abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 23:57:09 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78871596
Komt idd door concessie-eisen. Maar ook door beloftes die de bedrijven doen. Voor de MerwedeLingelijn beloofde Arriva een steward op de trein. In het noorden daarentegen werken ze met controleurs die zo nu en dan treinen checken.

Dan heb je soms veel controles en dan weer eens een maand niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 00:02:52 #177
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78871819
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.

Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
pi_78872439
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]


[..]

'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 00:37:42 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78872802
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.
quote:
Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78872807
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelen
  maandag 8 maart 2010 @ 08:36:44 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78877328
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.
Arriva, Syntus, Veolia en Connexxion zijn verder vrijgesteld van een HC / Steward in de trein. De NS is het echter weer verplicht, omdat hun op het hoofdrailnet rijden. Hier zijn deze eisen weer strenger.
NS mag dus ook géén eenmansbediening hebben, echter komt dit af en toe voor, als er geen HC is. In dat geval moet de machinist steeds naar de deur lopen, fluiten en de deuren sluiten.
De overige vervoerders (Arriva enz.) hebben daarnaast weer treinen waar je vanuit de cabine de deuren kan vergrendelen etc.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 09:43:10 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78878644
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 10:23:10 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_78879625
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:23:43 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879640
Toeslagvrij me de Fyra kan nog steeds trouwens tot 12u: bij de werktrajecten is de tijd wel aangepast maar het omreisadvies niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:24:55 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879674
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:27:24 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879763
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
Zwolle - Kampen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:28:55 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879828
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78879838
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:


Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.

En het is zij hebben niet hun hebben
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:32:20 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879942
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
Ik heb toen ik er was geen HC gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 11:29:25 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882053
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Kampen
Toen ik daar de laatste keer was, ben ik 2x gecontroleerd(heen+terug)
  maandag 8 maart 2010 @ 11:47:55 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882764
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
quote:
De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.

Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.

Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.

aangepaste dienstregeling

er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
alternatief vervoer
reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16

Omreisroutes:

reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
  maandag 8 maart 2010 @ 12:42:18 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78884794
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.
pi_78885147
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Vanochtend was het ook al met toeslag..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:05:40 #194
258802 Yreal
henk..!
pi_78885666
zullen we trouwens gaan meeten met het boekenweekgeschenk
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 13:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78887270
Op de IVW-site kwam ik een onderzoek tegen over een trein die door het rooie gegaan is maar waarbij de mcn de trein zonder iets te melden teruggereden heeft tot achter het sein... http://www.ivw.nl/Images/(...)09_tcm247-273477.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78888201
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
  maandag 8 maart 2010 @ 14:11:42 #197
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78888291
De dienst eindigt waarschijnlijk in Breda en de machinist die hem had moeten vervangen heeft vertraging, want kwam met Fyra
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 8 maart 2010 @ 14:29:54 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78889115
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 14:33:05 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78889231

Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 19:12:35 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78901720
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')