abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 17:45:03 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78853137
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
pi_78853339
Met een studentenOV is kun je daar best leuk mee spelen.. 't Lijstje wat de conducteur vrijdag te zien kreeg was zoiets;

Roosendaal - Check in
Amsterdam - Check out
Amersfoort - Check in
Deventer - Check out
Deventer - Check in
Utrecht - Check out

Terwijl ik in de Benelux zat die net in Rsd aankwam.. Big Brother, succes met uitzoeken waar ik me bevind
pi_78853393
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
pi_78853857
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:52 schreef Socios het volgende:
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
'k Doe alles met de trein hoor . Maar als ik toevallig zo'n paaltje tegenkom hou ik 'm er gewoon even voor, ga er niet speciaal naar zoeken. Heb één keer tijdens een reisje op elk 'doelstation' in- en uitgecheckt, maar werd wel nogal moe van het commentaar wat ik dan kreeg.. (variërend van "Goh, jullie studenten hebben het echt zwaar" tot "Ik heb nog een neef in Middelburg, zou je die ook even de groeten willen doen?" )

pi_78853976
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
  zondag 7 maart 2010 @ 19:38:40 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78857224
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Rian. het volgende:

[..]

Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
Snachts is dat gebruikelijk inderdaad ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 maart 2010 @ 20:05:12 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78858512
quote:
V250 gaat er sowieso niet vóór maart 2011 komen, dat is gewoon een feitje. Ansaldo loopt nu ruim 100 dagen achter op de testplanning.

Per 12-4 gaat Fyra ook in het weekend rijden (100% zeker)
Per 13-6 verdwijnt de AmRo-shuttle en wordt dit de AmBre-shuttle (dus doorrijden naar Breda, deze is nog niet 100% zeker)
Per 13-12 verdwijnt de AmBre-shuttle en wordt dit de AmBru-shuttle (dus doorrijden naar Brussel, deze is wel 100% zeker)

Bovenstaand is allemaal met 7 bakken ICRm + Traxx in level 2. De huidige zes bakken is tijdelijk om genoeg materieel te hebben om mee te rijden én tegelijkertijd nog (3) NSR-stammen om te bouwen naar Prio-mat.

Tot zover...
Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:07:48 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78858633
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
Tijd om de boeteclausule te activeren. Oh wacht..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 7 maart 2010 @ 20:11:56 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78858830
De schadeclaim van 60 miljoen die NS bij AnsaldoBreda heeft neergelegd gaat iig niet helpen. Dat is de prijs van 3 V250's
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 20:12:51 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78858866
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
100 dagen valt nog wel mee voor AnsaldoTilburg.

Alleen denk ik dat het eerste cijfer van de vertraging weggevallen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78859081
Ben toch benieuwd wat de toeslag voor Breda - Amsterdam zal worden.. 'k Zie die idioten best 20 euro vragen voor een enkeltje.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:44:48 #163
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78860740
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
Hoi
  zondag 7 maart 2010 @ 20:46:05 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78860819
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:47:39 #165
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78860912
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:46 schreef James1988 het volgende:
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
kut
Hoi
pi_78862115
Zit bij een VIRM nog wel is op de "draai beugel" als er geen stoelen zijn..
  zondag 7 maart 2010 @ 21:18:33 #167
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78862764
ja klopt, nu zat ik op de grond, met mijn rug tegen de deur. Er waren nu 6 van de 12 bakken ofzo. Faalbeleid. Altijd zo vol op zondagavond
Hoi
  zondag 7 maart 2010 @ 21:22:11 #168
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78862981
Je voelt ook als er een tegemoetkomende trein langsraast dat de deur enigszins beweegt.
  Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:25:01 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78863142
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:44 schreef Unreal88 het volgende:
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
Ik heb er wel eens tegenaan gestaan van Utrecht naar Amersfoort, maar in de wissels van Amersfoort ging de deur zeker 5cm open.... gelukkig niet verder, maar ik weet wel dat ik er nooit maar dan ook nooit meer tegenaan ga staan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:34:50 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78863797
Gaat weer lekker
quote:
Uitloop werkzaamheden maandag Den Haag - Rotterdam
Tussen Rotterdam en Den Haag moeten reizigers maandagochtend rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door uitloop werkzaamheden rijden er maandagochtend tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal geen treinen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
* Internationale reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen met de Fyra reizen.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Duivendrecht.
Prognose:
* Einde: maandag tussen 12.00 en 13.00 uur
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 maart 2010 @ 22:03:23 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78865692
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
pi_78866175
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
quote:
Reizigers met een ticket voor InterCity Brussel kunnen met Fyra reizen. Zij hoeven geen toeslag te betalen. Fyra vertrekt op de normale vertrektijden van de Fyra dienstregeling. Reizigers kunnen ook met de NSR treinen reizen die omrijden via Gouda.

Reizigers zonder internationaal ticket moeten wel toeslag betalen voor Fyra.
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:55:26 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78868709
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
Nee, dat klopt niet.
Een reiziger zonder abonnement betaald ¤20,00 borg. Dit word altijd van je kaart afgeschreven, en bij uitchecken weer terugbetaald minus de ritprijs.
Bij een abonnementhouder (Voordeeluren etc) is deze borg ¤10,00. Hierbij geld het terugbetalen ook.

Er zit echter één maar aan: Check je uit op hetzelfde station als waar je ingecheckt bent, en zit hier 60 minuten of meer tussen, krijg je je borg niet terug. Zit je tot de 59 minuten, krijg je wél je borg terug.
Wanneer je 5x in een bepaalde periode (NS klantenservice vertelde mij 3 maanden) na een uur uitcheckt op hetzelfde station, kan je chipkaart geblokkeerd worden en tegen betaling weer gedeblokkeerd worden.

Indien je een aanvraag voor restitutie voor die borg vraagt, wat mogelijk is via de NS Klantenservice (telefonisch of via de post), mag je dit 3 keer per 3 maanden doen, en daarna geven ze geen geld meer terug in die bepaalde periode.
Aan het terugbetalen van je 'verloren' borg zit ook weer een eis; Je moet aan kunnen tonen dat je niet gereisd hebt, of als je bijvoorbeeld even later weer hebt ingecheckt, en ergens anders uitgecheckt

Voorbeeld: incheck 1 op station X om 17:00, je loopt rond of dergelijke, komt terug en denkt niet ingecheckt om 18:10, en wilt inchecken. Je checkt dus uit(1), en weg is borg. Je checkt (2) om 18:14 weer in, en checkt uit(2) op station Z).
In het laatste geval kun je dus ook geld terugkrijgen.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:45 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Reis je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zwijndrecht, en je wilt via Dordrecht, omdat je dan 10 minuten eerder thuis bent, mag ook niet. Je passeert hierbij namelijk je reisdoel. Je dient dan uit te checken in Dordrecht, 3 minuten later weer in te checken, en in Zwijndrecht weer uit te checken.
Het nadeel van al dit in- en uitgecheck is natuurlijk dat je hierdoor vaker een instaptarief betaald.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
Nee, dat hoeven ze niet. Wanneer het treinverkeer weer volledig hervat is, moeten ze het wel. Tenminste, wanneer de Benelux en andere IC's weer rijden via de oude, vertrouwde route.
pi_78869016
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 7 maart 2010 @ 23:53:55 #175
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78871450
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Misschien zijn de concessie-eisen daar anders.

De NS moet voor zover ik weet ook altijd een hoofdconducteur in de trein hebben, onafhankelijk van hoeveel treinstellen er zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 23:57:09 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78871596
Komt idd door concessie-eisen. Maar ook door beloftes die de bedrijven doen. Voor de MerwedeLingelijn beloofde Arriva een steward op de trein. In het noorden daarentegen werken ze met controleurs die zo nu en dan treinen checken.

Dan heb je soms veel controles en dan weer eens een maand niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 00:02:52 #177
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78871819
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.

Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
pi_78872439
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]


[..]

'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 00:37:42 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78872802
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.
quote:
Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78872807
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelen
  maandag 8 maart 2010 @ 08:36:44 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78877328
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.
Arriva, Syntus, Veolia en Connexxion zijn verder vrijgesteld van een HC / Steward in de trein. De NS is het echter weer verplicht, omdat hun op het hoofdrailnet rijden. Hier zijn deze eisen weer strenger.
NS mag dus ook géén eenmansbediening hebben, echter komt dit af en toe voor, als er geen HC is. In dat geval moet de machinist steeds naar de deur lopen, fluiten en de deuren sluiten.
De overige vervoerders (Arriva enz.) hebben daarnaast weer treinen waar je vanuit de cabine de deuren kan vergrendelen etc.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 09:43:10 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78878644
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 10:23:10 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_78879625
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:23:43 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879640
Toeslagvrij me de Fyra kan nog steeds trouwens tot 12u: bij de werktrajecten is de tijd wel aangepast maar het omreisadvies niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:24:55 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879674
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:27:24 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879763
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
Zwolle - Kampen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:28:55 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879828
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78879838
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:


Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.

En het is zij hebben niet hun hebben
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:32:20 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879942
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
Ik heb toen ik er was geen HC gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 11:29:25 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882053
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Kampen
Toen ik daar de laatste keer was, ben ik 2x gecontroleerd(heen+terug)
  maandag 8 maart 2010 @ 11:47:55 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882764
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
quote:
De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.

Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.

Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.

aangepaste dienstregeling

er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
alternatief vervoer
reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16

Omreisroutes:

reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
  maandag 8 maart 2010 @ 12:42:18 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78884794
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.
pi_78885147
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Vanochtend was het ook al met toeslag..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:05:40 #194
258802 Yreal
henk..!
pi_78885666
zullen we trouwens gaan meeten met het boekenweekgeschenk
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 13:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78887270
Op de IVW-site kwam ik een onderzoek tegen over een trein die door het rooie gegaan is maar waarbij de mcn de trein zonder iets te melden teruggereden heeft tot achter het sein... http://www.ivw.nl/Images/(...)09_tcm247-273477.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78888201
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
  maandag 8 maart 2010 @ 14:11:42 #197
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78888291
De dienst eindigt waarschijnlijk in Breda en de machinist die hem had moeten vervangen heeft vertraging, want kwam met Fyra
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 8 maart 2010 @ 14:29:54 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78889115
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 14:33:05 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78889231

Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 19:12:35 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78901720
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
  maandag 8 maart 2010 @ 19:21:00 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78902214
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef greavy het volgende:
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
Nu nog de vraag of iemand het gemerkt heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78902246
Afgelopen weekend was eindelijk weer eens zonovergoten!


Captrain, voorheen ITL Benelux, rijdt sinds enkele maanden de Houtafvaltrein tussen Beeskow en Roosendaal. Op een zonnige zondagmorgen passeert de 186 149 met een lange sleep lege, rode Eanos'en het station van 's Hertogenbosch. De trein kwam vandaag niet via Bad Bentheim, maar via Emmerich ons land binnen. Zondag 7 maart 2010


Opvallend reed op zaterdag een half uur vroeger dan de dienstregeling, SBB Cargo 186 181 met de uit 18 Tads'n bestaande lege DBM-trein 48520 vanuit Köln Eifeltor naar Amsterdam Westhaven. De trein heeft Mainzlar als herkomst en passeert hier ter hoogte van Bunnik. Zaterdag 6 maart 2010


Veolia Cargo, tegenwoordig rijdend onder de naam Captrain, heeft bijna al haar loks ontstickerd, waaronder ook de gifgroene 2006 en 2005. Met lege kolentrein 47722 uit Möllen passeren beide loks in dubbeltractie het bos bij Driebergen, op weg naar de Amsterdam Westhaven. Zaterdag 6 maart 2010


ACTS reed op zondag 7 maart een vertraagde Papierpulptrein uit de Sloehaven naar Venlo. De groen-grijze 7105 en 7104 zijn met trein 350061 ter hoogte van Heierhoeve, gelegen tussen Horst en Blerick, onderweg naar grensstation Venlo. Zondag 7 maart 2010


Nadat de ACTS 7105 en 7104 de volle papierpulptrein in Venlo hadden afgeleverd, mocht de Cargoserv 1216 930, een ware Oostenrijkse Taurus, de trein verder rijden naar Amstetten. Door een defect aan de Locon 189 206, de stamlok voor deze trein, mocht deze gele krachtpatser de trein vanuit Venlo rijden en passeert hier als trein 92190 in een open veld net ten westen van Breyell. Zondag 7 maart 2010

En voor de liefhebbers van reizigerstreinen:

Ter hoogte van Groessen passeren nu nog twee Syntus Lint-stellen, de 38 en de 32, als stoptrein naar Doetinchem. Eind december 2012 neemt Arriva hier het treinvervoer over van Syntus, na het winnen van een aanbesteding. Zaterdag 6 maart 2010
  maandag 8 maart 2010 @ 19:24:52 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78902391
Leuk Zug

Die twee G2000's met die sliert blauwigheid heb ik vandaag ook zien rijden tussen Maarn en Driebergen, richting DUitsland. Zal zo rond 10:15 geweest zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 19:53:44 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78903891
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 19:56:20 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78904049
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef ReisT het volgende:
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
Daar komt het wel op neer ja.

Mooie platen Zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 20:05:43 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78904522
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Ik houd mijn hart vast voor reizigers die donderdagochtend weer via Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizen...
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 20:10:36 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78904807
mooie plaatjes
(maar we zijn ook niet anders van je gewend )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 21:47:08 #208
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_78909977
mooie plaatjes zug
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 8 maart 2010 @ 22:05:29 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78910909
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
Dit ziet er wel serieus tof uit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 maart 2010 @ 22:07:47 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78911031
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit ziet er wel serieus tof uit!
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 22:25:34 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78912052
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 22:46:40 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78913198
Voorproefje



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 8 maart 2010 @ 23:26:00 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78914876
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
  maandag 8 maart 2010 @ 23:36:05 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78915241
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.

Eingelijk is het NMBS-materieelpark qua leeftijd/conditie gewoon heel vergelijkbaar met waar NS mee rondrijdt.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Zou me niks verbazen als dat gewoon een paar jaar zo blijft tot de tunnel af is. Net als de tijdelijke voetgangersbrug die meteen ook even gebouwd is. Ding is zonder vergunning gebouwd maar hebben ze toch nu maar vast neegezet omdat de volgende geplande buitendienstelling pas in 2011 is.
pi_78916009
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:31:24 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78916802
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

[ afbeelding ]
Ik zie pas volgend jaar.

Hopelijk gedijen de Desiro's snel, anders is de aflevering volgend decennium nog gaande...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:32:28 #217
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78916832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
De oudste treinstellen zien binnenkort Sarah/Abraham (doorstrepen op eigen initiatief).
pi_78917298
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
pi_78919189
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:54 schreef bakellendeisweg het volgende:
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
Of je daar zo blij mee moet zijn..

In Amersfoort stonden er vorige week trouwens een stuk of 10
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:33:08 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78919267
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:37:17 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78920480
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...

Deze jongen gaat binnenkort met een treintje naar La Rochelle
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:39:20 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78920536
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
Ik zal hem eens opduiken, momentje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:48:28 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78920801
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:18 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921423
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

[ afbeelding ]
In strijd met elke norm en elk voorschrift.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:38 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921429
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...
jij hebt er helemaal geen meer....?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:09:00 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921437
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

[ afbeelding ]
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 10:19:10 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_78921762
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

[ afbeelding ]
Arnhem, de parel aller stations
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:34:10 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78922213
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Arnhem, de parel aller stations
Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 10:35:30 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78922259
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:45:43 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78922535
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57:47 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78922941
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in België



Die Desiro ML mag op wel meer plekken gaan rijden van mij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 11:19:19 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_78923584
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Aww, lief dat je kijkt!

Nee, die kleur is uit het assortiment, en ik kom één plank te kort. Ik stroop dus regelmatig marktplaats af, maar tot nu toe nog geen geluk gehad.


Maar maar! Op de heuvel bij de fietsenstalling in Arnhem staat wel allemaal krokussen nu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:25:33 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78923767
krokussen staan overal nu

Hee Darkwing_Duck trouwens, moet je je hier niet eens melden?

http://twitter.com/DonaldDuckNL/Duckstad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78925060
De IC Amsterdam-Vlissingen rijdt nu maar tot roosendaal en vanaf Roosendaal vertrekt een andere IC
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:06:26 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78925118
Bij Schiphol is een seinstoring (?) en rijden er beperkt treinen. Tevens ook bij Winterswijk - Doetinchem en Arnhem - Doetinchem.
Sein en overwegstoring, hoe kan het ook anders, tussen winterswijk - doetinchem.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:24:48 #236
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78925650
quote:
Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
Oorzaak

* diverse werkzaamheden aan het spoor

Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:

* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
* reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen

Extra reistijd

* een half uur
Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:36:36 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78926021
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:40:42 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78926179
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:42:33 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78926246
Dat gebeurde vorige week met werkzaamheden Sittard-Maastricht wel ja, hoewel en ook wat treinen zijn geweest die gewoon in Heerlen koppelden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:13:46 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78929472
Heen werd in Sittard gesplitst en maakte het deel naar Maastricht kop op het emplacement in Heerlen. De andere kant op werd gekoppeld in Heerlen. De IC stond dus ook gewoon in de reisplanner bij een reis Heerlen --> Maastricht.
pi_78929843
De intercity naar Vlissingen kwam voorbij richting haarlem bij sloterdijk
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:46:16 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78930574
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
quote:
Leiden Centraal-Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:17

Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.

Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:09

Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
pi_78930650
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
[..]

Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-station
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49:16 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78930674
mja, de 5700 niet. Die is gewoon ingekort zo te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:53:14 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78930813
quote:
Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
3100/3500 opgeheven Ut-Shl
700/1600 opgeheven Hvs-Shl
3700 opgeheven Shl-Lls(?)
Bron: Somda -> OD-topic van vandaag

Over de omgeleide IC's wegens de aanrijding:
De IC's stoppen niet extra te Haarlem. Amsterdam - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam C. enz. zullen de IC's rijden, op de 9200 na. Die stopt niet in Leiden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:34:23 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78934802
Vandaag SLT 2619 in dienst gezien. Er zijn veel te veel van die dingen, op Utrecht kwam vandaag zelf een gekoppelde SLT4 + SLT6 binnen rijden. Dat moeten we niet hebben!

Op Rotterdam C even de laatst geknakte bovenleidingmast bekeken: mooie oplossing... Geen foto, want ik moest ff mijn trein halen.

Oh, op een van die lamme opstelspoortjes achteraan spoor 18 of zo stonden twee gruwelijk gore 1600'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 16:46:21 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78935247
quote:
De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.

Zie verder op Tweakers
Lijkt me niet heel erg verstandig...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:49:24 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78935373
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel erg verstandig...
Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen he

[/voorspelbaar]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78937651
Ze kunnen niet eens een fatsoenlijk beveiligingssysteem gebruiken, maar het hele spoorwegennet automatiseren doen ze wel even..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:52:32 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78938135
Net in de mail:
quote:
In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.

Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedempt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:19:11 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78940978
Inmiddels is de nieuwe voetgangersbrug op station Delft bijna gereed voor gebruik...

En ik heb vandaag een goede daad gedaan door een paar luidruchtige meiden tot stilte te manen in een stiltecoupé.

Nog een laatste vraag: Is de stremming op het baanvak Leiden-Schiphol opgeheven?
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 20:15:40 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78943888
Een item uit RTL Boulevard over de koninklijke wachtkamers, met een paar shots van Plan U 114:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 23:46:12 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78954611
Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:13:52 #254
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78955569
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
Ik zeg geen nee...
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:25:20 #255
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78955853
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zeg geen nee...
Sorry hoor maar dan liggen prioriteiten echt wel ergens anders, ik heb een alternatief: Trekschuit
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78956733
Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.

Mag serieus door m´n achtertuin.
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:09:02 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78956758
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:07 schreef Socios het volgende:
Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.

Mag serieus door m´n achtertuin.
Dan ben je de eerste die voor zo'n oplossing gaat...
  woensdag 10 maart 2010 @ 07:53:20 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78958344
Ik ben een VIRMliefhebber, maar ook ik pas voor een spoorlijn door m'n achtertuin. Zonde van de plantjes.
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:16:07 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78958572
VIRM zuigt en er loopt al een spoorlijn binnen 250m van mijn huis. Ik heb trouwens ook geen achtertuin.

Wat ik wel had was een luidruchtige neger met vlechtjes en een korte broek in de treincoupé. Oh, en zonder kaartje. De conductrice verwees hem naar het balkon, waarna hij vond dat zij een kankerwijf was.

Resultaat was dat meneer op Utrecht Centraal door een tweetal brede mannen werd meegenomen. Volkomen mak, dat dan weer wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78959507
Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercity naar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
pi_78961882
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef Fixers het volgende:
Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercity naar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
Ik zat gisteren ook in de Intercity naar Tilburg, Breda, Schiphol met als eindbestemming Köln HBF
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:40:29 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78962244
Deze rijdt via Gouda naar Brussel

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 maart 2010 @ 10:49:11 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78962566
Gaat vandaag weer lekker met de vertragingen rond Amsterdam en Schiphol. Door een wisselstoring meerdere treinen uitgevallen, terwijl anderen met een uur vertraging rondrijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78963822
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78966672
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
dat lijkt me alleen handig voor alles wat er tussen peking en londen nog aan stops gemaakt word, want anders ga je toch echt vliegen ..

treingeilermode on ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:29:57 #266
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78966757
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:52:29 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78967531
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
Ach, vergeleken met
quote:
Moskou, Sint-Petersburg, Kiev, Warschau
is dat nog vrij direct
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:02:58 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_78967959
Ooh, ik wil ook!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:04:02 #269
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78968000
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik wil ook!!
Kan nu al hoor. Als ik zo'n reis maak doe ik dat liever per transsiberie expres dan per hogesnelheidstrein. Ik heb nooit haast als ik op reis ben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:12:06 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_78968340
Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:13:26 #271
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78968402
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
Ik vermoed dat die hogesnelheidslijn de ene factoor omlaag haalt en de andere omhoog gooit, dus netto houd je hetzelfde over.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:28:02 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_78968994
Schiet ik nog geen bal mee op
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78971325
quote:
De Chinese consultant Wang Mengshu acht het mogelijk om de drie lijnen binnen de tien jaar te bouwen.
Wij doen 20 jaar over 147 km, China doet 13.000 km in 10 jaar...
pi_78972487
Mentaliteitskwestie.
pi_78973989
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
Mentaliteitskwestie.
precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:55:28 #276
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78975301
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78975697
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:55 schreef bork het volgende:

[..]

Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
mandarijn dan
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:06:25 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_78975775
Of Kantonees
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 maart 2010 @ 16:09:56 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78975944
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

mandarijn dan
Als het niet eetbaar is dan zijn het een stel onverstaanbare klanken die tientallen betekenissen kunnen hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:10:18 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78975960
quote:
Weer bijna treinramp in België

10 maart 2010

SINT-GENESIUS-RODE - België is op het nippertje ontsnapt aan een tweede treindrama binnen een maand.

Een frontale botsing tussen twee treinstellen, van hetzelfde soort als de botsing die zich voordeed op 15 februari in Buizingen, werd afgelopen vrijdag voorkomen op de lijn 124. Dat meldt de krant La Libre Belgique.
Een passagierstrein met enkele passagiers aan boord vertrok van station Ukkel Kalevoet in de richting van Sint-Genesius-Rode, terwijl het sein nog op rood stond. Na een korte afstand te hebben afgelegd, kwam de trein weer tot stilstand, net op tijd om een botsing met een trein uit de tegenovergestelde richting te voorkomen. Er is inmiddels een onderzoek ingesteld.
Ook in Piéton werd in de week na de treinramp al een nieuw drama op het nippertje voorkomen. Ook toen kwamen twee treinen op hetzelfde spoor terecht, maar werd de fout net op tijd opgemerkt.
Bron: de Telegraaf
pi_78984425
Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.

Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
pi_78985258
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Fixers het volgende:
Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.

Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
Vast weer wat negers die vochten Eens een keertje zag ik een zakenman die helemaal over de rooie was omdat zo'n neger zonder kaartje eerste klas ging zitten
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:47:45 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78985364
Ja, daar is de eerste klas natuurlijk ook niet voor, voor negers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:36:32 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78990815
pi_79000984


Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
  donderdag 11 maart 2010 @ 07:55:32 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79001709
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:


Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:53:05 #287
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_79002499
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 07:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
oh vroeger ook vaak gedaan toen ik klein was, pa bij het spoor, kom we lopen over het spoor. Veel makkelijker dan met fietsen sjouwen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:33:41 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_79003419
Ik had 20 min vertraging, want er was rookontwikkeling in de trein Niks van gemerkt overigens, was ergens voorin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79003547
Was het een smokende neger?
dag
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:41:18 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_79003648
Geen idee! Niks van gemerkt en zo. We hebben 20 min stilgestaan op Ede-Wageningen en toen gingen we weer verder.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79003737
Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
dag
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:45:41 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_79003791
Gelukkig stopten we er alleen maar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:57:59 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79008789
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:44 schreef Peter het volgende:
Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
Nee Veenendaal de Klomp word je blij van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 13:58:29 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79014048
Inmiddels zijn er weer een heleboel plaatsen met streetview bijgekomen. Zo rijdt er bij Enschede Drienerlo DM'90 3419, te herkennen aan de zwarte baanruimer: link
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:57:45 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79022568


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79022767
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:


[ afbeelding ]
Hee, die ken ik
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:05:01 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79022901
He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:05:22 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79022923
Ik heb trouwens even een overzicht gemaakt van alle SLT's:
http://www.spoornieuws.nl/index?page=slt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:13:42 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79023338
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
In het weekend gaan ze van 3 en soms maandag ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79023391
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef dennistd het volgende:
He, zijn de buffeltjes op spoor 3 in Zwolle gezet? Normaal is dat altijd spoor 5
Doordeweeks staan ze op 5a (Kortom, als ie vertraging heeft staat de stoptrein vanuit Utrecht te wachten tot ie weg is. Dag aansluiting.) en in het weekend op 3.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:16:41 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79023497
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:


[ afbeelding ]
Dat ding heeft nog veel meer flapjes.

Niet de beste foto, maar een beter had ik helaas niet op voorraad.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')