Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal
[ afbeelding ]
Arnhem, de parel aller stationsquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.
[ afbeelding ]
Vreselijk.quote:
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren.De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar óók gewerkt.
Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in Belgiëquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Aww, lief dat je kijkt!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vreselijk.
Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?quote:Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
Oorzaak
* diverse werkzaamheden aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:
* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
* reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen
Extra reistijd
* een half uur
Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia![]()
)
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.quote:Leiden Centraal-Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:17
Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.
Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:09
Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-stationquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
[..]
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)
Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
Bron: Somda -> OD-topic van vandaagquote:Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
3100/3500 opgeheven Ut-Shl
700/1600 opgeheven Hvs-Shl
3700 opgeheven Shl-Lls(?)
Lijkt me niet heel erg verstandig...quote:De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.
Zie verder op Tweakers
Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel erg verstandig...
Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedemptquote:In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.
Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |