abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:00:19 #26
201952 lezut
et rezut
pi_78756019
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:31 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staan ook alle Fyra-stammen en de Zwolle-Emmen V'tjes dezelfde kant op (hoewel dat bij die laatste lang niet altijd meer het geval is sinds die dingen in Maastricht onderhouden worden en het hele land doorzwerven...)
Nee, op de Emmerlijn staan er van die strepen op het perron getekend die als het goed is aangeven waar de deuren van de trein ongeveer komen te staan. Meestal klopt er niets van, maar het wordt dan helemaal ongeloofwaardig als je de treinen om gaat draaien.

Over SuperV's gesproken, er vatte er vandaag één bijna vlam achter mijn rug Opeens hard remmen omdat iemand in de coupe vlakbij mij aan de noodrem ging hangen. Conducteur komt pissed aan, maar die rook direct ook wel dat er iets niet in orde was Hing iig een goeie gekookte electronica lucht in dat treinstel.
  Redactie Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 00:00:47 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78756035
Die sporen zullen er vroeger niet gelegen hebben, en het is niet gebruikelijk om de hele spoornummering om te gooien voor zoiets. Het wordt trouwens overal weer anders opgelost, zo heeft zwolle de kopsporen 12 en 13 aan de Amersfoortse kant en de sporen 14 t/m 16 aan de Meppelse kant. Hengelo heeft een spoor 11 als zakspoor tussen 2 en 3, en Nijmegen heeft zelfs een spoor 35 naast spoor 1.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:13:07 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78756510
Over de OV-chipkaart: de chip in de kaarten is nog steeds de Mifare Classic 4K, waar de data versleuteld op staat met Crypto-1, speelgoedcryptografie aldus deskundigen. De wegwerpkaartjes bevatten de Ultralight, en die bevatten helemaal geen beveiliging.

Je kunt die kaart inderdaad kopiëren (uitleg hier), maar veel heb je er niet aan. Je moet op een korte afstand zijn van iemand met zo'n kaart, dus ofwel tegen iemand aan gaan staan in de hoop dat je z'n OV-chipkaart vindt, ofwel een voorzetstuk op een poortje of andere lezer plakken. Maar het lijkt me dat zo'n opzetstuk de werking verstoort, en dat mensen dan snel genoeg doorhebben dat er iets niet klopt.

Daarnaast is de backend slim genoeg om te detecteren dat er geknoeid is. Als je zelf je saldo verhoogt en incheckt, gaat er bij de volgende controlerun bij Trans Link Systems een alarm af. Na een controle wordt je kaart geblacklist. Ook wordt er voor zover mij bekend nog gekeken of de afstanden wel logisch zijn... om 12.11 uitchecken op Amstel en om 12.31 inchecken in Groningen kan natuurlijk nooit.

Watbetreft de VIRMsmiley:
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:28:44 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78760769
Opnieuw botsing met treinen in België

Dit keer (voor zover bekend) geen doden etc
pi_78760781
Lekker dan, goed bezig daar
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:45:13 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78760900
Ze hebben zelf nog geluk, dat de tanks niet zijn ontploft. Daar zat brandbare ethanol en lpg in..
Kan ook een mooi effect hebben..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:38:43 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78761546
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast is de backend slim genoeg om te detecteren dat er geknoeid is. Als je zelf je saldo verhoogt en incheckt, gaat er bij de volgende controlerun bij Trans Link Systems een alarm af. Na een controle wordt je kaart geblacklist. Ook wordt er voor zover mij bekend nog gekeken of de afstanden wel logisch zijn... om 12.11 uitchecken op Amstel en om 12.31 inchecken in Groningen kan natuurlijk nooit.
Dat wordt geregistreerd ja. Maar het valt pas op als er actief iemand naar gaat kijken, en dat is per definitie als het al te laat is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78761852
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:45 schreef greavy het volgende:
Ze hebben zelf nog geluk, dat de tanks niet zijn ontploft. Daar zat brandbare ethanol en lpg in..
Kan ook een mooi effect hebben..
Had wel mooi vuurwerk geweest

Gisteren in de stoptrein van 00.06 van leiden naar den haag.

"Wij vertrekken pas over 3 minuten , u heeft nog 3 minuten de tijd om in of uit te stappen" Op een onchristelijk hard vermogen.

Vervolgens op elke station onderweg (ja alle 3) op dat zelfde onchristelijke volume. DE VINK, DELFT!... OH NEE..VOORSCHOTEN, DEN HAAAAG MARIAAAHOEVUUUUH. Wel lekker gezzelig dat we elke keer weer wakker schrokken met de hele trein om de conducteur uit te schelden
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 09:23:41 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_78762528
Kom ik hier eens posten zonder dat er iets ergs gebeurd is op het spoor, rijden er wéér twee treinen op elkaar in BE. Gelukkig niet zo erg deze keer, maar toch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:24:38 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78762554
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:28 schreef greavy het volgende:
Opnieuw botsing met treinen in België

Dit keer (voor zover bekend) geen doden etc
Hoop dat mensen nu eens inzien waarom in nederland een trein al heel snel even stilstaat...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:30:31 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78762714
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:13 schreef James1988 het volgende:
Je kunt die kaart inderdaad kopiëren (uitleg hier), maar veel heb je er niet aan. Je moet op een korte afstand zijn van iemand met zo'n kaart, dus ofwel tegen iemand aan gaan staan in de hoop dat je z'n OV-chipkaart vindt, ofwel een voorzetstuk op een poortje of andere lezer plakken. Maar het lijkt me dat zo'n opzetstuk de werking verstoort, en dat mensen dan snel genoeg doorhebben dat er iets niet klopt.
Tegen iemand aan staan is op een vol station helemaal niet zo moeilijk natuurlijk, bovendien is het niet een kwestie van tegen staan maar tegen stoten, aan een halve seconde heb je al genoeg. Dat opzetstuk valt niet op als je het bijvoorbeeld in een tas doet. Je hebt gelijk dat er controle is maar het is natuurlijk belachelijk dat ze zo'n duur nieuw systeem met een bewezen onveilige encryptie gaan 'beveiligen'.

Overigens werd vanochtend in de krant terloops opgemerkt dat de invoering van de chipkaart niet controversieel verklaard is en dus gewoon door het demissionaire kabinet kan worden afgehandeld, vond ik ook wel een beetje apart.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78766169
Lekker stukje propaganda schrijven bij spelling les.

De verontruste treinreiziger
Sommigen vinden de trein het beste vervoersmiddel. Ach, er wordt zo veel beweert. Allereerst zijn er de vermaledijde vertragingen die soms zolang duren dat je genoodzaakt bent onverrichter zaken huiswaarts te keren.

Als de trein al op tijd arriveert, wordt je geconfronteerd met ongewenste melodieën die uit gsm’etjes opklinken. Dan is het geen sinecure consensues nog even je tentamen te leren. Elke gedachtegang word wreed verstoort.

Genieten van het wijdste uitzicht behoort geenszins tot de mogelijkheden; veler krijgt de reiziger het heen en weer. En is de heenreis tenslotte beeindigd, dan wacht onvermijdelijk de tocht terug.

Na het verluidt, lijdt het geen twijfel dat de getarte reizigers hun lot zonder morren aanvaren zonder morren aanvaarden. Maar van binnen zijn zij woedend na voltooiing van de reis. Zij blijken niet meer bereidt met de NS te reizen. Maar de student, die tijdens zijn lijdensweg voldurend gealterneerd heeft geen keus.

Het gebeurd frequent dat de directie van de NS de prijs voor een kaartje verhoogd, terwijl door calamiteiten als stroom en wisselstoring nog geen 80 procent van de studenten op tijd op de gewenste bestemming beland. Met als gevolg dat veel hessers bij hun MER docent.

Bovendien is het veelal proppen in de trein. Zuid Amerikaanse toestanden. Menig een beoordeelt de coupe als te klein. Er dienen vergrote zitplaatsen te komen voor iedereen, van caissière tot bank employe.

Hoelang zal het nog duren totdat het tij zal keren en de NS zich tot een professionele en geronomeerde vervoersmaatschappij zal hebben ontwikkeld? De hartenwens van elke reiziger is, op een dag welgemeend te verklaren : De NS is berengoed.

__ !!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:22 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78766285
Het stikt van de fouten in het stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78766918
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het stikt van de fouten in het stukje
daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typen

of had je het over de bullshit die er inhoudelijk staat?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 11:29:53 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78766958
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

daarom heb ik ook les in spelling, en ik ben te brak om fatsoenlijk te typen

of had je het over de bullshit die er inhoudelijk staat?
Beide
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:57:17 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78768063
Ik vind het een lovenswaardig initiatief om de wat minder spellingsbegaafde fok!kers op een ferroviair verantwoorde wijze wat mores te leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78768704
Das war einmal


Op zaterdag 30 augustus 2008 vertrok NSR 1854 met een sleep ICK-rijtuigen als IC 1962 uit het station van Horst-Sevenum op weg naar Den Haag.
  Redactie Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 12:15:30 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78768760
Die goeie ouwe tijd....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:16:10 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78768781
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Das war einmal
Vroeger, toen de zon nog scheen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78769214
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef Yreal het volgende:
Lekker stukje propaganda schrijven bij spelling les.

De verontruste treinreiziger
Sommigen vinden de trein het beste vervoersmiddel. Ach, er wordt zo veel beweert. Allereerst zijn er de vermaledijde vertragingen die soms zolang duren dat je genoodzaakt bent onverrichter zaken huiswaarts te keren.

Als de trein al op tijd arriveert, wordt je geconfronteerd met ongewenste melodieën die uit gsm’etjes opklinken. Dan is het geen sinecure consensues nog even je tentamen te leren. Elke gedachtegang word wreed verstoort.

Genieten van het wijdste uitzicht behoort geenszins tot de mogelijkheden; veler krijgt de reiziger het heen en weer. En is de heenreis tenslotte beeindigd, dan wacht onvermijdelijk de tocht terug.

Na het verluidt, lijdt het geen twijfel dat de getarte reizigers hun lot zonder morren aanvaren zonder morren aanvaarden. Maar van binnen zijn zij woedend na voltooiing van de reis. Zij blijken niet meer bereidt met de NS te reizen. Maar de student, die tijdens zijn lijdensweg voldurend gealterneerd heeft geen keus.

Het gebeurd frequent dat de directie van de NS de prijs voor een kaartje verhoogd, terwijl door calamiteiten als stroom en wisselstoring nog geen 80 procent van de studenten op tijd op de gewenste bestemming beland. Met als gevolg dat veel hessers bij hun MER docent.

Bovendien is het veelal proppen in de trein. Zuid Amerikaanse toestanden. Menig een beoordeelt de coupe als te klein. Er dienen vergrote zitplaatsen te komen voor iedereen, van caissière tot bank employe.

Hoelang zal het nog duren totdat het tij zal keren en de NS zich tot een professionele en geronomeerde vervoersmaatschappij zal hebben ontwikkeld? De hartenwens van elke reiziger is, op een dag welgemeend te verklaren : De NS is berengoed.

__ !!!
Wacht even? Dus hij wil dat er meer plaats komt in de coupés en tegelijkertijd moeten de stoelen groter worden
Dan mogen de perrons wel even verdubbeld worden in lengte
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:05:49 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78773233
Wat een baggerstuk De auteur zal wel iedere avond liefdevol in de file aansluiten, vloekende op de omaatjes voor hem maar ondertussen blij dat hij tenminste zijn eigen muziek heeft en kan zitten.

Er moeten eigenlijk gewoon meer spoorwegen worden aangelegd langs drukke knooppunten, en bij files iedere 5 minuten een trein voorbij laten rijden met 'haha' erop.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:08:17 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78773323
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD. HET IS OM MENSEN TE LEREN BETER MET DE SPELLING VAN DE NEDERLANDSE TAAL OM TE GAAN.

Jezus nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 14:08:52 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_78773347
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:11:59 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78773458
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Deze keer toevallig wel ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 14:56:16 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_78775329
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze keer toevallig wel ja
En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')