abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78852949
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
De limiet voor uitchecken op hetzelfde station is volgens mij 1 uur. Check je later uit op hetzelfde station, kun je fluiten naar je ¤20 inchecktarief .
  zondag 7 maart 2010 @ 17:45:03 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78853137
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
pi_78853339
Met een studentenOV is kun je daar best leuk mee spelen.. 't Lijstje wat de conducteur vrijdag te zien kreeg was zoiets;

Roosendaal - Check in
Amsterdam - Check out
Amersfoort - Check in
Deventer - Check out
Deventer - Check in
Utrecht - Check out

Terwijl ik in de Benelux zat die net in Rsd aankwam.. Big Brother, succes met uitzoeken waar ik me bevind
pi_78853393
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
pi_78853857
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:52 schreef Socios het volgende:
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?

En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
'k Doe alles met de trein hoor . Maar als ik toevallig zo'n paaltje tegenkom hou ik 'm er gewoon even voor, ga er niet speciaal naar zoeken. Heb één keer tijdens een reisje op elk 'doelstation' in- en uitgecheckt, maar werd wel nogal moe van het commentaar wat ik dan kreeg.. (variërend van "Goh, jullie studenten hebben het echt zwaar" tot "Ik heb nog een neef in Middelburg, zou je die ook even de groeten willen doen?" )

pi_78853976
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
  zondag 7 maart 2010 @ 19:38:40 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78857224
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Rian. het volgende:

[..]

Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
Snachts is dat gebruikelijk inderdaad ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 maart 2010 @ 20:05:12 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78858512
quote:
V250 gaat er sowieso niet vóór maart 2011 komen, dat is gewoon een feitje. Ansaldo loopt nu ruim 100 dagen achter op de testplanning.

Per 12-4 gaat Fyra ook in het weekend rijden (100% zeker)
Per 13-6 verdwijnt de AmRo-shuttle en wordt dit de AmBre-shuttle (dus doorrijden naar Breda, deze is nog niet 100% zeker)
Per 13-12 verdwijnt de AmBre-shuttle en wordt dit de AmBru-shuttle (dus doorrijden naar Brussel, deze is wel 100% zeker)

Bovenstaand is allemaal met 7 bakken ICRm + Traxx in level 2. De huidige zes bakken is tijdelijk om genoeg materieel te hebben om mee te rijden én tegelijkertijd nog (3) NSR-stammen om te bouwen naar Prio-mat.

Tot zover...
Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:07:48 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78858633
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
Tijd om de boeteclausule te activeren. Oh wacht..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 7 maart 2010 @ 20:11:56 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78858830
De schadeclaim van 60 miljoen die NS bij AnsaldoBreda heeft neergelegd gaat iig niet helpen. Dat is de prijs van 3 V250's
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 20:12:51 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78858866
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: OHIH

AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
100 dagen valt nog wel mee voor AnsaldoTilburg.

Alleen denk ik dat het eerste cijfer van de vertraging weggevallen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78859081
Ben toch benieuwd wat de toeslag voor Breda - Amsterdam zal worden.. 'k Zie die idioten best 20 euro vragen voor een enkeltje.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:44:48 #163
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78860740
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
Hoi
  zondag 7 maart 2010 @ 20:46:05 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78860819
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:47:39 #165
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78860912
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:46 schreef James1988 het volgende:
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.

Ja dus.
kut
Hoi
pi_78862115
Zit bij een VIRM nog wel is op de "draai beugel" als er geen stoelen zijn..
  zondag 7 maart 2010 @ 21:18:33 #167
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78862764
ja klopt, nu zat ik op de grond, met mijn rug tegen de deur. Er waren nu 6 van de 12 bakken ofzo. Faalbeleid. Altijd zo vol op zondagavond
Hoi
  zondag 7 maart 2010 @ 21:22:11 #168
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78862981
Je voelt ook als er een tegemoetkomende trein langsraast dat de deur enigszins beweegt.
  Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:25:01 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78863142
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:44 schreef Unreal88 het volgende:
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
Ik heb er wel eens tegenaan gestaan van Utrecht naar Amersfoort, maar in de wissels van Amersfoort ging de deur zeker 5cm open.... gelukkig niet verder, maar ik weet wel dat ik er nooit maar dan ook nooit meer tegenaan ga staan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 21:34:50 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78863797
Gaat weer lekker
quote:
Uitloop werkzaamheden maandag Den Haag - Rotterdam
Tussen Rotterdam en Den Haag moeten reizigers maandagochtend rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door uitloop werkzaamheden rijden er maandagochtend tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal geen treinen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
* Internationale reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen met de Fyra reizen.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Duivendrecht.
Prognose:
* Einde: maandag tussen 12.00 en 13.00 uur
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 maart 2010 @ 22:03:23 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78865692
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
pi_78866175
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
quote:
Reizigers met een ticket voor InterCity Brussel kunnen met Fyra reizen. Zij hoeven geen toeslag te betalen. Fyra vertrekt op de normale vertrektijden van de Fyra dienstregeling. Reizigers kunnen ook met de NSR treinen reizen die omrijden via Gouda.

Reizigers zonder internationaal ticket moeten wel toeslag betalen voor Fyra.
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:55:26 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78868709
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
Nee, dat klopt niet.
Een reiziger zonder abonnement betaald ¤20,00 borg. Dit word altijd van je kaart afgeschreven, en bij uitchecken weer terugbetaald minus de ritprijs.
Bij een abonnementhouder (Voordeeluren etc) is deze borg ¤10,00. Hierbij geld het terugbetalen ook.

Er zit echter één maar aan: Check je uit op hetzelfde station als waar je ingecheckt bent, en zit hier 60 minuten of meer tussen, krijg je je borg niet terug. Zit je tot de 59 minuten, krijg je wél je borg terug.
Wanneer je 5x in een bepaalde periode (NS klantenservice vertelde mij 3 maanden) na een uur uitcheckt op hetzelfde station, kan je chipkaart geblokkeerd worden en tegen betaling weer gedeblokkeerd worden.

Indien je een aanvraag voor restitutie voor die borg vraagt, wat mogelijk is via de NS Klantenservice (telefonisch of via de post), mag je dit 3 keer per 3 maanden doen, en daarna geven ze geen geld meer terug in die bepaalde periode.
Aan het terugbetalen van je 'verloren' borg zit ook weer een eis; Je moet aan kunnen tonen dat je niet gereisd hebt, of als je bijvoorbeeld even later weer hebt ingecheckt, en ergens anders uitgecheckt

Voorbeeld: incheck 1 op station X om 17:00, je loopt rond of dergelijke, komt terug en denkt niet ingecheckt om 18:10, en wilt inchecken. Je checkt dus uit(1), en weg is borg. Je checkt (2) om 18:14 weer in, en checkt uit(2) op station Z).
In het laatste geval kun je dus ook geld terugkrijgen.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:45 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Reis je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zwijndrecht, en je wilt via Dordrecht, omdat je dan 10 minuten eerder thuis bent, mag ook niet. Je passeert hierbij namelijk je reisdoel. Je dient dan uit te checken in Dordrecht, 3 minuten later weer in te checken, en in Zwijndrecht weer uit te checken.
Het nadeel van al dit in- en uitgecheck is natuurlijk dat je hierdoor vaker een instaptarief betaald.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
Nee, dat hoeven ze niet. Wanneer het treinverkeer weer volledig hervat is, moeten ze het wel. Tenminste, wanneer de Benelux en andere IC's weer rijden via de oude, vertrouwde route.
pi_78869016
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 7 maart 2010 @ 23:53:55 #175
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78871450
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Misschien zijn de concessie-eisen daar anders.

De NS moet voor zover ik weet ook altijd een hoofdconducteur in de trein hebben, onafhankelijk van hoeveel treinstellen er zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 maart 2010 @ 23:57:09 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78871596
Komt idd door concessie-eisen. Maar ook door beloftes die de bedrijven doen. Voor de MerwedeLingelijn beloofde Arriva een steward op de trein. In het noorden daarentegen werken ze met controleurs die zo nu en dan treinen checken.

Dan heb je soms veel controles en dan weer eens een maand niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 00:02:52 #177
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_78871819
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.

Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
pi_78872439
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]


[..]

'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 00:37:42 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78872802
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.
quote:
Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78872807
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelen
  maandag 8 maart 2010 @ 08:36:44 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78877328
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.
Arriva, Syntus, Veolia en Connexxion zijn verder vrijgesteld van een HC / Steward in de trein. De NS is het echter weer verplicht, omdat hun op het hoofdrailnet rijden. Hier zijn deze eisen weer strenger.
NS mag dus ook géén eenmansbediening hebben, echter komt dit af en toe voor, als er geen HC is. In dat geval moet de machinist steeds naar de deur lopen, fluiten en de deuren sluiten.
De overige vervoerders (Arriva enz.) hebben daarnaast weer treinen waar je vanuit de cabine de deuren kan vergrendelen etc.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 09:43:10 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78878644
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 10:23:10 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_78879625
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:23:43 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879640
Toeslagvrij me de Fyra kan nog steeds trouwens tot 12u: bij de werktrajecten is de tijd wel aangepast maar het omreisadvies niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:24:55 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879674
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten

Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:27:24 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879763
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
Zwolle - Kampen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:28:55 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78879828
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78879838
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:


Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.

Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.

En het is zij hebben niet hun hebben
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 maart 2010 @ 10:32:20 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78879942
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs )
Ik heb toen ik er was geen HC gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 maart 2010 @ 11:29:25 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882053
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Kampen
Toen ik daar de laatste keer was, ben ik 2x gecontroleerd(heen+terug)
  maandag 8 maart 2010 @ 11:47:55 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78882764
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
quote:
De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.

Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.

Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.

aangepaste dienstregeling

er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
alternatief vervoer
reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16

Omreisroutes:

reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
  maandag 8 maart 2010 @ 12:42:18 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78884794
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.
pi_78885147
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]

Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Vanochtend was het ook al met toeslag..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:05:40 #194
258802 Yreal
henk..!
pi_78885666
zullen we trouwens gaan meeten met het boekenweekgeschenk
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 13:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78887270
Op de IVW-site kwam ik een onderzoek tegen over een trein die door het rooie gegaan is maar waarbij de mcn de trein zonder iets te melden teruggereden heeft tot achter het sein... http://www.ivw.nl/Images/(...)09_tcm247-273477.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78888201
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
  maandag 8 maart 2010 @ 14:11:42 #197
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78888291
De dienst eindigt waarschijnlijk in Breda en de machinist die hem had moeten vervangen heeft vertraging, want kwam met Fyra
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 8 maart 2010 @ 14:29:54 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78889115
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.
  Redactie Sport maandag 8 maart 2010 @ 14:33:05 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78889231

Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 maart 2010 @ 19:12:35 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78901720
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')