Nu nog de vraag of iemand het gemerkt heeftquote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef greavy het volgende:
Door een tekort aan treinen hebben er tussen Rotterdam en Hoek van Holland minder treinen gereden.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef ReisT het volgende:
Die sliert blauwigheid wordt zeker (met wisselende hoeveelheid inhoud) de hele tijd heen en weer gesleept tussen Amsterdam en Duitsland door die twee G2000's? Ik kwam diezelfde vanmiddag (17:50) tegen in Utrecht, richting Amsterdam.
Ik houd mijn hart vast voor reizigers die donderdagochtend weer via Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizen...quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden bij Delft lopen uit..
[..]
Idiote mensen daar bij de NS. Je mag met FYRA, als je toeslag koopt. Doe gewoon zonder toeslag tot einde werkzaamheden, zit de FYRA ook een keer vol
Dit ziet er wel serieus tof uit!quote:Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Is het Duitsland? Nee, het is Delft
foto van spoorforum
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?quote:
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzienquote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Zou me niks verbazen als dat gewoon een paar jaar zo blijft tot de tunnel af is. Net als de tijdelijke voetgangersbrug die meteen ook even gebouwd is. Ding is zonder vergunning gebouwd maar hebben ze toch nu maar vast neegezet omdat de volgende geplande buitendienstelling pas in 2011 is.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel eoa tijdelijk nood-iets wezen denk?
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaalquote:Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Ik zie pas volgend jaar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal
[ afbeelding ]
De oudste treinstellen zien binnenkort Sarah/Abraham (doorstrepen op eigen initiatief).quote:Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef James1988 het volgende:
Die klassiekjes mogen echt wel eens met pensioen zeg... hier is men al jaren bezig met het uitfaseren van alle Mat '64 (nu de SLT er toch echt aankomt gaat dat eindelijk eens goed opschieten) en in België worden die dingen zelfs nog gemoderniseerd. Die dingen zijn echt stokoud
Of je daar zo blij mee moet zijn..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:54 schreef bakellendeisweg het volgende:
Er staat een slt in heerlen, het verre zuiden.![]()
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!quote:Op maandag 8 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoewel ik zoiets er weleens minder professioneel heb zien uitzien![]()
Daar hing het met postbode-elastiek aan elkaar
Ik zal hem eens opduiken, momentjequote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog wel idd. Dat was een mooie foto!
In strijd met elke norm en elk voorschrift.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.
[ afbeelding ]
jij hebt er helemaal geen meer....?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik moet wennen aan de nieuwe ava van Duvel...
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:01 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Vervanging komt er aan! 305 stellen: 915 bakken in totaal
[ afbeelding ]
Arnhem, de parel aller stationsquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het een camping in Frankrijk? Nee, het is Arnhem.
[ afbeelding ]
Vreselijk.quote:
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:36 schreef ReisT het volgende:
Het ontwerp is stokoud, de gemoderniseerde stelletjes vallen nog wel die zijn van eind jaren '70. Dat die gemoderniseerd zijn is dus niet gekker dan het feit dat NS de 30 jaar oude SGM-II'jes heeft laten moderniseren.De oudste (niet-verbouwde) zijn van 1962 ofzo, niet veel gekker dan onze T's dus, en aan vervanging wordt daar ķķk gewerkt.
Die V'tjes zijn technisch ook niet geëvolueerd, de klassiekjes wel: de moderne klassiekjes hebben een halfgeleideraandrijving (bromvliegen), alle V'tjes hebben gewoon weerstanden. Alleen de remmen zijn veranderd: de laatste series hebben op de loopdraaistellen schijfremmen in plaats van blokkenremmen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, vergelijk het meer met de V'tjes in de 900, die zijn nieuwer dan de eerste SGM's. Die laatsten worden wel opgeknapt omdat de techniek veel nieuwer is, en de rest van de stellen ook. Die V'tjes niet meer, omdat er daar steeds minder van komen en het goedkoper is een heleboel tegelijk aan de kant te zetten.
Och, ik heb wel lelijkere treinen gezien hoor, in Belgiëquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Aww, lief dat je kijkt!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vreselijk.
Bij IKEA Utrecht hadden ze in de koopjeshoek geen losse middenbruine billyplank trouwens.
Wat ik me afvraag: Wat is de alternatieve route?quote:Sittard-Heerlen vrijdag 12 maart vanaf 23.30 uur en zaterdag 13 maart de hele dag
Oorzaak
* diverse werkzaamheden aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de omreisroute en de bussen:
* reis tussen Sittard en Heerlen met de omgeleide Intercity's
* reis tussen Sittard en Nuth met de NS-stopbussen
Extra reistijd
* een half uur
Ze zullen wel in Sittard blijven splitsen en de ene trein op het emplacement van Maastricht kop laten maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:36 schreef dennistd het volgende:
Via Maastricht, en daar splitsen/koppelen en kopmaken (uiteraard wel zorgen dat de deuren van het Heerlense deel gesloten blijven, want stel je voor dat een reiziger nu met NS van Maastricht naar Heerlen reist over de Heuvellandlijn ipv met Veolia![]()
)
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.quote:Leiden Centraal-Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:17
Oorzaak Tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:15 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Schiphol en Leiden Centraal kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.
Schiphol
Dinsdag 9 Maart 14:09
Oorzaak Rond Schiphol rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 10 maart rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Schiphol reizen via Duivendrecht.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Weesp.
Is haarlem ook weer eens een volwaardig IC-stationquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Dat kan kloppen, de 2100 is omgeleid via haarlem wegens een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol.
[..]
Gaat lekker. Hierdoor is de 2100 tijdelijk omgeleid, via Haarlem.
Deze zal dus niet stoppen te Schiphol.
De 9200 rijdt wel, met vertraging, en zal niet stoppen te Schiphol, en rijdt dus ook via Haarlem
De 2600 rijdt momenteel niet (Sneltrein Amsterdam - Leiden)
Hieruit valt te concluderen dat alles word omgeleid via Haarlem.
Bron: Somda -> OD-topic van vandaagquote:Wisselstoring Schiphol duurt maar even de hele dag.
800 stopt richting Ut extra op Asb en Dvd, 3000 richting Ut alleen op Dvd.
3100/3500 opgeheven Ut-Shl
700/1600 opgeheven Hvs-Shl
3700 opgeheven Shl-Lls(?)
Lijkt me niet heel erg verstandig...quote:De Belgische Open Vld-senator Roland Duchâtelet heeft tijdens een hoorzitting voorgesteld het treinverkeer veiliger te maken door de machinist te vervangen door een computer. Het huidige beveiligingssysteem zou onvoldoende betrouwbaar zijn.
Zie verder op Tweakers
Misschien is een Belg eenvoudiger te vervangen hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel erg verstandig...
Volgens de toelichting zijn de eisen verscherpt na het ongeval in Barendrecht in september 2009. Kalf verdronken? Put gedemptquote:In deze extra nieuwsbrief hebben we niet al te best nieuws. De start van de Friese Stoomtrein zal pas plaatsvinden in april 2011. Dat betekent een klein jaar vertraging.
Oorzaak zijn de verscherpte veiligheidseisen van ProRail, die het spoor in Nederland beheert. Helaas kunnen we als FStM hier weinig aan doen. Ons lot ligt in handen van de Provincie Fryslân en ProRail.
Ik zeg geen nee...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Misschien liggen er in Drenthe ook nog wel kansen voor FairytaleRail:
Sorry hoor maar dan liggen prioriteiten echt wel ergens anders, ik heb een alternatief: Trekschuitquote:
Dan ben je de eerste die voor zo'n oplossing gaat...quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:07 schreef Socios het volgende:
Ik ben sowieso voorstander bij ieder spooraanleginitiatief.
Mag serieus door m´n achtertuin.
Ik zat gisteren ook in de Intercity naar Tilburg, Breda, Schiphol met als eindbestemming Köln HBFquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef Fixers het volgende:
Geen afgevoerde luidruchtigen hier. Wel een Intercitynaar Almere die vanaf Utrecht een ommetje maakt via Roosendaal en Bruxelles-Midi. Althans dat zegt de CTA.
dat lijkt me alleen handig voor alles wat er tussen peking en londen nog aan stops gemaakt word, want anders ga je toch echt vliegen ..quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
http://treinreiziger.nl/a(...)nden_-_peking-142368
Dat zou nog eens een vette reis zijn om te maken
Ach, vergeleken metquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die afstand maakt het natuurlijk nauwelijks uit, maar Berlijn-Parijs-London is wel een beetje om.
is dat nog vrij directquote:Moskou, Sint-Petersburg, Kiev, Warschau
Kan nu al hoor. Als ik zo'n reis maak doe ik dat liever per transsiberie expres dan per hogesnelheidstrein. Ik heb nooit haast als ik op reis benquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik wil ook!!
Ik vermoed dat die hogesnelheidslijn de ene factoor omlaag haalt en de andere omhoog gooit, dus netto houd je hetzelfde over.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet het, maar tijd/geld en zo he
Wij doen 20 jaar over 147 km, China doet 13.000 km in 10 jaar...quote:De Chinese consultant Wang Mengshu acht het mogelijk om de drie lijnen binnen de tien jaar te bouwen.
Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies, is een reden dat we over 20 jaar chinees spreken
mandarijn danquote:Op woensdag 10 maart 2010 15:55 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer dat een taal zou zijn dan misschien wel.
Als het niet eetbaar is dan zijn het een stel onverstaanbare klanken die tientallen betekenissen kunnen hebben.quote:
Bron: de Telegraafquote:Weer bijna treinramp in België
10 maart 2010
SINT-GENESIUS-RODE - België is op het nippertje ontsnapt aan een tweede treindrama binnen een maand.
Een frontale botsing tussen twee treinstellen, van hetzelfde soort als de botsing die zich voordeed op 15 februari in Buizingen, werd afgelopen vrijdag voorkomen op de lijn 124. Dat meldt de krant La Libre Belgique.
Een passagierstrein met enkele passagiers aan boord vertrok van station Ukkel Kalevoet in de richting van Sint-Genesius-Rode, terwijl het sein nog op rood stond. Na een korte afstand te hebben afgelegd, kwam de trein weer tot stilstand, net op tijd om een botsing met een trein uit de tegenovergestelde richting te voorkomen. Er is inmiddels een onderzoek ingesteld.
Ook in Piéton werd in de week na de treinramp al een nieuw drama op het nippertje voorkomen. Ook toen kwamen twee treinen op hetzelfde spoor terecht, maar werd de fout net op tijd opgemerkt.
Vast weer wat negers die vochtenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Fixers het volgende:
Weer een merkwaardige in Den Bosch zojuist. In de IC uit utrecht werd omgeroepen dat "wegens een technisch defect de deuren nog even gesloten zouden blijven." Na een minuut of 5 twee agenten die via het machinistendeurtje de trein inklommen en de boel doorzochten.
Volgens mij zijn ze met lege handen vertrokken. Toen ik er uiteindelijk ook uit kon stond er nog een agent of 6 op het perron. Verder niets gezien. Toch benieuwd wat dat was, voor een lullig zwart rijdertje zal er toch niet zo'n heel contigent opgetrommeld worden.
Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.quote:Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
oh vroeger ook vaak gedaan toen ik klein was, pa bij het spoor, kom we lopen over het spoor. Veel makkelijker dan met fietsen sjouwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 07:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wazig ja. Zie je ook dat juk links? Ik vermoed de laatste restanten van spoor 6.
Nee Veenendaal de Klomp word je blij vanquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:44 schreef Peter het volgende:
Ede-Wageningen, daar noem je ook een ghetto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |