De limiet voor uitchecken op hetzelfde station is volgens mij 1 uur. Check je later uit op hetzelfde station, kun je fluiten naar je ¤20 inchecktariefquote:Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
'k Doe alles met de trein hoorquote:Op zondag 7 maart 2010 17:52 schreef Socios het volgende:
Je checkt gewoon willekeurig in en uit op bepaalde stations?
En je bent met een ander vervoermiddel van Asd naar Amf gegaan?
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Snachts is dat gebruikelijk inderdaad jaquote:Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Rian. het volgende:
[..]
Ik maak nog maar zelden controles mee, vrijdagnacht toevallig wel, toen had de conducteur gewoon alle deuren dicht gedaan op 1 na waar je alleen door kwam na een kaartcontrole.
Bron: OHIHquote:V250 gaat er sowieso niet vóór maart 2011 komen, dat is gewoon een feitje. Ansaldo loopt nu ruim 100 dagen achter op de testplanning.
Per 12-4 gaat Fyra ook in het weekend rijden (100% zeker)
Per 13-6 verdwijnt de AmRo-shuttle en wordt dit de AmBre-shuttle (dus doorrijden naar Breda, deze is nog niet 100% zeker)
Per 13-12 verdwijnt de AmBre-shuttle en wordt dit de AmBru-shuttle (dus doorrijden naar Brussel, deze is wel 100% zeker)
Bovenstaand is allemaal met 7 bakken ICRm + Traxx in level 2. De huidige zes bakken is tijdelijk om genoeg materieel te hebben om mee te rijden én tegelijkertijd nog (3) NSR-stammen om te bouwen naar Prio-mat.
Tot zover...
Tijd om de boeteclausule te activeren. Oh wacht..quote:Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: OHIH
AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
100 dagen valt nog wel mee voor AnsaldoTilburg.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: OHIH
AnsaldoBreda loopt dus zo'n 100 dagen achter op de planning... goed bezig!
kutquote:Op zondag 7 maart 2010 20:46 schreef James1988 het volgende:
De buitendeur bedoel je? In theorie niet, omdat die vergrendeld zouden moeten zijn. Maar in praktijk kan zo'n vergrendeling wel eens falen, en dan zal je maar net zien dat de deur openzwaait en je eruitvalt aan 140 km/h.
Ja dus.
Ik heb er wel eens tegenaan gestaan van Utrecht naar Amersfoort, maar in de wissels van Amersfoort ging de deur zeker 5cm open.... gelukkig niet verder, maar ik weet wel dat ik er nooit maar dan ook nooit meer tegenaan ga staan...quote:Op zondag 7 maart 2010 20:44 schreef Unreal88 het volgende:
is het gevaarlijk om tegen de deur van een rijdende koploper aan te zitten?
quote:Uitloop werkzaamheden maandag Den Haag - Rotterdam
Tussen Rotterdam en Den Haag moeten reizigers maandagochtend rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door uitloop werkzaamheden rijden er maandagochtend tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal geen treinen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag kunnen omreizen via Gouda.
* Internationale reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal kunnen met de Fyra reizen.
* Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Duivendrecht.
Prognose:
* Einde: maandag tussen 12.00 en 13.00 uur
quote:Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.quote:Reizigers met een ticket voor InterCity Brussel kunnen met Fyra reizen. Zij hoeven geen toeslag te betalen. Fyra vertrekt op de normale vertrektijden van de Fyra dienstregeling. Reizigers kunnen ook met de NSR treinen reizen die omrijden via Gouda.
Reizigers zonder internationaal ticket moeten wel toeslag betalen voor Fyra.
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je zo'n rit maakt gebruik je dan een dagkaart?
zoja, is ie dan helemaal volgeblaft na een dag lang controles
Nee, dat klopt niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
nu ik er nog eens over nadenk, als je inchecked met je ov chipkaart, en na het einde van de dag weer op het zelfde station uitchecked, dan kost het je helemaal niets?
Je zit fout over de reis en uitchecken.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:45 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: als je een rit maakt van 40 euro kan je dat geld schelen. De regels schrijven echter wel voor dat je niet in de richting mag reizen van het station waar je bent ingecheckt. Breda -> Amsterdam -> Utrecht kun je prima reizen zonder uit te checken in Amsterdam, maar als je daarna weer richting Rotterdam of Den Bosch gaat, en je een controle krijgt, valt dat op.
Nee, dat hoeven ze niet. Wanneer het treinverkeer weer volledig hervat is, moeten ze het wel. Tenminste, wanneer de Benelux en andere IC's weer rijden via de oude, vertrouwde route.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Dan gaat het maandag druk zijn in de Fyra. Als de reizigers tenminste geen toeslag hoeven te betalen.
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Vorige keer, in de vakantie toen ik een rit maakte richting het Noord(oosten), ben ik 3x gecontroleerd, met een totale kilometeraantal van 810,6.
Ik verwacht dat ik aankomende zaterdag ook niet veel gecontroleerd word. Vooral niet bij Syntus en Veolia, want die hebben (meestal) geen conducteurs. Hun zijn dit niet verplicht, totdat ze met 3 stellen gekoppeld rijden (dacht ik).
Misschien zijn de concessie-eisen daar anders.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Wat moet je met dat ticket boven Rotterdam in de Fyra dan?quote:Op zondag 7 maart 2010 22:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
'k Vraag me af of ze een enkeltje Rsd grens - Antwerpen ook als internationaal ticket rekenen.. is altijd nog goedkoper dan Fyra toeslag.
Geen ervaring mee. Bij Arriva heb ik nog geen vreemde situaties meegemaakt eigenlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb persoonlijk ook liever stewards dan controleurs. Bij Veolia zijn het bijna uitsmijters te noemen; brede, norse mensen met een V op hun kleding die je nors om je vervoersbewijs vragen.
Dat kunnen de stewards/controleurs bij de kleinere bedrijven nauwelijks, hoewel ze hun best behoren te doen.quote:Bij een steward, en bij de NS-conducteurs heb ik het gevoel dat ze nog wat toevoegen aan klantvriendelijkheid en als informatiepunt kunnen fungeren.
Toen ik laatst de Merwedelingelijn had werd er na elke stop gecontroleerd en kwam de stewardess elke keer langshuppelenquote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Op de MerwedeLingelijn is er een belofte gedaan óf is het een concessie-eis dat er een steward meegaat.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom heeft de arriva op de merwedelingelijn dat dan wel? DIe controleren in principe altijd. Gebeurde me toen ik er iedere dag op reisde misschien 1x in de week niet. En ze rijden daar nooit met meer dan 2 stellen gekoppeld.
Een gewone fiets mag niet eens voor 9u (neem tenminste aan dat het voor die tijd was?). En buiten die tijd is het aan de Hc, maar als die niet oplet...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Zit ik vanochend in een overvolle plan t als stoptrein van rotterdam naar amsterdam. Komt er in woerden zoon klapjosti met een hele fiets naar binnen zetten![]()
Als ik niet een relaxt klapstoeltje had had ik hem daar persoonlijk die trein weer uitgewerkt, de grafmongool
Zwolle - Kampenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef dennistd het volgende:
Er is trouwens één lijn van de NS waarop geen conducteur zit: Apeldoorn-Zutphen.
Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
Je zit fout over de reis en uitchecken.
Je checkt in op Breda, en reist naar Amsterdam, om later door te reizen naar Utrecht.
Omdat dit niet een rechtstreeks traject is naar Utrecht, want de reisplanner geeft aan een overstap in Rotterdam, om je weg te vervolgen naar Utrecht via Gouda. Je passeert op je route dus Amsterdam niet.
Wil je persé in Amsterdam komen, moet je in Amsterdam uitchecken, en even later inchecken om in Utrecht weer uit te checken.
Dit is nodig, omdat je bij je chipkaart géén via-traject kan selecteren.
Je hebt natuurlijk geluk wanneer er een conducteur niet moeilijk doet, of niet eens langs komt.
Normaal zou een HC een UvB (Uitstel van Betaling) moeten uitschrijven.
Ik heb toen ik er was geen HC gezienquote:Op maandag 8 maart 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Ah, ok, de ene keer dat ik dat heb gedaan was er juist wel een Hc (twee zelfs)
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer volquote:De werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal lopen uit.
Prognose: tot maandag 8 maart tussen 14.00 en 15.00 uur.
Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute, de bussen of de trams.
aangepaste dienstregeling
er is geen treinverkeer tussen Den Haag Centraal, Delft en Schiedam Centrum
alternatief vervoer
reis tussen Delft en Schiedam Centrum met de NS-Snelbus
reis tussen Delft en Den Haag Centraal met de NS-Snelbus
reis tussen Delft, Rijswijk en Den Haag Moerwijk met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Delft Zuid met de NS-stopbus
reis tussen Delft en Den Haag HS met HTM-tramlijn 1
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Rijswijk met HTM-tramlijn 17
reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS en Den Haag Moerwijk met HTM-tramlijn 16
Omreisroutes:
reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda
reis tussen Den Haag Centraal en Tilburg/Eindhoven via Utrecht Centraal
reis tussen Amsterdam Centraal/Schiphol en Rotterdam Centraal via Utrecht Centraal
reis tussen Haarlem en Rotterdam Centraal via Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal
reizigers tussen Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal kunnen ook gebruik maken van Fyra (met toeslag)
maak tussen Den Haag HS, Delft en Schiedam Centrum gebruik van de NS-bus in plaats van de Nachtnettrein
vanaf Schiedam Centrum rijdt een rechtstreekse NS-bus naar Schiphol
Klopt, maar het ging in dit voorbeeld toch juist om een reis Breda-Utrecht via Amsterdam? Dat mag dus niet zonder uit-en-in-checken in Amsterdam, want dat mag ook niet met een gewoon kaartje Breda-Utrecht.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Behalve dat Breda-Amsterdam via Den Bosch en Utrecht sneller is en volgens de reisplanner gewoon is toegestaan. De regel is toch dat een langer maar sneller traject wel is toegestaan vermits je het einddoel niet voorbij komt.
Vanochtend was het ook al met toeslag..quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Waarschijnlijk is de machinist voorbij een rood sein gereden, die wordt dan meteen van de trein gehaald.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:09 schreef Ireyon het volgende:
Wat de neuk hier nu gebeurt.. "Onze machinist rijdt niet verder dan Breda. We wachten op een nieuwe machinist, die moet nog uit Roosendaal komen"..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |