abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 19:21:00 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78902214
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef greavy het volgende:
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
Nu nog de vraag of iemand het gemerkt heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78902246
Afgelopen weekend was eindelijk weer eens zonovergoten!


Captrain, voorheen ITL Benelux, rijdt sinds enkele maanden de Houtafvaltrein tussen Beeskow en Roosendaal. Op een zonnige zondagmorgen passeert de 186 149 met een lange sleep lege, rode Eanos'en het station van 's Hertogenbosch. De trein kwam vandaag niet via Bad Bentheim, maar via Emmerich ons land binnen. Zondag 7 maart 2010


Opvallend reed op zaterdag een half uur vroeger dan de dienstregeling, SBB Cargo 186 181 met de uit 18 Tads'n bestaande lege DBM-trein 48520 vanuit Köln Eifeltor naar Amsterdam Westhaven. De trein heeft Mainzlar als herkomst en passeert hier ter hoogte van Bunnik. Zaterdag 6 maart 2010


Veolia Cargo, tegenwoordig rijdend onder de naam Captrain, heeft bijna al haar loks ontstickerd, waaronder ook de gifgroene 2006 en 2005. Met lege kolentrein 47722 uit Möllen passeren beide loks in dubbeltractie het bos bij Driebergen, op weg naar de Amsterdam Westhaven. Zaterdag 6 maart 2010


ACTS reed op zondag 7 maart een vertraagde Papierpulptrein uit de Sloehaven naar Venlo. De groen-grijze 7105 en 7104 zijn met trein 350061 ter hoogte van Heierhoeve, gelegen tussen Horst en Blerick, onderweg naar grensstation Venlo. Zondag 7 maart 2010


Nadat de ACTS 7105 en 7104 de volle papierpulptrein in Venlo hadden afgeleverd, mocht de Cargoserv 1216 930, een ware Oostenrijkse Taurus, de trein verder rijden naar Amstetten. Door een defect aan de Locon 189 206, de stamlok voor deze trein, mocht deze gele krachtpatser de trein vanuit Venlo rijden en passeert hier als trein 92190 in een open veld net ten westen van Breyell. Zondag 7 maart 2010

En voor de liefhebbers van reizigerstreinen:

Ter hoogte van Groessen passeren nu nog twee Syntus Lint-stellen, de 38 en de 32, als stoptrein naar Doetinchem. Eind december 2012 neemt Arriva hier het treinvervoer over van Syntus, na het winnen van een aanbesteding. Zaterdag 6 maart 2010
  maandag 8 maart 2010 @ 19:24:52 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78902391
Leuk Zug

Die twee G2000's met die sliert blauwigheid heb ik vandaag ook zien rijden tussen Maarn en Driebergen, richting DUitsland. Zal zo rond 10:15 geweest zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 19:53:44 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78903891
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 19:56:20 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78904049
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef ReisT het volgende:
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
Daar komt het wel op neer ja.

Mooie platen Zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 20:05:43 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78904522
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Ik houd mijn hart vast voor reizigers die donderdagochtend weer via Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizen...
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 20:10:36 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78904807
mooie plaatjes
(maar we zijn ook niet anders van je gewend )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 21:47:08 #208
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_78909977
mooie plaatjes zug
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 8 maart 2010 @ 22:05:29 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78910909
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
Dit ziet er wel serieus tof uit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 maart 2010 @ 22:07:47 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78911031
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit ziet er wel serieus tof uit!
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 22:25:34 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78912052
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 maart 2010 @ 22:46:40 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78913198
Voorproefje



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 8 maart 2010 @ 23:26:00 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78914876
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
  maandag 8 maart 2010 @ 23:36:05 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78915241
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar ķķk gewerkt.

Eingelijk is het NMBS-materieelpark qua leeftijd/conditie gewoon heel vergelijkbaar met waar NS mee rondrijdt.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Zou me niks verbazen als dat gewoon een paar jaar zo blijft tot de tunnel af is. Net als de tijdelijke voetgangersbrug die meteen ook even gebouwd is. Ding is zonder vergunning gebouwd maar hebben ze toch nu maar vast neegezet omdat de volgende geplande buitendienstelling pas in 2011 is.
pi_78916009
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:31:24 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78916802
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

[ afbeelding ]
Ik zie pas volgend jaar.

Hopelijk gedijen de Desiro's snel, anders is de aflevering volgend decennium nog gaande...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:32:28 #217
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78916832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
De oudste treinstellen zien binnenkort Sarah/Abraham (doorstrepen op eigen initiatief).
pi_78917298
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
pi_78919189
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:54 schreef bakellendeisweg het volgende:
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.
Of je daar zo blij mee moet zijn..

In Amersfoort stonden er vorige week trouwens een stuk of 10
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:33:08 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78919267
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:37:17 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78920480
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...

Deze jongen gaat binnenkort met een treintje naar La Rochelle
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:39:20 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78920536
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
Ik zal hem eens opduiken, momentje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:48:28 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78920801
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:18 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921423
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

[ afbeelding ]
In strijd met elke norm en elk voorschrift.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:08:38 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921429
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...
jij hebt er helemaal geen meer....?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:09:00 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78921437
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal

[ afbeelding ]
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 10:19:10 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_78921762
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.

[ afbeelding ]
Arnhem, de parel aller stations
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:34:10 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78922213
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Arnhem, de parel aller stations
Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 10:35:30 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78922259
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren. De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar ķķk gewerkt.
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:45:43 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78922535
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:57:47 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78922941
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in België



Die Desiro ML mag op wel meer plekken gaan rijden van mij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 11:19:19 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_78923584
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vreselijk.

Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Aww, lief dat je kijkt!

Nee, die kleur is uit het assortiment, en ik kom één plank te kort. Ik stroop dus regelmatig marktplaats af, maar tot nu toe nog geen geluk gehad.


Maar maar! Op de heuvel bij de fietsenstalling in Arnhem staat wel allemaal krokussen nu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:25:33 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78923767
krokussen staan overal nu

Hee Darkwing_Duck trouwens, moet je je hier niet eens melden?

http://twitter.com/DonaldDuckNL/Duckstad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78925060
De IC Amsterdam-Vlissingen rijdt nu maar tot roosendaal en vanaf Roosendaal vertrekt een andere IC
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:06:26 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78925118
Bij Schiphol is een seinstoring (?) en rijden er beperkt treinen. Tevens ook bij Winterswijk - Doetinchem en Arnhem - Doetinchem.
Sein en overwegstoring, hoe kan het ook anders, tussen winterswijk - doetinchem.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 12:24:48 #236
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78925650
quote:
Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
Oorzaak

* diverse werkzaamheden aan het spoor

Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:

* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
* reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen

Extra reistijd

* een half uur
Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:36:36 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78926021
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:40:42 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78926179
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia )
Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 12:42:33 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78926246
Dat gebeurde vorige week met werkzaamheden Sittard-Maastricht wel ja, hoewel en ook wat treinen zijn geweest die gewoon in Heerlen koppelden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:13:46 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78929472
Heen werd in Sittard gesplitst en maakte het deel naar Maastricht kop op het emplacement in Heerlen. De andere kant op werd gekoppeld in Heerlen. De IC stond dus ook gewoon in de reisplanner bij een reis Heerlen --> Maastricht.
pi_78929843
De intercity naar Vlissingen kwam voorbij richting haarlem bij sloterdijk
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:46:16 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78930574
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
quote:
Leiden Centraal-Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:17

Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.

Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:09

Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
pi_78930650
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
[..]

Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)

Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-station
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49:16 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78930674
mja, de 5700 niet. Die is gewoon ingekort zo te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:53:14 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78930813
quote:
Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
3100/3500 opgeheven Ut-Shl
700/1600 opgeheven Hvs-Shl
3700 opgeheven Shl-Lls(?)
Bron: Somda -> OD-topic van vandaag

Over de omgeleide IC's wegens de aanrijding:
De IC's stoppen niet extra te Haarlem. Amsterdam - Leiden - Den Haag HS - Rotterdam C. enz. zullen de IC's rijden, op de 9200 na. Die stopt niet in Leiden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:34:23 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78934802
Vandaag SLT 2619 in dienst gezien. Er zijn veel te veel van die dingen, op Utrecht kwam vandaag zelf een gekoppelde SLT4 + SLT6 binnen rijden. Dat moeten we niet hebben!

Op Rotterdam C even de laatst geknakte bovenleidingmast bekeken: mooie oplossing... Geen foto, want ik moest ff mijn trein halen.

Oh, op een van die lamme opstelspoortjes achteraan spoor 18 of zo stonden twee gruwelijk gore 1600'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 9 maart 2010 @ 16:46:21 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78935247
quote:
De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.

Zie verder op Tweakers
Lijkt me niet heel erg verstandig...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:49:24 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78935373
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel erg verstandig...
Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen he

[/voorspelbaar]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78937651
Ze kunnen niet eens een fatsoenlijk beveiligingssysteem gebruiken, maar het hele spoorwegennet automatiseren doen ze wel even..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:52:32 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78938135
Net in de mail:
quote:
In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.

Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedempt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')