggerstuk De auteur zal wel iedere avond liefdevol in de file aansluiten, vloekende op de omaatjes voor hem maar ondertussen blij dat hij tenminste zijn eigen muziek heeft en kan zitten.

Er moeten eigenlijk gewoon meer spoorwegen worden aangelegd langs drukke knooppunten, en bij files iedere 5 minuten een trein voorbij laten rijden met 'haha' erop.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:08:17 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78773323
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD. HET IS OM MENSEN TE LEREN BETER MET DE SPELLING VAN DE NEDERLANDSE TAAL OM TE GAAN.

Jezus nog
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 14:08:52 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_78773347
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:11:59 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78773458
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deze keer toevallig wel ja
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 14:56:16 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_78775329
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze keer toevallig wel ja
En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leuk
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:09:21 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78778338
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leuk
Dat zijn ze Erg zinvol niet, maar okee
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:22:32 #52
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78778933
Even een vraagje hoor, denk je dat ik om 18.56 een weekendretour mag gebruiken? Heeft de NS daar een marge van ~10 minuten in (redelijkheid)
Hoi
pi_78779011
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:22 schreef Unreal88 het volgende:
Even een vraagje hoor, denk je dat ik om 18.56 een weekendretour mag gebruiken? Heeft de NS daar een marge van ~10 minuten in (redelijkheid)
In principe niet. Hangt af van de bui van de controleur.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:24:48 #54
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78779036
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

In principe niet.
Wat kinderachtig

Want ik wil van Groningen naar Castricum.
Moet ik dan een kaartje naar zwolle kopen vanuit groningen?
Hoi
pi_78779207
Je zou een enkele reis van het beginstation naar de volgende stop kunnen nemen. Dan is het wel legaal.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:29:41 #56
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78779260
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef Boschkabouter het volgende:
Je zou een enkele reis van het beginstation naar de volgende stop kunnen nemen. Dan is het wel legaal.
Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)
Hoi
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 16:57:11 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_78780301
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)
Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:58:36 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78780374
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
Bij een VIRM gaat het om beide. Want VIRM
pi_78781179
Heb er weer een rondje Rsd - Asd - Amf - Zl - Dv - Amf - Ut - Asd - Rsd op zitten.. Maar man, geef die schoonmakers in Amsterdam alsjeblieft gauw wat ze willen, want wat er nu ligt is echt ziek
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:19:24 #60
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78781205
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.
Nee ik moet gewoon 2 enkeltjes kopen, dat is nu het goedkoopste. Way to go NS met stupid regels.
Hoi
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:36:31 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78781862
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Wat kinderachtig

Want ik wil van Groningen naar Castricum.
Moet ik dan een kaartje naar zwolle kopen vanuit groningen?
Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.

Als je gewoon de trein van een half uur later neemt is er niks aan de hand.
pi_78782035
Dan heb je ook nog eens een echte Intercity.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:42:21 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78782071
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:41 schreef Socios het volgende:
Dan heb je ook nog eens een echte Intercity.
Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtig
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:03:39 #64
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78782806
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.

Als je gewoon de trein van een half uur later neemt is er niks aan de hand.
Hoi
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:26:43 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78783772
Vandaag was ik Zwd - Rtd even wezen doen met de trein, en later terug Rtd - Zwd.
Op Rtd ongeveer 2,5 uur rondgezworven, met me camera.

Wil de trein wegrijden uit Zwijndrecht, komen we abrupt tot stilstand, gaat de deur helemaal vooraan in de DD-AR open, wordt er iemand uitgezet, en rijden we weer vrolijk verder.
De HC zei dat die jongeman een grote bek had. Meneer stapte nog in, toen de HC zijn deuren aan het sluiten was, en daar zei de HC wat van, en vond die jongeman niet goed, dat er wat van gezegd werd, en werd kwaad
Hij had niet eens een kaartje

Oja, op de terugweg een stoptrein laten gaan, om even later in een V'tje te stappen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:02:07 #66
146033 ReisT
pi_78785395
Dinsdag is het weer tijd om in de rij te staan bij het Kruidvat, tenminste voor wie tussen 13 maart en 11 juli goekope treinritjes wil maken. Er is dit keer alleen wel één belangrijk verschil: alleen nog geldig in NS-treinen... de andere vervoerders doen niet meer mee...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:04:46 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78785540
Ik heb hier nog 4 dagkaarten (acties) liggen die dat wel zijn.

NS.nl / aanbieding
Daar heb je, indien je een code (2930) invult, wél geldig bij overige vervoerders (verkoop t/m 8 maart.)

Waarschijnlijk zal ik ze ook wel bij de Kruidvat gaan aanschaffen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:06:12 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78785609
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:02 schreef ReisT het volgende:
Dinsdag is het weer tijd om in de rij te staan bij het Kruidvat, tenminste voor wie tussen 13 maart en 11 juli goekope treinritjes wil maken. Er is dit keer alleen wel één belangrijk verschil: alleen nog geldig in NS-treinen... de andere vervoerders doen niet meer mee...
Maar eens even kijken waar hier een kruidvat is dan. Ik gebruik die dingen toch alleen maar om het land uit te komen. Utrecht - Roosendaal/Hengelo/Enschede/Venlo/Eygelshoven M/Maastricht lukt allemaal gewoon met NS-treinen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:07:07 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78785648
Ben benieuwd hoe het straks met het Boekenweekgeschenk gaat Dat zal toch een nationwide actie moeten zijn lijkt me.
pi_78786762
Ach nog een paar jaar dan bestaan zulke acties haast niet meer verwacht ik.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:35:02 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78787004
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach nog een paar jaar dan bestaan zulke acties haast niet meer verwacht ik.
Als de grootste spoorwegmaatschappij van het land nog misschien wel twintig hele stations bedient want marktwerking is hip
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:54:02 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78787934
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.

* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)

De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.

[ Bericht 23% gewijzigd door greavy op 05-03-2010 20:00:18 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:58:54 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78788185
Hef die hele schijt fyra gewoon op man, onding
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:04:41 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78788447
FYRA heeft vandaag een keer toeslag vrij gereden (vanochtend) wegens een storing tussen Schiphol en Leiden. Reizigers naar Rotterdam konden met de FYRA.
Hij zat toen wel erg vol.

Maar FYRA is gewoon een kut product die alleen maar verlies geeft

Daarnaast:
ICMm 4095 is klaar met modernirisering, en heeft vandaag Hlm - Gv - Hlm gereden.
De prullenbakjes bij de ICMm-4tjes zitten bij de Coach-opstelling niet meer zoals bij de ICMm-3tjes, maar nu zoals V-IRM ze heeft, zodat de reiziger geen last ermee heeft, met zijn benen.
Mogen ze dan overal wel aanpassen, want die 2-zits dingen stoot je sowieso je benen steeds.

SLT 2418 en 2614 zijn vandaag overgebracht naar Nederland Kuttreintjes.
Gaat nu ineens erg hard, met die SLT's die Nederland in komen...

Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
De VIRM 9524 heeft de eer om OV-chipkaart Roze te worden, hij is gister binnengebracht in Haarlem, om bestickerd te worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 20:05:59 #75
Maffe Fries
pi_78788515
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtig
Mja, ik zou het niet erg vinden als het tegenover hem wel zal mogen. Hoogeveen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:06:13 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78788529
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:04 schreef greavy het volgende:

Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
Leuk voor op de gay pride, een homoschommelboot
pi_78789597
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.

* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)

De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.

Ah ga weg, 4 rijtuigen . "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."

En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.

Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
pi_78789631
Tijd Voor een Plaatje:
Maandag 1 maart waren er testritten met een dieseltraxx op het bekende stukje tussen Ath en Silly.
Na afloop werd de loc platgezet aan een testtrein te Ath:
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:30:20 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78789760
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
pi_78789876
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
'k Vind die rode petten wel hip
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:24:01 #81
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78792564
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Hoi
pi_78792682
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:33:11 #83
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78793166
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Hoi
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:33:26 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78793178
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
Omdat het een KUTTREIN is
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:34:26 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78793234
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:33 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoord Het hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
pi_78794455
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoord Het hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Herrie is al verholpen in de nieuwe VIRM's volgens mij.
Het effect ontstaat door de hoogspanning in mootjes wordt gehakt (Schakelen, x aantal keer per seconde, blokvorming) -> inverter -> draaistroommotor. Hierdoor bespaar je energie en kan je het beter regelen dan met rijweerstanden .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:34:42 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78796849
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ah ga weg, 4 rijtuigen . "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."

En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.

Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
Er worden extra stammen gemaakt die HSL geschikt zijn.
Er komen er totaal 13 stammen, welke totaal 26 eindrijtuigen nodig hebben.
Al deze 13 stammen moeten uiteindelijk 6 rijtuigen krijgen, oftewel 78 rijtuigen totaal benodigd.

Er gaan ook al berichten dat er dan straks een Amsterdam - Breda shuttle over de HSL komt, maar dit wordt ook weer tegenstrijdig door een aantal beantwoord.

En over een paar weken gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, om ze verder te Prio'en, en het schijnt ook te schilderen ipv te stikkeren.
pi_78796962
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef greavy het volgende:

En later gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, die ze nu nog niet door willen voeren.
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 22:42:13 #89
Maffe Fries
pi_78797314
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
Naar verluidt werkt de zuigmond nog niet helemaal goed
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:45:05 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78797452
Met de V250 schiet het inderdaad nog niet op.

Er zijn testritten geweest (of komen nog) met de V250 en Traxx locomotieven gekoppeld.
Nachtelijke testritten van de HSL met Traxx+V250
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Maar waarom er extra Prio stammen worden gemaakt, is mij op dit moment onbekend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 23:16:57 #91
Maffe Fries
pi_78798965
Mja, volgens Somda willen ze met de Traxx ook over de zuidelijke HSL gaan rijden
  vrijdag 5 maart 2010 @ 23:51:39 #92
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78800433
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:28:51 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78801780
De FYRA inkorten tot 4 bakken, hoe diep ben je dan gezonken als je dat na een half jaar al gaat doen. Als na een half jaar de reizigers je product nog niet massaal ontdekt hebben, hoe revolutionair en tijdsbesparend ook, doe je gewoon iets heel erg gruwelijk ontzettend fout. Een trein van 4 bakken met zo'n loc ervoor is gewoon zonde

Reizigers hebben geen interesse in supercomfortabele wegdroomstoelen, vijfsterrenrailcatering en een toilet waarin een olifant nog comfortabel zijn behoefte kunnen doen. Dat zijn allemaal leuke gimmicks en zeker pluspunten ten opzichte van de auto en het vliegtuig, maar hetgeen waar de reiziger écht interesse in heeft... dat mislukt vooralsnog jammerlijk:

- De frequentie is véél te laag: slechts 1x per uur per richting
- Geen fatsoenlijke aansluitingen op andere treinseries
- Te duur, zelfs een abonnement
- Onbetrouwbaar
- Lawaaierig

Daarnaast heeft de onbetrouwbaarheid van Fyra en Thalys op de HSL ook langdurige imagoschade tot gevolg. Waar je met Thalys eerst in 4 uur heerlijk van Amsterdam tot Parijs reisde, reis je nu weliswaar 50 minuten sneller, maar is de kans dat je een flinke vertraging krijgt nog steeds aanwezig waardoor je tijdwinst tijdverlies wordt. En zo'n reputatie (na 3 maanden is er nog steeds ellende en vertraging op de HSL) raak je echt pas over de loop der jaren kwijt...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:40:55 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78806145
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 23:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.

De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
pi_78807616
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:

[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
pi_78807842
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
Ik ben blij dat ik 'm niet meer tweemaal per week hoef te nemen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:43:25 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78814371
quote:

[..]

"NS Hispeed: reizigers pesten is ons doel"

Alsjeblieft niet zeg...
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 14:48:55 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78814560
Leuk filmpje via somda, twee beneluxen naast elkaar:
PM mij!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:23:46 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78815742
Prachtig filmpje

Watbetreft de Benelux en de Fyra: de huidige vier Fyra-stammen zullen met één rijtuig worden ingekort, zodat deze met 6 i.p.v. 7 rijtuigen rijden. Die vier rijtuigen gaan naar Haarlem om te worden omgesmurft tot eindrijtuig, dit gaat ook gebeuren met rijtuigen uit de Benelux.

De bontekoestam wordt uit elkaargehaald, en de geelblauwe rijtuigen worden verFyra'd. Een tweede I6/I10-stam zal het wegvallen van deze stam opvangen. Uiteindelijk, wanneer alles klaar is, zullen er 13 stammen zijn van 6 rijtuigen, de verwachting is om hiermee tegen de dienstregeling 2011 volledig over de HSL te gaan rijden.

Het oorspronkelijke plan was om dit tegen de zomerdienstregelingswijziging te doen, maar dat bleek niet haalbaar. 13/12/2010 wordt de nieuwe streefdatum dus. De testen die men gaat doen is om te zien hoe de Traxx'en zich houden onder ERTMS Level 2, samen met Thalys danwel V250-stellen op de HSL.

Bron: Somda.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:52:10 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78816531
quote:

[..]

Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.

Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:43:23 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78817991
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?

Het zou me niet verbazen als ze de tarieven gaan verhogen, omdat er te weinig reizigers interesse hebben en ze niet uit hun onkosten komen
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:15:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78823221

Zo. Nu eerst een Bavaria
pi_78823289
Kruidvatkaartjes

Voorwaarden
  • Kaartje vóór het instappen in de trein afstempelen in de stempelautomaat op het station.
  • Pas na het afstempelen is het kaartje geldig.
  • Eén dag geldig voor één persoon in de 2e klasse.
  • Alleen geldig op één zaterdag of één zondag t/m 31 januari 2010
  • Geldig in alle NS-treinen en ook in de treinen Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
  • Kaartje is alleen geldig met aangehechte strook.
  • Geen restitutie mogelijk.

Dus..
  •   zaterdag 6 maart 2010 @ 19:19:57 #104
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78823388
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:17 schreef Ireyon het volgende:
    Kruidvatkaartjes

Voorwaarden
  • Alleen geldig op één zaterdag of één zondag t/m 31 januari 2010

Dus..
  • Dus heb je er geen kut aan idd
    pi_78823539
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus heb je er geen kut aan idd
    Oh dan is die webpagina nog niet aangepast Vanaf 9 maar zijn ze weer te koop voor reizen tot ergens in juli, en in de folder wordt naar http://kruidvat.nl/ns verwezen.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:27:42 #106
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78823650
    Juist. En de huidige zijn dus niet meer geldig buiten het NS-net
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 19:31:09 #107
    Maffe Fries
    pi_78823766
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo. Nu eerst een Bavaria
    Heb je die afwijkende in Diemen al?

En oh ja, Bavaria is geen bier maar slootwater
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:31:35 #108
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78823777
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je die afwijkende in Diemen al?
    Huh? Nee dan
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:32:50 #109
    111382 Ofyles2
    pi_78823823
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Nee dan
    Diemen stelt ook niet zo heel veel voor.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 19:34:25 #110
    Maffe Fries
    pi_78823883
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh? Nee dan
    ik meende dat daar op het oostelijke perron een bordje hangt met wel een erg klein lettertype
    pi_78823898
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
    Juist. En de huidige zijn dus niet meer geldig buiten het NS-net
    Gelukkig.. anders kon 'k de OP wiki toevoeging weer ongedaan maken
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
    En oh ja, Bavaria is geen bier maar slootwater
    Jij zegt zeker ook Patat?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 19:36:09 #112
    Maffe Fries
    pi_78823929
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:34 schreef Ireyon het volgende:
    Idd, want zo heet het hier
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:37:47 #113
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78823978
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meende dat daar op het oostelijke perron een bordje hangt met wel een erg klein lettertype
    typisch. nooit van gehoord
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:47:55 #114
    111382 Ofyles2
    pi_78824286
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Gelukkig.. anders kon 'k de OP wiki toevoeging weer ongedaan maken
    [..]

Voer die 'Patat of friet'-discussie maar buiten PTA om. Ik word er niet goed van.

Overigens heeft de ÖBB nieuwe Dosto's besteld.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 19:56:50 #115
    Maffe Fries
    pi_78824556
    Arriva heeft trouwens vandaag weer 2 nieuwe treinstellen mogen ontvangen. De GTW 2/6 Evert van Benthum (10248) en Jan Pelleboer (10249) zijn aangekomen uit Zwitserland
    pi_78825887
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 14:48 schreef dennistd het volgende:
    Ik zit nooit in de Benelux maar ik vind dit wel heel veel 1e klas coupes. (Het shot rond 1.08) Is het geen ICL achtig ding?
    pi_78825985
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik zit nooit in de Benelux maar ik vind dit wel heel veel 1e klas coupes. (Het shot rond 1.08) Is het geen ICL achtig ding?
    Dat is gefilmd vanuit een tweede klas I6 rijtuig . De rest van de trein bestaat uit 4 2de klas en 2 1ste klas I10 rijtuigen.
    pi_78826119
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is gefilmd vanuit een tweede klas I6 rijtuig . De rest van de trein bestaat uit 4 2de klas en 2 1ste klas I10 rijtuigen.
    Oh, ik dacht dat Benelux alleen met die ICMm-variant reed.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 20:50:58 #119
    Maffe Fries
    pi_78826474
    quote:
    Gniffel

Nog toffer dan de 1900 vs de 800
    pi_78826837
    Hoe vet moet dat wel niet zijn geweest als je daar op 't perron staat en aan weerszijden twee treinen op volle snelheid passeren
    pi_78827192
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat Benelux alleen met die ICMm-variant reed.
    ICMm sowieso niet, maar ICRm De trein die gefilmd wordt zijn HST Prio rijtuigen (ICRm).
    Killing as few patients as possible.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 21:32:41 #122
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78827957
    Het verbaast me eigenlijk dat ze die trein niet te Schiphol hebben opgeheven - "reizigers kunnen mee met de eerstvolgende trein naar Brussel"
    pi_78828415
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 16:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als ze de tarieven gaan verhogen, omdat er te weinig reizigers interesse hebben en ze niet uit hun onkosten komen
    NS Internationaal moet de grootste inkomsten krijgen uit het lange-afstandsverkeer met Londen / Parijs. Daar valt knaken te verdienen door in drie uur de reis te kunnen aanbieden. Landelijk verkeer is Nederland niet zo heel boeiend .
    pi_78829156
    Tegenwoordig (of was dat al langer) kun je op de kaartjesautomaat ook bestemmingen naar Frankrijk selecteren (behalve België, Duitsland en Luxemburg). Ik heb tot nu toe alleen Lille als koopbare bestemming kunnen ontdekken, heeft iemand enig idee of er ook andere franse bestemming te koop zijn in de automaat?
    p.s. Rijssel als antwoord telt niet mee
    Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:08:10 #125
    111382 Ofyles2
    pi_78829268
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:05 schreef stavromulabeta het volgende:
    Tegenwoordig (of was dat al langer) kun je op de kaartjesautomaat ook bestemmingen naar Frankrijk selecteren (behalve België, Duitsland en Luxemburg). Ik heb tot nu toe alleen Lille als koopbare bestemming kunnen ontdekken, heeft iemand enig idee of er ook andere franse bestemming te koop zijn in de automaat?
    p.s. Rijssel als antwoord telt niet mee
    Niet dat ik weet...
    pi_78829736
    quote:

hehe vet
    pi_78830026
    quote:

Doet me denken aan het vertrek vanuit Eindhoven richting Amsterdam/Den Haag. Kijken wie als eerste in Boxtel is.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 23:55:35 #128
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78833077
    Vet filmpje inderdaad.

Weet iemand waarom er zóveel Buffels in Zwolle altijd staan te niksen?
    Wanneer ik daar langs kom, tref ik wel een stuk of 10 buffels die echt staan te niksen, ergens midden op een spoortje met nog een aantal soortgenoten..
      zondag 7 maart 2010 @ 00:23:27 #129
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78834137
    Simpel: die buffels zijn niet meer nodig, en ze moeten ergens blijven.

Voor zover ik weet heeft Syntus ze gebruikt, maar nu niet meer dus.
      zondag 7 maart 2010 @ 00:42:22 #130
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_78834715
    Zo, toen straks aangekomen in Rotterdam in Belgisch materieel, meer volgt later
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
    pi_78834753
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
    Simpel: die buffels zijn niet meer nodig, en ze moeten ergens blijven.

Voor zover ik weet heeft Syntus ze gebruikt, maar nu niet meer dus.
    Zet ze dan in in de 9800/19800 in plaats van k*t SLT's.
    Als je een nieuwe trein koopt, dan koop je toch iets dat beter is dan de voorganger?
      zondag 7 maart 2010 @ 00:57:24 #132
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78835085
    Het is kapitaalvernietiging als je op een lijn waar je overal een bovenleiding hebt hangen, dieselmaterieel in gaat zetten. Diesels zijn duurder (want brandstof), en de DM'90's trekken trager op waardoor ze de rijtijden niet halen. Bovendien biedt een SLT ook veel meer capaciteit dan een DM'90.
      zondag 7 maart 2010 @ 01:44:55 #133
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78836138
    Weet iemand hier of er vlakbij station schiphol (ergens in de hal ??) een McDonalds zit?
    13 Maart ga ik een reisje doen met de trein van ca. 16 uur, waarbij ik in Schiphol een uur pauze boek, om te eten e.d.
    Wanneer vandaag (zondag) me schema helemaal rond is, zal ik hem posten. Inclusief de kilometers.

Het is iets van Zwijndrecht - Maastricht - (veolia) Kerkrade -Roermond -(veolia) Nijmegen - Arnhem - (syntus)Tiel - Rhenen - Baarn - Amersfoort -(CXX) Ede-Wageningen - Schiphol - Zwijndrecht. Exact moet ik alles nog plannen e.d.
      zondag 7 maart 2010 @ 01:50:34 #134
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78836298
    Op Schiphol zit wel een McDonalds, maar die zit na de paspoortcontrole. Op Schiphol Plaza zit echter wel een Burger King, naar verluid de grootste van de wereld.

Maar er is op Schiphol nog veel meer te beleven watbetreft eten, kijk maar eens op deze pagina op Schiphol.nl.
    pi_78838158
    Overtollig DM´90 wordt ter zijde gesteld indien de opslagkosten lager blijken te zijn dan de operationale kosten.
      zondag 7 maart 2010 @ 04:22:56 #136
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78838382
    Het heeft z'n nut wel bewezen in het begin van het jaar, toen er veel E-Mat uitviel ivm technische problemen verwant aan de sneeuw. Toen heeft er wel wat terzijdegesteld DM'90 als vervangend materieel gereden, o.a. in het noorden van het land.
    pi_78838993
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 01:50 schreef James1988 het volgende:
    Op Schiphol zit wel een McDonalds, maar die zit na de paspoortcontrole. Op Schiphol Plaza zit echter wel een Burger King, naar verluid de grootste van de wereld.
    Hoe meten ze dat 'grootste' dan? Je hebt volgens mij twee zones waar je kunt zitten en een stuk of 30 kassa's.. De grootste qua kassa's wil ik best geloven, maar qua zitplekken lijkt het me erg sterk
      Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 10:43:24 #138
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78840354
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 01:44 schreef greavy het volgende:
    Het is iets van Zwijndrecht - Maastricht - (veolia) Kerkrade -Roermond -(veolia) Nijmegen - Arnhem - (syntus)Tiel - Rhenen - Baarn - Amersfoort -(CXX) Ede-Wageningen - Schiphol - Zwijndrecht. Exact moet ik alles nog plannen e.d.
    Kesteren-Rhenen moet je met de bus he
    PM mij!
      zondag 7 maart 2010 @ 10:55:11 #139
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78840588
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kesteren-Rhenen moet je met de bus he
    Dat kan, maar ik ga met de trein naar Utrecht en dan naar Rhenen, en weer terug Bussen zijn klote, en k heb een dagkaart (¤15) voor de trein
    Heb me route nu bijna helemaal rond qua tijden etc
      zondag 7 maart 2010 @ 11:03:47 #140
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78840755
    Kesteren - Rhenen is met de bus ongeveer 4 minuten, met de trein bijna twee uur. Maar goed, je moet het zelf weten he
      Moderator zondag 7 maart 2010 @ 11:38:50 #141
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78841535
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 10:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik ga met de trein naar Utrecht en dan naar Rhenen, en weer terug Bussen zijn klote, en k heb een dagkaart (¤15) voor de trein
    Heb me route nu bijna helemaal rond qua tijden etc
    Als je toch langs Utrecht gaat, kun je beter daar naar de McDonalds, als je dat per se wilt. Daar zit er een op Hoog Catharijne.

Maar op Schiphol kun je alle kanten op met eten
      zondag 7 maart 2010 @ 11:47:00 #142
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78841746
    Ik wil niet persé naar een McDonalds. Burger King of dergelijke is ook goed, en idd. op Schiphol kom ik er wel uit.
    Ik heb een reisje van 16 uur ongeveer, en heb minder kilometers dan me reisje van 13 uur, op 25 februari..
    Ben nu aan het kijken waar ik nog wat kilometertjes(50) extra mee kan pikken
    Daarna is me schema helemaal rond
      zondag 7 maart 2010 @ 11:51:13 #143
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78841852
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
    Ik wil niet persé naar een McDonalds. Burger King of dergelijke is ook goed, en idd. op Schiphol kom ik er wel uit.
    Ik heb een reisje van 16 uur ongeveer, en heb minder kilometers dan me reisje van 13 uur, op 25 februari..
    Ben nu aan het kijken waar ik nog wat kilometertjes(50) extra mee kan pikken
    Daarna is me schema helemaal rond
    Post het hier eens dan, dat schema van je
    pi_78844852
    als er nog iemand een railrunner kan gebruiken hier is mijn code VSKFH8Z6C8R3
    https://www.ns.nl/eticket/ticket
    opgeven van de reisdatum is verplicht. en eurhm, tot en met 11 jaar
    Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
      zondag 7 maart 2010 @ 13:35:32 #145
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78844992
    Reisje aanstaande zaterdag (13 Maart):
    Eindelijk me gewenste aantal kilometers overschreden
    Aantal kilometers op een bepaald traject zijn schuin gedrukt

Tijd Station Spoor Treinnr. Aantal kilometers
    6:20 Zwijndrecht 3 5119
    6:25 Dordrecht 3a 2

6:31 Dordrecht 5 1919
    7:30 Eindhoven 2 87,8

7:32 Eindhoven 1 819
    8:34 Maastricht 2 99,4

8:47 Maastricht 5a 32024
    8:50 Maastricht Randwyck 3 1,6

9:10 Maastricht Randwyck 3 32027
    9:57 Kerkrade Centrum 1 34,3

10:00 Kerkrade Centrum 1 32032
    10:13 Heerlen 4 8,8

10:27 Heerlen 5 690838
    11:28 Roermond 2 43,5

11:36 Roermond 3b 32238
    12:52 Nijmegen 1b 84,2

12:56 Nijmegen 1a 3144
    13:10 Arnhem 7b 18,6

13:32 Arnhem 3b 31148
    14:11 Tiel 2 42,9

14:22 Tiel 3 6048
    15:02 Utrecht Centraal 19b 37,6

15:15 Utrecht Centraal 12b 7453
    15:50 Rhenen 1 40,7

16:08 Rhenen 1 7454
    16:45 Utrecht Centraal 4a 40,7

17:05 Utrecht Centraal 1 5561
    17:38 Baarn 4 22,8

17:45 Baarn 3 5861
    17:53 Amersfoort 5a 3,2

18:11 Amersfoort 4b 31355
    18:46 Ede-Wageningen 1a 33,6

18:57 Ede-Wageningen 3 3166
    19:59 Schiphol 4 81,5

20:28 Schiphol 5 of 6 2681
    20:46 Leiden Cetraal 8b 26,8

20:52 Leiden Cetraal 1 8879
    21:35 Utrecht Centraal 18a 50,3

21:47 Utrecht Centraal 7b 20574
    22:25 Rotterdam Centraal 12 56,5

22:35 Rotterdam Centraal 7 5185
    22:52 Zwijndrecht 2 17,8

Totaal aantal Kilometer: 834,6
    Heb me reis nu helemaal rond

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 07-03-2010 15:45:25 ]
      zondag 7 maart 2010 @ 14:26:05 #146
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78846933
    Pfffffffff wat een rit Nou, veel plezier maar vast
      zondag 7 maart 2010 @ 16:08:31 #147
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78850127
    Ja, dat is het zeker.
    Ik heb hiervoor gekozen omdat ik nu nog een paar goedkope dagkaarten heb, die geldig zijn bij CXX/Veolia/Syntus/Arriva.
    Over 2/3 weken zal ik richting de Noorderlijke nevenlijnen gaan, en moet nog Zutphen - Oldenzaal. Dit ga ik waarschijnlijk in combinatie met Enschede - Nijverdal - Zwolle doen.
    Daarna ga ik richting de kop van Hoek van Holland (Den Helder - Enkhuizen), en zo blijf ik de komende weken wel even reizen met de trein

Zojuist even bekeken wat me gemiddelde snelheid is:
    Ongeveer 50/51 km/h. (totaal 16,5 uur)

Als ik alles buiten de trein (overstappen enz) niet meereken zit ik op 65/66 km/h.
    Dit betreffen iets van 227 minuten als ik me niet vergis, die ik dus buiten de trein doorbreng.

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 07-03-2010 16:39:45 ]
      zondag 7 maart 2010 @ 16:38:20 #148
    258802 Yreal
    henk..!
    pi_78851060
    op schiphol eten en dan de mac nemen

Je moet dan de belgse frieten gaan eten, rechts de hoek om bij de BK..

Dat is goden voer
    pi_78852492
    als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
    zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
    pi_78852522
    nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
    pi_78852949
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
    nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
    De limiet voor uitchecken op hetzelfde station is volgens mij 1 uur. Check je later uit op hetzelfde station, kun je fluiten naar je ¤20 inchecktarief .
      zondag 7 maart 2010 @ 17:45:03 #152
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78853137
    Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
    pi_78853339
    Met een studentenOV is kun je daar best leuk mee spelen.. 't Lijstje wat de conducteur vrijdag te zien kreeg was zoiets;

Roosendaal - Check in
    Amsterdam - Check out
    Amersfoort - Check in
    Deventer - Check out
    Deventer - Check in
    Utrecht - Check out

Terwijl ik in de Benelux zat die net in Rsd aankwam.. Big Brother, succes met uitzoeken waar ik me bevind
    pi_78853393
    Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
    pi_78853857
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:52 schreef Socios het volgende:
    Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
    'k Doe alles met de trein hoor . Maar als ik toevallig zo'n paaltje tegenkom hou ik 'm er gewoon even voor, ga er niet speciaal naar zoeken. Heb één keer tijdens een reisje op elk 'doelstation' in- en uitgecheckt, maar werd wel nogal moe van het commentaar wat ik dan kreeg.. (variërend van "Goh, jullie studenten hebben het echt zwaar" tot "Ik heb nog een neef in Middelburg, zou je die ook even de groeten willen doen?" )

pi_78853976
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
    Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
      zondag 7 maart 2010 @ 19:38:40 #157
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78857224
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Rian. het volgende:

[..]

Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
    Snachts is dat gebruikelijk inderdaad ja
      zondag 7 maart 2010 @ 20:05:12 #158
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78858512
    quote:
    V250 gaat er sowieso niet vóór maart 2011 komen, dat is gewoon een feitje. Ansaldo loopt nu ruim 100 dagen achter op de testplanning.

Per 12-4 gaat Fyra ook in het weekend rijden (100% zeker)
    Per 13-6 verdwijnt de AmRo-shuttle en wordt dit de AmBre-shuttle (dus doorrijden naar Breda, deze is nog niet 100% zeker)
    Per 13-12 verdwijnt de AmBre-shuttle en wordt dit de AmBru-shuttle (dus doorrijden naar Brussel, deze is wel 100% zeker)

Bovenstaand is allemaal met 7 bakken ICRm + Traxx in level 2. De huidige zes bakken is tijdelijk om genoeg materieel te hebben om mee te rijden én tegelijkertijd nog (3) NSR-stammen om te bouwen naar Prio-mat.

Tot zover...
    Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
      zondag 7 maart 2010 @ 20:07:48 #159
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78858633
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tijd om de boeteclausule te activeren. Oh wacht..
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      zondag 7 maart 2010 @ 20:11:56 #160
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78858830
    De schadeclaim van 60 miljoen die NS bij AnsaldoBreda heeft neergelegd gaat iig niet helpen. Dat is de prijs van 3 V250's
      Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 20:12:51 #161
    Maffe Fries
    pi_78858866
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

100 dagen valt nog wel mee voor AnsaldoTilburg.

Alleen denk ik dat het eerste cijfer van de vertraging weggevallen is.
    pi_78859081
    Ben toch benieuwd wat de toeslag voor Breda - Amsterdam zal worden.. 'k Zie die idioten best 20 euro vragen voor een enkeltje.
      zondag 7 maart 2010 @ 20:44:48 #163
    260104 Unreal88
    Wil ook een kleurtje
    pi_78860740
    is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
    Hoi
      zondag 7 maart 2010 @ 20:46:05 #164
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78860819
    De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
      zondag 7 maart 2010 @ 20:47:39 #165
    260104 Unreal88
    Wil ook een kleurtje
    pi_78860912
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:46 schreef James1988 het volgende:
    De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
    kut
    Hoi
    pi_78862115
    Zit bij een VIRM nog wel is op de "draai beugel" als er geen stoelen zijn..
      zondag 7 maart 2010 @ 21:18:33 #167
    260104 Unreal88
    Wil ook een kleurtje
    pi_78862764
    ja klopt, nu zat ik op de grond, met mijn rug tegen de deur. Er waren nu 6 van de 12 bakken ofzo. Faalbeleid. Altijd zo vol op zondagavond
    Hoi
      zondag 7 maart 2010 @ 21:22:11 #168
    157229 Boschkabouter
    Met puntmuts.
    pi_78862981
    Je voelt ook als er een tegemoetkomende trein langsraast dat de deur enigszins beweegt.
      Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:25:01 #169
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78863142
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:44 schreef Unreal88 het volgende:
    is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
    Ik heb er wel eens tegenaan gestaan van Utrecht naar Amersfoort, maar in de wissels van Amersfoort ging de deur zeker 5cm open.... gelukkig niet verder, maar ik weet wel dat ik er nooit maar dan ook nooit meer tegenaan ga staan...
    PM mij!
      Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:34:50 #170
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78863797
    Gaat weer lekker
    quote:
    Uitloop werkzaamheden maandag Den Haag - Rotterdam
    Tussen Rotterdam en Den Haag moeten reizigers maandagochtend rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
    Door uitloop werkzaamheden rijden er maandagochtend tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal geen treinen.
    Er worden bussen ingezet.
    * Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
    * Internationale reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen met de Fyra reizen.
    * Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Duivendrecht.
    Prognose:
    * Einde: maandag tussen 12.00 en 13.00 uur
    PM mij!
      zondag 7 maart 2010 @ 22:03:23 #171
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78865692
    Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
    pi_78866175
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
    Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
    quote:
    Reizigers met een ticket voor InterCity Brussel kunnen met Fyra reizen. Zij hoeven geen toeslag te betalen. Fyra vertrekt op de normale vertrektijden van de Fyra dienstregeling. Reizigers kunnen ook met de NSR treinen reizen die omrijden via Gouda.

Reizigers zonder internationaal ticket moeten wel toeslag betalen voor Fyra.
    'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
      zondag 7 maart 2010 @ 22:55:26 #173
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78868709
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
    Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
    Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
    Nee, dat klopt niet.
    Een reiziger zonder abonnement betaald ¤20,00 borg. Dit word altijd van je kaart afgeschreven, en bij uitchecken weer terugbetaald minus de ritprijs.
    Bij een abonnementhouder (Voordeeluren etc) is deze borg ¤10,00. Hierbij geld het terugbetalen ook.

Er zit echter één maar aan: Check je uit op hetzelfde station als waar je ingecheckt bent, en zit hier 60 minuten of meer tussen, krijg je je borg niet terug. Zit je tot de 59 minuten, krijg je wél je borg terug.
    Wanneer je 5x in een bepaalde periode (NS klantenservice vertelde mij 3 maanden) na een uur uitcheckt op hetzelfde station, kan je chipkaart geblokkeerd worden en tegen betaling weer gedeblokkeerd worden.

Indien je een aanvraag voor restitutie voor die borg vraagt, wat mogelijk is via de NS Klantenservice (telefonisch of via de post), mag je dit 3 keer per 3 maanden doen, en daarna geven ze geen geld meer terug in die bepaalde periode.
    Aan het terugbetalen van je 'verloren' borg zit ook weer een eis; Je moet aan kunnen tonen dat je niet gereisd hebt, of als je bijvoorbeeld even later weer hebt ingecheckt, en ergens anders uitgecheckt

Voorbeeld: incheck 1 op station X om 17:00, je loopt rond of dergelijke, komt terug en denkt niet ingecheckt om 18:10, en wilt inchecken. Je checkt dus uit(1), en weg is borg. Je checkt (2) om 18:14 weer in, en checkt uit(2) op station Z).
    In het laatste geval kun je dus ook geld terugkrijgen.
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:45 schreef James1988 het volgende:
    Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
    Je zit fout over de reis en uitchecken.
    Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
    Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
    Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
    Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
    Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Reis je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zwijndrecht, en je wilt via Dordrecht, omdat je dan 10 minuten eerder thuis bent, mag ook niet. Je passeert hierbij namelijk je reisdoel. Je dient dan uit te checken in Dordrecht, 3 minuten later weer in te checken, en in Zwijndrecht weer uit te checken.
    Het nadeel van al dit in- en uitgecheck is natuurlijk dat je hierdoor vaker een instaptarief betaald.
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
    Nee, dat hoeven ze niet. Wanneer het treinverkeer weer volledig hervat is, moeten ze het wel. Tenminste, wanneer de Benelux en andere IC's weer rijden via de oude, vertrouwde route.
    pi_78869016
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
    Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
    Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
      zondag 7 maart 2010 @ 23:53:55 #175
    157229 Boschkabouter
    Met puntmuts.
    pi_78871450
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
    Misschien zijn de concessie-eisen daar anders.

De NS moet voor zover ik weet ook altijd een hoofdconducteur in de trein hebben, onafhankelijk van hoeveel treinstellen er zijn.
      Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 23:57:09 #176
    Maffe Fries
    pi_78871596
    Komt idd door concessie-eisen. Maar ook door beloftes die de bedrijven doen. Voor de MerwedeLingelijn beloofde Arriva een steward op de trein. In het noorden daarentegen werken ze met controleurs die zo nu en dan treinen checken.

Dan heb je soms veel controles en dan weer eens een maand niet.
      maandag 8 maart 2010 @ 00:02:52 #177
    157229 Boschkabouter
    Met puntmuts.
    pi_78871819
    Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.

Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
    pi_78872439
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[..]

'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
    Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?
    dag
      Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 00:37:42 #179
    Maffe Fries
    pi_78872802
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
    Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
    Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.
    quote:
    Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
    Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.
    pi_78872807
    quote:

[..]

Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelen
      maandag 8 maart 2010 @ 08:36:44 #181
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78877328
    quote:

[..]

Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.
    Arriva, Syntus, Veolia en Connexxion zijn verder vrijgesteld van een HC / Steward in de trein. De NS is het echter weer verplicht, omdat hun op het hoofdrailnet rijden. Hier zijn deze eisen weer strenger.
    NS mag dus ook géén eenmansbediening hebben, echter komt dit af en toe voor, als er geen HC is. In dat geval moet de machinist steeds naar de deur lopen, fluiten en de deuren sluiten.
    De overige vervoerders (Arriva enz.) hebben daarnaast weer treinen waar je vanuit de cabine de deuren kan vergrendelen etc.
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 09:43:10 #182
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78878644
    Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
    PM mij!
      maandag 8 maart 2010 @ 10:23:10 #183
    258802 Yreal
    henk..!
    pi_78879625
    Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:23:43 #184
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78879640
    Toeslagvrij me de Fyra kan nog steeds trouwens tot 12u: bij de werktrajecten is de tijd wel aangepast maar het omreisadvies niet
    PM mij!
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:24:55 #185
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78879674
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
    Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
    Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...
    PM mij!
      Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:27:24 #186
    Maffe Fries
    pi_78879763
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
    Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
    Zwolle - Kampen
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:28:55 #187
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78879828
    Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
    PM mij!
    pi_78879838
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:

Je zit fout over de reis en uitchecken.
    Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
    Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
    Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
    Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
    Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.

En het is zij hebben niet hun hebben
      Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:32:20 #189
    Maffe Fries
    pi_78879942
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
    Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
    Ik heb toen ik er was geen HC gezien
      maandag 8 maart 2010 @ 11:29:25 #190
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78882053
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Kampen
    Toen ik daar de laatste keer was, ben ik 2x gecontroleerd(heen+terug)
      maandag 8 maart 2010 @ 11:47:55 #191
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78882764
    Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
    quote:
    De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.

Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.

Reisadvies
    Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.

aangepaste dienstregeling

er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
    alternatief vervoer
    reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
    reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
    reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
    reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
    reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
    reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
    reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16

Omreisroutes:

reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
    reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
    reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
    reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
    reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
    maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
    vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
    Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
      maandag 8 maart 2010 @ 12:42:18 #192
    146033 ReisT
    pi_78884794
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
    Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.
    pi_78885147
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
    [..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
    Vanochtend was het ook al met toeslag..
      maandag 8 maart 2010 @ 13:05:40 #194
    258802 Yreal
    henk..!
    pi_78885666
    zullen we trouwens gaan meeten met het boekenweekgeschenk
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 13:48:15 #195
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78887270
    Op de IVW-site kwam ik een onderzoek tegen over een trein die door het rooie gegaan is maar waarbij de mcn de trein zonder iets te melden teruggereden heeft tot achter het sein... http://www.ivw.nl/Images/(...)09_tcm247-273477.pdf
    PM mij!
    pi_78888201
    Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
      maandag 8 maart 2010 @ 14:11:42 #197
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78888291
    De dienst eindigt waarschijnlijk in Breda en de machinist die hem had moeten vervangen heeft vertraging, want kwam met Fyra
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      maandag 8 maart 2010 @ 14:29:54 #198
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78889115
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
    Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
    Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 14:33:05 #199
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78889231

Is het Duitsland? Nee, het is Delft
    foto van spoorforum
    PM mij!
      maandag 8 maart 2010 @ 19:12:35 #200
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78901720
    Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
      maandag 8 maart 2010 @ 19:21:00 #201
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78902214
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef greavy het volgende:
    Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
    Nu nog de vraag of iemand het gemerkt heeft
    pi_78902246
    Afgelopen weekend was eindelijk weer eens zonovergoten!

Captrain, voorheen ITL Benelux, rijdt sinds enkele maanden de Houtafvaltrein tussen Beeskow en Roosendaal. Op een zonnige zondagmorgen passeert de 186 149 met een lange sleep lege, rode Eanos'en het station van 's Hertogenbosch. De trein kwam vandaag niet via Bad Bentheim, maar via Emmerich ons land binnen. Zondag 7 maart 2010

Opvallend reed op zaterdag een half uur vroeger dan de dienstregeling, SBB Cargo 186 181 met de uit 18 Tads'n bestaande lege DBM-trein 48520 vanuit Köln Eifeltor naar Amsterdam Westhaven. De trein heeft Mainzlar als herkomst en passeert hier ter hoogte van Bunnik. Zaterdag 6 maart 2010

Veolia Cargo, tegenwoordig rijdend onder de naam Captrain, heeft bijna al haar loks ontstickerd, waaronder ook de gifgroene 2006 en 2005. Met lege kolentrein 47722 uit Möllen passeren beide loks in dubbeltractie het bos bij Driebergen, op weg naar de Amsterdam Westhaven. Zaterdag 6 maart 2010

ACTS reed op zondag 7 maart een vertraagde Papierpulptrein uit de Sloehaven naar Venlo. De groen-grijze 7105 en 7104 zijn met trein 350061 ter hoogte van Heierhoeve, gelegen tussen Horst en Blerick, onderweg naar grensstation Venlo. Zondag 7 maart 2010

Nadat de ACTS 7105 en 7104 de volle papierpulptrein in Venlo hadden afgeleverd, mocht de Cargoserv 1216 930, een ware Oostenrijkse Taurus, de trein verder rijden naar Amstetten. Door een defect aan de Locon 189 206, de stamlok voor deze trein, mocht deze gele krachtpatser de trein vanuit Venlo rijden en passeert hier als trein 92190 in een open veld net ten westen van Breyell. Zondag 7 maart 2010

En voor de liefhebbers van reizigerstreinen:

Ter hoogte van Groessen passeren nu nog twee Syntus Lint-stellen, de 38 en de 32, als stoptrein naar Doetinchem. Eind december 2012 neemt Arriva hier het treinvervoer over van Syntus, na het winnen van een aanbesteding. Zaterdag 6 maart 2010
      maandag 8 maart 2010 @ 19:24:52 #203
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78902391
    Leuk Zug

Die twee G2000's met die sliert blauwigheid heb ik vandaag ook zien rijden tussen Maarn en Driebergen, richting DUitsland. Zal zo rond 10:15 geweest zijn?
      maandag 8 maart 2010 @ 19:53:44 #204
    146033 ReisT
    pi_78903891
    Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 19:56:20 #205
    Maffe Fries
    pi_78904049
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef ReisT het volgende:
    Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
    Daar komt het wel op neer ja.

Mooie platen Zug
      maandag 8 maart 2010 @ 20:05:43 #206
    111382 Ofyles2
    pi_78904522
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
    [..]

Ik houd mijn hart vast voor reizigers die donderdagochtend weer via Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizen...
      Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 20:10:36 #207
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78904807
    mooie plaatjes
    (maar we zijn ook niet anders van je gewend )
    PM mij!
      maandag 8 maart 2010 @ 21:47:08 #208
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_78909977
    mooie plaatjes zug
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
      maandag 8 maart 2010 @ 22:05:29 #209
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78910909
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef dennistd het volgende:
    [ afbeelding ]
    Is het Duitsland? Nee, het is Delft
    foto van spoorforum
    Dit ziet er wel serieus tof uit!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 8 maart 2010 @ 22:07:47 #210
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78911031
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit ziet er wel serieus tof uit!
    Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
      maandag 8 maart 2010 @ 22:25:34 #211
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78912052
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
      maandag 8 maart 2010 @ 22:46:40 #212
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_78913198
    Voorproefje

maandag 8 maart 2010 @ 23:26:00 #213
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78914876
    Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
      maandag 8 maart 2010 @ 23:36:05 #214
    146033 ReisT
    pi_78915241
    Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.

Eingelijk is het NMBS-materieelpark qua leeftijd/conditie gewoon heel vergelijkbaar met waar NS mee rondrijdt.
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als dat gewoon een paar jaar zo blijft tot de tunnel af is. Net als de tijdelijke voetgangersbrug die meteen ook even gebouwd is. Ding is zonder vergunning gebouwd maar hebben ze toch nu maar vast neegezet omdat de volgende geplande buitendienstelling pas in 2011 is.
    pi_78916009
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
    Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
    Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

dinsdag 9 maart 2010 @ 00:31:24 #216
    111382 Ofyles2
    pi_78916802
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Ik zie pas volgend jaar.

Hopelijk gedijen de Desiro's snel, anders is de aflevering volgend decennium nog gaande...
      dinsdag 9 maart 2010 @ 00:32:28 #217
    111382 Ofyles2
    pi_78916832
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
    De oudste treinstellen zien binnenkort Sarah/Abraham (doorstrepen op eigen initiatief).
    pi_78917298
    Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
    pi_78919189
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 00:54 schreef bakellendeisweg het volgende:
    Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
    Of je daar zo blij mee moet zijn..

In Amersfoort stonden er vorige week trouwens een stuk of 10
      dinsdag 9 maart 2010 @ 08:33:08 #220
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78919267
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
    Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:37:17 #221
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_78920480
    Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...

Deze jongen gaat binnenkort met een treintje naar La Rochelle
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:39:20 #222
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78920536
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
    Ik zal hem eens opduiken, momentje
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:48:28 #223
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78920801
    Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:18 #224
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78921423
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
    In strijd met elke norm en elk voorschrift.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:38 #225
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78921429
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
    Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...
    jij hebt er helemaal geen meer....?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:09:00 #226
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78921437
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 10:19:10 #227
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78921762
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
    Arnhem, de parel aller stations
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:34:10 #228
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78922213
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Arnhem, de parel aller stations
    Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 10:35:30 #229
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78922259
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
    Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.
    Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
    PM mij!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:45:43 #230
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78922535
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
    Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57:47 #231
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78922941
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
    Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in België

Die Desiro ML mag op wel meer plekken gaan rijden van mij
      Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 11:19:19 #232
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78923584
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
    Aww, lief dat je kijkt!

Nee, die kleur is uit het assortiment, en ik kom één plank te kort. Ik stroop dus regelmatig marktplaats af, maar tot nu toe nog geen geluk gehad.

Maar maar! Op de heuvel bij de fietsenstalling in Arnhem staat wel allemaal krokussen nu!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 11:25:33 #233
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78923767
    krokussen staan overal nu

Hee Darkwing_Duck trouwens, moet je je hier niet eens melden?

http://twitter.com/DonaldDuckNL/Duckstad
    pi_78925060
    De IC Amsterdam-Vlissingen rijdt nu maar tot roosendaal en vanaf Roosendaal vertrekt een andere IC
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:06:26 #235
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78925118
    Bij Schiphol is een seinstoring (?) en rijden er beperkt treinen. Tevens ook bij Winterswijk - Doetinchem en Arnhem - Doetinchem.
    Sein en overwegstoring, hoe kan het ook anders, tussen winterswijk - doetinchem.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:24:48 #236
    157229 Boschkabouter
    Met puntmuts.
    pi_78925650
    quote:
    Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
    Oorzaak

* diverse werkzaamheden aan het spoor

Reisadvies
    Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:

* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
    * reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen

Extra reistijd

* een half uur
    Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:36:36 #237
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78926021
    Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
    PM mij!
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:40:42 #238
    Maffe Fries
    pi_78926179
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
    Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
    Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:42:33 #239
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78926246
    Dat gebeurde vorige week met werkzaamheden Sittard-Maastricht wel ja, hoewel en ook wat treinen zijn geweest die gewoon in Heerlen koppelden.
    PM mij!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 14:13:46 #240
    146033 ReisT
    pi_78929472
    Heen werd in Sittard gesplitst en maakte het deel naar Maastricht kop op het emplacement in Heerlen. De andere kant op werd gekoppeld in Heerlen. De IC stond dus ook gewoon in de reisplanner bij een reis Heerlen --> Maastricht.
    pi_78929843
    De intercity naar Vlissingen kwam voorbij richting haarlem bij sloterdijk
      dinsdag 9 maart 2010 @ 14:46:16 #242
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78930574
    Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
    quote:
    Leiden Centraal-Schiphol
    Dinsdag 9 Maart 14:17

Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
    Er rijden stopbussen.
    Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
    Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.

Schiphol
    Dinsdag 9 Maart 14:09

Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
    Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
    Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
    Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
    Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
    Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
    De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
    De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
    pi_78930650
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
    Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
    [..]

Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
    Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
    De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
    De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
    Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-station
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49:16 #244
    Maffe Fries
    pi_78930674
    mja, de 5700 niet. Die is gewoon ingekort zo te lezen
      dinsdag 9 maart 2010 @ 14:53:14 #245
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_78930813
    quote:
    Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
    800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
    3100/3500 opgeheven Ut-Shl
    700/1600 opgeheven Hvs-Shl
    3700 opgeheven Shl-Lls(?)
    Bron: Somda -> OD-topic van vandaag

Over de omgeleide IC's wegens de aanrijding:
    De IC's stoppen niet extra te Haarlem. Amsterdam - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam C. enz. zullen de IC's rijden, op de 9200 na. Die stopt niet in Leiden.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 16:34:23 #246
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78934802
    Vandaag SLT 2619 in dienst gezien. Er zijn veel te veel van die dingen, op Utrecht kwam vandaag zelf een gekoppelde SLT4 + SLT6 binnen rijden. Dat moeten we niet hebben!

Op Rotterdam C even de laatst geknakte bovenleidingmast bekeken: mooie oplossing... Geen foto, want ik moest ff mijn trein halen.

Oh, op een van die lamme opstelspoortjes achteraan spoor 18 of zo stonden twee gruwelijk gore 1600'en.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 16:46:21 #247
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78935247
    quote:
    De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.

Zie verder op Tweakers
    Lijkt me niet heel erg verstandig...
    PM mij!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 16:49:24 #248
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78935373
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel erg verstandig...
    Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen he

[/voorspelbaar]
    pi_78937651
    Ze kunnen niet eens een fatsoenlijk beveiligingssysteem gebruiken, maar het hele spoorwegennet automatiseren doen ze wel even..
      dinsdag 9 maart 2010 @ 17:52:32 #250
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78938135
    Net in de mail:
    quote:
    In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.

Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
    Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedempt
      dinsdag 9 maart 2010 @ 19:19:11 #251
    111382 Ofyles2
    pi_78940978
    Inmiddels is de nieuwe voetgangersbrug op station Delft bijna gereed voor gebruik...

En ik heb vandaag een goede daad gedaan door een paar luidruchtige meiden tot stilte te manen in een stiltecoupé.

Nog een laatste vraag: Is de stremming op het baanvak Leiden-Schiphol opgeheven?
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 20:15:40 #252
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78943888
    Een item uit RTL Boulevard over de koninklijke wachtkamers, met een paar shots van Plan U 114:
    PM mij!
      Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 23:46:12 #253
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_78954611
    Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
    PM mij!
      woensdag 10 maart 2010 @ 00:13:52 #254
    111382 Ofyles2
    pi_78955569
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
    Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
    Ik zeg geen nee...
      woensdag 10 maart 2010 @ 00:25:20 #255
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_78955853
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zeg geen nee...
    Sorry hoor maar dan liggen prioriteiten echt wel ergens anders, ik heb een alternatief: Trekschuit
    pi_78956733
    Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.

Mag serieus door m´n achtertuin.
      woensdag 10 maart 2010 @ 01:09:02 #257
    111382 Ofyles2
    pi_78956758
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 01:07 schreef Socios het volgende:
    Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.

Mag serieus door m´n achtertuin.
    Dan ben je de eerste die voor zo'n oplossing gaat...
      woensdag 10 maart 2010 @ 07:53:20 #258
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78958344
    Ik ben een VIRMliefhebber, maar ook ik pas voor een spoorlijn door m'n achtertuin. Zonde van de plantjes.
      woensdag 10 maart 2010 @ 08:16:07 #259
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78958572
    VIRM zuigt en er loopt al een spoorlijn binnen 250m van mijn huis. Ik heb trouwens ook geen achtertuin.

Wat ik wel had was een luidruchtige neger met vlechtjes en een korte broek in de treincoupé. Oh, en zonder kaartje. De conductrice verwees hem naar het balkon, waarna hij vond dat zij een kankerwijf was.

Resultaat was dat meneer op Utrecht Centraal door een tweetal brede mannen werd meegenomen. Volkomen mak, dat dan weer wel.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_78959507
    Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercity naar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
    pi_78961882
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef Fixers het volgende:
    Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercity naar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
    Ik zat gisteren ook in de Intercity naar Tilburg, Breda, Schiphol met als eindbestemming Köln HBF
      woensdag 10 maart 2010 @ 10:40:29 #262
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_78962244
    Deze rijdt via Gouda naar Brussel

Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 maart 2010 @ 10:49:11 #263
    Maffe Fries
    pi_78962566
    Gaat vandaag weer lekker met de vertragingen rond Amsterdam en Schiphol. Door een wisselstoring meerdere treinen uitgevallen, terwijl anderen met een uur vertraging rondrijden
    pi_78963822
    http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
    Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
    pi_78966672
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
    dat lijkt me alleen handig voor alles wat er tussen peking en londen nog aan stops gemaakt word, want anders ga je toch echt vliegen ..

treingeilermode on ]
      woensdag 10 maart 2010 @ 12:29:57 #266
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78966757
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
    Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 10 maart 2010 @ 12:52:29 #267
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_78967531
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
    Ach, vergeleken met
    quote:
    Moskou, Sint-Petersburg, Kiev, Warschau
    is dat nog vrij direct
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:02:58 #268
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78967959
    Ooh, ik wil ook!!
      woensdag 10 maart 2010 @ 13:04:02 #269
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78968000
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:02 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ooh, ik wil ook!!
    Kan nu al hoor. Als ik zo'n reis maak doe ik dat liever per transsiberie expres dan per hogesnelheidstrein. Ik heb nooit haast als ik op reis ben
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:12:06 #270
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78968340
    Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
      woensdag 10 maart 2010 @ 13:13:26 #271
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_78968402
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
    Ik vermoed dat die hogesnelheidslijn de ene factoor omlaag haalt en de andere omhoog gooit, dus netto houd je hetzelfde over.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:28:02 #272
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78968994
    Schiet ik nog geen bal mee op
    pi_78971325
    quote:
    De Chinese consultant Wang Mengshu acht het mogelijk om de drie lijnen binnen de tien jaar te bouwen.
    Wij doen 20 jaar over 147 km, China doet 13.000 km in 10 jaar...
    pi_78972487
    Mentaliteitskwestie.
    pi_78973989
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
    Mentaliteitskwestie.
    precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
      woensdag 10 maart 2010 @ 15:55:28 #276
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_78975301
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 15:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
    Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
    pi_78975697
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 15:55 schreef bork het volgende:

[..]

Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
    mandarijn dan
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:06:25 #278
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78975775
    Of Kantonees
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 maart 2010 @ 16:09:56 #279
    Maffe Fries
    pi_78975944
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 16:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

mandarijn dan
    Als het niet eetbaar is dan zijn het een stel onverstaanbare klanken die tientallen betekenissen kunnen hebben.
      woensdag 10 maart 2010 @ 16:10:18 #280
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78975960
    quote:
    Weer bijna treinramp in België

10 maart 2010

SINT-GENESIUS-RODE - België is op het nippertje ontsnapt aan een tweede treindrama binnen een maand.

Een frontale botsing tussen twee treinstellen, van hetzelfde soort als de botsing die zich voordeed op 15 februari in Buizingen, werd afgelopen vrijdag voorkomen op de lijn 124. Dat meldt de krant La Libre Belgique.
    Een passagierstrein met enkele passagiers aan boord vertrok van station Ukkel Kalevoet in de richting van Sint-Genesius-Rode, terwijl het sein nog op rood stond. Na een korte afstand te hebben afgelegd, kwam de trein weer tot stilstand, net op tijd om een botsing met een trein uit de tegenovergestelde richting te voorkomen. Er is inmiddels een onderzoek ingesteld.
    Ook in Piéton werd in de week na de treinramp al een nieuw drama op het nippertje voorkomen. Ook toen kwamen twee treinen op hetzelfde spoor terecht, maar werd de fout net op tijd opgemerkt.
    Bron: de Telegraaf
    pi_78984425
    Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.

Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
    pi_78985258
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Fixers het volgende:
    Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.

Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
    Vast weer wat negers die vochten Eens een keertje zag ik een zakenman die helemaal over de rooie was omdat zo'n neger zonder kaartje eerste klas ging zitten
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:47:45 #283
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_78985364
    Ja, daar is de eerste klas natuurlijk ook niet voor, voor negers.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 10 maart 2010 @ 21:36:32 #284
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_78990815
    pi_79000984

Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
      donderdag 11 maart 2010 @ 07:55:32 #286
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_79001709
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:

Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
    Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 11 maart 2010 @ 08:53:05 #287
    257721 Lord_Brett_Sinclair
    You can call me Brett
    pi_79002499
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 07:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
    oh vroeger ook vaak gedaan toen ik klein was, pa bij het spoor, kom we lopen over het spoor. Veel makkelijker dan met fietsen sjouwen.
    There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:33:41 #288
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79003419
    Ik had 20 min vertraging, want er was rookontwikkeling in de trein Niks van gemerkt overigens, was ergens voorin
    pi_79003547
    Was het een smokende neger?
    dag
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:41:18 #290
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79003648
    Geen idee! Niks van gemerkt en zo. We hebben 20 min stilgestaan op Ede-Wageningen en toen gingen we weer verder.
    pi_79003737
    Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
    dag
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:45:41 #292
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79003791
    Gelukkig stopten we er alleen maar
      donderdag 11 maart 2010 @ 11:57:59 #293
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_79008789
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 09:44 schreef Peter het volgende:
    Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
    Nee Veenendaal de Klomp word je blij van
      Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 13:58:29 #294
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_79014048
    Inmiddels zijn er weer een heleboel plaatsen met streetview bijgekomen. Zo rijdt er bij Enschede Drienerlo DM'90 3419, te herkennen aan de zwarte baanruimer: link
    PM mij!
      donderdag 11 maart 2010 @ 16:57:45 #295
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_79022568

pi_79022767
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
    Hee, die ken ik
      Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:05:01 #297
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_79022901
    He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
    PM mij!
      Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:05:22 #298
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_79022923
    Ik heb trouwens even een overzicht gemaakt van alle SLT's:
    http://www.spoornieuws.nl/index?page=slt
    PM mij!
      donderdag 11 maart 2010 @ 17:13:42 #299
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_79023338
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
    He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
    In het weekend gaan ze van 3 en soms maandag ook
    pi_79023391
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
    Doordeweeks staan ze op 5a (Kortom, als ie vertraging heeft staat de stoptrein vanuit Utrecht te wachten tot ie weg is. Dag aansluiting.) en in het weekend op 3.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:16:41 #301
    Maffe Fries
    pi_79023497
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
    Dat ding heeft nog veel meer flapjes.

Niet de beste foto, maar een beter had ik helaas niet op voorraad.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')